DECRET 27/1998, de 10 de març, del Govern Valencià, pel qual es regula l'admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.



Publicado en:  DOGV núm. 3211 de 26.03.1998
Número identificador:   1998/X2281
Referencia Base Datos:  0490/1998
 
  • Análisis jurídico

    Fecha de entrada en vigor: 27.03.1998
    Fecha fin vigencia: 04.04.2007
    Notas: Admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris.
    Esta disposición afecta a:
      Deroga:
    Esta disposición está afectada por:
      Derogada per:
      Desenvolupada o complementada per:
      Modificada per:
  • Análisis documental

    Origen disposición: Conselleria Cultura, Educació i Ciència
    Grupo Temático: Legislación, Reglamentación
    Materias: Educació
    Descriptores:
      Temáticos: accés a l'educació, alumne, alumnat, ensenyament públic, ensenyament primari, ensenyament secundari, educació preescolar, escolarització


  • DECRET 27/1998, de 10 de març, del Govern Valencià, pel qual es regula l'admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics. [1998/X2281]

    La Constitució Espanyola reconeix alhora, en l'article 27.1, la llibertat d'ensenyament i el dret a l'educació, que han de harmonitzar-se, segons l'article 27.7, amb la intervenció de professorat, pares i, si s'escau, alumnat en el control i gestió de tots els centres sostinguts per l'administració amb fons públics.

    La Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, Reguladora del Dret a l'Educació, va desplegar l'article 27.1 de la Constitució Espanyola i hi va incloure en els articles 20 i 53 les normes específiques en matèria d'admissió d'alumnat.

    El Decret 11/1986, de 10 de febrer, del Govern Valencià, i les ordres de 21 d'abril de 1986 i de 15 de març de 1988, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, van desenvolupar els articles 20 i 53 de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del Dret a l'Educació, i han regit els processos d'admissió de l'alumnat a la Comunitat Valenciana des del curs escolar 1986/1987.

    L'entrada en vigor de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu i l'existència de suficients llocs escolars en centres sostinguts amb fons públics, van aconsellar una nova ponderació dels criteris sobre l'admissió de l'alumnat, que es va plasmar en el Decret 186/1994, de 13 de setembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.

    No obstant això, la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre, de la Participació, l'Avaluació i el Govern dels Centres Docents, aprofundeix en allò que s'ha disposat en la Llei 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del Dret a l'Educació i estableix nous criteris que garantisquen amb efectivitat l'absència de discriminació en l'elecció del centre que ha de fer l'alumnat.

    L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, en l'article 35, atribueix a la Generalitat Valenciana competència plena en la regulació i administració de l'ensenyament en tota las seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, en l'àmbit de la seues competències.

    Per la seua banda, els decrets 233/1997 i 234/1997, de 2 de setembre, del Govern Valencià, aproven els reglaments orgànics i funcionals, que regulen la participació i les competències dels distints sectors que intervenen respectivament a les escoles d'Educació Infantil i col·legis d'Educació Primària, així com als instituts d'Educació Secundària de la Comunitat Valenciana.

    Així, doncs, a la vista de l'experiència adquirida en l'aplicació de les normes vigents, convé substituir el Decret 186/1994, de 13 de setembre, del Govern Valencià, de manera que s'adeqüe l'ordenació de l'admissió de l'alumnat a les noves circumstàncies, i es garantisca i s'amplie, al mateix temps, la possibilitat d'elecció del centre.

    Per tot això, després de l'informe previ del Consell Escolar Valencià, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, a proposta del conseller de Cultura, Educació i Ciència, i després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 10 de març de 1998,

    DECRETE

    Capítol I

    Disposicions de caràcter general

    Article 1

    Aquest decret s'aplicarà al procés d'admissió de l'alumnat a cadascun dels centres docents sostinguts amb fons públics, de l'àmbit competencial de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, que impartisquen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional específica de grau mitjà.

