ORDE de 29 de febrer de 2008, de la conselleria d'Educació, de desplegament del reglament orgànic i funcional del departament.



Publicado en:  DOGV núm. 5717 de 05.03.2008
Número identificador:   2008/2759
Referencia Base Datos:  002794/2008
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Educació
    Grupo Temático: Reglamentación, Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: reglament intern, administració regional , Conselleria Educació


  • ORDE de 29 de febrer de 2008, de la conselleria d'Educació, de desplegament del reglament orgànic i funcional del departament. [2008/2759]

    El Decret 7/2007, de 28 de juny, del president de la Generalitat, determina el nombre i la denominació les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, entre les quals es troba la conselleria d'Educació, amb competències en matèria d'educació, universitats, ciència i política lingüística.

    D'altra banda, el Decret 92/2007, de 6 de juliol, del Consell, establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de l'administració de la Generalitat.

    El Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell, aprova el reglament orgànic i funcional de la conselleria d'Educació, i recull les funcions que s'atribuïxen als òrgans superiors i al nivell directiu que componen el departament, així com les unitats administratives de rang superior que tenen adscrites.

    La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, preveu en l'article 65 que cada conseller desplegarà orgànicament la seua pròpia conselleria en els termes del seu reglament orgànic i altres normes reglamentàries, previsió legal coincident amb les facultats que la disposició final primera del Decret 118/2007 atorga al conseller d'Educació per a dictar, dins l'àmbit de les seues competències, les disposicions que requerisca l'execució i desplegament del reglament.

    En conseqüència, la present orde desplega l'estructura orgànica i funcional de la conselleria continguda en el reglament corresponent, determina el nombre, dependència i denominació de les unitats administratives de nivell orgànic de servici i assigna les funcions a exercir.

    En virtut d'això, fent ús de les facultats que m'atribuïxen els articles 28.e) i 65 de la Llei 5/1983, i previ informe de les conselleries d'Economia, Hisenda i Ocupació i de Justícia i Administracions Públiques,

    ORDENE

    TÍTOL I

    Dels servicis centrals

    CAPÍTOL I

    De la Secretaria Autonòmica d'Educació

    Secció primera

    De la Secretaria Autonòmica d'Educació

    Article 1. Secretaria Autonòmica d'Educació

    1. Depenen orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment de la Secretaria Autonòmica d'Educació, els servicis següents:

    a) Servici Central de la Inspecció Educativa.

    b) Servici de Relacions Institucionals i Participació Social.

    2. El Servici Central de la Inspecció Educativa té encomanades les funcions següents:

    a) Planificar, supervisar i impulsar la inspecció sobre tots els centres, servicis, programes i activitats que integren el sistema educatiu no universitari, tant públics com privats, en la Comunitat Valenciana.

    b) Regular i potenciar normativament la visita d'inspecció als centres educatius.

    c) Assegurar el compliment de les lleis, la garantia dels drets i l'observança dels deures de tots els que participen en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

    d) Col·laborar en la millora del sistema educatiu i la qualitat de l'ensenyament, prestant suport a la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    e) Coordinar les unitats administratives territorials que exercixen estes funcions i planificar la formació contínua del Servici d'Inspecció.

    f) Impulsar i dur a terme l'avaluació, tant interna com externa, dels centres docents no universitaris i col·laborar en l'avaluació diagnòstica.

    3. El Servici de Relacions Institucionals i Participació Social, al qual s'assignen les funcions següents:

    a) Dirigir, impulsar i coordinar les relacions institucionals amb altres entitats públiques o privades.

    b) Fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar en la vida dels centres docents i en els òrgans de representació de l'àmbit educatiu.

    c) Recollir els suggeriments i iniciatives de les associacions d'estudiants.

    d) Atendre els problemes que es puguen plantejar en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, en coordinació amb la Inspecció Educativa, a instància dels alumnes o de les associacions de pares.

    e) Informar i assessorar els alumnes, tant d'edat escolar com de formació permanent d'adults, sobre qualsevol tema relatiu als ensenyaments reglats, sense perjuí de les funcions que corresponen a la Inspecció educativa.

    Article 2. Àrea de Política Lingüística

    1. Depén orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment de la Secretaria Autonòmica d'Educació, l'Àrea de Política Lingüística, a la qual li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici d'Investigació i Estudis Sociolingüístics.

    b) Servici d'Ús Oficial i d'Acreditació de Coneixements del Valencià.

    c) Servici d'Assessorament Lingüístic i Traducció.

    d) Servici de Promoció Social del Valencià.

    2. El Servici d'Investigació i Estudis Sociolingüístics exercix les funcions següents:

    a) Anàlisi de la situació social del valencià i del procés de normalització lingüística en els àmbits d'ús oficial i social.

    b) Foment de la investigació bàsica en matèria de sociologia de la llengua.

    c) Implantació i manteniment del servici tècnic de documentació de sociologia de les llengües i l'intercanvi amb altres centres d'investigació i planificació sociolingüística.

    3. El Servici d'Ús Oficial i d'Acreditació de Coneixements del Valencià té assignades les funcions següents:

    a) Proposar a la Comissió Interdepartamental per a l'Aplicació de l'Ús del Valencià els acords relatius a l'ús oficial.

    b) Realitzar i dirigir cursos i activitats per a l'extensió de coneixements del valencià, amb especial atenció al personal de les administracions públiques, així com assessorar-les en tot el que es referix a la formació i perfeccionament del seu personal en matèria lingüística.

    c) Assessorar les institucions i els particulars en tot el que es referix a l'ús del valencià.

    d) Prestar suport a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

    e) Assessorar en l'exercici dels drets lingüístics en relació amb el valencià.

