DECRET 103/2012, de 22 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 98/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació.



Publicado en:  DOGV núm. 6803 de 25.06.2012
Número identificador:   2012/6270
Referencia Base Datos:  006219/2012
 
  • Análisis jurídico

  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Educació, Formació i Ocupació
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: reglament intern, administració regional, organització administrativa , Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, VIII legislatura


  • DECRET 103/2012, de 22 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 98/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació. [2012/6270]

    PREÀMBUL



    Pel Decret 98/2011, de 26 d'agost, del Consell, es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria Educació, Formació i Ocupació, partint de l'estructura orgànica bàsica aprovada pel Decret 75/2011, de 24 de juny, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.



    Raons d'oportunitat i eficàcia aconsellen dur a terme una modificació del mencionat reglament, de manera que la Secretaria Autonòmica d'Educació assumisca la superior direcció de la inspecció educativa i el foment de la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar en la vida dels centres docents, modificant les funcions de les direccions generals que té adscrites, i la denominació de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents i de la Direcció General d'Educació i Qualitat Educativa.

    En este sentit, si bé la Direcció General de Formació i Qualificació Professional continua mantenint la competència en matèria de qualificació professional, atesa la naturalesa de formació bàsica de les ensenyances que s'impartixen en els Programes de Qualificació Professional Inicial, s'atribuïx a la Direcció General de Centres Docents la competència sobre la gestió d'estos, de manera que s'eviten així possibles disfuncionalitats.

    A més, es reunixen en una mateixa direcció general les competències en matèria d'innovació, ordenació i qualitat educativa, de manera que, atesa la interrelació existent entre estes tres competències, es permeta una gestió més coordinada d'estes.

    Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 28, lletra f), i 64 de la Llei del Consell, a proposta de la consellera d'Educació, Formació i Ocupació i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 22 de juny de 2012,



    DECRETE



    Article únic. Modificació del Decret 98/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació

    1. Es formula nova redacció dels articles 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16 i 20.

    2. S'hi afig una disposició transitòria tercera.



    DISPOSICIÓ ADDICIONAL



    Única. Titulars de les noves direccions generals

    A l'entrada en vigor d'este decret, la persona titular de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docentes i la persona titular de la Direcció General d'Educació i Qualitat Educativa passaran a ser els titulars de la direcció general de Centres Docents i de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa, respectivament.





    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    Este decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



    Valencia, 22 de juny de 2012



    El president de la Generalitat,

    ALBERTO FABRA PART



    La consellera d'Educació, Formació i Ocupació,

    Mª. José Català Verdet

    ANNEX



    Nova redacció dels articles 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16 i 20 i s'afig una disposició transitòria tercera del Decret 98/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació



    Article 2. Òrgans superiors i centres directius

    La Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, sota l'autoritat de la persona titular de la conselleria, està integrada pels següents òrgans superiors i centres directius:

    1. Secretaria Autonòmica d'Educació.

    2. Secretaria Autonòmica de Formació i Ocupació.

    3. Subsecretaria.

    4. Direcció General de Centres Docents.

    5. Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa.



    6. Direcció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència.



    7. Direcció General de Formació i Qualificació Professional.

    8. Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social.





    Article 6. Secretaria Autonòmica d'Educació

    1. La Secretaria Autonòmica d'Educació és l'òrgan superior de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació que assumix, sota la superior direcció de la persona titular de la conselleria, les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria d'ensenyança, educació, universitat i formació superior, investigació, innovació i ciència i transferència ciència-tecnologia, i en particular exercirà la superior direcció de la Inspecció General d'Educació, la proposta de la seua estructura i funcionament, la seua ordenació, planificació, organització i gestió, així com el foment de la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar en la vida dels centres docents i en els òrgans de representació de l'àmbit educatiu.

    Hauran d'exceptuar-se les funcions en matèria de formació professional reglada, que depenen de la Secretaria Autonòmica de Formació i Ocupació.

    2. La Secretaria Autonòmica d'Educació dirigirà, impulsarà i coordinarà les relacions institucionals amb altres entitats públiques o privades, sense perjuí de les atribucions legals i reglamentàries d'altres òrgans de l'administració del Consell.

    3. De la Secretaria Autonòmica d'Educació depenen els següents centres directius:

    a) Direcció General de Centres Docents.

    b) Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa.



    c) Direcció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència.



    4. Queda adscrita a la Secretaria Autonòmica d'Educació la Inspecció General d'Educació, a la qual s'assignen les funcions següents:



    a) Planificar, supervisar i impulsar la inspecció sobre tots els centres, servicis, programes i activitats que integren el sistema educatiu no universitari, tant públics com privats, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    b) Regular i potenciar normativament les actuacions de la Inspecció Educativa en els centres educatius.

    c) Assegurar el compliment de les lleis, la garantia dels drets i l'observança dels deures de la comunitat educativa en el seu conjunt.



    d) Col·laborar en la millora del sistema educatiu i la qualitat de l'ensenyança, en l'àmbit de les seues competències i en els termes que reglamentàriament s'establisquen.

    e) Coordinar les unitats administratives territorials que exercixen estes funcions i planificar la formació contínua dels inspectors i inspectores d'educació adscrits a estes unitats.

    f) Impulsar i dur a terme l'avaluació, tant interna com externa, dels centres docents no universitaris i col·laborar en l'avaluació diagnòstica en els termes que s'establisquen.

    g) Coordinar, a instàncies dels òrgans competents, la participació de la inspecció educativa en l'estudi de les necessitats educatives i en la planificació, coordinació, gestió i supervisió dels recursos educatius corresponents.



    Article 7. Direcció General de Centres Docents

    1. La Direcció General de Centres Docents exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en relació amb la proposta i execució de la política en matèria de centres docents, planificació educativa ordinària, servicis educatius, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. En particular, exercirà les funcions següents:

    a) La planificació, elaboració i proposta de criteris per a l'ordenació del règim jurídic, administratiu i econòmic dels centres docents.



    b) La planificació dels centres educatius d'acord amb les necessitats d'escolarització.

    c) La formulació de les propostes de creació, modificació, transformació i supressió dels centres docents públics, així com l'estudi i la proposta de dotació de mitjans materials dels centres i dels servicis de suport educatiu.

    d) La proposta d'autorització, reconeixement, homologació, transformació, modificació o supressió de centres educatius privats.



    e) La tramitació, proposta i gestió dels concerts educatius amb els titulars dels centres privats.

    f) El registre dels centres educatius, així com l'autorització i supressió de les ensenyances a impartir en els centres públics i privats.



    g) La gestió dels Programes de Qualificació Professional Inicial.



    h) L'exercici de les facultats en matèria de règim disciplinari i sancionador en relació amb els centres docents, sense perjuí d'aquelles que l'ordenament jurídic atribuïsca a la persona titular del departament.



    i) L'edició, gestió i registre de l'historial acadèmic de l'alumnat i, si és el cas, dels llibres d'escolaritat acreditatius dels estudis dels diferents nivells i etapes. L'expedició de títols i diplomes acadèmics i professionals d'ensenyances no universitàries, la competència dels quals corresponga a la conselleria competent en matèria d'educació.



    j) La gestió en matèria de beques i ajudes a l'estudi en l'àmbit no universitari, així com les ajudes i subvencions a concedir, dins de l'àmbit funcional d'esta direcció general.

    k) La planificació, ordenació i execució d'actuacions relatives al transport i menjador escolar, servicis escolars, escola-llar i altres de naturalesa anàloga.

    l) La tramitació, proposta i, en general, execució dels actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que establisquen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.



    m) Actualització dels continguts de la pàgina web de la conselleria, en l'àmbit funcional del centre directiu, sense perjuí de les atribucions de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.



    n) L'elaboració, emissió d'informes i proposta de disposicions sobre les matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    o) Qualsevol altra funció que li encomanen els titulars de la conselleria o la secretaria autonòmica de les quals depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    2. El Centre Específic d'Educació a Distància s'adscriu a la Direcció General de Centres Docents.

    3. De la Direcció General de Centres Docents dependrà, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General de Centres Docents.



    Article 8. La Subdirecció General de Centres Docents

    1. A la Subdirecció General de Centres Docents li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència, que a continuació s'indiquen:

    a) Servici de Centres Públics i Planificació Educativa.

    b) Servici de Centres Privats Concertats i Centres Privats.

    c) Servici de Gestió de Programes Educatius Complementaris.



    d) Servici de Títols, Beques i Ajudes a l'Estudi.

    Les funcions que s'atribuïxen a estes unitats administratives corresponen als centres d'ensenyança no universitària.

    2. Al Servici de Centres públics i Planificació Educativa li corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar propostes de creació, modificació i transformació de centres docents públics.

    b) Elaboració de la normativa de creació de centres públics i d'implantació d'ensenyances en estos.

    c) Previsió, projecció, tramitació, proposta i execució del lliurament dels fons econòmics als centres públics corresponents als gastos de funcionament.

    d) Tramitació, gestió i proposta de resolució dels assumptes jurídics i administratius dels centres docents no universitaris públics.



    e) Dur a terme estudis i propostes de planificació de la xarxa de centres docents públics i de programació d'obres dels esmentats centres, així com estudiar, proposar i gestionar l'equipament dels centres públics i servicis escolars.

    f) Realitzar estudis i proposar la resolució de l'adscripció de centres públics i de les sol·licituds d'adscripció de centres privats concertats a altres centres, als efectes d'escolarització del seu alumnat. En els casos en què siga procedent, en col·laboració amb el Servici de Centres Privats Concertats i Centres Privats.

    g) Elaborar estudis sobre necessitats d'escolarització, en col·laboració amb el Servici de Centres Privats Concertats i Centres Privats.

    h) Elevar propostes de distribució territorial de l'oferta d'unitats i grups de les diferents etapes educatives en el cas dels centres públics.



    i) Gestió i actualització del Registre de Centres Docents.

    j) Elaboració d'estudis i propostes de normativa reguladora dels centres docents públics.

    k) La gestió dels Programes de Qualificació Professional Inicial en els centres públics.

    3. Al Servici de Centres Privats Concertats i Centres Privats li corresponen les funcions següents:

    a) Tramitació, gestió i proposta de resolució dels assumptes jurídics i administratius dels centres docents no universitaris privats.



    b) Tramitació, gestió i propostes de resolució de creació, d'autorització i de modificació de centres privats no universitaris, així com dels centres públics que no són de titularitat de la Generalitat i de les ensenyances que impartisquen.

    c) Col·laborar en la programació de l'oferta educativa de places escolars.

    d) Elaborar les propostes de concert educatiu en el marc de la programació de l'oferta educativa.

    e) Definir les plantilles docents dels centres privats concertats vinculades al concert que en cada moment tinguen subscrit.

    f) Previsió, projecció, tramitació, proposta i execució de la gestió econòmica conduent al compliment de les obligacions derivades dels concerts educatius.

    g) Dur a terme la interlocució amb les organitzacions empresarials i sindicals del sector privat concertat, en l'àmbit funcional del centre directiu.

    h) Elaboració d'estudis i propostes de normativa reguladora dels centres docents privats.

    i) La gestió dels Programes de Qualificació Professional inicial en els centres docents privats.

    4. Al Servici de Gestió de Programes Educatius Complementaris li corresponen les funcions següents:

    a) Gestió dels contractes de servicis i subministraments per als centres docents públics no universitaris, el control i coordinació per a la seua correcta prestació i la tramitació del seu pagament, així com altres de la competència de la mateixa direcció general.

    b) Seguiment, control, proposta i tramitació del pagament dels contractes del servici de transport escolar.

    c) Gestió i tramitació del pagament de les ajudes individualitzades dels servicis de transport escolar i menjador escolar.

    d) Elaboració d'estudis i propostes de normativa reguladora dels servicis complementaris dels centres docents públics.

    5. Al Servici de Títols, Beques i Ajudes a l'Estudi li corresponen les funcions següents:

    a) L'expedició dels títols i diplomes acadèmics i professionals de les ensenyances no universitàries la competència de les quals corresponga a la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació.

    b) Gestió de beques i ajudes a l'estudi corresponents a l'alumnat que curse estudis en centres docents no universitaris.

    c) Edició, gestió i registre de llibres de qualificacions de les ensenyances que així ho exigisquen.

    d) Tramitació, elaboració de les propostes de resolució i gestió d'ajudes i de subvencions que corresponguen a l'àmbit funcional del centre directiu.



    Article 9. La Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa

    La Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en relació amb la proposta i execució en matèria de formació del professorat, innovació educativa, educació a distància, ordenació acadèmica de les ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, ensenyances de règim especial i l'educació de persones adultes, l'avaluació general del sistema educatiu pel que fa a ensenyances no universitàries, anàlisi del seu resultat i la proposta de mesures, iniciatives i actuacions per a la millora de la qualitat de l'ensenyança. En particular, exercirà les funcions següents:



    a) Dissenyar, organitzar, coordinar els programes i accions en matèria de formació del professorat dels nivells no universitaris, així com reconéixer, acreditar i homologar els esmentats programes i accions.

    b) Executar els programes de formació del professorat, excloent-ne els programes d'actualització docent en matèria de formació professional.

    c) La superior direcció, ordenació i gestió dels centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius de la Comunitat Valenciana, en coordinació, en matèria de formació professional, amb la Direcció General de Formació i Qualificació Professional.

    d) Dissenyar i realitzar l'avaluació general del sistema educatiu no universitari, sense perjuí de les competències atribuïdes a altres òrgans directius.

    e) Fomentar l'aplicació dels principis de qualitat i excel·lència en el sistema educatiu, implementant els sistemes de gestió, els reconeixements a l'excel·lència que s'establisquen i altres mesures que contribuïsquen a la seua millora contínua, amb el suport de la Xarxa de Centres de Qualitat.

    f) La planificació, organització i gestió de l'educació a distància.



    g) Fomentar el desenrotllament d'una oferta adequada d'educació a distància.

    h) Emetre informe sobre l'autorització d'ensenyances en la modalitat d'educació a distància.

    i) L'ordenació de les ensenyances que oferix el sistema educatiu, a excepció de l'ensenyança universitària, la formació professional i les ensenyances artístiques superiors; així com l'adaptació de l'ordenació acadèmica a les diferències individuals de l'alumnat.

    j) L'elaboració de currículums educatius i l'establiment de criteris per a impartir-los en els centres docents de les ensenyances a què es referix l'apartat anterior.

    k) L'estudi, elaboració i proposta de les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent i el desenrotllament de la seua activitat; així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents, equipament escolar i material didàctic.

    l) L'estudi, proposta i execució de plans d'actuació per a garantir la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià i del castellà en el sistema educatiu, sense perjuí de les competències de l'òrgan competent en matèria de política lingüística; així com la promoció, autorització i assessorament dels programes d'educació plurilingüe en els nivells no universitaris.

    m) L'ordenació i gestió dels servicis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional.

    n) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar mesures que propicien la millora del clima escolar.

    o) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar mesures de prevenció i intervenció davant dels conflictes i la promoció de la convivència, així com facilitar el suport administratiu necessari per al funcionament de l'Observatori per a la Convivència Escolar en els centres.

    p) Gestió de programes educatius de la Unió Europea, en l'àmbit funcional del centre directiu.

    q) Prestar als centres docents el suport i l'assessorament tècnic necessari en les actuacions relatives a l'experimentació, aplicació, desenrotllament i millora del plurilingüisme, així com la seua avaluació a fi de realitzar les propostes de millora necessàries.

    r) Elaborar l'estadística educativa no universitària.

    s) Col·laborar amb altres administracions, institucions i organismes que tinguen competències o atribucions en alguna de les funcions descrites més amunt.

    t) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que establixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    u) Actualització dels continguts de la pàgina web de la conselleria, en l'àmbit funcional del centre directiu, sense perjuí de les atribucions de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.



    v) L'elaboració, emissió d'informes i proposta de disposicions sobre les matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    w) Qualsevol altra funció que li encomanen les persones titulars de la conselleria o la secretaria autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    2. De la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa depenen les següents unitats administratives de nivell superior:



    a) La Subdirecció General d'Ordenació.

    b) La Subdirecció General de Qualitat Educativa.



    Article 10. La Subdirecció General d'Ordenació

    1. A la Subdirecció General d'Ordenació li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència, que s'indiquen a continuació:

    a) Servici d'Ordenació Acadèmica.

    b) Servici d'Ensenyament en Llengües.

    Les funcions que s'atribuïxen a estes unitats administratives corresponen als centres d'ensenyança no universitària.

    2. Al Servici d'Ordenació Acadèmica li corresponen les funcions següents:

    a) L'ordenació acadèmica de l'Educació Infantil, l'Educació Primària, l'Educació Secundària Obligatòria, el Programa de Qualificació Professional Inicial, el Batxillerat, les ensenyances de règim especial, a excepció de les ensenyances artístiques superiors, i de l'educació de persones adultes.

    b) L'elaboració dels currículums oficials corresponents a les ensenyances relacionades en l'apartat anterior, així com l'establiment de criteris i orientacions per a la seua impartició en els centres docents, fomentant la seua autonomia pedagògica.

    c) La resolució d'equivalències d'estudis, a efectes acadèmics i professionals, entre anteriors ordenacions del sistema educatiu i l'ordenació vigent.

    d) La regulació de les mesures acadèmiques i organitzatives per a l'atenció a la diversitat d'aptituds, necessitats, interessos, motivacions i ritmes de maduració de l'alumnat d'Educació Primària i d'Educació Secundària Obligatòria, que permeten als centres docents una organització flexible de les ensenyances.

    e) La convocatòria de premis extraordinaris al rendiment acadèmic en aquelles ensenyances l'ordenació de les quals correspon a este servici.

    f) L'ordenació de l'orientació educativa, psicopedagògica i professional i de la tutoria com a mesura d'atenció a la diversitat i com a element de coordinació de l'atenció a les diferències individuals en els centres docents.

    g) La regulació i desenrotllament de mesures acadèmiques i organitzatives per a l'adequada escolarització, integració i inclusió de l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu.

    h) El desenrotllament de mesures acadèmiques i organitzatives per a la compensació de les desigualtats en educació i l'atenció a l'alumnat que es trobe en situació desfavorable.

    i) Gestionar l'assignació de recursos materials i personals per als alumnes i les alumnes de necessitats educatives específiques (necessitats educatives especials, incorporació tardana, altes capacitats i compensació educativa).

    j) La determinació del perfil dels professionals que assistisquen als centres de primària i secundària per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials o amb necessitats de compensació educativa, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents i materials individuals.

    k) Registre i regulació de les necessitats educatives específiques de l'alumnat, així com de l'avaluació psicopedagògica d'estes.



    l) La regulació, gestió i promoció dels servicis d'orientació educativa, psicopedagògica i professional.

    m) La regulació acadèmica i organitzativa dels programes de diversificació curricular.

    n) L'elaboració i proposta de condicions tecnicopedagògiques del personal docent i de l'exercici i desenrotllament de les seues funcions, així com la formulació de criteris pedagògics respecte a les característiques dels centres docents.

    o) Proposta de resolució individualitzada de situacions acadèmiques de l'alumnat.

    3. Al Servici d'Ensenyament en Llengües li corresponen les funcions següents:

    a) Promocionar el plurilingüisme en l'àmbit de l'educació no universitària.

    b) Realitzar l'estudi, la proposta i l'execució dels plans d'actuació per a garantir la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià en el sistema educatiu de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de les competències de l'òrgan competent en matèria de política lingüística.



    c) Dissenyar programes d'educació plurilingüe, així com promocionar i gestionar l'autorització d'estos programes en els centres docents i atendre la seua problemàtica.

    d) Realitzar el seguiment estadístic dels centres docents i alumnat d'educació plurilingüe.

    e) Coordinar amb el Servici d'Ordenació Acadèmica l'elaboració de la normativa que genere l'aplicació dels programes plurilingües en la Comunitat Valenciana.

    f) Elaborar i coordinar les publicacions de materials didàctics i de suport per al tractament integrat de llengües i de llengües i continguts.



    g) Proposar activitats de formació del professorat dels nivells no universitaris per a millorar l'aplicació dels programes d'educació plurilingüe.

    h) Tramitar les sol·licituds d'exempció d'avaluació i/o d'ensenyança de l'àrea o matèria de valencià, sense perjuí de les competències de l'òrgan competent en matèria de política lingüística.



    Article 11. Subdirecció General de Qualitat Educativa

    1. A la Subdirecció General de Qualitat Educativa li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència, que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Programes i Estudis.

    b) Servici de Formació del Professorat.

    c) Servici d'Avaluació i Qualitat.

    2. Al Servici de Programes i Estudis li corresponen les funcions següents:

    a) Proposar, dissenyar i executar programes, projectes i qualsevol tipus d'actuació que tinga com a fi la innovació curricular, metodològica, didàctica i d'organització en els centres docents.

    b) Recopilar i elaborar l'estadística educativa no universitària i analitzar els indicadors vinculats a esta.

    c) Prestar als centres docents el suport i assessorament tècnic necessari en les actuacions relatives a l'experimentació, aplicació, desenrotllament i millora del plurilingüisme, així com realitzar l'avaluació d'estes, a fi de realitzar les propostes de millora necessàries, en coordinació amb el Servici d'Avaluació i Qualitat.

    d) Impulsar i desenrotllar programes educatius de la Unió Europea corresponents a les ensenyances no professionalitzadores.

    e) Impulsar la investigació sobre les necessitats, interessos i demandes d'educació i formació a distància, i avaluar les respostes educatives més adequades a través d'esta modalitat d'ensenyança.

    f) Gestionar els marcs de col·laboració amb altres administracions i entitats públiques o privades, tant educatives com econòmiques i socials, per al desenrotllament de l'educació a distància.

    g) Orientar en l'adopció de criteris bàsics per a l'elaboració de projectes educatius i curriculars dels sistemes de formació, tant reglada com no reglada, en matèria d'educació a distància.

    3. Al Servici de Formació del Professorat li correspon:

    a) Dissenyar, organitzar i coordinar els programes i accions en matèria de formació del professorat dels nivells no universitaris.

    b) Gestionar l'acreditació, homologació i reconeixement de les accions de formació del professorat.

    c) Seguiment i supervisió de les activitats formatives que realitzen les entitats col·laboradores.

    d) La superior direcció, ordenació i gestió dels Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE) de la Comunitat Valenciana.

    e) Avaluar el pla anual de formació.

    f) Gestionar el Registre General de Formació Permanent del Professorat i l'assignació i anotació dels crèdits per activitats de formació, i donar-ne compte al Registre de Personal Docent No Universitari.



    4. Al Servici d'Avaluació i Qualitat li correspon:

    a) Proposar, dissenyar i executar accions d'avaluació del sistema educatiu valencià.

    b) Proposar, dissenyar i executar accions per a l'aplicació en els centres docents de sistemes de gestió i la seua estructura de reconeixements, i de qualsevol tipus de mesures que porten a la millora contínua i a la promoció dels principis de qualitat i excel·lència en el sistema educatiu, comptant amb el suport de la Xarxa de Centres de Qualitat.

    c) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar accions que propicien la millora del clima escolar i la convivència en els centres educatius.

    d) Facilitar el suport administratiu necessari per al funcionament de l'Observatori per a la Convivència Escolar en els centres.

    e) El seguiment i avaluació de les experiències educatives que es realitzen en els centres a través dels quals s'impartisca l'educació a distància, en coordinació amb el Servici de Programes i Estudis.



    Article 12. Direcció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència

    1. La Direcció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en relació amb la proposta i execució de la política universitària i de formació superior, regulació universitària, política científica i investigació, gestió del finançament dels centres universitaris i dels recursos d'investigació, ensenyances artístiques superiors i funcions d'avaluació i prospectiva, així com les que li assigne el present reglament.



    En particular, exercirà les funcions següents:

    a) Elaborar els estudis per a la formulació, execució i seguiment de la política universitària, de manera que, respectant l'autonomia universitària, responga a les necessitats socials, econòmiques, acadèmiques i científiques de la Comunitat Valenciana, en especial per a aconseguir afavorir la generació d'ocupació.

    b) Impulsar, fomentar i desenrotllar el Sistema Universitari Valencià, promovent la seua excel·lència, competitivitat i internacionalització, en el marc de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià, i de la normativa que la desplegue o complemente.

    c) Impulsar i tramitar les propostes d'autorització de competència de la Generalitat en relació amb les universitats, centres, estructures i ensenyaments universitaris en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i del Sistema Universitari Valencià, quan no es trobe atribuïda a les mateixes universitats.

    d) Coordinar i desenrotllar, conjuntament amb el Sistema Universitari Valencià, l'accés als estudis superiors, de tal manera que es garantisquen els principis d'objectivitat, transparència, mèrit, capacitat i equitat en les oportunitats per al dit accés.

    e) Estudiar, analitzar, proposar i gestionar el procediment, partides pressupostàries i mitjans de finançament i inversió dels recursos que les universitats i els seus centres i estructures necessiten per al desenrotllament dels seus fins institucionals, així com per a la I+D+i, tant amb caràcter pressupostari anual com en termes de programació plurianual, i realitzar el seguiment i control del dit finançament, igual que el de les inversions corresponents.

    f) Analitzar, proposar, impulsar, gestionar, executar i realitzar el seguiment de la política en matèria d'ajudes, beques i subvencions relativa a ensenyaments universitaris la competència dels quals corresponga a la Generalitat, així com de la política relativa a programes, beques, subvencions i altres instruments de finançament i promoció de la investigació, la ciència i la innovació, si és el cas, impulsant i coordinant la I+D+i en altres conselleries o entitats de la Generalitat.

    g) Autoritzar, d'acord amb el que establix l'article 81.3.h de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, les operacions d'endeutament de les universitats públiques, amb un informe previ favorable de la conselleria competent en matèria d'hisenda, així com les operacions de disposicions de fons previstes en el sistema de finançament de les infraestructures contingudes en el pla d'inversions de cada universitat prèviament aprovat.

    h) Establir, en desplegament d'allò que acorde el Consell, les instruccions necessàries per a la correcta execució i control de les operacions de crèdit, financeres i de disposició de fons del sistema de finançament de les inversions de les universitats públiques vigent en cada moment.

    i) Planificar, coordinar, avaluar i realitzar el seguiment de la política científica, de la investigació, la innovació i de la transferència ciència-tecnologia, tendent a la generació d'ocupació, fonamentalment en el marc de l'Estratègia Espanyola de Ciència i Tecnologia i de l'Estratègia Espanyola d'Innovació, i dins de l'àmbit establit en la Llei 2/2009, de 14 d'abril, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Valencià d'Investigació Científica i Desenrotllament Tecnològic, i de la normativa complementària i de desenrotllament, en relació i connexió amb l'àmbit universitari i els estudis superiors.

    j) Canalitzar, promoure i difondre la presència, les estratègies i els resultats obtinguts de la investigació i de la innovació pública en matèries de la seua competència en tots els àmbits socials, econòmics, acadèmics, científics i institucionals, tant d'àmbit nacional com internacional, a fi d'aconseguir una participació, implicació i una coresponsabilitat efectives en l'esforç investigador i innovador, així com la captació dels fons i ajudes necessàries per a l'impuls de la I+D+i.



    k) Fomentar i impulsar l'adequada i eficient relació, coordinació i trobada entre l'oferta d'I+D+i, fonamentalment d'origen universitari, i la demanda existent en la dita matèria per part dels sectors productius i de l'empresa en general, i també de les administracions públiques, i fomentar la generació i obtenció dels recursos corresponents.



    l) Proposar, impulsar, executar i realitzar el seguiment de la política en matèria de parcs científics, d'instituts d'investigació i universitaris i interuniversitaris, i, en general d'infraestructures d'investigació i de transferència ciència-tecnologia en els dits parcs i instituts.



    m) Promoure la col·laboració amb entitats públiques i privades per a desenrotllar les polítiques d'investigació científica i desenrotllament i innovació tecnològica, assumint la coordinació dins de la Generalitat en relació amb la I+D+i vinculada al sistema universitari valencià.



    n) Impulsar la coordinació i la col·laboració, per raó de les matèries de la seua competència, amb els òrgans competents de l'Administració General de l'Estat o, si és el cas, d'altres administracions públiques, sense perjuí de les atribucions legals i reglamentàries d'altres òrgans de l'Administració de la Generalitat.

    o) Coordinació, control i seguiment de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva i de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana.

    p) Exercir les competències que l'ordenament jurídic atribuïx a l'Administració educativa en matèria universitària, de formació superior, investigació, innovació i ciència, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, excepte les que corresponguen als qui tenen la titularitat de la Secretaria Autonòmica i de la conselleria de la qual depenen o, si és el cas, a altres conselleries o al Consell.

    q) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que establixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    r) Actualització dels continguts de la pàgina web de la conselleria, en l'àmbit funcional del centre directiu, sense perjuí de les atribucions de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.

    s) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    t) Qualsevol altra funció que li deleguen o li encomanen els titulars de la conselleria o la secretaria autonòmica de la qual depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

    2. De la Direcció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència dependrà, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General d'Universitat, Estudis Superiors i Ciència.



    Article 16. La Subdirecció General de Formació i Qualificació Professional

    1. La Subdirecció General de Formació i Qualificació Professional, que actuarà com a instrument tècnic per a donar suport al Consell Valencià de Formació Professional, tindrà com a funcions dirigir, planificar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència, que s'indiquen a continuació:

    a) Servici de Planificació i Ordenació de la Formació Professional.



    b) Servici de Gestió de la Formació Professional Reglada.

    c) Servici de Gestió de la Formació Professional per a l'Ocupació.



    d) Servici de Qualificacions i Acreditació de Centres.

    2. Al Servici de Planificació i Ordenació de la Formació Professional li corresponen les funcions següents:

    a) Planificació de l'oferta de formació professional i avaluació de la qualitat d'esta.

    b) Ordenació docent, disseny curricular, elaboració i actualització de mitjans didàctics, així com la coordinació del sistema de formació professional per a l'ocupació amb el sistema de formació professional reglada.

    c) Disseny de sistemes d'obtenció de certificats de professionalitat i títols de formació professional reglada, d'acord amb la normativa vigent.

    d) Preparació de propostes de disposicions normatives i convenis de col·laboració en matèria d'ordenació de la formació professional. Elaboració i implantació de procediments i pautes de gestió a disposició dels distints agents intervinents en els programes de formació professional.



    e) Elaboració d'informes i propostes de resolució relatives als recursos interposats, així com tramitació dels procediments d'ofici derivats d'incompliments.

    f) Establiment de mesures dirigides a la inserció de l'alumnat d'accions de formació professional.

    g) Elaboració de propostes normatives en relació amb els centres integrats de formació professional.

    h) Coordinar la gestió dels programes de formació professional amb els àmbits de la promoció de l'ocupació i la intermediació laboral.



    i) Impulsar, coordinar i gestionar accions de formació interna destinades al personal de les distintes unitats dependents orgànicament o funcionalment de la Direcció General de Formació i Qualificació Professional.

    j) Gestió de programes d'actualització docent de la formació professional.

    k) Planificació dels Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE) en l'àmbit de la formació professional, en coordinació amb la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa.

    l) Programació, coordinació, supervisió i suport administratiu dels centres propis en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació.



    m) Supervisió de l'activitat dels centres integrats i els centres de referència nacional en l'àmbit de la formació professional.

    n) Impuls i programació d'actuacions transnacionals en l'àmbit de la formació professional.

    3. Al Servici de Gestió de la Formació Professional Reglada li corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar i proposar els currículums dels títols de formació professional propis de la Comunitat Valenciana, així com establir criteris i orientacions per al seu desplegament i aplicació; determinar el perfil del professorat especialista de formació professional.

    b) Col·laborar en la determinació i adequació dels espais docents destinats a la formació professional reglada.

    c) Realitzar l'estudi i l'elaboració de materials destinats a cicles formatius, la confecció del catàleg corresponent, així com proposar la compra dels materials i equipaments necessaris per al desenrotllament de la formació professional reglada.

    d) Proposar la subscripció d'acords i convenis amb les diferents administracions públiques, els distints sectors empresarials, instituts tecnològics i universitats en l'àmbit de la formació professional reglada.



    e) Gestió dels processos de control, verificació administrativa i certificació davant dels organismes cofinançadors dels programes relacionats amb la formació professional reglada.

    4. Al Servici de Gestió de la Formació Professional per a l'Ocupació li corresponen les funcions següents:

    a) Programació, gestió econòmica i pressupostària, control administratiu i inspecció tècnica de les accions formatives de la formació professional per a l'ocupació dirigida preferentment a treballadors desocupats.

    b) Programació, gestió econòmica i pressupostària, control administratiu i inspecció tècnica de les accions formatives de la formació professional per a l'ocupació dirigida preferentment a treballadors ocupats.

    c) Gestió i control dels programes de formació en alternança amb l'ocupació.

    d) Gestió dels processos de control, verificació administrativa i certificació davant dels organismes cofinançadors dels programes relacionats amb la formació professional per a l'ocupació.

    e) Proposar la subscripció d'acords i convenis amb les diferents administracions públiques, els distints sectors empresarials, instituts tecnològics i universitats en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació.

    f) Gestió dels protocols de coordinació amb altres administracions cofinançadores dels programes de formació professional per a l'ocupació.

    5. Al Servici de Qualificacions i Acreditació de Centres li corresponen les funcions següents:

    a) Tramitació dels expedients d'acreditació dels centres col·laboradors en l'àmbit de la formació, així com els de sanció, extinció o resolució de l'activitat d'estos.

    b) Inspecció i supervisió de l'activitat dels centres propis i col·laboradors en l'àmbit de la formació professional.

    c) Promoure la participació dels agents socials i econòmics més representatius en la investigació i identificació de les competències i qualificacions professionals i en els seus àmbits d'actuació.

    d) Promoure la investigació sobre les qualificacions professionals i la seua evolució.

    e) Analitzar el desenrotllament i funcionament de les qualificacions professionals del mercat de treball valencià, i la seua relació amb les classificacions professionals.

    f) Col·laborar amb els centres de treball, instituts i centres tecnològics d'investigació i desenrotllament per a determinar l'evolució de les qualificacions, i la seua relació amb les noves tecnologies i processos productius.

    g) Impulsar i proposar els projectes d'innovació lligats a programes comunitaris o mesures d'acompanyament de la formació professional que tinguen incidència sobre les qualificacions.

    h) Col·laborar amb l'Institut Nacional de les Qualificacions en l'observació territorial d'estes, amb especial atenció als aspectes qualitatius.

    i) Col·laborar amb l'Institut Nacional de les Qualificacions i els organismes autonòmics anàlegs per a la definició de l'estructura del Sistema Nacional de Qualificacions, així com la identificació i determinació de les qualificacions que formen part del catàleg i de la formació associada a estes.

    j) Analitzar i proposar els criteris que permeten definir la competència professional de la qualificació.

    k) Gestionar en l'àmbit de la Comunitat Valenciana el procediment de reconeixement, avaluació i certificació de les competències professionals.

    l) Establir criteris que permeten homologar els centres i entitats per a avaluar i acreditar les qualificacions i competències.

    m) Elaborar el contingut dels projectes de desenrotllaments curriculars de la formació professional associada a les qualificacions professionals en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, així com elevar propostes sobre la seua homologació, convalidació o correspondència entre si i amb l'experiència laboral.

    n) Facilitar la interrelació entre el Sistema Integrat de Qualificació i Formació Professional i el món laboral.

    o) Impulsar un sistema integrat d'informació i orientació relacionat amb el Sistema de Qualificacions Professionals i Formació Professional, i facilitar mesures per a la seua divulgació en tots els àmbits socials.



    p) Avaluar la qualitat del Sistema de Qualificacions Professionals i Formació Professional en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

    q) Emetre informes i estudis relacionats amb la formació i qualificació professional.



    Article 20. Subsecretaria

    La persona titular de la Subsecretaria, sota la directa dependència de la persona titular de la conselleria, exercix les atribucions que li conferix l'article 69 de la Llei del Consell, així com les que li assigne el present reglament, les altres disposicions legals i aquelles que el conseller o consellera li encomane. Entre altres, exercix les funcions següents:



    1. Exercir la direcció del personal docent dependent de la conselleria i del personal no docent dels centres educatius, excepte en aquelles matèries que són competència de la conselleria d'Hisenda i Administració Pública.

    2. Gestionar i mantindre les relacions per a assumptes de personal amb les organitzacions sindicals i òrgans de representació del personal docent, dels centres públics i privats.

    3. Proposar la dotació de mitjans personals del departament, dels centres docents i dels servicis de suport educatiu, així com l'elaboració de les plantilles de personal docent dels dits centres i servicis, i proposar la dotació de llocs de treball de personal no docent, d'acord amb la planificació prevista per la Direcció General que tinga assignades les funcions en matèria de centres docents.

    4. Portar el Registre de Personal Docent No Universitari, sense perjuí de les funcions que tinguen encomanades altres òrgans o departaments de la Generalitat.

    5. Elaborar i proposar per a la seua aprovació l'oferta d'ocupació pública de personal docent, així com dictar totes les resolucions i actes administratius que es requerisquen en els procediments selectius per a l'ingrés en la funció pública docent no universitària, excepte la convocatòria i l'aprovació de les bases, que es realitzarà per orde de la persona titular de la conselleria.

    6. Convocar, gestionar i resoldre els procediments per a la provisió de llocs de treball de caràcter docent que depenguen del departament.



    7. Estudiar, proposar i desenrotllar mesures que tendisquen a la millora de les condicions de treball i de la productivitat, sense perjuí de les atribucions que corresponguen als òrgans competents en matèria de funció pública.

    8. Exercir les facultats disciplinàries respecte del personal docent dependent de la conselleria, excepte les que l'ordenament jurídic atribuïx a altres òrgans.

    9. Dirigir la gestió i, si és el cas, acordar la resolució dels assumptes relatius al personal docent i al personal no docent dels centres educatius, previstos en l'apartat 1r del present article, sense perjuí de les facultats que legalment o reglamentàriament estiguen atribuïdes o s'atribuïsquen a altres òrgans.

    10. Dirigir i gestionar els servicis generals i dependències comunes de la conselleria.

    11. Tramitar els expedients de contractació.

    12. Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració del departament, així com els que hagen de proposar-se al Consell per a la seua subscripció amb entitats públiques o privades.



    13. Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

    14. Coordinar, supervisar i controlar l'organització i el funcionament de tots els centres, servicis i unitats de la conselleria.

    15. Tramitar i coordinar les consultes davant de l'Advocacia General de la Generalitat que assistisca al departament, dels òrgans superiors i directius i unitats administratives de la conselleria.

    16. Supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Subsecretaris, així com emetre un informe sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president o presidenta de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la conselleria.

    17. Coordinar la tramitació de projectes normatius.

    18. Informar el personal directiu de la conselleria de la procedència legal i viabilitat econòmica dels seus projectes, plans i programes d'actuació.

    19. Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.

    20. Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels distints centres directius del departament.

    21. Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica del departament, establint les directrius per a la correcta gestió de gastos i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    22. Planificar i controlar les inversions i operacions de capital de la conselleria, realitzant els actes de gestió que reglamentàriament li corresponguen.

    23. Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que corresponguen a l'àmbit funcional de la Subsecretaria i d'acord amb el que establixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    24. Gestionar els gastos de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina, sense perjuí de les facultats atribuïdes a altres òrgans, exercint la direcció, coordinació i control sobre les diferents unitats de la conselleria que intervinguen en el procés d'elaboració d'esta.



    25. La gestió patrimonial dels béns afectats a la conselleria.

    26. Redactar i gestionar l'execució de projectes d'obres i instal·lacions, així com atendre al seu manteniment.

    27. Gestionar i efectuar la supervisió dels projectes tècnics i construccions, així com la direcció, seguiment i control de l'execució de les obres i la seua recepció.

    28. Emetre informe sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar de conformitat amb la normativa vigent.

    29. Elaborar estudis previs i programes de necessitats de construccions escolars, així com el seguiment dels dits programes dels centres educatius inclosos en els plans d'infraestructures escolars, i els estudis de viabilitat tècnica de parcel·les.

    30. Coordinar la posada en funcionament dels centres, tant en les seues infraestructures, com dotacions i instal·lacions.

    31. Disposar la publicació, quan siga procedent, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d'òrgans de la conselleria, en els diaris oficials.

    32. Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.



    Disposició transitòria tercera

    1. Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu modificades per este decret continuaran subsistint i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda, i la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica prevista en este reglament, sense perjuí que, des del moment de la seua entrada en vigor, es produïsquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives, de conformitat amb la reorganització.



    2. Mentres la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública no efectue les modificacions pressupostàries derivades d'este reglament, els distints centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes.