Disposicion Consolidada

Texto h2

ACORD de 26 de juliol de 2001, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 4054 de 31.07.2001
Entrada en vigor :   31.07.2001
Origen disposició :   Conselleria Obres Públiques, Urbanisme i Transports;Conselleria Indústria i Comerç;Conselleria Medi Ambient;El Consell
Referència Base de Dades:   3151/2001
Número identificador:   2001/7601
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/a/2001/07/26/(1)/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 29.08.2020 -

 

ACORD de 26 de juliol de 2001, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

 

(DOGV núm. 4054 de 31.07.2001) Ref. 3151/2001

 

 

El Govern Valencià, en la reunió del dia 26 de juliol de 2001, va adoptar l'acord següent:

La disposició addicional novena de la Llei 9/1999, de 30 de desembre, de Mesures Fiscals, Gestió Administrativa i Financera i Organització de la Generalitat Valenciana, va establir en matèria de desenvolupament de l'energia eòlica i amb la finalitat d'optimar el potencial eòlic de determinades zones geogràfiques de la Comunitat Valenciana i aprofitar els avantatges de divers ordre que deriven de la producció d'energia elèctrica a partir del vent que, amb el caràcter de pla d'acció territorial sectorial, de conformitat amb el que s'ha previst en la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1989, de 7 de juliol, d'Ordenació del Territori, el Consell aprovaria el Pla Eòlic Valencià per a la instal·lació de parcs eòlics a la Comunitat Valenciana, i també el règim general de deures, obligacions i cessions que s'hagen de complir per a la instal·lació dels mencionats parcs.

En el procés de redacció tècnica del pla i a fi d'agilitar i simplificar la seua tramitació administrativa, les conselleries d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, d'Indústria i Comerç i de Medi Ambient van establir les bases que regirien el procediment d'autorització per a la instal·lació de parcs eòlics a la Comunitat Valenciana, en l'execució i el desenvolupament del Pla Eòlic Valencià.

La implantació i concreció del funcionament dels distints parcs eòlics que s'aproven per executar i desenvolupar el Pla Eòlic Valencià es realitzarà mitjançant la formulació de plans energètics i plans especials d'ordenació de les zones per a la protecció, integració i funcionalitat de les xarxes d'infraestructures eòliques, de conformitat amb el que s'ha establit en els articles 12.E, 24, 27, 37 i 38 de la Llei 6/1994, de 15 de novembre, de la Generalitat Valenciana, Reguladora de l'Activitat Urbanística, en relació amb els articles 2.E, 86.2.B, 88, 91, 149 i 168 del Reglament de Planejament de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 201/1998, de 15 de desembre, del Govern Valencià.

Els drets, les obligacions i les càrregues dels promotors de les actuacions en qualitat d'agents de l'administració de la Generalitat Valenciana seran els que s'especifiquen en els plans especials dels parcs eòlics i plans energètics que es formulen i s'aproven definitivament per a les àrees o les zones homogènies previstes en el Pla Eòlic Valencià.

Els plans especials d'ordenació de les zones per a la implantació de parcs eòlics com a instruments de planificació territorial i urbanística podran formular-se en qualsevol classe de sòl de les zones previstes en el Pla Eòlic Valencià, tot complint les comeses que li són pròpies, i en els termes previstos en l'article 24 de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística (LRAU), i en aquests es resoldrà la concreta localització de la instal·lació de les xarxes d'infraestructures eòliques necessàries per a la producció d'energia elèctrica a la Comunitat Valenciana, s'especificarà el règim urbanístic aplicable dins de l'àrea ordenada i s'adaptaran les mesures de protecció territorial i mediambiental exigibles per al correcte funcionament.

Pel que s'ha exposat,

Vistos el projecte del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana i els documents que l'integren, de conformitat amb el que s'ha disposat en la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1989, de 7 de juliol, d'Ordenació del Territori de la Comunitat Valenciana, i la resta de normativa urbanística aplicable,

Vist l'estudi d'impacte ambiental elaborat de conformitat amb el que disposen la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1989, de 3 de març, d'Impacte Ambiental, i el reglament de desplegament aprovat mitjançant Decret 162/1990, de 15 d'octubre,

Vistos el resultat de la informació pública, les al·legacions presentades i els informes i dictàmens emesos pels particulars i les administracions i els organismes públics interessats.

Atés el que s'ha disposat en la Llei 54/1997, de 27 de novembre, del Sector Elèctric, i en la resta de normativa d'aplicació,

Atés que el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana i el corresponent estudi d'impacte ambiental han sigut objecte de declaració d'impacte ambiental favorable per la Conselleria de Medi Ambient el 25 de juliol de 2001,

Atés que s'han introduït en el pla totes les millores que resulten del tràmit d'informació pública i de la declaració d'impacte ambiental.

A proposta conjunta dels consellers d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, d'Indústria i Comerç i de Medi Ambient, el Govern Valencià, en virtut del que es disposa en l'article 43 de la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1989, de 7 de juliol, en relació amb la disposició addicional novena de la Llei de la Generalitat Valenciana 9/1999, de 30 de desembre,

 

 

ACORDA

 

Primer

S'aprova el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana les normes i els plànols del qual s'adjunten com a annex al present acord.

 

Segon [1]

 

 

 

ANNEX

NORMES DEL PLA EÒLIC DE LA COMUNITAT VALENCIANA

 

CAPÍTOL I
Disposicions de caràcter general

 

Article 1. Naturalesa del pla

El Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana té la naturalesa de pla d'acció territorial de caràcter sectorial dels regulats en la Llei 6/1989, de 7 de juliol, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació del Territori de la Comunitat Valenciana, i en el Decret 201/1998, de 15 de desembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de Planejament de la Comunitat Valenciana.

 

Article 2. Objecte i àmbit d'aplicació

1. El Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana té per objecte regular la instal·lació de parcs eòlics en les zones qualificades com a aptes per a aquest fi, d'acord amb el que s'estableix en el capítol d'aquestes normes sobre classificació del territori de la Comunitat Valenciana, segons la seua aptitud per a ser suport d'instal·lacions eòliques.

2. Es considera parc eòlic el conjunt d'aerogeneradors que, amb independència de la seua titularitat, disten entre si una distància inferior a 2.000 metres amidats en projecció horitzontal, o que aboquen l'energia elèctrica generada sobrant a la mateixa central de transformació amb tensió d'eixida igual a la xarxa de distribució o transport a la qual han de connectar-se.