    4. El Servici d'Assessorament Lingüístic i Traducció té assignades les funcions següents:

    a) Assessorar la Generalitat en qüestions lingüístiques, tenint en compte la normativa lingüística de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

    b) Fomentar i desenrotllar estudis lingüístics que contribuïsquen al coneixement de les llengües de la Comunitat Valenciana.

    c) Preparar i divulgar materials que faciliten el coneixement i l'ús del valencià, especialment aquells que utilitzen les tecnologies actuals i els mètodes d'autoaprenentatge.

    d) Realitzar la traducció i correcció dels textos de la conselleria i aquelles altres que li encomanen.

    5. Al Servici de Promoció Social del Valencià li corresponen les funcions següents:

    a) Foment de l'ús i promoció del valencià en l'àmbit social en col·laboració amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

    b) Realitzar actuacions de promoció social del valencià, amb caràcter general i sectorial.

    c) Promoure campanyes i altres actuacions per al foment de l'ús del valencià.

    d) Gestionar la concessió d'ajudes i subvencions per al mateix fi.

    Secció segona

    De la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents

    Article 3. Direcció General d'Ordenació i Centres Docents

    La Direcció General d'Ordenació i Centres Docents s'estructura en les següents unitats administratives de nivell superior:

    a) Àrea de Centres Docents.

    b) Àrea d'Ordenació.

    Article 4. Àrea de Centres Docents

    1. A l'Àrea de Centres Docents li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Centres.

    b) Servici de Planificació Educativa Ordinària i de Necessitats Específiques.

    c) Servici de Gestió de Programes Educatius Complementaris.

    d) Servici de Títols, Beques i Ajudes a l'Estudi.

    Les funcions que s'atribuïxen a estes unitats administratives corresponen als centres d'ensenyament no universitari.

    2. Al Servici de Centres li corresponen les funcions següents:

    a) Tramitació, gestió i proposta de resolució dels assumptes jurídics i administratius dels centres docents públics i privats.

    b) Tramitació, gestió i proposta de resolució d'autorització i modificació de centres privats i dels ensenyaments que impartixen.

    c) Elaboració de la normativa, creació de centres públics i implantació d'ensenyaments.

    d) Previsió, tramitació, proposta i execució del lliurament dels fons econòmics als centres públics corresponents als gastos de funcionament.

    3. Al Servici de Planificació Educativa Ordinària i de Necessitats Específiques li corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar propostes de creació, modificació i transformació de centres educatius públics i dels requisits mínims dels centres docents.

    b) Dur a terme estudis i propostes de planificació de la xarxa de centres docents públics i de programació d'obres dels centres, així com estudiar, proposar i gestionar l'equipament dels centres públics i servicis escolars.

    c) Realitzar estudis i proposar la resolució de l'adscripció de centres públics i de les sol·licituds d'adscripció de centres concertats a altres centres, a l'efecte de l'escolarització de l'alumnat.

    d) Elaboració d'estudis sobre necessitats escolarització, elevar propostes de distribució territorial de l'oferta d'unitats i grups de les diferents etapes educatives dels centres públics.

    e) Planificar i gestionar l'assignació de recursos materials i personals per als alumnes de necessitats educatives específiques (necessitats educatives especials, compensació educativa i altes capacitats), en col·laboració amb el Servici d'Ordenació Acadèmica.

    f) Registre i regulació de les necessitats educatives específiques de l'alumnat, així com de la seua avaluació psicopedagògica en col·laboració amb el Servici d'Ordenació Acadèmica.

    g) La regulació dels servicis d'orientació educativa, psicopedagògica i professional, a proposta de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional.

    h) Planificar i gestionar els recursos personals d'orientació educativa en els nivells d'educació secundària. Establir criteris per a la seua assignació complementària en col·laboració amb el Servici d'Ordenació Acadèmica.

    i) La determinació del perfil dels professionals que assistisquen als centres de primària i secundària per a l'atenció de l'alumnat amb necessitats educatives especials o amb necessitats de compensació educativa, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents i materials individuals.

    j) Actualització i gestió del Registre de Centres Docents.

    4. Al Servici de Gestió de Programes Educatius Complementaris li corresponen les funcions següents:

    a) Gestió dels contractes de servicis i subministraments per als centres docents públics no universitaris, el control de la seua correcta prestació i la tramitació del pagament, així com altres de la competència de la direcció general.

    b) Seguiment, control, proposta i tramitació del pagament dels contractes de transport escolar.

    c) Gestió i tramitació del pagament de les ajudes individualitzades de transport i menjador escolar.

    d) Elaboració d'estudis i propostes de normativa sobre servicis complementaris dels centres escolars públics.

    5. Al Servici de Títols, Beques i Ajudes a l'Estudi li corresponen les funcions següents:

    a) Gestió de l'expedició de títols i diplomes acadèmics de nivell no universitari.

    b) Portar la gestió en matèria de beques i ajudes a l'estudi corresponents a l'alumnat dels centres de nivell no universitari.

    c) Edició, gestió i registre de llibres de qualificacions de nivells educatius no universitaris.

    d) Tramitació, elaboració de les propostes de resolució i gestió d'ajudes i subvencions que corresponguen a l'àmbit funcional del centre directiu i no tinguen assignades altres unitats administratives.

    Article 5. Àrea d'Ordenació

    1. A l'Àrea d'Ordenació li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici d'Ordenació Acadèmica.

    b) Servici d'Ensenyaments en Valencià.

