DECRET 44/2015, de 10 d'abril, del Consell, de modificació del Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell, aprovatori del Reglament pel qual es regixen els centres de busseig de la Comunitat Valenciana i el procediment per a la sol·licitud d'autorització d'estos centres.



Publicado en:  DOGV núm. 7504 de 14.04.2015
Número identificador:   2015/3289
Referencia Base Datos:  003235/2015
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Infraestructures, Territori i Medi Ambient
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Esport Infraestructures
    Descriptores:
      Temáticos: esport, mar, reglament administratiu, instal.lació esportiva , registre


  • DECRET 44/2015, de 10 d'abril, del Consell, de modificació del Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell, aprovatori del Reglament pel qual es regixen els centres de busseig de la Comunitat Valenciana i el procediment per a la sol·licitud d'autorització d'estos centres. [2015/3289]

    PREÀMBUL



    Per mitjà del Reial Decret 1952/1996, de 23 d'agost, es va aprovar l'acord de la Comissió Mixta, prevista en la disposició transitòria quarta de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, pel qual es van traspassar les funcions i els servicis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Valenciana en matèria d'ensenyaments nauticoesportius i subaquaticoesportius; estes funcions les exercix la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient.

    El Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell, va aprovar el Reglament pel qual es regixen els centres de busseig de la Comunitat Valenciana i el procediment per a la sol·licitud d'autorització d'estos centres, i va regular l'activitat del sector de busseig esportivorecreatiu a la Comunitat Valenciana.

    Este decret no preveu determinats aspectes del busseig esportivorecreatiu com ara les activitats d'iniciació, també denominat batejos de busseig, o la pràctica del busseig esportivorecreatiu per a menors d'edat. Per això és aconsellable regular-les i harmonitzar la normativa respecte a altres comunitats autònomes que ja l'han regulada, i evitar així discriminacions en l'exercici d'esta activitat.



    Cal adaptar el decret esmentat al que disposen el Reial Decret 1363/2007, de 24 d'octubre, pel qual es va establir l'ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial, el Reial Decret 932/2010, de 23 de juliol, pel qual es va establir el títol de Tècnic Esportiu en busseig esportiu amb escafandre autònom i es van fixar els ensenyaments mínims i els requisits d'accés, i el Reial Decret 1073/2012, de 13 de juliol, pel qual es va establir el títol de Tècnic en Operacions Subaquàtiques i Hiperbàriques i se'n van fixar els ensenyaments mínims.

    En conseqüència, per mitjà d'esta norma es modifica la disposició addicional del Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell. Així mateix, es modifiquen els articles 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 8; s'introduïxen tres nous articles en l'annex I, i es fa una nova redacció dels articles 4 i 7 del annex II de l'esmentat decret.

    En virtut de l'article 18.f de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i complits els tràmits procedimentals previstos en l'article 43 de l'esmentada llei i en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, a proposta de la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 d'abril de 2015,





    DECRETE



    Article únic. Modificació del Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell, aprovatori del Reglament pel qual es regixen els centres de busseig de la Comunitat Valenciana i el procediment per a la sol·licitud d'autorització d'estos centres

    1. S'aprova la modificació de la disposició addicional, la redacció de la qual queda establida en l'annex d'este decret.

    2. S'aprova la modificació dels articles 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 8 de l'annex I, que queden redactats en els termes que figuren en l'annex d'este decret.

    3. S'afigen tres nous articles amb els números 11, 12 i 13 a l'annex I, que queden redactats en els termes que figuren en l'annex d'este decret.

    4. Es modifiquen els articles 4 i 7 de l'annex II, que queden redactats en la forma indicada en l'annex d'este decret.

    5. Les referències al Centre de Desenrotllament Marítim i al conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que figuren en el Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell, s'entendran realitzades, respectivament, a la direcció general i al titular de la conselleria que tinga la competència en matèria d'activitats subaquàtiques esportivorecreatives.





    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Infraccions i sancions

    L'incompliment del que establix este decret serà sancionat d'acord amb el règim d'infraccions i sancions establit en la Llei 2/2014, de 13 de juny, de la Generalitat, de Ports de la Generalitat.





