Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 22/2015, de 13 de febrer, del Consell, pel qual es regulen les funcions i el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7466 de 16.02.2015
Número identificador:  2015/1295
Referència Base de Dades:  001347/2015
 



DECRET 22/2015, de 13 de febrer, del Consell, pel qual es regulen les funcions i el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana. [2015/1295]

ÍNDEX

Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Òrgan competent

Article 3. Definició d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental

Capítol II. De les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental

Article 4. Funcions

Article 5. Camps d'actuació

Article 6. Requisits per a la inscripció

Article 7. Obligacions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental

Capítol III. Del Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana

Secció I. Accés al registre

Article 8. Procediment per a la inscripció en el registre

Article 9. Esmena

Secció II. Règim del registre

Article 10. Naturalesa

Article 11. Contingut

Article 12. Efectes de la inscripció

Article 13. Manteniment i actualització del registre

Article 14. Suspensió temporal de l'acreditació

Article 15. Cancel·lació de la inscripció

Article 16. Inspecció i vigilància

Disposició addicional. No increment del gasto públic

Disposicions transitòries

Primera. Inscripcions efectuades amb anterioritat a l'entrada en vigor del present decret

Segona. Camp d'actuació de vigilància i control mediambiental d'activitats

Disposició derogatòria. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Habilitació

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La diversitat d'actuacions a realitzar per a garantir una eficaç protecció del medi ambient, no sols en l'àmbit de la vigilància, seguiment i control extern exigibles a les instal·lacions per la normativa sectorial mediambiental, sinó també en el marc de la prevenció i control integrat de la contaminació, fonamentalment a partir de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de Prevenció i Control Integrats de la Contaminació, va determinar la regulació, pel Decret 229/2004, de 15 d'octubre, del Consell, de les funcions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental i la creació d'un registre autonòmic, i es van establir els requisits que les dites entitats han de complir per a la inscripció en el dit registre.



Per mitjà del Decret 29/2007, de 9 de març, del Consell, es va modificar l'anterior Decret 229/2004 i es va introduir en el registre una nova secció relativa als verificadors acreditats per al seguiment i la verificació de gasos d'efecte d'hivernacle, que establix, en la disposició transitòria tercera, la possible actuació dels verificadors mediambientals inscrits en la secció 8 del registre per a la comprovació i el seguiment dels requisits mediambientals derivats dels instruments d'intervenció administrativa regulats en la Llei 2/2006, de 5 de maig, de la Generalitat, de Prevenció de la Contaminació i Qualitat Ambiental, fins que no hi hagueren entitats acreditades específicament en l'àmbit de la prevenció i control integrat de la contaminació que pogueren ser inscrites en la secció 10 del registre.

La Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana, que deroga l'anterior Llei 2/2006, preveu, igualment, l'actuació de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental en el marc dels instruments d'intervenció ambiental que regula. En particular, per a l'inici de l'activitat després de l'obtenció de l'autorització ambiental integrada, la llei exigix la presentació d'un certificat i d'un informe emés per una entitat col·laborada de l'Administració en matèria de qualitat ambiental acreditatiu del compliment de les condicions fixades en la mencionada autorització. Així mateix, preveu que, en el cas d'activitats que tinguen llicència ambiental, els ajuntaments poden requerir la presentació d'un certificat expedit per una entitat col·laboradora, en substitució de la visita de comprovació per a l'inici de l'activitat. La possible actuació de les dites entitats està, igualment, referida en la llei en relació amb la revisió de les condicions de l'autorització, assistència en les funcions de control per part de l'Administració i comprovació de les mesures aprovades en els supòsits de tancament de la instal·lació.