    2. El Servici d'Ordenació Acadèmica exercix les funcions següents:

    a) L'ordenació acadèmica de l'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, ensenyaments de règim especial i educació de persones adultes.

    b) L'elaboració dels currículums oficials corresponents als ensenyaments expressats en l'apartat anterior, així com l'establiment de criteris i orientacions per a la impartició en els centres docents, fomentant la seua autonomia pedagògica.

    c) La regulació de les mesures acadèmiques i organitzatives per a l'atenció a la diversitat d'aptituds, necessitats, interessos, motivacions i ritmes de maduració de l'alumnat d'educació primària i educació secundària obligatòria, que permeten als centres docents una organització flexible dels ensenyaments.

    d) L'ordenació de l'orientació educativa, psicopedagògica i professional i de la tutoria com a mesura d'atenció a la diversitat i com a element de coordinació de l'atenció a la diversitat en els centres docents.

    e) La regulació i el desplegament de mesures acadèmiques i organitzatives per a l'adequada escolarització, integració i inclusió de l'alumnat amb necessitats educatives especials, així com de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.

    f) El desplegament de mesures acadèmiques i organitzatives per a la compensació de les desigualtats en l'educació i l'atenció de l'alumnat que es trobe en situació desfavorable o que s'incorpore tardanament al sistema educatiu.

    g) L'elaboració i la proposta de criteris per a la supervisió de llibres de text i materials curriculars dins del procés ordinari de la inspecció atribuït a la conselleria competent en matèria d'educació sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge.

    h) La regulació acadèmica i organitzativa dels programes de diversificació curricular. La proposta d'autorització d'especialitzacions curriculars als centres docents. L'elaboració i la proposta de condicions tecnicopedagògiques del personal docent i de l'exercici i desenrotllament de les seues funcions, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents, equipament escolar i material didàctic.

    i) La proposta de resolució individualitzada de situacions acadèmiques de l'alumnat.

    3. Al Servici d'Ensenyaments en Valencià li corresponen les funcions següents:

    a) Promocionar el valencià en l'àmbit de l'educació no universitària.

    b) Realitzar l'estudi, proposta i execució dels plans d'actuació per a la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià en el sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.

    c) Dissenyar i experimentar programes d'educació bilingüe i plurilingüe, promocionar i gestionar l'autorització d'estos programes en els centres docents, així com assessorar els centres que els apliquen.

    d) Elaborar i coordinar el pla d'actuació de l'assessoria didàctica per a l'ensenyament del valencià.

    e) Realitzar el seguiment estadístic dels centres docents i de l'alumnat d'educació bilingüe i plurilingüe, així com prestar suport tècnic als centres docents en l'elaboració del disseny particular d'estos programes i del pla de normalització lingüística.

    f) Coordinar amb el Servici d'Ordenació Acadèmica l'elaboració de la normativa que genere l'aplicació dels programes d'educació bilingüe i plurilingüe en la Comunitat Valenciana.

    g) Elaborar i coordinar les publicacions de materials didàctics i de suport per al tractament integrat de llengües i de llengües i continguts.

    h) Proposar, organitzar i coordinar activitats de formació del professorat dels nivells no universitaris per a millorar l'aplicació dels programes d'educació bilingüe i plurilingüe.

    i) Organitzar i coordinar els cursos del pla de formació lingüisticotècnica en valencià del professorat dels nivells no universitaris.

    j) Tramitar les sol·licituds d'exempció d'avaluació i/o d'ensenyament de l'àrea o matèria de valencià.

    Secció tercera

    De la Direcció General de Personal

    Article 6. Àrea de Personal

    1. De la Direcció General de Personal depén l'Àrea de Personal.

    2. A l'Àrea de Personal li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Gestió i Règim Jurídic de Personal Docent.

    b) Servici de Provisió de Llocs i Selecció de Personal Docent.

    c) Servici de Prevenció de Riscos Laborals del Sector Docent.

    d) Servici de Gestió i Determinació de Plantilles de Personal Docent.

    e) Servici de Formació del Professorat.

    3. Al Servici de Gestió i Règim Jurídic de Personal Docent li corresponen les funcions següents:

    a) Gestió, informe i proposta d'assumptes relatius a les situacions administratives, sol·licituds de compatibilitat, permisos i llicències del personal docent, així com les indemnitzacions per raó del servici del personal.

    b) Tramitació i, si és el cas, proposta de resolució d'expedients disciplinaris del personal.

    c) Tramitació i elaboració de propostes de resolució en matèria del règim jurídic del personal docent i dels recursos interposats en les dites matèries.

    d) Tramitar les comissions de servici del personal docent motivades per necessitats del sistema educatiu.

    4. Al Servici de Provisió de Llocs i Selecció de Personal Docent li corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar i gestionar l'oferta d'ocupació pública docent.

    b) Elaborar les resolucions i actes administratius requerits en els procediments selectius d'ingrés en els cossos docents i mobilitat en la funció pública docent.

    c) Gestionar els procediments de provisió de llocs de treball en la funció pública docent, tant per mitjà de la gestió de les borses d'interins, com a través de la gestió dels concursos de trasllats.

    d) Gestionar el Registre de Personal Docent no universitari.

    5. Al Servici de Prevenció de Riscos Laborals del Sector Docent li correspon desplegar i executar les activitats de prevenció, assessorament i suport en matèria de riscos laborals, a fi de garantir l'adequada protecció de la seguretat i la salut del personal docent dependent d'esta conselleria. El Servici de Prevenció de Riscos Laborals del Sector Docent es regirà a més pel que disposa l'Orde de 18 de juny de 2002, de la conselleria de Cultura i Educació (DOGV núm. 4.293, de 16 de juliol) o normativa que es puga dictar.

    6. Al Servici de Gestió i Determinació de Plantilles de Personal Docent li corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar i determinar les plantilles orgàniques de personal docent i la proposta de plantilles de personal no docent dels centres públics no universitaris i totes les resolucions i actes administratius requerits en els citats procediments.

    b) Informar sobre les supressions, modificacions i noves creacions de llocs de treball docents i les propostes de creació, modificació o supressió dels no docents derivades de la progressiva implantació del mapa escolar i les futures necessitats del sistema educatiu.

    c) Gestionar el següent personal no docent: fisioterapeutes, educadors especials i educadors d'escola infantil, excepte en aquells aspectes que són competència de la conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

    7. Al Servici de Formació del Professorat li corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar la promoció, actualització i millora contínua de la qualificació professional del professorat i l'adequació dels seus coneixements i mètodes a l'evolució de la ciència i de les didàctiques específiques, i la seua certificació, per mitjà de convocatòries públiques de formació i de programes de perfeccionament del professorat.

    b) Seguiment i supervisió de les activitats formatives que realitzen les entitats col·laboradores.

    c) Autoritzar, acreditar i homologar les accions formatives.

    d) La superior direcció, ordenació i gestió dels Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE) de la Comunitat Valenciana.

    e) Avaluar el pla anual de formació.

    f) Analitzar, proposar, experimentar i executar noves actuacions formatives en col·laboració amb la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional i la Direcció General d'Arxius i Innovació Tecnològica.

    g) Gestionar el Registre General de Formació Permanent del Professorat i l'assignació i anotació dels crèdits per activitats de formació, donant-ne compte al Registre de Personal Docent no universitari.

    Secció quarta

    De la Direcció General d'Avaluació, Innovació

    i Qualitat Educativa i de la Formació Professional

    Article 7. Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional

    1. La Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional s'estructura en les següents unitats administratives de nivell superior:

    a) Àrea de Formació Professional.

    b) Àrea d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa.

    2. Estan adscrits a la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional:

    a) Institut Valencià per al Desenrotllament de l'Educació a Distància.

    b) Institut Valencià de Qualificacions Professionals.

    Article 8. Àrea de Formació Professional

    1. A l'Àrea de Formació Professional li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat del Servici de Formació Professional.

    2. El Servici de Formació Professional exercix les funcions següents:

    a) Elaborar i proposar els currículums dels títols de formació professional propis de la Comunitat Valenciana, així com establir criteris i orientacions per al seu desplegament i aplicació; elaborar i proposar normes relatives a l'ordenació acadèmica de la formació professional i formació en centres de treball; determinar el perfil del professorat especialista de formació professional.

    b) Col·laborar en la determinació i adequació dels espais docents destinats a la formació professional.

    c) Realitzar l'estudi i l'elaboració de materials destinats a cicles formatius, la confecció del catàleg corresponent, així com proposar la compra dels materials i equipaments necessaris per al desenrotllament de la formació professional.

    d) La regulació acadèmica i organitzativa dels programes de qualificació professional inicial, així com la proposta d'actuacions i criteris, i la realització del seguiment i l'assessorament dels programes d'iniciació professional; col·laborar en els processos d'informació i orientació professional.

    e) Planificar i coordinar l'actualització de l'oferta formativa de formació professional i proposar la corresponent autorització en l'àmbit educatiu.

    f) Proposar la subscripció d'acords i convenis amb les diferents administracions públiques, els distints sectors empresarials, instituts tecnològics i universitats en l'àmbit de la formació professional.

    g) Impulsar i realitzar les activitats del programa europeu Leonardo da Vinci i Erasmus per a afavorir una formació professional integrada en l'espai europeu.

    h) Participar, junt amb altres administracions, en el desplegament i posada en funcionament d'un sistema integrat de formació professional, i de les correspondències entre la formació professional i altres estudis de caràcter professionalitzador, així com col·laborar amb el Consell Valencià de la Formació Professional, el SERVEF i altres, en l'impuls i desenrotllament de la formació professional.

    i) Proposar les actuacions de formació del professorat de formació professional específica, així com coordinar la realització amb el Servici de Formació del Professorat.

    j) Col·laborar en l'elaboració i desplegament del sistema nacional de qualificacions; gestionar els programes d'educació tecnicoprofessional.

    k) Gestionar els programes de qualificació professional inicial.

    l) Col·laborar amb altres administracions públiques, institucions, organismes i altres òrgans de la conselleria d'Educació en la gestió dels ensenyaments de règim especial, així com en la formació de persones adultes, l'ensenyament d'idiomes i els ensenyaments esportius; i determinar el perfil del professorat especialista dels diferents ensenyaments de règim especial.

    Article 9. Àrea d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa

    1. A l'Àrea d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'expressen a continuació:

    a) Servici d'Innovació i Qualitat Educativa.

    b) Servici d'Estudis.

