DECRET 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Publicado en:  DOGV núm. 8959 de 24.11.2020
Número identificador:   2020/9929
Referencia Base Datos:  009486/2020
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: administració regional, reglament intern, organització administrativa , Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, monografies


  • DECRET 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

    [2020/9929]

    El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb competències en matèria d'educació, formació professional, cultura i promoció cultural, política lingüística i esport.

    Així mateix, mitjançant Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, establint-se que la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport disposarà de dues secretaries autonòmiques; la secretària autonòmica d'Educació i Formació Professional, i la secretària autonòmica de Cultura i Esport.

    Finalment, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i preveu l'estructuració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en tres nivells: nivell superior i nivell directiu, de conformitat amb el que es preveu en l'esmentat decret, i el nivell administratiu. En aquest sentit, el decret indica que amb posterioritat a l'aprovació del reglament orgànic i funcional de la conselleria d'Educació, Cultura i Esport mitjançant decret del Consell, el nivell administratiu es desenvoluparà en la corresponent ordre.

    En compliment d'aquest nou marc normatiu i competencial i de conformitat amb el que es preveu en l'article 80 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, es procedeix a l'aprovació del reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que determina les competències que s'atribueixen als òrgans superiors i centres directius que la componen.

    Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del conseller d'Educació, Cultura i Esport, i prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 30 d'octubre de 2020,





    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Competències de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

    1. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és el departament del Consell al qual correspon exercir les competències en matèria d'educació, formació professional, cultura i promoció cultural, política lingüística i esport.

    2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en serveis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i direccions territorials amb competència en el seu propi àmbit territorial.





    Article 2. Òrgans superiors i centres directius

    La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, sota l'autoritat de la persona titular de la Conselleria, està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:

    1. Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional

    2. Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport

    3. Sotssecretaria

    4. Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació

    5. Direcció General Centres Docents

    6. Direcció General de Personal Docent

    7. Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

    8. Direcció General d'Inclusió Educativa

    9. Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

    10. Direcció General d'Infraestructures Educatives

    11. Direcció General de Cultura i Patrimoni

    12. Direcció General d'Esport



    Article 3. Substitucions

    En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que disposa l'apartat i de l'article 12 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les competències d'aquell o aquella com a titular del departament seran exercides temporalment pels titulars de les secretaries autonòmiques, sotssecretaria o direccions generals, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seguint l'ordre de prelació previst en l'article 2 del present reglament.

    Aquest ordre serà aplicable així mateix, a l'efecte de substitució, per a les secretaries autonòmiques, sotssecretaria i direccions generals. El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular de la Conselleria mitjançant resolució.





    TÍTOL II

    Estructura i competències dels òrgans superiors i directius



    CAPÍTOL I

    La persona titular de la Conselleria



    Article 4. Atribucions de la persona titular de la Conselleria

    1. El conseller o consellera d'Educació, Cultura i Esport és l'autoritat superior de la Conselleria, i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

    2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport davant qualsevol classe d'institucions públiques i privades.





    CAPÍTOL II

    Les secretaries autonòmiques



    Article 5. Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional



    1. La Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional és l'òrgan superior de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que assumeix, sota la superior direcció de la persona titular de la Conselleria, les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de política educativa, formació professional, política lingüística, personal docent, personal no docent d'atenció educativa en centres docents i el foment de la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa.

    2. La Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional dirigirà, impulsarà i coordinarà les relacions institucionals amb altres entitats públiques o privades, sense perjudici de les atribucions legals i reglamentàries d'altres òrgans de l'administració de la Generalitat.

    3. De la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació

    b) Direcció General de Centres Docents

    c) Direcció General de Personal Docent

    d) Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

    e) Direcció General d'Inclusió Educativa

    f) Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

    g) Direcció General d'Infraestructures Educatives

    Així mateix, assumeix directament la superior direcció de la inspecció educativa, la formació del professorat, les reformes legals necessàries per a aprofundir i desenvolupar les competències educatives de la Generalitat, la negociació amb les persones representants dels diferents sectors de la comunitat educativa i l'aplicació de les mesures contemplades en el Pla director de coeducació.