 

Article 3. Exclusions [2]

1. Estan excloses de l'aplicació del que es disposa en el Pla eòlic de la Comunitat Valenciana les instal·lacions eòliques de potència instal·lada total menor o igual a 3 MW, associades a qualssevol de les modalitats de subministrament amb autoconsum.

2. Es declaren compatibles amb l'ordenació territorial i urbanística, sense necessitat de conducta a la modificació dels instruments vigents del planejament, les instal·lacions eòliques de xicoteta potència excloses del PECV conforme al punt anterior, quan vagen a emplaçar-se en sòl no urbanitzable, o bé en sòl urbanitzable o urbà qualificat d'ús industrial. En aquest últim supòsit la instal·lació eòlica, preferentment, haurà d'estar en règim d'autoconsum col·lectiu.

3. En qualsevol cas, la construcció i posada en servei d'aquesta mena d'instal·lació se sotmetrà al règim jurídic que li siga aplicable en les matèries de medi ambient i del sector elèctric.

 

 

CAPÍTOL II
Procediment per a l'execució i el desenvolupament
del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana

 

Secció primera. Desenvolupament del procediment

 

Article 4. [3]

 

Article 5. Presentació de sol·licituds i documentació necessària [4]

1. La presentació de sol·licituds per a la construcció i posada en servei d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica que utilitzen com a energia primària l'energia eòlica, i la documentació preceptiva que les haja d'acompanyar, s'ajustarà, atenent a la localització del projecte promogut, al que disposa la regulació sectorial elèctrica, mediambiental i d'ordenació del territori i urbanística vigent.

En tot cas, la documentació tècnica descriptiva i gràfica definitòria de la instal·lació eòlica detallarà el seu emplaçament fent referència a com s'integrarà aquesta en l'estructura del territori i la seua ordenació, amb indicació de la superfície total, edificació, superfícies pavimentades, accessos existents i nous, distribució dels grups generadors, etc., i la resta de requisits establits per l'esmentada regulació en matèria d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació.

Les sol·licituds es formularan per cada instal·lació de producció, formant part d'aquestes les seues infraestructures d'evacuació, que inclouen la connexió amb la xarxa de transport o de distribució, i si és el cas, la transformació d'energia elèctrica.

2. Sense perjuí d'allò que s'ha indicat en el punt anterior, totes les sol·licituds, necessàriament, hauran d'anar acompanyades de l'oportuna documentació acreditativa de l'existència de recurs eòlic suficient i adequat per a l'explotació del parc eòlic en la localització que es proposa, en la qual s'especificarà si està basada en mesures de vent reals en l'emplaçament proposat, o en la modelització del recurs, assenyalant en qualsevol d'aquests casos la metodologia seguida per a això. En la documentació s'inclouran les millors previsions de produccions d'energia elèctrica convenientment temporalitzades.

3. Només s'admetran a tràmit sol·licituds referides a projectes d'instal·lacions que es vagen a ubicar en zones declarades aptes o aptes amb compliment de prescripcions en el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, no admetent-se tampoc aquelles sol·licituds en emplaçaments que, d'acord amb les corresponents pronunciaments en desplegament i execució del PECV, hagen resultat incompatibles amb les infraestructures d'aprofitament eòlic.

No obstant l'anterior, s'admetran aquelles sol·licituds que tinguen per objecte la modificació, conforme al que s'estableix en l'article 19.2, per a la reubicació total o parcial de les superfícies de les àrees eòliques en espais exteriors quan concórreguen les circumstàncies recollides en el tercer supòsit de l'article 21, relatiu a les determinacions del pla sobre els espais exteriors a les àrees amb recurs teòricament aprofitable. [5]

 

Article 6. Procediment i resolució [6]

1. Les sol·licituds presentades i la seua resolució se sotmetran al procediment i normes establertes en la regulació sectorial elèctrica, mediambiental i d'ordenació del territori i urbanística vigents, i evidentment al que preveu el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

2. En tot cas, la informació pública a què hagen de sotmetre's aquestes sol·licituds, d'acord amb la regulació anterior, es farà de forma conjunta a fi de coordinar, agilitzar i simplificar els corresponents procediments

 

Article 7. [7]

 

Article 8. [8]

 

Article 9. [9]

 

Article 10. Execució de les instal·lacions [10]

Els projectes autoritzats s'executaran d'acord amb la legislació sectorial elèctrica, seguretat industrial, prevenció de riscos laborals, mediambiental i d'ordenació del territori i urbanística vigent, sotmetent-se igualment a l'obtenció de les llicències, permisos, autoritzacions i/o habilitacions que siguen exigibles d'acord amb la regulació de construcció.

 

 

Secció segona. Contingut dels documents que han d'elaborar els promotors
en el procediment per a l'obtenció de l'autorització administrativa

 

Article 11. Plans energètics de zona [11]

 

Article 12. Contingut de la documentació respecte a ordenació del territori, paisatge i urbanisme. [12]

1. El contingut de la documentació necessària per als pronunciaments en matèria d'ordenació del territori, paisatge i urbanisme, inclourà com a mínim la documentació següent:

1) Memòria justificativa, en la qual s'expressaran els extrems següents:

- Criteris de situació seguits per a realitzar l'elecció dels terrenys en els quals se situaran concretament les instal·lacions.

- Definició de l'àmbit territorial sobre el qual es localitzen els parcs eòlics i les seues instal·lacions annexes.

- Relació del projecte amb el planejament urbanístic vigent i, en concret, les relacions amb els instruments de planejament, fins i tot sectorials, que puguen veure's afectats i amb els instruments d'ordenació municipals.

- Descripció i justificació de les característiques del parc eòlic i en concret: superfície; comunicacions interiors, edificacions i instal·lacions complementàries; descripció dels serveis existents i previstos relatius a accessos exteriors, xarxes de serveis, altres instal·lacions, característiques formals i constructives a les quals s'ajustaran els edificis auxiliars, especificant superfícies, altures i tipologies, delimitació de les reserves de sòl per a l'establiment de servituds d'ús per a la producció d'energia elèctrica mitjançant aerogeneradors, termini d'execució del projecte i calendari d'actuacions, pressupostos globals de l'actuació, diferenciant el cost dels equips, el cost de les instal·lacions, el cost de l'obra civil, el cost de les mesures de correcció de l'impacte ambiental i la previsió dels procediments de gestió i finançament.

2) Plànols, amb les escales mínimes que a continuació s'indiquen:

- Plànols de situació a escala 1.500.000 i emplaçament a escala 1.100.000.

- Planta general de l'estat actual dels terrenys afectats pels parcs eòlics i les seues instal·lacions, a escala 1.10.000.

- Planta de les obres, instal·lacions i serveis previstos, a escala 1.10.000.

2. En la mesura en què l'actuació puga afectar el sistema d'assentaments de població, s'haurà d'incorporar una zonificació específica per a aquests usos, delimitant zones vulnerables a riscos; per a la seua addició o reformulació de les que puga incloure el planejament general municipal, relatives al disseminat residencial de caràcter rural. S'elaborarà a escala 1.10.000.

3. Pel que es refereix en particular als camins d'accés i intercomunicació dels parcs eòlics, formaran part del sistema viari de la Comunitat Valenciana fins a l'accés tancat a aquests, i hauran de ser classificats i incorporats a la xarxa corresponent, i aplicat el règim de limitacions dels usos del sòl i activitats en les zones contigües, segons la legislació de carreteres vigent.

 

Article 13. Estudi d'impacte ambiental

L'avaluació d'impacte ambiental ha d'incloure la consideració dels efectes directes i indirectes derivats de l'execució del projecte, sobre la població, la fauna, la flora, la vegetació, la gea, el sòl, l'aigua, el clima, el paisatge, l'estructura i la funció dels ecosistemes, sobre el patrimoni historicoartístic, sobre vies pecuàries classificades, d'acord amb els continguts mínims exigits en els articles 7, 8, 9, 10, 11, 12 i 13 del capítol segon del Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'Impacte Ambiental.

Bàsicament han de desenvolupar-se els següents apartats:

1) Descripció de l'actuació i les accions derivades que inclouran:

Una memòria justificativa i descriptiva que concrete les afeccions derivades de cada una de les accions inherents a la fase d'execució i de funcionament del projecte, acompanyada de documentació gràfica composta de plànols de localització a escala 1:50.000 i 1:10.000 on es reflectisquen totes les actuacions: perímetre del parc eòlic, traçat i disseny d'accessos, traçat i disseny de la xarxa elèctrica interior i exterior, etc.

2) Examen de les alternatives tècnicament viables i justificació de la solució adoptada:

L'estudi d'alternatives haurà de preveure diversos aspectes:

a) Anàlisi de les diferents localitzacions dins de la zona marcada en el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, i també l'extensió del parc i la justificació de la solució adoptada.

b) Estudi dels traçats de les línies elèctriques d'evacuació i justificació de la solució adoptada.

c) Estudi dels traçats dels accessos necessaris i justificació de la solució adoptada.

d) Alternatives de disseny del mateix parc: distribució dels aerogeneradors, localització de la subestació, que al seu torn condicionen la xarxa d'interconnexió, i els vials interiors, etc.

L'estudi i l'anàlisi d'alternatives es consideren fonamentals per a l'elecció de l'opció que presente menors afeccions, i no s'admetrà en cap cas l'omissió d'aquest apartat.

3) Inventari ambiental i descripció de les interaccions ecològiques o ambientals claus.

Han d'identificar-se, fer el cens, inventariar-se, quantificar-se i, si és el cas, cartografiar-se tots els aspectes ambientals definits en l'article 6 del Reglament d'Impacte Ambiental.

En particular, per als projectes que ens ocupen, caldrà estudiar com a mínim els següents aspectes:

1r. Estudi climàtic

Haurà de contenir ineludiblement un estudi dels vents dominants, la seua intensitat i distribució, i també qualsevol altre paràmetre climàtic que puga resultar limitador per a la instal·lació de l'activitat. S'aportaran mesures in situ o, si de cas hi manca, un estudi teòric que confirme l'existència de recurs suficient per al funcionament del parc eòlic i consegüentment la seua localització.

2n. Sòls

Caldrà descriure els tipus de sòl, i també el risc d'erosió potencial i actual afectats pel conjunt de les accions del projecte, insistint en les àrees que s'ocupen temporalment a fi de poder determinar amb precisió les mesures protectores i/o correctores que s'aplicaran per a aconseguir una bona integració una vegada conclosa la fase de construcció.

3r. Geologia

S'estudiarà l'existència de punts d'interés geològic mereixedors de preservació (jaciments paleontològics, interés didàctic, etc.), sense perjudici de la caracterització geològica i geomorfològica de l'àrea acompanyada de la cartografia a escala adequada.

S'analitzaran també els riscos geològics que puguen agreujar-se per l'execució del projecte o bé que puguen constituir una limitació per a la instal·lació del parc eòlic o altres accions auxiliars.

4t. Vegetació

Es descriuran i cartografiaran les formacions vegetals afectades per les distintes accions del projecte (camins d'accés, fonaments, subestacions, xarxa elèctrica interior i exterior, etc.) tot determinant exactament si responen a zones declarades no aptes pel Pla Eòlic, formacions incloses en la Directiva d'Hàbitats, formacions singulars, si hi ha en l'àrea espècies endèmiques, rares o amenaçades, i també la importància que la vegetació de l'àrea té per a la fauna (refugi, aliment, cria, etc.).

5é. Fauna

L'estudi de fauna inclourà l'inventari de les espècies de fauna que utilitzen l'àrea, especialment l'existència d'espècies catalogades en qualsevol de les seues categories, analitzant i detallant les relacions que hi ha entre aquestes, amb la finalitat de determinar la repercussió sobre la cadena tròfica que pot derivar-se del desplaçament de l'àrea d'alguna espècie animal.

Es tindrà especial cura en l'inventari de les espècies d'aus, que descriurà la seua envergadura, les èpoques d'aparellament, nidificació i cria, hàbits d'alimentació i àrees de camp, tant del perímetre del parc com de l'àrea per la qual circula la línia elèctrica d'evacuació.

6é. Paisatge

S'analitzaran almenys els aspectes de:

- Visibilitat des dels nuclis de població i vies de comunicació més freqüentades, tant del parc eòlic (aerogeneradors) com de les activitats complementàries (línies elèctriques i accessos).

- Qualitat paisatgística de les àrees directament afectades, de l'entorn immediat i del fons escènic.

- Fragilitat del paisatge, és a dir, la capacitat per a absorbir els canvis que s'hi produïsquen.

7é. Factors socioculturals

En aquest apartat caldrà descriure i cartografiar l'existència de jaciments arqueològics inventariats, tant mobles com immobles, d'elements etnològics i de vies pecuàries classificades, i àrees d'activitats col·lectives tradicionals.

