ORDRE de 5 de novembre de 1998, de la Conselleria de Presidència, per la qual es crea el Fitxer de dades i es regula el Registre de mèrits de determinació autonòmica de la Comunitat Valenciana dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.



Publicado en:  DOGV núm. 3390 de 10.12.1998
Número identificador:   1998/X10128
Referencia Base Datos:  2997/1998
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Presidència
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Protecció de dades
    Descriptores:
      Temáticos: funcionari, administració local , registre


  • ORDRE de 5 de novembre de 1998, de la Conselleria de Presidència, per la qual es crea el Fitxer de dades i es regula el Registre de mèrits de determinació autonòmica de la Comunitat Valenciana dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional. [1998/X10128]

    El Decret del Consell 8/1995, de 10 de gener, pel qual es regulen els mèrits a aplicar en els concursos de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que corresponguen al coneixement de les especialitats de l'organització territorial i normativa autonòmica fa referència al Registre de Mèrits de determinació autonòmica i estableix les bases per al seu funcionament i, en la disposició final primera, autoritza la Conselleria de Presidència per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al desenvolupament d'aquesta matèria.

    Per la seua part, la Llei Orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de Regulació del Tractament Automatitzat de les Dades de Caràcter Personal, estableix en el seu article 18 que la creació, modificació o supressió dels fitxers automatitzats de les administracions públiques, només podran fer-se per mitjà de disposició general publicada en el diari oficial corresponent.

    Per tant, i de conformitat amb les competències i funcions que corresponen a aquesta Conselleria segons el Decret 30/1997, de 26 de febrer, del Govern Valencià, en ús de les facultats conferides per l'article 35. e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià,

    ORDENE

    Article 1. Creació del Registre

    1. Es crea el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica de la Comunitat Valenciana per al reconeixement i inscripció dels mèrits relatius al coneixement de valencià i les especialitats de l'organització territorial i la normativa autonòmica dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

    2. Aquest registre s'adscriu a l'Area d'Administració Local de la Direcció General d'Interior de la Conselleria de Presidència.

    Article 2. Creació del Fitxer de tractament automatitzat amb dades de caràcter personal

    1. De conformitat amb allò que s'ha previst en l'article 18.2 de la Llei Orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de les dades de caràcter personal, i als efectes previstos en el mateix, es crea el fitxer automatitzat, Base de Dades de Mèrits de Determinació Autonòmica i de llocs reservats a funcionaris d'habilitació nacional, que es descriu en l'annex I de la present ordre, a càrrec de l'Area d'Administració Local de la Direcció General d'Interior de la Conselleria de Presidència.

    2. Els responsables del fitxer automatitzat de referència adoptaran les mesures que resulten necessàries per a assegurar que les dades automatitzades de caràcter personal existents s'usen per a les finalitats previstes en la present ordre.

    3. Els interessats podran exercitar el seu dret d'accés, rectificació i cancel·lació de dades quan procedisca davant l'òrgan responsable del fitxer.

    4. El titular de l'òrgan responsable del fitxer automatitzat que es crea, adoptarà les mesures de gestió i organització que siguen necessàries per a assegurar la seguretat i integritat de les dades, així com les tendents a fer efectives les garanties, obligacions i drets reconeguts en la Llei Orgànica 5/1992, de 29 d'octubre.

    Article 3. Funcions del Registre

    Correspon al Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica les següents funcions:

    a) El reconeixement i la inscripció dels mèrits de determinació autonòmica que fa referència el Decret 8/1995, de 10 de gener, del Govern Valencià, pel qual es regulen els mèrits a aplicar en els concursos de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, que corresponen al coneixement de les especialitats de l'organització territorial i normativa autonòmica.

    b) L'assignació de la puntuació corresponent.

    Article 4. Reconeixement i inscripció

    1. El reconeixement i inscripció dels mèrits de determinació autonòmica es realitzarà d'ofici o a petició de l'interessat. En aquest segon supòsit la sol·licitud haurà d'ajustar-se al model d'instància que figura en l'annex II, al qual s'adjuntarà la documentació acreditativa del mèrit corresponent.

    2. La resolució del director general respecte de les sol·licituds de reconeixement dels mèrits posaran fi a la via administrativa, de conformitat amb l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, donant lloc, si és estimatòria, a la seua inscripció en el Registre.

    Article 5. Acreditació de mèrits

    L'acreditació de mèrits de determinació autonòmica s'efectuarà d'acord amb els següents criteris:

    a) Experiència professional: s'acreditarà a instància de l'interessat mitjançant el corresponent certificat en què haurà de constar expressament el grup de titulació en què s'emmarque el lloc de treball exercit.

    No necessitarà acreditació, i s'adscriurà d'ofici, la permanència efectiva i desenvolupament de funcions amb caràcter definitiu o en virtut de nomenament provisional en llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional en entitats locals de la Comunitat Valenciana.

    Així mateix, també s'inscriuran d'ofici els serveis prestats en comissió de servei en entitats locals de la Comunitat Valenciana quan el funcionari tinga un lloc de treball amb caràcter definitiu al territori de la mateixa.

