Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 159/1997, de 29 de abril, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el reglament regulador de les competències de la Generalitat Valenciana relatives als funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2988 de 09.05.1997
Referència Base de Dades:  1181/1997
 



DECRET 159/1997, de 29 de abril, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el reglament regulador de les competències de la Generalitat Valenciana relatives als funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

El Reial Decret 3.318/1983, de 25 d'agost, va transferir a la Comunitat Autònoma Valenciana les competències referents a la constitució i dissolució d'agrupacions de les entitats locals per al manteniment en comú de llocs de treball reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, les quals van ser regulades posteriorment, amb caràcter general per a totes les comunitats autònomes, en l'article 161 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.

Posteriorment, el Reial Decret 731/1993, de 14 de maig, atribueix a les comunitats autònomes competències en matèria d'exempció de l'obligació de les entitats locals de mantenir el lloc de treball de secretaria.

Per la seua banda, la Llei 22/1993, de 29 de desembre, transfereix competències a les comunitats autònomes en el seu respectius àmbits territorials sobre classificació de llocs de treball, nomenaments provisionals, comissions de servei, acumulacions i permutes.

En conseqüència, es va dictar el Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, que adapta la normativa fins llavors vigent a les previsions de la citada Llei 22/1993, i es regulen en aquest totes les competències transferides fins aqueix moment a les comunitats autònomes en matèria referent als llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional. Tanmateix, transfereix a les comunitats autònomes la competència per a autoritzar l'exercici del lloc de tresoreria, en entitats locals la secretaria de les quals estiga classificada en classe primera, per funcionari de la corporació qualificat com cal.

Finalment, l'article 159 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, en la nova redacció que li dóna la Llei 42/1994, de 30 de desembre, transfereix a les comunitats autònomes la competència de creació i supressió de places reservades a habilitats nacionals, i els atribueix la resolució de nomenaments interins.

Davant aquest procés de transferència de competències es fa necessari concretar quins òrgans de l'administració Autònoma Valenciana són els competents per a l'exercici d'aquestes, perquè davant la falta d'aquesta norma l'exercici de totes les competències transferides corresponen al Govern Valencià, de conformitat amb la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Govern Valencià.

Ja en el seu moment el Decret 10/1985, de 25 de juny, del president de la Generalitat Valenciana, va assignar a la Conselleria d'Administració Pública les competències fins llavors transferides en aquesta matèria.

Actualment els articles 19 i 20 del Decret 30/1997, de 26 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Presidència, estableix que, dins d'aquesta, correspon a la Direcció General d'Interior la resolució dels assumptes referits al personal de les entitats locals, en el marc de què disposa l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la legislació sobre règim local.

Per tot això, l'experiència acumulada demostra la conveniència de concretar diversos aspectes referents a les competències transferides, de manera que es facilite en totes les entitats locals que siguen exercides les funcions públiques necessàries, reservades als citats funcionaris, per tal de contribuir a una millora dels serveis prestats per aquestes.

Per tant, en base a la competència exclusiva que reconeix a la Generalitat Valenciana l'article 31.8 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de conformitat amb allò que s'ha disposat en els articles 16, apartat g), i 35, apartat c), de la Llei de Govern Valencià, a proposta del conseller de Presidència i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 29 d'abril de 1997,

DECRETE

Capítol I

Òrgans competents

Article 1. Òrgans competents

La competència de la Generalitat Valenciana en la matèria objecte d'aquest decret serà exercida per la Conselleria de Presidència a través dels següents òrgans:

1. El conseller de Presidència.

2. La Direcció General d'Interior.

Article 2. Competències del conseller de Presidència

1. Amb caràcter general, corresponen al conseller de Presidència les competències que, amb anterioritat a la transferència de competències en la matèria objecte d'aquest reglament, la legislació aplicable atribuïa al ministre per a les Administracions Públiques.

2. En concret, li corresponen les següents competències:

a) Creació, supressió i classificació de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

b) La constitució i dissolució d'agrupacions per al manteniment en comú de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, així com la modificació dels estatuts d'agrupacions ja constituïdes.

c) L'exempció de l'obligació de les entitats locals de mantenir el lloc de treball de secretaria.

d) L'autorització de l'exercici del lloc de tresoreria en corporacions la secretaria de les quals estiga classificada en classe primera per funcionari d'aquesta qualificat com cal.

e) La classificació dels llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional per a la seua provisió pel sistema de lliure designació.