    Article 2

    1. Tots els alumnes tenen dret a un lloc escolar gratuït que els garantisca l'educació obligatòria.

    2. L'administració educativa garantirà, per mitjà del procés d'admissió de l'alumnat regulat en aquest decret, l'efectivitat d'aquest dret.

    Article 3

    1. Les persones que hagen arribat a la majoria d'edat o, en un altre cas, els seus pares o tutors, tenen dret a elegir centre docent.

    2. Quan el nombre de sol·licituds en un centre excedisca el de places vacants, s'aplicarà allò que s'ha establit en el capítol IV d'aquest decret.

    3. En el procés d'admissió d'alumnes, en cap cas podrà establir-se discriminació per raons ideològiques, religioses, morals, socials, racials, de sexe o de naixement.

    4. No podrà condicionar-se l'admissió de l'alumnat a la superació de proves o exàmens, si no és que això estiga previst en la normativa reguladora dels corresponents ensenyaments.

    5. En tot cas, l'alumnat haurà de ser admès pels centres docents quan complisca els requisits exigits per l'ordenament jurídic i hi haja vacants.

    Article 4

    Per a l'admissió de l'alumnat als centres docents a què es refereix aquest decret, serà necessari reunir els requisits d'edat i acadèmics exigits per la normativa vigent per al nivell educatiu i curs a què es pretenga accedir.

    Article 5

    1. Els centres docents donaran a conèixer el seu projecte educatiu als pares o tutors i als alumnes majors d'edat que sol·liciten plaça en dits centres.

    2. Els centres privats concertats els informaran també del seu caràcter propi, quan l'hagueren incorporat al projecte educatiu.

    3. En tot cas, els centres docents publicaran el projecte educatiu en el tauler d'anuncis, sense perjudici d'altres mitjans que establisquen dits centres per a donar-lo a conèixer a la comunitat educativa abans del procés d'admissió d'alumnat.

    Capítol II

    Règim d'admissió de l'alumnat

    Article 6

    La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència fixarà el calendari de matriculació i normes complementàries que han de regir als centres docents del seu àmbit competencial.

    Article 7

    1. Les sol·licituds de plaça es formularan utilitzant el model oficial que, a aquest efecte, s'aprove mitjançant l'Ordre de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    2. En aquesta sol·licitud s'hauran de reflectir, per ordre de preferència, fins tres centres en què es vulga obtenir plaça.

    3. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud, juntament amb la documentació acreditativa de les circumstàncies a què es refereix l'article 14 d'aquest decret, al centre en què sol·licita plaça en primera opció o al centre receptor que, si s'escau, es determine.

    4. Si l'alumne no obté plaça en el primer centre que va sol·licitar, el director de dit centre, en la seua qualitat de president del Consell Escolar, remetrà la sol·licitud presentada, juntament amb la documentació que l'acompanye, a la Comissió d'Escolarització que es preveu en l'article 12 d'aquest decret, o, si s'escau, a la Direcció Territorial, que procedirà a assignar plaça a l'alumne, segons el procediment establit en aquest decret.

    Article 8

    1. D'acord amb allò que s'ha establit en l'article 20.1 de la LODE, amb la finalitat de garantir tant l'efectivitat del dret a l'educació com la possibilitat de triar centre docent, el director territorial de Cultura i Educació, una vegada escoltat el Consell Escolar Municipal, en l'àmbit de les seues competències, amb caràcter previ a l'inici del procés d'admissió de l'alumnat, delimitarà i farà públiques les àrees d'influència dels centres docents, així com les àrees limítrofs, tenint en compte la reducció de temps dedicat al desplaçament de l'alumnat al centre docent.

    2. S'entendrà com a àrea d'influència la zona geogràfica, composta pels llocs de residència de l'alumnat, que s'atribueix a un centre docent als efectes previstos en el punt anterior.

    3. Les àrees d'influència podran abraçar tot el terme d'un municipi o part d'ell. Així mateix, podran abraçar diversos municipis, fins i tot de distinta província.. En aquest supòsit, el director territorial competent serà aquell en l'àmbit del qual estiga ubicat el centre.

    4. Per a la delimitació de les àrees d'influència caldrà tenir en compte els següents criteris:

    a) Tot domicili haurà d'estar inclòs en l'àrea d'influència d'almenys un centre que oferisca ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i de cadascuna de les modalitats de Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà, corresponents a les diverses famílies professionals de la Formació Professional específica.

    Amb la finalitat d'ampliar la pluralitat en l'oferta, sempre que siga factible, tot domicili estarà comprés en l'àrea d'influència de diversos centres docents.

    b) La configuració de les àrees d'influència tindrà en compte no sols la població escolar de l'entorn segons les dades del cens, sinó també la capacitat dels centres i la demanda social.

    c) Als municipis indicats en l'article 35 de la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'Ús i Ensenyament del Valencià, qualsevol domicili quedarà comprés en l'àrea d'influència d'almenys un dels centres que oferisquen ensenyaments en valencià.

    d) A les poblacions on hi haja només un centre, bé públic, bé concertat, la seua àrea d'influència serà, necessàriament, tot el municipi.

    e) A les poblacions on hi haja diversos centres en què un siga públic i la resta concertats, o un concertat i la resta públics, la seua àrea d'influència serà, així mateix, tot el municipi.

    Article 9

    1. El procés d'admissió als centres docents per als nivells sostinguts amb fons públics, regulat en aquest decret, s'aplicarà als alumnes que vulguen accedir per primera vegada a dits centres i nivells.

    Als centres finançats amb fons públics, totalment o parcialment, que impartisquen diversos nivells educatius, el procés inicial d'admissió d'alumnat s'hi farà al començament de l'oferta del nivell objecte del finançament corresponent a la menor edat.

    2. Sense perjudici d'allò que s'ha disposat en el paràgraf anterior, el canvi de curs dins d'un mateix nivell, així com l'accés als successius cicles, etapes o nivells sostinguts amb fons públics, que s'impartisquen en el mateix centre o recinte escolar a què va accedir l'alumne mitjançant el procés d'admissió establit en la normativa aplicable, no requeriran un nou procés d'admissió fins l'acabament de l'educació bàsica.

    3. En els procediments d'admissió d'alumnat a centres que impartisquen Educació Secundària Obligatòria, quan no hi haja places suficients, hi tindrà prioritat l'alumnat que procedisca dels centres d'Educació Primària que tinguen adscrits, d'acord amb el procediment establit.

    4. Si no hi haguera places suficients per acollir els alumnes procedents dels nivells anteriors d'un mateix centre o recinte escolar i/o dels corresponents centres adscrits, s'establirà una prelació entre dits alumnes mitjançant l'aplicació del procés d'admissió regulat en aquest decret. En tot cas, l'alumnat del mateix centre o recinte escolar tindrà prioritat sobre aquell procedent d'un centre adscrit.

    5. L'exercici de la prioritat a què es refereix l'apartat 3 d'aquest article requerirà confirmació de plaça per part dels pares o tutors o per part dels alumnes, si són majors d'edat.

    6. Conformement a allò que s'ha previst en la disposició addicional tercera, punt 4, de la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre, aquells alumnes que cursen simultàniament ensenyaments reglats de música o de dansa i ensenyaments de règim general tindran prioritat per a l'admissió als centres que impartisquen estos ensenyaments de règim general que determine la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    Article 10

    A l'efecte de l'admissió, la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència podrà efectuar les següents adscripcions:

    a) D'ofici, després de l'estudi previ de les necessitats d'escolarització i una vegada efectuada la corresponent planificació educativa, podrà adscriure:

    - Les escoles d'Educació Infantil a col·legis d'Educació Primària;

    - Els col·legis d'Educació Primària incomplets a un altre col·legi d'Educació Primària, a fi de que l'alumnat que finalitze els seus estudis en el primer dels centres puga continuar els estudis d'aquest nivell educatiu, en l'altre;

    - Cadascun dels col·legis d'Educació Primària, a un o diversos instituts d'Educació Secundària en què s'impartisca l'Educació Secundària Obligatòria, segons els criteris que reglamentàriament s'establisquen.

    b) A instància del/els titular/s, els centres concertats o subvencionats a uns altres centres concertats o a uns altres centres públics, igualment, després de l'estudi previ de les necessitats d'escolarització i segons la planificació efectuada.