    Segona. Incidència en les dotacions del gasto

    La aplicació i desplegament d'este decret no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a la conselleria competent en matèria d'activitats subaquàtiques i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els seus mitjans personals i materials.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Terminis d'adaptació

    Els centres de busseig de la Comunitat Valenciana actualment autoritzats que no posseïsquen els requisits exigits en este decret disposaran d'un termini de tres mesos des de l'entrada en vigor d'este per al seu compliment.



    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa este decret i, en especial, les disposicions relatives a la targeta que acredita els professors de busseig establida en la Resolució de 4 de març de 2003, del director del Centre de Desenrotllament Marítim de la Generalitat.



    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Habilitació normativa

    Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria d'activitats subaquàtiques per a dictar totes les ordes i resolucions que calguen per a la millor interpretació i desenrotllament del que disposa este decret.



    Segona. Entrada en vigor

    El present decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



    València, 10 d'abril de 2015



    El president de la Generalitat,

    ALBERTO FABRA PART



    La consellera d'Infraestructures,

    Territori i Medi Ambient,

    ISABEL BONIG TRIGUEROS





    ANNEX

    Modificació del Decret 10/2003, de 4 de febrer, del Consell, aprovatori del Reglament pel qual es regixen els centres de busseig de la Comunitat Valenciana i el procediment per a la sol·licitud d'autorització d'estos centres



    I. Es modifica la disposició addicional, que queda redactada com seguix:

    «Disposició addicional. Supletorietat

    Per a tot allò no previst en este decret seran aplicables:

    1. La Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.

    2. El Decret 2055/1969, de 25 de setembre, pel qual es regula l'exercici d'activitats subaquàtiques, en les disposicions no derogades.



    3. L'Orde de 14 d'octubre de 1997, del Ministeri de Foment, per la qual s'aproven les normes de seguretat per a l'exercici d'activitats subaquàtiques.

    4. En les reserves marines i llocs restringits per l'administració hauran de tramitar-se les pertinents autoritzacions d'acord amb les normatives específiques».



    II. Es modifiquen els articles 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 8 de l'annex I. Reglament de centres de busseig, que queden redactats com seguix:



    «Article 1. Denominació

    1. Es denominen centres de busseig els centres integrats per persones físiques o jurídiques el fi de les quals és la formació o pràctica del busseig esportivorecreatiu amb equips de respiració autònoma, així com la recarrega de botelles i lloguer d'equips, en les diferents modalitats, en l'àmbit turístic o esportivorecreatiu, dins del territori de la Comunitat Valenciana.

    2. Queda exclòs d'este reglament l'exercici del busseig professional, el científic i el militar, que es regiran per la seua normativa específica».





    «Article 2. Classificació

    Els centres de busseig recreatiu de la Comunitat Valenciana es classifiquen en:

    Centres A: centres de formació en activitats subaquàtiques. Són aquells que es dediquen a impartir formació teoricopràctica de busseig esportivorecreatiu.

    Centres B: centres de pràctica d'activitats subaquàtiques. Són aquells en què s'organitzen i realitzen activitats amb immersió.

    Centres A/B: centres de formació i pràctica d'activitats subaquàtiques».



    «Article 3. Activitats

    Els centres A són aquells que es dediquen a impartir formació teoricopràctica de busseig esportivorecreatiu. Els centres de formació queden facultats per a tramitar les corresponents qualificacions que faculten la pràctica del busseig autònom esportivorecreatiu.

    Els centres B són aquells on s'organitzen i realitzen activitats amb immersió.

    Els centres A/B són aquells que exercixen de forma simultània tant formació com realització d'activitats amb immersió.

    Tots els centres podran tindre com a activitat complementària el lloguer de material d'immersió i equips auxiliars, i lloguer i càrrega d'equips autònoms».



    «Article 4. Requisits generals

    Els requisits generals que han de complir estos centres de busseig són els següents:

    1. La direcció tècnica del centre estarà a càrrec, com a mínim, d'algun dels titulats següents:

    a) Un tècnic esportiu en busseig esportiu amb escafandre autònom, grau mitjà, cicle final (TD2), o titulat declarat equivalent a efectes professionals o homologat, de conformitat amb el que establix el Reial Decret 932/2010, de 23 de juliol, pel qual s'establix el títol de Tècnic Esportiu en Busseig Esportiu amb Escafandre Autònom i se'n fixen els ensenyaments mínims i requisits d'accés.

    b) Un titulat bussejador instructor anterior a l'1 de setembre de 2011, regulat pel Decret 2055/1969, de 25 de setembre, o titulació equivalent expedida o reconeguda en altres administracions o comunitats autònomes, que haja obtingut la convalidació del seu títol d'acord amb el que disposa la disposició addicional quarta del Reial Decret 932/2010.

    c) Un titulat tècnic en operacions subaquàtiques i hiperbàriques, regulat en el Reial Decret 1073/2012, de 13 de juliol, pel qual s'establix el títol de Tècnic en Operacions Subaquàtiques i Hiperbàriques i se'n fixen els ensenyaments mínims o títol equivalent.

    2. Disposarà d'un pla d'emergències i evacuació que garantisca l'administració adequada dels primers auxilis i evacuació de qualsevol usuari que necessite este tipus d'atenció en el menor termini possible. Este pla d'emergència es dissenyarà seguint el model desenrotllat en l'annex IV d'este decret.

    3. Existència d'una cambra hiperbàrica en funcionament a una distància tal que puga ser utilitzada en un termini de dos hores des del començament de l'evacuació i des del punt d'immersió, per qualsevol mitjà de transport factible.

    4. Concert contractual amb una entitat d'assegurances que cobrisca les contingències i riscos de responsabilitat civil que puguen tindre lloc en les instal·lacions del centre i durant el desenrotllament de les activitats pròpies d'este, tant als usuaris com al personal que preste els seus servicis i a tercers, per una suma mínima per sinistre de 600.000 euros, amb un mínim de 150.000 euros per víctima per danys personals i de 120.000 euros per danys materials. Si s'establixen franquícies, aniran a càrrec del contractant de l'assegurança.

    5. Ha de disposar, en les instal·lacions del centre d'una farmaciola que permeta resoldre xicotetes urgències que puguen presentar-se durant el desenrotllament de les activitats pròpies del centre. Esta farmaciola estarà composta, com a mínim, per analgèsics, antihistamínics, amoníac, anestèsics locals en pomada i injectables, antisèptics, apòsits estèrils, embenats, xeringues, agulles i material de cura per a xicotetes ferides. Tot això utilitzable, per personal sanitari o pel personal tècnic corresponent, en cas de xicotetes ferides o contusions.

    6. Disposarà d'un equip d'oxigen normobàric, amb personal tècnic capacitat per al seu ús, en el lloc de la immersió.

    7. Disposarà en les seues instal·lacions dels equips necessaris per a garantir l'oferta realitzada als seus usuaris i que complisquen tots els requisits que exigisquen les distintes administracions que hagen d'autoritzar el funcionament d'estos, segons la normativa vigent per a qualsevol tipus d'establiment públic.

    8. Disposarà d'embarcacions adequades per a l'exercici de l'activitat subaquàtica. La matriculació, despatx i equipament tècnic de les embarcacions des de les quals es realitze l'activitat de busseig i els requisits del personal que les tripule es regiran pel que disposa el text refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, i per la legislació de desplegament d'este».



    «Article 5. Requisits dels centres de formació en activitats subaquàtiques

    A més dels requisits esmentats en l'article 4, els centres que impartisquen formació en activitats subaquàtiques, han de tindre els requisits següents:

    1. Personal docent suficient amb les corresponents titulacions:

    a) Tècnic Esportiu en Busseig Esportiu amb Escafandre Autònom grau mitjà o equivalència professional a efectes professionals o homologació a este, de conformitat amb el que establix el Reial Decret 932/2010, de 23 de juliol.

    b) Titulat bussejador instructor i bussejador monitor anterior a l'1 de setembre de 2011, regulat pel Decret 2055/1969, de 25 de setembre, o titulació equivalent expedida o reconeguda en altres administracions o comunitats autònomes, que haja obtingut la convalidació del seu títol d'acord amb el que disposa la disposició addicional quarta del Reial Decret 932/2010.

    c) Titulat tècnic en operacions subaquàtiques i hiperbàriques, regulat en el Reial Decret 1073/2012, de 13 de juliol.

    Cal posseir, com a mínim, el certificat acadèmic oficial de superació del cicle inicial de grau mitjà de Tècnic Esportiu en Busseig Esportiu amb Escafandre Autònom o la seua equivalència professional a efectes professionals o homologació a este, o títol de bussejador monitor anterior a l'1 de setembre de 2011, quan s'exercisquen funcions de guia d'immersions de busseig esportiu, guia subaquàtica de busseig esportiu, monitor de batejos de busseig o bussejador de suport i seguretat en cursos de formació de bussejadors i en competicions d'esports subaquàtics, auxiliar de coordinació d'activitats en clubs i centres de busseig esportivorecreatius.

    Cal posseir, com a mínim, el certificat acadèmic oficial de superació del cicle final del grau mitjà de Tècnic Esportiu en Busseig Esportiu amb Escafandre Autònom o la seua equivalència professional a efectes professionals o l'homologació a este, o el títol de bussejador instructor anterior a l'1 de setembre de 2011, o títol de Tècnic en Operacions Subaquàtiques i Hiperbàriques regulat en el Reial Decret 1073/2012, de 13 de juliol, quan s'exercisquen funcions d'instructor, coordinador d'activitats de centre turístic de busseig, director tècnic o cap d'estudis de clubs o centres de busseig.

    2. Locals adequats: els centres o les instal·lacions en què estos desenrotllen les seues activitats comptaran amb les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i de seguretat que s'exigisquen en la legislació vigent per a la realització de les activitats que hi facen, a més dels requisits que s'establixen en este reglament.

    3. Mitjans i material didàctic suficient per a la impartició dels ensenyaments de busseig».



    «Article 7. Normes generals

    L'activitat dels centres de busseig esportivorecreatiu haurà d'ajustar-se a les normes següents:

    1. El personal tècnic dels centres de busseig haurà d'estar en possessió dels títols o certificats acadèmics oficials següents:

    a) Certificat de superació del cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en Busseig Esportiu amb Escafandre Autònom o la seua equivalència professional a efectes professionals o homologació a este, o Títol de Bussejador Monitor anterior a l'1 de setembre de 2011, quan s'exercisquen funcions de guia d'immersions, guia subaquàtic de busseig esportiu, monitor de batejos de busseig o bussejador de suport i seguretat en cursos de formació de bussejadors i en competicions d'esports subaquàtics, auxiliar de coordinació d'activitats en clubs i centres de busseig esportivorecreatiu.

    b) Certificat de superació del cicle final del Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en Busseig Esportiu amb Escafandre Autònom o la seua equivalència professional a efectes professionals o homologació a este o Títol de Bussejador Instructor anterior a l'1 de setembre de 2011, que haja obtingut la convalidació del seu títol d'acord amb el que disposa la disposició addicional quarta del Reial Decret 932/2010, o Títol de Tècnic en Operacions Subaquàtiques i Hiperbàriques, regulat en el Reial Decret 1073/2012, de 13 de juliol, quan s'exercisquen funcions d'instructor, coordinador d'activitats de centre turístic de busseig, director tècnic o cap d'estudis de clubs o centres de busseig. A més, podran exercir totes les funcions establides en el punt anterior.



    2. Podran llogar materials i equips d'immersió, així com prestar servicis d'immersió a:

    a) Espanyols o estrangers que posseïsquen una titulació o certificat de busseig en vigor, així com la corresponent llicència federativa o assegurança privada equivalent, ambdós en vigor.

    b) Aquelles persones de qualsevol nacionalitat sense titulació o certificat, sempre que estiguen realitzant activitats d'iniciació o cursos de busseig programats per un centre de busseig autoritzat. En qualsevol cas, hauran de disposar de la corresponent llicència federativa o assegurança privada equivalent, ambdós en vigor.

    3. Hauran de portar un llibre de registre d'immersions, amb anotació de les dades d'identitat complets del titular, entitat que expedix el carnet de busseig i número de llicència o assegurança de responsabilitat civil i accidents en vigor que posseïx l'interessat. A més, s'afegiran a les dades abans citades els de l'instructor, quan faça referència a cursos o excursions organitzades.

    4. Hauran de tindre a disposició dels seus usuaris fulls de reclamacions segons la normativa vigent en matèria de consum».



    «Article 8. Normes sobre excursions maritimosubaquàtiques

    Per a l'organització d'excursions maritimosubaquàtiques hauran de complir-se els requisits següents:

    1. Les excursions subaquàtiques que es realitzen com a conseqüència de campionats, concursos o esdeveniments semblants que requerisquen l'ús de diverses embarcacions hauran de comptar amb l'autorització de la capitania marítima corresponent, als efectes previstos en el Reial Decret 62/2008, de 25 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de les condicions de seguretat marítima, de la navegació i de la vida humana en la mar aplicables a les concentracions nàutiques de caràcter commemoratiu i proves nauticoesportives.

    2. Per a cada excursió es nomenarà un guia d'immersió, que haurà de tindre alguna de les titulacions o certificats acadèmics oficials establits en este reglament per a exercir esta funció.

    El responsable de dur a terme la immersió programada serà el director tècnic del centre, que haurà de posseir alguna de les titulacions establides en el present reglament per a exercir l'esmentada funció. Es responsabilitzarà de la seguretat durant tot el temps que dure l'activitat, i haurà de romandre en la zona d'immersió o instal·lacions del centre de manera que puga atendre qualsevol incident que es produïsca en el transcurs de l'activitat, i respondran davant d'ell els instructors i els guies subaquàtics.



    La zona d'immersió s'abalisarà reglamentàriament.

    3. La programació de les immersions es farà tenint en compte els nivells dels bussejadors que la facen, per a la qual cosa el director d'immersió realitzarà les accions que considere necessàries.

    4. Es disposarà d'un guia subaquàtic, dotat d'una font alternativa d'aire, per cada tres parelles de bussejadors com a màxim, en els casos en què assistisquen bussejadors no experimentats que no estiguen organitzats o quan el director de la immersió ho considere necessari per a la seguretat del grup.

    Els guies subaquàtics hauran de tindre alguna de les titulacions o certificats acadèmics oficials establits en este reglament per a exercir esta funció.

    5. Estos guies, que respondran davant del director d'immersió, hauran d'acompanyar els bussejadors durant el temps que dure la immersió, i es responsabilitzaran de la seguretat del grup de bussejadors assignat mentres estos estiguen sota la seua tutela.

    6. Es podran contractar els servicis de transport al lloc de la immersió sense guia subaquàtic només a bussejadors experimentats, el nivell dels quals haurà d'avaluar el director d'immersió i integrar-los en un grup, i a grups dirigits per guia propi.

    El director de la immersió haurà d'emetre, amb caràcter previ, un informe on realitzarà l'avaluació dels bussejadors com a experimentats, i el grup de bussejadors experts que contracten els servicis de transport al lloc d'immersió sense guia subaquàtic hauran de tindre còpia d'este informe, als efectes de poder exhibir-lo en cas de control per l'autoritat competent.

    7. Caldrà disposar del nombre adequat d'embarcacions per al transport dels bussejadors, d'acord amb les normes de seguretat que regulen estos mitjans. Així mateix, haurà d'existir una embarcació ràpida de borda baixa, de seguretat, independent de les anteriors, que garantisca l'aplicació correcta de les normes de seguretat i que haurà de romandre en la zona d'immersió mentres dure esta. Igualment, serà obligatori abalisar la zona.

    8. En el cas que el grup d'immersió siga reduït i utilitze una embarcació ràpida de borda baixa per al transport, esta farà les funcions de seguretat, i sempre romandrà a bord un responsable que siga capaç de governar-la.

    9. Amb caràcter excepcional, es podran practicar immersions de busseig tecnicoesportiu. Estes intervencions hiperbàriques seran considerades d'alt nivell, bé perquè se superen les 5 atmosferes de pressió i s'utilitzen altres gasos diferents a l'aire i al nítrox, o bé perquè es realitzen en espais sense accés directe a la superfície com ara coves, sota gel, restes o altres llocs en què la immersió requerisca especial dificultat.



    Per a realitzar-les, a més del títol de bussejador esportiu cal una formació complementària en busseig tècnic i equip especial».





    III. S'afigen tres nous articles a l'annex I. Reglament de Centres de Busseig, la redacció dels quals és la següent:



    «Article 11. Iniciació al busseig esportivorecreatiu

    Es consideren activitats d'iniciació o descobriment del busseig esportivorecreatiu amb escafandre autònom, aquelles immersions que habitualment es denominen «batejos» i complixen les condicions següents:

    1. La profunditat es limita a un màxim de sis metres i es desenrotllen en aigües confinades o prop de la platja.

    2. Les realitza una persona que no té títol de busseig, acompanyat de personal tècnic que disposa dels certificats acadèmics oficials o titulacions establits en este reglament per a l'exercici d'esta activitat.



    3. La seua finalitat és el descobriment del busseig esportivorecreatiu, en cap cas l'aprenentatge d'este, i únicament es realitzaran en centres de busseig autoritzats per l'autoritat competent».



    «Article 12. Requisits específics per a la pràctica del busseig esportivorecreatiu

    1. Tota persona que se sotmeta a un ambient hiperbàric haurà de realitzar prèviament un examen mèdic especialitzat realitzat per un metge que posseïsca un títol, especialitat, diploma o certificat relacionat amb activitats subaquàtiques, que es repetirà cada dos anys.

    2. Per a la pràctica del busseig esportivorecreatiu s'haurà d'estar en possessió del document que habilita com a bussejador esportivorecreatiu, a excepció de les persones que facen cursos formatius de busseig esportivorecreatiu i activitats d'iniciació o descobriment del busseig esportivorecreatiu efectuats en centres de busseig autoritzats.



    3. Subscripció d'una assegurança d'accidents i de responsabilitat civil que cobrisca qualsevol tipus d'accident que puga derivar-se de l'activitat subaquàtica. La llicència federativa d'activitats subaquàtiques en vigor implicarà estar en possessió de la corresponent assegurança d'accidents i responsabilitat civil.

    4. En cap cas el busseig esportivorecreatiu podrà practicar-se sense la companyia permanent d'un altre bussejador titulat major d'edat. En els cursos i activitats d'iniciació o descobriment de busseig, els bussejadors hauran d'anar acompanyats del personal tècnic del centre de busseig autoritzat».



    «Article 13. Menors d'edat

    1. A partir de 8 anys complits, els menors podran participar en activitats i cursos de busseig esportivorecreatiu organitzats per centres de busseig amb l'autorització d'obertura i funcionament en vigor, i haurà de disposar, en tot cas, d'autorització prèvia, expressa i per escrit del pare, mare, tutor o tutora i amb els límits de profunditat següents:



    a) De 8 a 9 anys, es podran realitzar activitats en piscina.

    b) De 10 a 11 anys, amb un límit de profunditat de sis metres.

    c) De 12 a 15 anys, amb un límit de profunditat de dotze metres.

    d) De 16 a 18 anys, amb un límit de profunditat adequat a la qualificació que tinguen.

    2. S'hauran de complir els requisits generals establits en la normativa de seguretat en l'exercici d'activitats subaquàtiques vigent. El personal tècnic del centre de busseig haurà d'estar en possessió de les titulacions o certificats acadèmics oficials establits en este reglament per a l'exercici de les seues funcions. Este personal comprovarà especialment que les condicions físiques i psíquiques del menor d'edat són les adequades per a la pràctica que es desenrotlle, i, en especial, que disposa del certificat mèdic establit en la normativa de seguretat vigent. Així mateix, explicarà als menors d'edat l'activitat a desenrotllar, i comprovarà que han entés les explicacions correctament, supervisant el correcte exercici de l'activitat i el compliment de la normativa de seguretat vigent. En cas contrari, suspendrà l'activitat subaquàtica.



    3. Quan es realitzen cursos de busseig, els menors d'edat hauran d'anar sempre acompanyats per personal tècnic del centre de busseig autoritzat. El nombre màxim de menors d'edat per acompanyant serà de dos.

    Quan es facen activitats d'immersió organitzades per centres de busseig autoritzats, els menors d'edat d'entre 10 i 16 anys hauran de disposar de qualificació de bussejador expedida per entitats les qualificacions de les quals hagen sigut reconegudes per la Generalitat. En estos casos, podran anar acompanyats de son pare, mare, tutor, tutora o persona major d'edat designada i autoritzada per estos últims, els quals hauran de posseir en qualsevol cas, com a mínim, la titulació oficial de bussejador de primera classe o equivalent. La pràctica del busseig esportivorecreatiu per a persones entre 16 i 18 anys que disposen de titulació oficial de busseig s'ajustarà a les seues atribucions.

    4. Els menors de 16 anys d'edat no podran realitzar immersions que requerisquen realitzar parades programades de descompressió, ni immersions en grutes, coves, interior de barcos afonats o qualsevol altre tipus que es desenrotlle sota sostre.

    5. No es permet l'ús de gasos respirables diferents de l'aire atmosfèric per a menors de 16 anys. En tot cas haurà de complir-se la normativa de seguretat vigent sobre gasos respirables per a l'exercici d'activitats subaquàtiques.

    6. L'equipament que ha de portar un bussejador autònom menor d'edat haurà d'estar adaptat a la seua morfologia, havent de controlar el personal tècnic del centre de busseig el bon estat i funcionament d'este».





    IV. Es modifiquen els articles 4 i 7 de l'annex II. Procediment d'autorització administrativa del centres de busseig de la Comunitat Valenciana, que queden redactats com seguix:

    «Article 4. Resolució

    1. El director general que tinga les competències en matèria d'activitats subaquàtiques dictarà la corresponent resolució.

    2. En la resolució per la qual s'autoritze l'obertura i funcionament d'un centre de busseig constaran les dades següents:

    a) Titular del centre.

    b) Domicili, localitat, municipi i província.

    c) Zona d'activitats del centre.

    d) Denominació específica i tipus de centre.

    e) Activitats que s'autoritzen.

    f) Nom i matrícula de les embarcacions assignades.

    3. El termini màxim per a resoldre i notificar la corresponent resolució és de sis mesos. Si transcorre este termini i no s'ha notificat a la persona interessada la resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà estimada.

    4. L'autorització d'obertura i funcionament d'un centre produirà efectes a partir de l'endemà a la notificació de la corresponent resolució. La modificació d'algunes de les dades requerirà, si és el cas, l'autorització prèvia administrativa en els termes d'este decret.



    5. L'autorització tindrà una validesa d'un any i s'haurà de sol·licitar la renovació amb una antelació mínima d'un mes, en el cas que es pretenga continuar amb l'activitat».

    «Article 7. Extinció de l'autorització

    1. Causes. L'autorització s'extingix per les causes següents:

    a) Per resolució judicial.

    b) Pel cessament en les seues activitats del centre.

    c) Per revocació expressa i motivada de l'Administració de la Generalitat.

    d) A instàncies del titular del centre.

    e) Per les altres causes previstes per l'ordenament jurídic.

    2. Procediment. L'extinció o revocació es realitzarà d'acord amb el que es disposa a continuació:

    a) Quan siga a instàncies de l'interessat, la resolució corresponent l'adoptarà el director general que tinga les competències en matèria d'activitats subaquàtiques i serà notificada a l'interessat i als organismes amb atribucions en la matèria. El termini màxim per a resoldre i notificar la corresponent resolució és de sis mesos. Si, transcorregut este termini, no s'ha notificat a la persona interessada la resolució expressa, s'entendrà estimada.

    b) El director general que tinga les competències en matèria d'activitats subaquàtiques declararà d'ofici l'extinció de l'autorització per cessament d'activitats d'un centre, amb audiència prèvia de l'interessat, quan el centre haja cessat de fet les seues activitats.

    c) L'extinció de l'autorització produirà efectes a partir de l'endemà a aquell en què tinga lloc la notificació o publicació de la resolució.



    d) L'expedient d'extinció de l'autorització per revocació expressa de l'Administració serà procedent per incompliment de les normes establides en este decret, així com de les disposicions legals d'aplicació, independentment de les sancions a les quals done lloc la infracció comesa.

    e) En tot cas, es comunicarà al titular l'inici de l'expedient d'extinció de l'autorització perquè esmene les deficiències. Si no ho fa en el termini que s'hi concedisca, es tramitarà el corresponent expedient i es revocarà definitivament l'autorització. La duració del termini s'establirà en funció de la deficiència a esmenar.

    f) L'expedient de revocació l'iniciarà la direcció general que tinga les competències en matèria d'activitats subaquàtiques. Una vegada instruït l'expedient, es donarà vista i audiència al titular del centre. Complit este tràmit, i a la vista de les actuacions realitzades i de les al·legacions formulades, si és el cas, per l'interessat, es dictarà la corresponent resolució.

    g) Les resolucions a què fa referència este apartat donaran lloc a la corresponent inscripció de baixa en el Registre de Centres de Busseig de la Comunitat Valenciana.

    h) Els incompliments o les deficiències lleus de normes de caràcter general es comunicaran a l'interessat perquè les esmene.

    i) Supletòriament, al procediment d'extinció d'autoritzacions previst en este article, s'aplicarà la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú».