Val / Cas

DECRET 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

Publicado en:   DOGV núm. 8959 de 24.11.2020
Entrada en vigor :   25.11.2020
Origen disposición :   Conselleria de Justicia, Interior y Administración Pública
Referencia Base Datos:   009485/2020
Estado :   Vigente
Fecha fin Vigencia :  
Compendio :   Enlace al Compendio
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/es/eli/es-vc/d/2020/10/30/172/con/vci/
Seleccionar redacción :


TEXTO CONSOLIDADO

Versió vigent: 08.03.2023 -

Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

 

(DOGV núm. 8959 de 24.11.2020)

 

 

El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, estableix l'estructura bàsica de l'administració del Consell, assignant en el seu article 6 a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública les competències en matèria de justícia, reformes democràtiques, i gestió de les competències en matèria de consultes populars, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat, així com les competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, extinció d'incendis i gestió de les competències en matèria de situacions d'emergència, i, així mateix, les competències en matèria de funció pública.

Aquesta norma organitzativa va ser desenvolupada, quant a les secretaries autonòmiques, pel Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, determinant que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública disposaria, com a òrgans superiors de dues secretaries autonòmiques: la de Justícia i Administració Pública i la de Seguretat i Emergències.

El Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en els seus articles 71 a 78, va establir l'estructura i competències dels òrgans superiors i directius d'aquesta Conselleria.

Conforme amb l'article 70.2 del Decret 105/2019, aquest marc organitzatiu ha de completar-se amb l'aprovació, mitjançant decret del Consell, del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria que, posteriorment, serà desenvolupat, quant al nivell administratiu, mitjançant ordre.

En virtut de l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 28.f, 43 i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 30 d'octubre de 2020,

 

 

DECRETE

 

TÍTOL I
Disposicions generals

 

Article 1. Competències de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

1. La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública és el departament del Consell al qual correspon exercir les competències en matèria de justícia, reformes democràtiques, gestió de consultes populars, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat, així com les competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, extinció d'incendis, gestió de situacions d'emergència; i, alhora, les competències en matèria de funció pública, planificació estratègica, qualitat i modernització de l'administració pública.

2. Territorialment, la conselleria s'organitza en serveis centrals i serveis perifèrics i, funcionalment, en òrgans superiors del departament, nivell directiu i nivell administratiu.

3. Els serveis centrals estenen la seua competència a tot lmbit de la Comunitat Valenciana i els perifèrics, a través de les direccions territorials, al respectiu àmbit provincial.

 

Article 2. Òrgans superiors i òrgans de nivell directiu

Sota la dependència de la persona titular del departament, la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, està integrada pels òrgans superiors i òrgans directius següents:

a) Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública.

b) Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències.

c) Sotssecretaria.

d) Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia.

e) Direcció General de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia.

f) Direcció General de Funció Pública.

g) Direcció General d'Interior. [1]

 

Article 3. Nivell administratiu

El nivell administratiu de la conselleria està constituït per totes les unitats que depenguen directament dels anteriors òrgans superiors i directius, i es desenvoluparà mitjançant la corresponent ordre, previ informe favorable de les conselleries competents en matèria d'hisenda i funció pública.

 

 

TÍTOL II
Estructura i funcions dels òrgans superiors i del nivell
directiu dels serveis centrals del departament

 

CAPÍTOL I
Persona titular de la Conselleria

 

Article 4. Competències de la persona titular de la Conselleria

1. La persona titular de la Conselleria, com a màxim òrgan superior del departament, exerceix totes les competències conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria.

2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria, davant tota classe d'institucions públiques i privades.

 

Article 5. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

1. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de qui depén directament, al capdavant del qual estarà la persona titular de la direcció del Gabinet, que dirigirà i en coordinarà les actuacions.