    Capítol III

    Òrgans d'escolarització

    Article 11

    1. El Consell Escolar del centre és competent, dins de l'estricte compliment de les normes generals sobre l'admissió contingudes en aquest decret, per a decidir l'admissió d'alumnes als centres públics.

    Als centres concertats, els titulars seran els responsables de l'estricte compliment de la normativa sobre admissió d'alumnes. Correspon al Consell Escolar garantir el seu compliment; per a això, demanarà, d'aquells, la documentació que corresponga amb vista a la justificació de les circumstàncies al·legades.

    2. L'òrgan competent del centre podrà també demanar dels sol·licitants documentació complementària a aquella que s'establisca reglamentàriament amb vista a la justificació de les situacions i circumstàncies al·legades

    Article 12

    1. Les respectives direccions territorials de Cultura i Educació, una vegada escoltat el Consell Escolar Municipal afectat, quan estiga constituït, podran establir, a les localitats en què hi haja dos o més centres del mateix nivell educatiu, les comissions municipals d'escolarització que consideren necessàries per a garantir l'exercici dels drets reconeguts en aquest decret i adoptar les mesures oportunes per a l'adequada escolarització dels alumnes.

    2. Així mateix, i amb idèntica finalitat, quan l'elevat nombre de centres escolars d'una localitat ho aconselle, podran constituir-se les comissions de districte que es consideren necessàries. Estes comissions es crearan a proposta de la Comissió Municipal d'Escolarització, que coordinarà la seua actuació.

    3. Quan l'àmbit d'influència d'un centre abrace més d'un municipi o les circumstàncies així ho aconsellen, el director territorial de Cultura i Educació podrà constituir comissions sectorials d'escolarització a fi que porten a cap l'escolarització dels distints nivells educatius.

    4. En estes comissions estaran representades l'administració educativa, l'administració local que es determine, els directors dels centres públics, els titulars dels centres privats concertats i els representants dels pares i dels alumnes, estos últims en els nivells d'ensenyament en què disposen de participació en el Consell Escolar.

    Article 13

    1. Les comissions a què es fa referència en l'article anterior s'ocuparan, en el seu àmbit respectiu, de facilitar informació, tant als interessats com als propis centres docents sostinguts amb fons públics, sobre tot allò que afecte el procés d'escolarització; designar, si s'escau, centres receptors; comprovar el compliment de les normes d'admissió; i emetre informe i resolucions, si s'escau, quant als problemes d'escolarització que es plantegen.

    2. Les comissions d'escolarització demanaran la informació i documentació que estimen necessària per a l'exercici de les seues funcions dels centres docents, dels ajuntaments o de les direccions territorials de Cultura i Educació.

    Capítol IV

    Criteris d'admissió de l'alumnat

    Article 14

    1. L'admissió de l'alumnat als centres a què es refereix aquest decret, quan no hi haja en ells places suficients per a atendre totes les sol·licituds d'ingrés, es regirà pels següents criteris prioritaris:

    a) Rendes anuals de la unitat familiar.

    b) Proximitat del domicili.

    c) Existència de germans matriculats en el mateix centre, si estos han de continuar assistint-hi, durant el curs escolar per al qual se sol·licita plaça.

    2. Així mateix, es tindran en compte el criteris complementaris següents:

    a) Minusvalidesa psíquica, física o sensorial de l'alumne, els seus pares o tutors, o els seus germans, en el grau que determine la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    b) Condició de família nombrosa.

    c) Proximitat del centre docent a què es pretén accedir i el centre en què l'alumne curse simultàniament ensenyaments artístics reglats.

    d) Proximitat del centre docent a què es pretén accedir i les instal·lacions en què l'esportista d'elit efectue els seus entrenaments.

    e) Situació laboral dels pares d'alumnes d'Educació Infantil, quan el pare i la mare, o tutors si s'escau, siguen treballadors en activitat, així com en el cas de família monoparental, quan el pare o la mare, o tutor si s'escau, siguen treballadors en activitat.

    f) Estar l'alumne ja matriculat en un altre nivell del centre.

    g) Situació laboral de desocupació dels pares o tutors de l'alumnat, així com del pare, de la mare o del tutor, en el cas de família monoparental.

    h) Qualsevol altra circumstància apreciada per l'òrgan competent del centre, segons criteris objectius que hauran de ser fets públics pels centres amb anterioritat a l'inici del procés d'admissió, que en cap cas podrà contradir allò establit en aquest decret.

    3. Els criteris prioritaris i els criteris complementaris d'admissió de l'alumnat s'aplicaran amb caràcter concurrent. No obstant això, l'alumne no podrà obtenir més de 6 punts per criteris complementaris.

    Article 15

    La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència determinarà la documentació que haurà d'aportar-se per a l'acreditació de les circumstàncies objecte d'avaluació, sense perjudici d'allò que s'ha establit en l'article 11.2.

    Article 16

    1. Les rendes anuals de la unitat familiar es valoraran segons el següent barem:

    a) Rendes iguals o inferiors al salari mínim interprofessional: 2 punts.

    b) Rendes superiores al salari mínim interprofessional, que no sobrepassen el doble d'aquest: 1 punt.

    c) Rendes superiores al doble del salari mínim interprofessional: 0 punts.

    2. Les rendes anuals es ponderaran tenint en compte el nombre de membres de la unitat familiar.

    Article 17

    1. La proximitat del domicili al centre es valorarà de la següent manera:

    a) Alumnes el domicili dels quals es trobe en l'àrea d'influència del centre: 4 punts.

    b) Alumnes el domicili dels quals es trobe en les àrees limítrofs a la zona d'influència del centre: 2 punts.

    c) Alumnes d'unes altres zones de la mateixa localitat: 1 punt.

    d) Alumnes de distinta localitat: 0 punts.

    2. El lloc de treball de qualsevol dels pares o del tutor, degudament acreditat, podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, per a l'admissió dels alumnes que vulguen cursos Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.

    3. Quan per nul·litat matrimonial, divorci, separació o una altra causa degudament acreditada, els pares o tutors visquen en domicilis distints, es considerarà com a domicili familiar de l'alumne el de la persona que tinga atribuïda la seua custòdia legal.

    Article 18

    L'existència de germans matriculats al centre es valorarà de la següent forma:

    a) Educació Infantil, Primària i Secundària Obligatòria: s'hi adjudicaran 4 punts pel primer germà i 2 punts per cadascun dels restants germans.

    b) Ensenyaments Secundaris Postobligatoris: s'hi adjudicaran 2 punts pel primer germà i 1 punt per cadascun dels restants germans.

    Article 19

    Els criteris complementaris enumerats en l'apartat 2 de l'article 14 es valoraran de la següent forma:

    a) Minusvalidesa psíquica, física o sensorial de l'alumne, els seus pares o tutors, o els seus germans, en el grau que determine la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència: entre 1,5 i 3 punts.

    b) Condició de família nombrosa: 1,5 punts.

    c) Proximitat del centre docent a què es pretén accedir i el centre en què l'alumne curse simultàniament ensenyaments artístics reglats: 1 punt.

    d) Proximitat del centre docent a què es pretén accedir i les instal·lacions en què l'esportista d'elit efectue els seus entrenaments: 1 punt.

    e) Situació laboral dels pares d'alumnes d'Educació Infantil, quan el pare i la mare, o tutors, si s'escau, siguen treballadors en activitat, així com en el cas de família monoparental, quan el pare o la mare, o el tutor, si s'escau, siga treballador en activitat: 1,5 punts.

    f) Estar l'alumne ja matriculat en un altre nivell al centre: 1 punt.

    g) Situació laboral de desocupació dels pares o tutors de l'alumnat, així com del pare, de la mare o del tutor, en el cas de família monoparental: 1,5 punts.

    h) Qualsevol altra circumstància apreciada per l'òrgan competent del centre, segons criteris objectius que hauran de ser fets públics pels centres amb anterioritat a l'inici del procés d'admissió, sempre que no contradiga allò establit en el punt 3 de l'article tercer d'aquest decret: 1 punt.