    Article 6. Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació

    1. La Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria d'innovació educativa, ordenació acadèmica, avaluació general del sistema educatiu quant a ensenyaments no universitaris, anàlisi del seu resultat i proposta de mesures, iniciatives i actuacions per a la millora de la qualitat de l'educació. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Proposar, dissenyar, coordinar i executar programes, projectes i qualsevol tipus d'actuació que tinga com a fi la innovació curricular, metodològica, didàctica i d'organització en els centres docents i que implique diferents agents de la comunitat escolar.

    b) Ordenar els ensenyaments que ofereix el sistema educatiu, a excepció de l'ensenyament universitari, la formació professional, els ensenyaments de règim especial i els ensenyaments artístics superiors, així com adaptar l'ordenació acadèmica a les diferències individuals de l'alumnat.

    c) Elaborar els currículums educatius i establir els criteris per a impartir-los en els centres docents dels ensenyaments a què es refereix l'apartat anterior.

    d) Fomentar l'aplicació dels principis d'equitat i excel·lència en el sistema educatiu, implementant els sistemes de gestió i altres mesures que contribuïsquen a la seua millora contínua.

    e) Dissenyar i realitzar l'avaluació general del sistema educatiu no universitari, sense perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans directius.

    f) Promoure l'elaboració de materials didàctics i de suport al professorat i a les famílies de l'alumnat.

    g) Elaborar l'estadística educativa no universitària.

    h) Oferir en els centres docents el suport i l'assessorament tècnic necessari en les actuacions relatives a l'experimentació, aplicació, desenvolupament i millora del plurilingüisme, així com la seua avaluació amb la finalitat de realitzar les propostes de millora necessàries.

    i) Estudiar, proposar i executar plans d'actuació per a garantir la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià i del castellà en el sistema educatiu, així com dissenyar, promocionar, assessorar i informar, amb caràcter previ, els programes d'educació plurilingüe en els nivells no universitaris i les sol·licituds d'exempció del valencià.



    Article 7. Direcció General de Centres Docents

    1. La Direcció General de Centres Docents exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de centres docents, serveis educatius, tot això referit a educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, educació a distància i educació de persones adultes, així com la planificació educativa ordinària. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) Proposar l'ordenació del règim jurídic, administratiu i econòmic dels centres docents no universitaris i la dotació dels mitjans materials dels centres i dels serveis de suport educatiu.

    b) Planificar la xarxa de centres educatius d'acord amb les necessitats d'escolarització, així com l'ordenació i execució d'actuacions relatives al transport i menjador escolar, serveis escolars, escola llar i altres de naturalesa anàloga.

    c) La proposta d'autorització, reconeixement, homologació, transformació, modificació o supressió de centres educatius privats.



    d) La tramitació, proposta i gestió dels concerts educatius amb els titulars dels centres privats.

    e) El registre dels centres educatius, així com l'autorització i la supressió dels ensenyaments a impartir en els centres públics i privats.



    f) Ordenar l'oferta educativa en cada curs escolar, establir els processos d'admissió de l'alumnat en tots els ensenyaments i coordinar els processos d'atenció a l'alumnat i les seues famílies.

    g) L'edició, la gestió i el registre de l'historial acadèmic de l'alumnat i, si és el cas, dels llibres d'escolaritat acreditatius dels estudis dels diferents nivells i etapes.

    h) L'expedició de títols i diplomes acadèmics i professionals d'ensenyaments no universitaris, la competència dels quals corresponga en la conselleria competent en matèria d'educació. Gestió del registre dels títols acadèmics i professionals de la Comunitat Valenciana.

    i) La gestió en matèria de beques i ajudes a l'estudi en l'àmbit no universitari, així com les ajudes i subvencions a concedir, dins de l'àmbit funcional d'aquesta direcció general.

    j) Estudiar, elaborar i proposar les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir l'equipament escolar i el material didàctic.

    k) Planificar, organitzar i gestionar l'educació a distància i emetre informes sobre la seua autorització.

    2. El Centre Específic d'Educació a Distància s'adscriu orgànicament a la Direcció General de Centres.



    Article 8. Direcció General de Personal Docent

    1. La Direcció General de Personal Docent exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria de proposta i execució de la política de personal docent de la conselleria, excepte en aquelles matèries atribuïdes a la conselleria amb competències en matèria de funció pública. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Exercir la direcció del personal docent dependent de la Conselleria, així com les competències de proposta a la sotssecretaria en matèria de personal no docent d'administració i serveis dels centres i serveis educatius.

    b) Crear, modificar i suprimir els llocs de treball de les plantilles del personal docent dels centres, i dels serveis educatius, dels llocs d'assessors tècnics docents i coordinadors tècnics docents, i dels llocs d'assessors de formació; així com l'elaboració, aprovació i publicació de les plantilles de personal docent dels esmentats llocs, centres i serveis.



    c) Gestió i actualització del Registre de personal docent no universitari, sense perjudici de les competències que tinguen encomanades altres òrgans o departaments de la Generalitat.

    d) Elaborar i proposar per a la seua aprovació l'oferta d'ocupació pública de personal docent, així com dictar totes les resolucions i actes administratius que es requerisquen en els procediments selectius per a l'ingrés en la funció pública docent no universitària, excepte la convocatòria i l'aprovació de les bases, que es realitzarà per ordre de la persona titular de la Conselleria.

    e) Establir les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent públic dels nivells no universitaris.

    f) Convocar, gestionar i resoldre els procediments per a la provisió de llocs de treball de caràcter docent que depenguen de la Conselleria.



    g) Estudiar, proposar i desenvolupar mesures que tendisquen a la millora de les condicions de treball i de la productivitat, sense perjudici de les atribucions que corresponguen als òrgans competents en matèria de funció pública.

    h) Exercir les facultats disciplinàries respecte del personal docent dependent de la Conselleria, excepte les que l'ordenament jurídic atribueix a altres òrgans.



    Article 9. Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

    1. La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria de formació professional en tots els seus àmbits, així com els ensenyaments de règim especial, a excepció dels ensenyaments artístics superiors. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) L'ordenació i la gestió de la formació professional i dels ensenyaments de règim especial.

    b) Col·laborar amb altres administracions, institucions i organismes que tinguen algun tipus de responsabilitat en la formació professional i en els ensenyaments de règim especial.

    c) Promoure el desenvolupament de la formació professional, adequant-la a les necessitats socioproductives, amb la finalitat de donar resposta al teixit productiu de la Comunitat Valenciana i elevar els nivells d'ocupabilitat.

    d) Promoure els convenis de col·laboració amb altres administracions públiques, associacions empresarials, universitats i altres institucions o entitats per a la implantació i el desenvolupament de la formació professional.

    e) Certificar l'acreditació d'unitats de competència incloses o no en títols de Formació Professional i certificats de professionalitat per delegació del titular de la Conselleria.

    f) Certificar les habilitacions dels qui exerceixen de personal assessor i avaluador en el marc dels procediments d'avaluació i acreditació de competències professionals adquirides per les persones a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació.

    g) Gestionar els programes educatius de la Unió Europea en l'àmbit funcional de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial.



    Article 10. Direcció General d'Inclusió Educativa

    La Direcció General d'Inclusió Educativa exerceix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria d'inclusió educativa i de personal no docent d'atenció educativa en centres docents. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Ordenar i gestionar els serveis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional, així com el suport als centres educatius i altres organismes amb competències en aquesta matèria.

    b) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar mesures que propicien la millora del clima escolar i de l'educació en igualtat.

    c) Promoure l'elaboració de materials didàctics i de suport en matèria d'educació inclusiva, tant per al professorat com per a les famílies de l'alumnat.

    d) Exercir les competències de proposta, gestió i execució en relació amb el règim jurídic d'aplicació al personal no docent d'atenció educativa en centres docents, així com proposar la provisió de llocs de treball de personal no docent d'atenció educativa dels centres i serveis educatius, d'acord amb la planificació prevista, en concret, personal educador d'educació especial, fisioterapeutes i personal educador d'educació infantil, i intèrprets del llenguatge de signes destinats al suport de la inclusió educativa excepte en aquells aspectes que siguen atribuïts a la conselleria amb competències en matèria de funció pública.



    e) Proposar la creació, modificació i supressió dels llocs de treball de personal no docent d'atenció educativa en centres docents.

    f) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar mesures de prevenció i intervenció davant dels conflictes i la promoció de la convivència.