    2. El Servici d'Innovació i Qualitat Educativa exercix les funcions següents:

    a) Afavorir l'elaboració de projectes que incloguen innovacions curriculars, metodològiques, tecnològiques, didàctiques i d'organització dels centres docents i proposar l'autorització de programes experimentals per als centres docents que impartixen ensenyaments de règim general.

    b) Promoure l'educació en valors i impulsar les accions encaminades a la promoció de la convivència i la resolució dels conflictes en els centres escolars.

    c) Desplegar programes específics de suport i col·laboració amb les famílies i d'atenció educativa amb l'alumnat per a facilitar el desenrotllament personal i la integració escolar i social.

    d) Incentivar la tasca investigadora i innovadora del professorat, impulsant models d'avaluació i d'autoavaluació de la pràctica docent i de la funció directiva per a la millora contínua de l'educació.

    e) Promoure la dimensió europea de l'educació i desplegar programes educatius de la Unió Europea corresponents als ensenyaments no professionalitzadors.

    f) Gestió i promoció dels servicis d'orientació educativa, psicopedagògica i professional.

    g) Implantació de sistemes d'avaluació diagnòstica, anàlisi dels resultats obtinguts, elaboració de propostes de millora i aplicació de principis de qualitat al sistema educatiu.

    3. El Servici d'Estudis exercix les funcions següents:

    a) Recopilar, analitzar i sistematitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies del departament i facilitar-la als òrgans superiors i directius que ho requerisquen.

    b) Proposar directrius i criteris tècnics sobre la producció estadística del sistema educatiu, així com sobre altres matèries de competència del departament.

    c) Elaborar les estadístiques i els estudis tècnics que se li encomanen.

    CAPÍTOL II

    De la Secretaria Autonòmica d'Universitat i Ciència

    Secció primera

    De la Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors

    Article 10. Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors

    La Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors s'estructura en les següents unitats administratives de nivell superior:

    1. Àrea d'Ordenació Acadèmica Superior.

    2. Àrea de Recursos Docents i d'Investigació.

    Article 11. Àrea d'Ordenació Acadèmica Superior

    1. A l'Àrea d'Ordenació Acadèmica Superior li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Gestió Economicopressupostària de les Universitats.

    b) Servici de Regulació Universitària.

    2. Al Servici de Gestió Economicopressupostària de les Universitats li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) La proposta de directrius per a la realització de l'avantprojecte de pressupost, en coordinació amb el Servici de Regulació Universitària, i l'elaboració de la informació sobre l'estat d'execució i amb relació al grau de compliment tant dels objectius, com de les línies d'actuació i projectes del programa pressupostari.

    b) La proposta, anàlisi i avaluació dels projectes i actuacions en matèria universitària, en coordinació amb el Servici de Regulació Universitària.

    c) L'elaboració, gestió i aplicació dels programes de finançament del sistema universitari.

    d) La gestió, aplicació i anàlisi dels plans d'inversions de les universitats públiques valencianes i el seu finançament.

    e) La proposta de taxes acadèmiques d'estudis universitaris i superiors per a l'obtenció de titulacions oficials.

    f) La gestió administrativa de beques i ajudes per a estudiants universitaris la concessió de les quals competix a la conselleria.

    g) La formulació de les propostes i la gestió del programa pressupostari corresponent.

    h) La gestió dels sistemes d'informació a l'usuari pel que fa a les beques i ajudes a l'estudi universitari, i, en general, dels sistemes d'informació universitària i la seua implementació.

    i) La tramitació dels convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades en assumptes de la competència de la Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors.

    j) La gestió economicopressupostària que no estiga expressament atribuïda a l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, en matèria d'ensenyaments artístics superiors.

    3. Al Servici de Regulació Universitària li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) La proposta de directrius per a la realització de l'avantprojecte de pressupost, en coordinació amb el Servici de Gestió Economicopressupostària de les Universitats.

    b) La proposta, anàlisi i avaluació de les actuacions en matèria universitària, en coordinació amb el Servici de Gestió Economicopressupostària de les Universitats.

    c) Prestar suport juridicoadministratiu als òrgans col·legiats de coordinació interuniversitària i assistència a la secretaria d'estos.

    d) La coordinació juridicoadministrativa de l'organització dels procediments selectius necessaris per a l'accés a la universitat.

    e) La coordinació administrativa del procediment de preinscripció per a l'accés als centres universitaris.

    f) La gestió dels sistemes d'informació a l'usuari respecte a l'accés a la universitat, i a l'oferta de títols i ensenyaments, i, en general, dels sistemes d'informació universitària i la seua implementació.

    g) La tramitació de les propostes de creació, supressió, adscripció i integració d'universitats, centres i ensenyaments universitaris, la competència dels quals tinga atribuïda la Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors.

    h) La gestió i el suport informatiu del Registre d'universitats, centres i ensenyances.

    i) La gestió juridicoadministrativa en matèria d'ensenyaments artístics superiors que no estiga expressament atribuïda a l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

    j) En general, l'elaboració i tramitació de les propostes de normativa en matèria d'universitats, i el seu règim jurídic.

    Article 12. Àrea de Recursos Docents i d'Investigació

    A l'Àrea de Recursos Docents i d'Investigació li correspon la recopilació, elaboració i explotació de la informació necessària per a la planificació dels projectes i actuacions de la Direcció General d'Universitat i Estudis Superiors, en l'àmbit de les seues competències, així com el seu seguiment i avaluació, i l'elaboració d'informes i memòries relacionades amb l'àmbit competencial de la direcció general.

    Secció segona

    De la Direcció General de Política Científica

    Article 13. Àrea d'Ordenació Científica i Investigació

    1. De la Direcció General de Política Científica depén l'Àrea d'Ordenació Científica i Investigació.

    2. A l'Àrea d'Ordenació Científica i Investigació li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Gestió de la Investigació.

    b) Servici de Programes d'Investigació.

    c) Servici de Promoció de la Investigació i Transferència Tecnològica.

    3. Al Servici de Gestió de la Investigació li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) La gestió tecnicoadministrativa i l'avaluació dels programes d'ajudes i beques corresponents als seus programes pressupostaris.

    b) L'elaboració de propostes de directrius per a la realització de l'avantprojecte de pressupost i de l'estat d'execució, pel que fa a les matèries de la seua competència i amb relació al grau de compliment tant dels objectius, com de les línies d'actuació i projectes del programa pressupostari.

    c) Qualsevol altra que li encomanen els titulars dels òrgans de què depén, o que li atribuïsquen les disposicions vigents.

    4. Al Servici de Programes d'Investigació li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) L'elaboració de les propostes de convocatòria d'ajudes corresponents als seus programes pressupostaris.

    b) L'elaboració del pressupost i la gestió econòmica i pressupostària dels programes pressupostaris adscrits a la direcció general de què depén.

    c) La gestió, tramitació i proposta d'informe dels recursos administratius que s'interposen en els procediments de competència del centre directiu.

    d) La gestió de les subvencions nominatives corresponents als seus programes pressupostaris.

    e) La gestió, seguiment i avaluació de les actuacions cofinançades per la Unió Europea a través dels programes pressupostaris adscrits al centre directiu.

    f) La gestió, a proposta del departament responsable, de la tramitació dels convenis a subscriure amb entitats públiques o privades en l'àmbit de les competències del centre directiu.

    g) El foment de la cooperació i l'impuls de plans d'actuació comuns o complementaris de les accions mobilitzadores en el marc del pla nacional d'investigació científica i desenrotllament i innovació tecnològica.

    h) La proposta i gestió de la creació d'instituts d'investigació i universitaris.

    5. Al Servici de Promoció de la Investigació i Transferència Tecnològica li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) La realització d'estudis i anàlisis a fi d'identificar les necessitats concretes dels agents integrants de la xarxa del sistema valencià de ciència i tecnologia.

    b) La gestió de les mesures tendents a impulsar els agents i potenciar l'articulació del sistema valencià d'investigació científica, desenrotllament i innovació tecnològica i la seua connexió amb l'àmbit universitari i els estudis superiors.

    c) El disseny, anàlisi i seguiment de les activitats pròpies de la promoció i el foment, així com la millora de parcs i institucions científiques.

    d) El disseny i la posada en marxa de plans, programes i projectes destinats a la implementació d'actuacions concretes per a garantir l'èxit de la transferència ciència-tecnologia.

    e) La gestió de les mesures concretes dissenyades que permeten difondre les estratègies d'investigació entre els diferents agents socials, així com els resultats obtinguts, tant en l'àmbit dels parcs científics, com en els diferents projectes d'investigació que duga a terme el centre directiu.

    f) La proposta, avaluació i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades en matèria de foment de la transferència ciència-tecnologia.

    CAPÍTOL III

    De la Subsecretaria

    Secció primera

    De la Subsecretaria

    Article 14. Secretaria General Administrativa

    1. La Secretaria General Administrativa, sota la dependència del titular de la Subsecretaria, té encomanada la funció d'atendre tots els servicis generals del departament, de conformitat amb l'article 73 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 22 del Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de la conselleria.

    2. De la Secretaria General Administrativa, depén l'Àrea de Recursos Humans i Assumptes Generals.

    3. A més, depén de la Secretaria General Administrativa el Servici de Suport a la Subsecretaria, que té encomanades les funcions següents:

    a) Assessorar tècnicament, analitzar, fer el seguiment i recopilar informació en les matèries que siguen de l'exclusiva competència de la subsecretària i, si és el cas, preparar estudis sobre els dits assumptes.

    b) Davall la supervisió de la subsecretària, coordinar la inspecció de tots els servicis del seu àmbit, proposar els projectes o plans d'actuació i programes de necessitats de la conselleria, així com informar el personal directiu de la procedència legal i viabilitat econòmica dels programes o plans, així com les reformes que s'encaminen a millorar i perfeccionar els servicis dels diferents centres de la conselleria respecte a la seua organització i mètodes de treball, atenent principalment els seus costos i rendiments.

    c) Coordinació, gestió i supervisió de les publicacions.

    d) Proposta i informe sobre optimització i actuacions a realitzar en béns i servicis de la conselleria, així com en el seu manteniment.

    e) Tramitar la publicació de normes i actes de la conselleria en els diaris oficials.

    Article 15. Àrea de Recursos Humans i Assumptes Generals

    1. A l'Àrea de Recursos Humans i Assumptes Generals li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Personal Administratiu i Laboral.

    b) Servici de Coordinació Administrativa i Assumptes Generals.

    2. El Servici de Personal Administratiu i Laboral exercix les funcions següents:

    a) Gestió, informe i, si és el cas, proposta de resolució, dels assumptes relatius als funcionaris d'administració general i especial, i del personal laboral del departament, excepte el personal docent, fisioterapeutes, educadors especials i educadors d'escola infantil.

    b) La tramitació de les vacances, llicències i permisos del personal i les reclamacions administratives prèvies a l'exercici de les accions laborals.

    c) Exercirà el control horari, l'aplicació del règim disciplinari i la conservació i custòdia dels expedients personals.

    d) Elaboració i seguiment dels informes necessaris a l'efecte de creació de llocs de treball, la preparació de les relacions de llocs de treball i les actualitzacions.

    3. Al Servici de Coordinació Administrativa i Assumptes Generals li corresponen les funcions següents:

    a) Gestió, control i supervisió dels servicis generals i dependències comunes.

    b) Portar el registre general de documents i la unitat d'informació al ciutadà.

    c) Tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració i el seguiment de les comissions i restants òrgans col·legiats.

    d) El manteniment de béns i servicis, la tramitació dels expedients de contractació i la gestió economicoadministrativa que corresponguen al centre directiu.

    e) Elaborar la proposta d'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable, el manteniment de béns i servicis i la tramitació dels altres assumptes generals.

    Article 16. Servici del Gabinet Tècnic

    Al Servici del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions concernents a la documentació, anàlisi, seguiment i avaluació de polítiques i programes en matèria educativa, així com qualssevol altres funcions que li encomane el titular de la conselleria, i depén orgànicament de la Subsecretaria.

    Secció segona

    De la Direcció General de Règim Econòmic

    Article 17. Direcció General de Règim Econòmic

    La Direcció General de Règim Econòmic s'estructura en les següents unitats administratives de nivell superior:

    1. Àrea Econòmica i de Pressupostos.

    2. Àrea d'Infraestructures.

    Article 18. Àrea Econòmica i de Pressupostos

    1. A l'Àrea Econòmica i de Pressupostos li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Programació Econòmica i Pressupostos.

    b) Servici de Gestió Patrimonial.

    c) Servici de Gestió Economicoadministrativa.

    d) Servici de Contractació.

    2. Al Servici de Programació Econòmica i Pressupostos li corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar la planificació i programació econòmica.

    b) Coordinar l'elaboració de la proposta d'avantprojecte de pressupost anual del departament; tramitar les modificacions pressupostàries; portar el seguiment de l'execució del pressupost i elaborar els informes de gestió.

    c) Confeccionar memòries economicofinanceres de les disposicions i emetre informes sobre la viabilitat econòmica dels projectes, plans i programes d'actuació.

    d) Executar la tramitació i formalització dels ingressos i la devolució dels indeguts.

    e) Estudiar, proposar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica, amb vista a l'òptima utilització dels recursos.

    f) Coordinar i efectuar el seguiment de l'execució de tots els programes pressupostaris del departament.

    g) Elaborar la informació estadística del gasto públic en educació.

    h) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·licite la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors, i elaborar la memòria economicofinancera per a l'establiment dels preus públics.

    3. Al Servici de Gestió Patrimonial li corresponen les funcions següents:

    a) Tramitació dels expedients de responsabilitat patrimonial i d'indemnització especial pels gastos extraordinaris que impliquen determinades comissions de servici o pels danys que patisquen els comissionats en els seus béns.

    b) Gestió dels béns i drets de la Generalitat afectats a la conselleria i dels expedients per a la seua afectació o desafectació.

    c) Tramitació dels expedients d'adquisició, arrendament, cessió o posada a disposició d'immobles a favor de la conselleria, així com portar l'inventari de béns mobles de les dependències administratives del departament.

    4. Al Servici de Gestió Economicoadministrativa li corresponen les funcions següents:

    a) La gestió economicoadministrativa i la tramitació dels expedients de contractació que corresponguen al centre directiu.

    b) Avaluar els costos de funcionament de les direccions territorials del departament i la posterior tramitació comptable.

    c) Elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost del centre directiu; realitzar estudis, informes i propostes en matèria de retribucions de personal.

    d) Gestionar els gastos de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina del personal no docent.

    e) Exercir la coordinació de les unitats de gestió descentralitzada de la nòmina de personal docent i elaborar la proposta de gastos de personal de l'avantprojecte de pressupostos del departament.

    5. El Servici de Contractació, que exercix les funcions següents:

    a) La gestió economicoadministrativa en relació amb els expedients de contractació.

    b) Estudi, preparació, formulació i seguiment de l'execució dels expedients de contractació de la conselleria que no estiguen delegats en altres departaments.

    c) Assessorament i assistència tècnica i jurídica en matèria de contractació als departaments de la conselleria.

    d) Control de l'execució economicopressupostària de les inversions del departament.

    e) Elaborar propostes d'instruccions i circulars en matèria de contractació.

    Article 19. Àrea d'Infraestructures

    1. A l'Àrea d'Infraestructures li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Projectes i Construccions Educatives.

    b) Servici de Coordinació de Centres i Programes Educatius.

    Així mateix, li correspon la coordinació tècnica amb les unitats tècniques de construcció de les direccions territorials del departament en els temes relacionats amb les funcions de l'àrea.

    2. El Servici de Projectes i Construccions Educatives realitza les funcions següents:

    a) La redacció, gestió i supervisió dels projectes tècnics de construccions escolars i la direcció, seguiment i control de l'execució de les obres en centres educatius, tot això amb referència a aquells l'execució dels quals s'assumisca directament per la conselleria.

    b) Elaborar les normes de disseny i qualitat dels centres docents.

    c) Planificar i estudiar, conjuntament i en coordinació amb els centres directius competents, el programa de necessitats de construccions escolars i la realització d'estudis de viabilitat tècnica de parcel·les.

    d) La revisió i actualització dels mòduls de cost de les obres, així com els preus unitaris d'estudis i treballs relacionats amb aquells.

    e) Emetre un informe sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar de conformitat amb la normativa vigent.

    3. Al Servici de Coordinació de Centres i Programes Educatius li corresponen les funcions següents:

    a) L'assistència i assessorament tècnic a l'àrea en les matèries de la seua competència.

    b) Coordinar tots els requeriments necessaris per a la posada en funcionament dels centres, tant en infraestructures, com en dotacions i instal·lacions.

    c) Seguiment dels programes de necessitats dels centres educatius inclosos en els plans de construcció i adequació dels centres.

    Secció tercera

    De la Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa

    Article 20. Àrea d'Informàtica, Organització i Innovació Tecnològica

    1. De la Direcció General d'Innovació Tecnològica Educativa depén l'Àrea d'Informàtica, Organització i Innovació Tecnològica.