    Als efectes d'inscripció i reconeixement de l'experiència professional els interessats hauran de remetre en temps i forma les diligències de cessament i presa de possessió.

    b) Formació personal: s'inscriuran els cursos acreditats mitjançant fotocòpia confrontada del certificat corresponent en la qual haurà de constar la denominació del curs, duració i homologació per l'IVAP.

    c) coneixement del valencià: s'inscriurà aquest mèrit i s'acreditarà mitjançant fotocòpia confrontada del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o homologat de conformitat amb la corresponent ordre.

    d) Altres mèrits: la impartició de classes en cursos de formació a què es refereix l'apartat b) d'aquest article s'inscriuran adjuntant fotocòpia confrontada del certificat en què haurà de figurar expressament o haurà de portar adjunt un certificat sobre la resolució homologatòria.

    Les publicacions s'acreditaran amb un fotocòpia de l'article o llibre publicat i faran referència al medi o editorial en què s'ha publicat.

    Article 6. Publicació de la puntuació dels mèrits autonòmics a efectes de concurs

    1. La Direcció General d'Interior, amb ocasió de la Resolució per què es publica la convocatòria conjunta a nivell autonòmic del concurs ordinari, publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació individualitzada comprensiva de la puntuació corresponent als mèrits inscrits i reconeguts en el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica a la data de la mencionada resolució.

    Igualment per a la seua valoració en el concurs unitari, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació individualitzada dels mèrits reconeguts i inscrits amb anterioritat a l'1 d'octubre de cada any en el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica.

    2. La puntuació que figure en aquesta relació serà aplicada pels tribunals per a la valoració dels mèrits de determinació autonòmica, sense que siga possible cap acreditació addicional per part dels concursants ni valoració distinta per part del tribunal.

    Article 7. Termini màxim de resolució

    El termini màxim de resolució del procediment d'inscripció i reconeixement dels mèrits de determinació autonòmica serà de tres mesos, i tindrà caràcter desestimatori la falta de resolució expressa en dit termini.

    DISPOSICIO ADDICIONAL

    Implantació del registre

    A l'entrada en vigor d'aquesta ordre s'implanta el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica, formant part del mateix els funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que en aquesta data presten servei amb destinació definitiu o en virtut de nomenament provisional en entitats locals de la Comunitat Valenciana.

    Respecte als mateixos quedaran inscrits i reconeguts, per resolució del director general d'Interior, els mèrits a què es refereix l'article 5 apartat a) relatius a l'experiència professional per als quals no s'exigeix acreditació a instància de l'interessat.

    DISPOSICIO TRANSITORIA

    L'acreditació dels mèrits de determinació autonòmica en el concurs unitari de 1998 es realitzarà pels concursants de conformitat amb allò que s'ha disposat en la disposició transitòria del Decret 8/1995, de 10 de gener, del Govern Valencià.

    DISPOSICIO FINAL

    Entrada en vigor

    La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el DOGV.

    València, 5 de novembre de 1998

    El conseller de Presidència,

    JOSÉ JOAQUIN RIPOLL SERRANO

    Annex I

    Fitxer automatitzat Base de Dades de Mèrits de Determinació Autonòmica i de llocs reservats a funcionaris d'habilitació nacional

    1. Finalitat del fitxer

    Reconeixement i inscripció, assignant la puntuació corresponent, dels mèrits de determinació autonòmica en relació amb els concursos de trasllats que es convoquen per a aquest col·lectiu de funcionaris.

    2. Usos previstos per a aquest

    Utilització pel personal de la Direcció General d'Interior per a la gestió de l'esmentat col·lectiu de funcionaris, a través de la introducció, modificació i cancel·lació de dades relatives a aquests.

    3. Persones o col·lectius sobre els quals es pretén obtindre dades de caràcter personal o que resulten obligats a subministrar-los

    Funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, integrats en les subescales de Secretaria, Intervenció-Tresoreria i Secretaria-Intervenció.

    4. Procediment d'arreplegada de dades de caràcter personal

    Les dades s'arrepleguen a partir de la sol·licitud de reconeixement que realitzen els interessats, com a conseqüència de la documentació generada per l'activitat administrativa i en base a la informació que subministra el Ministeri de les Administracions Públiques.

    5. Estructura bàsica del fitxer automatitzat i descripció dels tipus de dades de caràcter personal continguts en aquest

    Es tracta d'un fitxer automatitzat instal·lat en un servidor connectat a una xarxa d'àrea local. En dit fitxer es conté una base de dades relacional que conté els següents tipus de dades:

    Identificadors

    Personals

    Administratius

    Acadèmics

    6. Cessions de dades que es preveuen

    A l'administració general de l'Estat i a les altres comunitats autònomes per a consulta i gestió del col·lectiu de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, en el marc de les seues competències, i també, si s'escau, a les corporacions locals.

    7. Organ responsable del fitxer automatitzat

    Direcció General d'Interior

    Conselleria de Presidència