Caldrà incloure, a més a més, un estudi sobre el grau d'acceptació de la població del projecte i sobre els sectors de l'activitat econòmica existent a la zona.

4) Identificació i valoració d'impactes, tant en la solució proposada com en les seues alternatives:

La identificació i valoració d'impactes es realitzarà utilitzant la metodologia que s'estime adequada, sempre incloent-hi una descripció de la metodologia usada i, en tot cas, procedint a una anàlisi explicativa de quines són les afeccions concretes que es produeixen sobre cada un dels factors analitzats.

Es realitzarà de forma detallada la incidència en la fase de construcció, i en la de funcionament, a fi de determinar la compatibilitat de l'activitat amb el medi natural, particularitzant les afeccions sobre cada un dels paràmetres descrits en l'inventari ambiental i sobre les seues interrelacions.

No es considerarà suficient esmentar que es produeixen afeccions, per exemple sobre la fauna, sinó que haurà de concretar-se sobre quin tipus d'espècies, la forma, el moment i la repercussió en el seu cicle vital (reproducció, cria, alimentació, etc.), superposant, per exemple, en la fase de funcionament la distribució dels vents efectius (augment del nivell sonor) amb les distintes fases del cicle vital de les espècies de fauna.

En cas d'afecció d'elements patrimonials (jaciments arqueològics, paleontològics, elements etnològics o arquitectònics), s'inclourà en l'estudi d'impacte ambiental informe respecte d'això elaborat per la Direcció General de Promoció Cultural i Patrimoni Artístic.

5) Establiment de les mesures protectores i correctores:

Les mesures que s'establisquen en la protecció mediambiental i per a la correcció d'impactes generats han de concretar-se i especificar-se per a cada afecció originada i per a les distintes fases de projecte (execució, funcionament i abandonament) i per a les distintes activitats complementàries.

La proposta de mesures de restauració i integració paisatgística haurà de quedar plasmada en documentació cartogràfica i a escala sobre els plans de planta de les obres projectades.

A més a més, ha de completar-se aquest apartat incloent-hi la valoració del cost de l'establiment d'aquestes mesures correctores, de manera que s'especifiquen les partides pressupostàries que han d'aportar-se per a la seua execució, cosa que no només inclou els treballs de revegetació i integració paisatgística, sinó, a més a més i si és necessari, les mesures d'anticol·lisió i antielectrocució d'aus en línies elèctriques, de prospecció i, fins i tot, d'intervenció arqueològica, etc.

Aquestes mesures inclouran la rehabilitació, en la mesura que siga possible, de l'estat original del medi, i també el compromís d'aplicar els programes de recuperació d'hàbitats necessaris per a restablir l'equilibri ecològic alterat que al moment oportú es determinaran mitjançant estudis detallats. Així mateix, incorporarà un projecte de desmantellament i restauració final degudament valorat, si aquest cas es produïra.

6) Programa de vigilància ambiental:

El programa ha d'incloure almenys allò previst en l'article 12 del Decret 162/1990, i específicament l'elaboració d'un estudi basat en dades reals sobre l'afecció derivada del funcionament dels aerogeneradors (sorolls, col·lisions, etc.) sobre la fauna.

7) Document de síntesi:

Recollirà en forma succinta però concreta les conclusions respecte de la viabilitat mediambiental de l'actuació amb referència a l'examen d'alternatives efectuat, les mesures protectores i correctores proposades i també la relació de tasques que cal realitzar per a la vigilància ambiental de les obres, tant en fase d'execució com de funcionament d'aquestes.

 

 

Secció tercera. Altres disposicions relatives a l'execució i el desenvolupament
del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana

 

Article 14. Camins, llits i rieres

En el cas que resulte necessari, la documentació que elaboren els promotors haurà de contindre les mesures i solucions més adequades respecte als camins i servituds de pas, i per als llits i rieres per a l'escolament de les aigües, tant públiques com privades que, com a conseqüència de la implantació dels parcs eòlics, no queden degudament integrats o ordenats. En conseqüència, els promotors, queden obligats a definir-ne i localitzar-ne altres d'alternatius, que satisfacen la mateixa funcionalitat territorial o, si fa el cas, a establir els criteris que en justifiquen la supressió definitiva. [13]

Les solucions que s'aporten en aquest sentit, hauran d'elaborar-se de conformitat amb el que s'ha establit en el Codi Civil i en les legislacions sectorials vigents que resulten d'aplicació, atenent la naturalesa i la titularitat dels béns i drets efectivament afectats per l'actuació, i es respectaran, en tot cas, les servituds legals fixades per la normativa de carreteres, camins i aigües.

 

Article 15. Procediment d'expropiació i servituds

Justificada legalment la utilitat pública de les instal·lacions de producció d'energia eòlica, han de preveure's, necessàriament, les prescripcions normatives en matèria d'expropiació, per a aquells que no hagueren convingut lliurement amb els promotors l'adquisició o qualsevol altre dret d'ús o utilització sobre les seues propietats.

La Llei 54/1997, de 27 de novembre, d'Ordenació del Sector Elèctric, en l'article 52.1 declara la utilitat pública de les instal·lacions elèctriques de generació, transport i distribució d'energia elèctrica “als efectes d'expropiació forçosa dels béns i drets necessaris per al seu establiment i de la imposició i l'exercici de servitud de pas”.

El règim d'expropiació es regula parcialment en la Llei d'Ordenació del Sector Elèctric, tot sent d'aplicació supletòria la legislació general sobre expropiació, segons el que estableixen l'article 55 de la Llei d'Ordenació del Sector Elèctric i l'article 2 del Reglament d'Expropiació Forçosa. Igualment, i d'acord amb el que s'ha establit en l'esmentat article 55, s'aplicarà el Codi Civil quan siga procedent.

Per la seua banda, el règim de les servituds s'inclou en els articles 56 i 57 de la Llei d'Ordenació del Sector Elèctric.

El procediment administratiu per a l'obtenció de l'autorització per a la instal·lació dels parcs eòlics preveu, expressament, que els promotors dels plans seleccionats presenten, quan siga procedent, la relació d'interessats i de béns i drets que queden afectats per les instal·lacions, als efectes d'expropiació forçosa i imposició de servituds, i també la relació d'organismes interessats, en els supòsits en què puguen quedar afectats béns de domini públic o patrimonials.

L'autorització administrativa per a la instal·lació dels parcs eòlics comportarà, si és el cas, la declaració d'utilitat pública de les instal·lacions a efectes d'expropiació i d'imposició de servituds, i també la necessitat d'urgent ocupació, sense perjudici de la necessitat d'obtenir totes les llicències o autoritzacions que siguen exigibles de conformitat a dret.

 

Article 16. Càrregues i obligacions per als promotors de parcs eòlics.  [14]  [15]

1. Els qui promoguen instal·lacions de producció d'energia elèctrica que utilitzen com a energia primària l'energia eòlica a la Comunitat Valenciana estaran obligats al compliment dels deures, obligacions i càrregues que s'especifiquen en les autoritzacions o, si fa el cas, en els plans especials, i altres instruments d'ordenació ja aprovats».

2. En tot cas, les persones titulars d'aquest tipus d'instal·lacions quedaran igualment obligades al compliment de les mesures de tipus econòmic, o d'una altra naturalesa, que s'establisquen com a compensació a les afeccions vinculades a la implantació i explotació d'aquelles per a l'aprofitament del recurs eòlic de la Comunitat Valenciana.

 

Article 17. Garanties econòmiques associades a instal·lacions eòliques [16]

1. La construcció, posada en funcionament, explotació, modificació, transmissió, tancament temporal o definitiu i desmantellament d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica, que utilitzen com a energia primària l'energia eòlica, se sotmetran al règim jurídic de garanties econòmiques establert en la regulació sectorial elèctrica, mediambiental i d'ordenació del territori i urbanística vigent.

En tot cas, abans de començar els tràmits d'informació pública requerits, els que desitgen promoure una instal·lació eòlica hauran de presentar davant l'òrgan competent per a atorgar l'autorització administrativa, còpia del resguard d'haver presentat la garantia econòmica a què es fa referència en l'article 59 bis o 66 bis del Reial decret 1.955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica, o normes que les substituïsquen.

2. A més, en virtut del que es preveu en la legislació mediambiental, s'exigiran altres garanties econòmiques a fi d'assegurar el correcte desenvolupament i fidel compliment de les mesures correctores contingudes en la declaració d'impacte, i fins i tot per garantir el desmantellament i la correcta restauració de l'entorn, bé es produïsca el desmantellament pel transcurs del termini o de forma anticipada pel 2 % del pressupost total d'aquestes, incloent-hi tant els grups generadors com les infraestructures d'evacuació, tot això amb la finalitat de garantir el compliment del pla de vigilància ambiental i el desmantellament, en el seu cas, d'aquestes instal·lacions. L'acreditació d'haver constituït degudament aquesta garantia s'haurà d'aportar amb la sol·licitud d'autorització d'explotació de la instal·lació. [17]

 

Article 18. Seguiment del desenvolupament i l'execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana

1. Les conselleries afectades pel desenvolupament i l'execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana arbitraran els procediments necessaris per a portar a cap el seguiment d'aquest procés, a fi de detectar les desviacions que es puguen produir respecte de les previsions inicialment plantejades pel pla i la seua declaració d'impacte ambiental, amb independència del procediment previst en el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, apartat 9, estratègies d'actuació, punt 7, seguiment del compliment de cada una de les accions proposades per les empreses adjudicatàries de l'aprofitament eòlic a la Comunitat Valenciana.

2. Detectada qualsevol desviació en el desenvolupament i l'execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, tant si és conseqüència de causes sobrevingudes -canvis tecnològics en la producció d'energia elèctrica a partir de la força del vent, o d'altres-, com si es produeix com a conseqüència d'un major detall i precisió en l'anàlisi i el diagnòstic o en la enumeració minuciosa de les determinacions que correspon adoptar als instruments de desenvolupament i execució del Pla Eòlic, inclosos els corresponents estudis d'impacte ambiental, o projectes d'execució, es donarà compte a la Conselleria d'Indústria i Comerç, la qual promourà les modificacions que resulten pertinents o iniciarà les accions oportunes.

 

Article 19. Revisió i modificació del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana i dels seus instruments de desenvolupament i execució

1. En aquells supòsits en què a conseqüència de canvis estructurals en el sector energètic, canvis en l'estructura del territori causats per l'execució d'obres d'infraestructura i equipament, canvis en el poblament o en les formes d'implantació de les activitats econòmiques, fins i tot en els factors caracteritzadors del medi físic a conseqüència d'un millor coneixement de les seues característiques degut a estudis i anàlisis que hi aprofundisquen, es podrà portar a cap la revisió del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

La revisió del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana s'efectuarà seguint el mateix procediment que per a la seua formulació, elaboració i aprovació.

2. En aquells supòsits a què fa referència el número 2 de l'article anterior, sobre el seguiment del desenvolupament i l'execució del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, es podrà efectuar la modificació del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

Les modificacions del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana es podran portar a cap en el mateix instrument de desenvolupament amb ocasió de la formulació, l'elaboració i l'aprovació del qual s'hagen detectat les desviacions respecte de les previsions del Pla Eòlic, de conformitat amb el que s'ha establit en l'article 55 de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística. En aquests supòsits l'adaptació del Pla Eòlic als canvis es portarà a cap, si es tracta de meres addicions, mitjançant l'annexió dels nous documents a aquest, i es tracta de rectificacions a determinacions adoptades, mitjançant la reformulació o refosa d'aquestes.

3. A iniciativa dels adjudicataris de l'execució dels plans energètics, plans especials per a l'ordenació de les zones eòliques i estudis d'impacte ambiental, se'n podrà promoure la modificació mitjançant estudi de detall o projecte d'execució. Per aquest procediment podran modificar-se aquelles determinacions dels plans energètics, plans especials per a l'ordenació de zones eòliques i estudis d'impacte ambiental que no afecten el que s'ha disposat en el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana i el corresponent estudi d'impacte ambiental, quan com a conseqüència de les majors especificacions que s'hagen de realitzar amb ocasió de l'elaboració dels projectes d'execució, fins i tot el replantejament o l'execució material de les instal·lacions, es faça necessari introduir xicotetes modificacions en la delimitació de les zones o en les actuacions previstes en aquests.

 

Article 19.bis. Incorporació de sistemes d'emmagatzematge energètic i de centrals fotovoltaiques hibridades amb parcs eòlics existents. [18]

1. Les instal·lacions d'emmagatzematge energètic que es pretenguen construir en l'àmbit d'un pla especial aprovat per a l'ordenació de la zona eòlica, es consideraran modificacions del projecte autoritzat, i no requeriran la modificació ni la revisió d'aquest pla especial.

