Disposicion Consolidada

Texto h2

LLEI 1/1999, de 31 de març, de la Generalitat Valenciana, de Tarifes Portuàries.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 3468 de 07.04.1999
Entrada en vigor :   08.04.1999
Origen disposició :   Conselleria Obres Públiques, Urbanisme i Transports
Referència Base de Dades:   0969/1999
Número identificador:   1999/3162
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/l/1999/03/31/1/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 01.01.2021 –

 

Llei 1/1999, de 31 de març, de la Generalitat Valenciana, de Tarifes Portuàries.

 

(DOGV núm. 3468 de 07.04.1999) Ref. 0969/1999

 

 

Sia notori i manifest a tots els ciutadans que les Corts Valencianes han aprovat i jo, d'acord amb el que estableix la Constitució i l'Estatut d'Autonomia, en nom del rei, promulgue la llei següent:

 

 

PREÀMBUL

 

I

 

Sota la denominació de tarifes portuàries s'engloba un conjunt de contraprestacions exigides per l'Autoritat Portuària de la Generalitat que tenen el seu fonament en la utilització pels particulars del domini públic portuari, així com de les seues instal·lacions, i en la prestació per aquesta Autoritat d'una sèrie de serveis complementaris, bé directament, bé a través de concessionari.

El camp format pels recursos de dret públic al qual pertanyen aquestes tarifes ha tingut tradicionalment uns contorns confusos, que s'ha anat configurant anàrquicament al llarg del temps mitjançant la utilització d'instruments jurídics de rang normatiu ben divers que al remat van quedar obsolets. Calia, doncs, una reestructuració d'aquest, i per això es va promulgar la Llei 12/1997, de 23 de desembre, de Taxes de la Generalitat Valenciana, la qual, no obstant això, deixa fora del seu àmbit d'aplicació les tarifes portuàries, en relació amb les quals es limita a assenyalar, a través de la disposició addicional quarta, que es regiran per la seua normativa específica. Aquesta normativa està constituïda actualment per l'Ordre de 9 de desembre de 1993, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.

 

II

 

Amb la promulgació, d'aquesta Llei de Tarifes Portuàries, per tant, culmina l'ambiciós projecte de reordenació, racionalització, actualització i sotmetiment a la llei de les taxes de la Generalitat Valenciana, que va iniciar l'anteriorment esmentada Llei 12/1997, les quals s'adeqüen a la més moderna jurisprudència sobre la matèria i als criteris financers més avançats.

Les línies mestres dels canvis que aquesta llei introdueix en la regulació de les tarifes portuàries, pel que fa a la normativa anterior, continguda en l'Ordre esmentada de 9 de desembre de 1993, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, són aquestes:

1. En primer lloc, s'eleva el rang jeràrquic de la norma que les empara, en contrast amb l'anterior regulació mitjançant una simple ordre, amb la qual cosa ens acostem als criteris que segueix la mateixa administració de l'estat, així com a la jurisprudència recent tant del Tribunal Constitucional com del Tribunal Suprem. Amb això se'ls dota d'un marc més estable, cosa que redunda en una major seguretat jurídica, tant per al contribuent com per a l'administració, alhora que se'ls sotmet al control directe de la representació popular valenciana.

2. En segon lloc, es racionalitza la normativa anterior. L'ordre de 1993, provenia, al seu torn, de successives modificacions, realitzades sense sistematització i, en la majoria dels casos, mitjançant la simple superposició de preceptes, de l'originària regulació que prové de l'estat. Calia, per tant, un procés d'ordenació d'aquesta, d'eliminació de disposicions obsoletes o reiteratives, i de sistematització, que la present llei escomet.

3. En tercer lloc, s'actualitza el marc normatiu, que s'adequa a les exigències actuals del trànsit marítim, cosa per a la qual, entre altres novetats, han romàs fora de l'àmbit d'aplicació d'aquesta llei aquells pressupostos de fet que resultava preferible regular a través de les més flexibles relacions derivades de la seua inclusió en l'àmbit de les concessions administratives. Es produeix també una actualització de tarifes en alguns casos, amb la qual cosa ens apropem a les establides per l'estat per als ports no transferits, així com la inclusió de nous preceptes que tenen en compte els avanços jurídics i tecnològics més recents.  

En aquest context cal entendre la refosa de les anteriors tarifes G-1, entrada i estada de vaixells, que havia romàs pràcticament inoperant, i G-2, atracada, a la nova tarifa G-2, vaixells, que engloba els fets imposables subsistents de les dues tarifes anteriors, i manté la codificació G-2 per a mantenir les denominacions tradicionals emprades de forma generalitzada pel sector.

4. Finalment, la consideració de les tarifes portuàries com a taxes ha conduït a la necessitat d'adequar-les a la terminologia i a les institucions tributàries. Així, ha calgut definir ex novo els elements de la relació tributària que es produeixen: fet imposable, subjecte passiu, base imposable, exempcions, etcètera, així com sotmetre'n la gestió i la recaptació a les normes que regulen aquests aspectes en els tributs de la Generalitat. No obstant això, com a resultat de les especials característiques d'aquests, alhora que s'estableix, en l'article 5, el procediment de declaració liquidació o autoliquidació, que és el que hi ha previst amb caràcter general per als tributs de la Generalitat, com el de normal aplicació, es permet que, quan ho aconsellen raons d'eficàcia, es continue utilitzant el sistema de declaració del subjecte passiu i la posterior liquidació a càrrec de l'administració.

 

III

 

La llei consta de vuit capítols i dos annexos. El capítol I conté un conjunt de disposicions generals comunes a totes les tarifes, i s'efectua a través d'aquest una remissió, en matèria de fonts normatives, al sistema de fonts de la Llei 12/1997, de 23 de desembre, de Taxes de la Generalitat Valenciana, establit en l'article 1 d'aquesta darrera, que resultarà aplicable en tot allò no establit en aquesta llei i en les normes que la despleguen. Els set capítols restants estan dedicats, cada un d'ells, a la regulació d'una de les tarifes.

Els capítols II, III, IV i V fan referència, successivament, a les tarifes G-2, G-3, G-4 i G-5, anomenades generals per la normativa anterior, pel fet que la seua meritació es produeix automàticament sempre que es realitze l'activitat que defineix el respectiu fet imposable: l'entrada o estada d'embarcacions no esportives per a la tarifa G-2, el trànsit de mercaderies i passatgers en el cas de la G-3, la pesca per a la G-4 i l'entrada i estada al port d'embarcacions esportives en el cas de la tarifa G-5.

Els altres capítols, VI, VII i VIII, regulen, respectivament, les tarifes especials: la E-1, el fet imposable de la qual el constitueix la utilització de grues i altres equips mecànics propietat de l'Autoritat Portuària, la E-2; que es merita per l'ocupació de superfícies i locals dins dels ports de la Generalitat, i la tarifa E-3, el fet imposable de la qual el constitueixen determinats consums subministrats per l'administració. En tots aquests casos les meritacions es produeixen amb la sol·licitud prèvia dels serveis respectius. Per una altra part, ha romàs fora de la regulació d'aquesta llei l'anterior tarifa E-4, serveis diversos, ja que no té naturalesa tributària, de manera que continuarà regulant-se mitjançant l'Ordre de 9 de desembre de 1993, la regla III.IV de la qual, del capítol III, de l'annex I, serà l'únic apartat d'aquesta que continuarà vigent després de l'entrada en vigor d'aquesta llei.

Pel que fa als annexos, el primer d'aquests conté una sèrie de definicions necessàries per a entendre el significat i l'abast tècnic dels diversos conceptes que, procedents de l'àmbit portuari, s'utilitzen al llarg de l'articulat. El segon, recull una classificació de mercaderies estructurada en grups, que segueix la codificació establida en l'àmbit de duanes a nivell internacional mitjançant el Sistema Harmonitzat de Designació i Codificació de Mercaderies (SA), a l'efecte de l'aplicació de la tarifa G-3, pel que fa a mercaderies, la modificació de la qual es reserva, no obstant això, per raons d'una major flexibilitat, a normes de caràcter reglamentari.

 

 

CAPÍTOL I
Disposicions generals

 

Article 1. Objecte

U. Aquesta llei té per objecte regular les tarifes portuàries.

Aquestes comprenen un conjunt de taxes exigides en contraprestació per la utilització del domini públic de les aigües del port, les instal·lacions terrestres i els serveis, en l'àmbit dels ports depenents de la Generalitat Valenciana.

