ORDRE de 6 d'octubre de 2008, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per la qual es regula la retirada del mercat de fruites i hortalisses amb destinació alimentació animal en estat fresc i biodegradació, en el marc del programes operatius de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses.



Publicado en:  DOGV núm. 5908 de 05.12.2008
Número identificador:   2008/14129
Referencia Base Datos:  014167/2008
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Agricultura, Pesca i Alimentació
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Agricultura i alimentació
    Descriptores:
      Temáticos: retirada del mercat, fruit, llegum, biodegradabilitat, alimentació animal, sector agrari, intervenció en el mercat


  • ORDRE de 6 d'octubre de 2008, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per la qual es regula la retirada del mercat de fruites i hortalisses amb destinació alimentació animal en estat fresc i biodegradació, en el marc del programes operatius de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses. [2008/14129]

    El Reglament (CE) 1234/2007, del Consell, de 22 d'octubre, establix les disposicions específiques amb relació al sector de les fruites i de les hortalisses, i preveu, en el marc dels programes operatius i com una acció per a la prevenció i gestió de crisi, la possibilitat d'efectuar retirades del mercat.

    El Reglament (CE) 1580/2007, de 21 de desembre de 2007, de la Comissió, en l'article 81 establix que la destinació dels productes retirats serà determinada pels estats membres, i adoptaran disposicions per a cerciorar-se que no es deriva de la retirada o de la seua destinació ninguna repercussió negativa per al medi ambient.

    El Reglament (CE) 292/2008, d'1 d'abril de 2008, de la Comissió, amb la finalitat de permetre una transició harmoniosa entre els règims regulats pels reglaments (CE) 2200/1996 i (CE) 1182/2007, i la ràpida aplicació de les noves mesures de prevenció i gestió de crisi, així com d'evitar qualsevol interrupció innecessària de les mesures de retirada del mercat, permet que els estats membres autoritzen que el gasto corresponent a una o més de les mesures de prevenció i gestió de crisis relatives a les retirades del mercat realitzades en 2008 per una organització de productors siga subvencionable, fins i tot, sense que el programa operatiu no s'haja modificat per a incloure estes mesures.

    Tenint en compte que és necessari possibilitar el dret efectiu de les organitzacions de productors a efectuar retirades, assegurar la destinació final dels productes retirats i evitar que estos tornen als circuits comercials habituals, així com garantir que les operacions de retirada de productes amb destinació a l'alimentació animal per mitjà de l'escampament en parcel·la o a processos de biodegradació siguen compatibles amb el respecte al medi ambient, fent ús de les competències atribuides en l'article 28.e. de la Llei 12/2007 de la Generalitat:

    ORDENE

    Primer. Objecte i àmbit

    1. Esta ordre té com a objecte regular, d'acord amb els reglaments (CE) 1234/2007 i (CE) 1580/2007, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana:

    - Les condicions que han de complir les organitzacions de productors i els ramaders o assimilats en el subministrament i la utilització dels productes hortofructícoles retirats del mercat amb destinació a l'alimentació animal en estat fresc per mitjà de l'escampament en parcel·la.

    - Les condicions que han de complir les organitzacions de productors i els abocadors autoritzats en el cas de retirades d'albercocs amb destinació a biodegradació.

    - Els procediments que s'han de seguir i els justificants que han d'aportar les diferents parts intervinents.

    2. Els productes inclosos en l'àmbit d'aplicació d'esta ordre són els esmentats en la part VIII de l'Annex I del Reglament (CE) 1234/2007, del Consell.

    Segon. Procediment de sol·licitud de l'autorització per a ramaders i assimilats

    1. Els ramaders l'explotació dels quals estiga ubicada a la Comunitat Valenciana que desitgen beneficiar-se del subministrament dels productes retirats, per a l'alimentació dels seus animals en estat fresc, presentaran la sol·licitud davant de la Direcció General d'Empreses Agroalimentàries i Desenvolupament del Medi Rural de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, segons l'annex II d'esta orde. S'assimilaran a estos ramaders els parcs zoològics, els titulars de terrenys amb aprofitament cinegètic i la resta d'empreses que disposen de bestiar que puga ser alimentat amb els esmentats productes.

    2. Quan l'explotació ramadera estiga ubicada fora del territori de la Comunitat Valenciana, el ramader ha de sol·licitar l'autorització a l'òrgan competent de la comunitat autònoma on estiga ubicada la seua explotació. Una vegada obtinguda esta autorització es presentarà a la directora general d'Empreses Agroalimentàries i Desenvolupament del Medi Rural de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació de la Generalitat Valenciana. Esta autorització haurà de contindre, com a mínim, els mateixos requisits i pronunciaments que l'emesa per als ramaders de la Comunitat Valenciana.

