Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 13/2021, de 22 de gener, del Consell, de modificació del Decret 60/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'organització i funcionament del Jurat Economicoadministratiu.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9006 de 27.01.2021
Número identificador:  2021/683
Referència Base de Dades:  000730/2021
 



DECRET 13/2021, de 22 de gener, del Consell, de modificació del Decret 60/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'organització i funcionament del Jurat Economicoadministratiu. [2021/683]

El Jurat Economicoadministratiu va ser creat pel Decret 119/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. El Jurat, que es configura com un òrgan col·legiat, dependent directament de la persona titular de la conselleria, resol les reclamacions economicoadministratives que s'interposen en matèria de tributs propis i contra actuacions realitzades per l'Agència Tributària Valenciana, i entrà en funcionament l'1 de setembre de 2019, d'acord amb Resolució de 25 de juliol de 2019, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic.



Amb caràcter previ, el Consell va aprovar el Reglament d'organització i funcionament del Jurat mitjançant el Decret 60/2019, de 12 d'abril, que, quant a la composició i organització, preveu l'existència d'una secretaria amb les funcions pròpies que se li assignen en el decret; s'hi preveu que la persona titular de la Secretaria pertanga necessàriament, i de manera exclusiva, al cos d'advocats i advocades de la Generalitat.



L'aplicació del Decret 60/2019 ha posat de manifest l'existència de dificultats d'índole jurídica, perquè suposaria modificacions en la reglamentació del cos d'advocats i advocades de la Generalitat no abordables en aquest moment, així com de disponibilitat de recursos humans per a la cobertura de la titularitat de la Secretaria. És per això que esdevé convenient per a continuar avançant en la conformació del Jurat, modificar l'esmentada exclusivitat de pertinença al cos d'advocats i advocades, i possibilitar que uns altres funcionaris i funcionàries de carrera, amb mèrits suficients i acreditats per la seua pertinença al cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat i amb titulació específica en Dret, puguen ocupar l'esmentada titularitat de la Secretaria de Jurat Economicoadministratiu. Realitzat aquest canvi, i com que no queda ja la Secretaria necessàriament enquadrada en l'estructura de serveis de la Direcció General de l'Advocacia, és necessari establir el seu rang dins de l'estructura organitzativa de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, al qual pertany el personal del Jurat. Així, s'afig en el nou text que la Secretaria comptarà amb el rang de cap de servei, equivalent al que ja s'estableix per a les vocalies, i això en consideració a les funcions que en l'organització i funcionament del Jurat s'estableixen en els articles 5.6 i 6 del Decret 60/2019.



D'altra banda, si bé en el moment de l'entrada en funcionament del Jurat aquest comptava amb un president, funcionari inspector de tributs de la Generalitat, i amb un vocal també funcionari del mateix cos, que possibilitava el seu funcionament col·legiat, l'esdevenir dels esdeveniments va suposar que quedara vacant la vocalia i fora necessari habilitar el president del Jurat perquè actuara com a òrgan unipersonal en la resolució de les reclamacions presentades, situació no habilitada en el Decret 60/2019. Per aquesta causa, i atesa la urgència que això suposava per al funcionament del Jurat, en la Llei 9/2019 de la Generalitat, de mesures fiscals de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, es preveia, en la disposició addicional desena, el següent:



«Disposició addicional desena. Règim transitori de funcionament del Jurat Economicoadministratiu, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. Fins que no es produïsca l'assumpció efectiva de la competència per a la resolució de les reclamacions economicoadministratives a què es refereix l'article 59.1 de la Llei 22/2009, de 18 de desembre, per la qual es regula el sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb estatut d'autonomia, i es modifiquen determinades normes tributàries, el Jurat Economicoadministratiu podrà actuar com a òrgan unipersonal, en totes les seues funcions, mitjançant qualsevol dels seus membres, inclosa la persona que n'exercisca la presidència, i d'acord amb l'assignació d'expedients i distribució de tasques que fixe la seua presidència.»

L'existència d'aquesta disposició habilitadora situada en una disposició addicional d'una norma de caràcter general aconsella, per a aconseguir una unificació en la normativa reguladora del funcionament del Jurat, incorporar-la, sense modificació, al text del Decret 60/2019.

Per tot això, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, amb la deliberació prèvia del Consell en la reunió de 22 de gener de 2021,



DECRETE



Article 1. Modificació de l'article 4.3 del Decret 60/2019

L'article 4.3 del Decret 60/2019 queda redactat en els termes següents:

«Article 4. Composició del Jurat Economicoadministratiu

(...)

3. La persona titular de la Secretària del Jurat Economicoadministratiu haurà de ser funcionària de carrera i pertànyer al cos superior tècnic de l'administració general de l'Administració de la Generalitat amb llicenciatura o grau en Dret, i tindrà rang de cap de servei, equivalent a les vocalies.»



Article 2. Modificació de la numeració de la disposició addicional i addició d'una disposició addicional segona del Decret 60/2019

1. Es modifica la numeració de la disposició addicional del Decret 60/2019, que passa a ser:

«Primera. Posada en funcionament»

2. S'afig la següent disposició addicional segona del Decret 60/2019:

«Segona. Funcionament unipersonal del Jurat

Fins que no es produïsca l'assumpció efectiva de la competència per a la resolució de les reclamacions economicoadministratives a què es refereix l'article 59.1 de la Llei 22/2009, de 18 de desembre, per la qual es regula el sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb estatut d'autonomia, i es modifiquen determinades normes tributàries, el Jurat Economicoadministratiu podrà actuar com a òrgan unipersonal, en totes les seues funcions, mitjançant qualsevol dels seus membres, inclosa la persona que n'exercisca la presidència, i d'acord amb l'assignació d'expedients i distribució de tasques que fixe la seua presidència.»





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

L'aplicació i el desplegament d'aquest decret no podran tindre incidència en la dotació de despesa assignada a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i, en tot cas, aquesta haurà de ser atesa amb els seus mitjans personals i materials.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Alacant, 22 de gener de 2021



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic,

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web