2. Especialment, són funcions del Gabinet:

a) L'assessorament a la persona titular del departament en aquells assumptes i matèries que aquesta dispose.

b) L'organització de l'agenda institucional de la persona titular de la Conselleria.

c) El manteniment de les relacions amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de la resta d'administracions públiques, entitats o organismes

d) Dirigir les relacions informatives i amb els mitjans de comunicació.

e) Gestionar i dur a terme el seguiment de la comunicació institucional de la Conselleria.

f) Qualssevol altres funcions que se li encomanen.

 

Article 6. Consell de Direcció

1. El Consell de Direcció és lrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular del departament en l'elaboració, coordinació i execució del programa actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció, està integrat per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, de la sotssecretaria, de les direccions generals i del gabinet de la persona titular de la Conselleria. Aquesta última exercirà la secretaria d'aquest consell.

2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament, quan la persona titular de la Conselleria ho estime convenient.

3. La persona titular del departament podrà acordar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres grups o comissions de treball de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que en cada cas determine.

 

Article 7. Substitucions

1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular de la Conselleria serà aplicable el que es disposa en l'article 12.1.i de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com a titular del departament, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seran exercides temporalment per la persona titular de la secretaria autonòmica, sotssecretaria i direccions generals, seguint l'ordre previst en l'article 2 del present reglament.

2. Aquest ordre serà aplicable així mateix, als efectes de la seua substitució en els casos de vacants, absència, malaltia o altres causes d'impossibilitat, per a les secretaries autonòmiques, sotssecretaria i direccions generals i, si fa el cas, correspondrà substituir la persona titular de la direcció general de funció pública, a la persona titular de la secretaria autonòmica de justícia i administració pública i, en defecte d'això, a qui corresponga segons l'ordre de prelació referit en l'article 2 adés esmentat.

3. El que s'estableix en els apartats anteriors s'entén sense perjudici del que, si fa el cas, dispose la persona titular de la Conselleria, mitjançant resolució.

 

 

CAPÍTOL II
Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública

 

Article 8. Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública

1. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública, sota la dependència de la persona titular de la Conselleria, i de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, assumeix les competències en matèria de justícia, reformes democràtiques, consultes populars, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat, així com les competències en matèria de funció pública, planificació estratègica, qualitat i modernització de l'administració pública, dirigint i coordinant els centres directius i les unitats administratives que se li adscriguen.

2. Correspon a la persona titular de la Secretaria Autonòmica, així mateix, resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius que estiguen sota la seua dependència, i els actes de les quals no esgoten la via administrativa.

3. De la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública depenen els centres directius següents:

a) Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia.

b) Direcció General de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia.

c) Direcció General de Funció Pública.

 

Article 9. Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia

1. La Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de relacions amb la justícia, infraestructures judicials, modernització tecnològica de l'administració de justícia, gestió dels recursos materials i humans, i formació del personal al servei de l'administració de justícia; col·legis professionals, associacions, registres i notariat, unions de fet, i la relació amb la professió titulada de gestor administratiu.

2. Especialment, li correspon:

a) Elaborar els estudis i la programació de la planta judicial, i dissenyar les unitats de suport directe i els serveis comuns processals, així com planificar i executar els projectes de millora organitzativa de l'administració de justícia en la Comunitat Valenciana.

b) Exercir les competències que la Llei 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, atribueix a la Generalitat en relació amb els instituts de Medicina Legal i dels jutjats de Pau.

c) Gestionar les competències en matèria de personal de l'administració de justícia a la Comunitat Valenciana, tot participant en els processos selectius i de provisió de llocs de treball, així com en l'elaboració de les relacions de llocs de treball (RLT), autorització de situacions administratives, llicències i vacances. Així mateix, li correspon les relacions amb els representants sindicals del personal de l'administració de justícia.

d) Gestionar i realitzar el seguiment dels plans de formació del personal transferit. Així com d'aquells convenis i acords per a la formació del personal de l'administració de justícia que se li encomanen.