Dos. Les taxes a què fa referència l'apartat anterior són aquestes:

1. Tarifa G-2. Vaixells.

2. Tarifa G-3. Passatgers i mercaderies.

3. Tarifa G-4. Serveis a la pesca marítima.

4. Tarifa G-5. Embarcacions esportives i d'esbargiment.

5. Tarifa E-1. Equips.

6. Tarifa E-2. Superfícies i locals.

7. Tarifa E-3. Subministraments.

 

Article 2. Fonts

U. Les tarifes portuàries es regiran pel que s'estableix en aquesta llei, i, si escau, en les normes que la despleguen.

Dos. Subsidiàriament, s'aplicaran les normes tributàries de caràcter general. En concret, els serà aplicable el títol preliminar, disposicions generals de la Llei 12/1997, de 23 de desembre, de Taxes de la Generalitat Valenciana, i el sistema de fonts establit en l'article 1.

 

Article 3. Competència

La gestió de les tarifes portuàries correspon a la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, com a  autoritat portuària de la Generalitat, sense perjudici de les facultats d'inspecció, control i coparticipació en l'establiment de normes i directrius per a l'aplicació d'aquestes que té atribuïda la Direcció General de Tributs i Patrimoni de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública.

 

Article 4. Exempcions comunes [1]

Queden exempts del pagament de les tarifes portuàries:

U. Els vaixells de guerra i aeronaus militars espanyols. També els estrangers que, en règim de reciprocitat, no realitzen operacions comercials i la seua visita tinga caràcter oficial o d'arribada forçosa.

Dos. El material i les embarcacions de la Creu Roja Espanyola dedicats a les labors pròpies que té encomanades aquesta institució, i d'altres entitats de caràcter humanitari, sense fins lucratius i legalment constituïdes, que per necessitats de funcionament hagen de situar-se en el domini públic portuari, amb comunicació prèvia a l'Administració portuària.

Tres. El material de l'autoritat portuària i les embarcacions de l'Administració dedicades a labors de vigilància, repressió del contraban i salvament, lluita contra la contaminació marítima i, en general, el material de l'Administració pública o dels seus organismes autònoms en missions oficials de la seua competència.

 

Article 5. Determinació i pagament del deute tributari

U. El procediment normal per a la determinació i pagament del deute tributari en les tarifes portuàries serà el de la declaració liquidació o autoliquidació del subjecte passiu, tal com s'estableix amb caràcter general per a la resta de tributs i preus públics de la Generalitat, en els termes i terminis establits reglamentàriament.

Dos. No obstant això, es podrà emprar el sistema de declaració del subjecte passiu i liquidació posterior a càrrec de l'administració quan d'això es derive una millora evident en la gestió tributària. Reglamentàriament s'establirà la forma i els terminis de presentació de la declaració, així com la forma de pagament, que necessàriament caldrà realitzar en el termini d'un mes des de la notificació de la liquidació.

Tres. La no, presentació de l'autoliquidació o al declaració si escau, la presentació fora de termini o amb errades o omissions i, en general, la comissió d'infraccions tributàries, considerades així per la normativa derivada del sistema de fonts establit en l'article 2 anterior, donarà lloc a la sanció establida en el sistema de fonts esmentat, tret d'aquells supòsits per als quals llei establisca tarifes incrementades.

 

Article 6. Prerrogatives de l'administració [2]

U. Els actes de l'administració Pública Portuària són immediatament executius, de conformitat amb allò que s'ha disposat en l'article 94 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Dos. El pagament de les tarifes no relleva de l'obligació de remoure la mercaderia o element, de desatracar l'embarcació, de canviar de lloc d'amarratge o d'ancoratge o, fins i tot, d'abandonar el port, si així és ordenat per l'administració Pública Portuària. En estos supòsits, es tindrà dret a la devolució de l'import dels servicis abonats per avançat i no consumits, sense perjuí del dret a la indemnització per danys i perjuís que, si és el cas, estes actuacions puguen irrogar als afectats.

Tres. La falta de pagament en període voluntari de les tarifes portuàries per servicis la utilització dels quals haja sigut autoritzada, faculta l'administració de Ports per a procedir, de forma immediata, a la suspensió del servici, la retirada, immobilització o posada en sec de l'embarcació, el tall del subministrament, la baixa d'ofici i l'adopció de qualsevol altra mesura derivada de l'aplicació de la normativa d'explotació, i s'haurà de notificar amb caràcter previ a la persona interessada les mesures a adoptar.

El concessionari o autoritzat està obligat a col•laborar amb l'administració en l'execució d'estes facultats, i per a això s'haurà d'emprar tota la diligència necessària per a la bona fi de la mesura adoptada. [3]

Quatre. L'Administració està facultada per a comprovar els elements en què es basen les declaracions del subjecte passiu, així com per a sol·licitar d'estos i dels concessionaris i autoritzats aquelles dades que considere necessàries en relació amb la prestació dels servicis o l'ocupació del domini públic, tots ells estan obligats a facilitar-li-les amb promptitud. Idèntica obligació tindran els subjectes passius quan siguen els concessionaris i autoritzats qui els sol·liciten les dades anteriors.

Cinc. Les despeses ocasionades com a conseqüència de les actuacions previstes en els tres números anteriors seran a càrrec del subjecte passiu.

Sis. L'incompliment de qualsevol de les obligacions establides en este article serà constitutiu d'una infracció administrativa de les previstes en la legislació de ports aplicable.

Set. L'impagament de qualsevol de les taxes previstes en esta llei podrà motivar, amb advertència prèvia a l'interessat i mentre regularitze el seu deute tributari, la prohibició o pèrdua del dret a la utilització o l'aprofitament especial de les instal·lacions portuàries, amb comunicació prèvia al capità marítim si afecta la navegació la suspensió de l'activitat i, si és el cas, l'extinció del títol administratiu corresponent.

Vuit. Als efectes previstos en este article, s'entendrà que s'ha produït impagament de les taxes quan no s'efectue l'ingrés del deute tributari en període voluntari.

Nou. Les embarcacions, les mercaderies, i la resta de béns i elements de qualsevol classe i naturalesa existents en els ports i instal·lacions portuàries de la Generalitat queden afectes el pagament de les taxes regulades en esta llei.

Deu. L'afecció real prevista en el paràgraf anterior s'entén sense perjuí que l'administració puga utilitzar qualssevol altres mitjans admesos en dret per al millor compliment de les competències que les lleis li atribueixen i, en particular, per al cobrament dels tributs, i sense perjuí de les garanties del deute tributari que regula la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària

 

 

CAPÍTOL II
Tarifa G-2
Vaixells

 

Article 7. Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la utilització pels vaixells de les aigües del port, de les obres i instal·lacions portuàries que permeten l'accés marítim a aquest, així com l'estada en l'atracador, punt d'amarratge o lloc d'ancoratge que se li haja assignat.

 

Article 8. Subjectes passius [4]

U. Són subjectes passius contribuents, amb caràcter solidari, els naviliers, armadors o consignataris dels vaixells que utilitzen els serveis a què fa referència l'article anterior. Quan un vaixell no estiguera consignat i no siguera de línia regular, serà subjecte passiu contribuent d'aquesta taxa el capità d'aquest.

Dos. En les zones en concessió o autorització, el concessionari o l'autoritzat serà el substitut del contribuent, i estarà obligat a realitzar, en compte d'aquell, les obligacions formals i materials derivades de l'obligació tributària. Estes obligacions materials es realitzaran en els termes establits en l'article 11.Dos.6) de la present llei.

Tres. Els substituts designats en este precepte quedaran solidàriament obligats al compliment de les prestacions materials i formals derivades de l'obligació tributària, sense perjuí que l'administració es puga dirigir en primer lloc al titular de la concessió o de l'autorització. En cas d'incompliment de les seues obligacions per part dels substituts, en especial en cas d'impagament de la taxa, i sense perjuí de les responsabilitats en què hagen incorregut els substituts, l'administració podrà exigir als contribuents el seu compliment.

 

Article 9. Exempcions [5]

Estan exemptes del pagament d'esta taxa les embarcacions de pesca i les afectes a aqüicultura marina subjectes al pagament de la tarifa G-4 i les esportives subjectes al pagament de la tarifa G-5.