Article 3. Competències de la Direcció General d'Interior

1. Amb caràcter general, corresponen a la Direcció General d'Interior les competències que, amb anterioritat a la transferència de competències en la matèria objecte d'aquest reglament, la legislació aplicable atribuïa al director General de la Funció Pública del Ministeri per a les Administracions Públiques.

2. En concret, li corresponen les següents competències:

a) Efectuar nomenaments provisionals.

b) Autoritzar acumulacions.

c) Conferir comissions de serveis.

d) Efectuar nomenaments interins.

e) Autoritzar permutes.

Capítol II

De la creació, supressió i classificació

dels llocs de treball

Article 4. De la creació, classificació i supressió dels llocs de treball necessaris

1. La creació i supressió de llocs de treball reservats a funcionaris locals amb habilitació de caràcter nacional serà realitzada pel conseller de Presidència, d'ofici o a instància de l'entitat local interessada, llevat de si es tracta dels llocs de col·laboració a què es refereix l'article 2, apartat g),del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, que seran creats discrecionalment per la mateixa entitat local.

2. Tot procediment de creació de llocs de treball hi portarà la corresponent classificació d'aquest conforme a allò que s'ha previst en l'article 2 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol i, en tot cas, correspondrà aquesta competència al conseller de Presidència.

3. En els procediments de creació, supressió i classificació dels llocs de treball reservats a funcionaris locals amb habilitació de caràcter nacional haurà de ser garantida, en tot cas, per la corporació, l'audiència als interessats.

4. La creació, supressió i classificació dels llocs de treball reservats a funcionaris locals amb habilitació de caràcter nacional es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es remetrà al Ministeri d'Administracions Públiques posteriorment per a la seua publicació en el Boletín Oficial del Estado, d'acord amb allò que s'ha disposat en l'article 9 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol.

Article 5. Creació i classificació dels llocs d'habilitats nacionals en mancomunitats

1. En totes les mancomunitats haurà d'haver almenys un lloc de treball a què correspondrà l'acompliment de les funcions previstes en l'article 92.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

2. Quan es constituïsca una mancomunitat es proposarà al conseller de Presidència la creació i classificació del citat lloc o llocs de treball, de conformitat amb allò que s'ha establit en l'article anterior i, si s'escau, l'exempció de l'obligació de mantenir llocs de treball reservats a habilitats de caràcter nacional, quan concorren les circumstàncies previstes en l'article 16.2 d'aquest decret.

Article 6. De la creació, classificació i supressió dels llocs de col·laboració

1. De conformitat amb l'article 2, apartat g), del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, i mitjançant la modificació de la seua corresponent plantilla, les entitats locals podran crear discrecionalment llocs de treball de col·laboració reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala i categoria que escaiga per a l'exercici de funcions de col·laboració als llocs de secretaria, intervenció o tresoreria.

2. La classificació d'aquests llocs de col·laboració correspon, en tot cas, al conseller de Presidència, que la realitzarà a proposta de l'entitat local interessada.

3. A la proposta de classificació haurà d'adjuntar-se certificat de la secretaria acreditativa de la modificació de la plantilla o relació de llocs de treball, així com de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província.

Article 7. De la modificació en la classificació dels llocs de treball necessaris

1. Per a la tramitació dels procediments de modificació de la classificació a instància de part a què es refereix l'article 2 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, s'adjuntaran els següents documents:

a) Certificat de la secretaria de la corporació sobre l'acord plenari que proposa la reclassificació.

b) Certificat de la secretaria de la corporació acreditativa de la població municipal existent en base a l'última revisió anual del padró d'habitants.

c) Certificat de la secretaria de la corporació en què s'especifique la xifra del pressupost anual.

d) Certificat de la secretaria de la corporació acreditativa que s'ha realitzat el tràmit d'audiència als interessats i el seu resultat.

2. Per a la tramitació dels procediments de modificació de la classificació per concórrer al municipi característiques especials assenyalades en l'article 7 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, s'adjuntaran els documents a què es refereix l'apartat anterior i s'especificaran, a més a més, les concretes circumstàncies que la justifiquen i facen aconsellable.

3. En aquells supòsits en què la classificació supose la creació d'un nou lloc de treball o reclassificació en classe superior del lloc, s'haurà de fer constar l'existència de consignació pressupostària suficient per a sufragar les despeses que se'n deriven.

4. Les modificacions en la classificació seran acordades pel conseller de Presidència i es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, es remetran al Ministeri d'Administracions Públiques per a la seua posterior publicació en el Boletín Oficial del Estado, d'acord amb allò que s'ha disposat en l'article 9 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol.

5. La modificació de la classificació podrà ser iniciada d'ofici pel conseller de Presidència, amb audiència de les entitats afectades quan per variacions de la població o pressupost corresponga a una altra categoria de conformitat amb l'article 2 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol.

Article 8. De la classificació dels llocs per a la seua provisió mitjançant el sistema de lliure designació

1. En els termes previstos en l'article 27 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, les diputacions provincials, els ajuntaments d'Alacant, Castelló de la Plana, València i dels municipis amb població superior a 100.000 habitants que estigueren interessats podran optar per la provisió mitjançant el sistema de lliure designació dels seus llocs de treball reservats a funcionaris locals amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'opció per la provisió mitjançant el sistema de lliure designació, que es realitzarà mitjançant la modificació de la relació de llocs de treball, es comunicarà a la Direcció General d'Interior a efectes de la classificació del lloc, i s'haurà d'adjuntar la documentació següent:

a) Certificat de l'acord de modificació de plantilla o relació de llocs de treball, així com de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província, on quede reflectida l'opció pel sistema de lliure designació.

b) Certificat de la secretaria acreditatiu que el lloc de treball té assignat, en la relació de llocs de treball, un nivell 30 de complement de destinació.

c) Si es tracta dels llocs d'intervenció i de tresoreria, certificat de la secretaria acreditatiu que la quantia del pressupost vigent ordinari de la corporació és superior a 3.000.000.000 de pessetes.

d) Certificat de la secretaria acreditatiu que s'ha realitzat el tràmit d'audiència als interessats i resultat d'aquest.

Article 9. Excepcions a l'exercici del lloc de tresoreria

1. Mitjançant acord plenari, les corporacions locals amb secretaria de classe primera podran sol·licitar que el lloc de tresoreria siga exercit per funcionari d'aquesta qualificat com cal, en els termes a què fa referència la disposició addicional tercera del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol.

2. La corporació interessada haurà d'adjuntar, junt amb la seua petició fonamentada, certificat de la secretaria acreditatiu que s'ha realitzat el tràmit d'audiència als interessats amb el seu resultat. Tanmateix, s'haurà d'acreditar que en l'entitat interessada concorre, almenys, un dels següents extrems:

a) Tenir una població inferior a 50.000 habitants segons dades resultants de l'última rectificació del padró d'habitants.

b) Tenir un pressupost municipal de quantia inferior a 3.000.000.000 de pessetes.

3. El conseller de Presidència podrà autoritzar l'exercici del lloc de tresoreria per funcionari de la corporació local degudament qualificat, i a continuació la corporació interessada haurà de modificar en tal sentit la corresponent relació de llocs de treball.

Capítol III

De la constitució i dissolució d'agrupacions de

les entitats locals per al manteniment

en comú de llocs de treball

Article 10. Disposicions generals

1. Les entitats locals el volum de recursos o serveis de les quals siguen insuficients podran mantenir en comú i mitjançant agrupació el lloc de treball de secretaria, a què correspon la responsabilitat administrativa de les funcions pròpies d'aquest en totes les entitats agrupades.

2. Podran tanmateix agrupar-se per al manteniment en comú dels llocs d'intervenció, les entitats locals les secretaries de les quals estiguen classificades en classe segona o tercera.

Article 11. Procediment per a la constitució d'agrupacions

1. Correspon la iniciativa a les entitats locals que pretenguen agrupar-se, o si s'escau, a la Conselleria de Presidència amb audiència de les entitats locals afectades.

L'acord que inicia el procediment es prendrà, després del previ informe del secretari, pel ple de cada corporació local amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres, de conformitat amb l'article 42.3.b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

2. L'acord de les entitats locals a què fa referència l'apartat anterior serà sotmès a informació pública durant el termini de 30 dies, mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província a què pertanyen i als tauler d'edictes dels corresponents ajuntaments.

3. En el cas que el lloc a agrupar estiga ocupat per funcionari amb habilitació de caràcter nacional, se li notificarà l'acord perquè, en el termini de quinze dies, formules les al·legacions que considere convenients.

4. En la mateixa sessió plenària en què s'acorde l'agrupació, s'aprovaran també els estatuts que hagen de regir-la, amb determinació dels òrgans d'aquesta i de les retribucions i les cotitzacions socials del lloc de treball que es mantinga en comú, amb especificació de la distribució del cost del lloc de treball entre les entitats locals agrupades, i també de la jornada laboral.

Article 12. Informe de la Diputació Provincial

1. La Direcció General d'Interior sol·licitarà informe de la diputació de la província a què pertanyen els municipis interessats. Quan es tracte de municipis que pertanyen a distintes províncies, l'informe haurà de demanar-se a les diputacions provincials respectives.

2. L'informe serà emés en el termini màxim de dos mesos des de la seua sol·licitud.

Article 13. Aprovació i comunicació

Una vegada complimentats tots els tràmits previstos, l'agrupació serà aprovada pel conseller de Presidència, que inclourà la classificació del lloc de treball resultant. Aquesta ordre es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i es comunicarà al Ministeri d'Administracions Públiques per a la seua posterior publicació en el Boletín Oficial del Estado.

Article 14. La Junta de l'Agrupació

1. La Junta de l'Agrupació és l'òrgan de govern d'aquesta, estarà composta d'un mínim de tres membres i un màxim de cinc, i en formaran part els alcaldes o presidents de les entitats locals agrupades.

2. Tots els seus components seran membres electes de les entitats locals agrupades.

3. La Junta podrà fixar les seues normes de funcionament intern.

Article 15. Procediment per a la dissolució d'agrupacions

1. Qualsevol de les entitats locals agrupades podrà procedir a la dissolució de l'agrupació conforme a les causes i regles previstes en els seus respectius estatuts, o quan es produïsca un canvi de les circumstàncies de forma que alteren substancialment les condicions per les quals l'agrupació es va constituir, i s'hauran de complir els tràmits següents:

a) Aprovació de la dissolució mitjançant l'adopció dels acords plenaris corresponents, previ informe de secretaria, amb el quòrum de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació, i en què es faça constar, a més a més, la corresponent proposta de classificació, o si s'escau, exempció del lloc resultant després de la dissolució.

b) En l'acord de dissolució, es fixarà a quina de les entitats locals queda adscrit el funcionari amb habilitació de caràcter nacional que estiga exercint el lloc de l'agrupació.

Per al cas que l'acord plenari que aprove la dissolució no siga adoptat per totes les entitats locals integrants d'aquesta, l'entitat que inste la dissolució trametrà l'acord a les entitats que formen l'agrupació perquè, en el termini d'un mes i mitjançant acord plenari, presenten quantes al·legacions consideren oportunes.

c) Els acords hauran de sotmetre's a audiència de l'interessat i informació pública.

2. La resolució d'aquest procediment correspondrà al conseller de Presidència conforme a allò que s'ha previst en els articles 11 i següents d'aquest decret.

Capítol IV

De l'exempció de l'obligació de les entitats locals

de mantenir el lloc de treball de Secretaria

Article 16. Supòsits en què procedeix l'exempció

1. Les entitats locals podran ser eximides de l'obligació de mantenir el lloc de treball de secretaria quan la seua població siga inferior a 500 habitants i el seu pressupost inferior a 20 milions de pessetes, sempre que no fora possible efectuar una agrupació.

2. Les mancomunitats de municipis podran ser eximides de l'obligació de mantenir llocs reservats a habilitats de caràcter nacional quan el seu volum de servei o recursos siga insuficient per al manteniment de dits llocs.

Article 17. Garantia de l'exercici de les funcions reservades a mancomunitats

1. Les funciones reservades a habilitats nacionals en mancomunitats de municipis, els llocs de treball dels quals hagen estat eximits, seran exercides a través de funcionari o funcionaris amb habilitació de caràcter nacional d'algun dels municipis que les integren o bé pel Servei d'Assistència a Municipis de les Diputacions Provincials o mitjançant el sistema d'acumulació a una altra secretaria.

2. Per tal de garantir l'exercici de les funcions reservades, en l'expedient d'exempció es concretarà el sistema elegit.

Article 18. Procediment

1. L'expedient s'iniciarà mitjançant acord plenari de l'entitat local en què es faça menció expressa al compliment dels requisits establits en els dos articles anteriors, i correspon al conseller de Presidència la seua resolució, previ informe de la diputació provincial corresponent

2. Aprovada l'exempció, serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i es comunicarà al Ministeri d'Administracions Públiques per a la seua posterior publicació en el Boletín Oficial del Estado.

Capítol V

Procediment de provisió temporal dels llocs de treball

Article 19. Nomenaments provisionals

1. D'acord amb les corporacions afectades i amb la conformitat dels interessats, per resolució de la Direcció General d'Interior, en l'àmbit del territori de la Comunitat Valenciana, es podran efectuar nomenaments provisionals en llocs vacants o en aquells altres que no estiguen exercits efectivament pels seus titulars en els termes a què fa referència l'article 30 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol.

2. Amb aquesta finalitat es considerarà suficient que la conformitat de les corporacions locals tinga lloc a través de resolució de la seua presidència. Igualment, caldrà la conformitat del funcionari interessat.

Article 20. Acumulacions

1. En els supòsits previstos en l'article 31 del Real Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, per resolució de la Direcció General d'Interior, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, es podrà autoritzar els funcionaris amb habilitació nacional que es troben ocupant un lloc de treball a ells reservat a exercir, també, en una entitat local pròxima les funcions reservades.

També podran autoritzar-se acumulacions per a l'exercici de les funcions de secretaria-intervenció dels municipis o entitats eximides de l'obligació de mantenir l'esmentat lloc.

2. El procediment per a concedir l'acumulació s'iniciarà a petició de la corporació local interessada, d'acord amb el funcionari interessat i amb l'entitat en què es trobe destinat, quan després d'haver-lo sol·licitat a la Direcció General citada no haguera sigut possible la provisió del lloc mitjançant nomenament provisional.

Amb aquesta finalitat es considera suficient que la petició i la conformitat de les corporacions locals afectades tinga lloc en virtut de resolució de la presidència d'aquestes.

3. El termini de l'acumulació serà pel temps que dure la situació que ho ha produït.

En tot cas la provisió del lloc per concurs o lliure designació, o la reincorporació del titular d'aquest, determinarà automàticament el cessament de qui estiguera exercint-lo.

Article 21. Comissió de serveis

1. La Direcció General d'Interior podrà conferir comissions de serveis a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional destinats al territori de la Comunitat Valenciana per a prestar serveis dins d'aquest en les termes a què fa referència l'article 32 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol.

2. El procediment per a la comissió de serveis s'iniciarà a petició de l'administració interessada i amb la conformitat del funcionari i de l'entitat on el funcionari preste els seus serveis, i caldrà, tant per a la petició com per a la conformitat, resolució de la presidència de l'entitat local o, si s'escau, entitats locals afectades.

3. La concessió d'aquestes comissions de serveis tindrà lloc per un termini màxim d'un any, prorrogable per un altre any.

Article 22. Nomenaments accidentals

1. Les corporacions locals podran nomenar, per a l'exercici accidental dels llocs reservats a habilitats nacionals, un dels seus funcionaris suficientment capacitats, quan el lloc estiga vacant i, havent sol·licitat un nomenament provisional, acumulació o comissió de serveis, aquests no hagueren sigut possibles.

Dit nomenament accidental haurà de comunicar-se a la Direcció General d'Interior, i acreditar que no ha sigut possible una altra forma de nomenament temporal.

2. També, en els supòsits d'absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària de funcionari amb habilitació de caràcter nacional, les corporacions locals podran nomenar un dels seus funcionaris suficientment capacitats per a l'exercici accidental del lloc reservat, i comunicar-lo en els termes previstos en l'apartat anterior.