En tot cas, la construcció i posada en servei d'aquesta mena d'instal·lació se sotmetrà al règim general de la regulació d'avaluació ambiental i del sector elèctric que li siga aplicable, així com al règim d'avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000, quan així ho establisca el marc legal aplicable.

2. Les centrals fotovoltaiques que, formant una instal·lació en hibridació amb la tecnologia eòlica, pretenguen construir-se en l'àmbit d'un pla especial aprovat per a l'ordenació de la zona eòlica, no es consideraran modificacions del pla especial, a l'efecte de la inclusió com a ús compatible de l'aprofitament d'energia solar amb tecnologia fotovoltaica, ni modificacions del projecte del parc eòlic aprovat.

Els efectes que puguen derivar-se d'aquesta modificació i, per tant la seua compatibilitat, serà determinada en l'avaluació d'impacte ambiental del projecte fotovoltaic, així com en l'avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000, quan així ho establisca el marc legal aplicable.

En tot cas, el projecte de construcció i posada en servei d'aquesta mena d'instal·lació se sotmetrà al règim general de la regulació d'avaluació ambiental i del sector elèctric que li siga aplicable, així com al règim d'avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000, quan així ho establisca el marc legal aplicable.

 

 

CAPÍTOL III
Classificació del territori de la Comunitat Valenciana segons
 la seua aptitud per a ser suport d'instal·lacions eòliques

 

Secció primera. Disposicions de caràcter general

 

Article 20. Aptitud del territori per a albergar instal·lacions eòliques en les àrees amb recurs aprofitable

Als efectes de determinar l'aptitud del territori de la Comunitat Valenciana per a albergar instal·lacions d'aprofitament eòlic, el Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana efectua una distinció entre dos tipus d'espais: per una part, aquells sobre els quals hi ha recurs eòlic aprofitable, i per una altra els espais exteriors a aquests, que constitueixen la resta de la Comunitat Valenciana.

Sobre els espais en els quals hi ha recurs eòlic aprofitable, l'anàlisi ambiental efectuada en el pla és la que determina l'aptitud, i respecte d'això es poden distingir tres situacions diferenciades:

1r) Zones no aptes: són aquelles sobre les quals el pla no permet la implantació d'instal·lacions d'aprofitament eòlic, per incórrer en algun dels criteris d'exclusió fixats pel mateix pla. Es representen en color roig en els plans finals d'aptitud que formen part de la documentació gràfica del pla.

2n) Zones aptes amb compliment de prescripcions: són aquelles que, sense presentar interferència amb cap dels criteris d'exclusió assenyalats pel pla, incorren en algun dels criteris d'observança de prescripcions fixats per aquest. Es tracta de zones sobre les quals es considera compatible la implantació d'instal·lacions d'aprofitament eòlic, encara que a l'escala de treball del document s'han observat valors ambientals més rellevants que en les merament aptes. S'hi representen en color blau en els plànols finals d'aptitud que formen part de la documentació gràfica del pla. En l'estudi d'impacte ambiental es descriuen amb trama ratllada les zones més sensibles.

3r) Zones aptes: són aquelles que no incorren en cap dels criteris d'exclusió ni d'observança de prescripcions fixats pel pla. La documentació que permeta el desenvolupament d'instal·lacions eòliques en les dites zones haurà d'incloure els preceptius estudis d'impacte ambiental, d'acord amb la normativa vigent i amb el contingut específic que s'hi determina en el pla. Es representen en color verd en els plànols finals d'aptitud que formen part de la documentació gràfica del pla.

 

Article 21. Determinacions del pla sobre els espais exteriors a les àrees amb recurs teòricament aprofitable. [19]

Sobre els espais exteriors a les àrees que compten amb recursos eòlics teòricament aprofitables, el pla adopta tres determinacions:

1r) Zones no aptes per a ser suport d'instal·lacions eòliques: apareixen en color roig en els plànols i, per coherència amb els criteris d'exclusió aplicats a l'interior de les àrees eòliques potencials, inclouen els espais dotats d'alguna figura de protecció mediambiental, els espais catalogat com a ZEPA, les zones humides i les reserves nacionals de caça.

2n) Resta del territori: en els plànols figuren en color groc, i sobre ells no s'ha determinat la seua aptitud per a ser suport d'instal·lacions d'aprofitament eòlic. Podran passar a ser declarats com a aptes per a la ubicació d'instal·lacions eòliques en el cas que, en un futur i, després de constatar-se l'existència de recurs eòlic, els canvis en els actuals escenaris aconsellaren la revisió o modificació del present pla eòlic, i del procés d'aquesta revisió o modificació i mitjançant anàlisis similars als efectuats en aquest, es concloguera la seua aptitud.

3r) No serà necessària la revisió del PECV, sinó la seua modificació conforme al que s'estableix en l'article 19.2, per a la reubicació total o parcial de les superfícies de les àrees eòliques en espais exteriors quan concórreguen les següents circumstàncies:

- Que estiga pròxima a una de les quinze zones definides pel PECV d'acord amb els criteris de definició de zones eòliques que van ser contemplats en l'aprovació del PECV.

- Que la zona objecte de reubicació dispose de capacitat d'aprofitament eòlic d'acord amb el paràmetre prescrit establit en l'article 29.

- Que la zona delimitada en el PECV no compte amb alternatives viables, bé perquè han esdevingut no aptes en els plans especials, o en els procediments d'autorització, tramitats en la zona, bé per insuficiència de recurs eòlic.

En aquest cas s'haurà de tramitar un pla especial de reubicació de la zona eòlica, per a l'inici de la qual el promotor o promotors interessats presentaran a l'òrgan competent en matèria d'energia la documentació amb el contingut general previst en l'article 50 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana, i el contingut particular següent:

- L'acreditació del compliment de la totalitat de les circumstàncies indicades anteriorment, i la proposta de delimitació gràfica de la nova subzona amb potencial eòlic.

- Estudi de recurs eòlic de la nova subzona el contingut de la qual permeta justificar i determinar les alternatives d'emplaçament amb recurs eòlic aprofitable.

- Anàlisi de l'aptitud del territori per a albergar parcs eòlics de la totalitat de la superfície de la nova subzona, d'acord amb els criteris d'exclusió i prescripció establits en l'anàlisi ambiental del PECV, i cartografia de les zones aptes, aptes amb prescripcions i no aptes.

- Estudi preliminar d'accessibilitat als emplaçaments amb recurs eòlic, considerant l'aerogenerador a instal·lar. S'analitzaran les característiques dels vials existents i la valoració prèvia de l'obra civil del seu condicionament o la necessitat d'obertura de nous vials.

 

Article 22. Condicions específiques suplementàries que s'han de complir en les zones aptes

En les zones aptes, els estudis d'impacte ambiental que formen part de la documentació de desenvolupament posterior, hauran d'estar d'acord amb la normativa vigent i amb el contingut específic que s'hi determina en l'estudi d'impacte ambiental.

 

 

Secció segona. Condicionaments urbanístics
per a la implantació d'instal·lacions eòliques

 

Article 23. Classificació del sòl susceptible d'albergar parcs eòlics [20]

Els parcs eòlics podran implantar-se, exclusivament, sobre sòl classificat com no urbanitzable, o bé sobre sòl urbanitzable o urbà, sempre que aquest es trobe qualificat d'ús industrial. Això implica que tot l'àmbit del parc, sobre el qual es declararà compatibilitat d'usos, ha de trobar-se sobre sòl la classificació o la qualificació del qual siga l'anteriorment indicada. En el cas d'implantacions sobre sòl no urbanitzable, es considera indistint que aquest siga de règim comú o protegit.

 

Article 24. Distància mínima dels parcs eòlics a espais classificats com a sòl urbà o urbanitzable prèviament a l'existència d'aquells

Es fixa en 1.000 metres la distància mínima a la qual hauran de trobar-se els parcs eòlics de qualsevol espai classificat com a sòl urbà o urbanitzable, segons el planejament urbanístic municipal vigent en la data d'aprovació del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana. Queda exclòs d'aquesta norma el sòl urbà o urbanitzable d'ús exclusivament industrial, per al qual no s'estableix cap distància mínima.

La condició de distància es materialitzarà comprovant que aquesta és la que hi ha, com a mínim, entre qualsevol aerogenerador, subestació o edifici auxiliar del parc, i l'àrea que en el planejament urbanístic identifique els sòls classificats com a urbans o urbanitzables d'ús no industrial.

Sense perjudici d'això, en els estudis d'impacte ambiental que formen part de la documentació d'adjudicació dels parcs, s'acreditarà que les distàncies -sempre superiors a 1.000 metres, en compliment del present article-, no causen impacte acústic ni cap perjudici sobre la població resident.

 

Article 25. Distància mínima entre els parcs eòlics i les àrees classificades com a sòl urbà o urbanitzable amb posterioritat a aquests

Qualsevol sòl que es classifique com a urbà o urbanitzable i el seu ús haja de ser distint de l'industrial, amb posterioritat a l'aprovació d'un parc eòlic, haurà de mantenir una distància mínima de 1.000 metres des de qualsevol punt de la seua superfície, fins a qualsevol aerogenerador, subestació o edifici auxiliar del parc. Aquesta condició s'aplicarà també a les construccions aïllades de caràcter no industrial que pogueren promoure's sobre sòl no urbanitzable.

Amb independència de l'obligatòria observança de la condició imposada en el present article, en l'estudi d'impacte ambiental o, si de cas hi manca, en la documentació tècnica que forme part de la documentació que sostinga el canvi de classificació del sòl o l'actuació de la qual es tracte, s'acreditarà que les distàncies definitives -sempre superiors a 1.000 metres, tot complint el present article-, no causen impacte acústic ni cap perjudici sobre la futura població afectada.

 

Article 26. Amplària dels camins d'accés a les instal·lacions eòliques [21]

Els camins d'accés a les instal·lacions eòliques tindran una amplària, durant l'execució de les obres, fitada a l'estrictament necessària per a la seua realització. Aquesta amplària es justificarà en l'estudi d'impacte ambiental que forme part de la documentació que cada promotor haja de presentar d'acord amb la regulació d'ordenació territorial, urbanística i mediambiental, i en la justificació esmentada es tindran en compte les condicions de seguretat necessàries per al desenvolupament de les esmentades obres. Finalitzades aquestes, l'amplària del camí es reduirà fins a 3,50 metres, i per a això es duran a terme les necessàries labors de remoció de terres, revegetació i plantacions, que hauran de ser especificades i valorades en el mencionat estudi d'impacte ambiental.

 

 

Secció tercera. Zones eòliques i paràmetres de producció

 

Article 27. Divisió territorial per a l'explotació del recurs eòlic

Coherentment amb les estratègies d'actuació establides pel Pla Eòlic per al seu desenvolupament, el territori conjunt format per les zones aptes i aptes amb compliment de prescripcions, es divideix en zones susceptibles d'explotació. En són un total de quinze, i la seua delimitació respon a criteris de caràcter territorial, energètic i elèctric.

 

Article 28. Valors representatius de la capacitat de les zones eòliques

A cada una de les zones se li assignen, com a valors representatius de la seua capacitat, dos paràmetres: la potència de referència i el nombre màxim d'aerogeneradors. La potència de referència constitueix un valor orientatiu de la potència que s'instal·larà en la zona, mentre que el nombre màxim d'aerogeneradors és una dada prescriptiva, que no es pot excedir en cap cas, i que respon a consideracions de tipus mediambiental.

No obstant això, tractant-se de zones eòliques confrontants, el nombre màxim d'aerogeneradors assignats a cadascuna podrà redistribuir-se entre elles sempre que el número total es mantinga constant i no s'haja esgotat la capacitat d'alguna de les zones per a albergar nous aerogeneradors i les seues infraestructures d'evacuació i connexió a les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica. [22]

 

Article 29. Relació de zones previstes pel Pla Eòlic

La relació de zones previstes pel Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, amb el número d'identificació i l'assignació de potències de referència i el nombre màxim d'aerogeneradors, és la següent:

 

Zona

Potència de referència

Nre. màxim d'aerogeneradors

1

95 MW

160

2

145 MW

230

3

145 MW

230

4

75 MW

120

5

145 MW

230

6

125 MW

200

7

75 MW

120

8

95 MW

160

9

175 MW

270

10

125 MW

200

11

125 MW

200

12

95 MW

160

13

75 MW

120

14

75 MW

120

15

125 MW

200

Total

1.695 MW

2.720

 

Amb motiu de la disponibilitat comercial de turbines de major potència, eficiència de conversió de l'energia primària, diàmetre i altura respecte a les que van servir de base per a la confecció de l'anterior taula, per a la determinació del nombre d'aerogeneradors equivalent al màxim, de caràcter prescriptiu, assignat a cada zona eòlica s'utilitzarà la següent fórmula:

N aerog. equiv. = 47/D aerog. equiv (m) · N taula

Si el nou nombre d'aerogeneradors obtingut és decimal, s'arredonira a l'enter superior més pròxim. [23]

 

 

CAPÍTOL IV
Minimització de l'impacte ambiental i Pla de Vigilància Ambiental

 

Secció primera. Minimització de l'impacte ambiental

 

Article 30. Mesures per a la minimització de l'impacte ambiental

A fi d'eliminar o corregir els impactes que sobre el medi pot causar la implantació d'instal·lacions d'aprofitament eòlic, seran d'obligat compliment les mesures que, amb caràcter general, es recullen en l'estudi d'impacte ambiental del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

 

 

Secció segona. Pla de Vigilància Ambiental

 

Article 31. Finalitat i fases del Pla de Vigilància Ambiental [24]

El Pla de Vigilància Ambiental tindrà la finalitat de fixar les pautes per al control i seguiment de les mesures protectores, correctores i compensatòries proposades en els estudis d'impacte ambiental que formen part de la documentació, que hauran d'elaborar els que sol·liciten la construcció de parcs eòlics.

Constarà, com a mínim, de tres fases: la primera fase es correspondrà amb el període d'execució de les mesures correctores, i s'estendrà des de la data de l'acta de replantejament fins la de recepció de les obres; la segona fase s'estén entre la recepció de les obres i el període de garantia; la tercera fase inclou el període d'explotació de les instal·lacions, tot això sense perjuí del que establisca la regulació sectorial a l'efecte.

 

Article 32. Equip mínim per al desenvolupament del Pla de Vigilància Ambiental

L'equip mínim encarregat de portar a cap el present programa estarà compost per un titulat superior competent responsable d'aquest, que disposarà d'un ajudant i la resta de personal necessari per al seu correcte desenvolupament. Durant la primera fase, d'execució de les obres, es requerirà la presència a peu d'obra del tècnic competent, dedicat exclusivament a realitzar la vigilància ambiental d'aquestes durant tot el període d'execució, el qual registrarà els aspectes i les incidències més importants de l'evolució de les obres. Durant la segona, d'explotació, i durant el període de garantia, el seguiment serà de caràcter periòdic, mitjançant visites i informes, i serà, per tant, parcial la dedicació de l'indicat tècnic. Durant la tercera fase, no es necessita la presència d'un tècnic específic, serà suficient el control periòdic de determinades variables pels mateixos encarregats de la instal·lació.

 

Article 33. Tramesa dels informes derivats del Pla de Vigilància Ambiental

Els informes que es deriven del Programa de Vigilància hauran de trametre's a la Conselleria de Medi Ambient de la Generalitat Valenciana, que n'acreditarà el contingut i les conclusions.

 

Article 34. Mesures que s'aplicaran en el Pla de Vigilància Ambiental

Les mesures que formen part del Pla de Vigilància Ambiental són les que s'indiquen en l'estudi d'impacte ambiental del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana.

 

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL [25]

 

Única. Plans especials i autorització d'implantació en sòl no urbanitzable.

1. Els plans especials d'ordenació eòlica aprovats continuaran vigents i produiran els seus efectes propis sobre les àrees per ells regulats.

2. Seran exigibles plans especials per al desenvolupament de parcs eòlics quan tinguen per objecte modificar les zones del pla en els termes establits en l'article 21.3r.

3. Els parcs eòlics que se situen en sòl no urbanitzable en zones aptes o aptes amb prescripcions se subjectaran a l'autorització d'implantació en sòl no urbanitzable regulada en el procediment específic que a aquest efecte es desenvolupe».

 

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA [26]

 

Única. Instal·lacions eòliques derivades de les convocatòries resoltes

1. Les instal·lacions eòliques en explotació derivades de les convocatòries resoltes d'acord amb el que estableix l'Acord de 26 de juliol de 2001, del Govern Valencià, seguiran regint-se per les Normes del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana amb què aquelles van ser adjudicades, fins al seu tancament definitiu i desmantellament.

2. Els procediments administratius en tràmit d'instal·lacions eòliques derivats de les convocatòries esmentades es resoldran conforme d'aquells.

No obstant això, les persones titulars podran tornar a presentar una nova sol·licitud per a la construcció i posada en servei d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica que utilitzen com a energia primària l'energia eòlica a la mateixa àrea geogràfica, que se sotmetrà al que es disposa en aquest acord, la qual cosa suposarà el desestiment del resultat de la convocatòria de la qual hagueren estat adjudicatàries.

 

Valencia, 26 de juliol de 2001.

 

El conseller secretari del Govern Valencià,

JOSÉ JOAQUIN RIPOLL SERRANO

 

 

 



[1]  L'apartat segon es suprimeix per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell, pel qual es modifica l'acord del Consell de 26 de juliol de 2001, d'aprovació del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8096 de 01.08.2017) Ref. Base de dades 006942/2017.

[2]  L'article 3 es modifica per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica (DOGV núm. 8893 de 28.08.2020) Ref. Base de dades 006679/2020

[3]  L'article 4 es deixa sense contingut per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[4]  L'article 5 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[5]  L'incís final del punt 3 de l'article 5 s'afig per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[6]  L'article 6 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[7]  L'article 7 es deixa sense contingut per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[8]  L'article 8 es deixa sense contingut per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[9]  L'article 9 es deixa sense contingut per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[10]  L'article 10 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[11]  L'article 11 es deixa sense contingut per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[12]  L'article 12 es modifica per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[13]  El primer paràgraf de l'article 14 es modifica per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[14]  L'article 16 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[15]  El títol i el primer paràgraf de l'article 16 es modifiquen per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[16]  L'article 17 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[17]  L'article 17.2 es modifica per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[18]  L'article 19 bis s'introdueix per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[19]  L'article 21 es modifica per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[20]  L'article 23 es modifica per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[21]  L'article 26 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[22]  El segon paràgraf de l'article 28 s'afig per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[23]  El text darrere de la taula de l'article 29 s'afig per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[24]  L'article 31 es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

[25]  La disposició addicional única s'afig per l'article 6 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

[26]  La secció disposicions transitòries es modifica per l'Acord de 28 de juliol de 2017, del Consell.

 

Mapa web