DECRET 100/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport.



Publicado en:  DOGV núm. 6597 de 30.08.2011
Número identificador:   2011/9048
Referencia Base Datos:  009220/2011
 
  • Análisis jurídico

    Fecha de entrada en vigor: 31.08.2011
    Fecha fin vigencia: 25.12.2012
    Esta disposición afecta a:
      Deroga:
    Esta disposición está afectada por:
      Derogada per:
      Modificada per:
  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Turisme, Cultura i Esport
    Grupo Temático: Legislación
    Materias: Organització de l'administració
    Descriptores:
      Temáticos: reglament intern, administració regional, organització administrativa , Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, VIII legislatura


  • DECRET 100/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport. [2011/9048]

    PREÀMBUL



    El Decret 5/2011, de 21 de juny, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, a la qual s'assignen competències en matèria de turisme, projectes estratègics, política lingüística, promoció i patrimoni cultural i esport.

    Per la seua banda el Decret 75/2011, de 24 de juny, del Consell, establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    Este reglament, en conseqüència, desplega l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, i determina els òrgans superiors i centres directius que la componen, les funcions que respectivament se'ls atribuïxen i les unitats administratives amb rang de subdireccions generals i servicis que s'enquadren en cada un d'aquells.

    Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 28.f) i 64 de la Llei, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera de Turisme, Cultura i Esport i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat en la reunió del dia 26 d'agost de 2011,





    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Disposicions generals

    1. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esport és el departament de Consell al qual correspon exercir les competències en matèria de turisme, projectes estratègics, política lingüística, promoció i patrimoni cultural i esport, a excepció de les relatives a bandes de música, societats musicals i pilota valenciana.

    2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en servicis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i en direccions territorials, amb competència d'àmbit provincial.





    Article 2. Òrgans superiors i centres directius

    Sota l'autoritat de la persona titular de conselleria, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport està integrada pels següents òrgans superiors i centres directius:

    a) Secretaria Autonòmica de Turisme i Projectes Estratègics.

    b) Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport.

    c) Subsecretaria.

    d) Direcció General de Turisme.

    e) Direcció General de Projectes Estratègics.

    f) Direcció General de Patrimoni Cultural.

    g) Direcció General de l'Esport.



    Article 3. Substitucions

    En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que disposa l'apartat i) de l'article 12 de la Llei del Consell. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com a titular del departament seran exercides temporalment pels titulars de les secretaries autonòmiques, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seguint l'orde de prelació previst en l'article 2 d'este decret.



    Este orde serà aplicable així mateix, als efectes de la seua substitució, per a les secretaries autonòmiques, Subsecretaria i direccions generals.

    El que establixen els paràgrafs anteriors es considera sense perjuí del que, si és el cas, dispose el conseller o la consellera mitjançant una resolució.



    Article 4. Nivell administratiu

    El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria, de les secretàries autonòmiques, de la Subsecretaria o de les direccions generals del departament.





    TÍTOL II

    De l'estructura i funcions dels òrgans superiors,

    directius i servicis centrals de la Conselleria



    CAPÍTOL I

    Del conseller o la consellera



    Secció primera

    El conseller o la consellera



    Article 5. De les atribucions del conseller o la consellera

    1. El conseller o la consellera de Turisme, Cultura i Esport és l'òrgan jeràrquic superior del departament, i exercix totes les atribucions conferides per la Llei del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport.

    2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumix la representació orgànica de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport davant de qualsevol classe d'institucions públiques i privades.



    Secció segona

    Dels gabinets



    Article 6. Dels gabinets

    1. El gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata al titular del departament, del qual depén directament.

    2. El gabinet de la persona titular de la Conselleria té a càrrec seu el manteniment de les relacions del titular del departament amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de les altres administracions públiques, així com el desenrotllament de totes les funcions que se li encomanen.

    3. Dependent funcionalment de la persona titular de la Conselleria i orgànicament de la Subsecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari.



    4. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els servicis següents:

    a) Servici d'Informes i Activitat Parlamentària, al qual correspon assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament, elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, preparant els informes i estudis tècnics i memòries necessaris, proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

    b) Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, al qual correspon gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria, col·laborar en el tractament, organització i recuperació de la documentació rellevant per a dur a terme les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General, proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria de la Conselleria.



    5. L'Oficina Tècnica de Suport de la Portaveu del Consell, amb rang de subdirecció general, exercirà les funcions d'assistència tècnica, direcció comuna, impuls i coordinació que li corresponen, dependent del conseller o la consellera, en qualitat de titular del càrrec de portaveu del Consell.



    CAPÍTOL II

    De les secretaries autonòmiques



    Secció primera

    De la Secretaria Autonòmica de Turisme i Projectes Estratègics



    Article 7. De la Secretaria Autonòmica de Turisme i Projectes Estratègics

    1. La Secretaria Autonòmica de Turisme i Projectes Estratègics és l'òrgan superior de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport al qual correspon, sota la direcció superior del conseller o consellera, exercir les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de política turística, projectes estratègics, el control i la supervisió de l'activitat i el funcionament de l'Agència Valenciana del Turisme, en qualitat de vicepresident d'esta.

    2. La Secretaria Autonòmica de Turisme i Projectes Estratègics dirigirà i coordinarà els següents centres directius:

    a) Direcció General de Turisme.

    b) Direcció General de Projectes Estratègics.



    Article 8. De la Direcció General de Turisme

    La Direcció General de Turisme exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, en matèria de turisme, ecoturisme i turisme cultural i esportiu, a més de la direcció de l'Agència Valenciana del Turisme i les funcions establides en l'article 9 del Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme.



    Article 9. Unitats que depenen de la Direcció General de Turisme



    1. De la Direcció General de Turisme depenen els servicis següents:

    a) Servici d'Assistència Turística i Incentius.

    b) Servici d'Ordenació i Inspecció d'Empreses Turístiques.

    2. El Servici d'Assistència Turística i Incentius té assignades les funcions següents:

    a) La tramitació dels expedients d'ajudes i subvencions a empreses turístiques i coordinació de les actuacions de les unitats territorials.



    b) L'elaboració d'anàlisi, propostes i plans d'actuació per a la diversificació de l'oferta turística.

    c) La realització d'estudis dirigits a la determinació i desenrotllament de nous productes turístics.

    d) L'execució i seguiment de plans i programes en destinacions en col·laboració amb altres administracions.

    e) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a assistència turística i incentius.

    3. El Servici d'Ordenació i Inspecció d'Empreses Turístiques té assignades les funcions següents:

    a) L'elaboració d'estudis sobre normativa turística.

    b) Les declaracions d'interés turístic, declaració de municipis turístics i tramitació de convenis derivats de la Llei 3/1998, de 21 de maig, de Turisme de la Comunitat Valenciana

    c) L'autorització i registre d'empreses i activitats turístiques.

    d) Les professions turístiques: habilitació de guies de turisme.

    e) La inspecció, disciplina i procediments sancionadors en matèria turística.

    f) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a ordenació i inspecció d'empreses turístiques.



    Article 10. De la Direcció General de Projectes Estratègics

    La Direcció General de Projectes Estratègics exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, en matèria de coordinació d'esdeveniments estratègics i grans projectes culturals, esportius o socials i, en particular, les següents:

    a) La coordinació i el seguiment dels esdeveniments estratègics i grans projectes culturals, esportius o socials impulsats pel Consell, bé directament, a través d'empreses públiques o, per mitjà d'altres modes de gestió.

    b) La coordinació amb altres nivells institucionals de l'administració de la Generalitat i amb altres administracions públiques o entitats privades en esta matèria.

    c) L'elaboració dels estudis i informes pertinents sobre esdeveniments estratègics i grans projectes.

    d) La tramitació, la proposta i, en general, l'execució dels actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que establixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.



    e) L'elaboració i proposta de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    f) Qualsevol altra que li atribuïsquen les disposicions vigents o li encomanen les persones titulars de la Conselleria o de la secretaria autonòmica de la qual depenga.



    Article 11. Unitats que depenen de la Direcció General de Projectes Estratègics

    De la Direcció General de Projectes Estratègics depén el Servici de Projectes Estratègics, que durà a terme les funcions d'informe, gestió econòmica i administrativa, propostes i tramitació en les matèries que siguen competència de la Direcció General.



    Secció segona

    De la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport



    Article 12. Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport

    1. La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport és l'òrgan superior de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport al qual correspon, sota la superior direcció del conseller o la consellera, exercir les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de proposta i execució de la política cultural relativa a teatre, música, cine, exposicions i museus; llibre, biblioteques, arxius, patrimoni cultural valencià, política lingüística, esport, traducció i correcció de textos. S'exceptuen les relatives a bandes de música, societats musicals i pilota valenciana.



    2. En relació amb l'esport, estes funcions s'exerciran sense perjuí de les competències que li corresponen com a vicepresident o vicepresidenta del Consell Valencià de l'Esport, en l'àmbit de les competències que li ha atribuït la Llei 3/2006, de 12 de maig, de Creació del Consell Valencià de l'Esport i el Decret 170/2006, de 17 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven els seus estatuts.

    3. La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport dirigirà i coordinarà els següents centres directius:

    a) Direcció General de Patrimoni Cultural.

    b) Direcció General de l'Esport.



    Article 13. Direcció General de Patrimoni Cultural

    La Direcció General de Patrimoni Cultural exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, en matèria de conservació, protecció, enriquiment, restauració i difusió del patrimoni cultural valencià, tant moble com immoble, museus, polítiques de foment del llibre i la lectura, patrimoni bibliogràfic, gestió de biblioteques, arxius, suport tècnic i promoció cultural, així com política lingüística, traducció i correcció de textos, i en particular, les següents:



    1. Promoure, difondre, protegir i fomentar la política cultural valenciana, així com l'activitat de creadors i artistes, en les matèries de la seua competència.

    2. La protecció, difusió, enriquiment, estudi i investigació, conservació i restauració dels béns integrants del patrimoni cultural valencià, tant moble com immoble i immaterial, així com la promoció, planificació i difusió del seu coneixement i la incorporació d'estos a usos actius, respectuosos i adequats a la seua naturalesa, sense perjuí de les funcions atribuïdes als ens públics adscrits a la Conselleria.



    3. La formalització, gestió i inspecció dels llibres de registre de transaccions de béns mobles que integren del patrimoni cultural valencià, obligatoris per a antiquaris i comerciants d'estos béns.

    4. La redacció de projectes en el camp de la restauració, la direcció de les intervencions, i qualsevol altra actuació tècnica la competència de la qual corresponga a la Direcció General, o les que se li encomanen en relació amb el seu àmbit funcional.

    5. L'exercici de les facultats de vigilància i tutela legal del patrimoni cultural valencià, d'acord amb el que preveu l'ordenament jurídic.



    6. L'elaboració i posada al dia de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià.

    7. L'elaboració, supervisió i manteniment del sistema valencià d'inventaris de patrimoni cultural.

    8. La coordinació amb altres administracions públiques i òrgans de la Generalitat en actuacions urbanístiques, mediambientals, arqueològiques i, en general, sobre el medi cultural, en l'àmbit de les funcions establides en este article.

    9. La proposta de creació i regulació de museus i altres centres de depòsit cultural.

    10. La gestió dels museus dins de l'àmbit del departament.

    11. El foment de la difusió didàctica de les col·leccions dels museus, d'acord amb les iniciatives i propostes de les direccions d'aquells, així com la coordinació dels tallers i programes didàctics per a escolars.



    12. La regulació, protecció, coordinació, ajuda i, si és el cas, gestió de biblioteques i hemeroteques, dins de l'àmbit competencial del departament.

    13. La gestió, la proposta i, si és el cas, l'exercici de les atribucions que corresponen al departament en matèria del llibre.

    14. L'exercici de les funcions que tinga atribuïdes el departament en matèria de depòsit legal d'obres impreses i propietat intel·lectual.



    15. La promoció i ajuda a la creació literària, a l'activitat editorial valenciana i a totes aquelles manifestacions de caràcter anàleg que es duguen a terme en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    16. L'estudi, enriquiment, conservació i restauració del patrimoni bibliogràfic i documental de la Comunitat Valenciana, així com l'exercici de les facultats per a la vigilància i tutela, d'acord amb el que preveu l'ordenament jurídic.

    17. La proposta de convocatòria d'ajudes i subvencions en matèria de patrimoni, promoció cultural, política lingüística, llibre, biblioteques i arxius, així com la gestió d'estes.

    18. Exercir les funcions en matèria de manteniment, custòdia, exhibició, investigació i digitalització de tots els arxius de la Generalitat, Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana, de l'Arxiu del Regne i la resta d'arxius de titularitat estatal que gestiona la Conselleria.



    19. La regularització, conservació, estudi, classificació, protecció, ajuda i, si és el cas, gestió dels arxius, dins de l'àmbit competencial del departament.

    20. La política lingüística, la traducció i correcció de textos, la promoció i el foment de l'ús del valencià.

    21. Gestionar l'expedició dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià, a més de l'assessorament lingüístic.



    22. Impulsar l'actuació i donar suport tècnic als òrgans col·legiats de l'administració de la Generalitat, les funcions dels quals siguen el foment del coneixement i ús del valencià.

    23. La tramitació, la proposta i, en general, l'execució d'actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que establixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.



    24. L'elaboració i proposta de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    25. Iniciar, instruir i resoldre expedients sancionadors per les infraccions previstes en la normativa vigent en matèria de la seua competència.

    26. Qualsevol altra que li atribuïsquen les disposicions vigents o li encomanen els titulars o les titulars de la conselleria o de la secretaria autonòmica de la qual depenga.

    Dependran de la Direcció General, el personal de l'administració de la Generalitat, que realitze les funcions de traducció i correcció de textos, així com les funcions d'arxiu.



    Article 14. Unitats que depenen de la Direcció General de Patrimoni Cultural

    De la Direcció General de Patrimoni Cultural depenen les següents subdireccions generals:

    a) Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus, a la qual correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a patrimoni cultural valencià i museus, suport tècnic i promoció cultural.

    b) Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques, a la qual correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a les polítiques de foment del llibre i la lectura, patrimoni bibliogràfic i gestió de biblioteques i arxius.

    c) Subdirecció General de Política Lingüística, a la qual correspondrà la direcció i coordinació de les funcions previstes en l'article anterior relatives a política lingüística, traducció i correcció de textos.





    Article 15. La Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus



    1. A la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que, a continuació, s'esmenten:



    a) Servici de Patrimoni Cultural.

    b) Servici de Museus.

    c) Servici de Promoció Cultural i Suport Tècnic.

    d) Servici de Coordinació d'Entitats Culturals.

    2. El Servici de Patrimoni Cultural té assignades les funcions següents:

    a) La proposta i gestió dels assumptes relatius a la protecció, conservació, estudi, defensa i restauració i difusió del patrimoni arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, tècnic i immaterial, del patrimoni arquitectònic, mediambiental i moble.

    b) Les intervencions directes i la concessió d'ajudes i subvencions per a estos fins i la promoció i difusió del seu coneixement.

    c) La formació i actualització permanent de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, i l'anotació en este dels negocis jurídics i actes materials.

    d) L'exercici de les facultats d'inspecció i tutela legal, incloent-hi el règim d'autoritzacions i el sancionador, la coordinació tècnica i supervisió de les inspeccions.

    e) La direcció i la supervisió de les actuacions dels servicis tècnics dels centres adscrits a la Direcció General en estes matèries, com el Museu Castell-Teatre Museu Arqueològic de Sagunt, el Museu Històric de Sagunt, el Museu de la Valltorta, el Museu de la Impremta i de les Arts Gràfiques i el Centre d'Arqueologia Subaquàtica de la Comunitat Valenciana.

    f) L'autorització, seguiment i gestió dels plans, programes i propostes d'intervenció en matèria de patrimoni cultural, patrimoni arqueològic, científic, etnològic, històric, paleontològic, tècnic i immaterial, arquitectònic, mediambiental i moble.

    g) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a patrimoni cultural.

    3. El Servici de Museus té assignades les funcions següents:

    a) La proposta i gestió dels assumptes relatius a protecció, conservació, estudi, investigació, defensa, restauració i difusió dels béns mobles integrants dels museus i col·leccions museogràfiques permanents que depenen de la Direcció General, així com la inspecció i tutela de tots els museus i les col·leccions museogràfiques que s'integren en el Sistema de Valencià de Museus.

    b) Les intervencions directes i la tramitació de concessió d'ajudes i subvencions.

    c) La proposta de creació i regulació de museus i altres centres de depòsit cultural.

    d) La gestió dels museus que depenen de la Direcció General; l'autorització i la gestió dels depòsits i eixides de fons dels museus i col·leccions museogràfiques permanents; la formació i actualització permanent de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià en l'àmbit de la seua competència així com l'anotació en este dels negocis jurídics i actes materials sobre els béns inventariats.



    e) La tramitació, elaboració i supervisió de la documentació tècnica i de gestió dels corresponents expedients de declaració de béns d'interés cultural; foment de la difusió didàctica de les col·leccions dels museus, d'acord amb les iniciatives i propostes de les direccions d'aquells, així com la coordinació dels tallers i programes didàctics i la formació d'un fons de documentació (documental, bibliogràfica, gràfica i multimèdia) sobre els museus i col·leccions museogràfiques permanents.



    f) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a museus.

    4. El Servici de Promoció Cultural i Suport Tècnic té assignades les funcions següents:

    a) Fomentar, promocionar i difondre les manifestacions culturals, així com la investigació artística i museogràfica, la formació i organització de la informació bibliogràfica i documental.

    b) La proposta i gestió d'ajudes, subvencions i convenis en l'àmbit de la promoció cultural i redacció de projectes d'investigació artística.



    c) El disseny d'infraestructures expositives; la direcció, muntatge i supervisió d'exposicions; l'organització i supervisió de programes d'itinerància expositiva; la coordinació de l'oferta de programació expositiva, la proposta, supervisió, i si és el cas, gestió directa dels comissionats d'exposicions.

    d) Les funcions de redacció, gestió i supervisió dels projectes tècnics i construccions; de direcció, seguiment i control de les obres en execució i d'elaboració d'estudis de viabilitat i plans d'actuació d'obres.



    e) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a promoció cultural i suport tècnic.

    5. El Servici de Coordinació d'Entitats Culturals té assignades les funcions següents:

    a) La coordinació de l'actuació i activitats que exercisquen els ens públics que actuen en l'àmbit de les arts escèniques i plàstiques, en particular, Teatres de la Generalitat Valenciana-Centre Coreogràfic, Institut Valencià de la Música i Institut Valencià de l'Audiovisual i de la Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, consorci de museus o altres entitats.



    b) El seguiment i la coordinació de les actuacions dels projectes culturals multidisciplinaris en els quals intervinguen els ens esmentats o altres administracions o entitats culturals.

    c) El seguiment i la coordinació de les actuacions de les fundacions, consorcis, patronats i la resta d'organismes, dependents o on participe la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport.

    d) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a la coordinació d'entitats culturals.



    Article 16. La Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques



    1. A la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que, a continuació, apareixen:



    a) Servici de Patrimoni Bibliogràfic.

    b) Servici del Llibre i Biblioteques.

    c) Servici d'Arxius.

    2. El Servici de Patrimoni Bibliogràfic té assignades les funcions següents:

    a) La direcció i coordinació del funcionament dels servicis bibliotecaris de la Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu, i d'entre estos, la catalogació i control bibliogràfic dels seus fons.

    b) La configuració del Catàleg Col·lectiu del Patrimoni Bibliogràfic Valencià.

    c) La coordinació i assistència tècnica de la xarxa de lectura pública valenciana i la coordinació amb altres biblioteques d'investigació de la Comunitat Valenciana.

    d) L'assistència tècnica a la Direcció General en les adquisicions patrimonials.

    e) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a patrimoni bibliogràfic.

    3. El Servici del Llibre i Biblioteques té assignades les funcions següents:

    a) El foment de mesures de promoció del llibre i dels agents del llibre, autors, editorials, distribuïdores i llibreries.

    b) En coordinació amb les biblioteques integrades en el Sistema Bibliotecari Valencià, elaborarà programes de promoció de la lectura tant per al conjunt de la població com per a sectors específics d'esta.



    c) L'elaboració d'informes, suport tècnic, supervisió tècnica de projectes, difusió, inspecció i avaluació sobre la prestació dels servicis de bibliotecaris.

    d) La coordinació i gestió de les ajudes en matèria del llibre i biblioteques.

    e) El suport tècnic al Consell Assessor del Llibre, l'elaboració de les estadístiques d'este sector i l'elaboració de la Guia del Llibre Valencià.

    f) La coordinació amb els centres bibliotecaris de titularitat estatal, transferits a la Generalitat, que estan sota la dependència de la Direcció General, en el marc dels convenis de gestió subscrits entre l'Estat i la Generalitat: Biblioteca Pública d'Alacant, Biblioteca Pública d'Orihuela, Biblioteca Pública de Castelló i Biblioteca Pública de València.



    g) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a llibre i biblioteques.

    La Unitat de Depòsit Legal i Propietat Intel·lectual, que depén d'este servici, que s'ocuparà de les qüestions relacionades amb el depòsit legal i la propietat intel·lectual i coordinarà les oficines provincials del depòsit legal i del registre de la propietat intel·lectual. El cap d'esta Unitat serà el registrador de la Propietat Intel·lectual de la Comunitat Valenciana.

    4. El Servici d'Arxius té assignades les funcions següents:



    a) L'elaboració d'informes, suport tècnic, supervisió tècnica de projectes, difusió, inspecció i avaluació sobre la prestació dels servicis d'arxiu.

    b) La gestió de les ajudes que des de la Generalitat es destinen al sistema d'arxiu.

    c) L'impuls i gestió del registre dels béns que pertany al patrimoni documental valencià, inclosos o no en els centres d'arxiu del sistema i incorporació d'elements importants per mitjà de còpia en qualsevol suport material.

    d) El suport tècnic al Consell Assessor d'Arxius i la resta d'òrgans col·legiats adscrits a la Conselleria, en matèria d'arxius.

    e) L'exercici de les funcions de coordinació, de manteniment, custòdia, exhibició, investigació i digitalització de tots els arxius de la Generalitat i l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana. A més, de l'Arxiu del Regne, de l'Arxiu Històric d'Alacant, de l'Arxiu Històric d'Orihuela i de l'Arxiu Històric de Castelló, en el marc dels convenis de gestió subscrits entre l'Estat i la Generalitat.



    f) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a arxius.



    Article 17. La Subdirecció General de Política Lingüística

    1. A la Subdirecció General de Política Lingüística li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que, a continuació, es mencionen:

    a) Servici d'Acreditació i Promoció del Valencià.

    b) Servici de Traducció i Assessorament del Valencià.

    2. El Servici d'Acreditació i Promoció del Valencià té assignades les següents funcions:

    a) Realitzar i dirigir cursos i activitats per a l'extensió de coneixements del valencià, amb especial atenció al personal de les administracions públiques, així com assessorar-les en tot el que faça referència a la formació i el perfeccionament del seu personal en matèria lingüística.

    b) Assessorar les institucions i els particulars en tot el que faça referència a l'ús del valencià.

    c) Prestar suport a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

    d) El foment de l'ús i promoció del valencià en l'àmbit social en col·laboració amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.



    e) Gestionar la concessió d'ajudes i subvencions per al mateix fi.



    f) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a l'acreditació i la promoció del valencià.

    3. El Servici de Traducció i Assessorament del Valencià té assignades les següents funcions:

    a) Assessorar en qüestions lingüístiques la Generalitat, tenint en compte la normativa lingüística de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

    b) Fomentar i dur a terme estudis lingüístics que contribuïsquen al coneixement de les llengües de la Comunitat Valenciana.

    c) Preparar i divulgar materials que faciliten el coneixement i l'ús del valencià, especialment aquells que utilitzen les tecnologies actuals i els mètodes d'autoaprenentatge.

    d) La documentació, estudi i anàlisi del valencià, situació social i procés de normalització lingüística en els àmbits d'ús oficial i social.



    e) Realitzar la traducció i correcció dels textos.

    f) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a traducció i assessorament del valencià.



    Article 18. Direcció General de l'Esport

    La Direcció General de l'Esport exercirà les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, en matèria de foment i promoció de l'activitat esportiva, dinamització de la pràctica esportiva ciutadana, relació i col·laboració amb les entitats i organismes esportius, cooperació amb entitats privades que fomenten l'esport i coordinació d'esdeveniments de caràcter esportiu organitzats per la Generalitat.



    Estes funcions s'exerciran sense perjuí de les competències que li corresponen com a director o directora del Consell Valencià de l'Esport, en l'àmbit de les competències que se li atribuïxen per la Llei 3/2006, de 12 de maig, de Creació del Consell Valencià de l'Esport i el Decret 170/2006, de 17 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven els seus estatuts.



    CAPÍTOL III

    De la Subsecretaria



    Article 19. Subsecretaria

    La persona titular de la Subsecretaria, sota la directa dependència del conseller o la consellera, exercix les atribucions que li conferix l'article 69 de la Llei del Consell, així com les que li assigne este reglament, les altres disposicions legals i aquelles que el conseller o la consellera li encomane.



    Article 20. Secretaria General Administrativa

    1. Adscrita a la Subsecretaria i de conformitat amb l'article 73 de la Llei del Consell, la Secretaria General Administrativa és la unitat que, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, presta suport directe al titular de la Subsecretaria i, sota la seua autoritat, exercix la direcció, coordinació i supervisió dels servicis generals de la Conselleria.



    2. A la persona titular de la Secretaria General Administrativa li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que, a continuació, apareixen:



    a) Servici de Programació i Gestió Econòmica.

    b) Servici de Recursos Humans.

    c) Servici de Coordinació i Suport Tècnic.

    d) Servici de Contractació i Assumptes Generals.

    3. El Servici de Programació i Gestió Econòmica té assignades les funcions següents:

    a) L'elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria; la tramitació de les modificacions pressupostàries; la gestió, el seguiment i control de l'execució pressupostària, així com la gestió de gastos i ingressos.

    b) La supervisió de l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria; l'elaboració de la informació economicopressupostària necessària per a la gestió de les distintes unitats administratives.

    c) Informar sobre els avantprojectes de llei, projectes de disposicions generals, resolucions o convenis de la Conselleria amb repercussió en el gasto públic.

    d) La coordinació i seguiment de les distintes caixes pagadores de la Conselleria així com la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.



    e) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a la gestió econòmica i pressupostària.

    4. El Servici de Recursos Humans té assignades les funcions següents:

    a) Li correspon la tramitació dels assumptes relatius a la gestió del personal i a les incidències en nòmines de la Conselleria.

    b) La preparació de les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball; la conservació i custòdia dels expedients dels empleats públics al servici d'esta.

    c) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal, el seguiment del control horari; la tramitació dels expedients disciplinaris; la gestió de les pràctiques formatives.

    d) L'elaboració d'informes i propostes de resolució respecte de les reclamacions prèvies i recursos en matèria de personal.

    e) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a gestió de personal.

    5. El Servici de Coordinació i Suport Tècnic té assignades les funcions següents:

    a) La tramitació dels assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Subsecretaris i al Consell.

    b) El trasllat dels seus acords i la custòdia de les certificacions d'estos.

    c) La tramitació de les reclamacions sobre responsabilitat patrimonial.

    d) La racionalització, normalització i millora de procediments i documents administratius.

    e) La tramitació i coordinació de convenis i acords de col·laboració que ha de subscriure la Conselleria; l'assistència tècnica en l'elaboració i tramitació de convocatòries de subvencions.

    f) L'impuls i coordinació dels projectes normatius i la realització dels tràmits necessaris per a la publicació d'actes o disposicions en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

    g) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a la coordinació administrativa i suport tècnic.

    6. El Servici de Contractació i Assumptes Generals té assignades les funcions següents:

    a) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació i d'assumptes generals així com el seguiment de la seua execució.

    b) La supervisió i coordinació del parc mòbil i de les instal·lacions de la Conselleria, així com el seu manteniment; l'organització de l'arxiu, del registre general de documents i de la informació al públic.



    c) La tramitació i seguiment dels expedients de compres centralitzades i de contractes menors dels servicis centrals de la Conselleria.



    d) L'estudi, control i gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a la Conselleria.

    e) Totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a la contractació i assumptes generals.



    TÍTOL III

    De les direccions territorials



    Article 21. Direccions territorials

    1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals d'Alacant, Castelló i València s'establix la Direcció Territorial de Turisme, Cultura i Esport, sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.

    2. Les direccions territorials depenen funcionalment dels distints centres directius de la Conselleria, segons l'índole de la matèria.

    3. En cada direcció territorial existix, a més, el Servici Territorial de Turisme i Cultura, que exercix les funcions en matèria d'inspecció, autoritzacions, ajudes, subvencions, sancions i tramitació d'expedients, de turisme i cultura, en el territori de la respectiva província.

    Article 22. Titulars de les direccions territorials

    1. Al capdavant de cada direcció territorial està el director o directora territorial de Turisme, Cultura i Esport, amb el caràcter de representant permanent de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport en el seu respectiu territori.

    2. Als titulars de les direccions territorials els correspon la direcció de tots els servicis, programes i activitats que exercixen els òrgans, unitats i centres dependents o integrats en la direcció territorial, exercint les funcions de direcció, coordinació i control d'estos. El director territorial és l'òrgan de relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els servicis centrals del departament.





    Article 23. Funcions de les direccions territorials

    1. Correspon a les persones titulars de les direccions territorials vetlar per l'adequat exercici de les funcions pròpies de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport en el seu àmbit territorial.

    2. El titular de la direcció territorial exercix les funcions que li atribuïxen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els òrgans directius competents.

    3. Contra els actes i resolucions del director territorial de Turisme, Cultura i Esport pot interposar-se un recurs davant de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria, sense perjuí de les excepcions que establisquen les disposicions legals.





    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Societats mercantils públiques

    La Secretaria Autonòmica de Turisme i Projectes Estratègics coordinarà i realitzarà el seguiment de les actuacions del Circuit del Motor i de la Promoció Esportiva, SA, i de la Ciutat de les Arts i de les Ciències, SA. La Direcció General de Projectes Estratègics coordinarà i realitzarà el seguiment de les actuacions de la Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana, SAU, l'Aeroport de Castelló, SL i la Ciutat de la Llum, SAU, sense perjuí de les competències que li corresponguen a altres conselleries.



    Segona. Entitats adscrites a la conselleria amb competències en cultura

    Les adscripció a la conselleria amb competència en matèria de cultura, per la seua normativa reguladora, de les següents entitats, l'Institut Valencià de la Música, l'Institut Valencià de l'Audiovisual i de la Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, l'Institut Valencià d'Art Modern i Teatres de la Generalitat, es realitzarà a través de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport. L'adscripció de l'Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals, s'articulara a través de la Direcció General de Patrimoni Cultural.



    Tercera. Adscripció de museus

    Queden adscrits a la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport, articulant-se a través de la Direcció General de Patrimoni Cultural, el Museu de Belles Arts de València, el Museu de la Valltorta i el Museu Arqueològic de Sagunt.



    Quarta. El Patronat d'El Palmerar d'Elx i el Patronat del Misteri d'Elx

    La dependència orgànica i funcional del Patronat del Palmerar d'Elx, que la Llei 1/1986, de 9 de maig, de la Generalitat, de Tutela del Palmerar d'Elx, establix respecte de la Conselleria, correspondrà a la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport, articulant-se a través de la Direcció General de Patrimoni Cultural. De la mateixa manera, amb la mateixa dependència, s'articularà a través de l'esmentada Direcció General el Patronat del Misteri d'Elx.



    Quint. Adscripció de la Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu i l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana

    La Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu i l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana queden adscrits a la Direcció General de Patrimoni Cultural.



    Sexta. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià

    La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià queda adscrita a la Direcció General de Patrimoni Cultural, la presidència de la qual l'exercirà el subdirector general de Política Lingüística.



    Sèptima. Pla de Foment del Coneixement i de l'Ús del Valencià

    La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport, articulant-se a través de la Direcció General de Patrimoni Cultural, com a responsables de la política lingüística, impulsaran els treballs i les actuacions establides en Pla de Foment del Coneixement i de l'Ús del Valencià en l'administració de la Generalitat, i la seua coordinació institucional.



    Octava. Competència sancionadora en matèria de subvencions

    Correspon al conseller o consellera, en el seu àmbit competencial, la imposició de les sancions que deriven dels procediments sancionadors instruïts en matèria de subvencions.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

    La unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda, i la seua retribució es farà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris. Tot això, sense perjuí que, des del moment de l'entrada en vigor del present decret, es produïsquen els canvis d'adscripció, modificacions i la resta de resolucions necessàries, d'unitats administratives i llocs de treball, per a portar a efecte la reorganització efectuada.





    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Primera

    Queden derogats el Decret 123/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Turisme; el Decret 119/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Cultura i Esport; l'Orde de 12 de desembre de 2007, de la consellera de Turisme, per la qual es desplega el Decret 123/2007, de 27 de juliol, del Consell i l'Orde de 12 de novembre de 2007, de la Conselleria de Cultura i Esport, de desplegament del Reglament Orgànic i Funcional d'este departament.



    Segona

    Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen a este decret.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera

    Es faculta el conseller o la consellera de Turisme, Cultura i Esport, per a dictar les disposicions que requerisca l'execució i desplegament d'este decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei del Consell.



    Segona

    El present decret entrarà en vigor el dia següent al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



    València, 26 d'agost de 2011



    El president de la Generalitat,

    ALBERTO FABRA PART



    La consellera de Turisme, Cultura i Esport,

    DOLORES JOHNSON SASTRE