    3. La sol·licitud s'acompanyarà de còpia del NIF i de còpia del llibre registre de l'explotació actualitzat en què conste l'espècie o espècies animals presents així com el seu cens. En la sol·licitud es faran constar els punts següents:

    a) El codi de l'explotació d'acord amb allò que s'establix en l'article 5 del Reial Decret 479/2004, pel qual s'establix i regula el Registre General d'Explotacions Ramaderes.

    b) La ubicació geogràfica de l'explotació ramadera o assimilada, s'indicarà el lloc on es realitzarà, si escau, la recepció o depòsit dels productes retirats i la referència de les parcel·les on es produirà l'escampament del producte subministrat, i es detallaran les dades cadastrals d'este.

    c) La descripció de la manera com se subministraran els productes subministrats als animals.

    d) El compromís de respectar les directrius sobre mètodes de retirada respectuosos amb el medi ambient relacionades en l'annex I d'esta ordre.

    Quan la sol·licitud es referisca a explotacions ramaderes amb plataformes de formigó delimitades perimetralment o qualsevol altra instal·lació adequada que impedisca el risc de lixiviació, no serà exigible el compliment de les directrius mediambientals relacionades en l'annex I d'esta ordre.

    Igualment, amb relació a les directrius relatives als problemes sanitaris o de males olors, impacte visual i altres - apartats a, b i e de l'annex I -, l'autorització de l'explotació ramadera estarà supeditada al pronunciament previst en l'informe tècnic emés per l'autoritat mediambiental.

    e) Acreditació de disposar de les autoritzacions sectorials emeses per les respectives administracions públiques, quan estes resulten necessàries.

    Tercer. Autorització

    1. En el cas de les explotacions ubicades a la Comunitat Valenciana, l'autorització correspon a la directora general d'Empreses Agroalimentàries i Desenvolupament del Medi Rural de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació. Esta autorització s'efectuarà en el termini màxim d'un mes, des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut l'esmentat termini sense haver-se emés l'autorització, els interessats la podran entendre estimada.

    2. Quan les parcel·les receptores estiguen dins l'àmbit territorials d'un Espai Natural Protegit, Zona Humida o Xarxa Natura 2000, amb caràctre previ a l'autorització serà preceptiu un informe de l'òrgan amb competències en Espais Naturals Protegits. Este informe tindrà caràcter vinculant.

    3. En l'autorització s'especificaran les quantitats màximes que poden ser retirades quinzenalment amb eixa destinació, així com el procediment autoritzat que ha de seguir-se per al subministrament de productes retirats a l'alimentació animal.

    3. Tots els ramaders autoritzats presentaran, abans del 30 de novembre de cada any, la corresponent sol·licitud de renovació, d'acord amb el model que figura en l'annex III. Esta sol·licitud de renovació es resoldrà en el termini màxim d'un mes, des de la presentació. Transcorregut l'esmentat termini sense haver-se emés l'autorització de renovació els interessats la podran entendre desestimada.

    Quart. Registre de ramaders autoritzats

    Els ramaders que hagen sigut autoritzats formaran part d'un registre que la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació constituirà a l'efecte de possibilitar que únicament els ramaders registrats puguen rebre el subministrament de productes de retirada amb destinació a l'alimentació ramadera en fresc.

    Quint. Procediment per a la retirada amb destinació a alimentació animal

    1. Per a poder efectuar retirades, les organitzacions de productors hauran de tindre aprovat un programa operatiu redactat en els termes establits en l'article 103 quater del Reglament (CE) 1234/2007, del Consell, que incloga l'acció de prevenció i gestió de crisi, amb una previsió dels productes i quantitats a retirar al llarg del període d'execució de l'esmentat programa.

    2. D'acord amb l'article 79 del Reglament (CE) 1580/2007, les organitzacions de productors que vagen a retirar productes per a l'alimentació ramadera en fresc hauran de notificar, amb 72 hores d'antelació, a la Secció Territorial del Servici de Mercats Agraris l'operació de retirada prevista.

    3. La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació comunicarà a l'organització de productors de què es tracte el ramader receptor de la retirada.

    Sext. Quantitats màximes que cal subministrar als ramaders o assimilats

    1. Les quantitats màximes de productes retirats que es podran subministrar als ramaders o assimilats amb destinació a l'alimentació animal en estat fresc seran les següents, en funció de l'espècie animal de què es tracte:

    a) Bestiar boví i semblants: 24 quilograms per cap i dia.

    b) Bestiar boví de llet en el pic de lactació: 19 quilograms per cap i dia.

    c) Bestiar oví, caprí, remugants salvatges: 4 quilograms per cap i dia.

    d) Bestiar porcí i suids: 13 quilograms per cap i dia.

    e) Aus de corral i caça menor: 1 quilogram per cap i dia.

    2. Les quantitats establides en l'apartat anterior se subministraran de manera que efectuada una notificació de retirada amb destinació a ramader, i computant el termini dels últims 15 dies des de la data de retirada proposada, la suma de les quantitats retirades i les quantitats proposades no supere la quantitat màxima quinzenal autoritzada a eixe ramader.

    Sèptim. Biodegradació d'albercocs en abocadors autoritzats

    Les retirades d'albercoc amb destinació a biodegradació únicament es realitzaran en aquells centres que compten amb l'autorització de l'autoritat competent en matèria de medi ambient per a rebre fruites i hortalisses retirades del mercat amb esta destinació, així com dels procediments que han de ser aplicats per a produir l'esmentada biodegradació.

    Per a optar al finançament comunitari per les retirades realitzades amb estes destinacions, cada any l'organització de productors ha d'aportar les autoritzacions corresponents en el moment de la presentació de la primera comunicació.

    Octau. Justificació de la destinació final dels productes

    Per a optar al finançament comunitari per les retirades efectuades les organitzacions de productors hauran de comptar amb la documentació que acredite la destinació final dels productes retirats.

    1. Si la destinació ha sigut l'alimentació animal en fresc el justificant serà l'albarà d'entrega, transport i recepció del producte de retirada firmat pel ramader i que haurà de contindre, almenys, la informació següent:

    - Nom de l'organització de productors que efectue la retirada.

    - Lloc i data de l'entrega.

    - Identificació del producte entregat.

    - Pes brut i net.

    - Identificació del mitjà de transport.

    - Identificació i NIF del transportista.

    - Firma del transportista.

    - Identificació i NIF del ramader o el seu representant.

    - Firma del ramader o el seu representant.

    2. En el cas de biodegradació d'albercocs en abocadors autoritzats el justificant serà una certificació del titular de la instal·lació o document acreditatiu equivalent on figure, a més del compliment de la legislació sectorial (Reial Decret 1481/2001, de 27 de desembre, pel qual es regula l'eliminació de residus per mitjà de dipòsit en abocadors; i Llei 10/2000, de 12 de desembre, de residus de la Comunitat Valenciana):

    - Nom de l'organització de productors que efectue la retirada.

    - Identificació de l'abocador.

    - Lloc i data de l'entrega.

    - Pes brut i net.

    - Identificació del representant de l'abocador.

    - Firma del representant de l'abocador.

    - Identificació del mitjà de transport.

    - Identificació i NIF del transportista.

    - Firma del transportista.

    Nové. Verificació del compliment de les directrius mediambientals

    1. Quan la destinació dels productes retirats siga l'alimentació animal en fresc, la verificació del compliment de les directrius mediambientals que figuren en l'annex I correspon als tècnics mediambientals que hagen emés informe favorable per a la concessió de l'autorització ramadera, per mitjà de l'expedició d'un certificat que avale el seu compliment.

    2. En el supòsit de productes retirats per a alimentació animal en parcel·les o explotacions ubicades fora de la Comunitat Valenciana, serà l'autoritat mediambiental que es designe per la comunitat autònoma corresponent aquella que certificarà el compliment de les directrius mediambientals.

    3. La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació procedirà al seguiment d'eixe compliment per a fer efectiu el pagament de les retirades efectuades per les organitzacions de productors.

    4. Si com a conseqüència de la realització dels controls relatius a les retirades es detectara l'incompliment reiterat per part d'una organització de productors se li podrà retirar l'autorització per a efectuar retirades a càrrec d'eixa destinació. Així mateix, en el cas que l'incompliment siga conseqüència de l'actuació del ramader autoritzat es procedirà a retirar l'autorització per a rebre productes procedents d'operacions de retirada. Tot això, sense perjuí de les sancions suplementàries previstes per la normativa amb relació a la utilització i percepció de fons públics.

    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

    Per a l'any 2008 no s'aplicarà allò que es preveu en l'apartat quint d'esta ordre pel que fa a l'obligació de tindre aprovat un programa operatiu per a poder efectuar retirades, encara que aquelles organitzacions de productors que desitgen retirar fruites i hortalisses hauran de comunicar-ho a la Direcció General d'Empreses Agroalimentàries i Desenvolupament del Medi Rural, amb 15 dies d'antelació a la comunicació prèvia prevista en l'article 79 del Reglament (CE) 1580/2007, de la Comissió.

    Per poder autoritzar la despesa corresponent a estes retirades, en el marc dels Programes Operatius, a més de superar els controls corresponents hauran de modificar l'anualitat de l'any 2008 per incloure esta mesura de prevenció i gestió de crisi. Esta modificació serà anterior a la presentació de la sol·licitud de pagament de l'ajuda corresponent a l'anualitat 2008.

    DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA

    No obstant allò que es disposa en l'annex I, sobre directrius mediambientals, podrà autoritzar-se l'escampament de fruites i d'hortalisses amb destinació a alimentació animal en fresc, diferents d'albercocs, en zones vulnerables sempre que el responsable de l'explotació ramadera que haja presentat la corresponent sol·licitud acredite que s'evitaran els possibles riscos ambientals que afecten a la contaminació del sòl, la contaminació de les aigües superficials o subterrànies, així com els problemes sanitaris o de males olors, d'impacte visual que poden produir les retirades. En particular, s'ha d'acreditar que les parcel·les triades complisquen les condicions següents:

    - Que el terreny estiga compactat o que, almenys, tinga un contingut mínim d'un 40% d'argiles, que garantix una baixa capacitat de filtració.

    - Que el terreny siga pla o degudament anivellat, de manera que no puguen formar-se escolaments o corrents de lixiviats, en tot cas, sempre pendents inferiors al 2%.

    - Que estiguen allunyades dels cursos d'aigua superficials i de qualsevol tipus de pou, font, etc., en almenys, 100 metres.

    DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA

    Les explotacions ramaderes autoritzades en virtut de l'Ordre de 9 de gener de 2007, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, que regulava la retirada del mercat de fruites i d'hortalisses amb destinació a biodegradació i alimentació animal en estat fresc, si desitgen rebre productes retirats per a alimentació animal, en el marc dels programes operatius, hauran de presentar la sol·licitud de renovació de l'autorització, en els termes establits en l'annex III d'esta ordre.

    DISPOSICIÓ DEROGATORIA

    Queda derogada l'Ordre de 9 de gener de 2007, de la conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per la qual es regula la retirada de fruites i hortalisses amb destinació biodegradació i alimentació animal en estat fresc, en el marc del règim comunitari de les intervencions en el sector de les fruites i hortalisses.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    S'autoritza la directora general d'Empreses Agroalimentàries i Desenvolupament del Medi Rural de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació a dictar les instruccions necessàries per a l'aplicació de la present Ordre.

    Segona

    Esta ordre entrarà en vigor a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

    València, 6 d'octubre de 2008

    La consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació,

    MARITINA HERNÁNDEZ MIÑANA

    ANNEX I

    DIRECTRIUS MEDIAMBIENTALS QUE CAL SEGUIR EN LES OPERACIONS DE RETIRADA

    En les operacions de retirada, les organitzacions de productors i els ramaders destinataris de les fruites i hortalisses amb destinació a l'alimentació animal en fresc o a biodegradació en abocadors autoritzats s'han de comprometre a evitar els possibles riscos ambientals que afecten la contaminació del sòl, la contaminació de les aigües superficials o subterrànies, així com els problemes sanitaris o de males olors, d'impacte visual que poden produir les retirades.

    En el cas de les entregues de producte amb destinació a alimentació animal, els ramaders receptors adequaran les seues instal·lacions per a evitar la contaminació del sòl, de les aigües superficials i subterrànies, i per a no generar problemes sanitaris, de males olors o impacte visual, entre altres. En este sentit, quan l'explotació no dispose d'instal·lacions específiques per al depòsit dels productes, vetlaran pel compliment de les següents condicions.

    - Contaminació del sòl

    a) Preferiblement les parcel·les han d'estar formades per un terreny compactat, amb baixa capacitat de filtració (presència de roques argiloses o roca mare no permeable pròxima a la superfície).

    b) En el cas que no estiga compactat, un contingut mínim d'un 20% d'argiles garantix una baixa capacitat de filtració.

    - Contaminació de les aigües superficials i subterrànies

    a) Terreny pla o degudament anivellat, de manera que no puguen formar-se escolaments o corrents de lixiviats, en tot cas, sempre pendents inferiors al 3%.

    b) Allunyament dels cursos d'aigua superficials i de qualsevol tipus de pou, font, etc., en almenys, 50 metres.

    c) Prohibició de realitzar estos processos en les denominades zones vulnerables de patir una contaminació per nitrats tant per escolament com per filtració a causa de les activitats agrícoles desenvolupades.

    - Problemes sanitaris o de males olors, impacte visual i altres

    a) Realització de la retirada en una zona apartada, on no existisca trànsit de persones.

    b) Zona suficientment allunyada de vivendes, nuclis habitats, zones urbanes, vies de comunicació, per a evitar males olors.

    c) Prohibició d'abocar qualsevol tipus de residu que no siguen les fruites i les hortalisses.

    d) Compromís d'establir les mesures higienicosanitàries que corresponga (per mitjà d'enterrament dels productes o segellat del lloc ons s'ha fet l'abocament, per exemple) en el cas que aparegueren molèsties a les persones o a qualsevol altre tipus d'improvís.

    e) S'haurà d'assegurar prèviament, per mitjà de l'adequada elecció del punt d'abocament i, si escau, per mitjà de l'adopció de les corresponents mesures preventives o correctores, que l'abocament no provoque impactes negatius significatius sobre els hàbitats naturals, la vegetació, la fauna o el medi hídric superficial i subterrani. En qualsevol cas, els abocaments que afecten l'àmbit territorial d'Espais Naturals Protegits, Pla d'Ordenació dels Recursos Naturals, Zones Humides, Coves o Xarxa Natura 2000 hauran de complir les determinacions dels instruments de planificació i gestió dels espais naturals protegits i els condicionants recollits en l'informe de l'òrgan amb competències en Espais Naturals Protegits, d'acord amb el punt tercer de l'Ordre.

    f) Evitar la realització de retirades sobre parcel·les en el cas de pluges que entollen el terreny.

    g) Així mateix, una vegada desnaturalitzats els productes per mitjà de destrucció mecànica i després de ser distribuïts en les parcel·les, no han de superar les alçades següents:

    - 20 centímetres de grossària en terrenys que faciliten la filtració (és a dir, de textura predominantment arenosa).

    - 30 centímetres de grossària en terrenys on no es facilite la filtració (de textura predominantment franca).

    - 40 centímetres de grossària en terrenys que no permeten la filtració (de textura predominantment argilosa o amb presència de roca mare pròxima a la superfície).

    h) En el cas que els productes hagen sigut desnaturalitzats, sense utilització de destrucció mecànica, per mitjà de l'ús d'un colorant no perjudicial per als sòls admés per la Unió Europea, es permetrà que arriben unes majors alçades, perquè al no estar destruïts prèviament les quantitats que cal distribuir ocuparien un major volum. En este cas, al distribuir-los per la parcel·la no s'hauran de superar les alçades següents:

    - 30 centímetres de grossària en terrenys que faciliten la filtració (és a dir, de textura predominantment arenosa).

    - 40 centímetres de grossària en terrenys on no es facilite la filtració (de textura predominantment franca).

    - 50 centímetres de grossària en terrenys que no permeten la filtració (de textura predominantment argilosa o amb presència de roca mare pròxima a la superfície).

    S'haurà de poder demostrar que el colorant està autoritzat per a ús alimentari animal per la Unió Europea.

    i) Dosis recomanades: Fins un màxim de 500 t/h i any de residus, de menys a més, segons que la textura siga predominantment arenosa

    

    ******************************

    o predominantment argilosa, fent-se diferents aportacions al llarg de l'any, i com a màxim d'una tercera part de la dosi recomanada en cada aportació, deixant una separació entre una i l'altra de al menys tres mesos.

    j) Establiment d'un temps màxim de permanència dels residus en la parcel·la, transcorregut el qual els productes hauran de ser soterrats. El temps màxim de permanència s'establix en 15 dies.

    Les parcel·les són prou àmplies com per a no haver d'acumular dos retirades consecutives en la mateixa zona de la parcel·la fins que les restes de la primera no hagen desaparegut o hagen sigut soterrades.

    k) En general, ha d'existir un compromís permanent per a realitzar un seguiment continu i un control de l'evolució tant dels terrenys com dels residus gestionats.

    ANNEX II

    SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PER A REBRE FRUITES I HORTALISSES QUE PROCEDIXEN DE RETIRADES DEL MERCAT AMB DESTINACIÓ A ALIMENTACIÓ ANIMAL EN FRESC

    Sr. _______________________, amb NIF ________________, i amb domicili al carrer de ____________________, núm. ____, de _______________, amb llibre registre d'explotació núm. ____________.

    EXPOSA que:

    1) Desitja beneficiar-se del subministrament de fruites i hortalisses retirades del mercat per a l'alimentació en fresc dels seus animals.

    2) Coneix i es compromet a complir les disposicions de l'Ordre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, de data 6 d'octubre de 2008, i en particular, es compromet a:

    - Respectar les directrius mediambientals recollides en l'esmentada Ordre que tendixen a evitar la contaminació del sòl, de les aigües superficials i subterrànies, problemes sanitaris o de males olors, impacte visual i altres.

    - Que els residus dels productes retirats seran soterrats transcorregut un període màxim de 15 dies.

    - Que les parcel·les són prou àmplies com per a no haver d'acumular dos retirades consecutives en la mateixa zona de la parcel·la fins que les restes de la primera no hagen desaparegut o hagen sigut soterrades.

    - Complir amb les disposicions del Reglament (CE) 1580/2007, dur una comptabilitat material, i sotmetre's a les operacions de control previstes en la normativa comunitària.

    3) Les dades de la seua explotació ramadera són les següents:

    Codi de l'explotació: ________________

    Nombre d'animals

    

    4) La recepció i el depòsit, si escau, del producte subministrat es realitzarà en (detalleu les dades cadastrals).

    5) El tractament a què se sotmetran els productes subministrats és el següent (descriviu-lo detalladament):

    6) Es compromet a informar la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació de les quantitats rebudes que procedixen d'operacions de retirada efectuades per organitzacions de productors radicades fora de la Comunitat Valenciana.

    7) Adjunta còpia actualitzada del llibre registre de l'explotació.

    Per allò que s'ha exposat, SOL·LICITA:

    Ser autoritzat com a ramader a l'efecte de poder rebre el subministrament de productes que procedixen de la retirada del mercat per a l'alimentació en fresc del seu bestiar, en les condicions establides en l'Ordre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació esmentada.

    Per a això, s'adjunta a la present sol·licitud:

    Còpia actualitzada del llibre registre de l'explotació.

    Còpia del NIF del ramader o representant.

    Document justificatiu de la propietat, arrendament o qualsevol altre títol suficient que'l faculte per utilitzar la parcel·la

    _________________, ___ d'______________ de _______

    Firma

    IL·LMA SRA. DIRECTORA GENERAL D'EMPRESES

    AGROALIMENTÀRIES I DESENVOLUPAMENT DEL MEDI RURAL

    CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ

    ANNEX III

    SOL·LICITUD DE RENOVACIÓ DE L'AUTORITZACIÓ PER A BENEFICIAR-SE DEL SUBMINISTRAMENT DE PRODUCTES QUE PROCEDIXEN DE RETIRADES DEL MERCAT AMB DESTINACIÓ A ALIMENTACIÓ ANIMAL EN FRESC

    Sr. _____________________________________, amb NIF ________________, i domicili al carrer de ___________________________________, núm. ____, de __________________.

    EXPOSA que:

    Amb data ___ d'______ de ____, li va ser concedida per la Direcció Territorial de la CAPA, en ___________________, l'autorització número ____________, per a beneficiar-se del subministrament de productes que procedixen de retirades del mercat amb destinació a alimentació animal.

    DECLARA que:

    No s'han produït modificacions en les instal·lacions de l'explotació respecte a la sol·licitud que va presentar amb data __ d'_ de _.

    S'han produït variacions en l'explotació, respecte a l'última sol·licitud, que a continuació es descriuen:

    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    SOL·LICITA: La renovació de l'autorització concedida per a beneficiar-se del subministrament de productes que procedixen de retirades del mercat amb destinació a alimentació animal per a l'any ____________, i s'adjunta còpia actualitzada del llibre registre de l'explotació.

    Així mateix, en el cas que s'hagen produït modificacions en les instal·lacions de l'explotació s'adjunta l'oportuna documentació justificativa.

    _________________, ___ d'______________ de _______

    Firma

    IL·LMA SRA. DIRECTORA GENERAL D'EMPRESES

    AGROALIMENTÀRIES I DESENVOLUPAMENT DEL MEDI RURAL

    CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