L'experiència adquirida, així com el nou marc normatiu d'aplicació, motiven l'aprovació del present decret, en el qual, si bé es manté el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental i l'accés a este per a actuar en el camp corresponent únicament a entitats acreditades per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC), s'adeqüen les funcions d'estes entitats a la nova normativa autonòmica en matèria de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats. Així mateix, se simplifiquen els tràmits per a la inscripció en el registre d'acord amb la Directiva 2006/123/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als servicis en el mercat interior, i la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici, i s'elimina el procediment d'inscripció a través de presentació de sol·licitud i documentació annexa, la seua tramitació i consegüent resolució, que queda substituït per la presentació d'una declaració responsable acompanyada del certificat de l'ENAC relatiu a l'àmbit de l'acreditació.



En línia, igualment, amb la simplificació administrativa, tant l'esmentada Llei 17/2009 com, en l'àmbit autonòmic, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, impulsen la realització de tràmits electrònicament i a distància. En concret, amb caràcter bàsic, la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, establix en l'article 27 que, reglamentàriament, les administracions públiques, puguen establir l'obligatorietat de comunicar-se amb estes utilitzant només mitjans electrònics, quan els interessats es corresponguen amb persones jurídiques o col·lectius de persones físiques que, per raó de la seua capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats, tinguen garantit l'accés i la disponibilitat de mitjans tecnològics necessaris.

La solvència tècnica i professional de les entitats acreditades per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC), juntament amb la necessitat de promoure de l'ús de tècniques, mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en l'Administració de la Generalitat, aconsellen establir d'obligatòria la presentació electrònica de la declaració responsable i documentació exigida per a la inscripció en el registre regulat en el present decret.

En el procediment d'elaboració d'este decret s'han observat els tràmits previstos en l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat. Igualment, s'han observat els principis de bona regulació aplicables a les iniciatives normatives de les administracions públiques establits en l'article 4 de la Llei 2/2011, de 4 de març, d'Economia Sostenible.

En compliment de l'article 52 del citat Decret 24/2009, s'han realitzat els tràmits d'informació pública i d'audiència a les entitats que agrupen interessos relacionats amb l'objecte del decret. D'altra banda, en la sessió del dia 27 de maig de 2014 es va presentar al Consell Assessor i de Participació del Medi Ambient (CAPMA), de conformitat amb el Decret 242/1993, de 7 de desembre, del Consell, de creació del dit òrgan, com a òrgan assessor i via de participació d'institucions i entitats públiques i privades en matèria de medi ambient.

Per tot el que antecedix, d'acord amb les competències que, en matèria de medi ambient i normes de procediment administratiu derivades de les especialitats de l'organització de la Generalitat, li conferixen els articles 50.6 i 49.1.3a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, respectivament, a proposta de la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 13 de febrer de 2015,





DECRETE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

El present decret té per objecte establir les funcions i obligacions de les entitats inscrites en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana, així com els requisits, efectes, procediment d'inscripció i manteniment de l'esmentat registre.

Este decret serà aplicable en tot l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Òrgan competent

El Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana s'adscriu a la conselleria competent en matèria de medi ambient i correspon la gestió d'este a la direcció general amb atribucions en matèria de qualitat ambiental.





Article 3. Definició d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental

Es consideren entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, degudament acreditades per l'Entitat Nacional d'Acreditació (d'ara en avant, ENAC) per a realitzar les funcions previstes en el present decret, i que adquirixen la dita condició per mitjà de la seua inscripció en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana.



CAPÍTOL II

De les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental



Article 4. Funcions

1. Les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental podran actuar tant a instàncies del titular de la instal·lació o activitat, com a instàncies de la mateixa Administració.

2. Les funcions que, amb caràcter general, realitzaran les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental estaran determinades per la normativa sectorial en els diferents àmbits ambientals.

Comprendran les actuacions de presa de mostres, anàlisi, verificacions i altres dirigides a determinar la contaminació atmosfèrica, acústica i de les aigües, i a caracteritzar residus, sòls, sediments, organismes vius, abocaments i efluents de qualsevol naturalesa.

Així mateix, podran desenrotllar funcions de verificació de les declaracions i informació remesa pels titulars de les instal·lacions o activitats relacionades amb emissions de gasos d'efecte d'hivernacle, declaracions mediambientals segons al sistema comunitari de gestió i auditoria mediambiental EMAS, registre estatal d'emissions i fonts contaminants, anàlisi de riscos mediambientals quan legalment es preveja la seua realització per entitat col·laboradora i qualssevol altres que siguen requerides per o per a la conselleria competent en matèria de medi ambient en l'àmbit de la normativa mediambiental.



En relació amb el funcionament de les instal·lacions o activitats, les entitats podran realitzar les funcions previstes en la normativa d'aplicació per als diferents instruments d'intervenció ambiental, en particular, l'elaboració d'informes i emissió de certificacions per a l'inici de l'activitat després de l'obtenció de l'autorització ambiental integrada o llicència ambiental, així com l'elaboració d'informes i l'emissió de certificats acreditatius del compliment de les condicions fixades en l'instrument d'intervenció ambiental corresponent.



3. Prestaran igualment funcions d'assistència a l'Administració en les tasques de vigilància, control i seguiment, i suport a les actuacions d'inspecció en els termes legalment previstos.

4. En tot cas, les funcions es desenrotllaran sempre en els àmbits d'actuació que resulten de l'abast de l'acreditació expedida per l'ENAC o organismes reconeguts per esta entitat.

5. Les actuacions a instància de l'Administració s'efectuaran de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de contractes del sector públic.

6. Les actuacions que realitzen les entitats col·laboradores podran ser en tot moment verificades per la conselleria competent en matèria de medi ambient, i no podran substituir les potestats d'inspecció total o parcial de l'Administració.



Article 5. Camps d'actuació

Sense caràcter exhaustiu, els camps d'actuació de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental i les funcions específiques segons l'abast de la seua acreditació, seran els següents:

1. Contaminació atmosfèrica:

a) Inspeccions periòdiques i mesurament de les emissions de contaminants a l'atmosfera de les activitats potencialment contaminants.

b) Informe sobre el funcionament, estat, manteniment i sistemes de correcció de les instal·lacions potencialment contaminants, i sobre l'eficàcia de les mesures correctores de la contaminació atmosfèrica adoptades.

c) Presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a determinar la contaminació atmosfèrica, tant en emissió com en immissió.



2. Emissions de gasos d'efecte d'hivernacle. Seguiment i verificació d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle en les instal·lacions incloses en l'àmbit d'aplicació de la normativa reguladora del règim del comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle.



3. Contaminació acústica:

a) Mesuraments dels nivells de soroll i vibracions, així com mesuraments de l'aïllament acústic.

b) Elaboració d'informes sobre contaminació acústica i, si és el cas, certificats sobre contaminació acústica.

c) Realització de les auditories acústiques reglamentàries a les activitats comercials, industrials i de servicis.

4. Control d'abocaments i qualitat d'aigües:

a) Presa de mostres, anàlisi i altres dirigides a identificar i caracteritzar els abocaments i la qualitat de les aigües de bany, superficials i/o subterrànies.

b) Inspeccions dels abocaments d'activitats contaminants de les aigües.

5. Residus i sòls contaminats:

a) Presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a caracteritzar i identificar residus, inclosos els residus d'envasos, així com a caracteritzar sòls contaminats.

b) Inspecció i informe d'empreses productores o gestores de residus.



c) Inspecció i informe dels mitjans empleats per al transport de residus.

6. Sediments: presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a la seua caracterització.

7. Organismes vius: presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a la seua caracterització.

8. Vigilància i control mediambiental d'activitats:

a) Visita i comprovació de les instal·lacions com a requisit previ a l'inici d'activitat després de l'obtenció d'autorització ambiental integrada o, si és el cas, llicència ambiental.

b) Verificació i comprovació ambiental per a les revisions posteriors de les autoritzacions ambientals integrades i, si és el cas, llicències ambientals.

c) Seguiment i control posterior del funcionament de l'activitat.



9. Verificació mediambiental EMAS. Verificació mediambiental segons el Reglament (CE) núm. 1221/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2009, relatiu a la participació voluntària d'organitzacions en un sistema comunitari de gestió i auditoria mediambientals (EMAS).