    2. A l'Àrea d'Informàtica, Organització i Innovació Tecnològica li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis davall la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    Servici d'Informàtica i Tècniques de Gestió.

    Servici d'Informàtica per als Centres Educatius.

    3. Al Servici d'Informàtica i Tècniques de Gestió li corresponen les funcions següents:

    a) Gestionar i administrar el centre de processament de dades de la conselleria.

    b) Dissenyar els sistemes d'informació, el seu manteniment i actualització.

    c) Elaborar, promoure i dirigir la implantació de projectes informàtics i la creació i manteniment de les aplicacions informàtiques.

    d) Administrar les bases de dades centrals del departament.

    e) Assessorar, coordinar i prestar suport informàtic a tots els centres del departament, així com planificar i supervisar la formació d'usuaris.

    f) Elaborar estudis i anàlisis sobre racionalització de l'organització administrativa i dels procediments de gestió en col·laboració amb altres òrgans i unitats del departament.

    g) Normalitzar i dissenyar impresos i documentació.

    h) Servir com a unitat de comunicació i coordinació d'informació per a la xarxa d'oficines d'atenció al ciutadà de la Generalitat.

    4. Al Servici d'Informàtica per als Centres Educatius li corresponen les funcions següents:

    a) Potenciar, desplegar i aplicar les noves tecnologies en l'àmbit de l'educació.

    b) Donar assistència informàtica als centres docents dependents de la conselleria, tant en qüestions de maquinari com d'aplicacions informàtiques.

    c) Gestionar el parc informàtic dels centres educatius: adquisició, inventari i reposició d'equipament.

    d) Gestionar la xarxa de telecomunicacions dels centres educatius.

    e) Realitzar estudis tècnics, anàlisis prospectives, informes i propostes en matèria d'innovació tecnològica; proposar programes de formació específics en matèria de noves tecnologies.

    f) Gestionar les plataformes informàtiques per a l'educació a distància i el portal educatiu valencià.

    g) Coordinació i homogeneïtzació de les aplicacions de gestió i sistemes d'informació dels centres docents no universitaris dependents del departament.

    TÍTOL II

    Dels servicis territorials

    Article 21. Direccions territorials

    1. En cada una de les tres províncies de la Comunitat Valenciana hi ha les direccions territorials d'Educació, que gestionen les competències que tenen atribuïdes en la matèria en el seu àmbit territorial.

    Les direccions territorials depenen orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment dels directors generals en les matèries de la seua respectiva competència.

    En cada una de les províncies, dependent del titular de la Subsecretaria, hi ha un director territorial amb el caràcter de representant permanent de la conselleria d'Educació en el seu respectiu territori.

    2. Cada direcció territorial d'Educació, amb seu en les províncies d'Alacant, Castelló i València, s'estructura en les unitats següents:

    2.1 En Alacant i Castelló, la subdirecció d'Educació, a la qual correspon prestar suport i assistència al director o directora territorial, així com coordinar i supervisar els servicis i activitats relacionats amb l'educació.

    2.2 En València:

    a) Subdirecció d'Educació I, a la qual correspon prestar suport i assistència al director o directora territorial en matèria de coordinació i supervisió dels programes educatius; la gestió dels assumptes concernents a centres privats, títols, beques i ajudes a l'estudi, servicis complementaris, i altres activitats relacionades amb l'entorn educatiu, així com qualsevol altra que el director o directora territorial li encomane.

    b) Subdirecció d'Educació II, a la qual correspon prestar suport i assistència al director o directora territorial en matèria d'infraestructures educatives, així com qualsevol altra que el director o directora territorial li encomane.

    2.3 Al Servici de Personal, adscrit a la direcció territorial de València sota la dependència orgànica del director territorial i la funcional de l'òrgan directiu responsable del personal corresponent, se li assignen les següents competències en matèria de personal docent i no docent, sense perjuí de l'òrgan que tinga la competència resolutòria dels assumptes:

    a) Gestionar, emetre informes i propostes de resolució en relació amb les situacions administratives del personal, així com les indemnitzacions per raó del servici.

    b) Tramitar i, si és el cas, elevar propostes de resolució en matèria de règim jurídic del personal i dels recursos interposats en les dites matèries.

    c) Realitzar la gestió economicoadministrativa dels assumptes relacionats amb el personal de la direcció territorial de València, exclosos els que tinga assignats per mitjà d'esta orde la Secretaria Territorial.

    3. En els casos de vacant, absència, malaltia o abstenció legal del director territorial, el substituirà en les seues funcions el subdirector d'Educació, en l'orde abans indicat en el cas de la direcció territorial de València.

    4. En cada direcció territorial hi ha, a més, les següents unitats amb rang orgànic de servici:

    a) La Secretaria Territorial, a què correspon la gestió dels assumptes de personal no docent de la direcció territorial, economicoadministratius, obres, contractació, registre i informació, assumptes generals i altres de caràcter administratiu que tinga assignats la direcció territorial o li encomanen el director territorial o els subdirectors.

    b) El Servici d'Inspecció Educativa, que exercix les funcions que li atribuïxen les disposicions específiques en matèria d'inspecció educativa i que depén funcionalment del Servici Central de la Inspecció Educativa.

    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

    Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen, contradiguen o resulten incompatibles amb el que disposa la present orde.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    Es faculta la Subsecretaria del departament perquè dicte les resolucions necessàries per a l'execució i desplegament de la present orde.

    Segona

    La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

    València, 29 de febrer de 2008

    El conseller d'Educació,

    ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN