ORDRE 24/2021, de 22 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es modifica l'Ordre 5/2021, de 19 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, de desplegament del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.



Publicado en:  DOGV núm. 9183 de 28.09.2021
Número identificador:   2021/9617
Referencia Base Datos:  008861/2021
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: administració regional, reglament intern, organització administrativa , Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, monografies


  • ORDRE 24/2021, de 22 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es modifica l'Ordre 5/2021, de 19 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, de desplegament del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. [2021/9617]





    PREÀMBUL



    El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat (DOGV 8572, 17 de juny), determina el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, entre les quals es troba la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública a la qual atribueix les competències en matèria de justícia, reformes democràtiques, i gestió de les competències en matèria de consultes populars, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat, així com les competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, extinció d'incendis i gestió de les competències en matèria de situacions d'emergència, i, així mateix, les competències en matèria de funció pública.



    El Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, disposa com a òrgans superiors de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública i la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències.

    Per part seua, mitjançant el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries, posteriorment modificat pel Decret 168/2020, de 30 d'octubre, del Consell.

    En conseqüència, per Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell de la Generalitat, es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 8959, 24 de novembre).

    La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, estableix en l'article 65 que els consellers han de desenvolupar orgànicament la seua pròpia conselleria en els termes del seu reglament orgànic i altres normes reglamentàries que aprove el Consell, amb informe previ de les conselleries competents en matèria d'hisenda i de funció pública, norma legal coincident amb les facultats que l'article 3 i la disposició final primera del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, atorga a la persona titular de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública per a dictar, dins de l'àmbit de les seues competències, les disposicions que requerisca el desenvolupament i l'execució d'aquest decret i concretament el desenvolupament del nivell administratiu que depenen directament dels òrgans superiors i directius de la Conselleria.

    Mitjançant l'Ordre 5/2021, de 19 de febrer d'aquesta Conselleria es desenvolupa l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria continguda en el Reglament orgànic i funcional corresponent, que determina el nombre, la dependència i denominació de les unitats administratives amb rang de subdirecció general i direcció de servei i assigna les funcions a exercir per aquesta.

    Raons organitzatives posades de manifest en el desplegament de la mencionada Ordre, així com el desenvolupament de les infraestructures judicials previst per als pròxims anys, aconsellen la seua modificació.

    D'una banda, l'increment de projectes a desenvolupar en matèria de modernització, tant els establits per la mateixa Conselleria, com pel Ministeri de Justícia, fan necessària la millora i l'ampliació de l'estructura orgànica amb l'objectiu de poder dur a terme i desenvolupar totes les competències atribuïdes a la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia.

    D'una altra banda, l'anàlisi del volum de licitació, contractació i gestió de les infraestructures judicials que s'ha d'escometre en els pròxims exercicis, així com el manteniment i l'adequació de les existents, han posat de manifest la necessitat de reordenar les funcions que actualment exerceixen les direccions de servei de la Secretaria General Administrativa dependent de la Sotssecretaria de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. En concret aquesta reordenació afecta les direccions de Servei de Contractació i d'Assumptes Generals i Patrimoni.

    De la mateixa manera, es crea una nova Direcció de Servei de Processos Electorals, dependent de la Subdirecció General d'Ordenació, perquè l'actual estructura s'ha mostrat insuficient per a l'adequat desenvolupament de les competències que té la Conselleria en matèria electoral, i cal el seu reforçament atesa l'especial naturalesa, el grau de responsabilitat i la importància que implica la gestió d'aquesta matèria.



    En virtut d'això, fent ús de les facultats que m'atribueixen els articles 28.f i 65 de l'esmentada Llei 5/1983, i amb informe previ de les conselleries competents en matèria d'hisenda i administració pública,





    ORDENE



    Article únic. Modificació dels articles 4, 5, 19 i 20 de l'Ordre 5/2021, de 19 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública de desenvolupament del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i creació de l'article 5 bis.

    Es modifiquen els articles 4, 5, 19 i 20 de l'Ordre 5/2021, de 19 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública de desenvolupament del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i es crea l'article 5 bis, que queda redactat en la forma ressenyada en l'annex.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

    Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades d'acord amb l'anterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals, continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho eren fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que anaven gestionant amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

    Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquesta ordre, així com les actuacions que procedisquen sobre els esmentats llocs de treball, en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, i sense perjudici de tot això, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que escaiguen, de conformitat amb la reorganització efectuada.







    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 22 de setembre de 2021



    La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

    GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





    ANNEX



    Article 4. De la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia

    1. La Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia s'estructura de la manera següent:

    a) Subdirecció General de Recursos Humans de l'Administració de Justícia.

    b) Subdirecció General de Modernització de l'Administració de Justícia.

    c) Subdirecció General d'Entitats Jurídiques i Recursos Materials de la Justícia.

    d) Subdirecció General d'Infraestructures Judicials.

    2. De la Direcció General, pel seu caràcter transversal, depén directament la Gerència de les seus judicials, amb rang de direcció de servei, que tindrà les següents funcions:

    a) Gestionar les seus judicials, d'acord amb els criteris de planificació i d'execució que s'establisquen per la Direcció General.

    b) Constituir l'enllaç permanent entre les diferents subdireccions generals i els òrgans judicials, oficines fiscals i Instituts de Medicina Legal i Ciències Forenses.

    c) Col·laborar amb el Servei de Modernització, Planificació i Formació en l'organització d'esdeveniments i cursos de formació que es realitzen en les seus judicials.

    d) Presidir les reunions dels Comités de Salut i Seguretat en el Treball i col·laborar amb el Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l'INVASSAT i amb la Inspecció de Treball en les avaluacions de riscos dels òrgans judicials.

    e) Dirigir els plans d'autoprotecció, emergència i contingència de les seus judicials, en coordinació amb el Servei de Manteniment i Seguretat de les seus judicials.

    f) Realitzar el control de qualitat dels serveis prestats en les seus judicials.

    g) Col·laborar en la planificació de les necessitats de recursos materials requerits per al normal funcionament dels òrgans judicials, fiscalies i Instituts de Medicina Legal i Ciències Forenses de la Comunitat Valenciana.

    h) Coordinar i gestionar la unitat encarregada del control horari del personal de l'Administració de Justícia d'acord amb els criteris establits pel Servei de Personal de l'Administració de Justícia.



    i) Dirigir, supervisar i gestionar, incloses les incidències, al personal funcionari i laboral de l'Administració de la Generalitat destinat en les diferents seus judicials.

    j) Coordinar i gestionar els serveis de neteja de les seus judicials.



    k) Gestionar, en col·laboració amb el Servei de Manteniment i Seguretat de les seus judicials, el seguiment i control dels serveis de seguretat.

    l) Supervisar la correcta execució dels contractes i dels serveis prestats, així com elaborar propostes de millora sobre aquests.

    m) Atendre i solucionar les queixes i els suggeriments rebuts en relació amb les instal·lacions de les seus judicials o, si escau, remetre-les a la subdirecció general amb competències en la matèria.

    n) Gestionar l'inventari, magatzematge i distribució dels béns mobles.

    o) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 5. De la Subdirecció General de Recursos Humans de l'Administració de Justícia

    La Subdirecció General de Recursos Humans de l'Administració de Justícia té atribuïda, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, la coordinació dels serveis adscrits, així com la representació de la Direcció General en les tasques que se li encomanen. Per al compliment de les anteriors funcions, la Subdirecció General s'estructura en els següents serveis:

    1. Servei de Selecció i Provisió del Personal al Servei de l'Administració de Justícia, al qual corresponen les següents funcions:

    a) Gestionar, coordinar i desenvolupar els processos selectius per a l'ingrés en els cossos de personal funcionari de l'Administració de Justícia en exercici de les competències atribuïdes.

    b) Dissenyar les bases de la convocatòria de les borses d'ocupació temporal i gestionar els processos que se'n deriven.

    c) Gestionar els concursos d'àmbit nacional per a la provisió de llocs de treball en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    d) Dissenyar els plans i mesures de suport conjuntural als òrgans i serveis judicials.

    e) Gestionar les plantilles i dissenyar i elaborar les relacions de llocs de treball i les seues modificacions de l'oficina judicial, fiscal, Instituts de Medicina Legal i Ciències Forenses, així com de les unitats administratives i serveis comuns de suport amb la col·laboració del Servei de Modernització, Planificació i Formació.

    f) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    2. Servei de Personal de l'Administració de Justícia, al qual corresponen les següents funcions:

    a) Tramitar i gestionar els procediments relatius a situacions administratives, règim d'incompatibilitats, expedients disciplinaris i les diferents modalitats de jubilació del personal de l'Administració de Justícia.



    b) Tramitar i gestionar les llicències per malaltia i les seues pròrrogues, així com els expedients de millora voluntària de l'acció protectora de la seguretat social en les situacions d'incapacitat temporal en coordinació amb la Inspecció Mèdica.

    c) Establir els criteris d'actuació de les unitats administratives en matèria del control del compliment de la jornada i horari laboral, així com sobre vacances, llicències i permisos.

    d) Tramitar i gestionar el reconeixement dels triennis del personal al servei de l'Administració de justícia.

    e) Elaborar i gestionar els programes concrets d'actuació que afecten el personal de justícia.

    f) Gestionar la nòmina i les seues incidències, realitzar els estudis i els informes sobre costos econòmics del personal i expedir els certificats relacionats amb les retribucions i bases de cotització.

    g) Elaborar els projectes normatius en matèria de personal, les propostes de resolució dels recursos administratius i efectuar les actuacions requerides pels òrgans judicials a conseqüència de la interposició de recursos contenciosos administratius en matèria de personal de l'Administració de justícia.

    h) Gestionar les mesures d'adaptació de llocs de treball en relació amb les recomanacions realitzades en virtut de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals.

    i) Preparar i executar els processos d'acoblament, reordenació i reassignació d'efectius.

    j) Tramitar les substitucions al Cos Superior de l'Administració de Justícia.

    k) Donar suport tècnic a la mesa sectorial de justícia i a les comissions tècniques dependents d'aquesta.

    l) Preparar, coordinar i gestionar els processos electorals de les i dels representants del personal empleat públic de l'Administració de Justícia així com, si escau, els plans d'acció social del personal funcionari de l'Administració de justícia.

    m) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 5 bis. Subdirecció General de Modernització de l'Administració de Justícia.

    La Subdirecció General de Modernització de l'Administració de Justícia té atribuïda, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, la coordinació del servei adscrit, així com l'estudi, desenvolupament, implantació i supervisió dels projectes de transformació digital i de l'oficina judicial i fiscal, així com la representació de la Direcció General en les tasques que se li encomanen. Per al compliment de les anteriors funcions, la Subdirecció General s'estructura:



    1. Servei de Modernització, Planificació i Formació, al qual corresponen les següents funcions:

    a) Planificar i executar els projectes de modernització de l'Administració de justícia en la Comunitat Valenciana.

    b) Determinar i planificar, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, les necessitats en matèria d'infraestructures tecnològiques i mitjans informàtics per al funcionament normal dels òrgans judicials.

    c) Impulsar la implantació i disseny de les aplicacions i serveis informàtics que s'implanten en les oficines judicials i fiscalies, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

    d) Impulsar la implantació de l'expedient judicial electrònic en les oficines judicials i fiscals.

    e) Gestionar les competències que la normativa reguladora de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'Administració de Justícia atribueix a la Generalitat com a membre del Comité Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica, així com donar suport tècnic i administratiu als alts càrrecs de la Conselleria en l'exercici de les seues funcions com a membres del Ple i la Comissió permanent d'aquest.

    f) Dissenyar i impulsar la implantació de l'Oficina Judicial i Fiscal i col·laborar amb el Servei de Personal de l'Administració de Justícia en els processos d'acoblament del personal.

    g) Organitzar i coordinar les unitats administratives regulades en la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial (LOPJ).

    h) Informar de les necessitats i elaborar els criteris funcionals en matèria d'infraestructures dels òrgans judicials, fiscalies i Instituts de Medicina Legal i Ciències Forenses de la Comunitat Valenciana.



    i) Determinar i informar les necessitats de creació de noves unitats judicials, en coordinació amb la Subdirecció General d'Infraestructures Judicials.

    j) Donar suport administratiu a la Junta d'Expurgació i a la gestió d'arxius judicials d'expedients i peces de convicció.

    k) Elaborar els estudis i la programació de la Demarcació i Planta Judicial, així com els informes estadístics que li siguen encomanats relacionats amb l'Administració de Justícia.

    l) Proposar, gestionar i realitzar el seguiment dels convenis i acords en matèria de formació del personal al servei de l'Administració de Justícia, així com dels membres de la carrera judicial i fiscal, lletrats de l'Administració de Justícia així com de la resta d'operadors jurídics en matèries competència de la Direcció General.

    m) Proposar, gestionar i realitzar el seguiment dels plans de formació del personal transferit al servei de l'Administració de Justícia.



    n) Ostentar la secretaria dels comités de seguretat i salut del sector justícia.

    o) Coordinar la informació i comunicació de la Direcció General amb les organitzacions sindicals i juntes de personal.

    p) Estudi, disseny i implantació en l'àmbit de les competències de la Comunitat Valenciana de les estructures organitzatives establides en les lleis processals.

    q) Participar en la definició funcional del sistema de gestió processal en col·laboració amb la DGTIC, coordinar la seua implantació.

    r) Col·laborar amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en el disseny i gestió de la Seu Judicial Electrònica de la Comunitat Valenciana.

    s) Gestionar la signatura electrònica i comptes de correu electrònic del personal al servei de l'Administració de Justícia en col·laboració amb l'òrgan competent.

    t) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies  



    Article 19. Secretaria General Administrativa

    Adscrita a la Sotssecretaria, la Secretaria General Administrativa, de conformitat amb el que es disposa en l'article 73 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, és la unitat amb la màxima jerarquia de nivell administratiu de la Conselleria que dona suport directe a la persona titular de la Sotssecretaria i, sota la seua autoritat, atén i gestiona la totalitat dels serveis generals de la Conselleria.

    La Secretaria General Administrativa s'estructura de la següent manera:

    – Servei de Contractació de Serveis, Subministraments i Assumptes Generals

    – Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària

    – Servei de Coordinació i Suport Tècnic

    – Servei de Personal

    – Servei de Contractació d'Infraestructures i Gestió Patrimonial.

    1. Servei de Contractació de Serveis, Subministraments i Assumptes Generals, al qual corresponen les funcions de contractació relatives a contractes de serveis, excepte els vinculats a contractes referits a infraestructures, així com la contractació de subministraments, que, en concret tindrà les següents funcions:

    a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions de serveis i subministraments que s'efectuen.

    b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació de serveis i subministraments de la Conselleria.

    c) Elaborar informes, propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes competència del Servei de Contractació de Serveis, Subministraments i Assumptes Generals.

    d) Gestionar els contractes derivats dels acords marc centralitzats.



    e) Portar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació competència del Servei de Contractació de Serveis, Subministraments i Assumptes Generals.

    f) Realitzar estudis, propostes i actuacions que afecten l'organització dels assumptes generals de la Conselleria.

    g) Gestionar l'arxiu general de la Conselleria.

    h) Vetlar pel funcionament correcte del Registre General d'entrada i eixida de documents i de l'arxiu general de la Conselleria.

    i) Gestionar els assumptes generals, com ara règim interior, parc mòbil, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la Conselleria competent en aquesta matèria, així com el manteniment d'instal·lacions i altres similars.

    j) Gestionar les adquisicions de material de tipus general necessari per al funcionament normal de la Conselleria.

    k) Establir criteris de racionalització i homogeneïtzació en matèria d'adquisició i utilització de material de tipus general i elaborar la proposta i gestionar l'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable.

    l) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    2. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària al que li corresponen les següents funcions:

    a) Elaborar l'avantprojecte dels pressupostos de la conselleria.

    b) Tramitar les modificacions pressupostàries.

    c) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels diferents centres directius de la conselleria.

    d) Controlar i fer el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de la conselleria, així com gestionar el programa corresponent a Direcció i Serveis Generals de la Sotssecretaria.

    e) Informar els avantprojectes de Llei, projectes de disposicions generals, resolucions o convenis de la conselleria amb repercussió en la despesa pública.

    f) Coordinar i fer el seguiment de les diferents caixes pagadores de la conselleria, així com la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la conselleria.



    g) Supervisar l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen altres unitats de la conselleria.

    h) Coordinar el Registre Únic de Factures (RUF).

    i) Controlar i fer el seguiment de la facturació de la Conselleria.



    j) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar totes les funcions de caràcter econòmic i pressupostari que li siguen encomanades pels òrgans superiors.

    k) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    l) Qualsevol altra funció relativa a la gestió econòmica o pressupostària.

    3 Servei de Coordinació i Suport Tècnic, al qual li corresponen les següents funcions:

    a) Coordinar els serveis de gestió administrativa de les direccions territorials de la conselleria.

    b) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius, així com col·laborar amb les direccions generals en l'elaboració d'aquests.



    c) Racionalitzar els procediments administratius en coordinació amb els restants departaments de la conselleria.

    d) Prestar assistència tècnica a les direccions generals per a la preparació de convocatòries de subvencions, així com per a la implantació de procediments de gestió.

    e) Coordinar, fer el seguiment i supervisar i impulsar la tramitació dels convenis i acords i la seua remissió al Registre de Convenis.



    f) Elaborar els informes dels textos normatius provinents d'altres conselleries

    g) Supervisar i revisar els expedients corresponents als assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries i al Consell per a l'aprovació o el coneixement d'aquests, preparar l'informe de la Sotssecretària i traslladar els acords al centre directiu corresponent de la Conselleria.

    h) Tramitar la publicació de normes i actes de la Conselleria en els diaris oficials.

    i) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    4. Servei de Personal, al qual corresponen les següents funcions:



    a) Gestionar el personal de la Conselleria.

    b) Preparar les propostes de les relacions de llocs de treball de la Conselleria i les seues actualitzacions.

    c) Elaborar estudis sobre les plantilles de personal de les diferents unitats de la Conselleria.

    d) Elaborar informes i propostes de resolució respecte dels recursos administratius i reclamacions en matèria de personal.

    e) Tramitar els procediments disciplinaris.

    f) Tramitar les situacions del personal.

    g) Custodiar i mantenir els expedients de personal.

    h) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.

    i) Gestionar les nòmines i les seues incidències.

    j) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    5. Servei de Contractació d'infraestructures i Gestió Patrimonial al qual li corresponen les funcions de contractació relatives a les infraestructures, inclosos els contractes de serveis vinculats a aquestes, i la gestió del patrimoni mobiliari i immobiliari de la Conselleria, en concret tindrà les següents funcions:

    a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen relatives a infraestructures i serveis vinculats a aquestes.

    b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació relatius a les infraestructures i serveis vinculats a aquestes.

    c) Elaboració d'informes, propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes competència d'aqueix servei.

    d) Assessorar en la planificació, programació, seguiment i avaluació de les infraestructures de la Conselleria.

    e) Portar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles afectes a la Conselleria

    f) Portar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació competència d'aquest servei.

    g) Coordinar dins de l'àmbit de la Conselleria i gestionar davant la direcció general competent les necessitats de material informàtic i telemàtic necessari per al desenvolupament del treball presencial i no presencial.

    h) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 20. De la Subdirecció General d'Organització

    La Subdirecció General d'Organització assumeix les funcions en matèria d'organització, gestió i millora dels processos competència de la Conselleria, així com la gestió de les contemplades en matèria de processos electorals en l'article 14.3 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública i, sota la supervisió de la persona titular de la Sotssecretaria, l'assisteix en l'execució i el seguiment de les activitats i processos que aquesta li encomane.



    Per al compliment de les funcions esmentades en el paràgraf anterior, la Subdirecció General d'Organització s'estructura en els següents serveis als quals correspon les funcions que així mateix s'indiquen:

    1. Servei d'organització, gestió i millora de processos, al qual corresponen les següents funcions:

    a) Estudiar els processos, estructures i mètodes de treball i proposar les mesures de millora a aquest efecte.

    b) Impulsar la tramitació telemàtica dels procediments competència de la Conselleria i estudiar i fer propostes sobre normalització de documents administratius.

    c) Dirigir i supervisar les actuacions tendents a la millora de la qualitat dels procediments i serveis públics competència de la Conselleria i dels instruments generals aplicables per a la seua modernització.



    d) Dirigir i supervisar les mesures de simplificació, reducció de càrregues administratives i accés electrònic en els procediments administratius de la conselleria en el Gestor Únic de Continguts de la Generalitat (GUC).

    e) Gestionar i tramitar les propostes dels ciutadans en el Portal de la Transparència de la Generalitat (Portal GVA Oberta) relacionades amb les matèries que es corresponguen amb l'àmbit competencial de la Conselleria.

    f) Tramitar els procediments de responsabilitat patrimonial.

    g) Efectuar estudis i propostes sobre modificació de la normativa vigent, així com elaborar els projectes normatius competència de la sotssecretaria o a proposta d'altres centres directius.

    h) Gestionar i tramitar les queixes i suggeriments.

    i) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal i en matèria de seguretat de la informació.



    j) Exercir les funcions que li correspon com a Unitat de Transparència de la Conselleria.

    k) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies

    2. Servei de processos electorals, al qual corresponen les següents funcions:

    a) Realitzar el seguiment dels processos electorals.

    b) Elaborar i coordinar la normativa específica destinada a la seua celebració.

    c) Coordinar les relacions necessàries amb l'administració electoral i amb els òrgans competents de l'Administració General de l'Estat.



    d) Elaborar anàlisis estadístiques, estudis comparatius i avaluació de processos electorals i consultes populars i electorals.

    e) Realitzar propostes de desenvolupament legislatiu del sistema de consultes populars municipals d'acord amb el legalment establit.

    f) Proposar tècniques que optimitzen el funcionament de les infraestructures i mitjans ofimàtics destinats al seguiment electoral.

    g) Gestionar les subvencions autonòmiques anuals i les corresponents per despeses electorals de les formacions polítiques, en els termes establits en la legislació vigent.

    h) Qualsevol altra que siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.