10. Altres camps d'actuació per als quals la legislació ambiental preveja la intervenció d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.



Article 6. Requisits per a la inscripció

Per a poder ser inscrites en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana, les entitats hauran de complir els requisits següents:

1. Hauran d'estar acreditades per l'organisme nacional d'acreditació ENAC. En el cas d'entitats acreditades en altres estats membres de la Unió Europea, serà necessari l'informe previ emés per l'ENAC en què constate que l'entitat en qüestió disposa d'una acreditació en vigor.



2. L'entitat no haurà de tindre cap relació de dependència respecte a entitats o empreses que poguera menyscabar la seua capacitat o independència professional. Als efectes del present decret, es considerarà que hi ha relació de dependència quan l'entitat es trobe participada per l'empresa o entitat en què haja de realitzar les seues funcions o quan estes tinguen algun tipus de participació en aquella.

3. L'entitat haurà de tindre cobertes les responsabilitats civils que puguen derivar-se de la seua actuació, a l'efecte de les quals haurà de tindre subscrita una pòlissa de assegurança de responsabilitat civil adequada, que hauran de mantindre actualitzada i en vigor mentres romanga inscrita.



Article 7. Obligacions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental

Les entitats col·laboradores inscrites queden obligades a:

1. Mantindre els requisits d'acreditació que van justificar la seua inscripció, incloent-hi les obligacions que estos comporten.

2. Complir les condicions contingudes en l'acreditació atorgada.

3. Emprar els mètodes de presa de mostra i anàlisi oficialment aprovats i d'acord amb el que establix l'acreditació.

4. Renovació tècnica necessària, tant relativa als procediments com als mitjans materials i personals, per a portar a efecte les distintes actuacions per a les quals conste acreditada.

5. Mantindre els expedients, actes, informes i la resta de documentació i dades dels controls realitzats en el desenrotllament de les seues funcions com a entitat col·laboradora, durant un període mínim de cinc anys. Estos hauran d'estar a disposició de l'Administració.

6. Comunicar a l'òrgan competent per a la gestió del Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana, en el termini màxim de 10 dies, qualsevol circumstància que afecte l'acreditació i en particular les considerades com a substancials en el present decret.

7. Les entitats col·laboradores són responsables de la veracitat i l'exactitud de les dades contingudes en els seus informes i certificats i hauran de desenrotllar les seues funcions amb objectivitat, integritat, imparcialitat i independència.

8. Sense perjuí de la informació que, d'acord amb l'apartat 5 del present article, ha de ser facilitada a l'administració, les dades obtingudes en l'exercici de les funcions de les entitats col·laboradores tindran, respecte a tercers, caràcter confidencial.

El personal de les dites entitats col·laboradores té el deure de respectar el secret professional quant a les informacions que coneguen en l'exercici de les seues funcions.



CAPÍTOL III

Del Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana



Secció I

Accés al registre



Article 8. Procediment d'inscripció en el registre

1. Per a la inscripció en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana haurà de presentar-se una declaració responsable subscrita per la persona que tinga la representació legal de l'entitat, en la qual manifeste el compliment dels requisits exigits en el present decret per a la inscripció, així com de les obligacions establides en l'article 7, d'acord amb el model oficial que es pose a disposició en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de medi ambient. S'adjuntarà un certificat expedit per l'ENAC en què conste l'àmbit d'actuació per al qual està acreditada l'entitat.



2. L'ompliment i presentació de la documentació indicada en l'apartat anterior s'efectuarà obligatòriament per via telemàtica amb certificat electrònic reconegut en la seu electrònica de la Generalitat.



3. Realitzada la presentació telemàtica, es produirà la inscripció automàtica en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana.

4. Les modificacions o actualitzacions que hagen de comunicar-se a l'òrgan gestor del registre s'efectuaran igualment de forma telemàtica.

5. En el que no preveu este decret, serà d'aplicació supletòria la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Article 9. Esmena

No obstant el que establix l'article anterior, si rebuda la declaració responsable per via telemàtica es comprova que no reunix els requisits necessaris, o no s'adjunta la documentació que, d'acord amb el dit article, siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, amb la indicació que, si així no ho fera, es declararà el desistiment i l'anul·lació de la inscripció, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes de l'article 42 de la mencionada llei.



Secció II

Règim del registre



Article 10. Naturalesa

1. El Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana té naturalesa administrativa i caràcter públic, i queden inscrites les entitats col·laboradores en l'acreditació ENAC de què disposen, tenint en compte el seu camp d'actuació.

2. Les dades del Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana estaran sotmeses a la regulació continguda en la Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient, i en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, o normes que les substituïsquen.



Article 11. Contingut

El Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana contindrà totes les dades derivades de la comunicació i de la documentació que s'adjunta, i són públics els següents:

1. Denominació, domicili social i codi d'identificació fiscal de l'entitat col·laboradora i número d'inscripció en el registre.

2. Camp d'actuació i abast de l'acreditació en què queden incloses les funcions a exercir per l'entitat, així com, si és el cas, la informació aclaridora de les dites funcions.

3. Responsable de l'entitat i persona de contacte.

4. Adreça postal i adreça de correu electrònic, telèfon i fax de l'entitat inscrita.

5. Número identificatiu de l'acreditació expedida per l'ENAC.



Article 12. Efectes de la inscripció

1. La inscripció en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana habilitarà les entitats col·laboradores, en les condicions establides en l'acreditació que servix de base per a la inscripció, per a actuar davant de l'Administració a instància dels interessats a fi d'acreditar davant d'esta el compliment dels requisits i condicions establits en la normativa vigent en matèria mediambiental i de control d'activitats, o en els mateixos títols habilitants per a l'exercici de l'activitat.

2. Així mateix, habilitarà per a poder actuar a instàncies de l'Administració en l'exercici de les funcions de vigilància, seguiment, control, mesurament i informe, sempre que tals funcions no deguen de ser exercides per funcionaris públics, la qual cosa no impedirà que puguen assistir-los en eixa labor.



Article 13. Manteniment i actualització del registre

1. La inscripció en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana es mantindrà mentres continue vigent la corresponent acreditació i es mantinguen els requisits que van donar lloc a la seua inscripció.

2. Qualsevol variació en les dades inscrites hauran de ser objecte de comunicació, via telemàtica, a l'òrgan gestor del registre per a la seua actualització.

3. Es consideren variacions o modificacions substancials la suspensió temporal o retirada total o parcial de l'acreditació que va servir de base a la inscripció, així com les relatives al tancament, trasllat i canvi de titularitat, o qualssevol altres que impliquen el canvi de l'abast de l'acreditació o del camp d'actuació en què consta inscrita l'entitat. Estes modificacions hauran de ser objecte de comunicació, per via telemàtica, a l'òrgan gestor del registre en el termini màxim de 10 dies, adjuntant, quan procedisca, l'informe o certificat de l'organisme que va concedir l'acreditació.



Article 14. Suspensió temporal de l'acreditació

1. En el cas que s'acorde per l'organisme d'acreditació la suspensió temporal, total o parcial de l'acreditació, l'entitat inscrita haurà de comunicar-ho en el termini de 10 dies a l'òrgan competent de la gestió del registre per a la seua anotació.

2. En tot cas, es procedirà d'ofici a l'anotació de la suspensió en el registre en el moment en què l'òrgan competent tinga coneixement, a través l'entitat d'acreditació, de la situació de suspensió temporal de l'acreditació d'una entitat inscrita.

3. En el cas de suspensió parcial de l'acreditació, l'entitat col·laboradora no podrà realitzar l'exercici de les funcions corresponents a la suspensió acordada per l'entitat d'acreditació.

4. Es procedirà a la cancel·lació de l'anotació de la suspensió temporal de l'acreditació en el moment en què l'entitat col·laboradora o l'entitat acreditadora comuniquen al registre tal fet. La comunicació haurà d'anar acompanyada del certificat de l'entitat d'acreditació.





Article 15. Cancel·lació de la inscripció

1. La cancel·lació de la inscripció podrà acordar-se per alguna de les causes següents:

a) A sol·licitud expressa de l'entitat.

b) Per extinció de la personalitat jurídica o pèrdua de la capacitat d'obrar.

c) Per resolució motivada de la direcció general amb competències en matèria de qualitat ambiental, amb la instrucció prèvia de l'expedient corresponent, amb audiència de la persona interessada, de conformitat amb el que establix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, quan concórrega alguna de les causes següents:

1r. L'incompliment reiterat de les obligacions derivades del desenrotllament de les seues funcions de control per a les quals estigueren acreditades.

2n. La falsedat o inexactitud constatades en les dades subministrades o en els informes tècnics emesos.

3r. La modificació de les disponibilitats tècniques de l'establiment que comporte la seua inadequació per a dur a terme les tasques per les quals ha sigut objecte d'inscripció en el registre.

4t. La retirada total de l'acreditació.

5t. L'incompliment sobrevingut dels requisits necessaris per a poder ser inscrita.

6t. L'exercici de les seues activitats estant l'acreditació suspesa temporalment.

2. De l'esmentada resolució es donarà trasllat a l'ENAC per al seu coneixement.

3. La cancel·lació de la inscripció s'acordarà sense perjuí de les responsabilitats en què poguera haver incorregut l'entitat col·laboradora.



Article 16. Inspecció i vigilància

La conselleria competent en matèria de medi ambient, per si mateixa o amb l'auxili de qualsevol altra entitat a què designe, podrà inspeccionar les entitats col·laboradores inscrites en qualsevol aspecte relatiu a la seua inscripció o a les actuacions d'estes. Els costos derivats de la inspecció seran a càrrec de l'entitat inspeccionada.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-increment del gasto públic

La aplicació i el desenrotllament del present decret no implicarà augment del gasto públic i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent en matèria de medi ambient.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Inscripcions efectuades amb anterioritat a l'entrada en vigor del present decret

Es mantenen les inscripcions de les entitats col·laboradores realitzades en el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental realitzades a l'empara del Decret 229/2004, de 15 de desembre, del Consell, sense perjuí de les adaptacions o canvis que procedisca realitzar en virtut de les disposicions contingudes en el present decret.





Segona. Camp d'actuació de vigilància i control mediambiental d'activitats

Fins que no hi hagen entitats inscrites que hagen sigut acreditades per a actuar en el camp de la vigilància i control mediambiental d'activitats, les funcions previstes en l'apartat 8 de l'article 5 del present decret podran ser exercides per les entitats acreditades com a verificadors mediambientals d'acord amb el Reglament EMAS.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

1. Queden derogades les disposicions següents:

a) El Decret 229/2004, de 15 de desembre, del Consell, pel qual s'establixen les funcions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.

b) El Decret 202/1997, d'1 de juliol, del Consell, pel qual es regula la tramitació i aprovació del Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana.

c) El Decret 2/2003, de 7 de gener, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament de la Producció, Possessió i Gestió dels Pneumàtics Fora d'Ús a la Comunitat Valenciana.

d) L'Orde de 12 de març de 1998, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es va crear i regula el Registre d'Establiments, Centres i Servicis Sanitaris i Veterinaris de la Comunitat Valenciana.

e) L'Orde de 12 de març de 1998, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es va crear i regula el Registre de Xicotets Productors de Residus Tòxics i Perillosos de la Comunitat Valenciana.

2. Queden, així mateix, derogades totes les altres disposicions, del mateix rang o d'un rang inferior, que s'oposen al que disposa el present decret.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de medi ambient per a dictar les disposicions necessàries per a l'aplicació i el desplegament d'este decret.

Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 13 de febrer de 2015



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



La consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient,

ISABEL BONIG TRIGUEROS

Mapa web