    Article 11. Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

    La Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme exerceix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria de política lingüística, traducció i correcció de textos i multilingüisme en l'àmbit dels ensenyaments no universitaris. Té com a finalitat desenvolupar la legislació lingüística derivada de l'article 6 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià, com també vetlar pels usos institucionals que estableix el Consell per a les dues llengües oficials i per a l'aplicació d'una política que avance cap a la normalització de la diversitat lingüística mitjançant la promoció social del valencià i el foment del multilingüisme.

    Entre altres, exerceix les competències següents:

    a) Dirigir, analitzar, coordinar i executar la política lingüística d'acord amb la planificació lingüística de la Generalitat i amb la normativa legal vigent.

    b) Impulsar els treballs i les actuacions establits en el Pla d'acompanyament lingüístic al personal de l'administració de la Generalitat i la coordinació institucional d'aquest, sense perjudici de les competències que puguen correspondre a altres òrgans de l'Administració de la Generalitat en aquesta matèria.

    c) Informar, proposar i, si escau, elaborar els projectes de normes i disposicions relacionades amb la política lingüística, amb la normalització, la promoció i el foment de l'ús del valencià i la gestió del multilingüisme, i emetre informe sobre els projectes normatius de caràcter general que es relacionen que siguen promoguts per les diverses conselleries i òrgans dependents de l'Administració de la Generalitat.



    d) Articular la coordinació de les actuacions que, en matèria de política lingüística, duu a terme la Generalitat així com les diferents administracions, institucions i entitats cíviques i culturals en el procés de normalització lingüística en els diferents àmbits sectorials representats en el Consell Social de les Llengües.



    e) Supervisar l'actuació de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

    f) Traduir i corregir textos oficials.

    g) Dirigir, coordinar i gestionar els registres de certificacions de llengües i regular els certificats acreditatius de competències lingüístiques obtinguts en el sistema educatiu valencià, públic o sostingut amb fons públics.

    h) Validar l'acreditació de la competència lingüística de les titulacions i certificats emesos per diferents entitats públiques i privades que s'adeqüen al model establit en el MECRL, per mitjà de la Comissió de Competències Lingüístiques.

    i) Coordinar els programes europeus de foment de la diversitat cultural i lingüística entre la població adulta.

    j) Ordenar i gestionar les escoles oficials d'idiomes.



    Article 12. Direcció General d'Infraestructures Educatives

    1. La Direcció General d'Infraestructures Educativa exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria de proposta, planificació, programació, gestió i execució de les infraestructures educatives, així com la seua contractació, assistència i gestió economicoadministrativa. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Redacció, gestió i supervisió dels projectes tècnics de construccions escolars, i la direcció, seguiment i control de l'execució de les obres en centres educatius, tot això amb referència a aquells l'execució dels quals assumisca directament la Conselleria.

    b) Planificar i gestionar la tramitació tecnicoadministrativa de les actuacions incloses en el programa Edificant.

    c) Proposar i revisar les delegacions de competències en cooperació amb les administracions locals per a la construcció, ampliació, adequació, reforma i equipament de centres públics de la Generalitat.

    d) Elaborar les normes de disseny i qualitat dels centres docents.

    e) Planificar i estudiar, conjuntament i en coordinació amb els centres directius competents, el programa de necessitats de construccions escolars i la realització d'estudis de viabilitat tècnica de parcel·les.

    f) La revisió i actualització dels mòduls de cost de les obres, així com els preus unitaris d'estudis i treballs relacionats amb aquells.



    g) Emetre informes en matèria d'infraestructures educatives i sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar, de conformitat amb la normativa vigent.

    h) Suport tècnic i supervisió de la documentació tècnica pel que respecta al compliment dels requisits mínims dels espais exigibles per la normativa específica en cada nivell d'ensenyament, en la tramitació dels expedients relatius a la creació, autorització i modificació de centres privats; així com dels centres públics que no són de titularitat de la Generalitat.



    Article 13. Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport

    1. La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport és l'òrgan superior de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que assumeix, sota la superior direcció de la persona titular de la Conselleria, les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de proposta i execució de la política cultural relativa a teatre, música, cinema, dansa, circ, exposicions i museus, llibre, biblioteques i arxius, patrimoni cultural valencià, esport, pilota valenciana, la gestió de les infraestructures culturals i esportives, i ajudes i subvencions d'àmbit cultural i esportiu. Així mateix exercirà, a través de la unitat administrativa corresponent, les competències de l'Oficina del Mecenatge Cultural.



    2. La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport dirigirà, impulsarà i coordinarà les relacions institucionals amb altres entitats públiques i privades, sense perjudici de les atribucions legals i reglamentàries d'altres òrgans de l'administració de la Generalitat.

    3. De la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General de Cultura i Patrimoni

    b) Direcció General d'Esport

    Article 14. Direcció General de Cultura i Patrimoni

    1. La Direcció General de Cultura i Patrimoni assumeix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de conservació, protecció, enriquiment, restauració, difusió i foment del patrimoni cultural valencià, tant moble com immoble, museus, polítiques de foment del llibre i la lectura, patrimoni bibliogràfic, gestió de biblioteques, arxius, suport tècnic i promoció cultural, així com la promoció, impuls i investigació de les tradicions i institucions tradicionals del poble valencià. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) Promoure, difondre, protegir i fomentar la política cultural valenciana, així com l'activitat de creadors i artistes, en les matèries de la seua competència i en coordinació amb la secretaria autonòmica.

    b) La protecció, difusió, enriquiment, estudi i la investigació, conservació i restauració dels béns integrants del patrimoni cultural valencià, tant moble com immoble i immaterial, així com la promoció, planificació i difusió del seu coneixement i la incorporació d'aquests a usos actius, respectuosos i adequats a la seua naturalesa, sense perjudici de les competències atribuïdes als ens públics adscrits a la Conselleria.



    c) L'exercici de les facultats de vigilància i tutela legal del patrimoni cultural valencià, conforme amb el que es preveu en l'ordenament jurídic.

    d) Elaboració i manteniment de l'Inventari general del patrimoni cultural valencià.

    e) La proposta de creació i regulació de museus i altres centres de depòsit cultural.

    f) La promoció i ajuda a la creació literària, a l'activitat editorial valenciana i a totes les manifestacions de caràcter anàleg que es desenvolupen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    g) L'estudi, enriquiment, conservació i restauració del patrimoni bibliogràfic i documental de la Comunitat Valenciana, així com l'exercici de les facultats per a la seua vigilància i tutela, conforme amb el que es preveu en l'ordenament jurídic.

    h) Exercir les competències en matèria de manteniment, custòdia, exhibició, investigació i digitalització de tots els arxius de la Generalitat, de l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana, de l'Arxiu del Regne i de la resta d'arxius de titularitat estatal gestionats per la Conselleria.

    i) Qualsevol altra que li atribuïsquen les disposicions vigents o li encomanen els o les titulars de la Conselleria o de la secretaria autonòmica de la qual depén.

    2. Dependrà funcionalment de la direcció general el personal de l'administració de la Generalitat que realitza les competències d'arxiu.



    Article 15. Direcció General d'Esport

    1. La Direcció General d'Esport assumeix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de foment i promoció de l'activitat esportiva, dinamització de la pràctica esportiva ciutadana, relació i col·laboració amb les entitats i organismes esportius, cooperació amb entitats privades que fomenten l'esport, especialment, per la seua singularitat les vinculades a la pilota valenciana, i coordinació d'esdeveniments de caràcter esportiu organitzats per la Generalitat. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Fomentar, secundar, protegir i tutelar l'associacionisme esportiu, requerint el correcte funcionament de les competències públiques que per delegació de la Generalitat exerceixen les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

    b) Autoritzar i revocar la inscripció i anotació en el Registre d'Entitats Esportives dels clubs esportius, federacions esportives, grups de recreació esportiva, agrupacions de recreació esportiva, seccions esportives d'altres entitats, seccions de recreació esportiva d'altres entitats, societats anònimes esportives i associacions de federacions esportives de la Comunitat Valenciana, tal com estableix la normativa vigent.



