ORDRE 30/2022, de 12 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització i l'autorització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en el règim semipresencial en centres docents públics i privats de la Comunitat Valenciana.



Publicado en:  DOGV núm. 9342 de 18.05.2022
Número identificador:   2022/4219
Referencia Base Datos:  004170/2022
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Educació
    Descriptores:
      Temáticos: accés a l'educació, ensenyament públic, alumne, alumnat, ensenyament professional


  • ORDRE 30/2022, de 12 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització i l'autorització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en el règim semipresencial en centres docents públics i privats de la Comunitat Valenciana. [2022/4219]

    Índex



    Preàmbul

    Capítol I. Disposicions generals

    Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

    Article 2. Validesa acadèmica

    Article 3. Currículum

    Capítol II. Autorització dels ensenyaments en centres docents públics

    Article 4. Requisits que han de complir els centres docents públics per a impartir un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial

    Article 5. Procediment d'autorització en centres docents públics



    Article 6. Registre dels cicles formatius de Formació Professional autoritzats en règim semipresencial

    Article 7. Constitució de grups d'alumnat

    Capítol III. Autorització dels ensenyaments en centres docents privats

    Article 8. Requisits que han de complir els centres docents privats que sol·liciten impartir un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial

    Article 9. Procediment d'autorització en centres docents privats



    Article 10. Oferta formativa

    Article 11. Llocs escolars

    Capítol IV. Autorització de l'ampliació del nombre d'unitats de cicles formatius en règim semipresencial en centres docents privats



    Article 12. Requisits que han de complir els centres docents privats autoritzats a impartir un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial i que sol·liciten ampliar el nombre d'unitats autoritzades

    Article 13. Procediment d'autorització a centres docents privats que sol·liciten ampliar el nombre d'unitats autoritzades d'un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial



    Capítol V. Extinció de l'autorització a centres docents privats

    Article 14. Extinció de l'autorització

    Capítol VI. Accés, admissió i matrícula en els cicles formatius impartits en règim semipresencial

    Article 15. Condicions d'accés de l'alumnat

    Article 16. Procés d'admissió i matrícula en centres docents públics



    Article 17. Procés d'admissió i matrícula en centres docents privats



    Capítol VII. Procés d'avaluació, promoció i titulació de l'alumnat



    Article 18. Procés d'avaluació

    Article 19. Accés al mòdul professional de Formació en centres de treball

    Article 20. Certificats i expedició de la titulació

    Article 21. Adscripció dels centres docents privats

    Capítol VIII. Professorat

    Article 22. Requisits del professorat

    Article 23. Funcions del professorat que tutoritza el mòdul professional

    Article 24. Horari del professorat

    Capítol IX. Organització, metodologia, materials i recursos didàctics i tècnics

    Article 25. Organització dels ensenyaments en règim semipresencial



    Article 26. Tutories individuals

    Article 27. Tutories col·lectives

    Article 29. Organització i distribució de les tutories individuals i col·lectives

    Article 29. Presencialitat exigible en els cicles formatius impartits en règim semipresencial

    Article 30. Metodologia didàctica

    Article 31. Materials i recursos didàctics

    Article 32. Recursos i mitjans tècnics

    Article 33. Orientació a l'alumnat

    Article 34. Programació general

    Capítol X. Procés d'avaluació dels ensenyaments

    Article 35. Avaluació dels ensenyaments en règim semipresencial



    Disposició transitòria única. Sol·licituds d'autorització.

    Disposició addicional única. Incidència en les dotacions de despesa.

    Disposició derogatòria única. Derogació de normativa.

    Disposició final primera. Aplicació supletòria.

    Disposició final segona. Entrada en vigor.





    PREÀMBUL



    La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, estableix en l'article 3.9 que, per a garantir el dret a l'educació de qui no puga assistir de manera regular als centres docents, es desplegarà una oferta adequada d'educació a distància.

    La Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en el seu article 49.1.3 atorga a la Generalitat la competència per a desenvolupar normes processals i de procediment administratiu derivades de les particularitats del dret substantiu valencià o de les especialitats de l'organització de la Generalitat, a més l'article 53.1 concedeix la competència exclusiva de la Generalitat per a la regulació i administració de l'ensenyament en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, sense perjudici del que disposen l'article 27 de la Constitució Espanyola i les lleis orgàniques que, d'acord amb l'apartat 1 de l'article 81 d'aquella, el desenvolupen, de les facultats que atribueix a l'Estat el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola, i de l'alta inspecció necessària per al seu compliment i garantia.

    La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la Formació Professional, en l'article 10.4 determina que les ofertes públiques de Formació Professional afavoriran la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació per a estendre al màxim el seu abast i facilitar-hi l'accés de la ciutadania interessada.

    D'altra banda, la Llei orgànica 4/2011, d'11 de març, complementària de la Llei d'economia sostenible, afig una disposició addicional sisena a la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, específicament dedicada a la Formació Professional a distància, i estableix que l'oferta pot flexibilitzar-se per a permetre la possibilitat de combinar l'estudi i la formació amb l'activitat laboral o altres responsabilitats, així com amb les situacions personals que dificulten l'estudi i la formació en règim d'ensenyament presencial.

    Per a fer-ho possible, inclou la possibilitat que els ensenyaments de Formació Professional puguen oferir-se de manera completa o parcial i desenvolupar-se en règim d'ensenyament presencial o a distància, la combinació dels dos i fins i tot concentrar-se en determinats períodes anualment. També encarrega a les administracions educatives reforçar l'oferta de Formació Professional a distància per a permetre la formació complementària que requerisquen les persones que superen un procés d'avaluació i acreditació de competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral, amb la finalitat que puguen obtindre un títol de Formació Professional o un certificat de professionalitat.

    El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, aposta per la flexibilització de l'oferta formativa per a garantir una adaptació millor a les demandes de l'entorn socioeconòmic. Així, en l'article 41 inclou expressament que l'oferta dels ensenyaments de Formació Professional pot flexibilitzar-se i permetre a les persones la possibilitat de combinar l'estudi i la formació amb l'activitat laboral o amb altres activitats. En l'article 49.1 estableix que l'oferta de Formació Professional a distància permetrà combinar l'estudi i la formació amb l'activitat laboral o altres responsabilitats, així com amb les situacions personals que dificulten l'estudi i la formació en règim d'ensenyament presencial, i en l'article 49.2 determina que el Ministeri d'Educació i les administracions educatives impulsaran la generalització de l'oferta educativa a distància i donaran prioritat als sectors en creixement o que estiguen generant ocupació.



    Així mateix, l'article 50.1 del reial decret esmentat estableix que les administracions educatives, en l'àmbit de les seues competències, adoptaran les mesures necessàries i dictaran les instruccions precises per a la posada en marxa i el funcionament de l'educació a distància en els ensenyaments de formació professional, amb la finalitat que aquests ensenyaments s'impartisquen amb els espais, equipaments, recursos i professorat que garantisquen la seua qualitat, i en l'apartat 2 es determina que els centres públics i privats autoritzats per a impartir ensenyaments de Formació Professional a distància hauran de disposar d'una autorització prèvia per a impartir aquests ensenyaments en règim presencial.

