Ficha disposicion

Ficha disposicion





LLEI 2/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9880 de 28.06.2024
Número identificador:  2024/6330
Referència Base de Dades:  006110/2024
 



LLEI 2/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana [2024/6330]

Sia notori i manifest a tots els ciutadans i totes les ciutadanes que Les Corts han aprovat i jo, d'acord amb el que establixen la Constitució i l'Estatut d'Autonomia, en nom del rei, promulgue la Llei següent:



Índex



Preàmbul



TÍTOL PRIMER: OBJECTE, PRINCIPIS GENERALS I ÀMBIT D'APLICACIÓ

Article 1. Objecte

Article 2. Principis

Article 3. Cooperació



TÍTOL SEGON: ORGANITZACIÓ

CAPÍTOL I: De l'empresa pública Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana SA

Article 4. Naturalesa



CAPÍTOL II: Òrgans de govern i direcció de l'empresa pública Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana SA

Article 5. Adscripció i organització

CAPÍTOL III: Del Consell d'Administració

Article 6. Elecció, nomenament i mandat

Article 7. De la Presidència

Article 8. Del Consell d'Administració

Article 9. Acords

CAPÍTOL IV: Del director general

Article 10. Nomenament i incompatibilitats

Article 11. Funcions

Article 12. Cessament

CAPÍTOL V: Del Consell d'Informatius

Article 13. Objecte, organització i funcions



TÍTOL TERCER: PROGRAMACIÓ I CONTROL

CAPÍTOL I: Principis generals de la programació

Article 14. Continguts

Article 15. Obligacions

Article 16. Comunicacions



CAPÍTOL II: Carta de serveis i contracte programa

Article 17. Carta de serveis i contracte programa

CAPÍTOL III: Períodes electorals i campanyes

Article 18. Període electoral

CAPÍTOL IV: Pluralisme polític i accés als serveis multimèdia

Article 19. Pluralitat

Article 20. Xarxa autonòmica de sinergia audiovisual

Article 21. Plataforma audiovisual valenciana

CAPÍTOL V: Dret de rectificació

Article 22. Dret de rectificació

CAPÍTOL VI: Règim econòmic

Article 23. Control parlamentari

Article 24. Control intern de la gestió economicofinancera

Article 25. Règim jurídic

Article 26. Titularitat



TÍTOL QUART: PRESSUPOSTOS I FINANÇAMENT

Article 27. Control pressupostari

Article 28. Comptabilitat



Article 29. Rigor pressupostari

Article 30. Avantprojecte de pressupostos

Article 31. Finançament



TÍTOL CINQUÉ: DEL PATRIMONI

Article 32. Patrimoni



TÍTOL SISÉ: DEL PERSONAL

Article 33. Règim del personal



DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana

Segona. Desplegament reglamentari

Tercera. Constitució del Consell d'Informatius

Quarta. Carta de serveis i objectius

Cinquena. El contracte programa

Sisena. Personal de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Elecció dels membres del Consell d'Administració

Segona. Proposta d'una persona al Consell d'Administració de la CACVSA per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies

Tercera. De la direcció general i personal directiu

Quarta. Dels treballadors



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única



DISPOSICIONS FINALS

Primera

Segona





PREÀMBUL



I



Aquesta llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana constitueix una mostra inequívoca de la voluntat política, que s'expressa per a adaptar-se i interactuar amb suficiència en l'actual entorn digital avançat pel que fa als mitjans de comunicació de titularitat pública valencians.

Passats quaranta anys de la promulgació de la Llei 7/1984, de creació de l'entitat pública RTVV i regulació dels serveis de radiodifusió i televisió de la Generalitat Valenciana, en què els mitjans de comunicació social van ser contemplats com un dels suports necessaris i inequívocs del nostre particular i peculiar desenvolupament cultural, es van articular les estructures indispensables per a l'arribada de la primera experiència radiotelevisiva pública autonòmica en la nostra comunitat, que es va concretar en la creació de l'ens Radiotelevisió Valenciana (RTVV).

L'ecosistema audiovisual valencià, una entelèquia en aquell moment, va començar un període d'assentament i desenvolupament que va permetre l'inici d'una indústria audiovisual pròpia. Les sinergies que va produir l'evolució d'aquella primera RTVV, i la posterior consolidació de les seues audiències, van mostrar en l'última dècada del segle xx i la primera del xxi que les tecnologies de la informació i la comunicació tenien reservada una plaça per a l'audiovisual valencià.

La crisi econòmica i la posterior evolució del consum televisiu, la massiva presència d'internet, la proliferació de canals temàtics, com també l'aparició de les plataformes de continguts a la carta, entre els principals factors, van propiciar en la segona dècada d'aquest segle el que es pot considerar la fi de la televisió tradicional o en línia. Una situació que va recompondre el mapa audiovisual a tot Espanya i que va impactar en gran manera en la majoria de les televisions públiques.

Des de l'inici de les seues emissions, en l'últim trimestre de 2018, els mitjans vinculats a la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) i a la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (SAMC) han arrossegat aquest problema d'origen i no han pogut afrontar l'adaptació al nou marc de la societat de la informació i l'entreteniment multipantalla. L'audiència ja no es congrega davant de la televisió tradicional a les hores que decideix el programador i davant d'una sola pantalla. El consum de programes en diferit, que a més es poden visionar fins i tot en altres plataformes que no són la mateixa televisió que els ha produït, és una altra realitat incontestable.

El plantejament de la prestació del servei de la radiodifusió i televisió, a través de dues entitats dispars, una corporació i una societat anònima amb dificultats en la presa de decisions i gestió, no va tindre en compte aquesta situació de partida ja consolidada i es va centrar en replicar els continguts en una versió multimèdia, com una mera còpia i no com un producte propi.

En aquest crucial aspecte es troba l'arrel del problema, que no sols impacta en les persones més joves, sinó també en les més majors que ja han pogut accedir a les actuals maneres de veure i consumir contingut audiovisual a través de diverses pantalles, sistemes de transmissió del senyal o plataformes de continguts múltiples. L'any 2023 ha marcat el mínim de consum de televisió en línia de tot el segle xxi a Espanya (181 minuts per dia); i a més el sector de les cadenes temàtiques de pagament ha assolit la segona posició pel que fa a xifres d'audiència a tot Espanya; dades que demostren sense ambages l'abast del canvi exposat.



II



Per tant, es fa necessari dotar el sistema audiovisual públic valencià d'un nou mecanisme, més àgil i transformador, perquè complisca sense limitacions l'accés de la ciutadania valenciana a uns mitjans de comunicació plenament adaptats a un present en permanent estat de canvi i evolució constant. No seria admissible que la nostra ciutadania quedara fora d'aquest canvi de paradigma que ja s'ha instal·lat i que construeix una bretxa, des d'un punt de vista econòmic, però també d'ús tecnològic, perquè impedeix l'accés a aquest consum de continguts multimèdia.

Per tant, la Generalitat ha de vetlar perquè l'accés a aquestes noves maneres de presentar els continguts culturals, d'oci, de formació, de serveis, d'entreteniment o informatius en tota la seua extensió arrepleguen la idiosincràsia territorial pròpia dins del conjunt de l'Estat i oferisquen un suport públic, de qualitat i amb la diversitat lingüística que li és pròpia a la Comunitat Valenciana.

Es tracta de garantir, en les millors circumstàncies tecnològiques possibles, el compliment del mandat consagrat en la Constitució espanyola i l'Estatut d'autonomia, cosa per la qual sorgeix la necessitat de fer efectiu el dret de la ciutadania valenciana a tindre mitjans de comunicació audiovisual propis.



III



També, la situació de bicefalia organitzativa i representativa recollida en la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic de titularitat de la Generalitat, ha contribuït durant els últims anys a una situació altament complicada en el desenvolupament de les funcions que tenien encomanades.



Els problemes sorgits entre la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) i la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (SAMC), juntament amb la fèrria voluntat del Consell de la Generalitat de reduir per a enfortir el sector públic instrumental, s'atenen a la necessitat d'extingir l'actual model i normalitzar-lo en una única entitat de gestió i representació, ja que en els últims anys no han aportat les solucions a les dificultats econòmiques, de sostenibilitat, audiències i continguts, comeses per a les quals estaven dirigides.

Entre els principals objectius que s'introdueixen en aquest text legal, un dels primers i fonamentals demana unificar els dos ens instrumentals existents en una única empresa pública Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA (CACVSA), per a guanyar en eficàcia i capacitat d'actuació.



L'entitat prestadora del servei públic de comunicació audiovisual s'adapta així a les circumstàncies econòmiques i de continguts actuals i, per a això, incorpora mesures destinades a millorar l'eficiència en la gestió mercantil de l'entitat.

Malgrat tot, la nova empresa manté el model mixt de finançament, que aporta recursos tant per la via de la compensació pel compliment de la missió de servei públic a través del pressupost autonòmic, com per la via dels ingressos publicitaris o derivats d'altres drets, a fi d'avançar cap a majors quotes d'autofinançament.



Aquest nou marc jurídic pretén implantar un nou model audiovisual multimèdia públic en el qual es conjuguen la independència, la transparència, la pluralitat i la implantació de les bones pràctiques i del bon govern del sector públic, amb els principis que en l'àmbit privat conformen la sostenibilitat, l'eficiència, l'eficàcia, la responsabilitat social corporativa i la rendició de comptes de qualsevol empresa.





IV



El model que es desenvolupa en aquesta llei és plural i ha d'aspirar al fet que la societat valenciana se senta representada, tant en la composició com en els continguts audiovisuals i multimèdia que es programen, i perquè, de manera permanent, s'arrepleguen les diverses sensibilitats socials, tant majoritàries com minoritàries, sense discriminació per motius ideològics, polítics o d'altra mena recollits en la Constitució espanyola.

Tot això, per a aconseguir que l'entitat prestadora siga competitiva i, per tant, un instrument eficaç de vertebració de la identitat valenciana com a poble dins del conjunt de la nació.

La necessària promoció de la nostra cultura i tradicions ha de donar un gran impuls a la indústria audiovisual valenciana.

Les noves eines organitzatives molt més flexibles contemplades han de servir per a satisfer l'accés universal a una àmplia i diversificada oferta de programacions i serveis audiovisuals, sense discriminacions i en condicions d'igualtat d'oportunitats.



La garantia plena d'aquests drets de la societat constitueix una condició indispensable per a complir la missió específica del servei públic essencial de ràdio, televisió i digital que presta l'entitat pública, amb criteris de proximitat i veracitat.



Igualment, aquesta llei arreplega drets socials amb vista a les garanties de pluralisme, accés, igualtat, atenció a la diversitat social i cultural en la configuració de les programacions audiovisuals, com també protecció dels menors i de les persones consumidores i usuàries.



V



Amb aquest nou marc jurídic es pretén que la població tinga una eina per a accedir a una informació de proximitat, ràpida, contrastada i veraç, amb el suport de la xarxa de TDT autonòmiques, comarcals i locals existents al nostre territori. Però també, a una oferta d'oci de qualitat que desenvolupe el teixit audiovisual valencià amb continguts de qualitat i altament competitius.

Amb aquesta llei també es pretén una adequació a les noves circumstàncies tecnològiques, com l'aparició de la tecnologia digital en l'accés a la informació, les xarxes socials o la irrupció d'internet amb plataformes que emeten continguts propis i aliens.

L'aposta per la digitalització dels mitjans de comunicació audiovisuals és ferma i l'audàcia en els continguts, l'ús de tecnologies avançades, la innovació i les noves maneres d'arribar a la ciutadania són claus per a avançar en el servei públic que persegueix aquesta reforma legislativa.



VI



El nou enfocament normatiu que inspira aquesta Llei modernitza el marc jurídic de l'Empresa Pública de la Ràdio i Televisió, per a adaptar-lo a aquesta nova realitat social, empresarial, tecnològica, econòmica i comunicacional en què es desenvolupa, garantint els principis democràtics i exercint un paper estratègic.

Aquesta norma inclou una important reducció de la hipertròfia legislativa recollida en l'anterior Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat i el seu desenvolupament reglamentari i organitzatiu, i es preveu la configuració d'un consell d'administració de vuit membres que tindran un mandat de cinc anys.

La direcció executiva dels mitjans de comunicació públics en l'àmbit de la Comunitat Valenciana correspondrà al director general, que ho serà per un període de cinc anys.

La modernització jurídica que opera aquesta Llei també està motivada per la voluntat de reforçar el paper de Les Corts en la seua tasca de control i seguiment periòdic, i la provisió de les persones que componen els òrgans col·legiats.

Les Corts dotarà el consell i el director general d'una carta de serveis i objectius que presidirà l'actuació de l'empresa en fixar els objectius generals durant el termini de nou anys, per a intentar evitar situacions financerament insostenibles com la que està experimentant la corporació actual i les seues societats vinculades, que generen la impossibilitat de prestar el servei de manera eficient i generen inseguretat entre treballadors i proveïdors.

Aquesta carta de serveis i objectius l'ha d'aprovar Les Corts i es concretarà a través de contractes programa que tindran una vigència de tres anys i s'acordaran entre el Consell de la Generalitat Valenciana i els representants de la nova entitat.





TÍTOL PRIMER

OBJECTE, PRINCIPIS GENERALS I ÀMBIT

D'APLICACIÓ



Article 1. Objecte

1. L'objecte d'aquesta llei és la regulació de la prestació dels serveis de televisió, radiodifusió i serveis de comunicació digitals de titularitat de la Generalitat.

2. La prestació d'aquests serveis s'efectua en règim de gestió directa a través d'una societat anònima pública denominada Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA (d'ara en avant, CACVSA), i es regeix per criteris d'optimització de recursos públics i de subjecció al control parlamentari. En conseqüència, s'autoritza el Consell a constituir la societat mercantil Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA.



3. La CACVSA s'integra en el sector públic instrumental de la Generalitat com una entitat de les previstes en l'article 2.3.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 2. Principis

1. L'activitat dels mitjans de comunicació de titularitat pública de la Generalitat s'inspira en els principis següents:

a) L'aplicació i el desenvolupament de l'article 6 de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, de l'Estatut d'autonomia de la Comunitat Valenciana, que expressa que la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana és el valencià; que l'idioma valencià és l'oficial en la Comunitat Valenciana igual que ho és el castellà, que és l'idioma oficial de l'Estat, i la Generalitat ha de garantir l'ús normal i oficial de les dues llengües.

b) L'objectivitat, la veracitat i la imparcialitat de les informacions.

c) La separació entre informacions i opinions, la identificació dels qui sustenten aquestes últimes i la seua lliure expressió.

d) La protecció de la joventut i de la infància, evitant l'exaltació de la violència i l'apologia de fets i conductes atemptatòries a la vida, la llibertat i altres preceptes recollits en el nostre ordenament jurídic.

e) El respecte al pluralisme, el valor de la igualtat i altres principis recollits en la Constitució, en l'Estatut d'autonomia i en la legislació bàsica de l'Estat.

f) La proximitat com a eix vertebrador dels continguts.

2. Aquesta llei s'interpreta i aplica d'acord amb els criteris de respecte i defensa de l'ordenament constitucional i estatutari, com també de la promoció i la difusió de les activitats pròpies de la Comunitat Valenciana i les senyes d'identitat pròpies.



Article 3. Cooperació

1. Per a la millor consecució de les funcions de servei públic encomanades, la CACVSA ha d'impulsar i subscriure convenis de col·laboració amb altres entitats multimèdia o audiovisuals, com també a través d'una xarxa autonòmica de sinergia audiovisual, una plataforma audiovisual valenciana i un espai per a l'oferta educativa i cultural. Així mateix, pot subscriure convenis o altres acords amb les administracions públiques i els seus organismes, amb empreses del teixit audiovisual valencià i amb altres entitats nacionals o internacionals per a assolir aquests objectius.

2. La CACVSA ha d'impulsar el sector audiovisual d'entreteniment, educatiu i cultural valencià mitjançant convenis de col·laboració, amb els límits establits en la legislació vigent. Especialment, ha d'impulsar l'intercanvi de continguts, la producció conjunta, com també la col·laboració en retransmissions amb la resta d'entitats de servei públic de ràdio, de televisió i de notícies, per a facilitar sinergies en la generació de continguts que puguen integrar la programació en general i fomenten el coneixement i la vertebració territorial de la Comunitat Valenciana dins del conjunt de la nació.

3. També pot establir convenis amb universitats, centres de formació professional o amb el Servei Valencià d'Ocupació, orientats a millorar la formació contínua del seu personal com a garantia de la qualitat del servei públic que presta i col·laborar en la formació de nous professionals del sector audiovisual.

4. La CACVSA ha de col·laborar amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), com a òrgan de representació de tots els municipis i diputacions del territori de la Comunitat, per a promoure continguts de proximitat i d'interès general.



TÍTOL SEGON

ORGANITZACIÓ



CAPÍTOL I

De l'empresa pública Corporació Audiovisual

de la Comunitat Valenciana, SA



Article 4. Naturalesa

1. L'empresa pública Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA (CACVSA), té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat jurídica per al compliment dels seus fins.

2. La prestació dels serveis públics de radiodifusió i televisió, continguts ara en un senyal multimèdia polivalent atribuït a la Generalitat, s'exerceix a través de l'empresa pública Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA (CACVSA), sense perjudici de les competències sobre aquests serveis, atribuïdes a la Generalitat, al Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana, a Les Corts i a les que en període d'electoral corresponen a les juntes electorals.



CAPÍTOL II

Òrgans de govern i direcció de l'empresa pública

Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA



Article 5. Adscripció i organització

1. L'empresa pública Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA (CACVSA), està adscrita a la Presidència de la Generalitat, sense perjudici de la seua autonomia en la gestió i independència funcional.

2. La Junta General de la CACVSA ha de ser assumida a tots els seus efectes pel Consell de la Generalitat.

3. La CACVSA té, a l'efecte de les seues funcions d'administració, i sense perjudici de les competències de la Junta General, els òrgans següents:

a) Consell d'Administració.

b) Director general.



CAPÍTOL III

Del Consell d'Administració



Article 6. Elecció, nomenament i mandat

1. El Consell d'Administració està compost per huit membres, entre persones de rellevants mèrits professionals relacionats amb la gestió i l'administració del sector públic i/o amb el sector audiovisual i els mitjans de comunicació, i tenint en compte criteris de pluralisme i representativitat política.

2. Les propostes per al nomenament de les persones que formen part del Consell d'Administració es realitzen per la distribució següent:

a) Set persones elegides per Les Corts a proposta dels grups parlamentaris.

b) Una persona a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

3. Els membres del Consell d'Administració s'elegeixen per a un període de cinc anys. Els designats a proposta dels diferents grups parlamentaris ho són per majoria de tres cinquens de Les Corts Valencianes en primera votació. Si no s'obté la majoria necessària, es procedeix a una segona votació en la qual es requereix la majoria absoluta per a l'elecció.

4. En l'exercici de les seues funcions, els membres del Consell d'Administració actuen amb la deguda diligència i lleialtat a la CACVSA i estan obligats a guardar secret de les deliberacions de tots els assumptes que siguen tractats.

5. Al final de cada mandat els consellers queden en funcions en espera de la renovació del Consell d'Administració, pel procés establit en aquesta llei.

6. El president de la Generalitat nomenarà els consellers i disposarà que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el termini de quinze dies. Els nomenaments tenen efectivitat des del moment en què es publiquen en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7. La condició de membre del Consell d'Administració és incompatible amb la vinculació directa o indirecta de caràcter professional o autònom a empreses publicitàries, de producció de programes audiovisuals, cases discogràfiques o qualssevol tipus d'entitats relacionades amb el subministrament o dotació de material i programes de la CACVSA. També serà incompatible la vinculació indirecta entesa com la causada per relació de parentiu, d'afinitat o consanguinitat, en primer grau, amb persones amb interessos econòmics en les empreses esmentades.

8. Els membres del Consell d'Administració cessen en els càrrecs per les causes següents:

a) Conclusió del mandat, encara que continuen exercint les seues funcions fins que els nous membres prenen possessió.

b) Dimissió o renúncia.

c) Incompatibilitat declarada per Les Corts i no esmenada en el termini d'un mes.

d) Incórrer en incompliment en l'exercici de les seues funcions.

e) Actuar contràriament als criteris, principis o objectius recollits en aquesta llei.

f) Condemna, mitjançant sentència ferma, per delicte dolós.

g) Inhabilitació per a l'acompliment del càrrec, declarada en sentència ferma.

h) Incapacitat permanent.

L'inici de les actuacions necessàries per a dur a terme el cessament en els supòsits previstos en els apartats c, d, e i h en aquest article correspon a la Comissió Parlamentària de Radiotelevisió Valenciana i de l'Espai Audiovisual.



9. Les vacants que es produïsquen es cobreixen d'acord amb el procediment establit en aquest article.



Article 7. De la Presidència

1. La Presidència del Consell d'Administració té entre les seues funcions la de representativitat i coordinació, la convocatòria i direcció de les reunions del consell i té vot de qualitat en el cas d'empat en alguna de les seues decisions.



2. La Presidència s'elegeix en la sessió constitutiva entre els membres del consell i la nomena el Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta del Consell d'Administració.



Article 8. Del Consell d'Administració

1. Corresponen al Consell d'Administració les atribucions següents:

a) Proposar al Consell de la Generalitat Valenciana el nomenament i el cessament del director general.

b) Vetlar pel compliment en la programació del que disposa aquesta llei.

c) Rebre notificació prèvia del nomenament i el cessament dels directors de les diferents plataformes multimèdia, els supòsits recollits en l'apartat f de l'article 11 d'aquesta llei, com també dels casos de renúncia o incompatibilitat sobrevinguda del director general.

d) Aprovar, a proposta del director general, el pla d'actuació de la CACVSA, que fixa els principis bàsics i les línies generals de la programació, com també els corresponents plans d'activitats.

e) Aprovar, a proposta del director general, la memòria anual relativa al desenvolupament de les activitats de la CACVSA.

f) Aprovar les plantilles de la CACVSA i les seues modificacions, a proposta del director general.

g) Aprovar el règim de retribucions del personal de la CACVSA.

h) Aprovar, a proposta del director general, les propostes de pressupostos d'explotació i de capital de la CACVSA.

i) Aprovar, a proposta del director general, la proposta de contracte programa.

j) Aprovar un llibre d'estil per a la CACVSA.

k) Aprovar els reglaments vinculats al règim d'organització dels òrgans de la CACVSA.

l) Dictar normes reguladores de caràcter intern respecte a l'emissió de publicitat pels diversos serveis de la CACVSA, atés el seu control de qualitat, el contingut dels missatges publicitaris i l'adequació del temps de publicitat a la programació.

m) Conéixer i resoldre, en la forma prevista en l'article 22 d'aquesta llei, els conflictes que puguen plantejar-se amb relació al dret de rectificació.

n) Aprovar i desenvolupar les marques, les imatges corporatives i els perfils digitals i socials dels mitjans de comunicació vinculats amb la CACVSA.

o) Conéixer d'aquelles qüestions que, encara que no siguen de la seua competència, el director general sotmet a la seua consideració.

p) Complir i fer complir els acords i les resolucions del Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana que afecten la corporació.

q) Exercir la representació de la CACVSA; excepte en la defensa en judici dels seus interessos, que l'ostenta l'òrgan que la tinga atribuïda en la Generalitat Valenciana.

r) Conèixer periòdicament la gestió pressupostària i de la contractació.

s) Aprovar els contractes, convenis, acords i negocis jurídics de caràcter pluriennal.



2. El director general assisteix amb veu i vot a les reunions del Consell d'Administració, amb la sola excepció de les qüestions que l'afecten personalment.



Article 9. Acords

1. Els acords del Consell d'Administració s'adopten per majoria dels membres.

2. En el que no està previst en aquesta llei, el règim de funcionament del Consell d'Administració és l'establit en els seus estatuts i en la normativa aplicable a les societats de capital.





CAPÍTOL IV

Del director general



Article 10. Nomenament i incompatibilitats

1. El director general és l'òrgan executiu de la CACVSA i és nomenat pel Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta del Consell d'Administració.

2. La condició de director general és incompatible amb l'acompliment de qualsevol altre càrrec públic i està subjecte al règim d'incompatibilitats fixat per als membres del Consell d'Administració.

3. La duració del mandat del director general és de cinc anys, tot i que continua en les seues funcions fins que el nou director general pren possessió, si escau.



Article 11. Funcions

1. Corresponen al director general les atribucions següents:

a) Complir i fer complir les disposicions que regeixen la CACVSA i els acords adoptats pel Consell d'Administració en les matèries que per aquesta llei té atribuïdes aquest òrgan col·legiat.

b) Proposar al Consell d'Administració l'aprovació del pla d'actuació, la memòria anual, la proposta de pressupostos d'explotació i de capital de la CACVSA i elaborar la proposta de contracte-programa.

c) Orientar, impulsar, coordinar i inspeccionar els serveis de la CACVSA i adoptar les disposicions i les mesures internes de funcionament i organització, sense perjudici de les competències expressament atribuïdes a altres òrgans de la CACVSA.

d) Ser l'òrgan de contractació de la CACVSA.

e) Autoritzar els pagaments i les despeses de la CACVSA.

f) Proposar al Consell d'Administració la plantilla de personal i l'organigrama de CACVSA; nomenar i fer cessar, amb criteris de professionalitat, el personal directiu de la CACVSA, i notificar amb caràcter previ aquests nomenaments i cessaments al Consell d'Administració.

g) Establir la programació dels serveis adscrits a la CACVSA, de conformitat amb els principis bàsics aprovats pel Consell d'Administració, les condicions recollides en la carta de serveis i en el contracte programa contemplats en aquesta llei.

h) Atendre les recomanacions, els informes, les sol·licituds i altres decisions que puguen emanar del Consell Assessor, Consell d'Informatius i de l'Oficina de Participació Pública.

i) Comparéixer davant la comissió parlamentària de Les Corts corresponent per a donar compte de tot el que tinga a veure amb la seua gestió, l'organització i el desenvolupament de les competències delegades.

j) Les competències que no estiguen atribuïdes expressament a altres òrgans les assumeix el director general.



Article 12. Cessament

1. En els casos de cessament, dimissió, renúncia o incompatibilitat sobrevinguda, s'ha de procedir immediatament a designar el nou director general pel procediment establit en aquesta llei.

2. El Consell de la Generalitat Valenciana pot destituir el director general, oït o a proposta del Consell d'Administració, mitjançant resolució motivada per alguna de les causes següents:

a) Impossibilitat física o malaltia.

b) Incompetència manifesta o actuació contrària als criteris, principis o objectius que es recullen en aquesta llei.

c) Condemna en sentència ferma per delicte dolós.

d) Incompatibilitat.



CAPÍTOL V

Del Consell d'Informatius



Article 13. Objecte, organització i funcions

1. El Consell d'Informatius és l'òrgan intern de la CACVSA de participació del conjunt de professionals que intervenen en el procés d'elaboració dels continguts informatius dependent, orgànicament i amb caràcter general, de la direcció d'informatius i que vetla per la independència, l'objectivitat i la veracitat dels continguts informatius difosos.

2. Són funcions del Consell d'Informatius:

a) Vetlar per la independència de la informació difosa.

b) Promoure la independència editorial de la CACVSA, d'acord amb la legislació general audiovisual i aquesta llei pel que fa a les seues funcions de servei públic.

c) Participar en l'elaboració dels llibres d'estil.

3. El reglament orgànic aprovat pel Consell d'Administració estableix les normes de composició, organització i funcionament del Consell d'Informatius que es fixen, d'acord amb els professionals de la informació de la CACVSA.





TÍTOL TERCER

PROGRAMACIÓ I CONTROL



CAPÍTOL I

Principis generals de la programació



Article 14. Continguts

1. El contingut i la programació dels serveis públics prestats per la CACVSA s'han d'inspirar en els principis recollits en l'article 2 d'aquesta llei.

2. La CACVSA no pot contractar ni cedir a tercers la producció dels informatius, sense perjudici de l'intercanvi de continguts, la producció conjunta de notícies i obres audiovisuals o la col·laboració en transmissions, que es puguen acordar amb altres entitats segons s'estableix en l'article 3 d'aquesta llei.



Article 15. Obligacions

El Consell de la Generalitat Valenciana pot establir les obligacions que es deriven de la naturalesa de servei públic de la CACVSA i, oït el Consell d'Administració, fer-les complir.



Article 16. Comunicacions

Tant el Govern d'Espanya com el de la Comunitat Valenciana poden fer que es difonguen, pels mitjans la gestió dels quals correspon a la Generalitat, totes les declaracions o comunicacions oficials d'interès públic que s'estimen necessàries, amb indicació del seu origen, les quals s'han d'expressar en les dues llengües oficials, castellà i valencià. Per raons d'urgència, apreciades si escau pel govern que faça ús de tal dret, l'obligació de difondre aquests comunicats i declaracions té efecte immediat.



CAPÍTOL II

Carta de serveis i contracte programa



Article 17. Carta de serveis i contracte programa

1. Les Corts han de dotar el Consell i el director general d'una carta de serveis i objectius que ha de presidir l'actuació de l'empresa en fixar els objectius generals durant el termini de nou anys, revisada als sis anys per la comissió parlamentària corresponent.

2. Aquesta carta de serveis i objectius s'ha de dictaminar en la comissió parlamentària. Després s'ha d'aprovar definitivament en el Ple de Les Corts i s'ha de concretar a través de contractes programa que tenen una vigència de tres anys amb l'acord previ entre el Consell de la Generalitat, i els representants de l'entitat.

3. El contracte-programa ha de preveure, entre altres, els objectius d'audiència, aportacions del pressupost de la GVA i els objectius sobre els recursos obtinguts per publicitat.

4. Correspon també al contracte-programa preveure l'abast, els termes i els percentatges de contractació i emissió d'obres europees; els percentatges que determinen els continguts propis i propis externalitzats; els relatius a les obres de productors valencians independents; els corresponents a continguts d'informació, entreteniment i ficció; la programació infantil i juvenil, així com els continguts amb criteris d'accessibilitat en tots els seus aspectes, a més dels criteris previstos en les normatives que regulen el sector.



CAPÍTOL III

Períodes electorals i campanyes



Article 18. Període electoral

Durant les campanyes electorals s'aplica el règim especial que preveuen les normes electorals. L'aplicació i el control corresponen a la Junta Electoral, que ha de complir la seua comesa a través del Consell d'Administració i del director general.





CAPÍTOL IV

Pluralisme polític i accés als serveis multimèdia



Article 19. Pluralitat

1. S'ha de facilitar l'accés dels grups socials i polítics més significatius als espais multimèdia, sobre la base de criteris objectius, com la representació parlamentària, la implantació sindical, l'àmbit territorial d'actuació i altres de caràcter anàleg.

2. Així mateix, s'ha de facilitar el dret de difusió multimèdia als grups polítics, socials i culturals de menor significació.



Article 20. Xarxa autonòmica de sinergia audiovisual

1. La CACVSA pot impulsar la creació d'una xarxa autonòmica de sinergia audiovisual que treballe per la pluralitat social i política de tot el territori autonòmic, els continguts de proximitat i impulse la xarxa de TDT i ràdios de l'espectre audiovisual de la Comunitat Valenciana per a constituir-se com un motor del desenvolupament d'aquest sector, aconseguir acords i signar convenis de col·laboració perquè tots els ciutadans vegen reflectits en els mitjans públics dependents de la CACVSA l'actualitat de cadascuna de les províncies, les comarques i els municipis de la Comunitat.

2. Aquesta xarxa ha d'arreplegar la informació de proximitat emanada de les diferents organitzacions politicosocials del territori de la Comunitat i donar-los difusió a través dels canals creats per a tal efecte.



Article 21. Plataforma audiovisual valenciana

1. La CACVSA dins de la seua estratègia de comunicació ha de crear una plataforma audiovisual valenciana que puga aglutinar els continguts d'elaboració pròpia, la producció i la informació dels diferents mitjans de comunicació amb emissions en TDT autoritzades pel Consell Audiovisual de la Comunitat a través dels convenis i els acords necessaris contemplats en aquesta llei.

Aquesta plataforma ha de disposar d'un espai específic destinat al públic infantil i una oferta específica dedicada a l'àmbit educatiu i cultural.

2. Aquesta plataforma audiovisual valenciana s'ha de constituir com un nou espai digital a la carta que arreplegue els continguts dels mitjans adscrits a la CACVSA, els que compartisquen els diferents mitjans de comunicació locals, comarcals, provincials o autonòmics per a consolidar un espai cultural i social de proximitat a l'accés de tothom, que fomenten les nostres senyes d'identitat dins del conjunt de la nació, com també els diferents costums, tradicions i peculiaritats del territori de la Comunitat.

3. En aquesta plataforma audiovisual valenciana també s'ha de contemplar un espai específic perquè el sector audiovisual valencià puga promocionar o compartir les seues produccions.

4. La CACVSA ha d'impulsar a través d'aquesta plataforma el manteniment, el desenvolupament i les fórmules de regulació i normes d'ús i difusió de l'arxiu audiovisual autonòmic d'acord amb la normativa en vigor en aquesta matèria.



CAPÍTOL V

Dret de rectificació



Article 22. Dret de rectificació

El dret de rectificació relatiu a les informacions emeses pels diversos canals de la CACVSA s'exercita en els termes establits per la normativa estatal sobre aquesta matèria i la normativa autonòmica que es dicte en desenvolupar-la.





CAPÍTOL VI

Règim econòmic



Article 23. Control parlamentari

1. La Comissió de Radiotelevisió Valenciana i de l'Espai Audiovisual de Les Corts exerceix el control de l'actuació de la CACVSA i dels òrgans corresponents.

2. El president del Consell d'Administració i el director general han de comparèixer davant la comissió parlamentària quan aquesta els convoque per donar compte de la informació que se'ls requerisca.

3. El Consell d'Administració ha de trametre anualment a Les Corts una memòria sobre el compliment de la funció de servei públic, referida al conjunt de les seues activitats, programacions, serveis i emissions.



4. S'ha de garantir l'accés a tota la informació elaborada, proposta o aprovada per la CACVSA als membres del Consell d'Administració, a la comissió corresponent de Les Corts i al Consell de la Generalitat, que ha de poder accedir a tota la documentació que consideren adequada per a poder realitzar el control sobre l'actuació, així com dels ingressos i despeses de la corporació i les seues societats.



Article 24. Control intern de la gestió economicofinancera

1. La CACVSA ha de recollir en el reglament els mecanismes propis de control intern de la gestió econòmica i financera de la seua activitat, el control del compliment de la legalitat de l'actuació econòmica i financera, el grau de compliment dels objectius, així com l'anàlisi del cost de funcionament i del rendiment de les activitats i de les inversions que s'establisquen en la seua normativa, en la carta de serveis i en el contracte programa.

El desenvolupament i l'execució d'aquestes funcions, juntament amb les que s'estableix en el seu reglament, s'han d'encomanar a un lloc de treball d'auditor intern.

2. El control de la gestió econòmica i financera de la corporació correspon a la Intervenció General de la Generalitat en els termes previstos en el títol VI de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Comunitat Valenciana.



Article 25. Règim jurídic

La CACVSA es regeix per les disposicions d'aquesta llei i les seues normes de desenvolupament, pels seus estatuts socials i, en general, per l'ordenament jurídic privat, sense perjudici del que s'estableix en la normativa economicofinancera aplicable al sector públic empresarial valencià i la resta de les normes de dret públic que hi resulten aplicables.



Article 26. Titularitat

El capital de la CACVSA ha d'aportar-lo íntegrament la Generalitat, que n'és titular, i no pot embargar-se, alienar-se, hipotecar-se, gravar-se, pignorar-se o cedir-se en qualsevol forma onerosa o gratuïta.





TÍTOL QUART

PRESSUPOSTOS I FINANÇAMENT



Article 27. Control pressupostari

1. El control pressupostari i financer de la CACVSA ha d'efectuar-lo —d'acord amb el que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Generalitat Valenciana— la Sindicatura de Comptes de la Generalitat en els termes establits per la seua llei reguladora i la resta de normativa economicofinancera del sector públic empresarial valencià.

2. El director general ha de retre comptes periòdicament de la gestió pressupostària davant la comissió parlamentària corresponent.





Article 28. Comptabilitat

1. El Consell de la Generalitat ha d'acordar el contracte programa amb la corporació, segons el que disposa l'article 17.2 d'aquesta llei, i realitzar un seguiment permanent del seu compliment. Pot demanar la informació que considere necessària sobre les actuacions i els contractes desenvolupats o que prevegen realitzar-se per a concretar aquest contracte programa.

2. Els comptes anuals de la CACVSA es regeixen pels principis i les normes de comptabilitat del pla general de comptabilitat, i han de ser revisades per auditors de comptes, d'acord amb el que disposa la legislació mercantil.

3. Els comptes anuals són formulats per la presidència del Consell d'Administració a proposta de la Direcció General i són sotmesos, juntament amb la proposta de distribució dels resultats, a l'aprovació de la Junta General. Una vegada aprovats els comptes anuals, es remeten a la Intervenció General de la Generalitat per a unir-los juntament amb els de la resta del sector públic valencià.



Article 29. Rigor pressupostari

El pressupost de la CACVSA s'ha d'ajustar a la llei de la hisenda pública, a les previsions de les lleis de pressupostos de la Generalitat i a les singularitats establides en aquesta llei.



Article 30. Avantprojecte de pressupostos

1. Les propostes de pressupostos d'explotació i de capital de la CACVSA s'han d'elaborar d'acord amb els articles 8 i 11 d'aquesta llei i trametre'ls a la Presidència de la Generalitat i a la conselleria responsable d'hisenda, perquè els integren en el pressupost de la Generalitat.

2. Els avantprojectes de pressupostos s'han d'elaborar i gestionar sota el principi de l'equilibri pressupostari.

3. La comptabilitat s'ha d'ajustar a les normes legals aplicables a les entitats del sector públic de la Generalitat Valenciana.



Article 31. Finançament

1. La CACVSA es finança a través d'un sistema mixt, amb la percepció de les compensacions pel compliment de la missió de servei públic amb càrrec al pressupost de la Generalitat, i dels ingressos i rendiments de les activitats que realitze.

2. El finançament de l'activitat de la CACVSA es complementa entre la comercialització i la venda dels seus productes, la participació en el mercat publicitari, tractant d'aconseguir cada vegada major capacitat d'autofinançament, i els fons consignats en els pressupostos de la Generalitat.

3. El Consell de la GVA ha de garantir, a través de la Llei de pressupostos, en qualsevol cas, un finançament suficient i viable perquè la CACVSA puga complir els objectius de servei públic recollits en aquesta llei i mantenir l'estabilitat i la continuïtat de la seua plantilla, en les condicions expressades en la disposició transitòria quarta.



TÍTOL CINQUÈ

DEL PATRIMONI



Article 32. Patrimoni

1. La CACVSA té patrimoni propi. La gestió, administració, explotació i disposició dels béns i drets que l'integren es regeix per l'ordenament jurídic privat, sense perjudici del que es disposa en la Llei 14/2003, de patrimoni de la Generalitat, en el que resulte aplicable.

2. Per a la prestació del servei públic, es poden adscriure a la CACVSA béns de domini públic de la Generalitat.





TÍTOL SISÈ

DEL PERSONAL



Article 33. Règim del personal

1. Les relacions laborals en la CACVSA es regeixen per la legislació laboral amb subjecció al principi d'autonomia de les parts.

2. La pertinença al Consell d'Administració no genera en cap cas drets laborals respecte a la CACVSA. El mateix criteri s'aplica al director general.

3. La situació dels funcionaris de la Generalitat que s'incorporen a la CACVSA, si escau, és segons la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, i els seus desenvolupaments normatius.

4. El personal al servei de la CACVSA té naturalesa laboral i es regeix pel que estableix, a més de la legislació laboral i la resta de les normes convencionalment aplicables, l'Estatut bàsic de l'empleat públic, segons els termes que aquest disposa, i les lleis de pressupostos de la Generalitat quant al règim retributiu.

5.La contractació de personal s'ha de realitzar mitjançant els processos de selecció corresponents, establits i convocats pel Consell d'Administració de la CACVSA, assegurar-ne la publicitat i tenir en compte els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.



6. La contractació temporal té caràcter excepcional, i només pot dur-se a terme per raons d'urgència o altres degudament justificades, quan els llocs que cal cobrir no puden ser exercits per personal que haja superat les proves de selecció corresponents. La contractació es realitza mitjançant la constitució de borses de treball d'acord amb les normes que aprove el Consell d'Administració, que han de garantir en tot cas els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.



7. El règim de retribucions del personal de la CACVSA s'ha d'adaptar al que, amb caràcter general, regisca per al personal al servei de la Generalitat.

8. En la contractació de serveis equivalents als que són prestats directament per la CACVSA s'ha de garantir que el personal que participe en aquest servei contractat tinga unes condicions laborals similars a les del personal que desenvolupa aquestes funcions en la CACVSA.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana

1. Se suprimeix la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, sense perjudici del que s'estableix en les disposicions transitòries. El Consell ha de fer totes les actuacions que siguen necessàries per a la transmissió efectiva dels seus béns, drets i obligacions a la nova societat Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA.

2. La Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA, absorbeix la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana conforme al que es preveu en la legislació mercantil, i se subroga en tots els béns, drets i obligacions d'aquesta.



3. La Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, SA, ha de mantenir els acords que ja tinguen establits les extintes Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana amb altres entitats de gestió de ràdio, televisió o multimèdia mitjançant convenis de col·laboració amb vista a la coordinació, la cooperació i l'ajuda en el compliment i el desenvolupament de les seues atribucions.



Segona. Desenvolupament reglamentari

1. El Consell d'Administració ha d'aprovar en el termini de dos mesos, comptadors des de la publicació de la seua designació, el reglament orgànic i de funcionament, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El Consell d'Administració ha d'aprovar en el termini de sis mesos, comptadors des de la publicació de la seua designació, el reglament orgànic i de funcionament del Consell d'Informatius.



Tercera. Constitució del Consell d'Informatius

El Consell d'Informatius previst en aquesta llei ha de constituir-se en el termini màxim de tres mesos des que s'aprove el seu reglament orgànic.



Quarta. Carta de serveis i objectius

Les Corts han d'aprovar la carta de serveis i objectius contemplada en l'article 17 d'aquesta llei que especifique els serveis a prestar, les línies estratègiques i els objectius generals en el termini de sis mesos des que s'aprove aquesta llei.



Cinquena. El contracte programa

S'ha de subscriure el nou contracte programa tal com s'indica en l'articulat d'aquesta llei en els tres mesos següents a l'aprovació de la carta de serveis i objectius.



Sisena. Personal de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana



1. La CACVSA se subroga en la mateixa posició jurídica que ostentaven les extintes Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) i Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (SAMC) en les relacions jurídiques, els drets i les obligacions de naturalesa laboral, convencional o extraconvencional, i de seguretat social dels treballadors. Es respecten en tot cas la categoria professional, l'antiguitat i els drets econòmics adquirits pel personal esmentat, com també els seus drets socials, de conformitat amb l'article 44 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.



2. En conseqüència, el personal laboral que presta els seus serveis en la CVMC i la SAMC s'adscriu a la CACVSA en les mateixes condicions i drets dels quals són titulars.



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Elecció dels membres del Consell d'Administració

1. Les Corts Valencianes han d'iniciar l'elecció dels membres del Consell d'Administració en el termini d'un mes des que s'aprove aquesta llei.

2. Tant la CVMC com la SMCV continuen amb la seua activitat, i han de mantenir a aquest efecte la vigència de la Llei 6/2016 durant el temps imprescindible fins a la constitució de la nova societat i l'inici efectiu de l'activitat.

3. Els membres de l'actual consell de rector queden en funcions fins que es constitueix el nou òrgan.



Segona. Proposta d'una persona al Consell d'Administració de la CACVSA per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies

D'acord amb l'article 6.2.b d'aquesta llei, la proposta d'una persona al Consell d'Administració que correspon fer a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies l'ha de realitzar en el mateix termini que la resta dels consellers aprovats per Les Corts, comunicar-la a la comissió parlamentària de la radiotelevisió valenciana i de l'espai audiovisual i a la Presidència de la Generalitat per a determinar-ne el nomenament, tal com indica l'article 6 d'aquesta llei.





Tercera. De la direcció general i personal directiu

1. La Direcció General s'ha de nomenar en el termini d'un mes des que es constitueix el Consell d'Administració.

2. S'ha d'establir el nou organigrama i els processos de nomenaments del personal directiu, tal com indica l'articulat d'aquesta llei, en els terminis que determine el Consell d'Administració.





Quarta. Dels treballadors

El Consell d'Administració ha d'aprovar en un termini de sis mesos una nova relació de llocs de treball amb el procediment establit en aquesta llei.

Mentre s'aprova aquesta nova relació de llocs de treball, se suspenen els processos de selecció de personal oferits a través de les diferents ofertes d'ocupació tant de la CVMC com de la SAMC.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Queda derogada la Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, com també totes aquelles disposicions, reglaments i instruccions dictats en desenvolupament de la llei esmentada. Així mateix, queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que hi ha disposat en aquesta llei.



DISPOSICIONS FINALS



Primera

S'autoritza el Consell a dictar les disposicions necessàries per a desenvolupar i executar aquesta llei.



Segona

Aquesta llei entra en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Per tant, ordene que tots els ciutadans i totes les ciutadanes, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir esta llei.



València, 27 de juny de 2024





EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT

Carlos Mazón Guixot

Mapa web