Ordre de 13 de setembre de 1994, de la Conselleria de Treball i Afers Socials, per la qual s'estableixen les oficines públiques de registre d'actes d'eleccions sindicals, a l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Publicado en:  DOGV núm. 2358 de 03.10.1994
Referencia Base Datos:  2078/1994
 
  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Treball i Afers Socials
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Ocupació i formació professional
    Descriptores:
      Temáticos: sindicat, eleccions sindicals , registre


  • ORDRE de 13 de setembre de 1994, de la Conselleria de Treball i Afers Socials, per la qual s'estableixen les oficines públiques de registre d'actes d'eleccions sindicals, a l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [94/6435]

    Els articles 67 i següents de l'Estatut dels Treballadors, redactats conformement a la Llei 11/1994, de 19 de maig (BOE 23.05.94), estableixen la creació d'una oficina pública dependent de l'autoritat laboral amb competència en matèria d'eleccions a representants dels treballadors de l'empresa, i amb funcions de registre d'actes electorals, expedició de còpies autèntiques d'aquestes i de certificacions acreditatives dels resultats electorals i de la capacitat representativa de les organitzacions sindicals, a l'efecte dels articles 6 i 7 de la Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical.

    Les funcions d'aquesta oficina pública seran les regulades en els articles 67 i següents de l'Estatut dels Treballadors i la resta de normes reglamentàries que dicte l'Estat en compliment de la disposició final quarta de la Llei 11/94, de 19 de maig.

    Igualment, seran competents, conformement al que estableix la disposició final segona d'aquesta Llei, que modifica l'apartat 6 de l'article 27 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, per conéixer del registre de les actes d'eleccions als òrgans de representació del personal al servei de les administracions públiques i que es regula en la Llei 18/1994, de 30 de juny (BOE 156, d'01.07.94), que modifica l'anterior normativa d'eleccions de la Llei 9/1987.

    Iniciat el procés per a renovar la representació dels treballadors, elegida en l'últim període de còmput, i que tindrà plena eficàcia a partir del 15 de setembre de 1994, es considera necessària i urgent l'estructuració i adscripció orgànica d'aquestes oficines públiques, a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, mentre el Govern -segons estableix la disposició final quarta de l'esmentada Llei 11/1994-, dicte les disposicions que calga per al seu desenvolupament i elabore un reglament per a la celebració d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors en l'empresa.

    Atés que l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, estableix en l'article 33.1 que escau a la Generalitat Valenciana l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral i del Reial Decret 4.106/82, de 29 de desembre, que transfereix a la Generalitat Valenciana, entre d'altres, les competències relatives al depòsit d'actes referides a eleccions d'òrgans de representació dels treballadors en l'empresa,

    ORDENE:

    Article primer

    Es creen quatre oficines públiques de registre d'actes d'eleccions sindicals que quedaran adscrites funcionalment a la Direcció General de Treball, de les quals una tindrà àmbit autonòmic i dependrà orgànicament d'aquesta direcció general, i estarà integrada en el seu Servei de Relacions Laborals, i, les altres tres, dependran orgànicament de les direccions territorials de Treball i Afers Socials de València, Alacant i Castelló, d'aquesta conselleria i quedaran integrades dins dels seus respectius serveis de Relacions Laborals.

    Article segon

    Seran funcions de l'Oficina Pública Autonòmica del Registre d'Actes d'Eleccions Sindicals, les següents:

    1. Rebre la comunicació dels acords per a la celebració d'eleccions sindicals de manera generalitzada en un o diversos àmbits funcionals per al seu depòsit i publicitat, sempre que afecten empreses o centres de treball ubicats a més d'una província, dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    2. Rebre mensualment, de les oficines provincials, còpies de les actes electorals registrades en aquestes oficines, i també còpia autèntica de les actes o comunicacions de les substitucions, revocacions, dimissions o extincions de mandats dels delegats de personal i dels membres dels comités d'empresa de les desaparicions dels centres de treball.

    3. Trametre, si més no mensualment, a l'Oficina Pública Estatal, còpia de les actes registrades en les oficines provincials, i també còpia autèntica de les actes o comunicacions de les substitucions, revocacions, dimissions i extincions de mandat dels delegats de personal i dels membres dels comités d'empresa de la desaparició dels centres de treball.

    4. Expedir les certificacions, en qualsevol àmbit funcional i territorial, dins de la Comunitat Valenciana, sobre la representativitat de les organitzacions sindicals, a l'efecte previst en els articles 6 i 7 de la Llei Orgànica 11/85, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical.