    La Formació Professional ofereix un alt percentatge d'inserció laboral. Per això, és necessari oferir una modalitat que faça possible combinar la formació amb l'activitat laboral i amb altres activitats. L'oferta de Formació Professional semipresencial té com a finalitat la formació de caràcter professional per a persones que volen millorar la seua qualificació professional o preparar-se per a l'exercici d'altres professions i per a les que tenen circumstàncies socials, laborals o familiars que els impedeixen o dificulten cursar cicles formatius de Formació Professional en règim presencial.

    L'Ordre de 4 de juliol 2008, de la Conselleria d'Educació, va regular l'organització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en la modalitat semipresencial o a distància en centres públics de la Comunitat Valenciana.

    D'altra banda, l'Ordre de 4 de maig de 2009, de la Conselleria d'Educació, va regular l'autorització i l'organització dels ensenyaments de cicles formatius de Formació Professional Inicial en la modalitat semipresencial o a distància en centres privats de la Comunitat Valenciana.

    Al seu torn, el Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats per a impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE 86, 09.04.1992), i el Decret 252/2019, de 9 de novembre, del Consell, de regulació de l'organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional (DOGV 8693, 09.12.2019) defineixen processos d'autorització de centres i ensenyaments.

    Amb l'experiència d'aquests últims anys i amb la finalitat de millorar l'organització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en el règim semipresencial i el procediment d'autorització, és necessària aquesta ordre amb l'objectiu d'actualitzar la normativa que fa referència a aquest règim d'ensenyament, unificar-la en un mateix compendi normatiu i millorar el procediment d'autoritzacions. Aquesta ordre precisa, desplega i articula de manera eficaç els diferents aspectes que regulen l'organització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en règim semipresencial en centres docents de la Comunitat Valenciana, així com una regulació eficient del procediment d'autorització d'aquesta modalitat d'ensenyament en els centres privats.

    La present norma, inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat, s'ha elaborat de manera coherent amb la normativa estatal, de la Unió Europea i de la Comunitat Valenciana, amb la intenció de mantindre un marc normatiu estable, predictible, integrat i clar, donant compliment amb això al principi de seguretat jurídica, i seguint el principi de proporcionalitat s'han introduït la regulació adequada i imprescindible, que estableix les obligacions necessàries a fi d'atendre l'objectiu que es pretén aconseguir.

    En aplicació del principi de transparència, s'ha donat publicitat a la iniciativa normativa i als documents propis del procés d'elaboració mitjançant audiència pública en Mesa Sectorial d'Educació, i s'ha publicat l'anunci d'informació pública per mitjà del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Amb tot això s'han seguit, doncs, els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència, establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    En virtut d'això, informat el Consell Valencià de Formació Professional, i la Mesa Sectorial d'Educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en exercici de les competències que confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les competències atribuïdes pel Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions,





    ORDENE



    CAPÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

    1. Aquesta ordre té com a objecte regular l'organització i autorització dels ensenyaments en règim semipresencial dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en centres docents de la Comunitat Valenciana.

    2. Serà aplicable a tots els centres docents de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana que impartisquen ensenyaments en règim semipresencial de cicles formatius de grau mitjà, grau superior i cursos d'especialització de Formació Professional.



    Article 2. Validesa acadèmica

    Els ensenyaments de Formació Professional en règim semipresencial autoritzats per a ser impartits en centres docents tindran els mateixos efectes acadèmics que els de règim presencial.



    Article 3. Currículum

    El currículum dels cicles formatius de Formació Professional en aquest règim d'ensenyament serà el mateix que l'establit per al règim presencial a la Comunitat Valenciana.





    CAPÍTOL II

    Autorització dels ensenyaments en centres docents públics



    Article 4. Requisits que han de complir els centres docents públics per a impartir un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial

    Per a l'autorització del règim semipresencial d'un determinat cicle formatiu en un centre docent públic, aquest centre haurà de complir els requisits següents:

    1. Disposar de la implantació d'aquest cicle formatiu en règim presencial, almenys des del curs anterior a l'autorització del règim semipresencial, llevat del Centre d'Educació a Distància (CEED).



    2. Disposar de professorat de les diferents especialitats amb competència docent en els cicles formatius que es vulguen autoritzar, amb destinació definitiva en el centre.

    3. Comptar amb espais, equipament i instal·lacions per a desenvolupar l'activitat docent i tutorial utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació adequades per a aquest règim d'ensenyaments.

    4. Compromís d'actualitzar el projecte educatiu, el projecte de gestió i les normes de funcionament del centre incloent els canvis que comporta la impartició d'aquesta modalitat.



    Article 5. Procediment d'autorització en centres docents públics

    1. La direcció general competent en matèria de Formació Professional proposarà a la direcció general competent en matèria de centres docents l'autorització dels instituts d'Educació Secundària (IES) i els centres integrats públics de Formació Professional (CIPFP) per a impartir ensenyaments de cicles formatius de Formació Professional en el règim semipresencial.

    2. Tanmateix, aquests centres podran proposar, a la direcció general competent en matèria de Formació Professional, l'oferta de nous cicles formatius perquè els aprove, per mitjà d'una sol·licitud, la qual haurà de presentar-se dins del termini i en la forma escaient segons les instruccions que establisca aquesta direcció general.



    Article 6. Registre dels cicles formatius de Formació Professional autoritzats en règim semipresencial

    Els ensenyaments de Formació Professional autoritzats en aquest règim formaran part, a tots els efectes, dels ensenyaments impartits en el centre docent públic.



    Article 7. Constitució de grups d'alumnat

    Per a poder impartir un cicle formatiu de Formació Professional del sistema educatiu en règim semipresencial, la mitjana mínima d'alumnat matriculat per mòdul, calculada entre tots els mòduls professionals que componen el cicle formatiu, haurà de ser de 12, i el nombre d'alumnat admés no podrà excedir els 45 en cap mòdul professional, sense perjudici que excepcionalment puga autoritzar-se que s'impartisca amb un nombre més gran d'alumnat.





    CAPÍTOL III

    Autorització dels ensenyaments en centres docents privats



    Article 8. Requisits que han de complir els centres docents privats que sol·liciten impartir un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial

    1. Els centres docents privats que sol·liciten l'autorització per a impartir un cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial hauran de disposar d'autorització per a impartir aquest cicle formatiu en règim presencial, disposar de la matrícula mínima establida per la legislació vigent en aquest règim d'ensenyaments i estar impartint-lo des de, almenys, els tres cursos anteriors al curs per al qual se sol·licita aquesta sol·licitud d'autorització de règim semipresencial.



    2. Els requisits de titulació del professorat seran els establits per a impartir els ensenyaments corresponents en règim presencial.

    3. El centre haurà de garantir la disponibilitat i compatibilitat dels espais per a cobrir la totalitat dels ensenyaments autoritzats, així com els sol·licitats.

    4. El centre tindrà una previsió i una planificació d'empreses col·laboradores per a cobrir els llocs formatius del mòdul professional d'FCT.



    5. El centre haurà d'acreditar, en el moment de sol·licitar l'autorització, que disposa d'una plataforma d'aprenentatge en línia que compleix les especificacions que es detallen en l'article 32 d'aquesta ordre.





    Article 9. Procediment d'autorització en centres docents privats

    1. Aquest règim d'ensenyament en els centres docents privats estarà sotmés al principi d'autorització administrativa sempre que els centres reunisquen els requisits que s'estableixen en aquesta ordre i en la resta de legislació vigent.

    2. L'expedient d'autorització s'iniciarà a instància de la part sol·licitant, mitjançant la tramitació telemàtica d'aquesta conselleria en el següent enllaç:

    https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15060

    En aquest tràmit es trobaran models de documents requerits en aquesta ordre per a sol·licitar l'autorització.

    3. Les persones titulars dels centres docents privats que, tenint autoritzats i en funcionament cicles formatius de Formació Professional en règim presencial, vulguen oferir aquests en règim semipresencial, hauran de presentar la sol·licitud durant l'any natural anterior al curs per al qual se sol·licita l'autorització, davant de la direcció general competent en matèria de centres docents. Si la sol·licitud se presenta fora d'aquest període la direcció general competent en matèria de centres docents dictarà resolució d'inadmissió per aquesta causa i la notificarà a la part sol·licitant.

    4. La sol·licitud d'autorització anirà acompanyada dels documents següents:

    a) Calendari.

    El centre adjuntarà un calendari del curs acadèmic en el qual s'especifique l'inici i el final del curs, l'organització en trimestres, el període lectiu i els períodes d'avaluació del cicle formatiu.

    b) Organització acadèmica de la formació semipresencial.

    El centre aportarà l'horari setmanal, en el qual s'indicarà la distribució de tutories col·lectives i individuals, així com la presencialitat exigida en els mòduls professionals que la requerisquen.

    c) Metodologia didàctica i materials.

    – Es detallarà la metodologia didàctica que s'ha de seguir en el cicle formatiu, que en tot cas haurà de complir els requisits establits en l'article 30 d'aquesta ordre.

    – Els materials que hauran d'utilitzar-se seran específics per a l'ensenyament semipresencial, i en tot cas hauran de complir els requisits establits en l'article 31 d'aquesta ordre.

    d) Descripció dels recursos i mitjans tècnics.

    – S'especificaran els recursos i mitjans tècnics disponibles en el centre docent, que en tot cas hauran de complir els requisits establits en l'article 32 d'aquesta ordre.

    – Així mateix, el centre haurà d'adjuntar una declaració responsable sobre el compliment dels requisits establits en aquesta ordre respecte dels recursos de tecnologies de la informació i la comunicació disponibles en el centre docent privat.

    e) Espais disponibles.

    S'haurà de garantir la disponibilitat dels espais programats per a impartir el cicle formatiu. Amb aquesta finalitat, s'haurà d'adjuntar l'horari d'ocupació de les aules del centre, en què queden reflectits en cada tram horari els mòduls professionals que s'imparteixen de cada cicle formatiu o qualsevol altra modalitat d'ensenyament autoritzat.

    f) Acreditació de professorat.

    – El centre haurà d'aportar una declaració responsable sobre el compliment de requisits del professorat del centre docent privat.

    – Haurà d'adjuntar la relació del professorat que impartirà els mòduls professionals del cicle formatiu per al qual sol·licita l'autorització, indicar els requisits que reuneix aquest professorat per a impartir docència i aportar la documentació justificativa que ho acredita, de la qual constarà una còpia compulsada en l'expedient del professorat del centre docent.

    – En cas de no aportar la relació de professorat en el moment de tramitar la sol·licitud, el centre haurà de facilitar-la a la Inspecció d'Educació abans del començament del curs escolar. Si no es fa així, o si no compleixen els requisits, la Inspecció d'Educació elevarà informe a la direcció general competent en matèria de centres docents que incoarà l'oportú expedient d'autorització.

    g) Organització del mòdul professional de Formació en centres de treball (FCT).

    El centre haurà d'aportar una llista d'empreses disposades a admetre l'alumnat en el mòdul d'FCT; a aquest efecte, s'hauran d'adjuntar les declaracions responsables en què conste que aquestes empreses compleixen els requisits de la normativa vigent per a realitzar el mòdul d'FCT i dels llocs formatius disponibles.

    5. La direcció general competent en matèria de centres docents comprovarà la sol·licitud i la documentació aportada, i si és el cas, requerirà la persona interessada perquè en un termini de deu dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera se'l tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, conforme a l'article 68 de la Llei 39/2015.

    6. La direcció general competent en matèria de centres docents sol·licitarà els següents informes facultatius no vinculants, i remetrà una còpia de l'expedient d'autorització junt amb les sol·licituds d'informe, conforme als articles 79 i 80 de la Llei 39/2015:

    a) Informe de la direcció general competent en matèria de Formació Professional sobre l'adequació de la documentació presentada a la legislació vigent en matèria d'ordenació acadèmica, amb expressió del sentit favorable o desfavorable a la sol·licitud d'autorització, en un termini inferior a dos mesos.

    b) Informe de la Inspecció d'Educació sobre el compliment de la normativa vigent dels aspectes següents:

    – Els requisits del professorat.

    – Horaris del professorat.

    – Espais i equipament disponibles en el centre.

    – Compatibilitat de l'ocupació de les aules.

    – Altres aspectes que la direcció general competent en matèria de centres requerisca en la seua sol·licitud d'informe.

    – Altres aspectes que l'inspector o inspectora d'educació estime oportú informar.

    – Valoració global en termes de «favorable» o «desfavorable».

    7. Instruït l'expedient, la direcció general competent en matèria de centres docents elevarà la proposta de resolució d'autorització o desestimació a la secretaria autonòmica competent en matèria de Formació Professional.

    8. Amb caràcter general, l'autorització tindrà efectes a partir del curs acadèmic immediatament següent al de la data de la corresponent resolució.

    9. L'autorització d'aquest règim d'ensenyament s'inscriurà en el Registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.



    Article 10. Oferta formativa

    Els ensenyaments de Formació Professional en règim semipresencial autoritzats formaran part, a tots els efectes, de l'oferta formativa que realitzen els centres i en cap cas podran ser objecte de concert educatiu.





    Article 11. Llocs escolars

    1. S'autoritzarà una unitat en cada mòdul professional sol·licitat.

    2. S'autoritzarà un màxim de 45 llocs escolars per cada unitat.







    CAPÍTOL IV

    Autorització de l'ampliació del nombre d'unitats de cicles formatius en règim semipresencial en centres docents privats



    Article 12. Requisits que han de complir els centres docents privats autoritzats a impartir un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial i que sol·liciten ampliar el nombre d'unitats autoritzades

    1. Els centres docents privats que sol·liciten l'autorització per a ampliar el nombre d'unitats autoritzades d'un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial hauran de disposar d'autorització per a impartir el cicle en aquest règim i estar impartint-lo en aquest règim des de, almenys, els dos cursos anteriors al curs per al qual se sol·licita.

    2. Els centres hauran de complir, a més, els requisits següents:

    a) Disposar de, almenys, 3 mòduls del curs per al qual se sol·licita l'autorització en règim semipresencial que hagen completat la matrícula durant els dos cursos acadèmics anteriors.

    b) Disposar de llista d'espera suficient que justifique la necessitat d'ampliar el nombre d'unitats autoritzades de primer, segon curs, o els dos, del cicle formatiu objecte de sol·licitud en règim semipresencial.





    Article 13. Procediment d'autorització a centres docents privats que sol·liciten ampliar el nombre d'unitats autoritzades d'un determinat cicle formatiu de Formació Professional en règim semipresencial



    1. Aquesta modalitat d'ensenyament en els centres privats estarà sotmesa al principi d'autorització administrativa sempre que els centres reunisquen els requisits que s'estableixen en aquesta ordre i en la resta de legislació vigent.

    2. L'expedient d'autorització d'ampliació d'unitats s'iniciarà a instància de la part sol·licitant, mitjançant la tramitació telemàtica d'aquesta conselleria en el següent enllaç:

    https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15060

    3. Les persones titulars dels centres docents privats que, tenint autoritzats i en funcionament cicles formatius de Formació Professional en la modalitat semipresencial, vulguen ampliar el nombre d'unitats autoritzades d'aquests cicles formatius, hauran de sol·licitar l'autorització d'ampliació pertinent durant l'any natural anterior al curs per al qual se sol·licita, davant de la direcció general competent en matèria de centres docents.

    4. La sol·licitud d'autorització d'ampliació del nombre d'unitats haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

    a) Documentació per a l'acreditació dels requisits especificats en aquest article:

    – Justificar, mitjançant dades de matrícula dels dos cursos acadèmics anteriors, que hi ha almenys 3 mòduls del curs per al qual se sol·licita l'ampliació que han completat la matrícula durant aquests dos cursos acadèmics.

    – Aportar la llista d'espera, amb dades del període d'admissió, que permeta justificar la necessitat d'ampliar el nombre d'unitats autoritzades de primer, segon curs, o els dos, del cicle formatiu objecte de sol·licitud en la modalitat semipresencial. Per a fer-ho, s'hauran d'aportar impresos de prematrícula i fotocòpies dels DNI de les persones sol·licitants, articulant els mecanismes necessaris per al compliment de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

    b) Organització acadèmica de la formació semipresencial.

    El centre haurà d'aportar l'horari setmanal, en el qual s'indicarà la distribució de tutories col·lectives i individuals, així com la presencialitat exigida en els mòduls professionals que la requerisquen.

    c) Espais disponibles.

    S'haurà de garantir la disponibilitat dels espais programats per a impartir el cicle formatiu. Amb aquesta finalitat, s'haurà d'adjuntar l'horari d'ocupació de les aules del centre, en què queden reflectits en cada tram horari els mòduls professionals que s'imparteixen de cada cicle formatiu o qualsevol altra modalitat d'ensenyament autoritzat.

    d) Llistat del professorat del cicle i els seus horaris personals.

    5. La direcció general competent en matèria de centres docents comprovarà la sol·licitud i la documentació aportada, i en si és el cas requerirà la part interessada perquè en un termini de deu dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així se'l tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, conforme a l'article 68 de la Llei 39/2015.

    6. La direcció general competent en matèria de centres docents sol·licitarà els informes facultatius no vinculants, conforme als articles 79 i 80 de la Llei 39/2015, establits en l'article 9.6 d'aquesta ordre.



    7. Instruït l'expedient, la direcció general competent en matèria de centres docents elevarà la proposta de resolució d'autorització o desestimació a la secretaria autonòmica competent en matèria de Formació Professional.

    8. La sol·licitud d'autorització d'ampliació de les unitats és deguda a un fet circumstancial, motiu pel qual serà vàlida únicament per al curs acadèmic sol·licitat. En cas que persistisquen les circumstàncies que van motivar aquesta autorització, s'haurà de tramitar novament la sol·licitud.





    CAPÍTOL V

    Extinció de l'autorització a centres docents privats



    Article 14. Extinció de l'autorització

    1. L'autorització d'un cicle formatiu en règim semipresencial es mantindrà sempre que no es modifiquen les circumstàncies en virtut de les quals es va concedir l'autorització. En cas de no ser així, previ informe de la Inspecció d'Educació, la direcció general competent en matèria de centres docents procedirà a tramitar l'extinció de l'autorització per revocació de l'autorització d'aquest cicle formatiu en règim semipresencial, elevant proposta de revocació davant la secretaria autonòmica competent en matèria de Formació Professional prèvia audiència a la part interessada conforme a l'article 82 de la Llei 39/2015.



    2. En cas que el centre docent privat no mantinga el cicle formatiu en funcionament, siga en règim presencial o en semipresencial, la direcció general competent en matèria de centres docents procedirà a tramitar l'extinció de l'autorització del mencionat cicle formatiu en règim semipresencial per cessament d'activitats, elevant la proposta d'extinció a la secretaria autonòmica competent en matèria de Formació Professional prèvia audiència a la part interessada conforme a l'article 82 de la Llei 39/2015.

    3. L'extinció de l'autorització a instàncies del mateix centre es realitzarà mitjançant instància a la direcció general competent en matèria de centres docents elevant proposta d'extinció davant la secretaria autonòmica competent en matèria de Formació Professional.

    CAPÍTOL VI

    Accés, admissió i matrícula en els cicles formatius impartits en règim semipresencial



    Article 15. Condicions d'accés de l'alumnat

    Per a poder accedir a aquests ensenyaments, les persones interessades hauran de complir els mateixos requisits que els que s'exigeixen per a accedir als ensenyaments de Formació Professional en règim presencial, segons la normativa vigent.



    Article 16. Procés d'admissió i matrícula en centres docents públics



    1. Per al procés d'admissió i matrícula de l'alumnat que curse ensenyaments de grau mitjà i grau superior de Formació Professional en règim semipresencial, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana, es farà el que es disposa en la normativa vigent al respecte.



    2. Les persones candidates hauran de formalitzar la matrícula en els mòduls professionals indicats en la seua sol·licitud en què hagen sigut admeses, bé fins a un màxim de 1000 hores o bé en tots els mòduls professionals corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat d'oferta completa, llevat que hi haja incompatibilitats de matrícula en un determinat mòdul professional per no acreditar-se la superació d'altres mòduls professionals anteriors que la normativa vigent establisca com a incompatibles o per ser continuació del mòdul professional no superat.

    3. La matrícula del mòdul professional de Formació en centres de treball i, si és el cas, de Projecte, es podrà fer quan l'alumne o alumna haja superat amb anterioritat un mínim de 800 hores; la realització d'aquests mòduls estarà condicionada al que es disposa en l'article 19 d'aquesta ordre. En els límits establits no computarà la càrrega horària del mòdul professional de Formació en centres de treball i del Projecte, si n'hi ha.

    4. En igualtat de condicions d'accés, s'establiran criteris de desempat en la resolució que regule el procés d'admissió corresponent.





