Disposicion Consolidada

Texto h2

LLEI 10/1997, de 16 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Taxes per Inspeccions i Controls Sanitaris d'Animals i Productes.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 3145 de 18.12.1997
Entrada en vigor :   01.01.1998
Origen disposició :   Conselleria Sanitat
Referència Base de Dades:   4086/1997
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/l/1997/12/16/10/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Última revisió 01.01.2018

 

LLEI 10/1997, de 16 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Taxes per Inspeccions i Controls Sanitaris d'Animals i Productes.

 

(DOGV núm. 3145 de 18.12.1997) Ref. 4086/1997

 

Sia notori i manifest a tots els ciutadans que les Corts Valencianes han aprovat i jo, d'acord amb el que estableixen la Constitució i l'Estatut d'Autonomia, en nom del rei, promulgue la llei següent:

 

PREÀMBUL

 

La Directiva del Consell de la Comunitat Europea 93/118/CE, de 22 de desembre de 1993, que va modificar al seu dia la Directiva 85/73/CE del Consell, relativa al finançament de les inspeccions i controls veterinaris dels productes d'origen animal recollits en l'annex A de la Directiva 89/662/CE i en la Directiva 90/675/CEE, estableix que cada un dels Estats membres hauran de fixar les taxes a percebre per les inspeccions i controls sanitaris de carns fresques i carns d'aviram, en funció dels nivells que estableix la pròpia Directiva.

Posteriorment, la Directiva 96/43/CE ha tornat a modificar l'abans esmentada Directiva 85/73/CEE, així com la 90/675/CEE i la 91/496/CEE, procedint a codificar-ne la primera.

En virtut d'això i tenint en compte que la finalitat última d'aquesta normativa comunitària persegueix tres objectius fonamentals:

a) Garantir una protecció sanitària uniforme del consumidor pel que fa a la salubritat del producte.

b) Mantenir la lliure circulació dels productes dins de la Comunitat, sobre la base d'unes garanties de qualitat semblants, tant per al consum nacional dels productes comercialitzats en el mercat interior de cada estat membre com per als procedents de tercers estats;

c) Evitar distorsions en la competència dels diferents productes sotmesos a les regles d'organització comuna dels mercats, sorgeix la necessitat d'adoptar les mesures legals adequades per a donar compliment a la directiva comunitària quant als fins perseguits.

Ara bé, tenint en compte que conforme al que es disposa en el número 2 de l'article 7 de la Llei Orgànica 8/1980, de Finançament de les Comunitats Autònomes (LOFCA), de 22 de setembre, les taxes sanitàries que graven la inspecció de carns fresques tenen la consideració de tributs propis de les comunitats autònomes, com conseqüència de les transferències de serveis realitzades en virtut del que s'estableix en els diferents estatuts d'autonomia, ha sigut necessari arribar a un compromís comú d'aplicar l'esmentada directiva en funció d'una criteris homogenis establits per a tot el territori nacional, dut a terme mitjançant l'Acord de 15 de setembre de 1997, del Consell de Política Fiscal i Financera, en què s'inspira fidelment el present text legislatiu.

Per altra part, l'harmonització de la inspecció veterinària s'ha produït amb l'entrada en vigor el 13 de març de 1993 del Reial Decret 147/1993, de 29 de gener, modificat pel Reial Decret 315/1996, de 23 de febrer, pel qual s'estableixen les condicions de producció i comercialització de carns fresques. Així mateix, en el cas de la carn de conill i caça, això s'ha dut a terme mitjançant el Reial Decret 1.543/1994. Finalment, i pel que fa als ocells, el Reial Decret 2.087/1994, de 20 d'octubre, pel qual s'estableixen les condicions sanitàries de producció i comercialització de carns fresques d'ocells, ha traslladat la Directiva 92/116/CEE.