    5. Qualssevol altres que se li atribuesquen mitjançant norma de rang legal o reglamentari.

    Article tercer

    Són funcions de les oficines públiques provincials en els corresponents àmbits d'actuació, les regulades en l'article 75.7 de l'Estatut dels Treballadors i les següents:

    1. Rebre la comunicació dels promotors del seu propòsit de portar a terme eleccions sindicals en l'empresa o centre de treball ubicat en la província.

    2. Rebre la comunicació dels acords per a la realització d'eleccions sindicals de manera generalitzada en un o diversos àmbits funcionals per al seu depòsit i publicitat, sempre que afecte empreses o centres de treball ubicats exclusivament al seu àmbit territorial.

    3. Exposar al tauler d'anuncis els preavisos presentats i els calendaris electorals.

    4. Facilitar còpia dels preavisos presentats als sindicats que així ho sol·liciten a través de les persones acreditades per aquests per a recollir documentació electoral.

    5. Rebre la comunicació de les substitucions, revocacions, dimissions i extincions de mandat dels delegats de personal i dels membres del comité d'empresa i publicar-les al tauler d'anuncis.

    6. Rebre la comunicació del representant legal de l'empresa o, si no n'hi ha, dels representants legals dels treballadors o dels delegats sindicals si n'hi haguera, de la desaparició de qualsevol centre de treball en què s'hagueren celebrat eleccions als òrgans de representació dels treballadors.

    7. Rebre l'original de l'acta d'escrutini, juntament amb les paperetes de vots nuls o impugnats pels interventors, i l'acta de constitució de la mesa o meses electorals.

    8. Reclamar a la mesa electoral la presentació de l'acta corresponent a una elecció realitzada, a instància dels representants sindicals acreditats davant l'oficina pública, quan hauran transcorregut els terminis previstos i no haja estat efectuat el depòsit de l'acta.

    9. Publicar als taulers d'anuncis de la còpia de l'acta d'escrutini.

    10. Entregar còpia de l'acta d'escrutini als sindicats que així ho sol·liciten.

    11. Traslladar a l'empresa la presentació de l'acta d'escrutini corresponent al procés electoral que ha tingut lloc en aquella, amb indicació de la data en què finalitza el termini per a impugnar-la.

    12. Mantenir el depòsit de les paperetes de vots nuls o impugnats fins complir-se els termini d'impugnació.

    13. Registrar o denegar el registre de les actes electorals en els termes legalment previstos.

    14. Expedir còpies autèntiques de les actes electorals.

    15. Rebre l'escrit en què se sol·licita la iniciació del procediment arbitral.

    16. Traslladar l'escrit d'iniciació del procediment arbitral als àrbitres, i també una còpia de l'expedient electoral administratiu en el dia hàbil posterior a la seua recepció.

    17. Rebre la notificació del laude arbitral.

    18. Expedir les certificacions sobre la representativitat de les organitzacions sindicals a l'àmbit provincial, a l'efecte previst en els articles 6 i 7 de la Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical.

    19. Qualssevol altres que se li atribuesquen mitjançant norma de rang legal o reglamentari.

    Article quart

    La Conselleria de Treball i Afers Socials, d'acord amb la normativa vigent, adoptarà les mesures oportunes per dotar de mitjans personals i materials necessaris per al compliment de les funcions recollides en aquesta ordre.

    Article cinqué

    Es faculta el Director General de Treball, de la Conselleria de Treball i Afers Socials, per a dictar les resolucions i ordenar les mesures que, en l'àmbit de les seues atribucions, resulten necessàries per al desenvolupament d'aquesta ordre.

    DISPOSICIó ADDICIONAL

    Les unitats administratives que actualment exerceixen les funcions de depòsit de les actes d'eleccions sindicals i dels estatuts de les organitzacions professionals queden integrades, amb el seu personal i mitjans materials en les oficines públiques que regula aquesta ordre.

    DISPOSICIó TRANSITòRIA úNICA

    Mentre s'estructuren les oficines públiques, a què fa referència aquesta ordre, els serveis de Relacions Laborals de les direccions territorials de Treball i Afers Socials i el de la Direcció General de Treball assumiran les funcions d'aquestes oficines.

    DISPOSICIó DEROGATòRIA

    Queden derogades les ordres d'aquesta Conselleria de 12 d'agost de 1986 i de 8 d'agost de 1990, publicades en els diaris oficials de la Generalitat Valenciana números 426, de 10.09.86 i 1.367 de 28.08.90 respectivament, amb les quals es crearen i es regularen les comissions provincials d'eleccions sindicals.

    DISPOSICIó FINAL

    Aquesta ordre entrarà en vigor el mateix dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    València, 13 de setembre de 1994

    El conseller de Treball i Afers Socials,

    Francesc Xavier Sanahuja Sanchís