    Article 20

    Per a accedir al Batxillerat d'Arts, a més dels criteris establits en l'article 14, es valoraran els resultats acadèmics de l'alumne en l'àrea d'Educació Plàstica i Visual, en la forma que determine la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    Article 21

    1. Els empats, que, si s'escau, es produïsquen, es dirimiran aplicant successivament els criteris que s'exposen, a continuació:

    a) Major puntuació obtinguda en l'apartat de germans matriculats al centre.

    b) Major puntuació obtinguda en l'apartat de proximitat domiciliària.

    c) Menor renda anual per càpita en la unitat familiar.

    d) Estar escolaritzat l'alumne en el mateix centre o recinte escolar en un altre nivell educatiu no sostingut amb fons públics.

    e) Sorteig davant el Consell Escolar del centre.

    2. Els criteris de desempat a què es refereix l'apartat anterior s'utilitzaran, en l'ordre establit, fins el moment en què es produïsca el desempat.

    Article 22

    1. La puntuació de l'alumnat, obtinguda en aplicació dels barems establits en aquest capítol, decidirà l'ordre d'admissió.

    2. Les llistes dels alumnes admesos i no admesos es publicaran al tauler d'anuncis de cada centre, indicant la puntuació obtinguda en el barem.

    Article 23

    1. Els alumnes admesos hauran de formalitzar la matrícula en el termini establit. L'omissió del tràmit de matrícula implicarà la renúncia a la plaça escolar.

    2. Les vacants que resten, una vegada finalitzat el termini de matrícula, o bé les que es produïsquen per renúncia, abandó o altres circumstàncies, s'oferiran als alumnes que figuren en la llista de no admesos, segons l'ordre de puntuació obtinguda.

    Capítol V

    Recursos i infraccions

    Article 24

    1. Els acords i decisions sobre admissió d'alumnes dels consells escolars dels centres públics i de les comissions d'escolarització podran ser objecte de recurs ordinari davant els directors territorials de Cultura i Educació, la resolució dels quals posarà fi a la via administrativa. Qualsevol que és la resolució adoptada s'haurà de garantir l'adequada escolarització de l'alumne.

    2. En el cas dels centres privats sostinguts amb fons públics, els acords i decisions sobre admissió d'alumnes podran ser objecte de denúncia pels interessats davant els directors territorials de Cultura i Educació, als efectes d'allò que s'ha disposat en l'article següent.

    Article 25

    1. La infracció de les normes sobre admissió de l'alumnat pels centres concertats donarà lloc a les sancions previstes en l'article 62, apartats 2 i 3, de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del Dret a l'Educació, segons la redacció donada a aquest en la disposició final primera. 9. de la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre, segons el procediment establit en el Reglament de Normes Bàsiques sobre Concerts Educatius.

    2. La infracció de les normes sobre admissió de l'alumnat pels centres públics donarà lloc a l'obertura del corresponent expedient administratiu, a fi de determinar les possibles responsabilitats en què s'haguera pogut incórrer.

    Article 26

    La falsedat en les dades declarades o en la documentació aportada per a l'acreditació de les circumstàncies determinants dels criteris d'admissió, així com la duplicitat de sol·licituds, comportarà l'exclusió de la sol·licitud, i es procedirà a l'escolarització de l'alumne al centre en què quedaren places vacants que per dret li corresponguen. Tot això sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que puguen derivar-se d'un altre ordre.

    Article 27

    Els membres dels consells escolars i de les comissions d'escolarització només podran utilitzar la informació obtinguda en el procés d'admissió de l'alumnat per al fi previst, i tindran, a aquest respecte, el mateix deure de sigil que els funcionaris públics

    DISPOSICIONS ADDICIONALS

    Primera

    D'acord amb allò que s'ha disposat en l'article 25 de la Llei Orgànica reguladora del Dret a l'Educació, els centres docents privats no concertats disposaran d'autonomia per a establir els criteris i determinar el procés d'admissió dels alumnes en estos.

    Segona

    1. L'admissió de l'alumnat en centres sostinguts amb fons públics per a cursar ensenyaments específics de Formació Professional de grau superior, així com l'admissió a les escoles oficials d'idiomes, es regirà per les reglamentacions que establisca a aquest efecte la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, segons els apartats 2 i 3 de la disposició addicional tercera de la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre.

    2. L'admissió de l'alumnat als centres respectius per a cursar els distints graus o nivells dels ensenyaments artístics previstos en el capítol I del títol II de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, es regirà per la reglamentació que establisca la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, de conformitat amb allò que s'ha disposat en aquesta Llei, per a regular el currículum, els criteris d'ingrés i les proves d'accés a cada un d'aqueixos ensenyaments.

    3. L'admissió de l'alumnat en centres específics per a cursar els ensenyaments establits en el títol III de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, es regirà per la reglamentació específica que establisca a aquest efecte la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, tenint en compte allò que s'ha disposat en la Llei 1/1995, de 20 de gener, de la Generalitat Valenciana, de Formació de les Persones Adultes.

    Tercera

    Per ordre de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència s'adaptarà el que disposa aquest decret a les peculiaritats de l'alumnat amb necessitats educatives especials, conformement a allò que s'ha establit en la disposició addicional segona de la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre.

    Quarta

    L'entitat pública titular d'un centre d'Educació Infantil de primer cicle podrà establir uns altres criteris complementaris d'admissió, a més dels establits per aquest decret, a fi de donar preferència a les sol·licituds formulades per les famílies més necessitades d'atenció social.

    Cinquena

    Allò que s'ha disposat en aquest decret s'entén sense perjudici de les peculiaritats dels centres docents de caràcter singular, acollits a convenis subscrits per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència amb unes altres entitats.

    Sisena

    Per a racionalitzar el transport escolar, la Direcció Territorial podrà establir l'escolarització dels alumnes usuaris d'aquest servei complementari en un o més centres d'una altra localitat.

    La renúncia al centre d'escolarització podrà comportar la pèrdua del dret al transport

    Setena

    L'admissió de l'alumnat als centres docents que disposen de serveis complementaris de transport i residència es regirà per les disposicions específiques que s'establisquen, a fi de garantir l'escolarització de l'alumnat que, o bé faça ús del servei d'internat o bé compte amb especials dificultats derivades del seu lloc de residència i, si s'escau, mancança de serveis regulars de transport públic.

    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

    Aquest decret s'aplicarà per a l'admissió de l'alumnat als centres sostinguts amb fons públics que impartisquen ensenyaments d'Educació Preescolar, Batxillerat Unificat Polivalent i Formació Professional. Així mateix, s'aplicarà en l'admissió de l'alumnat dels centres d'Ensenyament Infantil de la Generalitat Valenciana, mentre no es dicte cap normativa aplicable a aquest efecte.

    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

    Queden derogades totes les disposicions d'igual rang o inferior que s'oposen a allò establit en aquest decret

    Queden derogades, expressament, les disposicions següents:

    1. El Decret 186/1994, de 13 de setembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana finançats amb fons públics.

    2. L'Ordre de 7 de febrer de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual es regula el procediment d'admissió d'alumnat als centres d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària de la Comunitat Valenciana, finançats amb fons públics.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    Es faculta el conseller de Cultura, Educació i Ciència per al desplegament del que es disposa en aquest decret.

    Segona

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    València, 10 de març de 1998

    El president de la Generalitat Valenciana,

    EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

    El conseller de Cultura, Educació i Ciència,

    FRANCISCO E. CAMPS ORTIZ