Segons estableix l'esmentada Directiva 96/43/CE, les reduccions que, si és el cas, es pugueren establir en la normativa pròpia dels diferents Estats membres, no podran comportar en cap cas a disminucions superiors al 55% dels nivells de les taxes que es fixen en el capítol I de l'annex de la mateixa directiva, per la qual cosa les quotes fixades en la present llei no superen mai aquest límit.

D'altra banda, en l'esmentada Directiva 96/43/CE, s'estableix com a límit de diferència el total dels costos reals de la inspecció precepte que concorda amb el que es disposa en el número 3 de l'article 7 de la Llei Orgànica de Finançament de les Comunitats Autònomes (LOFCA), així com en el número 1 de l'article 19 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de Taxes i Preus Públics. Aquesta referència global és la que té en compte el present text normatiu per a l'establiment de les quotes tributàries.

A més, per la conveniència d'afavorir aquells establiments que, al realitzar diverses operacions o constituir cadenes de producció, faciliten les inspeccions i controls sanitaris, reduint-ne els costos, es preveu que, si la taxa percebuda en l'escorxador cobreix la totalitat de les despeses d'inspecció corresponents al conjunt de totes elles, no es percebrà cap taxa en la sala d'especejament ni en el magatzem frigorífic.

En virtut de tot això, i sobre la base de la facultat d'aquesta comunitat per a l'establiment de taxes, determinada en els articles 133 i 157 de la Constitució, article 7 de la Llei Orgànica 8/1980, de 22 de setembre, de Finançament de les Comunitats Autònomes, i article 51 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, la present llei té com a objectiu l'establiment de les taxes per inspeccions i controls sanitaris d'animals i dels seus productes.

El projecte de llei ha sigut sotmés per a consulta al Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana i al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3.1.a de la Llei 1/1993, de 7 de juliol, i en l'article 10.2 de la llei 10/1994, de 19 de desembre.

 

CAPÍTOL ÚNIC. Taxes per inspeccions i controls sanitaris d'animals i dels seus productes

 

Article 1. Objecte del tribut.

Les taxes graven la inspecció i control veterinari d'animals i dels seus productes.

A aquest efecte, les taxes es denominaran en endavant:

- Taxa per inspeccions i controls sanitaris de carns fresques, carns d'aviram i carns de conill i caça.

- Taxa per controls sanitaris respectes de determinades substàncies i els residus d'aquestes en animals vius i els seus productes destinats al consum humà.

Aquests controls i inspeccions seran realitzats pels tècnics facultatius en les següents operacions:

a) Sacrifici d'animals.

b) Especejament de les canals.

c) Operacions d'emmagatzemament de carns fresques per a consum humà.

d) Control de determinades substàncies i residus en animals i els seus productes.

 

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de les presents taxes, la prestació de les activitats realitzades per la Generalitat per a preservar la salut pública i la sanitat animal, mitjançant la pràctica d'inspeccions i controls sanitaris d'animals i de les seues carns fresques destinades al consum, així com d'altres productes d'origen animal, efectuades pels facultatius dels serveis corresponents, tant en els locals o establiments de sacrifici, especejament i emmagatzemament frigorífic, situats al territori de la Comunitat Autònoma Valenciana, com a la resta de controls i anàlisis realitzats en els centres habilitats a aquest efecte.

A l'efecte de l'exacció del tribut, les activitats d'inspecció i control sanitari que s'inclouen dins del fet imposable es cataloguen de la forma següent:

a) Inspeccions i controls sanitaris ante mortem per a l'obtenció de carns fresques de bestiar boví, porcí, oví i cabrú, i altres remugants, conills i caça menor de ploma i pèl, solípedes/èquids, aviram i tot tipus d'animals que puguen destinar-se al consum humà i que es recullen en la normativa respectiva de la Comunitat Europea.

b) Inspeccions i controls sanitaris post mortem dels animals sacrificats per a l'obtenció de les mateixes carns fresques.

c) Control documental de les operacions realitzades en l'establiment.

d) El control i estampillament de les canals, vísceres i despulles destinats al consum humà així com el marcatge o marxamo de les peces obtingudes en les sales d'especejament.

e) Control de les operacions d'emmagatzemament de carns fresques per al consum humà, des del moment en què així s'establisca, llevat de les relatives a xicotetes quantitats realitzades en locals destinats a la venda als consumidors finals.

f) Control de determinades substàncies i residus en animals i els seus productes, en la forma prevista per la normativa vigent.

 

Article 3. Subjecte passiu [1]

Son subjectes passius obligats al pagament dels tributs, segons el tipus de taxa de què es tracte, les següents persones o entitats:

a) En el cas de les taxes relatives a les inspeccions i controls sanitaris oficials ante mortem i post mortem dels animals sacrificats, estampillament de canals, vísceres i despulles destinades al consum humà, els titulars dels establiments on es duga a terme el sacrifici, o es practique la inspecció, siguen persones físiques o jurídiques.

b)En les taxes relatives al control de les operacions d'especejament:

1) Les mateixes persones determinades en la lletra a) quan les operacions d'especejament es realitzen en el mateix escorxador.

2) Les persones físiques o jurídiques titulars dels establiments dedicats a l'operació d'especejament de forma independent, en la resta de casos.

c) En les taxes relatives al control d'emmagatzemament, des del moment en què es fixen, les persones físiques o jurídiques titulars dels establiment d'emagatzemament.

d) En les taxes relatives al control de substàncies i residus en animals i els seus productes els titulars dels establiment, siguen persones físiques o jurídiques, on s'obtinguen les mostres per a dur a terme els esmentats controls o anàlisis.

Els subjectes passius anteriors hauran de repercutir les taxes, carregant el seu import en factura, a les persones interessades que hagen sol·licitat la prestació del servici, o per als qui es realitzen les operacions de sacrifici, especejament, emmagatzematge o control de determinades substàncies i residus en animals i els seus productes descrits en l'article anterior, i procediran al seu ingrés a favor de la comunitat autònoma en la forma en què s'establisca mitjançant ordre de la conselleria competent en matèria d'Hisenda.

 

Article 4. Responsables del pagament del tribut.

Seran responsables subsidiaris en els supòsits i amb l'abast establit en l'article 40 de la Llei General Tributària, els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general que es dediquen a les activitats la inspecció i control de les quals genera la meritació de les taxes.

 

Article 5. Meritació del tribut.

Les taxes que correspon satisfer es meritaran en el moment en què es duguen a terme les activitats d'inspecció i control sanitari d'animals i els seus productes, als establiments o instal·lacions en què es desenvolupen, sense perjudici que se n'exigisca el pagament previ quan la realització del control sanitari s'inicie a sol·licitud del subjecte passiu, o de l'interessat.

En el cas que en un mateix establiment i a sol·licitud de l'interessat es realitzen de forma successiva les tres operacions de sacrifici, especejament i emmagatzemament, o dues d'elles en fases igualment successives, el total de la quantia de la taxa es determinarà de forma acumulada al començament del procés, amb independència del moment de meritació de les quotes corresponents, i sense perjudici del que s'estableix en l'article 8.

 

Article 6. Lloc de realització del fet imposable.

Es considerarà realitzat el fet imposable al territori de la Comunitat Autònoma Valenciana, quan en aquest radique l'establiment en què es sacrifiquen els animals, s'especegen les canals, s'emmagatzemen les carns o s'efectuen els controls de determinades substàncies i residus en animals i els seus productes, sense que hi puga haver restitucions a favor d'altres comunitats autònomes.

S'exceptua de la norma general anterior la quota corresponent a la investigació de residus en el cas que, a pesar d'haver-se produït el sacrifici de bestiar en un establiment radicat en aquesta Comunitat, el laboratori autoritzat que desenvolupe aquesta investigació no depenga d'aquesta, en el qual cas, la taxa corresponent s'atribuirà a l'administració de la qual efectivament depenga el centre indicat.

En el cas que la inspecció sanitària de l'aviram viu es realitze en l'explotació d'origen, la part de la quota tributària corresponent a aquesta inspecció es percebrà en aquesta explotació i ascendirà al 20% de la quota que es fixa en l'article següent.

 

Article 7. Quota tributària de la taxa per inspeccions i controls sanitaris de carns fresques, carns d'aus de corral i carns de conill i caça [2]

1. La quota tributària s'exigirà al contribuent per cada una de les operacions relatives al:

- Sacrifici d'animals.

- Operacions d'especejament.

- Control de l'emmagatzemament.

No obstant això, quan concórreguen en un mateix establiment les operacions de sacrifici, especejament i emmagatzemament, l'import total de la taxa a percebre comprendrà el de les quotes de les tres fases acumulades en la forma prevista en l'article 8.

2. En les operacions de sacrifici realitzades en escorxadors les quotes es liquidaran en funció del nombre d'animals sacrificats, i a este efecte s'aplicaran les tarifes següents:

Carn de vaquí: [3]

Vaquins amb més de 218 kg de pes per canal: 5 euros per animal.

Vaquins amb menys de 218 kg de pes per canal: 2 euros per animal.

Carn de solípedes/èquids: 3 euros per animal.

Carn de porcí:

Animals de menys de 25 Kg en canal: 0,50 euros per animal.

Animals de pes igual o superior a 25 Kg en canal: 1 euro per animal.

Carn d'oví i de caprí:

Animals de menys de 12 Kg en canal: 0,15 euros per animal.

Animals de pes igual o superior a 12 Kg en canal: 0,25 euros per animal.

Carn d'aus i conills:

Aus del gènere Gallus i pintades: 0,005 euros per animal.

Ànecs i oques: 0,01 euros per animal.

Titots: 0,025 euros per animal.

Carn de conill de granja: 0,005 euros per animal.

3. Per als controls a realitzar en sales d'especejament, inclòs l'etiquetatge i marcatge de peces obtingudes de les canals, la quota es determinarà en funció del nombre de tones sotmeses a l'operació d'especejament, prenent-se com a referència el pes real de la carn abans d'especejar, inclosos els ossos, i s'aplicaran les tarifes següents:

Per tona de carn:

De vaquí, porcí, solípede/equí, oví i caprí: 2 euros.

D'aus i conills de granja: 1,50 euros.

De caça silvestre i de cria:

De caça menor de ploma i pèl: 1,50 euros.

De ratites (estruç, emú, nyandú): 3 euros.

De verros i remugants: 2 euros.

4. Per als controls a realitzar en establiments de transformació de la caça la quota es determinarà en funció del nombre d'animals sotmesos a operacions de transformació, i a este efecte s'aplicaran les tarifes següents:

Caça menor de ploma: 0,005 euros per animal.

Caça menor de pèl: 0,01 euros per animal.

Ratites: 0,50 euros per animal.

Mamífers terrestres:

Verros: 1,50 euros per animal.

Remugants: 0,50 euros per animal.

5. Per a les operacions d'emmagatzemament, la quota es determinarà en funció del nombre de tones sotmeses a les operacions de control d'emmagatzemament, a este efecte s'aplicarà la tarifa de 0,50 euros per tona. [4]

 

Article 8. Regles relatives a l'acumulació de quotes [5]

Les quotes tributàries meritades en cada cas s'hauran d'acumular quan hi concórrega la circumstància d'una integració de totes o algunes de les fases de meritació concórreguen en un mateix establiment, d'acord amb les següents regles:

a) En cas que en el mateix establiment s'efectuen operacions de sacrifici, especejament i emmagatzemament s'aplicaran els següents criteris per a l'exacció i meritació del tribut:

a.1 La taxa a percebre serà igual a l'import acumulat de les quotes tributàries meritades per les operacions esmentades fins a la fase d'entrada en magatzem, inclusive.

a.2 Si la taxa percebuda en l'escorxador cobreix igualment la totalitat de les despeses d'inspecció per operacions d'especejament i control d'emmagatzemament, no es percebrà cap taxa per aquestes dues últimes operacions.

b) Quan concórreguen en un mateix establiment únicament operacions de sacrifici i especejament i la taxa percebuda en l'escorxador cobreix la totalitat de les despeses d'inspecció per operacions d'especejament, no es percebrà cap taxa per aquest concepte.

c) En el cas que en el mateix establiment es realitzen solament operacions d'especejament i emmagatzemament, no es meritarà la quota relativa a inspeccions i controls sanitaris de carns per l'operació d'emmagatzemament.

S'entendrà que la taxa exigida pel sacrifici cobrix igualment les despeses de control de les operacions d'especejament, o fins i tot les operacions d'especejament i emmagatzematge, quan la situació dels locals en què estes es realitzen, reconeguda per l'òrgan competent en matèria d'inspecció sanitària d'animals i els seus productes, permeta als tècnics facultatius dur a terme el control de totes elles sense un increment apreciable del temps, que normalment seria necessari dedicar, per si sol, al control de les operacions de sacrifici.

 

Article 9. Quota tributària de la taxa per controls sanitaris respecte de determinades substàncies i els seus residus en animals vius i els seus productes [6]

1. La quota tributària de la taxa per inspecció i control sanitari de les carns fresques, carns d'aus de corral, i carns de conill i caça, a què es referix l'article 7, inclou els costos derivats del control sanitari de determinades substàncies i la investigació de residus en els animals vius a què fa referència el dit article, practicats segons els mètodes d'anàlisi previstos en les reglamentacions tecnicosanitàries sobre la matèria, dictades pel mateix Estat espanyol, o catalogades d'obligat compliment en virtut de normes emanades de la Unió Europea.

2. Pel control de determinades substàncies i residus en productes d'aqüicultura, es percebrà una quota de 0,114922 euros per Tm.

3. Pel control i investigació de substàncies i residus en la llet, productes lactis i ovoproductes es percebrà una quota de 0,022984 per cada mil litres de llet crua utilitzada com a matèria primera o per cada tona mètrica d'ovoproductes.

 

Article 9 bis. Deduccions en la quota [7]

Resultaran d'aplicació a la quota les deduccions següents:

U. En relació amb les quotes corresponents a operacions de sacrifici, i amb el màxim de la suma de tres deduccions en cada liquidació del període impositiu, les que pertoquen entre les següents:

a) Deducció per suport instrumental al control oficial, que serà procedent quan el subjecte passiu pose a disposició dels serveis d'inspecció roba de treball, el material i els equipaments apropiats per a dur a terme les activitats de control específiques en les mateixes instal·lacions, incloent-hi, a aquest efecte, equips de protecció individual adequats, espais de treball suficients i degudament equipats i condicions, així com les eines i estris necessaris per realitzar les funcions d'inspecció oficial: 20 % de la quota. [8]

b) Deducció per activitat planificada i estable, que procedirà quan els subjectes passius disposen d'un sistema de planificació i programació de la producció i el porten a la pràctica de manera efectiva, permetent als servicis d'inspecció conéixer el servici que fa falta prestar amb una anticipació mínima de setanta-dos hores, a fi de preveure els recursos necessaris i optimitzar l'organització d'este servici: 25% de la quota.

c) Deducció per horari regular diürn, que procedirà quan en el període impositiu, el subjecte passiu duga a terme l'activitat entre les 8.00 hores i les 22.00 hores, del dilluns a divendres laborables: 25% de la quota.

d) Deducció per personal de suport al control oficial, que correspondrà quan el subjecte passiu, d'acord amb la seua activitat i la normativa vigent, pose a disposició dels tècnics facultatius sanitaris, encarregats del control oficial, personal propi que col·labore de forma efectiva i prou rellevant en el mencionat control: 10 % de la quota.

En el cas de la producció de carns d'aus de corral i lagomorfs, la deducció a aplicar per este concepte serà el 35% de la quota per a aquells establiments que disposen de personal de suport al control oficial que participe en funcions específiques en relació amb el control d'esta producció, d'acord amb els requisits establits en el Reglament 854/2004, de 29 d'abril. [9]

e) Deducció per equipament de material i servei informàtic, material d'oficina i comunicacions, que serà procedent quan el subjecte passiu pose a disposició dels serveis d'inspecció els equipaments i serveis informàtics, material d'oficina i comunicacions necessaris per a poder dur a terme les actuacions de registre dels controls oficials, incloent-hi a aquest efecte, equipament de material informàtic i servei, material d'oficina suficient i servei de comunicació: 20 % de la quota. [10]

f) Deducció pel control i inspecció ante mortem en explotació, que procedirà quan les operacions d'inspecció ante mortem s'hagen practicat en el bestiar en l'explotació d'origen i no calga repetir-les en l'escorxador, en virtut del que preveu l'annex I, secció I, capítol II, punt B.5 del Reglament 854/2004, del 29 d'abril: 10% de la quota.

Dos. Així mateix, podrà aplicar-se una deducció del 20% a la quota resultant de les operacions de sacrifici d'animals porcins i solípedes/èquids, per la implantació i acreditació, de manera individual o mitjançant l'associació amb un laboratori oficial, públic o privat, d'un sistema de qualitat per al control de la presència de triquina. Esta deducció serà compatible amb les que resulten de l'aplicació del que disposa l'apartat u d'este article.

Tres. En relació amb les quotes corresponents als controls en sales d'especejament i en establiments de transformació de la caça, i amb el màxim de la suma de dos deduccions en cada liquidació del període impositiu, les que corresponguen entre les següents:

a) Deducció per sistemes d'autocontrol avaluats, que pertocarà quan l'establiment dispose d'un sistema d'autocontrol basat en l'anàlisi de perills i punts de control crítics (APPCC), siga avaluat oficialment per l'autoritat competent i esta avaluació done un resultat favorable: 20% de la quota.

b) Deducció per activitat planificada i estable, que pertocarà quan els subjectes passius que duguen a terme l'activitat d'especejament o manipulació de la caça disposen en la seua producció d'un sistema de planificació i programació i el porten a la pràctica de manera efectiva, que permeta als servicis d'inspecció conéixer el servici que fa falta prestar amb una anticipació mínima de setanta-dues hores, a fi de preveure els recursos i optimitzar l'organització: 20% de la quota.

c) Deducció per horari regular diürn, que pertocarà quan en el període impositiu el subjecte passiu duga a terme l'activitat entre les 8.00 hores i les 22.00 hores, del dilluns a divendres laborables: 25% de la quota.

Quatre. Les deduccions a què fan referència les lletres c i f de l'apartat u i la lletra c de l'apartat tres només es poden aplicar a la part de la producció que complisca els requisits per a l'aplicació de la deducció.

Cinc. L'aplicació de les deduccions exigirà el seu reconeixement previ, a sol·licitud del subjecte passiu, mitjançant resolució del conseller competent en matèria de sanitat. En cas de falta de resolució en el termini de tres mesos a comptar des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud, esta s'entendrà estimada. En tot cas, l'aplicació de les deduccions sol·licitades es podrà efectuar a partir del període impositiu següent al del seu reconeixement exprés o presumpte, el qual tindrà un període de vigència d'un any. [11]

 

Article 10. Liquidació i ingrés [12]

U. La liquidació i l'ingrés de les taxes s'efectuarà per mitjà d'autoliquidació del subjecte passiu, en la forma i els terminis que s'establisquen mitjançant ordre de la conselleria competent en matèria d'Hisenda.

