Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 2019, del president de Turisme Comunitat Valenciana, per la qual es convoquen les ajudes a entitats locals per a l'any 2020 dirigides a la millora i la competitivitat dels recursos i destinacions turístics de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8700 de 18.12.2019
Número identificador:  2019/11934
Referència Base de Dades:  010943/2019
 



RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 2019, del president de Turisme Comunitat Valenciana, per la qual es convoquen les ajudes a entitats locals per a l'any 2020 dirigides a la millora i la competitivitat dels recursos i destinacions turístics de la Comunitat Valenciana. [2019/11934]

El turisme constitueix un sector estratègic per a la Comunitat Valenciana per l'aportació al producte interior brut regional (14,6 %) i a la generació d'ocupació (15,1 %), la contribució a la cohesió territorial i la important funció com a aglutinador social, en afavorir les relacions basades en l'hospitalitat entre les persones que viatgen i les comunitats receptores.

En aquest triple àmbit, les entitats locals de la Comunitat Valenciana exerceixen un paper fonamental com a agents dinamitzadors, i doten amb això la nostra oferta d'elements que contribueixen a destacar-ne l'autenticitat, singularitat i diferenciació enfront dels altres territoris.



Així, i amb l'objectiu de contribuir des de la Generalitat, a través de l'entitat de dret públic Turisme Comunitat Valenciana, a enfortir la competitivitat de la Comunitat Valenciana com a destinació turística mediterrània de referència internacional, la present resolució estableix una sèrie de línies d'ajuda, amb el propòsit d'afavorir la desestacionalització de l'activitat turística al llarg de l'any, prenent en consideració estratègies regionals com l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV), estratègies europees com és «Horitzó Europa», dirigida a fomentar la competitivitat a través de la innovació i fent front als desafiaments mundials, a través de la implementació dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que promou Nacions Unides, i prioritzant en el seu enfocament els eixos identificats en el Llibre blanc per a una nova Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana.



Per tot això, i en resposta a les directrius establides en el Pla estratègic de subvencions de la presidència de la Generalitat i els seus organismes públics, per al període 2018-2020 (aprovat per la Resolució de 6 de juny de 2018, del seu president, i publicat en el DOGV núm. 8319, de 18.06.2018), en l'annex i de la present resolució es recullen els programes d'actuació de Turisme Comunitat Valenciana per a l'any 2020, dirigits a ajuntaments, mancomunitats, organismes autònoms i ens públics que en depenen. Cada programa inclou les actuacions que cal incentivar, i s'hi destaca l'impuls a aquelles que contribuïsquen al posicionament dels productes turístics i la desestacionalització de l'activitat turística, mitjançant l'adequació i posada en valor dels recursos turístics, l'excel·lència en la gestió i prestació de serveis, la millora en la senyalització turística local, l'organització i difusió d'esdeveniments i festes d'interés turístic, com a vehicle de promoció de les destinacions de la Comunitat Valenciana, així com l'impuls a la sostenibilitat en el triple vessant, econòmic, social i ambiental, del model turístic valencià.



Aquestes ajudes es convoquen en virtut del Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana.

Acomplint el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, aquesta convocatòria va dirigida a entitats locals, està exempta de notificació o comunicació a la Comissió Europea, ja que no s'hi pot aplicar l'article 107, apartat 1, del TFUE, donada la tipologia de beneficiari al qual va dirigida, és a dir, en tractar-se de persones jurídiques que no realitzen activitats econòmiques ni suposen un avantatge econòmic que falsege la competència.

En exercici de les facultats assignades pel Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme (en l'actualitat, Turisme Comunitat Valenciana), disposició que continua vigent fins que s'aprove el desenvolupament reglamentari de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, segons el que es disposa en la disposició transitòria segona de la mateixa llei, i vista la proposta de 9 de desembre de 2019, del director de Turisme Comunitat Valenciana, i de conformitat amb aquesta, resolc:

Article 1. Objecte

La present resolució té per objecte convocar les ajudes de Turisme Comunitat Valenciana per a l'exercici 2020, destinades als ajuntaments, mancomunitats, organismes autònoms i ens públics que en depenen, que complisquen amb el que s'estableix en l'article 2.1.d del Decret 4/2017, de 31 de març, i que desenvolupen projectes d'interés turístic i s'emmarquen en els programes que es detallen en l'annex i a aquesta resolució.



Article 2. Marc normatiu

1. Les ajudes convocades mitjançant la present resolució es concediran d'acord amb el que s'estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), així com el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003), i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (BOE 176, 25.07.2006); en el Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana; i en la resta de la normativa vigent aplicable.

2. Les ajudes convocades a través de la present resolució són compatibles amb el mercat comú europeu, perquè no queden subjectes al que es disposa en l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que no reuneixen tots els requisits acumulatius exigits per aquest article, atés que es tracta de programes d'ajudes els destinataris de les quals són entitats locals, organismes autònoms i ens públics de l'esfera local, i l'objectiu de les quals és donar suport a les activitats no econòmiques, desenvolupades per aquestes entitats en l'exercici de les funcions públiques i d'interés general que els són pròpies.



Article 3. Línies pressupostàries

1. La concessió de les ajudes previstes en la present convocatòria està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de Turisme Comunitat Valenciana per a l'any 2020.

2. En compliment del que es preveu en l'article 5.3.d del Decret 4/2017, de 31 de març, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les presents ajudes, i d'acord amb el que establisca la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, amb destinació a Turisme Comunitat Valenciana, per resolució del president d'aquesta, es donarà publicitat de les línies de crèdit i de l'import global màxim destinat a la concessió de les ajudes previstes en la present convocatòria.

3. Les línies de crèdit i l'import global màxim destinat a les ajudes previstes en la present convocatòria, segons consta en el projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2020, són les següents:

Per al Programa 1. Inversió en adequació i millora dels recursos i serveis turístics: 3.139.234,14 euros amb càrrec a la línia pressupostària S0787000, «Adequació i millora de recursos i serveis turístics», del capítol VII. En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a 2020 consta per a aquesta línia una consignació de 3.200.000 euros, de la qual s'han llevat 67.367,53 euros, import corresponent a l'anualitat 2020 de tres projectes amb expedient de concessió d'ajuda bianual 2019-2020.



Per al programa 2. Competitivitat i desestacionalització de les destinacions turístiques: 2.585.000,00 euros amb càrrec a la línia S0785000 «Competitivitat i desestacionalització de les destinacions turístiques», del capítol IV.

Aquests imports inicialment destinats a cada programa podran veure's incrementats per una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió, i a fi d'atendre un major nombre de sol·licituds, mitjançant una resolució del president de Turisme Comunitat Valenciana, sense establir un nou termini de presentació de sol·licituds i no requerint-se una nova convocatòria, tal com estableix l'article 5.8 del Decret 4/2017, de 31 de març.





Article 4. Beneficiaris i requisits bàsics dels projectes subvencionables



Podran acollir-se als programes d'ajudes que es recullen en l'annex i d'aquesta resolució, les definides en l'article 2.1.d del Decret 4/2017, de 31 de març: ajuntaments, mancomunitats, organismes autònoms, els ens públics dependents que tinguen atribuïdes competències en matèria de turisme, i les entitats locals menors.

En el cas que en un mateix municipi pogueren ser beneficiaris ajuntaments, organismes autònoms o ens públics dependents dels primers, únicament podran presentar una sol·licitud per entitat per a cada programa o subprograma dels que figuren en l'annex I d'aquesta resolució.

1. Els projectes subvencionables estaran condicionats a:

a) Que les condicions per a ser beneficiari es mantinguen fins al moment del pagament de la subvenció.

b) No podran accedir a la condició de beneficiari de les ajudes regulades en aquesta resolució, aquells en els qui concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

c) No es contemplaran ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior al que es determine en l'annex i per a cada programa.

d) Les actuacions que se subvencionen en el marc de la present convocatòria no podran haver-se iniciat amb anterioritat al dia 1 de gener de 2020.

D'altra banda, no es contempla la concessió de pròrrogues a la data límit establida en aquesta convocatòria per a la finalització dels projectes resolts favorables, ni per a la seua justificació.



Article 5. Compatibilitat amb altres ajudes

1. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb altres determinades per a la mateixa finalitat, convocades per altres administracions o ens públics o privats nacionals o internacionals.

2. Aquestes ajudes no són compatibles amb la col·laboració que articule Turisme Comunitat Valenciana via línies nominatives de subvenció per al mateix objecte i beneficiari.

3. En cap cas l'import global de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, provinents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals o internacionals, no podrà superar el cost de l'activitat subvencionada.



4. El sol·licitant haurà de declarar les ajudes públiques que haja obtingut o sol·licitat pel mateix projecte, tant en iniciar-se el procediment com en qualsevol moment del procediment en què això es produïsca, mitjançant el «Formulari normalitzat de declaració responsable», disponible en l'enllaç web https://www.gva.es/downloads/publicados/in/25557_bi.pdf, que haurà de presentar-se per mitjans electrònics degudament emplenat i signat electrònicament pel representant legal de l'entitat.



Article 6. Plurianualitat

1. Podrà contemplar-se la plurianualitat en projectes subvencionables dels especificats en el Programa 1 «Adequació i millora dels recursos i serveis turístics», el cost subvencionable dels quals siga superior a 50.000 euros, i quedarà condicionat l'import corresponent a la segona anualitat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos que Turisme Comunitat Valenciana tinga assignats en 2021.



2. Aquest aspecte haurà d'especificar-se en el formulari normalitzat de sol·licitud d'ajuda i presentar pressupost de l'actuació a realitzar, amb desglossament detallat per partides de despeses, havent d'especificar els imports i partides corresponents a cada anualitat, detallant el nombre i la naturalesa dels elements a instal·lar o adquirir i el seu preu unitari.

3. En els projectes plurianuals, el termini de presentació de la documentació justificativa per a l'exercici 2020 finalitzarà el 30 de desembre de 2020.



Article 7. Termini i forma de presentació de la sol·licitud d'ajudes

1. Termini de presentació de sol·licituds:

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el 15 de gener de 2020 i finalitzarà el dia 14 de febrer de 2020, a les 23.59 hores (hora oficial peninsular espanyola).

2. Forma de presentació de sol·licituds:

a) La presentació de la sol·licitud i de la documentació a aportar per a l'obtenció d'ajudes es realitzarà obligatòriament de manera electrònica, segons estableix per a les persones jurídiques l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) L'accés a la tramitació telemàtica pot fer-se bé des de la Seu Electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es, apartat «Serveis on line», o bé directament a l'enllaç que apareix en el tràmit de la Guia Prop corresponent a cadascun dels programes d'ajudes d'aquesta resolució, a saber:

• Per al programa 1. inversió en adequació i millora dels recursos i serveis turístics: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=2688

• Per al programa 2. Competitivitat i desestacionalització de les destinacions turístiques:

Subprograma 2.1: Certificació de sistemes en recursos i serveis turístics: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17966

Subprograma 2.2: Impuls a la imatge de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17092

Subprograma 2.3: Suport a la prestació de serveis turístics: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17964

c) El sol·licitant trobarà les instruccions per a la tramitació electrònica de la sol·licitud d'ajuda, en l'enllaç d'internet següent:

http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/va/contents/subvencion/instrucciones_etramitacion.html.



Article 8. Inadmissió de sol·licituds

Seran causes d'inadmissió:

a) La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora del termini establit.



b) La no-utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori, segons disposa en l'article 66.6 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



c) La no-presentació per via electrònica.



Article 9. Documentació a aportar

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les bases de la convocatòria, i s'haurà d'aportar per via electrònica els documents següents:

a) Formulari normalitzat de sol·licitud d'ajuda (model annex II d'aquesta resolució) emplenat a través de l'aplicació disponible en l'enllaç https://formulariosturisme.gva.es, signat electrònicament pel representant legal de l'entitat sol·licitant.

b) Formulari normalitzat de declaració responsable (model annex III d'aquesta resolució) emplenat a través de l'aplicació disponible en l'enllaç https://formulariosturisme.gva.es, signat electrònicament pel representant legal de l'entitat sol·licitant, que contindrà el pronunciament exprés sobre les qüestions següents:

• Que el sol·licitant no està incurs en les prohibicions establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i no és deutor de la Generalitat ni de qualssevol organismes o entitats d'aquesta, per reintegrament de subvencions, així com el compromís de mantindre aquestes condicions fins a la finalització del procediment.

• Que el sol·licitant es compromet al compliment de les obligacions dels beneficiaris de subvencions, establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i les establides en el Decret 4/2017, de 31 de març.

• Compromís que seran a càrrec del sol·licitant la tramitació, obtenció de permisos i llicències, despeses, imposts de tota classe, així com, si escau, la realització de tots els tràmits de caràcter tècnic i de gestió del projecte que resulten necessaris per a executar-lo, d'acord amb la normativa aplicable, i tindre sol·licitats aquests permisos dins del termini de presentació de sol·licituds.

• Compromís de notificar a Turisme Comunitat Valenciana qualsevol modificació que es produïsca en l'actuació a desenvolupar durant la tramitació de l'expedient de subvenció.

• Que l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant ha aprovat l'actuació per a la qual se sol·licita la subvenció i el seu pressupost.

• Compromís de finançament de la part del pressupost no subvencionat i necessari per al desenvolupament de l'actuació.

• Sol·licitud o obtenció d'alguna altra ajuda d'ens públic o privat per al mateix projecte.

• Caràcter no compensable de l'IVA corresponent a l'actuació. L'IVA de l'actuació podrà formar part del cost subvencionable, sempre que siga suportat efectivament pel beneficiari i no siga compensable o recuperable.

• Que confirma que és correcta el compte de domiciliació bancària donada d'alta en Turisme Comunitat Valenciana, i en cas de modificació de les dades aporta el formulari de model de domiciliació bancària referit en l'apartat c.

c) Model de domiciliació bancària de Turisme Comunitat Valenciana emplenat a través de l'aplicació disponible en http://formulariosturisme.gva.es. En cas que el compte bancari designat estiga donat d'alta en Turisme Comunitat Valenciana, confirmeu les dades d'aquest compte en l'imprés de declaració responsable referit en l'apartat anterior.



d) Informe justificatiu en format lliure de la necessitat i oportunitat de l'actuació, tenint en compte criteris turístics, així com la seua adequació a fi de la convocatòria, incloent-hi una memòria descriptiva de les actuacions a realitzar que haurà de previndre els punts següents:



a) Descripció detallada de l'actuació a realitzar.

b) Informació suficient que permeta valorar els criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte, establits per a cada programa i subprograma.

c) Calendari d'actuació en el qual conste l'execució del projecte.



d) Per a les sol·licituds presentades al programa 1: «Inversió en adequació i millora dels serveis i recursos turístics», hauran de presentar croquis d'ubicació i plànol general de conjunt.

e) Dossier fotogràfic de l'objecte, recurs o recursos sobre els quals s'actua (excepte subprograma 2.1).

f) Quan siga escaient, estudi d'impacte mediambiental.

e) Qüestionari, segons imprés normalitzat disponible en https://www.gva.es/downloads/publicados/in/25142_bi.pdf, signat electrònicament pel representant legal de l'entitat sol·licitant, i documentació relativa als criteris de valoració, corresponent al programa per al qual se sol·licite ajuda, degudament emplenat.

El sol·licitant haurà d'aportar la documentació necessària que permeta acreditar la valoració dels criteris, excepte en aquells criteris la valoració dels quals es realitzarà d'ofici pel Servei d'Ajudes, en els quals no s'haurà d'aportar cap documentació. Si l'entitat sol·licitant no emplenara algun dels criteris en el qüestionari o aportara la documentació fora del termini de presentació de sol·licituds, s'assignaran zero punts a aquest criteri.

f) Pressupost de l'actuació a realitzar amb desglossament detallat per partides de despesa. Haurà d'especificar detalladament el nombre i la naturalesa dels elements a instal·lar o adquirir i el seu preu unitari. En cas de ser un projecte pluriennal, haurà d'especificar els corresponents imports i partides de cada anualitat.

Els imports de les partides que componen el pressupost hauran d'estar valorats a preus de mercat. Aquests imports podran ser revisats per a ajustar la seua valoració, d'acord amb el que s'estableix en l'article 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

g) Si l'actuació subvencionable és una de les especificades en el programa 1, apartat 7, «Inversió en oficines d'informació turística en municipis adherits a la Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana», de l'annex i d'aquesta resolució, haurà d'aportar certificat de propietat de l'immoble o títol habilitant.



Article 10. Requeriment d'esmena de documentació

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, examinada la documentació aportada, si aquesta no reuneix els requisits exigits, es requerirà electrònicament l'interessat perquè en un termini improrrogable de deu dies hàbils, esmene la falta o l'acompanye dels documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se'l tindrà per desistit de la sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Així mateix, es podran requerir del sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

Article 11. Criteris de valoració de sol·licituds

Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb els criteris de valoració que es detallen a continuació, i en tant existisca disponibilitat pressupostària adequada i suficient. La puntuació màxima a aconseguir per projecte és de 20 punts.

1. Criteris generals de valoració de sol·licituds: es podrà obtindre una puntuació màxima de 10 punts.

a) Nombre d'habitants. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 4 punts, distribuïts segons les franges de població següents:



• Municipis amb població fins a 2.000 habitants: 3 punts.

• Municipis amb població entre 2.001 i 10.000 habitants: 2 punts.



• Municipis amb població superior a 10.000 habitants: 1 punt.

En el cas de mancomunitats, la dada es prendrà de la mitjana aritmètica de les poblacions dels municipis que les integren.

La dada a tindre en compte són les xifres de població oficials publicades per l'INE en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud.

• Lluita contra el despoblament: si el sol·licitant és un municipi amb el risc de despoblació segons art. 4 del Decret 182/2018, de 10 d'octubre, del Consell: 1 punt.

b) Existència d'Oficines d'Informació Turística. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim d'1 punt i s'assignarà de la manera següent:

b.1. En cas que el sol·licitant siga un municipi que compte amb almenys una oficina d'informació turística, integrada en la Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana: 1 punt.

b.2. En cas que el sol·licitant siga un municipi que no compte amb una oficina d'informació turística, integrada en la Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana, però sí la mancomunitat a la qual pertany: 0,5 punts

b.3. En cas que el sol·licitant siga una mancomunitat que compte entre els seus mancomunats amb almenys dos municipis integrats en la Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana: 1 punt.

c) Material de difusió. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim d'1 punt i s'assignaran de manera no acumulativa la màxima puntuació que corresponga entre les següents:

• Si existeix, editat per l'entitat sol·licitant, material de difusió d'informació turística específic i exclusiu de l'objecte sobre el qual es desenvolupa el projecte a realitzar, incloses pàgines web i llocs web: 1 punt.

• Si existeix, editat per l'entitat sol·licitant, material de difusió d'informació turística on figure ressenyat l'objecte sobre el qual es desenvolupa el projecte a realitzar, incloses pàgines web i llocs web: 0,5 punts.



d) Grau de protecció, reconeixement i excel·lència dels recursos i serveis turístics La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 2 punts. El sol·licitant podrà obtindre puntuació, si els recursos del municipi compten amb la protecció i reconeixement que s'especifica a continuació.

d.1. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim d'1 punt. S'assignarà de manera no acumulativa la màxima puntuació que corresponga entre les següents:

• Si el sol·licitant compte en el seu municipi amb recursos que tenen la consideració de bé d'interés cultural (BIC), o es troba situat dins dels límits d'un parc natural: 1 punt.

• Si el sol·licitant compte en el seu municipi amb recursos que tenen la consideració de bé de rellevància local (BRL), o compta amb alguna mena de protecció dels previstos en la Llei 11/1994, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana: 0,5 punts.

d.2. Si en el municipi es disposa de platges, oficines d'informació turística o museus certificats sota algun dels models reconeguts pel programa Qualitur, segons es detallen en www.qualitur.gva.es: 1 punt.



e) Declaració de Festes d'Interés Turístic: es valorarà que el municipi en el qual es realitza l'actuació compte amb alguna festa declarada d'interés turístic. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim d'1 punt. S'assignarà de manera no acumulativa la màxima puntuació que corresponga entre les següents:

• Si el municipi compta amb una festa declarada d'interés turístic internacional o nacional: 1 punt.

• Si el municipi compta amb una festa declarada d'interés turístic autonòmic o provincial: 0,5 punts.

f) Compromís amb el Codi Ètic del Turisme Valencià. Es podrà obtindre 1 punt, que s'assignarà de la manera següent:

Si el sol·licitant ha subscrit el Codi Ètic del Turisme Valencià i també ha aportat la informació relativa a l'Índex Global de Compliment Ètic (IGCE), tots dos documents disponibles en l'adreça d'internet: http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/es/contents/conselleria/codi_etic/codi_etic.html?tam=&menu_aneu=72 (Codi Ètic del Turisme Valencià).

2. Criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte presentat per a cada programa. Es podrà obtindre una puntuació màxima de 8 punts. Es valoraran en funció als criteris que es recullen en l'annex i de la present resolució per a cada programa.



3. Criteris socials:

La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 2 punts i s'assignaran de la manera següent:

a) Existència d'un pla de responsabilitat social corporativa: si el sol·licitant disposa d'un pla de responsabilitat social corporativa o bé aplica en la seua organització, municipi i l'entorn sobre el qual actua mesures encaminades a la millora sociolaboral, ambiental i econòmica: 1 punt.



b) Aplicació de mesures d'integració i igualtat de gènere: si el sol·licitant acredita l'aplicació de mesures d'integració i igualtat de gènere en la seua organització, municipi i l'entorn sobre el qual actua: 1 punt.



El sol·licitant haurà de reunir les condicions que donen dret a obtindre la puntuació corresponent als tres tipus de criteris en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



TAULA RESUM DELS CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS



Total

1. Criteris generals: 10 punts

a) Nombre d'habitants

b) Existència d'oficines d'informació turística

c) Material de difusió

d) Grau de protecció, reconeixement o excel·lència dels recursos o serveis

e) Declaració de festes d'interés turístic

f) Adhesió al Codi Ètic del Turisme Valencià i compliment d'IGCE 4 punts

1 punt

1 punt

2 punts



1 punt



1 punt





2. Criteris relacionats amb l'interés turístic i grau de desenvolupament del projecte presentat per a cada programa dels quals figuren en l'annex i d'aquesta resolució. 8 punts



1. Criteris Socials:

a) Mesures de millora sociolaboral, ambiental i econòmica

b) Aplicació de mesures d'integració i igualtat

de gènere 2 punts

1 punt



1 punt

TOTAL PUNTUACIÓ 20 punts







Article 12. Tramitació de sol·licituds

La tramitació d'aquestes ajudes serà telemàtica i en règim de concurrència competitiva.

1. L'òrgan instructor de les ajudes acollides a la present resolució serà el Servei d'Ajudes de l'Àrea de Competitivitat Turística.

2. Una vegada avaluades i informades les sol·licituds per l'òrgan instructor d'acord amb els criteris establits, se'n donarà trasllat a la Comissió d'Avaluació d'Ajudes que, després de l'anàlisi del procediment seguit, determinarà l'import de les ajudes d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca per a cada programa.

3. Les sol·licituds s'ordenaran de major a menor puntuació. Establit aquest ordre s'aplicarà el percentatge d'ajuda que corresponga, segons cada programa.

4. En el cas que, efectuades les operacions descrites, el crèdit pressupostari fora insuficient per a atendre totes les sol·licituds que figuren en l'ordre de prelació, i es produïra la circumstància que l'últim sol·licitant que obtinguera subvenció haguera obtingut la mateixa puntuació que els immediatament següents en aquest ordre, tindran preferència en l'adjudicació aquells sol·licitants que hagen obtingut major puntuació en la valoració dels criteris relacionats amb l'interés turístic. Si persistira l'empat, el percentatge de subvenció a aplicar s'ajustarà, disminuint-lo el mínim imprescindible, a fi de concedir ajuda a tots els sol·licitants que hagen obtingut una puntuació igual o superior que els sol·licitants empatats.



5. La Comissió d'Avaluació d'Ajudes, a través de la persona titular de la direcció de Turisme Comunitat Valenciana, elevarà proposta de concessió o denegació d'ajudes al seu president, qui hi resoldrà.



6. La Comissió d'Avaluació d'Ajudes tindrà la composició següent:



Presidència: exercirà la presidència la persona que ostente el cap de l'Àrea de Competitivitat Turística.

Vocals: Exerciran de vocals les persones que ostenten:

• El/la cap del Servei de Planificació i Estratègia Turística.

• El/la cap del Servei d'Ajudes, que exercirà així mateix la Secretaria de la Comissió d'Avaluació.

• El/la cap del Servei de Màrqueting en Línia i Publicitat.

• El/la cap del Servei de Programació i Gestió Econòmica.

• El/la cap del Servei Jurídic i de Contractació.

En cas de vacant, absència o malaltia dels membres de la Comissió, aquests podran ser substituïts per uns altres, designats pels titulars entre el personal tècnic dels respectius departaments.

Per raó dels projectes i actuacions a avaluar, la Comissió podrà comptar amb tècnics especialistes i assessors en la matèria corresponent, els qui tindran veu, però no vot, en la comissió esmentada.



Article 13. Resolució de concessió o denegació d'ajudes

1. A la persona titular de la presidència de Turisme Comunitat Valenciana li competeix resoldre el procediment de concessió d'ajudes.



2. Les resolucions de concessió fixaran expressament la quantia i incorporaran, en el seu cas, les condicions i obligacions que afecten el desenvolupament del projecte o activitat.

3. En cas que la resolució escaient siga denegatòria, haurà de detallar-se'n el motiu o motius que la determinen.

4. Tant les propostes de resolució com les resolucions es notificaran als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. D'acord amb el que s'estableix en l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos des de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquest termini podrà suspendre's per qualsevol de les causes previstes en l'article 22 i 25.2 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat la resolució als interessats, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes previstos en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

6. Les resolucions a què es refereixen els paràgrafs anteriors esgoten la via administrativa i, contra elles, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent. No obstant això, i amb caràcter potestatiu, podrà interposar-se un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent.



Article 14. Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris de les ajudes a què es refereix la present resolució estan obligats a complir amb les obligacions que s'estableixen en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i entre elles les assenyalades en els articles 13 i 14 d'aquesta; en el Decret 4/2017, de 31 de març; així com en qualsevol altra disposició en vigor, aplicable a aquestes ajudes.

2. Així mateix, hauran de respectar la normativa mediambiental vigent, de manera que s'assegure el desenvolupament dels objectius del projecte subvencionat dins d'un marc de desenvolupament sostenible i del foment a la protecció i millora del medi ambient, tal com es recull en l'article 11 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. Especialment, el projecte objecte de l'ajuda haurà de sotmetre's al procediment d'Avaluació d'Impacte Ambiental (EIA), en els supòsits recollits en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental (BOE 296, 11.12.2013), i en el Decret 162/1990, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'impacte ambiental de la Comunitat Valenciana (DOGV 1412, 30.10.1990). Així mateix, haurà de complir en el seu cas, amb les obligacions establides en la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats en la Comunitat Valenciana (DOGV 7329, 31.07.2014).

3. Hauran de conservar els documents originals justificatius relacionats amb els projectes subvencionats, o còpies certificades conformes amb els originals, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

4. L'incompliment de qualsevol d'aquestes obligacions podrà donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament de les ajudes percebudes, i a l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.



Article 15. Publicitat de les ajudes

1. Turisme Comunitat Valenciana remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que opera com a sistema nacional de publicitat de subvencions, la informació sobre les subvencions concedides amb indicació de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció, amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

2. Turisme Comunitat Valenciana publicarà en la seua pàgina web, així com a través del Portal de Transparència de la Generalitat, informació de les subvencions concedides amb indicació del seu import, objectiu o finalitat i persones o entitats beneficiàries.

3. El beneficiari haurà de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'actuació subvencionada, per la qual cosa en totes les actuacions que resulten beneficiàries de les ajudes convocades mitjançant la present resolució, haurà de figurar el distintiu en què es faça constar que el projecte ha comptat amb la col·laboració de Turisme Comunitat Valenciana, disponible en l'adreça d'internet: http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/es/contents/subvencion/distintivos.html. Per al «Programa d'inversió en adequació i millora dels recursos turístics», s'instal·larà una placa en el lloc o element objecte de l'actuació en la qual conste aquest distintiu.



Article 16. Justificació de despeses

1. La justificació de l'actuació objecte d'ajuda, haurà de realitzar-se d'acord amb el projecte subvencionat i en els termes fixats en el respectiu programa o subprograma, i en la corresponent resolució de concessió de l'ajuda.

La justificació s'efectuarà únicament per via telemàtica, en el tràmit específic disponible en l'enllaç https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=20432, mitjançant l'aportació de la documentació que a continuació es relaciona:

a) Memòria final del projecte executat amb una descripció detallada de les activitats que s'hagen realitzat. La memòria haurà de contindre tota la informació necessària per a justificar satisfactòriament el compliment de les condicions imposades en el Decret 4/2017, de 31 de març, en la present convocatòria i en la resolució de concessió. Així mateix, haurà d'incloure justificació gràfica de l'actuació que acredite que aquesta s'ha realitzat de conformitat amb les especificacions i condicions establides en la resolució de concessió de l'ajuda.



b) Factures originals o còpies compulsades d'aquestes. Aquestes factures hauran d'ajustar-se a l'actuació subvencionada i al pressupost aportat en la sol·licitud d'ajuda. Així mateix, hauran de complir els requisits establits en l'article 6 del Reial decret 1.619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012), especialment el preceptuat en l'article 6.1.f, que estableix que les factures hauran d'incloure el desglossament dels preus unitaris de les operacions.

c) Certificat expedit i signat electrònicament pel secretari o interventor i el representant legal de l'entitat beneficiària, que acredite el compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió, i en el qual conste una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del proveïdor i del document, el seu import, data d'emissió, així com de l'acte o acord de reconeixement de l'obligació de pagament per l'òrgan competent de les factures aportades per a la justificació de les referides despeses, amb indicació de l'aplicació econòmica del pressupost municipal en la qual s'ha contret la despesa, segons imprés normalitzat disponible https://www.gva.es/downloads/publicados/in/25904_bi.pdf.

Així mateix, mitjançant aquest certificat s'acreditarà que en la contractació de l'actuació objecte de l'ajuda, s'han seguit els procediments establits en la normativa aplicable en matèria de contractació pública (Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic).



d) Si l'execució del projecte la realitzara l'entitat beneficiària: certificat expedit i signat electrònicament pel secretari o interventor, detallant les persones, mesos i cost a càrrec de l'entitat, amb indicació del percentatge que resulta imputable al desenvolupament de l'actuació objecte de l'ajuda, així com còpies autenticades de les nòmines corresponents.

e) Declaració responsable signada electrònicament pel representant legal de l'entitat sobre l'obtenció d'alguna altra ajuda d'ens públic o privat per a la mateixa actuació, en el cas que s'haguera produït variació respecte a la declaració aportada amb la sol·licitud, amb indicació de l'organisme concedent i l'import de l'ajuda.



f) Material gràfic en el qual figure el distintiu en el qual es fa constar que el projecte ha comptat amb la col·laboració de Turisme Comunitat Valenciana, tal com estableix l'article 12.3 d'aquesta resolució en el cas del subprograma 2.1 «Certificació de recursos, serveis i destinacions turístiques», evidència de la inclusió i difusió del logo Qualitur en qualsevol suport referit al recurs o servei certificat, prèvia sol·licitud a Turisme Comunitat Valenciana. En el cas que l'actuació subvencionada siga impressió de material s'aportarà un exemplar de cada suport.



g) Qualsevol altra documentació exigida per Turisme Comunitat Valenciana que es considere precisa per a verificar el grau d'execució efectiva de les actuacions subvencionades, i la seua adequació a la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

2. A més de la documentació esmentada en els apartats anteriors, si l'actuació subvencionable és una de les especificades en el Subprograma 2.1: «Certificació de recursos, serveis i destinacions turístiques», haurà de presentar els certificats atorgats per una entitat acreditada oficialment per ENAC per al subsector en qüestió (o per l'entitat nacional d'acreditació equivalent d'un país membre de la Unió Europea), o reconeguda per l'ICTE, si és el cas.

3. La justificació de l'ajuda s'efectuarà en el termini que s'establisca en la resolució de concessió, que en cap cas serà posterior al 30 de novembre de 2020. Queden exceptuades:

• Les ajudes acollides al Subprograma 2.1 «Certificació de recursos, serveis i destinacions turístiques» quan el Comité de certificació del recurs o servei a certificar se celebre el mes de novembre; en aquest cas el termini de presentació de la documentació justificativa serà de 15 dies naturals posteriors a la data de justificació.

• Les ajudes acollides al Subprograma 2.2 «Impuls a la imatge de les destinacions turístiques» quan l'actuació subvencionada se celebre amb posterioritat a aquesta data; en aquest cas, el termini de presentació de la documentació justificativa serà de 15 dies naturals comptadors des de la data de l'inici de l'actuació.

• Les ajudes plurianuals d'acolliments al Programa 1 «Inversió en adequació i millora dels recursos i serveis» el termini de presentació de la documentació justificativa dels quals serà el 30 de desembre de 2020.



4. A l'efecte de justificació es considerarà que la despesa subvencionable s'ha realitzat si s'ha aconseguit la fase comptable «O» en el pressupost de l'entitat beneficiària, encara que no haja sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

5. Quant a la manera d'acreditar el requisit d'estar al corrent en la rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, establit en l'article 12.3 del Decret 4/2017, de 31 de març, serà aplicable el que es disposa en l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes, relatiu a l'aprovació d'uns criteris interpretatius de l'article 199.4 i 5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, tal com ha sigut redactat per la Llei 7/2014, de 22 de desembre (DOGV 7548, 15.06.2015), o acord o disposició que la substituïsca.



Article 17. Pagament de les ajudes, pèrdua del dret al cobrament i reintegrament de l'ajuda concedida

1. Turisme Comunitat Valenciana farà el pagament de l'ajuda una vegada el beneficiari haja executat el projecte o actuació, i sempre que haja complit les obligacions exigibles.

2. En cas que l'import del cost subvencionable justificat de manera conforme, siga inferior al cost subvencionable establit en la resolució de concessió, l'import de l'ajuda a lliurar disminuirà en idèntica proporció, donant lloc a la pèrdua parcial del dret al cobrament de l'ajuda concedida.

3. En cas que el cost subvencionable justificat de manera conforme, siga inferior a l'import mínim establit en cada programa o subprograma dels contemplats en l'annex i d'aquesta resolució perquè l'actuació siga subvencionable, es produirà la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida.

4. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte o activitat aprovats, l'incompliment de condicions i terminis establits en la resolució de concessió, la nul·la execució o execució parcial de la inversió, la falta o incompleta justificació de despeses efectivament realitzades, i la concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades que, en el seu conjunt, excedisquen l'import del cost subvencionable de l'actuació, així com la concurrència de qualsevol altra causa de les previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en cas de no haver-se efectuat encara el pagament de l'ajuda, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament, total o parcial, de l'ajuda.

5. L'incompliment pel beneficiari de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de l'ajuda, la variació de la finalitat de la inversió o actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, així com la concurrència de qualsevol altra causa de les previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donarà lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, i a l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament.

6. El procediment per a declarar la procedència del reintegrament (o, en el seu cas, de la pèrdua del dret al cobrament) es regirà pel que s'estableix en la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sense perjudici de les especialitats establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Article 18. Control i Inspecció

1. Turisme Comunitat Valenciana, podrà en tot moment, efectuar totes les actuacions de comprovació administrativa, material, de verificació de la inversió o realització de l'actuació objecte d'ajuda, que estime necessàries.

2. El beneficiari i els tercers relacionats amb l'objecte de l'ajuda o la seua justificació estaran, així mateix, obligats a sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer dels òrgans de fiscalització de la Generalitat en relació amb les ajudes concedides.

3. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada o del compliment de la finalitat es realitzarà mitjançant el corresponent pla de control que desenvolupe Turisme Comunitat Valenciana, en el qual s'indicarà si l'obligació de comprovació aconsegueix la totalitat de les ajudes o bé a una mostra de les concedides i, en aquest últim cas, la seua forma de selecció.

Article 19. Facultat per a dictar instruccions

Es faculta la persona titular de la direcció de Turisme Comunitat Valenciana per a dictar les disposicions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desenvolupament i aplicació del que es disposa en la present resolució.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats contenciosos administratius de València, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació i, potestativament, podrà interposar-se un recurs de reposició davant del president de Turisme Comunitat Valenciana, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació; tot això, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 10 de desembre de 2019.– El president de Turisme Comunitat Valenciana: Francesc Colomer Sánchez.





ANNEX I



PROGRAMA 1: INVERSIÓ EN ADEQUACIÓ I MILLORA DELS RECURSOS I SERVEIS TURÍSTICS



a) Objecte: Suport al finançament de projectes d'inversió que tinguen com a objecte la millora competitiva de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana, a través de la modernització i posada en valor dels seus recursos, la millora de les estructures de la xarxa Tourist Info, la senyalització turística, la millora de la gestió mediambiental dels recursos i serveis turístics, i la inversió en tecnologia.

b) Definicions: Segons queda definit en l'article 3 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana (DOGV 8313, 08.06.2018), s'entén per:

• Recurs turístic: tot bé, valor, element o manifestació de la realitat física, geogràfica, natural, cultural, històrica, social o econòmica, que siga susceptible de generar fluxos o corrents turístics.

• Producte turístic: tot bé o servei que és utilitzat pel consum turístic compost per una sèrie d'elements tangibles o intangibles que inclouen recursos i atractius, equipaments i infraestructures, serveis i activitats recreatives i imatges i valors simbòlics, la finalitat dels quals és satisfer els requeriments i expectatives de les persones usuàries de serveis turístics.

c) Beneficiaris: Els establits en l'article 4.1 de la present resolució.



d) Consignació: 3.139.234,14 euros; línia pressupostària S0787000; Capítol VII.

e) Actuacions subvencionables:

Cada sol·licitant haurà de presentar una única sol·licitud per a una actuació de les que es relacionen en els apartats següents. Els sol·licitants interessats en el tipus d'actuació 8 podran a més presentar una segona sol·licitud per al tipus d'actuació de la 1 a la 7.

1. Inversió en equipament i adequació d'espais d'ús turístic del litoral o de l'interior de la Comunitat Valenciana, zones recreatives, paisatgístiques i naturals d'interés turístic, podent incloure'n la senyalització i/o interpretació.

2. Creació de productes turístics i posada en valor de recursos turístics que, en el seu estat actual, no siguen susceptibles d'ús per la demanda turística. Les actuacions podran estar basades en:

a) Adequació de sendes guiades, ecoturisme, observatoris d'avifauna, cicloturisme, entre altres.

b) Creació de rutes per a promoure el patrimoni cultural, el turisme industrial i itineraris temàtics.

c) Posada en valor de recursos turístics.

d) Inversió en equipament d'espais d'ús turístic l'objectiu del qual és donar a conéixer al visitant o turista recursos turístics. Seran subvencionables: el mobiliari; lluminàries interiors que contribuïsquen a la reducció del consum energètic, o que contemple l'ús d'energies renovables o alternatives que optimitzen la millora de l'eficiència energètica; elements d'exposició i interpretació, com ara expositors, taulells, maquetes i les obres menors de condicionament dels espais expositius.

Les actuacions hauran d'incloure la senyalització indicativa, direccional i la interpretació turística del recurs, aquesta interpretació serà en els termes que en l'apartat següent s'especifica.

3. Interpretació turística dels recursos mitjançant la instal·lació in situ de panells o cartells explicatius, plaques amb codis QR, material audiovisual i multimèdia, pantalles tàctils, audioguies, utilització de sistemes basats en les noves tecnologies de la informació i comunicació, com ara dispositius de tauletes multimèdia amb finalitat de suport de guies i informació sobre el recurs, dispositius GPS per a senyalització i localització de recursos, o realització d'itineraris, aplicacions per a telefonia mòbil la finalitat de la qual siga l'accés a la informació sobre recursos turístics. Els diferents suports proposats podran ampliar el seu contingut amb informació de la destinació en el qual es troba situat el recurs objecte de l'ajuda, podent incloure la senyalització indicativa i/o direccional.

4. Senyalització indicativa i/o direccional dels recursos turístics del municipi. La senyalització podrà comprendre un sol recurs o integrar diversos recursos del municipi en un únic projecte.

5. Millora de l'accessibilitat als recursos turístics mitjançant l'eliminació de barreres. Adequació de les condicions d'ús turístic dels recursos per persones amb diversitat funcional mitjançant equipaments específicament dissenyats per al seu ús per aquest col·lectiu, com ara instal·lació de rampes, plataformes elevadores, eliminació d'obstacles, equipament multimèdia específic, maquetes, models a escala i sistemes interpretatius adaptats.

6. Habilitació o adequació d'espais destinats a l'estacionament de vehicles dels visitants per a millorar la mobilitat en l'espai turístic la finalitat del qual siga reduir l'impacte negatiu que aquests produeixen i altres projectes que milloren la mobilitat en l'espai turístic.



7. Inversions en oficines d'informació turística de municipis adherits a la Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana, i que tinguen com a objecte la millora dels serveis al turista en destinació a través de l'adequació, renovació o modernització de les seues instal·lacions, que es detallen a continuació:

a) Inversió en obres d'adequació, rehabilitació, renovació, ampliació o reformes en general dels espais d'atenció al públic d'immobles que alberguen les oficines Tourist Info, o les de nova ubicació per trasllat, sempre que tals actuacions redunden de manera directa i perceptible en la millora de la imatge, en l'eficiència energètica de l'oficina, la funcionalitat dels espais destinats a la prestació directa dels serveis d'informació turística i recepció al visitant, podent incloure actuacions de millora en la senyalització direccional de l'oficina en el nucli urbà i/o accions de millora de la imatge exterior i zona d'accés a les dependències. Les actuacions de millora de la senyalització direccional de l'Oficina Tourist Info s'hauran d'ajustar a les indicacions gràfiques i d'implantació de la imatge corporativa Tourist Info, que facilitarà el Servei de Producte i Territori de Turisme Comunitat Valenciana als sol·licitants que ho requerisquen. Les actuacions relatives a implantació d'imatge turística en forma de marques turístiques i corporatives de la Xarxa Tourist Info i elements identitaris de les oficines Tourist Info, com ara retolació interior i exterior, queden fora de l'abast del present apartat 7 d'aquest programa.

b) Inversió en equipament de mobiliari, lluminàries interiors que contribuïsquen a la reducció del consum energètic o que contemple l'ús d'energies renovables o alternatives que optimitzen la millora de l'eficiència energètica i altres elements decoratius en actuacions integrals que suposen una renovació completa de la imatge de tota la instal·lació o d'una part ben definida d'aquesta, com ara taulells amb casellers interiors, expositors de fullets, vitrines, punts d'autoconsulta, espais expositius i zones de recepció del visitant. La dotació de mobiliari per a l'Oficina Tourist Info haurà d'atindre's a les indicacions i propostes del Manual de Mobiliari de la Xarxa Tourist Info, que facilitarà el Servei referit en l'apartat anterior als sol·licitants que el requerisquen.

c) Inversió en obres que redunden en la millora de la mobil

itat i accessibilitat mitjançant l'eliminació de barreres i adequació de l'ús per part de persones amb diversitat funcional, com ara rampes, plataformes elevadores, portes automàtiques o eliminació d'obstacles i sistemes interpretatius adaptats.

8. Inversió en tecnologies a desenvolupar en els municipis de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana (DTI.CV), que en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds aconseguisquen el nivell 3 de la xarxa DTI. CV, i que com a tal estiguen reconeguts per INVAT.TUR

Les actuacions podran estar basades en:

a) Tecnologies vinculades a la sensorització de la destinació per a la seua gestió en clau intel·ligent: desplegament de sensorització per al control de pas o de mesurament d'ocupació d'espais turístics; beacons, NFC, tòtems i altres elements similars orientats a potenciar la interpretació dels recursos turístics de la destinació. Qualsevol altre sistema orientat a la finalitat d'impulsar la sensorització de la destinació per a millorar l'experiència del visitant.

b) Tecnologies vinculades a la seguretat de visitants: sistemes de monitoratge en temps real de l'estat de la destinació, de la radiació solar o de la temperatura, entre altres, wearables per a la geolocalització de persones / objectes. Qualsevol altre sistema orientat a la finalitat de millorar la seguretat del turista en la destinació.

c) Tecnologies per al monitoratge i coneixement de la demanda turística: sistemes d'intel·ligència turística basats en eines de business intelligence i big data, per a una major interrelació amb el turista; sistemes de dades obertes; app de destinació; targetes electròniques de fidelització de turistes. Qualsevol altre sistema orientat a la finalitat de millorar el monitoratge i coneixement de la demanda turística de la destinació.

d) Tecnologies, equipaments i infraestructures vinculades a la sostenibilitat, racionalització i optimització de recursos: sistemes de gestió intel·ligent de l'enllumenat públic, reg, mobilitat, transport, aparcament, residus i eficiència energètica; sistemes de control de trànsit en àrees turístiques i de transport públic d'interés turístic; sistemes de recàrrega de vehicles elèctrics. Qualsevol altre sistema orientat a la finalitat d'impulsar la sostenibilitat, racionalització i optimització de recursos de la destinació.

e) Tecnologies i equipaments i infraestructura vinculada a la gestió integral de la destinació: plataformes de gestió intel·ligent; sistemes d'interconnexió / integració de sistemes per a la creació de plataformes de gestió. Qualsevol altre sistema orientat a potenciar la gestió.

f) Costos subvencionables i intensitat de les ajudes

1. Formaran part del cost subvencionable les despeses que corresponguen de manera indubtable al desenvolupament i execució de les actuacions proposades, a partir de la data assenyalada en l'article 4.2.d d'aquesta resolució de convocatòria d'ajudes. El cost subvencionable resultarà de la suma dels imports de les partides del projecte que, d'acord amb el que es disposa en la present resolució, puguen ser objecte d'ajuda.

L'IVA de l'actuació podrà formar part del cost subvencionable, sempre que siga suportat efectivament pel beneficiari i no siga compensable o recuperable.

2. No resultaran subvencionables:

a) Les actuacions que no tinguen com a finalitat principal i directa l'adequació, millora, o adaptació turística de recursos.

b) Els projectes destinats a poliesportius, aparcaments de caravanes i autocaravanes, centres culturals o altres anàlegs que, encara que milloren les infraestructures del municipi, manquen d'una adscripció finalista principal i directa de creació o posada en valor d'un recurs turístic.

c) Els treballs o estudis previs a la redacció del projecte, com ara tasques de camp, georeferenciació, anàlisi i inventari de recursos turístics o uns altres de naturalesa anàloga.

d) Les actuacions que suposen la creació, millora o reforma d'establiments d'allotjament o restauració, encara que siguen de titularitat municipal.

3. La quantia de la subvenció, sense perjudici del que s'estableix en l'article 12.4 de la present resolució per al cas que es produïsquen empats en l'ordre de prelació que s'establisca, serà la quantitat que resulte d'aplicar sobre el cost subvencionable el percentatge de subvenció que corresponga segons el barem que s'estableix a continuació, considerant el nombre d'habitants dels municipis, les xifres de població oficials publicades per l'INE en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud:

• En municipis de fins a 1.000 habitants, es concedirà entre un 70 % i un 75 % del cost subvencionable.

• En municipis entre 1.001 i 5.000 habitants, es concedirà entre un 65 % i un 70 % del cost subvencionable.

• En municipis entre 5.001 i 20.000 habitants, es concedirà entre un 60 % i un 65 % del cost subvencionable.

• En municipis de més de 20.000 habitants, es concedirà entre un 50 % i un 60 % del cost subvencionable.

En el cas de mancomunitats, la dada es prendrà de la mitjana aritmètica de les poblacions dels municipis que les integren.

4. L'import de la subvenció no superarà els 40.000 euros per beneficiari per als tipus d'actuació 1 a la 7 i els 20.000 euros per a les actuacions de tipus 8.

5. No es concediran ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 3.000 euros.



CRITERIS RELACIONATS AMB L'INTERÉS TURÍSTIC I GRAU DE DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

La puntuació d'aquest criteri serà la que resulte de la valoració dels aspectes que a continuació s'assenyalen per a cadascun dels tipus d'actuació. Se li assignarà una puntuació màxima de 8 punts.

a) Qualitat tècnica, viabilitat econòmica i aplicabilitat del projecte: fins a 1 punt.

• Calendari d'execució: Si l'actuació s'executa en un termini màxim de 4 mesos: 0,50 punts.

• Que en el projecte s'asseguren el manteniment i neteja de l'espai o infraestructura objecte de la inversió al llarg de la seua vida útil, amb l'existència d'un pla de manteniment i neteja: 0,50 punts.

b) Contribució a la sostenibilitat del mitjà, fins a 1 punt.

El projecte inclou mesures que contribuïsquen:

• A la reducció consum energètic: 0,25

• A la reducció consum d'aigua: 0,25

• Al reciclatge i tractament de productes plàstics: 0,25

• Millora de gestió de residus: 0,25

c) Que el projecte incloga l'eliminació de barreres arquitectòniques per a facilitar l'accés al recurs de persones amb mobilitat restringida. 1 punt.

d) Que incloga la introducció d'elements interpretatius del recurs destinats a persones amb diversitat funcional, com ara maquetes, models a escala i similars. 1 punt.

e) Contribució a la desestacionalització de l'activitat turística: fins a 2 punts.

si l'actuació permet ampliar la demanda turística a 4 mesos de l'any: 1 punt; a 5 mesos o més: 2 punts

f) Moment en què l'activitat subvencionada té lloc: 2 punts. Si les actuacions subvencionables comencen a executar-se durant:

• el primer trimestre de l'any: 2 punts.

• el segon trimestre de l'any: 1,50 punts.

• el tercer trimestre de l'any: 0,50 punts

• el quart trimestre de l'any: 0 punts.





PROGRAMA 2: COMPETITIVITAT I DESESTACIONALITZACIÓ DE LES DESTINACIONS TURÍSTIQUES



1. Objecte: Suport a les actuacions que milloren la competitivitat de les destinacions i contribuïsquen a la desestacionalització de l'activitat turística, la qualitat, sostenibilitat i accessibilitat dels recursos turístics, la prestació de serveis turístics, així com l'organització i difusió d'esdeveniments i festes d'interés turístic com a vehicle de promoció de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana.

2. Beneficiaris: Els establits en l'article 4.1 de la present resolució.



3. Consignació: 2.585.000 euros; línia pressupostària S0785000; capítol IV

Cada sol·licitant haurà de presentar una única sol·licitud per a cadascun dels subprogrames que es relacionen a continuació:



EL SUBPROGRAMA 2.1: CERTIFICACIÓ DE RECURSOS, SERVEIS I/O DESTINACIONS TURÍSTIQUES

1.1.1. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

Formaran part del cost subvencionable les despeses que corresponguen a l'obtenció, manteniment i/o renovació d'un o diversos certificats reconeguts pel Programa Qualitur de Turisme Comunitat Valenciana, en destinacions, platges, museus o oficines d'informació de la Xarxa Tourist Info.

Els certificats reconeguts el seran conforme als contemplats pel Programa Qualitur, i concretament:

En gestió de la qualitat:

ISO 9001 Sistemes de gestió de la qualitat.

Q Qualitat Turística en Platges, Museus, Oficines d'informació turística i/o destinacions turístiques intel·ligents.

En gestió ambiental:

• ISO 14001 Sistemes de gestió ambiental.

• Reglament EMAS

En accessibilitat universal:

• UNEIX 170001/2 Sistema de gestió de l'accessibilitat.



1.1.2. COSTOS SUBVENCIONABLES I INTENSITAT DE LES AJUDES

1. Formaran part del cost subvencionable les despeses derivades del procés de certificació, manteniment i renovació del procés de certificació, manteniment o renovació a partir de la data assenyalada en l'article 4.2.d d'aquesta resolució de convocatòria d'ajudes. El cost subvencionable resultarà de la suma dels imports de les partides del projecte que, d'acord amb el que es disposa en la present resolució, puguen ser objecte d'ajuda.

Els costos subvencionables es referiran a la despesa corrent efectuada durant el procés d'obtenció, manteniment i/o renovació del corresponent certificat i els de promoció entre la demanda turística:



a) Obertura d'expedient, només en el cas de normes Q

b) Adquisició de la Norma corresponent, si escau

c) Auditoria de certificació, seguiment o renovació. No resultaran subvencionables les despeses derivades de la contractació de l'assistència tècnica per a la implantació dels models d'excel·lència.

d) Abonament del dret d'ús de la marca vinculada al certificat, en el cas de les normes Q.

e) Costos relatius a la creativitat i producció de material promocional. Necessàriament una partida dels costos elegibles haurà de ser específica per a la certificació, seguiment i/o renovació d'algun model d'excel·lència reconeguda per Qualitur. No resultarà subvencionable la creativitat, disseny o reportatges fotogràfics relatius al material promocional. Per tal que l'edició de material promocional siga considerada cost elegible haurà de complir els requisits següents:

Del recurs o servei certificat: el material promocional inclourà informació del recurs o servei turístic, amb esment exprés a la mena de certificat i als avantatges i/o garanties que això aporta al turista. S'inclourà el logotip Qualitur, el qual haurà de sol·licitar-se a Turisme Comunitat Valenciana.

De la destinació: sempre que aquest siga Destinació SICTED i dispose de serveis turístics distingits). S'inclourà el logotip Qualitur i el de Compromís Qualitat Turística, els quals hauran de sol·licitar-se a Turisme Comunitat Valenciana.

2. La quantia de la subvenció, sense perjudici del que s'estableix en l'article 12.4 de la present resolució per al cas que es produïsquen empats en l'ordre de prelació que s'establisca, serà la quantitat que resulte d'aplicar sobre el cost subvencionable el percentatge de subvenció que corresponga, segons el barem que s'estableix a continuació, considerant el nombre d'habitants dels municipis, les xifres de població oficials publicades per l'INE en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud:

• En municipis de fins a 1.000 habitants, es concedirà entre un 70 % i un 75 % del cost subvencionable.

• En municipis entre 1.001 i 5.000 habitants, es concedirà entre un 65 % i un 70 % del cost subvencionable.

• En municipis entre 5.001 i 20.000 habitants, es concedirà entre un 60 % i un 65 % del cost subvencionable.

• En municipis de més de 20.000 habitants, es concedirà entre un 50 % i un 60 % del cost subvencionable.

En el cas de mancomunitats, la dada es prendrà de la mitjana aritmètica de les poblacions dels municipis que les integren.

3. L'import de la subvenció no superarà els 12.000 euros per beneficiari.

4. No es concediran ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 600 euros.

1.1.3. CRITERIS RELACIONATS AMB L'INTERÉS TURÍSTIC I GRAU DE DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

La puntuació d'aquest criteri serà la que resulte de la valoració dels aspectes que a continuació s'assenyalen per a cadascun dels tipus d'actuació. Se li assignarà una puntuació màxima de 8 punts.

a) Caràcter integral del projecte: La puntuació màxima d'aquest criteri serà 6 punts.

• Si el municipi opta a la certificació, manteniment o renovació de mínim dos sistemes basats en qualitat/ medi ambient, qualitat/accessibilitat o medi ambient/accessibilitat, en mínim dos recursos (platja/oficina, oficina/museu, platja/museu): 6 punts.

• Si el municipi opta a la certificació, manteniment o renovació d'un o diversos certificats de la mateixa matèria en dos recursos (platja/oficina, oficina/museu, platja/museu): 5 punts.

• Si el municipi opta a la certificació, manteniment o renovació d'un o diversos certificats en un únic recurs (platja/s, oficina/s o museu/s): 4 punts.

b) Caràcter innovador del projecte: Si el municipi opta a la certificació o manteniment d'una destinació turística intel·ligent: 1 punt.

c) Repercussió del projecte sobre segments específics de demanda: Si el municipi difon el projecte així com les bondats dels sistemes de gestió i dona a conéixer els recursos/serveis turístics certificats en suports promocionals (fullets, etc.): 1 punt.



SUBPROGRAMA 2.2: IMPULS A la IMATGE DE LES DESTINACIONS TURÍSTIQUES DE LA COMUNITAT VALENCIANA

1.2.1. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

La sol·licitud podrà incloure aquestes actuacions:

a) Campanyes de publicitat en mitjans de comunicació on i off line.

b) Suports de difusió.

c) Despeses d'organització.

Que tinguen com a objecte la promoció de les destinacions a través de la difusió de festes d'interés turístic o esdeveniments, que se celebren durant 2020 en la Comunitat Valenciana, mercat nacional o en mercats internacionals, vinculats a productes turístics de tipus cultural, patrimonial, rural, de naturalesa, gastronòmic, esportiu, turisme actiu, de salut, benestar i oci que constituïsquen un vehicle a la promoció.



Les actuacions subvencionables seran les que es realitzen entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020.

En cas que la sol·licitud siga per a la promoció i difusió d'esdeveniments, podran admetre's un o més esdeveniments, sempre que estiguen vinculats tots ells a un mateix producte turístic, afavorint així l'especialització de la destinació.



1.2.2. COST SUBVENCIONABLE I INTENSITAT DE LES AJUDES

1. Formaran part del cost subvencionable les despeses que corresponguen de manera indubtable al desenvolupament i execució de les actuacions proposades, a partir de la data assenyalada en l'article 4.2.d d'aquesta resolució de convocatòria d'ajudes. El cost subvencionable resultarà de la suma dels imports de campanyes de publicitat, suports de difusió, despeses d'organització, despeses de viatges de familiarització i premsa, amb els límits percentuals que s'especifiquen a continuació:

a) Campanyes de publicitat:

1. Costos relatius a la creativitat i producció de suports de comunicació gràfics (redacció de textos, fotografies, mapes, fotomecànica, arts finals i impressió de fullets i cartelleria) i audiovisuals (filmació d'espots, vídeos, locució i enregistrament de tascons radiofònics), producció de peces publicitàries per a internet (bàners i altres formats).



2. Costos relatius a la planificació i compra de mitjans i espais publicitaris (anuncis en televisió, mitjans escrits, ràdio i internet) de les campanyes de publicitat de qualsevol àmbit.

b) Suports de difusió: fullets, díptics, tríptics, cartells, tanques, pancartes i uns altres grans formats, que formen part de les campanyes de publicitat o com a suports singulars de difusió de la festa o esdeveniment.

c) Despeses derivades de l'organització de la festa o l'esdeveniment relatius al lloguer d'espais, muntatge d'instal·lacions i lloguer d'equips. Les despeses admeses no podran representar més d'un 50 % del cost total subvencionable de les partides a) Campanyes de publicitat i b) Suports de difusió.

d) Despeses derivades de l'organització de viatges de familiarització i premsa a la destinació on se celebra l'actuació, i que tinguen com a objecte la promoció de la festa o l'esdeveniment (despeses de transport i d'allotjament). Les despeses admeses no podran representar més d'un 25 % del cost total subvencionable de les partides a) Campanyes de publicitat, i b) Suports de difusió.

e) L'IVA de l'actuació podrà formar part del cost subvencionable, sempre que siga suportat efectivament pel beneficiari i no siga compensable o recuperable.

2. No resultaran subvencionables:

a) La redacció i publicació d'informació de l'esdeveniment en format de reportatge gràfic.

b) Els llibres, catàlegs i llibrets de la festa o l'esdeveniment.

c) La producció i emissió de programes de seguiment, entrevistes, en ràdio i televisió. Si inclou publicitat, aquest concepte haurà de contemplar-se en les despeses de l'apartat a «Campanyes de publicitat»

d) La contractació de serveis d'animació o personal de suport.

3. La quantia de la subvenció, sense perjudici del que s'estableix en l'article 12.4 de la present resolució per al cas que es produïsquen empats en l'ordre de prelació que s'establisca, serà la quantitat que resulte d'aplicar sobre el cost subvencionable el percentatge de subvenció que corresponga, segons el barem que s'estableix a continuació, considerant el nombre d'habitants dels municipis, les xifres de població oficials publicades per l'INE en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud:

• En municipis de fins a 1.000 habitants, es concedirà entre un 70 % i un 75 % del cost subvencionable.

• En municipis entre 1.001 i 5.000 habitants, es concedirà entre un 65 % i un 70 % del cost subvencionable.

• En municipis entre 5.001 i 20.000 habitants, es concedirà entre un 60 % i un 65 % del cost subvencionable.

• En municipis de més de 20.000 habitants, es concedirà entre un 50 % i un 60 % del cost subvencionable.

En el cas de mancomunitats, la dada es prendrà de la mitjana aritmètica de les poblacions dels municipis que les integren.

4. L'import de la subvenció per beneficiari no superarà els 20.000 euros.

5. No es concediran ajudes per a actuacions el cost subvencionable de les quals siga inferior a:

• 3.000 euros quan se celebren en la Comunitat Valenciana.

• 6.000 euros quan se celebren en el mercat nacional.

• 18.000 euros quan se celebren en mercats internacionals.



1.2.3. CRITERIS RELACIONATS AMB L'INTERÉS TURÍSTIC I GRAU DE DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE.

La puntuació d'aquest criteri serà la que resulte de la valoració dels aspectes que a continuació s'assenyalen per a cadascun dels tipus d'actuacions. Se li assignarà una puntuació màxima de 8 punts.

a) Antiguitat i consolidació de la festa o l'esdeveniment: fins a 2 punts.

• Si en 2020 té lloc la 1a o 2a edició: 0,5 punts.

• Si en 2020 té lloc la 3a, 4a o 5a edició: 1 punt.

• Si en 2020 té lloc almenys la 6a edició: 2 punts.

b) Grau de singularitat del projecte o actuació en la Comunitat Valenciana. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 2 punts.



1) Es valorarà, amb una puntuació màxima d'1 punt, l'alineament amb els objectius de l'estratègia CreaTurisme, com són els englobats en:



Mediterrani Cultural: Ruta de la Seda, Territori Borgia, Ruta del Greal, Camins de Dinosaures, Xarxa de Centres Art Contemporani, i altres productes culturals.

Mediterrani natural i rural (agroturisme, pescaturisme, birdwatching, Parcs Naturals, ecoturisme, gastroturisme, oleoturisme i enoturisme).

Mediterrani Actiu/Esportiu (actiu-aventura, activitats nàutiques, busseig, cicloturisme i MTB, turisme esportiu)

2) Es valorarà l'alineament amb els objectius de l'estratègia de la Xarxa Gastroturística de la Comunitat Valenciana: Si el sol·licitant està adherit a la Xarxa: 1 punt.

c) Contribució a la desestacionalització de l'activitat turística. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 3 punts, distribuïts segons les franges següents:

• Si la festa o l'esdeveniment se celebra en els mesos de juliol o agost: 0,5 punts.

• Si la festa o l'esdeveniment se celebra en els mesos de juny o setembre: 1 punt.

• Si la festa o l'esdeveniment se celebra en els mesos de març, abril, maig o octubre: 2 punts.

• Si la festa o l'esdeveniment se celebra en els mesos de gener, febrer, novembre o desembre: 3 punts.

En el cas de sol·licituds per a més d'un esdeveniment d'un mateix producte, es puntuarà el que contribuïsca en major mesura a afavorir la desestacionalització.

d) Durada de l'actuació objecte de l'ajuda. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim d'1 punt, distribuïts segons les franges següents:

• Si l'actuació té una duració superior a 8 dies: 1 punt.

• Si l'actuació té una duració de 2 a 7 dies: 0,5 punts.

• Si l'actuació té una duració d'1 dia: 0 punts.

En el cas de sol·licituds per a més d'un esdeveniment d'un mateix producte, se sumaran els dies de durada dels esdeveniments.



SUBPROGRAMA 2.3: SUPORT A la PRESTACIÓ DE SERVEIS TURÍSTICS

2.3.1. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

La sol·licitud podrà incloure aquestes actuacions:

a) La prestació dels serveis propis dels informadors turístics i d'atenció al visitant en museus certificats amb la Q de Qualitat Turística.

b) La prestació dels serveis propis dels guies en visites als recursos. Hauran de ser guies oficials habilitats de la Comunitat Valenciana quan les visites incloguen museus, monuments o béns d'interés cultural.



c) Despeses derivades de la seguretat i vigilància en platges de litoral i d'interior: serveis de socorrisme i salvament, personal sanitari i d'atenció a dependents.

d) Despeses derivades de l'atenció i vigilància d'espais naturals i àrees recreatives.

e) En el cas de mancomunitats que compten amb un Pla de governança i dinamització turística ja finalitzat, es contemplarà la prestació de serveis derivats de la dinamització dels productes turístics de l'àmbit territorial de la mancomunitat sol·licitant. La memòria d'actuacions que presente la mancomunitat haurà de comptar amb informe favorable del departament de Turisme Comunitat Valenciana, competent en la matèria.

2.3.2. COST SUBVENCIONABLE I INTENSITAT DE LES AJUDES

1. Formaran part del cost subvencionable les despeses que corresponguen de manera indubtable al desenvolupament i execució de les actuacions proposades, a partir de la data assenyalada en l'article 4.2.e d'aquesta resolució de convocatòria d'ajudes. El cost subvencionable resultarà de la suma dels imports de les partides del projecte que, d'acord amb el que es disposa en la present resolució, puguen ser objecte d'ajuda. En concret:

Els costos derivats de la contractació de personal (cost salarial i seguretat social a càrrec de l'entitat en la qual preste serveis):

a) D'informació turística i atenció al visitant en museus.

b) D'atenció al turista, seguretat i vigilància en platges (socorristes, personal sanitari, vigilants) i per a serveis d'atenció al turista, vigilància en espais naturals i àrees recreatives.

c) De dinamització de productes en l'àmbit territorial de la mancomunitat sol·licitant.

2. No resultaran subvencionables:

– els conceptes diferents de la contractació del guia o personal que la realitze en les visites teatralitzades.

– les despeses derivades de tallers o altres activitats paral·leles de les visites guiades.

– el manteniment, neteja, implique material, etc.

3. La quantia de la subvenció, sense perjudici del que s'estableix en l'article 12.d de la present resolució per al cas que es produïsquen empats en l'ordre de prelació que s'establisca, serà la quantitat que resulte d'aplicar sobre el cost subvencionable el percentatge de subvenció que corresponga, segons el barem que s'estableix a continuació, considerant el nombre d'habitants dels municipis, les xifres de població oficials publicades per l'INE en l'última revisió del padró, prèvia a la data de presentació de la sol·licitud:

En municipis de fins a 5.000 habitants, es concedirà entre un 65 % i un 70 % del cost subvencionable. L'import de la subvenció per beneficiari no superarà els 10.000 euros.

En municipis entre 5.001 i 10.000 habitants, es concedirà entre un 60 % i un 65 % del cost subvencionable. L'import de la subvenció per beneficiari no superarà els 20.000 euros.

En municipis entre 10.001 i 20.000 habitants, es concedirà entre un 60 % i un 50 % del cost subvencionable. L'import de la subvenció per beneficiari no superarà els 30.000 euros.

En municipis de més de 20.000 habitants, es concedirà entre un 45 % i un 50 % del cost subvencionable. L'import de la subvenció per beneficiari no superarà els 50.000 euros.

En el cas de mancomunitats, la dada es prendrà de la mitjana aritmètica de les poblacions dels municipis que les integren.

4. L'import de la subvenció no superarà els 50.000 euros per beneficiari. En el cas de mancomunitats que compten amb un Pla de governança i dinamització turística ja finalitzat, i sol·liciten ajuda per a actuacions del tipus e), l'import de la subvenció podrà ser de fins a 15.000 euros.

5. No es concediran ajudes per a actuacions el cost subvencionable de les quals siga inferior a 3.000 euros.



2.3.3. CRITERIS RELACIONATS AMB L'INTERÉS TURÍSTIC I GRAU DE DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE.

La puntuació d'aquest criteri serà la que resulte de la valoració dels aspectes que, a continuació, s'assenyalen per a cadascun dels tipus d'actuacions. Se li assignarà una puntuació màxima de 8 punts.

a) Impacte sobre el municipi o l'entorn: Si l'execució de l'actuació suposa una millora notòria i directa en el municipi o el seu entorn: 2 punts.

b) Grau de singularitat del projecte o actuació en la Comunitat Valenciana. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 2 punts. Es valorarà, l'alineament amb els objectius de l'estratègia CreaTurisme, com són els englobats en:

Mediterrani Cultural: Ruta de la Seda, Territori Borgià, Ruta del Greal, Camins de Dinosaures, Xarxa de centres Art Contemporani, i altres productes culturals: 2 punts.

Mediterrani natural i rural (agroturisme, pescaturisme, birdwatching, Parcs Naturals, ecoturisme, gastroturisme, oleoturisme i enoturisme).

Mediterrani Actiu/Esportiu (actiu-aventura, activitats nàutiques, busseig, cicloturisme i MTB, turisme esportiu, incloent-hi les platges de litoral l'interior, espais naturals i àrees recreatives): 1 punt.

c) Nombre d'assistents o visitants que capta el recurs sobre el qual incideix l'activitat subvencionada: fins a 1 punt.

Inferior al nombre d'habitants del municipi: 0,5 punts.

Igual o superior al nombre d'habitants del municipi: 1 punt.

d) Contribució del projecte a la desestacionalització de l'activitat turística. La puntuació d'aquest apartat serà com a màxim de 3 punts, distribuïts segons les franges següents:

• Si l'actuació contribueix a atendre la demanda turística entre 9 o més mesos de l'any: 3 punts.

• Si l'actuació contribueix a atendre la demanda turística entre 6 i 8 mesos de l'any: 2 punts.

• Si l'actuació contribueix a atendre la demanda turística entre 4 i 5 mesos de l'any: 1,5 punts.

Si l'actuació contribueix a atendre la demanda turística durant 3 mesos de l'any: 1 punt.

Mapa web