    c) Fomentar i col·laborar en l'organització de l'esport en edat escolar i universitària.

    d) Qualificar els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana i col·laborar amb les federacions esportives en matèria d'esport d'elit.

    e) Proposar la regulació i supervisar els centres de tecnificació esportiva i els programes de suport a l'esport d'elit en la Comunitat Valenciana.

    f) El foment i potenciació, en tots els ordres, incloent-hi la construcció, reforma i millora d'infraestructures corresponents, de l'esport de pilota valenciana, així com la seua tutela, garantint el seu coneixement, desenvolupament, pràctica, difusió i projecció internacional, coordinant i prestant assistència a la Federació de Pilota Valenciana de la CV i a la Fundació de la CV per a la Pilota Valenciana.

    g) Exercir la funció inspectora en matèria d'esport.

    h) Qualsevol altra competència que li encomanen els titulars de la Conselleria o la secretaria autonòmica de la qual depén, o li conferisquen les disposicions vigents.





    CAPÍTOL III

    Sotssecretaria



    Article 16. Sotssecretaria

    La persona titular de la Sotssecretaria, sota la directa dependència de la persona titular de la Conselleria, exerceix les atribucions que li confereix l'article 69 de la Llei del Consell, així com la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial i l'exercici de la potestat disciplinària, respecte del personal adscrit a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei. Així mateix, exercirà les competències que li assignen el present reglament, les altres disposicions legals i aquelles que el conseller o consellera li encomane. Entre altres, exerceix les competències següents:

    a) Dirigir i gestionar els serveis generals i dependències comunes de la Conselleria.

    b) Tramitar els expedients de contractació.

    c) Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració del departament, així com els que hagen de proposar-se al Consell per a la subscripció amb entitats públiques o privades.

    d) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

    e) Coordinar, supervisar i controlar l'organització i el funcionament de tots els centres, serveis i unitats de la Conselleria.

    f) Tramitar i coordinar les consultes davant l'Advocacia General de la Generalitat que assistisca el departament, dels òrgans superiors i directius i unitats administratives de la Conselleria.

    g) Supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, així com emetre informe sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president o presidenta de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la Conselleria.

    h) Coordinar la tramitació de projectes normatius.

    i) Informar el personal directiu de la Conselleria de la procedència legal i viabilitat econòmica dels seus projectes, plans i programes d'actuació.

    j) Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.



    k) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels diferents centres directius del departament.

    l) Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica del departament, establint les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    m) Planificar i controlar les inversions i operacions de capital de la Conselleria, realitzant els actes de gestió que reglamentàriament li corresponguen.

    n) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que corresponguen a l'àmbit funcional de la Sotssecretaria i d'acord amb el que establisquen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    o) Gestionar les despeses de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina, sense perjudici de les facultats atribuïdes a altres òrgans, exercint la direcció, coordinació i control sobre les diferents unitats de la Conselleria que intervinguen en el seu procés d'elaboració.



    p) La gestió patrimonial dels béns afectes a la Conselleria.

    q) Disposar la publicació, quan siga procedent, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d'òrgans de la Conselleria en els diaris oficials.

    r) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    s) Promoure i coordinar les accions i mesures de transparència que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria, en compliment del que disposa la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i realitzar-ne el seguiment i vigilància.

    t) Exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei.

    u) Promoure i coordinar les accions i mesures de protecció de dades que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria, en compliment del que disposa la normativa reguladora de la matèria, i realitzar-ne el seguiment i vigilància.





    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Entitats adscrites a la Conselleria amb competències en cultura

    L'adscripció a la Conselleria amb competència en matèria de cultura per la seua normativa reguladora de les entitats Institut Valencià d'Art Modern, de l'Institut Valencià de Cultura i del Consorci de Museus es realitzarà a través de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport.

    L'adscripció a la Conselleria amb competència en matèria de cultura per la seua normativa reguladora de les entitats Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals (IVACOR) es realitzarà a través de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.