Dos. Els subjectes passius de les taxes les repercutiran a les persones interessades a què es referix el paràgraf segon de l'article 3, i estes últimes quedaran obligades a suportar-les. La repercussió haurà de realitzar-se en la factura corresponent, on figurarà com a partida separada.

Tres. Els subjectes passius hauran de portar el registre de les operacions que siguen objecte de les taxes. L'incompliment d'esta obligació donarà origen a la imposició de les sancions d'ordre tributari que pertoquen, amb independència que es puguen determinar en tipificar les conductes dels titulars de les explotacions en l'ordre sanitari.

 

Article 11. Infraccions i sancions tributàries.

En tot cas, pel que fa a la qualificació d'infraccions tributàries, així com a la determinació de les sancions corresponents i el procediment sancionador aplicable se seguirà, en cada cas, el que es disposa en els articles 77 i següents de la Llei General Tributària i les seues normes de desplegament en aquesta matèria.

 

Article 12. Exempcions i bonificacions

Sobre les quotes que resulten de les liquidacions practicades segons les regles contingudes en els apartats anteriors no es concedirà cap exempció ni bonificació, qualsevol que siga el titular de les explotacions o el territori en què es troben ubicats.

 

Article 13. Norma addicional.

L'import de la taxa corresponent no podrà ser objecte de restitució a tercers a causa de l'exportació de les carns, tant en forma directa com indirecta.

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

 

En tot allò que no es regula expressament en aquesta llei, caldrà aplicar-hi la Llei de Taxes de la Generalitat.

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

A partir de l'entrada en vigor d'aquesta llei queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en aquesta llei i en particular el capítol II, «Taxa pels serveis d'inspecció i control sanitari de carns fresques» del títol V, «Conselleria de Sanitat i Consum», del Decret Legislatiu de 14 de novembre de 1995, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat.

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

Aquesta llei entrarà en vigor l'1 de gener de 1998.

 

Per tant, ordene que tots els ciutadans, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir aquesta llei.

 

València, 16 de desembre de 1997

 

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

 

 



[1]  Redacció que fa l'article 23 de la Llei 16/2008, de 22 desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat (DOGV núm. 5922 de 29.12.2008) Ref. Base de dades 014865/2008.

[2]  Redacció que fa l'article 22 de la Llei 14/2007, de 26 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financiera i d'Organització de la generalitat (DOGV núm. 5669 de 28.12.2007) Ref. Base de dades 015969/2007.

[3]  Apartats 2 i 5 modificats per l'article 19 de la Llei 12/2009, de 23 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat (DOGV núm. 6175, de 30 de desembre de 2009) Ref. Base de dades 014617/2009.

[4]  Redacció que fa l'article 19 de la Llei 12/2009, de 23 de desembre.

[5]  Redacció que fa l'article 24 de la Llei 16/2008, de 22 desembre.

[6]  Redacció que fa l'article 20 de la Llei 12/2009, de 23 de desembre.

[7]  Afegit per l'article 25 de la Llei 16/2008, de 22 desembre. Nova redacció als apartats 2, 3 i 4 per l'article 36.1 de la Llei 9/2011, de 26 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat (DOGV núm. 6680, de 28.12.2011) Ref. Base de dades 012938/2011.

[8]  Lletra a) de l'apartat u de l'article 9 bis redactada per la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat (DOGV núm. 8202 de 30.12.2017) Ref. Base de dades 011729/2017.

[9]  Lletra d) de l'apartat u de l'article 9 bis redactada per la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat (DOGV núm. 7181 de 27.12.2013) Ref. Base de dades 011698/2013.

[10]  Lletra e) de l'apartat u de l'article 9 bis redactada per la Llei 21/2017, de 28 de desembre.

[11]  Afegit per l'article 36.2 de la Llei 9/2011, de 26 de desembre.

[12]  Redacció que fa l'article 26 de la Llei 16/2008, de 22 desembre.

 

Mapa web