ORDRE 2/2015, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es designen les entitats i organitzacions que integren l'Observatori del Comerç Valencià.
Texto | Texto2 | |
---|---|---|
Publicat en: | DOGV núm. 7611 de 09.09.2015 | |
Número identificador: | 2015/7383 | |
Referència Base de Dades: | 007258/2015 | |
-
Anàlisi jurídica
Texto Texto Texto2 Data d'entrada en vigor: 10.09.2015 Aquesta disposició afecta: Afecta: - DECRET 55/2001, de 13 de març, del Govern Valencià, pel qual es regula l'Observatori del Comerç Valencià. [2001/X2336] (DOGV núm. 3961 de 16.03.2001) Ref. Base de dades 1087/2001
- ORDRE de 14 de març de 2001, de la Conselleria d'Indústria i Comerç, per la qual es designen les entitats i organitzacions que integren l'Observatori del Comerç Valencià. [2001/A2344] (DOGV núm. 3962 de 20.03.2001) Ref. Base de dades 1097/2001
Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Corregida per: -
Anàlisi documental
Texto Texto Texto2 Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball Grup temàtic: Legislació Matèries: Comerç Organització de l'administració Descriptors: Temàtics: reglament intern, associació, intermediari comercial, distribuïdor comercial , òrgan col.legiat, Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
ORDRE 2/2015, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es designen les entitats i organitzacions que integren l'Observatori del Comerç Valencià. [2015/7383]
La Llei 11/2000, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera de la Generalitat Valenciana, va crear l'Observatori del Comerç Valencià, com a òrgan col·legiat consultiu i assessor en matèria de comerç, adscrit a la conselleria competent en matèria de comerç.
Així mateix, la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana, en el capítol III, participació ciutadana, en l'article 88, dicta que la Generalitat disposarà els mitjans i sistemes necessaris per a facilitar la participació dels ciutadans en l'acció pública, a través dels seus respectius grups d'interés, en tots aquells assumptes que afecten l'activitat comercial, i és a través de l'article 89 quan establix que l'Observatori del Comerç Valencià és un òrgan col·legiat, consultiu i assessor en matèria de comerç, adscrit a la conselleria competent en matèria de comerç.
Este article també establix que el règim d'organització i funcionament, així com la determinació de la seua composició, estarà establit reglamentàriament.
Atenent a esta circumstància, i atés que l'Observatori, en l'exercici de les seues funcions , actua com a òrgan d'informació, consulta i assessorament en matèria de comerç i de l'activitat comercial i tenint en compte que han transcorregut prop de 15 anys des que es va designar a les entitats integrants i a causa, sobretot, dels canvis succeïts durant este període en les entitats i organitzacions representatives del sector comercial, i atenent als criteris de territorialitat i representativitat establits en la norma és pel que es fa imprescindible renovar la composició de l'Observatori del Comerç Valencià.
D'acord amb el que exposa i en virtut de les facultats que em conferix l'epígraf e de l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,
ORDENE
Article 1
Les persones que ocuparan les vocalies del Ple de l'Observatori del Comerç Valencià, en representació de comerciants, sindicats i consumidors seran anomenats pel titular de la conselleria competent en matèria de comerç, a proposta de les següents entitats i organitzacions:
a) Per les organitzacions provincials de xicotetes i mitjanes empreses del sector comerç, que aglutinen un nombre més gran de PIME comercials:
Dos vocals a proposta de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV).
Dos vocals a proposta de Unió Gremial, Federació de Gremis i Associacions del Comerç València ( UG).
Un/a vocal a proposta de la Confederació de la Xicoteta i Mitjana Empresa de la Província Alacant ( CEPYME-ALICANTE).
Un/a vocal a proposta de la Federació Alacantina de Comerç ( FACPYME).
Un/a vocal a proposta de la Confederació d'Empresaris de Castelló (CEC).
Un/a vocal a proposta de COVACO CASTELLÓ, Federació Comerç i Autònoms Província de Castelló.
b) Per l'associació d'àmbit autonòmic més representativa que agrupe a les empreses de supermercats de la Comunitat Valenciana:
Tres vocals a proposta de l'Associació de Supermercats de la Comunitat Valenciana ( ASUCOVA).
c) Per l'associació d'àmbit autonòmic més representativa que agrupe a les empreses de gran distribució comercial de la Comunitat Valenciana:
Tres vocals a proposta de la Confederació d'Organitzacions Empresarials de la Comunitat Valenciana (CIERVAL).
d) Per les associacions d'àmbit autonòmic més representatives que agrupen als mercats detallistes de la Comunitat Valenciana.
Dos vocals de distintes províncies a proposta de la Federació Valenciana de Comerciants en Mercats ( FECOM).
e) Per les organitzacions autonòmiques més representatives de comerç que acullen a les distintes branques d'activitat que configuren el sector:
Un/a vocal a proposta de la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana ( COVACO).
Un/a vocal a proposta de l'Associació Confederació d'Empresaris del Comerç Valencià ( CECOVAL).
f) Per les organitzacions sindicals més representatives de l'àmbit comercial de la Comunitat Valenciana:
Un/a vocal a proposta de la Federació Estatal de Servicis per a la Mobilitat i el Consum de UGT del País València.
Un/a vocal a proposta de la Federació de Servicis de CCOO del País València.
Un/a vocal a proposta de FETICO (Federació de Treballadors Independents de Comerç).
g) Per les federacions de consumidors i usuaris més representatives a la Comunitat Valenciana:
Un/a vocal a proposta de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ( UCE).
Un/a vocal a proposta de la Federació d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Autònoma Valenciana (FACUCOVA).
Un/a vocal a proposta de la Federació d'Ames de Casa i Consumidors de la Comunitat Valenciana.
Article 2
Les propostes deuran, en tot cas, complir amb els requisits establits per la present ordre i la resta de disposicions aplicables, així com per les normes específiques reguladores del funcionament de l'entitat proponent.
Article 3
Les propostes hauran de tindre entrada en el Registre de la Conselleria, en el termini de 15 dies des de l'entrada en vigor de la present ordre.
Article 4
El nomenament de les i dels vocals del Ple de l'Observatori del Comerç Valencià es produirà per mitjà d'una resolució del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.
DISPOSICIÓ FINAL
Esta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 3 de setembre de 2015
El conseller d'Economia Sostenible,
Sectors Productius, Comerç i Treball,
Rafael Climent González