Article 23. Nomenaments interins

1. La Direcció General d'Interior podrà efectuar nomenaments interins en els termes de l'article 64 de la Llei 42/1994, de 30 de desembre, i del 34 del Reial Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, quan havent sol·licitat a aquesta direcció general la seua provisió per un funcionari amb habilitació de caràcter nacional, aquesta no haguera sigut possible.

2. Per a la tramitació d'aquest procediment la corporació interessada haurà d'aportar els següents documents:

a) Certificat que la proposta de nomenament que es presente ha sigut realitzada previ procediment de selecció efectuat amb respecte als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i per raons de necessitat o urgència.

b) Acreditació que la persona proposada per al nomenament interí està en possessió de la titulació exigida per a l'accés a la subescala i categoria a què el lloc pertany.

Article 24. Comissions circumstancials

En els casos d'absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària de funcionari amb habilitació de caràcter nacional, a petició de la corporació interessada, sempre que no compte amb funcionari propi que puga assumir accidentalment les funcions, les diputacions provincials podran comissionar un funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional de la seua plantilla per a la realització de comeses especials de caràcter circumstancial pel temps imprescindible, i en retrà compte a la Direcció General d'Interior.

A aquests efectes es considera temps imprescindible el necessari en cada cas fins un període màxim de 30 dies, excepte quan l'absència es dega a permís dels pares o per maternitat, en aquest cas la comissió circumstancial podrà ampliar-se fins 16 setmanes.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Suspensió de tramitació de sol·licituds

Des de la convocatòria d'un concurs de provisió i fins la seua resolució no es tramitaran les sol·licituds de modificació de la classificació o de supressió dels llocs de treball reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional que hi estigueren inclosos.

Segona. Funcionaris en expectativa de nomenament

A la Direcció General d'Interior hi haurà una relació de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional en expectativa de nomenament o que hagen sol·licitat el reingrés al servei actiu, als efectes de la provisió temporal mitjançant nomenament provisional regulat en aquest decret, que, en tot cas, tindrà caràcter preferent.

Amb aquesta finalitat els funcionaris interessats hauran de realitzar la corresponent sol·licitud i remetre-la al citat centre directiu.

Tercera. Actualització de límits pressupostaris i de població

Els límits pressupostaris i de població a què fa referència aquest decret s'entendran automàticament modificats en els supòsits en què l'administració de l'Estat en procedisca a l'actualització.

Quarta. Permutes

La Direcció General d'Interior podrà autoritzar permutes dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb allò que s'ha disposat en l'article 38 del Real Decret 1.732/1994, de 29 de juliol, i en els termes de la legislació sobre funció pública. La permuta s'efectuarà a petició dels interessats i de conformitat amb les entitats locals manifestada mitjançant acord plenari de la corporació.

La resolució que autoritze les permutes es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es remetrà al Ministeri d'Administracions Públiques posteriorment per a la seua publicació oficial.

Cinquena. Termini de resolució i efectes desestimatoris

1. El termini màxim per a resoldre els procediments que s'inicien en l'exercici de les competències a què es refereix aquest decret serà de quatre mesos.

2. En els procediments regulats en aquest decret s'entendran desestimades les sol·licituds que formulen les corporacions interessades quan no haja recaigut resolució expressa en termini.

3. Els procediments que es regulen en aquesta norma s'entendran iniciats quan a la sol·licitud s'acompanyen els documents preceptius previstos en cada cas.

4. Les resolucions a què fa referència aquest decret posen fi a la via administrativa, de conformitat amb l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

DISPOSICIÓ Transitòria

Els procediments iniciats i en els que no s'haja realitzat proposta de resolució amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret s'ajustaran, quant a la seua resolució, al procediment previst en aquest, sense perjudici de la conservació dels actes vàlidament celebrats en la seua tramitació.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Normes d'aplicació

S'autoritza el conseller de Presidència a dictar les disposicions necessàries d'aplicació i desenvolupament d'aquest decret.

Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 29 d'abril de 1997

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

El conseller de Presidència,

JOSÉ JOAQUÍN RIPOLL SERRANO

Mapa web