    Segona. Adscripció de museus i entitats culturals

    El Museu de Belles Arts de València, el Museu Castell-Teatre de Sagunt, Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu Històric de Sagunt, el Museu de la Valltorta de Tírig, el Museu de la Impremta i de les Arts Gràfiques del Puig de Santa Maria i el Centre d'Arqueologia Subaquàtica de la Comunitat Valenciana, així com el seu personal queden adscrits orgànicament i funcionalment a la Direcció General de Cultura i Patrimoni.



    Tercera. El Patronat del Palmerar d'Elx i el Patronat del Misteri d'Elx

    La dependència orgànica i funcional del Patronat del Palmerar d'Elx, que la Llei 1/1986, de 9 de maig, de la Generalitat, de tutela del Palmerar d'Elx, estableix respecte de la Conselleria, correspondrà a la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport, i s'articularà a través de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

    De la mateixa manera, amb la mateixa dependència, s'articularà a través de l'esmentada Direcció General el Patronat del Misteri d'Elx.





    Quarta. Adscripció de l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana

    L'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana queda adscrit orgànicament i funcionalment a la Direcció General de Cultura i Patrimoni.





    Cinquena. Adscripció de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià

    La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià queda adscrita a la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme.



    Sisena. Comissió de Transparència

    En l'àmbit de la Conselleria, i depenent de la Sotssecretaria, es constituirà la Comissió de Transparència, en els termes que s'establisca reglamentàriament.







    DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



    Primera. Règim transitori de les unitats i llocs de treball de nivell administratiu

    Els diferents centres gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes per aquest decret.

    Al mateix temps, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades segons l'anterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals continuaran subsistents, retribuïdes a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris amb què ho eren fins ara, i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

    Tot això es mantindrà fins que es dicte l'ordre de desplegament del present reglament i es duguen a terme les modificacions pressupostàries corresponents, així com les actuacions que siguen procedents sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.

    Així mateix, des del moment d'entrada en vigor del present decret i sense perjudici de l'anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que pertoquen, de conformitat amb la reorganització efectuada.



    Segona. Transferència de personal, béns i serveis adscrits a l'ISEACV



    1. D'acord amb la disposició addicional única del Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital s'adscriu a aquesta conselleria l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana (ISEACV).



    2. Mitjançant una ordre conjunta de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb l'informe favorable previ de les conselleries competents en matèria d'hisenda i de funció pública, s'articularà la transferència efectiva del personal docent dels cossos de catedràtiques i catedràtics de Música i Arts Escèniques, de professores i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtiques i catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny, de professores i professors d'Arts Plàstiques i Disseny, de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, així com del personal d'administració i serveis en l'ISEACV. Fins aquest moment, l'abonament de les retribucions i la gestió del personal els continuarà tramitant la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



    3. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport assumirà provisionalment fins al 31 de desembre de 2020 la gestió i manteniment dels immobles on es desenvolupa l'activitat dels centres adscrits a l'ISEACV. A partir d'aquest moment, la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital n'assumirà íntegrament la gestió i manteniment. No obstant això, totes dues conselleries establiran els mecanismes de coordinació necessaris en aquells béns immobles en els quals coexistisquen centres adscrits a totes dues conselleries, així com respecte d'aquells en els quals s'haja planificat o iniciat alguna actuació per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En aquest mateix sentit es mantindran els contractes dels centres que es troben en vigor indistintament de la naturalesa compartida o no del centre.







    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen a aquest decret i expressament el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. No obstant això, continuaran en vigor les previsions d'aquest reglament referents al nivell administratiu del departament fins que es dicte l'ordre de desplegament d'aquest decret, de conformitat amb el que estableix l'article 80 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i les conselleries de la Generalitat.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Habilitació per al desplegament i execució del decret

    Es faculta la persona titular de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per a dictar les disposicions que requerisca l'execució i desplegament d'aquest decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei del Consell, i especialment l'ordre de desplegament a què es fa referència en l'article 80 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i les conselleries de la Generalitat.



    Segona. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 30 d'octubre de 2020



    El president de la Generalitat,

    XIMO PUIG I FERRER



    El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

    VICENT MARZÀ I IBÁÑEZ