Ficha disposicion

Ficha disposicion





ACORD de 27 de juny de 2008, del Consell, pel qual es determinen els aspectes addicionals que ha de comprovar la intervenció en l'exercici de la fiscalització de la despesa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5797 de 02.07.2008
Número identificador:  2008/8208
Referència Base de Dades:  008046/2008
 



ACORD de 27 de juny de 2008, del Consell, pel qual es determinen els aspectes addicionals que ha de comprovar la intervenció en l'exercici de la fiscalització de la despesa. [2008/8208]

El Consell, en la reunió del dia 27 de juny de 2007, va adoptar l'acord següent:

Mitjançant Acord de 21 de juliol de 2006, el Consell, fent ús de la facultat prevista en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, va determinar els aspectes addicionals que ha de comprovar la Intervenció en l'exercici de la fiscalització de la despesa.

No obstant això, les modificacions recentment introduïdes en matèria contractual amb l'entrada en vigor de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, exigixen l'adaptació d'alguns dels aspectes que s'han de verificar en la intervenció prèvia dels expedients de contractes d'obra, de subministraments i de servicis. D'esta manera, la nova delimitació de l'àmbit d'aplicació de la llei, la regulació del recurs especial en matèria de contractació, la introducció del diàleg competitiu com a nou procediment d'adjudicació o les noves tècniques de racionalització de la contractació, per mencionar algunes de les modificacions introduïdes amb la nova llei, s'han tingut en compte en el present acord, a fi d'assegurar l'objectivitat i la transparència en les actuacions públiques i, així mateix, respondre a les exigències de la regulació harmonitzada.

A més d'això, en el present acord s'incorporen algunes menudes variacions en els aspectes que cal verificar sobre un altre tipus d'expedients, com els de personal, subvencions, convenis i contractes patrimonials, que són fruit de l'anàlisi i experiència adquirits en el control de les despeses d'esta naturalesa.

Per tot això, en compliment del que disposa l'article 58.1.f) del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, amb informe previ de la Intervenció General de la Generalitat, i a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, el Consell

ACORDA

Primer

A més de la comprovació dels requisits previstos en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, les intervencions delegades, en l'exercici de la intervenció prèvia sobre la despesa, hauran de verificar aquells aspectes addicionals que es contenen en el present acord.

Segon

Amb caràcter general, per a tot tipus d'expedients s'hauran d'efectuar les comprova-cions que a continuació s'assenyalen:

1. La competència de l'òrgan que dicta l'acte administratiu pel qual es resol l'expedient, quan este òrgan no tinga atribuïda la facultat per a l'aprovació de les despeses de què es tracte.

2. Quan dels informes preceptius a què es fa referència en els diferents apartats d'este acord es deduïsca que s'han omés requisits o tràmits que siguen essencials o que la continuació de la gestió administrativa puga causar fallides econòmiques a la Tresoreria de la Generalitat o a un tercer, es procedirà a l'examen exhaustiu del document o documents objecte de l'informe i si, a juí de l'interventor, es donen les circumstàncies mencionades, haurà d'actuar d'acord amb el que preceptua l'article 58.bis.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

3. En els expedients de reconeixement d'obligacions i propostes de pagament, on consten les dades següents, relatives al titular del crèdit:

a) Quan s'expedisquen a favor de creditor directe, haurà de constar NIF o equivalent, denominació del creditor (nom o raó social) i identificació del compte bancari de què siga titular al qual ha de fer-se la transferència, si és este el mitjà de pagament. A estos efectes, s'entén per creditor directe les persones físiques, jurídiques i entitats sense personalitat jurídica, públiques o privades, que hagen executat les prestacions derivades dels contractes, que siguen beneficiaris de les subvencions o ajudes públiques i, en general, a favor dels qui siguen contretes obligacions de caràcter pressupostari.

b) Quan el crèdit s'haja cedit, haurà de constar el NIF o equivalent i la denominació del tercer, tant per al cessionari com per al cedent del crèdit. Si el pagament ha de fer-se per transferència, haurà de constar el compte bancari del cessionari.

c) Quan sobre el dret del creditor haja recaigut embargament, quedarà constància del corresponent títol judicial o administratiu, expedit per òrgan competent, amb indicació del compte bancari destinatari del crèdit embargat.

4. L'existència d'autorització del Consell en aquells supòsits en què una norma legal o reglamentària així ho dispose, així com que la Intervenció General de la Generalitat ha emés informe sobre l'acord referit.

5. En els expedients en què, de conformitat amb el present acord, s'haja de verificar l'existència de dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, es comprovaran, abans d'este, els aspectes previstos en els apartats corresponents del present acord, i després de la seua emissió, únicament es constatarà la seua existència material.

Tercer

En els expedients relatius a despeses de personal s'hauran de comprovar, si és el cas, els punts següents addicionals:

A) Amb caràcter previ a l'adopció de la corresponent resolució.

1. Classificació de llocs de treball o modificació de les seues característiques:

L'existència de l'informe favorable de la Direcció General de Pressupostos i Despeses a què es referix l'article 5.1 del Decret 245/1991, de 23 de desembre, del Consell, sobre relacions de llocs de treball.

2. Convocatòries per a la provisió de llocs de treball:

Que ha sigut intervingut favorablement l'acte de classificació dels llocs o de modificació de les seues característiques.

3. Nomenaments de personal:

a) Que, si és el cas, la proposta corresponga a una convocatòria prèviament intervinguda.

b) Que la persona proposada tinga la titulació legalment exigible.

c) L'existència de les autoritzacions pertinents.

d) Quan es tracte de personal laboral, que la proposta de contracte de treball s'adequa al que disposa la normativa vigent.

e) En els supòsits de contractacions de personal laboral a càrrec del capítol VI, l'acreditació, a més, per l'òrgan gestor de la insuficiència de crèdit en el concepte pressupostari destinat a la contractació laboral temporal.

B) Incidències en nòmina

1. Incidències d'alta:

a) L'existència de nomenament prèviament intervingut, a excepció del supòsit dels alts càrrecs.

b) Acta de presa de possessió.

c) Verificació del règim retributiu i percepcions aplicades.

d) Acreditació de l'alta en el règim aplicable de Seguretat Social.

e) Quan es tracte de personal laboral, contracte de treball degudament subscrit.

2. Incidències en cas de cessament:

a) Resolució o acta de cessament.

b) Si és el cas, baixa en la Seguretat Social.

C) Procés massiu de tramitació de propostes

Quan es preveja la concentració d'un nombre molt elevat de propostes, bé de nomenaments o d'incidències en nòmina, que puga fer inviable la seua fiscalització en un curt període de temps, podrà elevar-se, amb el vistiplau de la Intervenció Delegada que pertoque, sol·licitud davant de la Intervenció General de la Generalitat, justificada degudament i a més, si es tracta de la incorporació massiva d'incidències mitjançant tècniques informàtiques, haurà de dur un informe del servici informàtic responsable de la introducció de dades en què s'indique el procediment a seguir, els resultats esperats i les excepcions o extraccions del fitxer d'origen.

A la vista de la dita sol·licitud, la Intervenció General de la Generalitat podrà autoritzar, si és el cas, amb caràcter excepcional, la substitució, per al procés massiu que es proposa, de la intervenció prèvia per un control financer específic, on la Intervenció puga verificar a posteriori, mitjançant tècniques de mostreig, que s'ha complit la normativa i els procediments aplicables.

Quart

Conforme al que disposa el paràgraf segon de l'article 57.2 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, queden subjectes a control financer permanent, en substitució de la intervenció prèvia, els expedients següents:

1. Expedients relatius a despeses del personal que presta servicis en les institucions sanitàries:

a) Atenció continuada i guàrdies mèdiques.

b) Substitucions i acumulacions de tasques.

2. Expedients relatius a despeses del personal que presta servicis en centres d'ensenyament dependents de la Conselleria d'Educació:

Nomenaments que tinguen com a objecte la substitució de personal, bé en llocs docents bé en llocs no docents, amb funcions d'atenció directa al públic.

3. Expedients relatius a despeses del personal que presta servicis en centres dependents de la Conselleria de Benestar Social:

Nomenaments que tinguen com a objecte la substitució de personal en llocs amb funcions d'atenció directa al públic.

Cinqué

En els expedients de reclamacions que es formulen davant de la Generalitat, en concepte d'indemnització de danys i perjuís, per responsabilitat patrimonial, s'hauran de comprovar els punts addicionals següents:

a) Que hi ha informe del servici el funcionament del qual haja ocasionat la presumpta lesió indemnitzable.

b) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

Sisé

En els expedients de contractes d'obres, a excepció dels que s'adjudiquen en el marc d'un sistema de racionalització tècnica de la contractació, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Obres en general.

1.1. Expedient inicial:

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

b) Que hi ha acta de replantejament previ.

c) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu amb informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'utilitze model de plec de clàusules administratives, verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga a aquell sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmica més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte; i que quan s'utilitze un únic criteri este siga el del preu més baix.

f) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment nego-ciat.

g) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 164 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

h) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, verificar que els criteris d'adjudicació a què esta es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

i) En els supòsits de l'article 190.3 paràgraf segon de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

j) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha declaració feta per l'òrgan de contractació, degudament motivada.

B) Compromís de la despesa.

B-1) Adjudicació provisional:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors suposadament compresos en elles i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan, d'acord amb la normativa, no s'haja constituït mesa de contractació, que hi ha conformitat de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari provisional amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars, quan pertoque.

d) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 161 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

e) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 75.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

B-2) Adjudicació definitiva:

a) Que, si és el cas, s'acredita la constitució de la garantia definitiva.

b) Acreditació per l'empresari a qui es va adjudicar provisionalment el contracte que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o els recursos interposats. En este segon supòsit, s'haurà de comprovar també que ha recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

1.2. Modificats:

a) Que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en el plec de clàusules administratives particulars o document descriptiu.

b) Que hi ha projecte amb informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

c) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

d) Que hi ha acta de replantejament previ.

1.3. Obres accessòries o complementàries:

Hauran de comprovar-se els mateixos aspectes previstos per a l'expedient inicial. Quan es propose l'adjudicació al mateix contractista de l'obra principal, la verificació del compliment del que disposa l'article 155.b) de la Llei de Contractes del Sector Públic es limitarà a la circumstància que no se supera el límit del 50 per 100 del preu primitiu del contracte.

1.4. Revisions de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.5 Reajustament d'anualitats:

Acreditació, segons pertoque, conforme al que disposa l'article 96.2 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que s'ha complit el tràmit d'audiència al contractista o bé que consta expressament la seua conformitat.

1.6 Certificacions d'obra:

a) Que hi ha certificació, autoritzada pel facultatiu director de l'obra i amb la conformitat dels servicis corresponents de l'òrgan gestor.

b) Per a la primera certificació, que s'ha formalitzat el contracte.

c) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 215.2 de la Llei de Contractes del Sector Públic, comprovar que esta possibilitat està prevista en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

d) Quan la certificació d'obra incloga revisió de preus, per al seu pagament comprovar, que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

f) Quan es tracte d'obres a tant alçat sense preu tancat, que està previst en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de realitzar pagaments a compte.

1.7. Certificació final:

a) Que hi ha informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

b) Que s'adjunta acta de conformitat de la recepció de l'obra o, si és el cas, acta de comprovació a què es referix l'article 168 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Pública o acta de comprovació i mesurament a què es referix l'article 222.1 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per al seu pagament comprovar que es complixen els requisits de l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

d) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

1.8. Liquidació:

a) Que hi ha informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

b) Que hi ha informe favorable del facultatiu director de l'obra.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Que ha transcorregut el període de garantia.

1.9. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.10. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.11. Resolució del contracte d'obra:

a) Que, si és el cas, hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.12. Pagament de primes o compensacions als particulars en el diàleg en el cas d'utilització del diàleg competitiu o als candidats o licitadors en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

2. Contractació conjunta de projecte i obra

La fiscalització d'estos expedients es realitzarà d'acord amb el que s'ha previst per a les obres en general, amb les especialitats següents:

2.1 Cas general

A) Aprovació i compromís de la despesa:

D'acord amb l'article 108 de la Llei de Contractes del Sector Públic, la fiscalització es posposa al moment immediat anterior a l'adjudicació, i s'hauran de comprovar els punts addicionals següents:

A-1) Adjudicació provisional:

a) Que s'aporta justificació sobre la seua utilització, de conformitat amb l'article 108.1 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha avantprojecte o, si és el cas, bases tècniques a què el projecte haja d'ajustar-se.

c) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu i sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'utilitze model de plec de clàusules administratives, verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga a aquell sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat

e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte; i que quan s'utilitze un únic criteri este siga el del preu més baix.

f) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

g) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 164.

h) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, verificar que els criteris d'adjudicació es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

i) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

j) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors suposadament compresos en elles i de l'informe del servici tècnic corresponent.

k) Quan, d'acord amb la normativa, no s'haja constituït mesa de contractació, que hi ha conformitat de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars quan pertoque.

l) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 161 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

m) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 75.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

A-2) Adjudicació definitiva:

a) Que, si és el cas, s'acredita la constitució de la garantia definitiva.

b) Acreditació per l'empresari a qui es va adjudicar provisionalment el contracte, que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'haurà de comprovar també que ha recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

B) Certificacions d'obra

Quan es fiscalitze la primera certificació, junt amb els aspectes previstos en el punt 1.5 del present apartat, s'haurà de comprovar:

a) Que hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i aprovat per l'òrgan de contractació.

b) Que hi ha acta de replantejament previ.

2.2 Quan en el cas de l'article 108.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, no siga possible establir l'import estimatiu de la realització de les obres:

A) Aprovació i compromís de la despesa: en el moment immediatament anterior a l'adjudicació del contracte hauran de ser objecte de comprovació els aspectes previstos en relació amb l'aprovació i compromís de la despesa per al cas general de contractació conjunta de projecte i obra, a excepció de l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient en relació amb la despesa derivada de l'execució de les obres.

B) Prèviament a l'aprovació de l'expedient de despesa corresponent a l'execució de les obres que d'acord amb l'article 108.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic és posterior a l'adjudicació del contracte, seran objecte de comprovació els punts següents:

a) Els previstos en l'apartat primer del present acord en relació amb este expedient de despesa.

b) Que hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes.

c) Que hi ha acta de replantejament previ.

2.3. Supòsits específics de liquidació de projecte

En aquells supòsits en què, d'acord amb el que preveu l'article 108.3 de la Llei de Contractes del Sector Públic, l'òrgan de contractació i el contractista no arriben a un acord sobre els preus, o conforme al que disposa l'article 108.5 de la mateixa llei, l'administració renuncie a l'execució de l'obra, els aspectes que cal comprovar en els treballs de redacció dels projectes corresponents seran els del punt 1.7. de l'apartat vuité, relatius a la liquidació dels contractes de servicis.

3. Contractes d'obres davall la modalitat de pagament total del preu i altres contractes d'obres amb clàusules de pagament ajornat.

La fiscalització d'estos expedients haurà de comprendre, junt amb els aspectes previstos per als d'obres en general, els següents:

3.1 Expedient inicial

Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha Acord del Consell d'aprovació de l'import màxim que pot realitzar-se en l'exercici pressupostari davall esta modalitat, amb especificació dels contractes que comprén i en el qual estiga inclòs el que es pretén tramitar, així com que la Intervenció General de la Generalitat ha emés informe sobre això.

b) Que hi ha informe de la Direcció General de Pressupostos i Despeses, conforme a l'article 5.2 del Reial Decret 704/1997, de 16 de maig.

c) Per a altres contractes que introduïsquen clàusules de pagament ajornat, que hi ha els acords, autoritzacions i informes que exigisca la llei que els habilite.

d) Que el plec de clàusules administratives particulars inclou les condicions específiques de finançament, així com, si és el cas, la capitalització dels seus interessos i la seua liquidació, de manera que siga possible la determinació del preu final a pagar.

3.2 Reajustament d'anualitats: que hi ha Acord del Consell i que la Intervenció General de la Generalitat ha emés informe sobre això.

3.3 Modificació del contracte: si es modifica la quantia, que s'hi adjunta autorització del Consell i que sobre esta ha emés informe la Intervenció General de la Generalitat.

Seté

En els expedients de contractes de subministraments, a excepció dels que s'adjudiquen en el marc d'un sistema de racionalització tècnica de contractació, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Subministraments en general

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu amb informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha plec de prescripcions tècniques del subministrament.

c) Quan s'utilitze model de plec de clàusules administratives, verificar que el contracte a subscriure és de naturalesa anàloga a aquell sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmica més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte; i que quan s'utilitze un únic criteri este siga el del preu més baix.

e) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

f) Que la duració del contracte prevista en el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu s'ajusta al que preveu la Llei de Contractes del Sector Públic.

g) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 164 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

h) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, verificar que els criteris d'adjudicació a què esta es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

i) En els supòsits de l'article 190.3 paràgraf segon de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

j) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha la declaració feta per l'òrgan de contractació degudament motivada.

B) Compromís de la despesa:

B-1) Adjudicació provisional

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors suposadament compresos en elles i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 161 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

d) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 75.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

B-2) Adjudicació definitiva

a) Acreditació de la constitució de la garantia definitiva, si és el cas.

b) Acreditació per l'empresari a qui es va adjudicar provisionalment el contracte que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'haurà de comprovar també que ha recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

1.2. Revisió de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.3. Modificació del contracte:

a) Que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en el plec de clàusules administratives particulars o document descriptiu.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i informe de la Direcció General de Pressupostos i Despeses.

1.4. Pagaments a compte:

a) En el primer pagament a compte, que s'ha formalitzat el contracte.

b) Que hi ha la conformitat dels servicis competents amb el subministrament fabricat o realitzat.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Quan en el pagament s'incloga revisió de preus, comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 200.3 de la Llei de Contractes del Sector Públic, comprovar que estan autoritzades en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

1.5. Pròrroga del contracte

a) Que està prevista en el plec de clàusules administratives particulars.

b) Que, si és el cas, no se superen els límits de duració previstos pel plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu.

c) Que s'hi adjunta informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.6. Liquidació

a) Que s'hi adjunta acta de conformitat de la recepció del subministrament.

b) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per al seu pagament, comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

1.7. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.8. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.9. Resolució del contracte de subministrament:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat en els casos que així es disposa en la normativa sobre contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

1.10. Pagament de primes o compensacions als participants en el diàleg, en el cas d'utilització del diàleg competitiu o als candidats o licitadors en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

2. Adquisició d'equips i sistemes per al tractament de la informació.

Es comprovaran els mateixos aspectes previstos per als subministraments en general i, a més, l'existència, si és el cas, de l'informe emés per l'òrgan administratiu que tinga atribuïdes les competències horitzontals de la Generalitat en matèria de tecnologies de la informació.

3. Contracte de fabricació

En el cas que el plec de clàusules administratives particulars determine l'aplicació directa de les normes del contracte d'obres, es comprovaran els aspectes previstos per a este tipus de contracte en l'apartat sisé del present acord. En qualsevol altre cas, estos aspectes seran els ja especificats per als subministraments en general.

4. Subministraments de fabricació davall la modalitat de pagament total del preu

S'aplicarà el que disposa l'apartat sisé.3 respecte dels contractes d'obra davall la modalitat de pagament total del preu.

Vuité

En els expedients de contractes de servicis, a excepció dels adjudicats en el marc d'un sistema de racionalització tècnica de contractació i dels servicis a què es referix l'apartat desé del present acord, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. En general.

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu amb informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha plec de prescripcions tècniques del contracte.

c) Que l'objecte del contracte està perfectament definit, de manera que permeta la comprovació de l'exacte compliment de les obligacions per part del contractista.

d) Quan s'utilitze model de plec de clàusules administratives, verificar que el contracte a subscriure és de naturalesa anàloga a aquell sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte; i que quan s'utilitze un únic criteri este siga el del preu més baix.

f) Que la duració del contracte prevista en el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu s'ajusta al que preveu l'article 279 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

g) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment nego-ciat.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 164 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

i) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, verificar que els criteris d'adjudicació a què esta es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

j) En els supòsits de l'article 190.3 paràgraf segon de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

k) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha la declaració feta per l'òrgan de contractació degudament motivada.

l) Que hi ha l'informe favorable de l'Advocacia General de la Generalitat a què es referix l'article 4 de la Llei 10/2005, de 9 de desembre, d'Assistència Jurídica a la Generalitat, quan l'objecte del contracte siga la prestació de servicis de representació i defensa en juí, assessorament en dret, consell jurídic i qualsevol altre tipus d'assistència jurídica.

B) Compromís de la despesa:

B-1) Adjudicació provisional:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors suposadament compresos en elles i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan, d'acord amb la normativa, no s'haja constituït mesa de contractació, que hi ha conformitat de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars quan procedisca.

d) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 161 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

e) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 75.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

B-2) Adjudicació definitiva:

a) Acreditació de la constitució de la garantia definitiva, si és el cas.

b) Acreditació per l'empresari a qui es va adjudicar provisionalment el contracte que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'haurà de comprovar també que ha recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

1.2. Modificació del contracte:

a) Que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en el plec de clàusules administratives particulars o document descriptiu.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i informe de la Direcció General de Pressupostos i Despeses.

1.3. Contractes complementaris dels de servicis:

Hauran de comprovar-se els mateixos aspectes previstos per als expedients inicials. Quan es propose al contractista principal, la verificació del compliment del que disposa l'article 158.b) de la Llei de Contractes del Sector Públic, es limitarà a la circumstància que no se supera el límit del 50 per 100 del preu primitiu del contracte.

1.4. Revisió de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits recollits en l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.5. Pagaments a compte:

a) En el primer pagament a compte, que s'ha formalitzat el contracte.

b) Que hi ha certificació de l'òrgan corresponent valorant el treball parcial executat.

c) Quan el pagament a compte incloga revisió de preus, comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

d) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

e) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 200.3 de la Llei de Contractes del Sector Públic, comprovar que estan autoritzades en el plec de clàusules administratives particulars i s'ha prestat la garantia exigida.

1.6. Pròrroga dels contractes:

a) Que està prevista en el plec de clàusules administratives particulars.

b) Que no se superen els límits de duració previstos en el plec de clàusules administratives particulars o en el document descriptiu.

c) Que s'hi adjunta informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.7. Liquidació:

a) Que s'adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció dels treballs.

b) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per al seu pagament comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

1.8. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.9. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.10 Resolució del contracte:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat en els casos que així es disposa en la normativa sobre contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

1.11. Pagament de primes o compensacions als participants en el diàleg, en el cas d'utilització del diàleg competitiu o als candidats o licitadors en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

2. Expedients relatius a la contractació de tecnologies de la informació: es comprovaran els mateixos aspectes que per als contractes de servicis en general i, a més, l'existència, si és el cas, de l'informe emés per l'òrgan administratiu que tinga atribuïdes les competències horitzontals de la Generalitat en matèria de tecnologies de la informació.

Nové

En els expedients relatius a contractes tramitats a través d'acords marc i sistemes dinàmics d'adquisició, així com en el cas de contractació centralitzada, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Acords marc

1.1. Adjudicació de l'acord marc: es comprovaran els aspectes de l'article 58.1 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, llevat dels que establixen les lletres a) i b), junt amb els previstos amb caràcter general en l'apartat segon del present acord, i a més, com a aspectes addicionals, els següents:

A) Amb caràcter previ a l'obertura de la licitació, es comprovaran els aspectes previstos en l'apartat denominat "aprovació de la despesa" per als distints tipus de contractes, així com que, si és el cas, hi ha l'informe favorable a què es referix l'article 190.4 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

B) Adjudicació provisional i definitiva: es comprovaran els aspectes previstos en l'apartat corresponent a les dites adjudicacions per als distints tipus de contractes amb la matisació següent: en el supòsit d'acords marc en els quals puguen ser part un nombre no limitat d'empresaris, no es comprovarà que haja recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats quan conste la resolució de l'òrgan de contractació a què es refereix l'article 37.7 in fine de la Llei de Contractes del Sector Públic.

1.2. Adjudicació de contractes basats en un acord marc: en el cas que l'acord marc s'haja conclòs amb més d'un empresari i no tots els termes estiguen establits en l'acord:

Que se sol·licita oferta per escrit a totes les empreses capaces de realitzar l'objecte del contracte o, si és el cas, a un mínim de tres.

1.3. Resta d'expedients: s'hauran de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent.

2. Sistemes dinàmics de contractació

2.1. Implementació del sistema: prèviament a la publicació de l'anunci de licitació, es comprovaran els aspectes de l'article 58.1 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, llevat dels que establixen les lletres a) i b), junt amb els previstos amb caràcter general en l'apartat segon del present acord, i a més, com a aspectes addicionals, els previstos en l'apartat denominat "aprovació de la despesa", segons el tipus de contracte.

2.2. Adjudicació de contractes en el marc d'un sistema dinàmic

A) Adjudicació provisional:

a) Que, si és el cas, s'ha publicat l'anunci a què es referix l'article 186.2 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que s'ha invitat tots els empresaris admesos en el sistema.

c) Els relatius a l'adjudicació provisional per a cada tipus de contracte.

B) Adjudicació definitiva: els relatius a l'adjudicació definitiva per a cada tipus de contracte.

2.3. Resta d'expedients: s'hauran de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent.

3. Contractació centralitzada (article 190 de la Llei de Contractes del Sector Públic)

3.1. Contractació a través dels procediments generals d'adjudicació.

A) Expedient inicial

a) Proposta d'adquisició a la Comissió Central d'Adquisicions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació o, si és el cas, al Servici Central de Subministraments de l'administració de l'Estat, i autorització de la despesa pel departament o organisme interessat: es comprovaran únicament els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon del present acord.

b) Actuacions dutes a terme pel departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competències en matèria de patrimoni: la fiscalització es durà a terme per la Intervenció Delegada en este centre directiu, i es comprovaran els mateixos aspectes que per a contractes d'obres, subministraments i servicis, així com que hi ha proposta del departament o organisme interessat degudament fiscalitzada.

B) Compromís de la despesa

a) Actuacions dutes a terme pel departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competències en matèria de patrimoni: la fiscalització es durà a terme per la Intervenció Delegada en aqueix centre directiu, comprovant-se els mateixos aspectes que per a contractes d'obres, subministraments i servicis.

b) Actuacions dutes a terme pel departament o organisme interessat: que hi ha acord d'adjudicació pel departament de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb competències en matèria de patrimoni, degudament fiscalitzat o, si és el cas, comunicació de la Direcció General de Patrimoni de l'Estat que s'ha donat l'ordre al contractista perquè subministre els béns objecte del contracte.

C) Resta d'expedients: s'hauran de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent.

3.2. Contractació a través del procediment especial d'adopció del tipus

3.2.1. Adopció del tipus per la Comissió Central d'Adquisicions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació: la fiscalització de l'adjudicació de l'acord marc o la implementació del sistema dinàmic d'adquisició es realitzarà pel Interventor Delegat en la dita conselleria, i es comprovaran els aspectes que s'establixen en este acord per als expedients d'adjudicació de l'acord marc i d'implementació del sistema dinàmic d'adquisició.

3.2.2 Contractació de l'obra, subministrament o servici en concret

A) Proposta de contractació al Servici Central de Subministraments de l'Administación de l'Estat o a la Comissió Central d'Adquisicions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació pel departament o organisme interessat. La fiscalització es durà a terme per la Intervenció Delegada corresponent, i es comprovaran els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, i a més, en el cas que la contractació es produïsca a través d'un acord marc amb diversos empresaris i no tots els termes estiguen establits en l'acord: que se sol·licita oferta per escrit a totes les empreses capaces de realitzar l'objecte del contracte o, si és el cas, a un mínim de tres.

B) Pagaments al contractista: s'hauran de comprovar els asepctes previstos per al contracte corresponent i, si és el cas, que hi ha la comunicació de la Direcció General del Patrimoni de l'Estat que ha donat ordre al contractista perquè subministre els béns, execute l'obra o preste el servici objecte del contracte.

Deu

En els expedients de contractes de concessió d'obra pública, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Expedient inicial

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha estudi de viabilitat o, si és el cas, estudi de viabilitat economicofinancera.

b) Que hi ha avantprojecte de construcció i explotació de l'obra, si és el cas.

c) Que hi ha projecte informat per l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

d) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu amb informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Quan s'utilitze model de plec de clàusules administratives, verificar que el contracte a subscriure és de naturalesa anàloga a aquell sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

f) Que hi ha acta de replantejament previ.

g) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte; i que quan s'utilitze un únic criteri este siga el del preu més baix.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment nego-ciat.

i) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 164 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

j) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, verificar que els criteris d'adjudicació a què esta es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

k) Que la duració del contracte prevista en el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu s'ajusta al previst en la Llei de Contractes del Sector Públic.

B) Compromís de la despesa

B-1) Adjudicació provisional:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulades per la Mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors suposadament compresos en elles i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 161 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

d) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 75.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

B-2) Adjudicació definitiva:

a) Que, si és el cas, s'acredita la constitució de la garantia definitiva.

b) Acreditació per l'empresari a qui es va adjudicar provisionalment el contracte que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Que s'adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'haurà de comprovar també que ha recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

2. Modificats:

a) Que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en el plec de clàusules administratives particulars o document descriptiu o, que, si és el cas, s'hi adjunta informe tècnic justificatiu que concorren les circumstàncies previstes en l'article 241.2..b) de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que, si és el cas, hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

c) Que, si és el cas, hi ha acta de replantejament previ.

d) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu.

3. Revisions de preus (aprovació de la despesa):

Que es complixen els requisits recollits en l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que la possibilitat de revisió no està expressament exclosa en el plec de clàusules administratives particulars ni en el contracte.

4. Finançament parcial de la construcció de l'obra per part de l'administració:

4.1. Pagaments per aportacions durant la construcció:

a) Que hi ha certificació autoritzada pel facultatiu director de l'obra i amb la conformitat dels servicis corresponents de l'òrgan gestor.

b) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 215.2 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que esta possibilitat està prevista en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

c) Quan la certificació de l'obra incloga revisió de preus, per al seu pagament, comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars ni en el contracte.

d) En el cas de la certificació final, que hi ha informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas, i que s'hi adjunta l'acta de comprovació a què es referix l'article 227.

4.2. Pagaments per aportacions al terme de la construcció o de la concessió:

Que hi ha acta de comprovació o, si és el cas, acta de recepció.

5. Pagament al concessionari de la retribució per la utilització de l'obra:

a) Quan s'incloga revisió de preus, per al seu pagament comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 77.1 i 2 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars ni en el contracte.

b) Que l'empresa concessionària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

6. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

7. Indemnització a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

8. Resolució del contracte:

a) Que, si és el cas, hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

9. Pagament de primes o compensacions als participants en el diàleg competitiu o als candidats o licitadors en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

10. Pagament a l'autor de l'estudi de viabilitat que no haja resultat adjudicatari de la concessió corresponent:

a) Que el plec de clàusules administrativa particulars no preveu que el pagament de la compensació siga realitzada per l'adjudicatari de la concessió.

b) Que s'aporten els justificants de les despeses realitzades.

Onze

En els expedients relatius a contractes compresos en la categoria 6 de l'annex II de la Llei de Contractes del Sector Públic i, els que tinguen com a objecte la creació artística i literària i els d'espectacles compresos en la categoria 26 del mateix annex, els aspectes addicionals que s'han comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. En les fases corresponents a la preparació i adjudicació d'estos contractes es comprovaran els mateixos aspectes previstos per als contractes de servicis en general.

2. En la resta d'expedients es comprovaran els aspectes establits en l'apartat vuité relatiu als expedients de contractes de servicis, en la mesura que estos aspectes siguen exigibles d'acord amb la seua normativa reguladora.

Dotze

En els expedients d'execució de treballs per la mateixa administració, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Contractes de col·laboració amb empresaris particulars

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació de la despesa:

a) Que concorre algun dels supòsits previstos en l'article 24 de la Llei de Contractes del Sector Públic i que l'import del treball a càrrec de l'empresari col·laborador no supere les quanties establides en l'article esmentat.

b) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu amb informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Quan s'utilitze model de plec de clàusules administratives, verificar que el contracte a subscriure és de naturalesa anàloga a aquell sobre el qual ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Que hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és el cas.

e) Que hi ha plec de prescripcions tècniques del contracte.

f) Que hi ha acta de replantejament previ, si és el cas.

g) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte; i que quan s'utilitze un únic criteri este siga el del preu més baix.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

i) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 164.

j) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, verificar que els criteris d'adjudicació a què esta es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

k) En els supòsits de l'article 190.3 paràgraf segon de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

B) Compromís de la despesa

B-1) Adjudicació provisional:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la Mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors suposadament compresos en elles i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 161 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

d) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 75.5 de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) de l'esmentat precepte.

e) Conformitat, si és el cas, de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars o document descriptiu.

f) Quan s'utilitze el procediment negociat, que en els supòsits de l'article 161.2. s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent, així com que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a la seua acceptació o rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb el que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic.

B-2) Adjudicació definitiva:

a) Acreditació de la constitució de la garantia definitiva, si és el cas.

b) Acreditació per l'empresari a qui es va adjudicar provisionalment el contracte que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'haurà de comprovar també que ha recaigut resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

1.2. Modificacions del contracte:

a) Que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en el plec de clàusules administratives particulars o en el document descriptiu.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Si és el cas, que hi ha projecte informat per l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ.

1.3. Pagaments durant l'execució dels treballs:

a) Que hi ha certificació o document acreditatiu de la realització dels treballs i la seua corresponent valoració, o que s'aporten els justificants de les despeses realitzades.

b) Que el contractista ha aportat la corresponent garantia, en el cas que es realitzen pagaments anticipats.

c) Si és el cas, que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

1.4. Liquidació:

a) Que s'hi adjunta certificació o acta de conformitat de la recepció de les obres, béns o servicis.

b) Que s'aporten els justificants de les despeses realitzades, o les corresponents rela-cions valorades.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

2. Encàrrecs de gestió previstos en l'article 24.6 de la Llei de Contractes del Sector Públic

2.1. Encàrrec:

a) Que es preveu en els estatuts o norma de creació de l'entitat encarregada la condició de mitjà propi instrumental amb el contingut mínim previst en l'article 24.6 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Que, si és el cas, hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ.

d) Que s'hi incorporen els documents tècnics en què es definisquen les actuacions a realitzar, així com el seu corresponent pressupost.

e) En el cas que l'encàrrec preveja pagaments anticipats, que s'exigix a l'entitat encarregada la prestació de garantia suficient.

2.2. Modificacions de l'encàrrec:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Si és el cas, que hi ha projecte amb informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ.

2.3. Pagaments durant l'execució dels treballs:

a) Que hi ha certificació o document acreditatiu de la realització dels treballs i la seua corresponent valoració.

b) En el cas d'efectuar-se pagaments anticipats que s'ha prestat la garantia exigida.

c) Si és el cas, que l'entitat encarregada aprota factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

2.4. Liquidació:

a) Que s'hi adjunta certificació o acta de conformitat de les obres, béns, servicis.

b) Si és el cas, que l'entitat encarregada aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

Tretze

En els expedients relatius a negocis patrimonials, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Adquisició de béns immobles per l'administració de la Generalitat

1.1. Aprovació de la despesa per la conselleria interessada:

L'interventor delegat en la conselleria proponent comprovarà únicament els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon del present acord.

1.2. Actuacions dutes a terme per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació:

La fiscalització es realitzarà per l'interventor delegat en la dita conselleria, que haurà de comprovar:

a) Que la conselleria proponent ha aprovat la despesa i que està fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en la conselleria.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

c) Quan l'adquisició es realitze mitjançant concurs públic, que hi ha plecs que servixen de base al contracte sobre els quals ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'utilitze el procediment d'adquisició directa:

I) Que hi ha proposta del departament interessat a la qual s'adjunta l'informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven l'adquisició directa i que s'acredita que s'ha consultat un mínim de tres ofertes o bé els motius pels quals no ha sigut possible assolir la dita xifra

II) Que hi ha informe de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació (article 40.5 de la Llei de Patrimoni de la Generalitat).

e) Que hi ha taxació del bé, degudament aprovada, que incorporarà l'estudi de mercat corresponent.

1.3. Comptabilització del compromís de despesa:

L'interventor delegat en la conselleria proponent verificarà que hi ha resolució d'adquisició del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació o autoritat en qui tinga delegada la competència, fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

2. Arrendament de béns immobles per l'administració de la Generalitat, ja siga tramitat com a expedient independent o expedient d'alienació de l'immoble en què simultàniament s'acorde el seu arrendament.

2.1. Proposta d'arrendament, novació o pròrroga i aprovació de la despesa per la conselleria interessada:

L'interventor delegat en la conselleria proponent comprovarà els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon del present acord.

2.2. Actuacions dutes a terme per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació:

La fiscalització es realitzarà per l'interventor delegat en la dita conselleria, que haurà de comprovar:

a) Que la conselleria proponent ha aprovat la despesa i que està fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en la conselleria.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

c) Quan s'utilitze com a procediment la contractació directa:

I) Que hi ha proposta del departament interessat a la qual s'adjunta l'informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven la contractació directa i que s'acredita que s'ha consultat un mínim de tres ofertes o bé els motius pels quals no ha sigut possible assolir la dita xifra.

II) Que hi ha resolució de l'òrgan competent per a l'adjudicació exceptuant el concurs i autoritzant la contractació directa (article 49.2 de la Llei de Patrimoni de la Generalitat).

d) Que hi ha informe tècnic, que recollirà l'estudi de mercat corresponent.

2.3. Comptabilització del compromís de despesa

L'interventor delegat en la conselleria proponent verificarà que hi ha resolució de l'òrgan competent de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació o autoritat en qui tinga delegada la competència, d'adjudicació de la contractació a l'arrendador seleccionat, fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

2.4. Reconeixement de l'obligació

L'interventor delegat del departament o organisme a què pertoque el pagament comprovarà els punts addicionals següents:

a) Que hi ha la conformitat dels servicis competents que ocupen l'immoble arrendat en funció del contracte subscrit amb l'arrendador.

b) Que l'arrendador aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

3. Adquisició de béns immobles per entitats autònomes de caràcter administratiu

Proposta d'adquisició:

a) Que hi ha informe favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

c) Quan l'adquisició es realitze mitjançant concurs públic, que hi ha plecs que servixen de base al contracte sobre els quals ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'utilitze com a procediment l'adquisició directa:

I) Que s'hi adjunta informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven l'adquisició directa i que s'acredita que s'han consultat un mínim de tres ofertes o els motius per què no ha sigut possible assolir la dita xifra.

II) Que hi ha acord de l'òrgan rector de l'organisme exceptuant el concurs i autoritzant l'adquisició directa.

e) Que en l'expedient consta la corresponent valoració pericial del bé, degudament aprovada, que incorporarà l'estudi de mercat corresponent.

4. Arrendament de béns immobles per entitats autònomes de caràcter administratiu, ja siga tramitat com a expedient independent o en expedient d'alienació de l'immoble en què simultàniament es vaja a acordar el seu arrendament:

4.1. Proposta d'arrendament, novació o pròrroga i aprovació de la despesa:

a) Que hi ha informe favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni.

b) Quan l'arrendament es realitze mitjançant concurs públic, es comprovarà que hi ha plecs de característiques particulars que servixen de base al contracte sobre els quals ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

d) Quan s'utilitze com a procediment la contractació directa:

I) Que s'hi adjunta informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven la contractació directa i que s'acredita que s'han consultat un mínim de tres ofertes o els motius per què no ha sigut impossible assolir la dita xifra.

II) Que hi ha resolució de l'òrgan competent per a l'adjudicació exceptuant el concurs i autoritzant la contractació directa.

e) Que hi ha informe tècnic, que recollirà l'estudi de mercat corresponent.

4.2. Reconeixement de l'obligació:

a) Que hi ha la conformitat dels servicis competents que ocupen l'immoble arrendat en funció del contracte subscrit amb l'arrendador.

b) Que l'arrendador aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

5. Aportacions de capital a les societats mercantils a què es referix l'article 5.2 de text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.

Es comprovarà en el moment de reconeixement de l'obligació, com a aspecte addicional, que hi ha l'informe de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos.

Catorze

En els expedients de convenis i acords de cooperació que subscriga la Generalitat, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. En els expedients que pel seu contingut estiguen inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Contractes del Sector Públic o altres normes administratives especials, el règim de fiscalització i els aspectes addicionals que, si és el cas, hagen de verificar-se, seran els mateixos que s'apliquen a la categoria de despesa corresponent.

2. En els expedients que pel seu objecte impliquen una subvenció o ajuda pública es verificaran, si és el cas, els requisits establits en el present acord per a este tipus d'expedients i a més, prèviament a la subscripció del conveni, els punts següents:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre el text del conveni.

b) Que, si és el cas, s'ha seguit el procediment previst en el Decret 20/1993, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre de Convenis i s'establix el règim juridicopressupostari dels convenis que subscriga la Generalitat.

c) Que hi ha acord del Consell d'autorització de la subscripció del conveni, així com que la Intervenció General de la Generalitat ha emés informe sobre l'acord.

3. En els acords de col·laboració que subscriga la Conselleria d'Educació per a l'aplicació del sosteniment dels centres privats amb concert o conveni educatiu:

A) Prèviament a la seua subscripció (aprovació i compromís de la despesa):

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre el text del conveni.

b) Que hi ha memòria econòmica per a l'exercici pressupostari i, si és el cas, dels exercicis posteriors, en la qual conste l'acreditació sobre l'oportunitat i conveniència que sustenta la subscripció dels compromisos que s'assumixen, i sobre el compliment de les limitacions econòmiques previstes en la llei de pressupostos i la resta de normativa bàsica aplicable.

B) Reconeixement de l'obligació: si és el cas, certificació expedida per l'òrgan previst en l'acord de col·laboració, acreditativa del compliment dels requisits establits en l'acord per a realitzar els pagaments.

4. En els convenis de col·laboració que subscriga la Generalitat amb altres regions europees, amb l'Estat o amb altres comunitats autònomes per a la gestió i prestació de servicis corresponents a matèries de la seua exclusiva competència, i, així mateix, en els acords de cooperació que amb caràcter general subscriga amb altres comunitats autònomes:

A) Prèviament a la seua subscripció (aprovació i compromís de la despesa):

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre el text del conveni.

b) Que, si és el cas, s'ha seguit el procediment previst en el Decret 20/1993, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre de Convenis i s'establix el règim juridicopressupostari dels convenis que subscriga la Generalitat.

c) Que el text del conveni o acord de cooperació ha sigut aprovat per Les Corts en els termes previstos en els articles 59 i 62 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

B) Reconeixement de l'obligació: si és el cas, certificació expedida per l'òrgan previst en l'acord de col·laboració, acreditativa del compliment dels requisits establits en l'acord per a realitzar els pagaments.

Quinze

En els expedients de despesa derivats d'expropiacions forçoses, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Depòsits previs.

a) Que hi ha Acord del Consell de declaració de la urgent ocupació dels béns.

b) Que hi ha acta prèvia a l'ocupació.

c) Que hi ha full de depòsit previ a l'ocupació.

2. Indemnització per ràpida ocupació.

a) Que hi ha Acord del Consell de declaració de la urgent ocupació dels béns.

b) Que hi ha acta prèvia a l'ocupació.

c) Que hi ha document de liquidació de la indemnització.

3. En els expedients de determinació del preu just pels procediments ordinari i de mutu acord.

a) Que hi ha la proposta a què es referix l'article 25.a) del Decret de 26 d'abril de 1957, pel qual es va aprovar el Reglament de la Llei d'Expropiació Forçosa.

b) Que hi ha informe dels servicis tècnics corresponents en relació amb el valor del bé objecte de l'expropiació.

Setze

En els expedients de subvencions i ajudes públiques als quals siga d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els aspectes addicionals que s'han de comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:

1. Subvencions a concedir en règim de concurrència

A) Aprovació de la despesa:

a) Que hi ha bases reguladores de la subvenció i que sobre estes ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que en la convocatòria figuren els crèdits pressupostaris a què s'imputa la subvenció o subvencions convocades i la quantia total màxima que s'hi destina, així com els criteris de valoració de les sol·licituds i, si és el cas, de la seua ponderació.

B) Compromís de la despesa:

a) Que la proposta de resolució expresse el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia.

b) Que hi ha l'informe de l'òrgan instructor en què conste que de la informació que es troba en el seu poder es desprén que els beneficiaris complixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.

c) Que hi ha informe de l'òrgan col·legiat corresponent sobre la valoració de les sol·licituds.

d) En el supòsit de subvencions genèriques o innominades de quantia superior a un milió d'euros, que han sigut autoritzades pel Consell conforme al que disposa l'article 47.3 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

C) Reconeixement d'obligacions:

a) Que s'acredita, si és el cas, l'existència de les garanties corresponents per a poder efectuar bestretes de pagament sobre la subvenció concedida.

b) Certificació expedida per l'òrgan gestor, de comprovació i aprovació dels justificants, així com acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció.

c) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i de les obligacions per reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit, de conformitat amb el que determinen els articles 47.7.5 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

d) Quan la quantia de la subvenció atorgada es trobe entre els 250 mil i el milió d'euros, s'haurà d'acreditar en el primer pagament que s'ha donat compte al Consell del dit atorgament, conforme al que disposa l'article 47.3 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

D) Modificació de la resolució de concessió: que està prevista en la normativa reguladora de la subvenció.

2. Subvencions de concessió directa

A) Aprovació i compromís de la despesa:

a) Que la concessió directa de la subvenció s'empara en algun dels supòsits que, conforme al que disposa l'article 22.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, habiliten per a utilitzar este procediment.

b) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, i no està sotmés a les prohibicions per a obtindre esta condició, previstes en els apartat 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

B) Reconeixement d'obligacions: es comprovaran els mateixos aspectes previstos en l'apartat relatiu al reconeixement de l'obligació de les subvencions concedides en règim de concurrència.

C) Modificació de la resolució de concessió: es comprovaran els mateixos aspectes previstos en l'apartat relatiu a la modificació de la resolució de concessió de les subvencions concedides en règim de concurrència.

Disset

En la intervenció formal de l'ordenació del pagament, a la qual estan subjectes tots els actes pels quals s'ordenen pagaments a càrrec del Tresor Públic, i en la intervenció material del pagament, a la qual està sotmesa l'execució de les ordres de pagament que tinguen com a objecte complir directament les obligacions del Tresor Públic, situar fons a disposició de caixers i agents facultats legalment per a realitzar pagaments als creditors o bé instrumentar el moviment de fons i valors entre els comptes del Tresor, la Intervenció haurà de verificar els aspectos previstos en l'apartat 3r de l'article 58 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

En els supòsits d'existència de retencions judicials o de compensacions de deutes del creditor, s'hauran d'acreditar, a més, les minoracions corresponents en el pagament mitjançant els acords que les disposen.

Si la Intervenció verifica, en l'exercici de la referida intervenció formal i material del pagament, l'incompliment d'algun dels aspectes anteriorment assenyalats, haurà de formular, motivadament i per escrit, l'objecció corresponent, i en este cas quedarà suspesa l'execució del pagament fins que aquella siga resolta, bé per l'esmena de les deficiències observades o bé, en el cas de no acceptació de l'objecció, per la resolució del procediment previst en l'article 59 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

Divuit

El present acord produirà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 27 de juny de 2008

El vicepresident primer i secretari del Consell,

Vicente Rambla Momplet

Mapa web