e) Dotar els òrgans judicials dels recursos materials adequats, així com planificar i, si fa el cas, gestionar les necessitats per a la modernització tecnològica de l'Administració de Justícia

f) Gestionar el Registre de col·legis professionals i consells valencians de col·legis professionals, així com la creació, modificació i supressió de col·legis professionals. Així mateix, li correspon la tramitació dels expedients sancionadors en aquesta matèria.

g) Dotar els òrgans judicials d'infraestructures i instal·lacions adequades per al desenvolupament de la seua funció i garantir el seu correcte funcionament.

h) Tramitar els nomenaments per a cobrir vacants de notaries i registres i elaborar el decret del Consell de nomenament, així com realitzar l'estudi i proposta de fixació de les demarcacions notarials i registrals.

i) Gestionar el Registre d'unions de fet de la Comunitat Valenciana.

j) Gestionar el Registre d'associacions de la Comunitat Valenciana.

k) Convocar i desenvolupar les proves per a l'obtenció del títol de gestor administratiu i l'expedició del títol de gestor administratiu.

l) Gestionar el Registre de fundacions de la Comunitat Valenciana, donar suport tècnic i administratiu al Protectorat de fundacions de la Generalitat i al Consell superior de fundacions de la Comunitat Valenciana, i revisar i preparar el depòsit dels comptes anuals.

 

Article 10. Direcció General de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia

1. La Direcció General de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública, exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'assistència jurídica gratuïta, mediació, assistència a les víctimes del delicte, ajudes a les víctimes del terrorisme, i dels instruments que aprofundisquen en el desenvolupament democràtic i en la promoció dels drets.

2. Especialment, té atribuïdes les competències següents:

a) Organitzar, executar i controlar la política de la Generalitat en matèria d'atenció a la víctima del delicte a través de la xarxa d'oficines d'atenció a les víctimes del delicte i relacions amb els òrgans judicials de la Comunitat Valenciana.

b) Portar la gestió en matèria d'ajuda a les víctimes del terrorisme, així com les iniciatives en reconeixement a aquestes.

c) Organitzar, executar i verificar l'assistència jurídica gratuïta, de conformitat amb el que disposa la normativa estatal i autonòmica valenciana.

d) Implantar, desenvolupar i impulsar en tots els àmbits mesures encaminades a la desjudicialització de conflictes, així com la mediació i altres mecanismes alternatius de resolució d'aquests.

e) Promocionar els drets i llibertats fonamentals reconeguts en la Constitució i en la resta de l'ordenament jurídic.

f) Planificar, dissenyar i, si fa el cas, desenvolupar programes formatius i de millora del coneixement dirigits de manera transversal i intersectorial a tots els professionals de l'administració de justícia, que contribuïsquen a reforçar la protecció i promoció del dret d'accés a la justícia i a la protecció de les víctimes, en col·laboració amb la resta de departaments i administracions.

 

Article 11. Direcció General de Funció Pública [2]

1. La Direcció General de Funció Pública, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública, en relació amb el personal al servei de l'Administració de la Generalitat, exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de funció pública, ordenació, provisió i relacions sindicals.

2. Especialment, té atribuïdes les competències següents:

a) Elaborar les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat gestionats per la conselleria, gestionar els plans d'ocupació i els procediments de reassignació d'efectius, dissenyar la classificació de llocs de treball i el sistema retributiu del personal en coordinació amb la conselleria competent en matèria de pressupostos i despeses.

b) Realitzar les actuacions materials necessàries per a la gestió, manteniment i actualització del Registre de Personal de la Generalitat i del sistema de cossos, escales i agrupacions professionals funcionarials.

c) Elaborar projectes normatius, informes i directrius en matèria de funció pública.

d) Gestionar el personal i l'aplicació del règim d'incompatibilitats, sense perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans.

e) Gestionar els processos d'accés i progressió de grau en el sistema de carrera professional horitzontal, el nivell competencial i l'antiguitat.

f) Gestionar la provisió temporal i definitiva dels llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.

g) Gestionar les relacions amb les organitzacions sindicals, associacions professionals i representació del personal, així com realitzar el seguiment i la coordinació dels processos electorals dels òrgans de representació del personal empleat públic i de la negociació col·lectiva.

h) Dur a terme la gestió de l'avaluació de l'acompliment del treball del personal de l'Administració de la Generalitat, de manera coordinada amb l'òrgan que exercisca les competències en matèria d'inspecció general de serveis.

i) Planificar l'ocupació pública mitjançant l'elaboració, coordinació i seguiment dels instruments previstos en la normativa vigent.

 

 

CAPÍTOL III
Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències

 

Article 12. Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències

1. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències, sota la dependència de la persona titular de la conselleria, exerceix les competències que se li atribueixen en l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d'interior, seguretat pública, coordinació de policies locals, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita en la Comunitat Valenciana, espectacles, establiments públics, activitats recreatives i socioculturals, protecció civil, extinció d'incendis i gestió d'emergències.

En matèria d'espectacles públics, li corresponen les autoritzacions i sancions derivades de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles, activitats recreatives i establiments públics, i en la normativa reguladora dels espectacles i festejos taurins, així com l'adopció de mesures de policia i provisionals en aquestes matèries.

2. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències exercirà les competències que li corresponen en relació amb la direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, segons el que es preveu en la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, de la seua creació i la seua normativa de desenvolupament; i en la disposició addicional primera del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

 

Article 13. Direcció General d'Interior [3]

La Direcció General d'Interior, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències, exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'espectacles, establiments públics, activitats recreatives i socioculturals; i, en la resta de matèries relatives a interior, seguretat pública, coordinació de policies locals, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, protecció civil, extinció d'incendis i gestió d'emergències, ho farà en virtut de delegació adoptada d'acord amb l'article 12 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

 

 

CAPÍTOL IV
Sotssecretaria

 

Article 14. Sotssecretaria

1. Sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, la persona titular de Sotssecretaria assumeix les funcions establides en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com la Inspecció General de Serveis, la simplificació administrativa i les funcions relatives a consultes populars i processos electorals.

2. En particular, li corresponen les funcions següents:

a) Dirigir i coordinar els serveis generals i dependències comunes de la Conselleria.

b) Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de la Conselleria, així com supervisar els expedients de contractació que gestionen altres centres directius, excepte aquells respecte dels quals els seus titulars tinguen delegades les facultats per a la seua celebració.

c) Elaborar la proposta de l'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.

d) Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria, establint les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i lptima utilització dels recursos.

e) Tramitar els expedients de contractació i de responsabilitat patrimonial.

f) Gestionar les despeses de personal de la Conselleria i tramitar les incidències de nòmina.

g) Realitzar estudis tècnics, de diagnòstic de la situació i de dret comparat, així com recopilar documentació, sobre aquelles matèries que, sense perjudici de les competències de les conselleries que les tinguen atribuïdes, puguen contribuir, en el marc del desenvolupament de les funcions assignades als diferents òrgans i unitats del departament, a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i de l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics.

h) Emetre informes sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la Conselleria.

i) Recaptar l'emissió dels informes jurídics preceptius, conforme al que es disposa en els apartats 2 i 3 de l'article 5 de la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, d'assistència jurídica a la Generalitat.

j) Elaborar estudis i anàlisis relatives a la racionalització i reorganització, tant de l'estructura organitzativa de la Conselleria com dels procediments de gestió que s'hi realitzen, coordinant els treballs que, en aquesta matèria, s'elaboren per altres òrgans o unitats del departament.

k) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de lmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que s'estableix en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

l) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional així com dictar resolucions, instruccions i ordres de servei en assumptes de la seua competència.

m) L'exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei.

n) Dur a terme el seguiment i la coordinació de les actuacions en matèria d'infraestructures, en lmbit de la Conselleria i dels seus organismes dependents.

o) Supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de secretaris autonòmics i sotssecretaris.

p) Realitzar quantes actuacions siguen necessàries en relació amb el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal, en els tractaments de les quals és responsable la Conselleria.

q) Exercir les funcions que li corresponen com a unitat d'igualtat de la Conselleria.

r) La inspecció general dels serveis, amb l'abast i contingut previstos en la Llei 22/2018, de 6 de novembre, de la Generalitat, d'Inspecció General de Serveis, i del sistema d'alertes per a la prevenció de males pràctiques en l'administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

s) Desenvolupar el sistema de prevenció i anàlisi per a la detecció de riscos dirigits a evitar l'aparició d'irregularitats i males pràctiques en la gestió administrativa dels òrgans i entitats de l'administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

t) Planificar, dissenyar i desenvolupar les polítiques de qualitat dels serveis públics de l'administració de la Generalitat, així com dels programes per a l'avaluació de la qualitat dels serveis i la seua posterior acreditació i certificació, dins del marc normatiu establit pel Decret 41/2016, del Consell, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

u) Fomentar la millora de l'eficiència a través de la simplificació administrativa i agilitació dels procediments.

v) Efectuar el disseny i la implementació de l'avaluació de l'acompliment del treball del personal de l'administració de la Generalitat, així com la coordinació de la informació sobre absentisme del personal emprat proporcionada pels òrgans competents en matèria de personal.

w) Coordinar i gestionar les Unitats de Resolució de conflictes de València, Castelló i Alacant (URC).

 

3. En matèria de processos electorals, especialment li correspon:

a) El seguiment dels processos electorals.

b) Elaborar i coordinar la normativa específica destinada a la seua realització.

c) Coordinar les relacions necessàries amb l'administració electoral i amb els òrgans competents de l'Administració General de l'Estat.

d) Elaborar anàlisis estadístiques, estudis comparatius i avaluació de processos electorals i consultes populars i electorals.

e) Realitzar propostes de desenvolupament legislatiu del sistema de consultes populars municipals, d'acord amb el legalment establit.

f) Proposar tècniques que optimitzen el funcionament de les infraestructures i mitjans ofimàtics destinats al seguiment electoral.

g) Gestionar les subvenciones autonòmiques anuals i les corresponents per despeses electorals de les formacions polítiques, en els termes establits en la legislació vigent.

 

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera. Entitats que s'adscriuen a la Conselleria [4]

S'adscriuen a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències i l'Escola Valenciana d'Administració Pública, corresponent la presidència d'ambdós organismes a la persona titular del departament.

 

Segona. Incidència pressupostària

La implantació i desenvolupament d'aquest decret no té cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la Conselleria amb competències en matèria de justícia, interior i administració pública.

 

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Única. Unitats administratives

Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu romandran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tenen atribuïda, i la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris. Tot això, fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions escaients en aquests, en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública, per a la seua adequació a la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.

 

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Única. Derogació normativa

Queden derogades quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposen al present decret.

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública per a dictar quantes disposicions requerisca el desenvolupament i execució del present decret, en compliment del que es disposa en l'article 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Consell, i especialment, per a desenvolupar la seua estructura administrativa conforme a l'article 70.2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell.

 

Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 30 d'octubre de 2020.

 

El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER

 

La consellera de Justícia, Interior
i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

 

 

 



[1]  La lletra g de l'article 2 es modifica per l'article 2 del Decret 27/2022, d'11 de març, del Consell, de modificació del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i del Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV núm. 9298 de 15.03.2022).

[2]  L'article 11 es modifica per la disposició final primera del Decret 19/2023, de 3 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Escola Valenciana d'Administració Pública (DOGV núm. 9548 de 07.03.2023).

[3] L'article 13 es modifica per l'article 2 del Decret 27/2022, d'11 de març, del Consell.

[4]  L'article 11 es modifica per la disposició final primera del Decret 19/2023, de 3 de març, del Consell.