Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET 72/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 4983 de 12.04.2005
Entrada en vigor :   13.04.2005
Origen disposició :   Conselleria Economia, Hisenda i Ocupació;Conselleria Justícia i Administracions Públiques
Referència Base de Dades:   1836/2005
Número identificador:   2005/X3783
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2005/04/08/72/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

Versió vigent: 09.09.2020 -

 

DECRET 72/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

 

(DOGV núm. 4983 de 12.04.2005) Ref. 1836/2005

 

 

 

La Llei 16/2003, de 17 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, va incorporar una nova disposició addicional, la dotzena, al text refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la Generalitat, per mitjà de la qual es va crear un nou cos de funcionaris, corresponent al grup A de titulació, denominat Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

La creació d'este cos respon a la necessitat dotar l'administració de la Generalitat d'un grup de funcionaris de la màxima qualificació i especialització en l'exercici de la funció interventora, que contribuïsca a reforçar la Intervenció General en la triple vessant centre de control intern, centre de control financer i de centre directiu de la comptabilitat pública atribuida a la Generalitat.

Els funcionaris i funcionàries pertanyents al referit cos exerciran, tal com determina la norma de creació mencionada, les funcions que la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat atribuïx a la Intervenció. Així mateix, la disposició addicional mencionada preveu que, per a l'ingrés en el Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, s'exigisca la titulació superior en Dret, en Economia o en Administració i Direcció d'Empreses, així com la superació de l'oposició lliure corresponent i, si és el cas, d'un posterior curs selectiu de formació.

No obstant això, la regulació de l'àmbit i extensió de les funcions que tenen atribuïdes els funcionaris del cos, així com el seu règim jurídic, necessita del corresponent desplegament reglamentari. Com a conseqüència d'això, este decret té com a objecte l'aprovació dels aspectes reglamentaris bàsics del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, la qual cosa està justificada, com s'ha vist abans, per l'especialització que fa falta per a l'exercici de les funcions d'intervenció i comptabilitat de rang superior; per a això s'utilitza la via reglamentària habilitada per la mencionada disposició addicional dotzena del Text Refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana.

D'esta manera, el Reglament s'estructura en cinc capítols, el primer d'ells dedicat al seu objecte i règim jurídic, el segon a l'estructura orgànica i funcional de la Intervenció, el tercer a les funcions, els deures i les facultats dels interventors-auditors, el quart a l'ingrés en el cos i el cinqué i últim a la provisió dels llocs de treball corresponents.

Per tot això, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació i del conseller de Justícia i Administracions Públiques, comforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat, en la reunió del dia 8 d'abril de 2005,

 

 

DECRETE

 

Article únic

S'aprova el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, que s'hi inserix com annex.

 

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Es deroguen els articles 21 i 22 del Decret 112/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. L'estructura orgànica i funcional de la Intervenció General queda regulada, amb l'entrada en vigor d'este decret, en el capítol II del Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera

Es faculta el conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació i el conseller de Justícia i Administracions Públiques per a dictar, en l'àmbit de les seues respectives competències, les normes de desplegament d'este decret.

 

Segona

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 8 d'abril de 2005

El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ

 

El conseller d'Economia,

Hisenda i Ocupació,

GERARDO CAMPS DEVESA

 

El conseller de Justícia i

Administracions Públiques,

MIGUEL PERALTA VIÑES

 

 

ANNEX
REGLAMENT DEL COS SUPERIOR D'INTERVENTORS
I AUDITORS DE LA GENERALITAT.

 

CAPÍTOL I
Objecte i règim jurídic

 

Article 1. Objecte

1. El present reglament té com a objecte la regulació dels aspectes reglamentaris següents del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat:

a) Estructura orgànica i funcional de la Intervenció General.

b) Funcions, deures i drets dels interventors-auditors de la Generalitat.

c) Procediment d'ingrés en el Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

d) Sistema de provisió dels llocs de treball reservats al Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

2. L'organització i el funcionament del cos es regiran, sense perjudici de l'aplicació de la normativa bàsica de l'Estat, per les normes següents:

a) Pel text refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la Generalitat.

b) Pel present reglament, així com per les normes de rang inferior dictades en el seu desplegament i aplicació.

c) En tot allò no previst en este reglament i en les seues disposicions de desplegament, resultaran aplicables les normes reglamentàries generals de la funció pública valenciana.

 

 

CAPÍTOL II
Estructura orgànica i funcional de la Intervenció 
[1]

 

Article 2. Intervenció General

1. Adscrita orgànicament a la conselleria amb competències en matèria d'hisenda, i amb plena independència funcional, la Intervenció General, al titular de la qual se li reconeix el rang de secretari/ària autonòmic/a, exercirà les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, en concret, el control de tots els actes de l'Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i empreses públiques, que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que d'ells es deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals, a fi d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas.

2. Per a l'exercici de les funcions que la Llei li atribuïx, la Intervenció General de la Generalitat s'estructura en els següents òrgans i unitats administratives:

– Interventor/a General.

– Direcció General de la Intervenció.

– Viceintervencions generals

– Intervencions delegades

– Intervencions delegades adjuntes

3. Les viceintervencions generals que, sota la dependència directa de la persona titular de la Direcció General de la Intervenció, conformen l'estructura central de la Intervenció General de la Generalitat, són les següents:

a) Viceintervenció General de Control Financer i Auditories.

b) Viceintervenció General de Control de Fons Comunitaris i Subvencions.

c) Viceintervenció General de Comptabilitat.

d) Viceintervenció General per a l'Administració Sanitària. [2]

4. En cas de vacant, absència o malaltia, l'Interventor General serà suplit pel titular de la Direcció General de la Intervenció i, si és el cas, pels titulars de les viceintervencions generals referides per l'orde que figura en l'apartat anterior. La suplència dels titulars de les viceintervencions generals i de les intervencions delegades, serà determinada en cada cas per l'Interventor General.

 

Article 3. La Direcció General de la Intervenció i les viceintervencions generals [3]

1. Sota la dependència directa de la persona titular de la Intervenció General, correspon a la persona titular de la Direcció General de la Intervenció l'exercici de les següents funcions:

a) La coordinació de l'activitat de les viceintervencions generals així com de l'activitat fiscalitzadora de les diferents intervencions delegades.

b) L'elaboració de les propostes d'informes sobre els expedients que, tenint transcendència en matèria de despesa, se sotmeten a l'aprovació o autorització del Consell.

c) La tramitació dels expedients sobre discrepàncies.

d) L'estudi, elaboració i proposta d'aprovació d'ordres de servei i instruccions.

e) Els assumptes interns i de personal de la Intervenció de la Generalitat.

f) L'estudi i elaboració de projectes normatius en matèries directament relacionades amb les funcions de control de la despesa que té encomanades la Intervenció General.

g) Elevar les propostes de designació dels representants de la Intervenció que hagen d'assistir als actes de recepció de la inversió.

h) La coordinació de les actuacions d'auxili i col·laboració amb l'Administració de justícia.

i) La coordinació de les diferents persones expertes i responsables funcionals implicades en la implantació, evolució i desenvolupament del sistema d'informació economicofinancera de la Generalitat en les matèries pròpies de la competència de la Intervenció General de la Generalitat. [4]

2. A les viceintervencions generals els correspondrà l'exercici de les funcions següents:

a) La Viceintervenció General de Control Financer i Auditories:

1r. Elaboració i proposta d'aprovació del Pla Anual d'Auditories del Sector Públic de la Generalitat i Universitats.

2n. Elaboració i proposta d'aprovació del Pla Anual de Control Financer Permanent.

3r. Elaboració i proposta de programació de controls financers a practicar sobre àrees específiques de l'activitat dels òrgans de l'Administració de la Generalitat, i sobre les del sector públic de la Generalitat.

4t. Direcció i revisió dels treballs d'auditoria i control financer realitzats en aplicació dels plans anteriorment exposats.

5è. Elaboració i direcció d'informes i dictàmens que es deriven de l'exercici del control financer permanent i dels controls financers específics que es practiquen, per a la seua elevació al Consell a través del titular de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda.

6è. Avaluació de la qualitat dels informes de control financer permanent que emeten les intervencions delegades, amb l'extensió i abast que reglamentàriament es determine.

7è. Aplicació dels controls de qualitat establits per la Intervenció General, tant per als treballs que es realitzen en col·laboració amb firmes privades d'auditoria com per als que s'efectuen per mitjans propis, en execució de les funcions assignades a aquesta Viceintervenció.

8è. Estudi, elaboració i proposta d'aprovació d'ordres de servei i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

b) La Viceintervenció General de Control de Fons Comunitaris i Subvencions:

1r. Elaboració de la proposta d'actuacions de control de fons comunitaris a incloure en el Pla Anual d'Auditories de Fons Comunitaris.

2n. Elaboració de la proposta d'actuacions de control sobre les subvencions finançades amb càrrec als pressupostos de la Generalitat a incloure en el Pla Anual de Control Financer de Subvencions.

3r. Programació, coordinació, execució i seguiment de les actuacions de control anteriorment exposades aprovades en el Pla Anual d'Auditories de Fons Comunitaris i en el Pla Anual de Control Financer de Subvencions.

4t. El control de qualitat de les actuacions de control realitzades tant en col·laboració amb firmes privades d'auditoria com les efectuades amb mitjans propis, en execució de les funcions assignades a aquesta viceintervenció.

5è. Emissió d'informes, dictàmens i certificats relatius al control financer de fons comunitaris i subvencions.

6è. Estudi, elaboració i proposta d'aprovació d'ordres de servei i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

c) La Viceintervenció General de Comptabilitat:

1r. Estudi del Pla General de Comptabilitat per a la seua elevació a la conselleria competent en matèria d'hisenda.

2n. Estudi dels plans especials de comptabilitat per a la seua elevació a la Intervenció General.

3r. Recopilació i examen de la documentació necessària per a l'elaboració del Compte General.

4t. Preparació i remissió del Compte General a la Sindicatura de Comptes i al Tribunal de Comptes, i el compliment de totes les sol·licituds d'informació i documentació que siguen efectuades pels esmentats òrgans.

5è. Estudi, elaboració i proposta d'aprovació d'ordres de servei i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

6è. Estudi i proposta dels comptes del sector públic de la Generalitat de forma homogènia amb la comptabilitat nacional.

7è. Direcció i coordinació amb els distints departaments afectats, de les aplicacions corporatives que donen suport al sistema comptable de la Generalitat.

8è. Remissió a l'Administració de l'Estat de qualsevol informació relativa al compliment pel sector públic de la Generalitat de la normativa sobre estabilitat pressupostària, sempre que aquesta última atribuïsca la dita competència a la Intervenció General.

d) La Viceintervenció General per a l'Administració Sanitària: Li correspondrà, en l'àmbit específic de la intervenció dels òrgans competents en matèria sanitària, les funcions següents:

– Coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades.

– Determinació de les directrius que s'han de seguir en l'execució dels controls financers permanents, així com la preparació del corresponent pla anual.

– Elaboració de la proposta d'informes d'actuació derivats de l'exercici del control financer permanent.

– Estudi, elaboració i proposta d'aprovació d'ordes de servici i instruccions.

3. Les viceintervencions generals de Control Financer i Auditories, de Control de Fons Comunitaris i Subvencions i de Comptabilitat comptaran, respectivament, amb un Servei de Control Financer, un Servei de Control de Fons Europeus i un Servei de Coordinació d'Informació Comptable. Correspon al primer l'estudi, la planificació i el desenvolupament de les actuacions preparatòries que siguen necessàries per a l'exercici dels controls financers i de les auditories que s'hagen de realitzar en aplicació dels corresponents plans anuals; al segon, l'estudi, la planificació i el desenvolupament de les actuacions preparatòries necessàries per a l'execució del pla anual de control de perceptors de fons europeus; i al tercer, la coordinació de les tasques de recopilació, examen, elaboració i remissió de la informació comptable a subministrar d'acord amb la normativa vigent.

4. La Direcció General de la Intervenció comptarà amb una Subdirecció General de Coordinació en la implantació del nou sistema d'informació economicofinancera de la Generalitat, a la qual correspondrà la coordinació de les diferents persones expertes i responsables funcionals implicades en aquest en les matèries pròpies de la competència de la Intervenció General i amb un Servei de Coordinació i Suport Tècnic al qual correspondran l'estudi, planificació i desenvolupament de les actuacions preparatòries que siguen pròpies de la direcció general. [5]

 

Article 4. Intervencions delegades i intervencions delegades adjuntes

1. A més de l'estructura central que es regula en els Articles anteriors, la Intervenció General tindrà una intervenció delegada, i sota la seua dependència una o diverses intervencions delegades adjuntes, en els servicis centrals de les conselleries, en els servicis territorials d'Alacant i Castelló de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda, i en la Tresoreria de la Generalitat, així com en les unitats administratives i organismes les característiques i volum pressupostari de les quals ho facen aconsellable. A les mencionades intervencions delegades els correspon l'exercici de les funcions comptables i de control intern sobre les actuacions dels òrgans o organismes que tinguen assignats.

2. Per a l'exercici del control intern en l'àmbit específic de l'Administració sanitària es podran adscriure, així mateix, sota la dependència directa de la Viceintervenció General per a l'Administració Sanitària, intervencions delegades en aquells centres hospitalaris les característiques i volum pressupostari dels quals així ho facen aconsellable.

3. Les intervencions delegades en les conselleries amb competències en matèria d'educació i sanitat, així com en aquelles conselleries, unitats i organismes les característiques i volum pressupostari de les quals ho facen aconsellable, comptaran, sota la dependència de les seues respectives intervencions delegades adjuntes, d'un Servici de Fiscalització i Comptabilitat, a què li correspondrà en el seu respectiu àmbit d'actuació, les funcions següents:

a) El desenrotllament de totes aquelles actuacions preparatòries que necessite el control intern dels actes i documents de contingut econòmic.

b) L'estudi, planificació i desenrotllament de les actuacions preparatòries que siguen necessàries per a l'exercici del control financer permanent.

c) El desenrotllament de les tasques encaminades a l'anotació i registre comptable dels ingressos i gastos.

d) La comprovació dels requisits previs per a la presa de raó de les cessions de crèdit, així com per a l'emissió de certificacions sobre dades i registres comptables.

e) El control i seguiment dels lliuraments a justificar i rendicions de compte de caixa fixa, així com dels crèdits amb abast plurianual i amb finançament afectat.

 

 

CAPÍTOL III
Funcions, deures i drets dels interventors-auditors

 

Article 5. Funcions

1. Correspon als funcionaris pertanyents al Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat l'exercici de les funcions que el títol III del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat atribuïx a la Intervenció, i, en especial, el control intern de la gestió economicofinancera del sector públic, així com l'establiment, la direcció i el control de la comptabilitat pública.

2. En el desenvolupament d'este control intern, que es realitzarà per mitjà de l'exercici de la funció interventora i del control financer, els funcionaris del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat gaudiran de plena autonomia i independència respecte de les autoritats i la resta d'entitats subjectes a fiscalització, i les seues actuacions s'hauran d'ajustar a les instruccions impartides a este efecte per la Intervenció General de la Generalitat.

 

Article 6. Deures

1. Els funcionaris del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat hauran de guardar el degut sigil en relació amb els assumptes que coneguen en l'exercici de les seues funcions. Les dades, els informes o antecedents obtinguts en l'exercici del control intern només podran utilitzar-se per als fins assignats en este i, si és el cas, per a formular la corresponent denúncia de fets que puguen ser constitutius d'infracció administrativa, responsabilitat comptable o penal.

2. Quan en la pràctica d'un control l'interventor actuant aprecie que els fets acreditats en l'expedient poden ser susceptibles de constituir una infracció administrativa o de responsabilitats comptables o penals, ho haurà de comunicar a la Intervenció General de la Generalitat, la qual, si és procedent, trametrà les actuacions a l'òrgan competent per a la iniciació dels procediments oportuns.

 

Article 7. Drets i garanties

1. Els consellers, els secretaris autonòmics i la resta d'autoritats, així com els caps o directors d'oficines públiques, organismes autònoms i societats de la Generalitat, i els que, en general, exercisquen funcions públiques o desenvolupen el seu treball en les dites entitats, hauran de prestar la deguda col·laboració i suport als funcionaris del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, en l'exercici de les funcions que tenen encomanades en virtut del que disposa este reglament i el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

2. Els funcionaris del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat no podran ser separats del servici sinó per acord del Consell de la Generalitat, en virtut d'expedient disciplinari incoat i tramitat conforme a les disposicions legals aplicables.

3. Els funcionaris del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat que, en ocupar llocs de lliure designació, siguen cessats, tindran dret a ser adscrits provisionalment a un lloc vacant d'entre els reservats als membres del cos, i quedaran obligats a participar en la següent i successives convocatòries que es publiquen per a la provisió dels llocs de treball esmentats.

 

 

CAPÍTOL IV
Ingrés en el cos d'Interventors i Auditors

 

Article 8. Ingrés

1. L'ingrés en el cos requerirà la superació de la corresponent oposició lliure i, si és el cas, quan així ho preveja la respectiva convocatòria, la realització amb aprofitament d'un curs selectiu de formació, a més del nomenament conferit per òrgan competent, després d'obtindre destinació entre els llocs reservats a este, i la corresponent presa de possessió.

2. L'oposició lliure haurà de ser convocada, a proposta de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, pel conseller de Justícia i Administracions Públiques.

3. Els llocs de treball reservats al Cos d'Interventors es proveiran d'acord amb el sistema de provisió especificat per a cada lloc en la Relació de Llocs de Treball.

 

Article 9. Requisits dels aspirants

1. Per a ser admesos a les proves d'ingrés en el cos, els aspirants hauran de reunir els requisits recollits en l'article 12 del text refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la Generalitat, i estar en possessió, als efectes del que disposa l'apartat 1.c) del referit precepte, del títol de Llicenciat en Dret, Economia o Administració i Direcció d'Empreses.

2. Els requisits a què fa referència l'apartat anterior s'hauran de complir l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds per a participar en les corresponents proves d'ingrés en el cos.

 

Article 10. Oposició lliure

1. L'oposició lliure constarà de quatre exercicis, dels quals han de ser eliminatoris els tres primers.

El primer exercici consistirà en una prova per escrit sobre les matèries del programa que a aquest efecte es determinen.

El segon exercici consistirà en la resolució d'un o diversos supòsits pràctics sobre les matèries del programa que a aquest efecte es determinen.

El tercer exercici consistirà en l'exposició oral d'un mínim de tres temes, extrets a l'atzar per l'aspirant, dels inclosos en el corresponent programa.

El quart i últim exercici tindrà com a finalitat valorar els coneixements de valencià dels aspirants, però no tindrà caràcter eliminatori. Per a aquesta valoració, el Tribunal comptarà amb la col·laboració d'un grup d'experts en aquesta matèria, constituït per tres membres amb titulació idònia, que serà l'encarregat de determinar les qualificacions definitives dels aspirants que realitzen aquest quart exercici.

No obstant això, els aspirants que, en la data de realització d'aquest exercici puguen acreditar els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació de certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, podran optar per realitzar l'exercici o aportar la corresponent acreditació dels seus coneixements. [6]

2. La qualificació dels exercicis a què fa referència l'apartat anterior serà la següent:

a) La del primer exercici, “apte” o “no apte”.

b) El segon i el tercer exercici seran qualificats entre 0 i 60 punts, i serà necessari obtindre en cada un d'ells un mínim de 30 per a superar-los.

c) El quart exercici es valorarà de 0 a 10 punts. Quan s'hagen presentat certificats, diplomes o títols de valencià, que hagen sigut homologats per la Generalitat, es valoraran segons el barem següent:

Orals: 1,50

De nivell elemental: 3

De nivell mitjà: 6,50

De nivell superior: 10

Quan l'aspirant justifique diversos nivells de coneixement es computarà únicament el de major nivell.

La qualificació final de l'opositor s'obtindrà per mitjà de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis segon, tercer i quart.

3. En les convocatòries per a l'ingrés en el Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat podrà establir-se l'exempció del primer exercici per a aquells aspirants que reunisquen la condició de personal funcionari del grup superior de titulació de la Generalitat o de qualsevol altra administració pública i acrediten que els coneixements que s'exigixen per a la superació d'este ja els van ser exigits per a l'ingrés en la seua corresponent escala, subescala, cos o classe d'origen.

4. Amb subjecció als termes assenyalats en el present capítol, correspon a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació elevar, davant de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, la proposta d'aprovació de les bases i els temaris sobre els quals versaran els exercicis de l'oposició, així com el contingut del curs selectiu a què es referix l'article següent.

 

Article 11. Curs selectiu de formació

1. El curs de formació tindrà una duració màxima de sis mesos, i es valorarà de 0 a 100 punts, considerant la totalitat de les assignatures impartides en ell. La dita valoració del curs es realitzarà en funció de la ponderació de les notes obtingudes en les diferents assignatures i el nombre d'hores impartides, si bé per a superar-lo amb aprofitament haurà d'obtindre's en les diferents assignatures, almenys, el 50% de la puntuació que cada una d'elles tinga assignada.

2. Els aspirants que no superen inicialment el curs podran realitzar una prova sobre les assignatures no aprovades, que serà convocada en el termini màxim de dos mesos comptat des de l'endemà de la publicació, en el tauler d'anuncis de la conselleria competent en matèria de funció pública, de la relació d'aspirants que han superat la totalitat de les assignatures impartides. En el cas d'obtindre's l'aprovat, se sumarà la qualificació a l'aconseguida en les assignatures superades durant el curs. Els aspirants que, finalitzada la prova referida, no hagen superat totes les assignatures, decauran en tots els seus drets i no seran nomenats funcionaris de carrera del cos.

3. La valoració de l'aprofitament de les assignatures impartides en el curs de formació s'efectuarà a través dels exàmens corresponents, pels professors que les hagen impartit, els quals enviaran les qualificacions al Tribunal perquè este, després d'afegir-les a les obtingudes en la fase d'oposició, dicte una resolució que fixe la relació definitiva d'aspirants aprovats pel seu ordre de puntuació.

4. Els que superen el procés selectiu i no hagen pogut acreditar els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació d'un dels documents previstos en l'article 16.1 del Reglament aprovat pel Decret 33/1999, de 9 de març, del Consell de la Generalitat, hauran d'assistir als cursos específics que a este efecte es convoquen. Aquells que no els superen seguiran obligats a realitzar els successius cursos que l'administració organitze per a l'adquisició del coneixement de valencià exigible.

 

Article 12. Tribunals de selecció

1. Els tribunals de selecció de personal de nou ingrés en el cos, que són els òrgans col·legiats encarregats de l'execució del procediment d'ingrés i de l'avaluació dels distints exercicis d'este, d'acord amb el que disposa este reglament i en les bases de la respectiva convocatòria, estaran formats per sis membres, d'acord amb la distribució següent:

a) Tres funcionaris de carrera pertanyents al Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat o a alguna de les escales, subescales, classes o cossos superiors d'Intervenció en qualsevol administració pública, un dels quals actuarà com a president del Tribunal, i tindrà, en eixe cas, vot de qualitat per a dirimir els empats.

b) Un catedràtic o professor titular d'universitat, pertanyent a alguna de les àrees de coneixement que apareguen previstes en el corresponent temari de l'oposició.

c) Un funcionari de carrera del grup A de la Generalitat que serà proposat, de comú acord, per les organitzacions sindicals, i que actuarà en representació del conjunt d'estes.

d) Un funcionari de carrera del grup A de la Direcció General d'Administració Autonòmica, que exercirà les funcions de secretari del tribunal.

Per cada titular haurà de nomenar-se, almenys, un suplent, que haurà de reunir les mateixes condicions que aquell.

El nomenament dels membres titulars dels tribunals de selecció i dels seus suplents correspondrà al conseller que tinga atribuïda la competència en matèria de funció pública.

2. Per al millor compliment de la seua comesa, els tribunals a què fa referència este article podran sol·licitar i obtindre l'assessorament d'especialistes en aquelles proves en què ho estimen necessari o convenient, sense que esta col·laboració puga excedir l'àmbit de la seua respectiva especialitat o comprendre funcions decisòries, excepció feta del supòsit que es preveu en l'apartat 1 de l'article 10 per a la valoració del quart exercici.

3. Els tribunals de selecció tindran la consideració d'òrgans col·legiats de l'administració i, en qualitat d'això, estaran sotmesos a les causes generals d'abstenció i recusació dels seus membres contingudes en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Les causes esmentades d'abstenció i recusació resultaran aplicables també al personal assessor a què fa referència l'apartat 2 d'este article.

 

 

CAPÍTOL V
Provisió de llocs de treball
del Cos d'Interventors i Auditors

 

Article 13. Provisió de llocs de treball

1. En la forma prevista en les relacions corresponents, els llocs de viceinterventor general, interventor delegat i interventor delegat adjunt seran proveïts amb personal funcionari pertanyent al Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

2. La Direcció General d'Administració Autonòmica serà l'òrgan competent per a convocar la provisió dels referits llocs de treball, a proposta de la Intervenció General. La dita convocatòria, que s'haurà de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, haurà de contindre, en tot cas, les dades que s'assenyalen en l'article 27 del Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Carrera Administrativa del Personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana, aprovat pel Decret 33/1999, de 9 de març, del Consell de la Generalitat.

3. Quan existint algun lloc vacant no hi haja personal funcionari del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat a qui oferir-lo, aquell es podrà ocupar per mitjà d'adscripció en comissió de servicis de personal funcionari pertanyent a alguna de les escales, subescales, classes o cossos superiors d'Intervenció de qualsevol administració pública.

 

Article 14. Comissions de Valoració

1. La Direcció General d'Administració Autonòmica nomenarà una Comissió de Valoració, que després de l'avaluació dels mèrits del personal concursant, haurà d'elevar-ne la proposta a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, òrgan competent per a dictar l'oportuna resolució d'adjudicació.

2. Les Comissions de Valoració estaran formades per sis membres, d'acord amb la distribució següent:

a) Tres funcionaris del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, un dels quals actuarà com a president de la Comissió, i tindrà, en eixe cas, vot de qualitat per a dirimir els empats.

b) Un funcionari de carrera del grup A, nomenat a proposta de la Direcció General d'Administració Autonòmica, i que exercirà les funcions de secretari de la Comissió.

c) Un funcionari de carrera del grup A de la Generalitat, que serà proposat, de comú acord, per les organitzacions sindicals, i que actuarà en representació del conjunt d'estes.

d) Un funcionari de carrera del grup A nomenat a proposta de la Sotssecretaria de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

Per cada titular s'haurà de nomenar, almenys, un suplent, que haurà de reunir les mateixes condicions que aquell.

 

 



[1]  El capítol II es modifica pel Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. (DOGV núm. 6953 de 29.01.2013) Ref. Base de dades 000865/2013.

[2] L'apartat 3 de l'article 2 es modifica pel Decret 29/2016, de 16 de març, del Consell, pel qual es modifica el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, aprovat per mitjà del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell. (DOGV núm. 7748 de 29.03.2016) Ref. Base de dades 002102/2016.

[3] L'article 3 es modifica pel Decret 29/2016, de 16 de març, del Consell.

[4] L'apartat 1 de l'article 3 es modifica per l'article 1 del Decret 113/2020, de 4 de setembre, del Consell, de modificació del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament del cos superior d'interventors i auditors de la Generalitat. (DOGV núm. 8900 de 08.09.2020) Ref. Base de dades 006887/2020.

[5] L'apartat 4 de l'article 3 es modifica per l'article 1 del Decret 113/2020, de 4 de setembre, del Consell.

[6] L'apartat 1 de l'article 10 es modifica per l'article 2 del Decret 113/2020, de 4 de setembre, del Consell.

 

Mapa web