    Article 17. Procés d'admissió i matrícula en centres docents privats



    1. El procés d'admissió i matrícula serà establit lliurement per cada centre.

    2. L'alumnat podrà matricular-se per a cursar un mateix mòdul professional en règim semipresencial el nombre de vegades que establisca la normativa vigent que regula el procés d'admissió i matrícula a la Comunitat Valenciana.

    3. Les persones candidates admeses formalitzaran la matrícula en els mòduls professionals en què hagen sigut admeses, fins a un màxim de 1000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs complet del cicle, llevat que hi haja incompatibilitats de matrícula en un determinat mòdul per no acreditar-se la superació d'altres mòduls anteriors que la normativa vigent establisca com a incompatibles o per ser continuació del mòdul no superat. Els o les alumnes que es matriculen en segon curs podran, a més, matricular-se de fins a 240 hores de mòduls pendents del curs anterior.

    4. La matrícula del mòdul de Formació en centres de treball i, si és el cas, de Projecte, es podrà fer quan l'alumne o alumna haja superat amb anterioritat un mínim de 800 hores i estarà condicionada a la confirmació de la matrícula, d'acord amb el que disposa la normativa vigent. En els límits establits no computarà la càrrega horària del mòdul de Formació en centres de treball.

    5. L'alumnat que haja cursat un cicle formatiu de Formació Professional en règim presencial i haja esgotat el nombre de matrícules a les quals té dret podrà incorporar-se a aquests ensenyaments de règim semipresencial. La matrícula es farà únicament dels mòduls professionals no superats.

    6. L'alumnat matriculat en un cicle formatiu en un dels dos règims (presencial o semipresencial) no podrà matricular-se del mateix cicle formatiu en l'altre règim en el mateix curs escolar, encara que sí en els cursos escolars següents.

    7. L'alumnat podrà sol·licitar l'anul·lació o renúncia de la matrícula del curs, amb la qual cosa perdrà els seus drets a l'ensenyament, avaluació i qualificació de tots els mòduls professionals en els quals s'haja matriculat, o bé sol·licitar l'anul·lació o renúncia de la matrícula de mòduls concrets, i en aquest cas perdrà els drets a l'ensenyament, avaluació i qualificació d'aquests mòduls.





    CAPÍTOL VII

    Procés d'avaluació, promoció i titulació de l'alumnat



    Article 18. Procés d'avaluació

    1. L'avaluació de l'aprenentatge de l'alumnat que curse el cicle formatiu en règim semipresencial es durà a terme per mòduls professionals, prenent com a referència els resultats d'aprenentatge i els criteris d'avaluació de cadascun d'aquests mòduls, així com els objectius generals del cicle formatiu; i per al seu desenvolupament s'aplicarà el que disposa, amb caràcter general, la normativa sobre avaluació en la Formació Professional, amb les excepcions que generen les característiques dels ensenyaments semipresencials.

    Per això, al llarg del període lectiu corresponent a cadascun dels mòduls professionals que componen el cicle formatiu, el professorat farà un seguiment del desenvolupament del seu procés d'aprenentatge, per a la qual cosa utilitzarà els instruments i procediments d'arreplega d'informació que prèviament s'hauran establit en la programació dels mòduls professionals, i que hauran de ser coneguts per l'alumnat a través de la guia didàctica que se li proporcione a principi de curs.



    Pel que fa a convocatòries i avaluacions, s'aplicarà la mateixa normativa que per als cicles de Formació Professional en el règim presencial.

    L'alumnat podrà presentar-se a l'avaluació d'un mateix mòdul professional el nombre màxim de vegades que establisca la normativa vigent.

    2. Els exàmens dels diferents mòduls professionals seran presencials i s'organitzaran, per a cada avaluació, en un màxim de cinc dies lectius consecutius.

    Per a donar resposta a les característiques especials de l'alumnat d'aquest règim d'ensenyament, els exàmens de cada mòdul professional es programaran en horari de matí i de vesprada alternativament.

    L'assistència als exàmens presencials en cada avaluació és obligatòria i, per tant, els i les alumnes que no s'hi presenten no podran ser avaluats parcialment. Tanmateix, l'alumnat en cap cas perdrà el dret a l'avaluació final ordinària i a l'extraordinària, a la qual també s'haurà d'assistir presencialment.

    3. L'alumnat podrà sol·licitar la renúncia a l'avaluació d'un o diversos mòduls professionals, a fi que la convocatòria en qüestió no li siga computada a l'efecte de la limitació del nombre de convocatòries que establisca la normativa vigent.



    Article 19. Accés al mòdul professional de Formació en centres de treball

    1. El mòdul professional de Formació en centres de treball (d'ara en avant, FCT) es realitzarà de manera presencial, encara que es tracte de cicles formatius en règim semipresencial.

    2. Per a accedir al mòdul professional d'FCT se seguirà el que disposa amb caràcter general la normativa vigent.

    3. L'alumnat amb tots els mòduls aprovats en la sessió d'avaluació ordinària prèvia a l'inici del primer període de realització del mòdul professional d'FCT i, si és el cas, de Projecte, podrà accedir al mòdul professional d'FCT i de Projecte en el centre educatiu on ha cursat la resta dels mòduls del cicle corresponent.

    4. L'alumnat que es trobe en condicions de sol·licitar l'exempció total del mòdul professional d'FCT podrà confirmar la matrícula d'aquest mòdul i, si és el cas, del mòdul de Projecte. En cas de resolució favorable d'exempció total del mòdul professional d'FCT podrà, si és el cas, presentar el projecte i examinar-se d'aquest mòdul professional en el mateix centre on ha cursat estudis en les condicions que determine el centre educatiu.

    5. En cas de resolució favorable d'exempció parcial, podrà confirmar la matrícula i accedir al mòdul professional d'FCT i, si és el cas, presentar el projecte i examinar-se d'aquest mòdul professional en el mateix centre on ha cursat estudis en les condicions que determine el centre educatiu.

    6. A fi de facilitar l'assistència i adaptar l'horari en el centre de treball a les necessitats i la disponibilitat de l'alumnat derivades de la seua pròpia situació laboral i personal, els centres podran adaptar les programacions del mòdul professional d'FCT a les característiques especials de l'alumnat de règim semipresencial.

    7. En el seguiment del mòdul professional d'FCT i, si és el cas, de Projecte en règim semipresencial, el professorat que quede alliberat d'hores de docència del centre educatiu col·laborarà amb la persona responsable de la tutoria d'FCT del cicle corresponent en règim presencial, d'acord amb la normativa vigent.



    Article 20. Certificats i expedició de la titulació

    1. L'alumnat podrà sol·licitar l'expedició de certificats acadèmics per a acreditar els mòduls professionals superats i les unitats de competència corresponents.

    2. La superació de tots els mòduls professionals d'un cicle formatiu donarà dret a l'expedició del títol professional corresponent.





    Article 21. Adscripció dels centres docents privats

    Als efectes acadèmics i administratius, d'expedició de títols i certificats acadèmics, el centre docent privat quedarà adscrit, per a aquest règim d'ensenyament, al mateix centre públic al qual estiga adscrit en el règim presencial de la Formació Professional que tinga autoritzada.







    CAPÍTOL VIII

    Professorat



    Article 22. Requisits del professorat

    1. En els centres docents públics, el professorat encarregat de la impartició d'aquest règim educatiu estarà constituït per professorat del centre amb l'atribució docent que, segons el cos al qual pertanguen i la seua especialitat, els atorgue la normativa vigent.

    2. En els centres docents privats, els requisits de titulació del professorat que impartisca els ensenyaments de Formació Professional en el règim semipresencial seran els establits en la normativa vigent per a impartir aquests ensenyaments en el règim presencial.



    Article 23. Funcions del professorat que tutoritza el mòdul professional

    Per a cada grup d'alumnes del mòdul constituït es designarà un professor o professora que assumirà les funcions següents:

    a) Informar i orientar l'alumnat en el procés d'autoaprenentatge necessari per a adquirir les competències professionals utilitzant, preferentment, les eines de les tecnologies de la informació i de la comunicació.

    b) Programar, preparar i impartir les sessions de tutoria corresponents al seu mòdul o mòduls professionals.

    c) Comunicar a l'alumnat el dia, l'hora i el lloc de realització de totes i cadascuna de les sessions de tutoria, proves, etc.

    d) Atendre les qüestions que l'alumnat plantege sobre continguts dels mòduls professionals.

    e) Proposar activitats d'acord amb els criteris de coherència curricular i la seua aplicació didàctica corresponent, així com proves d'avaluació.

    f) Portar un registre de tutories, tant individuals com col·lectives.

    g) Omplir els informes relatius a l'experiència d'aquest règim d'ensenyament i referits a l'àrea que imparteix que li foren requerits des de la Inspecció d'Educació o l'administració educativa.



    h) Dur a terme qualsevol altra funció que facilite l'autoaprenentatge de l'alumnat relacionada amb el règim semipresencial que li siga assignada per la direcció del centre educatiu.



    Article 24. Horari del professorat

    1. Els horaris individuals de cada professor o professora que impartisca aquests ensenyaments formen part dels documents d'organització del centre. La jornada laboral tindrà la mateixa duració que l'establida per al professorat que imparteix Formació Professional en règim presencial.

    2. Les hores de tutoria col·lectiva i individual formaran part de les hores lectives setmanals, de manera que seran comptabilitzades en la jornada laboral lectiva del professorat i, per tant, seran de permanència obligada en el centre docent.

    3. Com que, amb caràcter general, per a cursar el mòdul professional d'FCT s'ha d'haver superat la resta dels mòduls professionals de primer i segon curs que componen el cicle formatiu, el professorat que imparteix aquest règim d'ensenyaments i que allibere hores durant el període de realització d'aquest mòdul professional haurà de completar el seu horari lectiu fins a la finalització del curs escolar, d'acord amb la normativa vigent.

    La direcció general competent en matèria de formació del professorat desenvoluparà programes i actuacions específiques per al professorat pel que fa a aquest tipus d'ensenyaments.





    CAPÍTOL IX

    Organització, metodologia, materials i recursos didàctics

    i tècnics



    Article 25. Organització dels ensenyaments en règim semipresencial

    1. Donades les característiques dels diferents processos d'aprenentatge que es donen en cadascun dels mòduls professionals que componen el cicle formatiu corresponent, l'atenció tutorial es farà de manera individual i col·lectiva.

    2. Es garantirà l'atenció tutorial de l'alumnat a través de l'equip educatiu que es constituirà per a impartir aquests ensenyaments. Amb aquest objectiu, es nomenarà un tutor o tutora per a cada grup entre el professorat que forme part de l'equip educatiu; el professor o professora que exercisca les funcions de tutoria tindrà una reducció horària que vindrà determinada per la normativa vigent.

    La funció tutorial tindrà com a finalitat promoure i desenvolupar accions de caràcter orientador i formatiu que conduïsquen a una major eficàcia i eficiència dels processos d'aprenentatge per a l'adquisició de les capacitats terminals dels mòduls professionals.



    Article 26. Tutories individuals

    1. Les tutories individuals són les accions orientadores i de suport als processos d'aprenentatge que es corresponen amb els objectius formatius perquè l'alumnat puga superar de manera autosuficient i que s'articularan a través dels materials didàctics disposats a aquest efecte.



    Permetran atendre el suport acadèmic i l'orientació personal de l'alumnat. Així mateix, possibilitaran el desenvolupament de les capacitats terminals o resultats d'aprenentatge de cadascun dels mòduls professionals.

    2. Les tutories individuals es realitzaran preferentment de manera telemàtica, encara que també podran ser telefòniques o presencials.

    3. Amb la finalitat de donar les màximes facilitats a la comunicació entre alumnat i professorat, s'establirà un ampli horari setmanal de les tutories individuals, en diferents dies i torns, atenent el que s'estableix en l'article 28 d'aquesta ordre.



    Article 27. Tutories col·lectives

    1. Les tutories col·lectives són les accions tutorials necessàries per a la consecució dels objectius formatius que requerisquen desenvolupar processos d'ensenyament i aprenentatge, per als quals són necessaris la intervenció directa i presencial del professorat o la utilització dels mitjans didàctics i equipaments disponibles en el centre educatiu, de manera que es puguen desenvolupar les pràctiques programades al començament del curs.

    2. Aquest tipus de tutoria té com a objectiu orientar l'alumnat en l'estudi dels continguts curriculars programats i possibilitar el desenvolupament de les capacitats terminals o resultats d'aprenentatge que requerisquen la intervenció directa del professorat.

    3. En la tutoria col·lectiva, el professorat exposarà els continguts fonamentals de la unitat didàctica, orientarà el treball que ha de fer l'alumnat (lectures, exercicis, entre altres) i aclarirà les qüestions més importants o de comprensió més difícil.

    4. Amb la finalitat de donar les màximes facilitats d'assistència a les tutories col·lectives, s'organitzaran en diferents dies i torns, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 d'aquesta ordre.



    Article 28. Organització i distribució de les tutories individuals i col·lectives

    1. La càrrega horària cada mòdul professional, establida en els currículums de cada cicle formatiu, es repartirà entre les hores de tutoria individual i col·lectiva, tenint en compte que les hores de tutoria individual seran les resultants de la diferència entre les hores setmanals assignades al mòdul professional i les destinades a les tutories col·lectives.

    2. El repartiment d'hores entre les tutories individuals i col·lectives es farà d'acord amb el quadre següent:



    Càrrega horària setmanal establida en el currículum (HS) Càrrega horària setmanal de tutories col·lectives (TC) Càrrega horària setmanal de tutories individuals (TI)

    Fins a 3 hores

    De 4 a 6 hores

    De 7 a 9 hores

    Més de 9 hores 1

    2

    4

    6 HS-TC





    3. Tenint en compte que aquest règim de la Formació Professional pretén facilitar a l'alumnat l'aprenentatge mitjançant flexibilitat horària i metodologia adaptada, tant les tutories col·lectives com les individuals s'oferiran en horari matutí i vespertí de manera equitativa, sempre que la càrrega horària de les tutories ho permeta. Amb el fi de facilitar el seguiment i aprofitament d'aquests ensenyaments, en les tutories col·lectives haurà d'impartir-se el mateix contingut de les unitats didàctiques tant en l'horari matutí com en el vespertí.



    4. El contingut complet dels diferents mòduls que conformen el cicle estarà disponible en la plataforma a l'inici del curs, amb la finalitat que l'alumnat que no assistisca al centre puga conéixer a cada moment els conceptes del currículum que s'estan treballant i, així, facilitar-li el seguiment i aprofitament dels ensenyaments.

    5. Els cicles formatius es regiran per la seqüenciació i distribució horària dels mòduls professionals publicats en els currículums propis de la Comunitat Valenciana i, si no n'hi ha, per la normativa estatal vigent. El calendari escolar de cada curs acadèmic i la seua duració vindran fixats per la resolució que cada any es publique sobre aquest tema des de la direcció general competent en matèria de centres docents per als cicles de Formació Professional en règim presencial.



    Article 29. Presencialitat exigible en els cicles formatius impartits en règim semipresencial

    1. L'assistència de l'alumnat a les tutories (col·lectives i individuals) tindrà caràcter voluntari per a l'alumnat.

    2. Els centres podran exigir un màxim de presencialitat fins del 20 % de les hores de tutories col·lectives i fins a un 10 % d'hores de tutories individuals del curs. No seran computables, a aquest efecte, les hores destinades a les proves d'avaluació, tant parcials com finals.

    La no assistència als mòduls professionals la presencialitat dels quals és obligatòria comportarà la pèrdua de l'avaluació contínua. A aquest efecte, al percentatge de presencialitat obligatòria se li aplicarà la normativa vigent en matèria d'avaluació.

    3. El professorat de cada mòdul professional determinarà la distribució de tutories de presencialitat obligada segons siga convenient per a l'aprofitament òptim de les classes. La distribució i seqüenciació d'aquestes tutories haurà de quedar reflectida en la guia didàctica que es lliura a l'alumnat a principi de curs.



    Article 30. Metodologia didàctica

    1. Els ensenyaments de Formació Professional en règim semipresencial inclouran activitats d'autoaprenentatge i autoavaluació de l'alumnat i activitats presencials de formació en el centre docent.

    2. Els principis metodològics per a aquest règim d'ensenyament hauran de fonamentar-se en la utilització de les tecnologies de la informació i de la comunicació, així com en l'ús dels diferents recursos que proporciona internet i la utilització de materials didàctics específics per a l'autoaprenentatge.

    3. L'element fonamental d'aquest règim d'ensenyament és l'acció tutorial, que ha de proporcionar les estratègies didàctiques d'autoaprenentatge necessàries perquè cada alumne i alumna puga aconseguir les capacitats terminals o resultats d'aprenentatge de cadascun dels mòduls professionals.

    Per a compondre els coneixements en els processos formatius s'afavoriran els intercanvis que s'estableixen entre les aportacions del professorat, planificant i orientant el procés d'aprenentatge, i les de l'alumnat, amb la seua actitud, motivació, expectatives i coneixements previs entorn dels continguts.



    Article 31. Materials i recursos didàctics

    1. El professorat utilitzarà per a aquests ensenyaments la plataforma que indique la conselleria amb competències en matèria d'educació segons l'article 32 d'aquesta ordre.

    2. El disseny dels materials didàctics que s'utilitzen per a impartir els cicles formatius de manera semipresencial haurà de contribuir a l'adquisició de les capacitats terminals o resultats d'aprenentatge proposats en els diferents mòduls professionals que integren els cicles formatius.



    Tot el professorat haurà d'utilitzar obligatòriament, per a les tutories, materials didàctics específics per a l'ensenyament a distància; així mateix, aquests materials s'hauran d'adaptar a les característiques d'autoaprenentatge i autoavaluació perquè l'alumnat desenvolupe i controle el seu propi procés d'aprenentatge de manera autònoma sense la presència continuada del professorat.

    Els materials dissenyats per a aquest sistema obert i flexible d'aprenentatge estaran caracteritzats per la interactivitat i per la utilització dels diferents sistemes multimèdia, que hauran de tindre, per a cada mòdul professional que integra aquests ensenyaments, les característiques següents:

    a) Hauran de facilitar la tutoria en línia dels mòduls professionals a través de diferents mitjans integrats en les unitats temàtiques, com són, entre altres, fòrums, xats, missatgeria interna, blogs.

    b) Hauran de disposar d'una versió imprimible i incloure exercicis pràctics que es puguen realitzar i corregir en línia.

    c) Hauran de tindre activitats d'autoavaluació adaptades al contingut del mòdul professional.

    3. El professorat elaborarà una guia didàctica de cadascun dels mòduls professionals per a l'alumnat en la qual s'hauran de preveure, almenys, els punts següents:

    a) Presentació.

    b) Característiques del mòdul professional.

    c) Seqüenciació i distribució de les tutories i aules: horari de cadascuna de les tutories (amb indicació de les que siguen presencials) i horari d'ocupació de les aules.

    d) Metodologia.

    e) Atenció tutorial del grup: informació de contacte del professor o professora.

    f) Continguts del mòdul professional i activitats que ha de fer l'alumnat (avaluables i autoavaluables).

    g) Continguts mínims i criteris d'avaluació.

    h) Calendari d'exàmens del mòdul professional, amb indicació expressa de la data, l'hora i l'aula de cadascun dels exàmens.

    i) Instruments d'avaluació.

    j) Solucionari de les activitats autoavaluables.

    k) Enllaços d'internet recomanats.

    l) Bibliografia recomanada.

    La guia didàctica de cadascun dels mòduls professionals haurà de ser facilitada, abans de l'inici del curs acadèmic, als i les alumnes que s'hagen matriculat en aquests mòduls.



    Article 32. Recursos i mitjans tècnics

    1. En els centres docents públics, els recursos i mitjans tècnics seran els oferits per la conselleria competent en matèria d'educació, de manera que l'entorn d'aprenentatge virtual serà la plataforma autoritzada, per mitjà de la qual es podrà accedir als materials d'autoformació dels diferents cicles formatius impartits en règim semipresencial.

    2. En els centres docents privats i d'acord amb els principis metodològics per a aquest règim d'ensenyament, fonamentats en la utilització de les tecnologies de la informació i de la comunicació, el centre haurà de disposar d'una aula virtual constituïda sobre una plataforma digital.

    a) Es faculta la direcció general competent en matèria de Formació Professional, després de consultar la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació, a actualitzar els requisits i la versió de la plataforma mitjançant resolució, requisits que haurà de complir la plataforma implementada pel centre docent en el moment de sol·licitar l'autorització per a impartir el cicle en règim semipresencial.

    b) La plataforma haurà de ser executable des dels principals navegadors web, compatible amb els principals sistemes operatius, i accessible des d'equips informàtics i altres dispositius mòbils.

    c) Aquesta plataforma disposarà dels continguts dels mòduls professionals de tot el curs acadèmic.

    Per a això, haurà de disposar d'un servidor (intern o extern al centre) que la continga, de tal manera que permeta l'accés fluid de l'alumnat als materials dels mòduls i amb prou capacitat per a contindre tots els materials dels mòduls de tot el cicle formatiu.

    d) El centre haurà de crear un compte d'usuari amb permisos de lectura en totes les aules virtuals destinades a la Formació Professional en règim semipresencial, i comunicar tant l'URL com les credencials d'accés que posarà a la disposició de la Inspecció d'Educació.



    e) El centre desenvoluparà en la programació d'aquests mòduls professionals tots els elements necessaris de planificació docent i per a la docència de l'alumnat, continguts, materials i activitats que es realitzen durant el curs acadèmic. Tot aquest material de programació docent quedarà arxivat en el centre docent, que tindrà l'obligació de posar-lo a la disposició de la Inspecció d'Educació en el moment que se li requerisca.



    3. El centre facilitarà a l'inici de curs a l'alumnat matriculat en règim semipresencial una guia informativa, la qual descriurà el funcionament de la plataforma virtual i inclourà els punts següents:

    a) Presentació de la informació general del cicle. Haurà d'incloure, almenys, la informació següent:

    – Atenció tutorial: dades del tutor o tutora del grup i horari d'atenció presencial i telefònica.

    – Informació del professorat del curs: nom, mòdul o mòduls impartits, número de telèfon i despatx o aula establits per a les tutories i adreça electrònica de cada professor o professora.

    – Calendari escolar anual amb indicació de dies lectius, trimestres i períodes d'avaluació (incloses avaluació ordinària i extraordinària).



    – Horari setmanal de tutories, tant col·lectives com individuals, de la totalitat dels mòduls professionals que integren el cicle formatiu, amb indicació de les aules en les quals estan programades i la presencialitat obligatòria, si n'hi ha, de cadascun dels mòduls.

    – Calendari setmanal de cadascun dels períodes d'exàmens, amb indicació expressa de la data, l'hora i l'aula de l'examen de cada mòdul professional.

    b) Eines de comunicació i col·laboració professorat-alumnat.



    c) Eines de seguiment i avaluació.

    4. A més, els centres docents hauran d'entregar al professorat que impartisca docència en règim semipresencial una guia informativa que haurà d'incloure, a més dels apartats del punt anterior, un apartat afegit, «d) Eines d'administració i assignació de permisos».

    5. Per tal que el professorat puga realitzar com cal les seues tasques com a docents d'aprenentatge en línia, el centre haurà de disposar de:



    a) Connexió a internet, inclosa la connexió sense fil, amb la finalitat de possibilitar la col·locació fluida dels materials didàctics a l'aula virtual. Les característiques mínimes de la connexió s'actualitzaran en cadascuna de les resolucions d'inici de curs de la direcció general competent en matèria de formació professional.

    b) Equips informàtics dotats del maquinari necessari i aplicacions de programari específiques per a l'ensenyament a distància.

    c) Línia telefònica dedicada exclusivament a les hores assignades a tutories individualitzades.

    d) Aules equipades amb els elements necessaris per a complir les necessitats docents planificades per als diferents mòduls dels cicles que s'impartisquen (aula equipada amb ordinador/projector, aula informàtica, tallers específics, entre altres equipaments), les quals permetran reforçar i practicar els continguts exposats en l'aula virtual, mitjançant les tutories col·lectives.

    e) Qualsevol altre requisit que, a causa de l'evolució tecnològica, el centre haja de complir per a poder impartir els ensenyaments en règim semipresencial. Aquests requisits s'especificaran en una resolució de la direcció general competent en matèria de formació professional.

    6. El director o directora del centre docent privat o, si no n'hi ha, el seu representant legal, haurà de garantir el compliment de tots els requisits referents als recursos i mitjans tècnics amb els quals s'acredita una impartició adequada dels ensenyaments en règim semipresencial.





    Article 33. Orientació a l'alumnat

    1. Els centres docents organitzaran, abans que comence el període lectiu, jornades d'acolliment per a informar i orientar l'alumnat de les característiques i les peculiaritats del règim semipresencial.

    2. El professorat que impartisca aquests ensenyaments col·laborarà en les tasques d'informació i orientació a l'alumnat.

    3. A l'inici de curs es facilitarà a l'alumnat la guia didàctica dels mòduls en els quals estiga matriculat, el contingut de la qual ve especificat en l'article 31.3 d'aquesta ordre.



    Article 34. Programació general

    1. En la programació general anual s'especificaran amb detall tots els aspectes relatius a aquest règim d'ensenyament.

    2. Cada departament didàctic arreplegarà en la seua programació les adaptacions necessàries per a impartir aquests ensenyaments, juntament amb la metodologia apropiada per a l'educació a distància.





    CAPÍTOL X

    Procés d'avaluació dels ensenyaments



    Article 35. Avaluació dels ensenyaments en règim semipresencial

    1. Amb la finalitat d'assegurar un bon funcionament dels cicles que s'impartisquen en règim semipresencial, la Inspecció d'Educació supervisarà l'organització i el desenvolupament del procés d'aquests ensenyaments, així com el compliment de les condicions de l'autorització.

    2. El centre docent, una vegada finalitzat el curs acadèmic, haurà de dur a terme l'avaluació del desenvolupament dels ensenyaments en règim semipresencial. Aquesta avaluació es contemplarà en la memòria final de curs.

    3. La Inspecció d'Educació podrà recomanar la revocació, la continuïtat o la modificació de l'autorització d'impartició d'aquests ensenyaments, i emetrà un informe aclaridor dels aspectes que considere oportuns, que farà arribar a la direcció general competent en matèria de centres docents, que en cas necessari procedirà d'acord amb l'article 14 d'aquesta ordre.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Sol·licituds d'autorització

    Les sol·licituds d'autorització de centres privats d'ensenyament amb registre anterior a l'entrada en vigor de la present ordre, s'instruiran i valoraran sobre la base de l'Ordre de 4 de maig de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'autorització i l'organització dels ensenyaments de cicles formatius de Formació Professional Inicial en la modalitat semipresencial o a distància en centres privats de la Comunitat Valenciana.





    DISPOSICIÓ ADDICIONAL



    Única. Incidència en les dotacions de despesa

    1. La implementació i el desplegament posterior d'aquesta ordre en centres docents públics no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignada a la conselleria en matèria d'educació i, preferentment, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials d'aquesta conselleria.

    2. Els ensenyaments de Formació Professional en règim semipresencial no podran acollir-se al règim de concerts educatius en centres docents de titularitat privada.





    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació de normativa

    1. Queda derogada l'Ordre de 4 de juliol de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional en la modalitat semipresencial o a distància en centres públics de la Comunitat Valenciana.

    2. Queda derogada l'Ordre de 4 de maig de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'autorització i l'organització dels ensenyaments de cicles formatius de Formació Professional inicial en la modalitat semipresencial o a distància en centres privats de la Comunitat Valenciana.

    3. Així mateix, queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen al que disposa aquesta ordre.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Aplicació supletòria

    En tot el que no estiga previst en aquesta ordre, serà aplicable la normativa de la Formació Professional en el règim presencial, llevat que resulte inaplicable per contradicció amb l'objecte i la finalitat de la Formació Professional en règim semipresencial.



    Segona. Entrada en vigor

    Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 12 de maig de 2022



    El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

    VICENT MARZÀ I IBÁÑEZ