 

Article 10. Base imposable

Aquesta taxa es calcularà prenent com a base el temps d'estada en múltiples de tres hores o fracció, amb un màxim de quatre períodes per cada vint-i-quatre hores, i les unitats d'arqueig brut (GT).

 

Article 11. Tarifes generals i normes aplicables

U. Aquesta taxa s'exigirà d'acord amb el que s'estableix al quadre de tarifes següent:

 

 

Import en pessetes

1. Tarifa barem

Per cada unitat d'arqueig brut (GT) i període de tres hores o fracció que el vaixell romanga al port:

Vaixells de fins a 200 GT:                37

Vaixells compresos entre 200 i 900 GT:   25

Vaixells que excedisquen de 900 GT:    4'5

2. Tarifes reduïdes

 

2.1. Vaixells de bandera d'un país de la Unió Europea registrats a territori d'aquesta que realitzen navegació de cabotatge entre ports que pertanyen igualment a la Unió Europea.

50% de la tarifa barem

2.2. Reducció per nombre d'escales

 

2.2.1 Vaixells que efectuen més de 12 escales a les aigües del port durant l'any natural.

 

2.2.1.1. Entre la 13ª i la 24ª entrades

80% de la tarifa barem

2.2.1.2. Entre la 25ª i la 40ª entrades

55% de la tarifa barem

2.2.1.3. De la 41ª entrada en avant

30% de la tarifa barem

2.2.2. Vaixells de línies de navegació regulars que efectuen més de 12 escales al port durant l'any natural.

 

2.2.2.1. Entre la 13ª i la 24ª entrades

95% de la tarifa barem

2.2.2.2. Entre la 25ª y la 50ª entrades

85% de la tarifa barem

2.2.2.3. De la 51ª a la 100ª entrades

75% de la tarifa barem

2.2.2.4. De la 101ª entrades en avant

65% de la tarifa barem

2.3. Vaixells abarloats a un altre ja atracats de costat al moll o a uns altres vaixells abarloats.

50% de la tarifa barem

2.4. Vaixells atracats de punta als molls.

50% de la tarifa barem

3. Vaixells dedicats a trànsit interior al port que atraquen habitualment i així ho han sol·licitat.

15% de la tarifa barem

 

Dos. A l'efecte de determinació de les quanties a què fa referència l'apartat u anterior, s'aplicaran les regles següents:

1. Perquè els vaixells que s'incorporen  a una línia puguen optar a l'aplicació de les tarifes reduïdes, serà condició necessària que abans de l'entrada al port es justifique documentalment aquesta circumstància davant l'Autoritat Portuària. Les tarifes reduïdes no tindran en cap cas caràcter retroactiu.

2. A l'efecte del còmput de les escales, s'acumularan a cada port totes les entrades dels vaixells que pertanyen a una mateixa companyia naviliera o línia regular.

3. Les tarifes reduïdes a què fan referència els epígrafs 2.2.1 i 2.2.2 de l'apartat u anterior seran excloents entre sí, així com amb qualsevol altra reducció d'aquesta taxa, tret de l'establida en l'epígraf 2.1 de l'apartat u anterior.

4. Si un vaixell realitzara diversos atracades dins del mateix període de vint i quatre hores, sense eixir de les aigües del port, es considerarà com una operació única.

5. La tarifa reduïda a què fa referència l'epígraf 2.3 de l'apartat u anterior serà aplicable sempre que l'eslora del vaixell siga igual o inferior a la del vaixell atracat al moll o a la dels altres vaixells acostats a aquell.

6. A les zones en concessió, la quantia que haurà de pagar el concessionari serà la que s'estableix en l'ordre respectiva d'atorgament. Aquestes quanties no es podran reduir en cap cas respecte de les establides en aquest article en proporció superior al 80% quan les instal·lacions s'ubiquen a la zona I de les aigües del port o del 70% quan ho siguen a la zona II.

 

Tres. Bonificacions [6]

1. Als vaixells que utilitzen com a combustible gas natural, biogàs, sistemes híbrids o elèctrics o altres combustibles ecològics per a la seua propulsió en alta mar, com també als vaixells que durant la seua estada en port utilitzen gas natural, biogàs, sistemes híbrids o elèctrics o altres

combustibles ecològics o electricitat subministrada des de moll per a l'alimentació dels seus motors auxiliars se'ls aplicarà una bonificació del 50 per cent de la quantitat a abonar per l'accés i estada en interior de les aigües portuàries.

2. Aquesta bonificació no s'aplicarà als vaixells que es dediquen al transport de gas natural, llevat que durant la seua estada en port utilitzen electricitat subministrada des de moll per a l'alimentació dels seus motors auxiliars.

3. Aquesta bonificació serà compatible amb qualsevol altra prevista en aquesta llei.

 

Article 12. Tarifes incrementades i normes aplicables

U. No seran aplicables a les estades prolongades d'embarcacions al port les tarifes reduïdes a què fa referència l'apartat u.2 de l'article anterior durant el temps de prolongació de l'estada.

Dos. Si algun vaixell prolonga l'estada al port per damunt del temps autoritzat sense cap causa que ho justifique, se li fixarà un termini per a abandonar l'atracada, una vegada transcorregut aquest restarà obligat a desatracar. Altrament, haurà de pagar, des de l'ordre de desatracada, les tarifes següents:

1. Per cada una de les tres primeres hores o fracció

Tarifa barem corresponent a 24 hores. 

2. Per cada una de les hores restants. Quíntuple de la tarifa barem corresponent a 24 hores.  

A l'efecte del que s'estableix en els dos punts anteriors, s'entén per estada prolongada la permanència per un temps superior a l'inicialment autoritzat o al declarada expressament així per l'Autoritat Portuària en l'autorització corresponent.

Tres. Els vaixells que, per qualsevol circumstància, atraquen a un port sense autorització hauran de pagar l'import equivalent a la tarifa indicada en el punt anterior.

 

Article 13. Meritació

U. Aquesta taxa es meritarà en el moment en què el vaixell entre al port.

Dos. El temps d'estada o atracada de les embarcacions es computarà des de l'hora per a la qual se n'haja autoritzat l'entrada fins al moment de l'eixida definitiva d'aquestes del port.

 

 

CAPÍTOL III
Tarifa G-3
Passatgers i mercaderies

 

Article 14. Fet imposable [7]

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa l'ocupació o utilització, per part de les mercaderies i passatgers, i, si escau, pels vehicles que aquests embarquen o desembarquen en règim de passatge, de les aigües del port i dàrsenes, accessos terrestres, vies de circulació, zones de manipulació (exclosos els espais d'emmagatzematge o dipòsit), estacions marítimes i serveis generals de policia.

La tarifa s'aplicarà a:

- Els passatgers que embarquen o desembarquen.

- Els vehicles que embarquen o desembarquen.

- Els passatgers en règim de passatge. No s'aplicarà als qui continuen en trànsit.

- Les mercaderies embarcades, desembarcades o transbordades.

- Les mercaderies que entren o isquen per terra a les zones portuàries sense ser embarcades.

 

Article 15. Subjectes passius [8]

U. Són subjectes passius obligats solidàriament al pagament d'esta taxa, en qualitat de contribuents, els naviliers, els consignataris dels vaixells, els capitans dels vaixells i els propietaris, consignataris, transitaris o operadors logístics representants de la mercaderia que ocupen el domini públic o utilitzen el servici i els propietaris del mitjà de transport quan la mercaderia entre o isca del port per mitjans exclusivament terrestres.

Dos. En les zones en concessió o autorització, el concessionari o autoritzat serà el substitut del contribuent, i estarà obligat a complir, en compte d'aquell, les obligacions formals i materials derivades de l'obligació tributària. Estes obligacions materials es realitzaran en els termes establits en l'article 19.B de la present llei.

Tres. Els substituts designats en este precepte quedaran solidàriament obligats al compliment de les prestacions materials i formals derivades de l'obligació tributària, sense perjuí que l'administració es puga dirigir en primer lloc al concessionari o a l'autoritzat. En cas d'incompliment de les seues obligacions per part del substitut, en especial en cas d'impagament de la taxa, l'administració, sense perjuí de les responsabilitats en què haja incorregut el substitut, podrà exigir als contribuents el seu compliment.

 

Article 16. Exempcions [9]

Queden exempts de l'aplicació de la present tarifa:

Un. La utilització de maquinària i elements mòbils necessaris per a les operacions d'embarcament i desembarcament, operació gravada per la tarifa E-1 de la present llei.

Dos. Si es tracta de vaixells de passatge als quals no siga d'aplicació la condició de creuer turístic, els passatgers en trànsit no pagaran la tarifa G-3.

Tres. Respecte a l'aplicació de la tarifa G-3 de mercaderies, el trànsit marítim entre ports dependents de la Generalitat, s'haurà de pagar la tarifa de desembarcament o embarcament en el primer port on es realitze el dit trànsit marítim.

Quatre. Les mercaderies i els combustibles embarcats per a l'avituallament de vaixells directament des de terra, sempre que el combustible haja pagat la tarifa corresponent d'entrada en port.

Cinc. Les mercaderies l'entrada de les quals en l'espai portuari tinga com a únic objecte la tramitació de documents de control duaner, sense que es produïsquen ruptures de càrrega, descàrregues a terra ni estades en el dit espai superiors a tres hores i el seu origen o destinació siguen països membres de la UE.

Sis. Les espècies provinents d'aqüicultura marina que es carreguen o descarreguen en port per embarcacions autoritzades per a este fi que queden subjectes a la tarifa G-4.

 

Article 17. Base imposable

U. La base imposable per als passatgers i els vehicles que, si escau, embarquen o desembarquen en règim de passatge, serà:

- Per als primers, el nombre de passatgers, segons la modalitat de passatge i la classe de navegació.

- Per als vehicles, el seu nombre, segons el tipus de vehicle i classe de navegació.

Dos. Per a les mercaderies, la base imposable estarà constituïda per la classe d'aquesta, segons el repertori que s'hi establisca per l'administració, el pes, el règim de navegació, la modalitat de transport i el tipus d'operació.

 

Article 18. Tarifes de passatgers i els seus vehicles i regles d'aplicació. [10]

a) Tarifa general.

Un. Passatgers: La quantia de la tarifa general de passatgers serà l'expressada en la taula barem següent:

 

Taula barem

 

Modalitat de passatge

Classe de navegació

Bloc I: cabina (euros)

Bloc II: Resta (euros)

Interior a la UE

2,52

0,60

Exterior a la UE

5,11

3,31

Entre ports de la Generalitat Valenciana

0,06

0,06

 

S'aplicarà la tarifa del bloc I als passatgers de cabina de qualsevol nombre de places. A la resta de modalitats de passatge se'ls aplicarà la tarifa del bloc II.

Als passatgers en règim de passatge per posada a disposició d'estació marítima gestionada per l'administració per al seu trànsit en embarcament o desembarcament s'incrementarà la tarifa de la taula barem en 3 euros/passatger.

Dos. Vehicles en règim de passatge: la quantia de la tarifa general dels vehicles que, si és el cas, embarquen o desembarquen els passatgers en règim de passatge, serà l'expressada en la taula barem següent:

 

Taula barem

 

Navegació

Tipus de vehicle

Interior a la Unió Europea (euros)

Exterior a la Unió Europea (euros)

Motocicletes i vehicles o remolcs de dues rodes

1,32

2,10

Cotxes turisme i altres vehicles automòbils

3,91

6,61

Autocars i altres vehicles projectats per al transport col·lectiu

18,03

30,05

 

b) Tarifes especials.

Un. En la navegació entre ports dependents de la Generalitat, sempre que no s'atraque en port alié a esta, es podrà establir un concert per al cobrament de la tarifa, per períodes anuals, amb una reducció del 10 per 100 sobre l'import resultant de l'aplicació de la taula barem anterior.

Dos. Creuer turístic. Els passatgers que realitzen un creuer turístic amb ports d'origen, destinació o ambdós que no pertanguen a la Generalitat, i que facen una escala intermèdia en un port dependent d'esta, s'entendrà que descendeixen del vaixell almenys una vegada al dia, i pagaran només la tarifa corresponent al desembarcament en el dit port.

c) Tarifes incrementades.

En cas d'inexactitud o ocultació de les dades en què es basa la declaració tributària, s'aplicarà una tarifa doble de la general per la totalitat de la partida mal declarada o deixada de declarar.

d) Regles d'aplicació

Un. En la navegació entre ports de la Generalitat es pagarà la tarifa només a l'embarcament en cada un dels ports.

Dos. El pagament d'esta tarifa dóna dret a embarcar o desembarcar, lliure del pagament de la tarifa de mercaderies, l'equipatge de cabina.

 

Article 19. Tarifes de mercaderies i regles d'aplicació

A) Tarifa general.

Per a la determinació de la quantia d'aquesta tarifa aplicable a les mercaderies, s'estableixen dues modalitats que es consideren excloents entre sí:

a) Règim general per partides.

1) Als envasos, embalatges, contenidors, cisternes o altres recipients o elements que tinguen o no el caràcter de rebutjables o efímers i s'utilitzen per a contenir les mercaderies en transportar-les, així com els camions, autobusos, cotxes i altres vehicles automòbils en règim de càrrega, fins i tot els seus remolcs i semiremolcs, que com a tals mitjans de transport terrestre s'embarquen o desembarquen, buits o no de mercaderies, se'ls aplicarà una tarifa única de 200 pessetes/tona o fracció, sense que els siga aplicable cap altra reducció o recàrrec.

2) A la resta de la càrrega se li aplicaran les tarifes establides en la taula barem següent, on els grups de mercaderies es corresponen amb els establits en l'annex II d'aquesta llei.  En el dit annex les mercaderies s'identifiquen per la denominació i el codi de quatre dígits utilitzat pel Sistema Harmonitzat de Designació i Codificació de les Mercaderies (SA). L'administració resoldrà els dubtes que se susciten sobre la classificació de les mercaderies.

 

Taula barem

Grup de mercaderia

PTA/Tona

Primer

65

Segon

125

Tercer

150

Quart

350

Cinqué

450

 

Les mercaderies que, exclusivament, s'embarquen tindran una reducció del 23% i les que, exclusivament, es desembarquen un increment del 23%.

A les mercaderies que siguen transbordades o realitzen tràfic marítim o terrestre, no se'ls aplicarà ni la reducció ni l'increment anteriors. La tarifa a aplicar, en aquest cas, correspondrà en un 50% a la descàrrega i en l'altre 50% a la càrrega.

b) Règim simplificat.

En el tràfic de mercaderies en contenidors, plataformes o camions amb caixa normalitzada d'acord amb les normes ISO, es podrà aplicar a la totalitat de la càrrega d'aquestes característiques transportada per vaixells d'un mateix navilier, en lloc del règim general per partides, i, en els termes que reglamentàriament es determinen, el següent règim simplificat aplicat a la unitat de càrrega:

 

 

PTA/Unitat de càrrega

 

Amb càrrega

Buida

Unitat de càrrega

Embarcament

Desembarcament

Contenidor 20 peus

4.350

6.650

500

Contenidor >20 peus

7.160

10.840

1.000

Plataforma amb contenidor 20 peus

4.650

6.950

800

Plataforma amb contenidor >20 peus

7.760

11.440

1.600

Semiremolc

7.760

11.440

1.600

Camió amb caixa de fins a 6 metres

4.850

7.150

1.000

Camió amb caixa de fins a 12 metres

8.160

11.840

2.000

 

B) Tarifes especials

U. En les zones en concessió, la quantia a pagar pel concessionari serà l'establida en la respectiva ordre d'atorgament. En cap cas les dites quanties podran reduir-se respecte a les establides en aquest article en proporció superior al 50% quan les instal·lacions s'ubiquen en la zona I de les aigües del port, o del 70% quan estiguen en la zona II.

Dos. La tarifa corresponent a l'aigua per a proveïment de poblacions serà el 10% de la que en un altre cas li correspondria.

C) Tarifes incrementades

En cas de retard en la presentació de la declaració o manifest, ocultació, inexactitud o falsejament en la classe de mercaderies, procedències o destinació d'aquestes, o disminució del pes en més del 10%, s'aplicarà tarifa doble a totes les partides del coneixement o manifest de què formen part, independentment de la sanció que, si escau, puga correspondre.

D) Regles d'aplicació

U. Quan un paquet, una caixa o un contenidor continga mercaderies a les quals corresponguen diferents quanties, s'aplicarà a la seua totalitat la major d'aquestes, tret que aquelles puguen classificar-se amb les proves que presenten els interessats, i en aquest cas s'aplicarà a cadascuna la quantia corresponent.

Dos. El desembarcament a moll o terra i l'embarcament des de moll o terra que es realitze sense estar el vaixell atracat, mitjançant embarcacions auxiliars o qualsevol altre procediment, pagarà la tarifa general.

 

Article 20. Meritació

La tarifa es meritarà quan s'inicien les operacions de pas de les mercaderies, passatgers i, si escau, vehicles que aquests embarquen o desembarquen en règim de passatge pel port.

 

 

CAPÍTOL IV
Tarifa G-4
Servicis a la pesca fresca i aqüicultura marina 
[11]

 

Article 21. Fet imposable [12]

Constitueix el fet imposable d'esta taxa l'ocupació o utilització, pels vaixells pesquers en activitat o els afectes a explotació d'instal·lacions d'aqüicultura marina autoritzats per a això, de les obres i instal·lacions portuàries que permeten l'accés marítim al port i la seua estada en l'atracada, punt d'amarratge o lloc d'ancoratge que li haja sigut assignat; i pels productes de la pesca i espècies provinents d'aqüicultura marina amb entrada per mar o terra, de les zones de manipulació i servicis generals del port.

 

Article 22. Subjectes passius [13]

U. Són subjectes passius d'esta taxa, amb caràcter solidari, l'armador del vaixell i, si és el cas, el seu consignatari, el propietari de la pesca fresca o qui, en representació d'este, realitze la primera venda, i el propietari dels productes de la pesca i espècies provinents d'aqüicultura marina amb entrada per mar. En cas d'entrar per terra, també serà subjecte passiu amb caràcter solidari el transportista.

Dos. En llotges atorgades en concessió o autorització, seran subjectes passius substituts del contribuent el concessionari o autoritzat i el primer comprador de la pesca. Quan els productes de la pesca i espècies provinents d'aqüicultura marina entren en port per terra, serà subjecte passiu substitut del contribuent el transportista.

Tres. També serà subjecte passiu substitut del contribuent el primer comprador de la pesca fresca o de les espècies d'aqüicultura marina.

Quatre. Els substituts designats en este precepte quedaran solidàriament obligats al compliment de les prestacions materials i formals derivades de l'obligació tributària, sense perjuí que l'administració es puga dirigir en primer lloc al concessionari o a l'autoritzat. En cas d'incompliment de les seues obligacions per part dels substituts, en especial en cas d'impagament de la taxa, l'administració, sense perjuí de les responsabilitats en què hagen incorregut els substituts, podrà exigir als contribuents el seu compliment.

 

Article 23. Repercussió [14]

U. El subjecte passiu podrà repercutir l'import de la tarifa sobre el primer comprador de la pesca, si n'hi ha, i este queda obligat a suportar la dita repercussió, la qual cosa es farà constar de manera expressa i separada en la factura corresponent. En cas de subhasta, s'haurà de fer pública la repercussió de l'import de la tarifa.

Dos. No procedirà la repercussió de les quotes resultants en els supòsits de liquidació que siguen conseqüència d'actes d'inspecció.

 

Article 24. Exempcions [15]

Un. El pagament d'esta tarifa eximeix el vaixell pesquer o afecte a explotació d'instal·lacions d'aqüicultura marina autoritzat per a això del pagament de la resta de les tarifes portuàries per servicis generals per un termini màxim d'un mes a partir de la data d'iniciació de les operacions de descàrrega o transbord; el dit termini es podrà als períodes d'inactivitat forçosa, per temporals, vedes costaneres o carència de llicències referides a les seues activitats habituals, expressament i individualment acreditades per certificat de l'autoritat competent.

En cada cas d'inactivitat forçosa prolongada, l'administració fixarà els llocs en què els dits vaixells han de romandre ancorats o atracats, d'acord amb les disponibilitats d'atracada i les exigències de l'explotació portuària.

Una vegada transcorregut el termini d'un mes d'exempció sense que s'haja justificat davant de l'administració Portuària la causa d'inactivitat, meritaran a partir d'eixa data la tarifa G-2. Es pressuposarà que concorre esta condició quan, al llarg d'un mes, el vaixell pesquer o afecte a explotació d'instal·lacions d'aqüicultura marina autoritzat per a això no haja tingut moviments comercials en la llotja o centre de control del pes corresponent.

Dos. Les embarcacions pesqueres o afectes a explotació d'instal·lacions d'aqüicultura marina autoritzades per a això, mentre romanguen subjectes a esta tarifa en la forma definida en la condició anterior, estaran exemptes del pagament de la tarifa G-3, «Mercaderies i passatgers», pel combustible, avituallaments, efectes navals i de pesca, pinsos, gel i sal que embarquen per al propi consum, bé en els molls pesquers o en altres molls habilitats a l'efecte.

 

Article 25. Base imposable [16]

Les bases per a la liquidació d'esta tarifa seran:

a) El valor obtingut en la subhasta si la pesca o les espècies provinents d'aqüicultura marina es subhasten en llotja.

b) Si no arriba a subhastar-se, constituirà la base imposable el valor mitjà obtingut en les subhastes de la mateixa espècie en el dia o, si no n'hi ha i successivament, en la setmana, mes o any anteriors.

c) Quan el valor de la pesca o espècies provinents d'aqüicultura marina no es puga obtindre per cap dels procediments enunciats en els paràgrafs anteriors, es fixarà per l'administració, tenint en compte les condicions habituals del mercat.

 

Article 26. Tarifa general [17]

La tarifa queda establida en l'1 per cent de la base fixada en l'article anterior.

 

Article 27. Tarifes especials

U. La pesca fresca transbordada de vaixell a vaixell en les aigües del port, sense passar pels molls, pagarà el 75% de la tarifa general.

Dos. Els productes frescos de la pesca descarregats que, per qualsevol causa, no hagen sigut venuts i tornen a ser carregats al vaixell, pagaran el 25% de la tarifa general.

Tres. Els productes de la pesca fresca que l'administració autoritze a entrar per mitjans terrestres en la zona portuària  per a la seua subhasta o utilització de les instal·lacions portuàries, pagaran el 50% de la tarifa.

 

Article 28. Tarifes incrementades [18]

La tarifa aplicable als productes de la pesca fresca i provinent d'instal·lacions d'aqüicultura marina serà el 4 per 100 de la base imposable en els casos següents:

a) Ocultació de quantitats en la declaració o manifest, o retard en la seua presentació.

b) Inexactitud, falsejant espècies, qualitats o preus resultants de les subhastes.

c) Ocultació o inexactitud en la identificació dels compradors.

El recàrrec que així sofreix sobre la tarifa general no serà repercutible en el comprador.

 

Article 29. Meritació [19]

Aquesta tarifa es meritarà quan s'inicien les operacions d'embarcament, desembarcament o transbord, o entrada per terra de productes de pesca o aqüicultura marina, encara que l'hagen meritat amb anterioritat per desembarcament en un altre port.

 

 

CAPÍTOL V
Tarifa G-5
Embarcacions esportives i d'esbargiment

 

Article 30. Fet imposable [20]

Un. Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa.

– La utilització o l'aprofitament, per les embarcacions esportives i d'esbarjo, de les aigües del port, de les obres i instal·lacions portuàries en els ports de gestió directa, incloent canals d'accés fluvials i marítims, que permeten l'accés marítim al port, la seua estada en l'atracada, punt d'amarrament o lloc de fondeig que li haja sigut assignat; i dels serveis específics disponibles, independentment de la seua posterior facturació per consum d'aquests mitjançant la tarifa E-3.

– La utilització, pels seus tripulants i passatgers, dels molls i pantalans del port, accessos terrestres, vies de circulació i dels centres d'estada i recepció de titularitat de l'administració portuària, si n'hi haguera.

S'entendrà, a l'efecte del que s'estableix en aquest article, per ports de gestió directa aquells la titularitat de la qual ostente la Generalitat i no hagen sigut entregats íntegrament en concessió. Dins dels mateixos pot haver-hi instal·lacions esportives en concessió, les quals estan també subjectes a aquesta tarifa en els termes establits en l'article 33 de la present llei.

Dos. Aquesta taxa està composta pels trams següents:

Tram A) Per utilització de les aigües del port, per l'aprofitament de les seues instal·lacions o per l'estada en sec en aquestes, tant en les zones esportives en concessió dins d'un port de la Generalitat, com fora d'aquestes.

Tram B). Per serveis utilitzats d'atracada, fondeig, o estada en sec d'embarcacions fora de les zones esportives en concessió.

Tram C). Per aprofitament, fora de les zones esportives en concessió, de serveis, en la proximitat del punt d'atracada a moll o pantalà, de presa d'aigua, presa d'energia elèctrica, recipient de fem, encallada i avarada i vigilància general de la zona, amb independència del pagament dels consums efectuats.

S'entèn per vigilància general de la zona, a l'efecte de l'aplicació del tram C) anterior, aquella que presta l'autoritat portuària per a la generalitat de la zona de servei del port, sense assignació específica de personal o mitjans a la zona nauticoesportiva, ni garantia respecte de la integritat de les embarcacions o els seus continguts.

La tarifa G-5 total aplicable a les embarcacions vindrà constituïda, si escau, per la suma dels imports parcials de les tarifes A), B) i C) establits en l'article 33.

Tres. Estan subjectes a aquesta tarifa, a més de les embarcacions pròpiament esportives o d'esbarjo, totes aquelles que, com les embarcacions auxiliars de pesca, atraquen o fondegen en les àrees portuàries destinades a embarcacions esportives.

Quatre. És condició indispensable per a l'aplicació d'aquesta tarifa que l'embarcació no realitze transport de mercaderies i que els passatgers no viatgen subjectes a creuers o excursions turístiques; i en aquest cas serien aplicable les tarifes G-2 i G-3.

 

Article 31. Subjectes passius [21]

U. Són subjectes passius, en qualitat de contribuents i amb caràcter solidari, el titular de l'embarcació, el consignatari, el capità o patró d'esta i l'arrendatari o titular, per qualsevol concepte, del dret d'ús preferent d'amarratge.

Dos. En les zones en concessió o autorització, el concessionari o autoritzat tindrà la condició de subjecte passiu substitut del contribuent, i estarà obligat a complir, en compte d'aquell, les obligacions materials i formals de l'obligació tributària. En cas d'incompliment de les seues obligacions per part del substitut, en especial en cas d'impagament de la taxa, l'administració, sense perjuí de les responsabilitats en què haja incorregut el substitut, podrà exigir als contribuents el seu compliment.

 

Article 32. Base imposable [22]

U. La base per a la liquidació de la tarifa serà la superfície en metres quadrats, arredonida per excés, resultant del producte de la mànega per l'eslora màximes, i el temps, en dies o fracció, d'estada de l'embarcació en el port. Sobre la dita base s'aplicarà la tarifa en euros per metre quadrat i dies d'estada.

Dos. La base per a la liquidació de la tarifa en les embarcacions matriculades en la llista 6a, per tractar-se d'embarcacions esportives o de recreació que per definició s'exploten amb fins lucratius, serà la resultant de multiplicar el producte del paràgraf anterior per 1,8.

 

Article 33. Tarifa general

U. [23] La quantia d'esta taxa, en euros, per metre quadrat o fracció i per dia natural, serà la següent:

I. En els ports no exclusivament esportius (hi haja o no instal·lacions esportives).

Tram A. Per utilització de les aigües del port, tant en les zones esportives en concessió, com fora d'estes:   0,0433

Tram B. Per servicis utilitzats fora de les zones esportives en concessió:

a) Atracament en punta

0,0606

b) Atracament de costat

0,1731

c) Ancoratge sense mort o tren

0,0433

d) Ancoratge amb mort o tren

0,0606

e) Embarcacions abarloades

0,0519

f) Atracament a vorera o escullera

0,0519

g) Embarcacions en sec en zona habilitada

0,0173

h) Atracament de costat en moll fluvial

0,0779

Tram C. Per disponibilitat de servicis fora de les zones esportives en concessió:

a) Connexió d'aigua

0,0130

b) Presa d'energia elèctrica

0,0130

c) Recipient de fem

0,0130

d) Varada i avarada

0,0130

e) Vigilància general de la zona

0,0216

II. En els ports exclusivament esportius (gestionats directament per l'Administració).

Tram A. Per utilització de les aigües del port:   0,0433.

Tram B. Per servicis utilitzats:

a) Atracament en punta

0,0606

b) Atracament de costat

0,1731

c) Ancoratge sense mort o tren

0'2596

d) Ancoratge amb mort o tren

0,0433

e) Embarcacions abarloades

0,0519

f) Atracament a vorera o escullera

0,0519

g) Embarcacions en sec en zona habilitada

0,0173

Tram C. Per disponibilitat de servicis

a) Connexió d'aigua

0,0173

b) Presa d'energia elèctrica

0,0173

c) Recipient de fem

0,0173

d) Varada i avarada

0,0173

e) Vigilància general de la zona

0,0260

 

Dos. Als efectes del punt un anterior:

S'entén per ancoratge la disponibilitat d'espai en l'espill d'aigua, sense morts ni altres elements d'ancoratge que es redueixen als propis del vaixell.

S'entén per mort i tren d'amarratge la disponibilitat d'una amarra subjecta a un punt fix del fons que permeta fixar un o els dos extrems del vaixell.

S'entén per atracada en punta la disponibilitat d'un element d'amarrada fix a pantalà, moll, banqueta o escullera que permeta fixar un dels extrems (proa o popa) del vaixell.

 

Article 34. Tarifes especials [24]

U. El tram A de la taxa podrà exigir-se en règim d'estimació

simplificada en els supòsits en què existisca concessió o autorització. La quota tributària s'establirà per a cada concessió o autorització tenint en compte les dades estadístiques de tràfic de la concessió o autorització disponibles, periòdicament s'efectuaran liquidacions globals per l'import que corresponga a l'ocupació, composició i port de la flota usuària, i serà la resultant d'aplicar una bonificació del 20 per 100 per al conjunt de les embarcacions de base i del 10 per cent per al conjunt de les embarcacions transeünts.

Dos. En els casos del paràgraf anterior, el concessionari o autoritzat podrà repetir de cada un dels subjectes passius obligats al pagament fins al 90 per 100 de la quota íntegra corresponent a les embarcacions de base i fins al 100 per 100 de la quota íntegra corresponent a les embarcacions transeünts, calculades per a cada subjecte passiu d'acord amb el que disposa l'article 32 d'esta llei.

Tres. La tarifa G-5 aplicable a les zones esportives en concessió en ports que hagen sigut construïts íntegrament pel concessionari actual d'estes zones esportives serà, en el tram A, per utilització de les aigües del port, de 0,0122 euros per metre quadrat o fracció i per dia natural o fracció. [25]

 

Article 35. Tarifes incrementades [26]

U. Tots els servicis han de ser sol·licitats a l'administració de Ports, i s'aplicarà tarifa doble als servicis obtinguts sense autorització, independentment de la sanció que pertoque per infracció del Reglament de Servici, Policia i Règim del Port o de la legislació de ports aplicable.

Dos. La presència d'una embarcació dins de les aigües del port que no reunisca els requisits per a ser considerada de base o transeünt en els termes establits en l'article 37 següent, meritarà tarifa doble de la corresponent a cent dies d'estada, sense perjuí de la possible sanció que s'establisca en la legislació de ports aplicable.

 

Article 36. Normes especials de gestió [27]

U. L'import de la tarifa aplicable serà independent de les entrades, eixides o dies d'absència de l'embarcació, mentre tinga assignat un lloc d'atracada.

Dos. La baixa com a embarcació de base tindrà efectes davant l'administració de ports des del semestre natural següent al de la seua sol·licitud.

Tres. Les embarcacions de base en ports de la Generalitat que hagueren formulat la declaració corresponent i es troben al corrent del pagament, no pagaran el tram A) de la tarifa quan es troben de pas en qualsevol dels ports depenents de la Generalitat, sense perjudici de l'abonament dels serveis corresponents als trams B) i C).

Quatre. Quan una embarcació canvie la seua base a un altre port depenent de la Generalitat, o d'una altra administració pública, haurà de comunicar-ho a l'administració de ports per a la modificació o baixa corresponent. L'incompliment d'aquesta prescripció obligarà el subjecte passiu a pagar la tarifa com si l'embarcació no haguera canviat la seua base fins que formule la corresponent declaració.

Cinc. La posada a disposició de l'atracada pel concessionari o autoritzat del domini públic portuari o per l'administració de Ports implicarà l'autorització a l'usuari per a utilitzar l'atracada conforme al seu destí.

Sis. La falta de pagament en període voluntari de la Tarifa G-5 faculta l'administració de Ports, amb comunicació prèvia a l'interessat, per a extingir l'autorització del paràgraf anterior i immobilitzar l'embarcació en la forma prevista en l'article 6 d'esta llei.

Set. En defensa dels drets dels consumidors i usuaris, els concessionaris i els autoritzats hauran de fer constar expressament en la seua publicitat i cartes de servicis la inclusió o no de les tarifes portuàries en els preus oferits.

 

Article 37. Meritació i pagament [28]

Un. Esta tarifa es meritarà quan tinga lloc l'entrada en les aigües del port, en el moment de la utilització de les obres i instal·lacions portuàries, o quan es produïsca la posada a disposició de l'atracada per part de l'administració.

Dos. Les quantitats degudes seran exigibles:

a) Per a embarcacions de pas en el port, les quantitats degudes seran exigibles per avançat i pels dies d'estada que s'autoritzen, comptats des de les 12 hores del migdia fins a les 12.00 hores del migdia següent. Si este termini ha de ser superat, el subjecte passiu haurà de formular nova petició i pagar novament per avançat l'import en dies o fracció corresponent al termini prorrogat.

b) Per a embarcacions amb base en el port, per semestres naturals avançats. En el cas que el subjecte passiu accepte domiciliar el pagament en entitat de crèdit, es podrà concedir una bonificació del 10 per 100 en les successives liquidacions que s'efectuen. Esta bonificació serà incompatible amb les tarifes especials previstes en l'article 34 de la present llei.

La devolució per l'entitat bancària corresponent del rebut domiciliat suposarà la pèrdua del dret de bonificació del 10 per 100 de la liquidació impagada, així com de les successives, es procedirà a anul·lar la liquidació tornada i a practicar-ne una altra nova sense bonificació, que es notificarà en el domicili de l'interessat o en el lloc que este haja designat, si és el cas, a efectes de notificacions, perquè procedisca al seu pagament.

La pèrdua del dret a la bonificació a què fa referència el paràgraf anterior es mantindrà per a successives liquidacions mentre l'interessat no torne a sol·licitar per escrit una nova domiciliació, que tindrà efectes per a la liquidació del semestre següent al de la recepció per l'administració de Ports de la dita sol·licitud. [29]

Tres. A efectes del punt dos anterior:

Són embarcacions de base aquelles que tenen autoritzada l'estada en el port durant un o més semestres naturals. S'entendrà que tenen autoritzada la seua estada com a embarcació de base aquelles que hagen sigut donades d'alta en este concepte per l'administració portuària.

Són embarcacions de pas (transeünts) aquelles que, no sent de base, tenen autoritzada la seua estada per un període limitat. Les embarcacions de pas tindran autoritzada l'estada sempre que figuren en les relacions que ha de formular el concessionari i estes hagen sigut lliurades a l'administració.

Quatre. És obligació del concessionari comunicar a l'administració de ports les altes, les baixes, les variacions, els canvis de titularitat i les incidències relatives a les embarcacions amb base en els ports de la Generalitat i els seus titulars, en el termini màxim de deu dies des que hagen tingut lloc.

Igualment és obligació de tots els concessionaris portar en un llibre totes les dades rellevants a efectes estadístics i, quan pertoque, als efectes tributaris pertinents relatius a l'exacció de les tarifes portuàries i custodiar la documentació actualitzada acreditativa de la veracitat del seu contingut.

L'incompliment d'alguna d'estes obligacions és constitutiu d'infracció administrativa de les previstes en la legislació de ports aplicable.

Cinc. Per al que disposa el present capítol només produiran efectes enfront de l'administració autonòmica de ports les comunicacions rebudes en esta dels concessionaris del domini públic portuari utilitzant els models habilitats a l'efecte. Si contenen algun defecte, només produiran efecte des que l'esmena s'haja comunicat a l'administració autonòmica de ports.

 

 

CAPÍTOL VI
Tarifa E-1
Equips

 

Article 38. Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la utilització de les grues de pòrtic, grues fixes, elements i maquinària que constitueixen l'equip mecànic de manipulació i transport, bàscules, carretons i altre utillatge portuari.

 

Article 39. Subjectes passius [30]

Són subjectes passius obligats al pagament de la taxa, amb caràcter solidari, els peticionaris i usuaris dels corresponents servicis i els propietaris dels elements manipulats.

 

Article 40. Base i tipus. Normes d'aplicació

U. La base per a la liquidació d'aquesta taxa serà el temps de disponibilitat de l'equip i la classe i dimensions dels elements manipulats.

Dos. La quantia d'aquesta taxa es determinarà d'acord amb el següent quadre de tarifes:

 

1. Manipulació de mercaderies

7.460 PTA/h o fracció.

2. Manipulació d'embarcacions

 

Avarada o treta

400 PTA/m eslora

Suspensió

5.000 PTA/h o fracció.

 

Tres. Als efectes de determinació d'aquesta taxa cal ajustar-se al que disposen les següents regles:

Primera. Aquestes tarifes són exclusivament aplicables a serveis prestats en dies laborables dins de la jornada ordinària establida per a aquestes activitats per l'administració de ports. Els serveis prestats fora de la jornada ordinària en dies laborables es facturaran amb un recàrrec del 25%, i del 50% en els dies festius; en aquest últim cas es facturarà un mínim de dues hores.

Segona. El temps d'utilització de la grua a efectes de facturació serà el comprés entre l'hora en què s'haja posat a disposició del peticionari i la d'acabament del servei.

Tercera. La facturació es farà per hores completes. Es descomptaran del temps d'utilització, exclusivament, les paralitzacions superiors a 30 minuts degudes a avaries de la maquinària o falta de fluid elèctric.

 

Article 41. Meritació

La tarifa es meritarà en el moment de la posada a disposició de l'equip mecànic, de manipulació o de transport corresponent.

 

 

CAPÍTOL VII
Tarifa E-2
Superfícies i locals

 

Article 42. Fet imposable [31]

U. Constitueix el fet imposable d'esta taxa la utilització d'esplanades, espill d'aigua, coberts, magatzems, dipòsits, locals, edificis i instal·lacions, amb els seus servicis generals corresponents, no explotats en règim d'autorització o concessió, situats en la zona portuària.

Dos. Als efectes de l'apartat anterior, es classifica la zona portuària en zones de trànsit i zones d'emmagatzemament.

La zona de maniobra immediata a les atracades dels vaixells no es considerarà zona de dipòsit de mercaderies, llevat que hi haja autorització expressa de la Direcció Tècnica del port.

La definició i extensió de cada una de les zones portuàries en els distints molls i parts d'estes són les que s'especifiquen en cada port.

 

Article 43. Subjecte passiu

Són subjectes passius d'aquesta taxa els usuaris dels corresponents serveis.

 

Article 44. Base i tipus. Normes d'aplicació

U.  Les bases per a la liquidació d'aquesta taxa seran la superfície ocupada, el temps d'utilització i la destinació de l'ocupació realitzada.

Dos.  La taxa s'exigirà d'acord amb el que disposa el següent quadre de tarifes:

 

Tarifa I. Ocupació destinada a la realització d'activitats industrials i comercials:

 

 

Dies d'ocupació

PTA/m2/dia

1. Zona de trànsit o d'emmagatzematge

1.1. Superfície descoberta

1r a 30é

15

1.2. Magatzems industrials, docs i porxos

1r a 30é

20

1.3. Locals comercials, oficines i despatxos

1r a 30é

25

 

Tarifa II. Ocupació destinada a magatzems d'instruments de pesca: 200 PTA/m2/mes.

 

Tarifa III.  Ocupació d'instal·lacions sota terra que no impedisquen la lliure circulació per la superfície: 50% de la tarifa I

 

Tarifa IV.  Ocupació destinada a usos pròpiament portuaris, com càrrega, descàrrega i manipulació de mercaderies, atenció al passatge o prestació de serveis portuaris:

 

 

Dies d'ocupació

PTA/m2/dia

1. Zona de trànsit

1.1. Superfície descoberta

1r a 2n

0

3r a 10é

3

11é a 30é

12

1.2. Superfície coberta

1r a 10é

4

11é a 30é

16

1.3. Superfície tancada

1r a 10é

4,5

11é a 30é

18

2. Zona d'emmagatzematge

2.1. Superfície descoberta

1r a 2n

0

3r a 10é

1

11é a 30é

5

2.2. Superfície coberta

1r a 10é

1

11é a 30é

9

2.3. Superfície tancada

1r a 10é

3

11é a 30é

13

 

Tarifa V. Utilització de pantalans, molls o camps d'ancoratge per a usos no previstos en les tarifes I, II, III i IV d'aquest article.

 

Instal·lació

Quantia

Pantalans

80 PTA/ml/dia.

Molls

40 PTA/ml/dia.

Camps d'ancoratge

4 PTA/m2/dia.

 

Tres

Als efectes de quantificació de les tarifes a què es refereix l'apartat dos anterior, cal ajustar-se al que disposen les regles següents:

Primera

La forma de mesurar els espais ocupats serà pel rectangle circumscrit exteriorment a la partida total de mercaderies o elements depositats, definit de forma que dos dels seus costats siguen paral·lels a la vora del moll i els altres dos normals a aquest, arrodonint el nombre de metres quadrats que en resulte per tal d'obtenir el nombre immediat sense decimals. D'anàloga forma es procedirà en docs i magatzems, locals o instal·lacions, i en serviran de referència els costats d'aquells.

Segona

a) L'administració portuària, atenent a la millor gestió de la tarifa i a la racionalitat de l'explotació, podrà optar per comptabilitzar la superfície per partides o bé pel carregament complet.

b) La superfície esmentada anirà reduint-se en alçar la mercaderia a efectes d'abonament, per quartes parts, i es prendrà la totalitat fins que s'haja alçat el 25% de la superfície ocupada; el 75% quan l'alçament assolisca el 25% sense arribar al 50%; el 50% quan ultrapasse el 50% sense arribar al 75%; i el 25% quan excedisca del 75% i fins al total alliberament de la superfície ocupada. En tot cas, aquest últim quart haurà de comptabilitzar-se sempre per partides. Si l'administració portuària ho considera necessari, podrà establir un altre sistema de mesurament amb distints escalonaments, o bé continu, en funció del procés d'alçament de la mercaderia.

Tercera

Per a les mercaderies desembarcades, el termini d'ocupació començarà a comptar-se des de la reserva de l'espai, o a partir del dia següent en què el vaixell va finalitzar la descàrrega, sempre que aquesta es faça ininterrompudament. Si s'hi produeix una interrupció no habitual, les mercaderies descarregades fins a la interrupció començaran a meritar la taxa per ocupació de superfície a partir d'aqueix moment, i la resta a partir de la data de depòsit.

Quarta

Per a les mercaderies destinades a l'embarcament, el termini d'ocupació començarà a comptar-se des de la reserva de l'espai o des del moment en què siguen depositades als molls o docs, fins i tot en el cas que siguen embarcades.

Cinquena

Les mercaderies desembarcades i que tornen a ser-hi embarcades o diferent embarcació meritaran la taxa per ocupació de superfície segons el criteri corresponent al cas de mercaderies desembarcades.

Sisena

Als efectes de l'aplicació d'aquesta taxa, una superfície sols podrà considerar-se lliure quan haja quedat en les mateixes condicions de conservació i neteja en què va ser ocupada siga accessible i útil per a altres ocupacions.

Setena

L'administració portuària podrà exigir una fiança validada per garantir el pagament d'aquesta taxa. L'import de la fiança serà el major dels imports següents: el corresponent a 30 dies d'estada o a tres vegades el període sol·licitat.

 

Quatre. Tarifes incrementades

Quan es produïsca demora en el compliment de l'ordre de remogut, la tarifa, durant el termini de demora, serà el quíntuple de la que, amb caràcter general, li correspondria, sense perjudici que l'Autoritat Portuària puga procedir a la remoguda, girant el càrrec corresponent i responent en qualsevol cas el valor de les mercaderies a les despeses de transport i emmagatzematge.

 

Article 45. Meritació i pagament

U. Aquesta taxa es meritarà en el moment en què s'inicie la prestació del servei, entenent per aquest la data de reserva de l'espai sol·licitat a l'Administració Portuària.

Dos. Les mercaderies o elements que romanguen almenys un any sobre les esplanades i depòsits, o aquells els drets meritats i no satisfets dels quals arriben a ser superiors al seu possible valor en venda, es consideraran a abandonats pels seus propietaris, sense perjudici de les actuacions de l'administració de duanes per a la determinació d'abandó de les mercaderies afectades per procediments de tràmit duaner, en relació a les quals, a l'efecte de deutes duaners i els altres en favor de la hisenda pública, valdrà el que estableix el Reglament General de Recaptació.

 

 

CAPÍTOL VIII
Tarifa E-3
Subministraments

 

Article 46. Fet imposable [32]

U. Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la utilització d'aigua, energia elèctrica o altres subministraments, així com de les instal·lacions per a la seua prestació, sense perjudici del recàrrec de la tarifa G-5 per a embarcacions esportives i d'esbargiment per disponibilitat de serveis.

Dos. Aquesta taxa s'aplicarà exclusivament als subministraments realitzats dins de la zona de servei dels ports.

 

Article 47. Subjecte passiu

Són subjectes passius d'aquesta taxa els usuaris o destinataris dels subministraments corresponents.

 

Article 48. Bases i tipus de gravamen [33]

U. La base per a l'aplicació de la tarifa serà el nombre d'unitats subministrades.

Dos. La quantia d'aquesta taxa serà l'import resultant de multiplicar per 1,5 el preu facturat al port pel subministrador de què es tracte.

Tres. Per a potències elèctriques instal·lades superiors a 100 Kw o quan el subministrament tinga un caràcter regular i continu per a instal·lacions de titulars de concessions o autoritzacions dins de la zona portuària de servei, la tarifa es fixarà en 1,2 T PTA/Kwh, sent T el valor del Kwh o del metre cúbic d'aigua aplicat en la facturació que formule el subministrador al port.

Quatre. Per als casos dels subministraments d'aigua i energia elèctrica a embarcacions esportives i d'esbargiment, la quantia de la taxa serà de 35 PTA/Kwh i 1 PTA/litre d'aigua.

Cinc. En cap cas l'import de la taxa serà superior al cost total que el servei suposa per l'administració.

 

Article 49. Meritació [34]

Aquesta taxa es meritarà en el moment en què s'efectue el subministrament corresponent o el lliurament dels mitjans necessaris per a l'activació dels sistemes automàtics de subministrament.

 

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera

S'autoritza el conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, perquè actualitze el repertori de mercaderies establit en l'annex II d'aquesta llei.

 

Segona

Normes comunes de gestió dels serveis que afecten les taxes:

U. Els usuaris seran responsables de les lesions, danys i avaries que ocasionen a l'administració de ports o a tercers com a conseqüència de la seua intervenció en la utilització del servei corresponent.

En els supòsits en què els usuaris del serveis portuaris es facen càrrec de les funcions de direcció en la prestació d'aquests, els perjudicis i desperfectes produïts per avaries, maniobres o paralització del servei no seran imputables a l'Autoritat Portuària.

Dos. Són intransferibles totes les autoritzacions que s'atorguen per a la utilització dels diferents serveis.

Tres. La petició del serveis implica l'acceptació de les condicions en què es presten per l'administració de ports, ja que aquesta no és responsable dels incidents que puguen produir-se per causa de força major.

 

Disposició addicional tercera. Exempcions relacionades amb la celebració de la XXXII Edició de la Copa Amèrica. [35]

A partir de l'1 de gener del 2004 i fins al 31 de desembre del 2007, les entitats que exercisquen els drets d'explotació, organització i direcció de la XXXII Edició de la Copa Amèrica, les entitats que constituïsquen els equips participants i els membres de qualsevol d'elles estaran exempts, mentre realitzen activitats de preparació, organització o celebració de l'esmentat esdeveniment, de l'obligació de pagament de les tarifes següents:

Tarifa G-2 Vaixells

Tarifa G-3 Passatgers i mercaderies

Tarifa G-5 Embarcacions esportives i d'esbargiment

Tarifa E-1 Equips

Tarifa E-2 Superfícies i locals

Tarifa E-3 Subministraments.

 

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 

Primera

En les concessions ja atorgades amb anterioritat, quan els imports establits en les respectives disposicions de concessió siguen inferiors als que recull aquesta llei, els concessionaris subjectes passius podran optar per continuar aplicant, durant el temps de vigència de la concessió, les quanties aprovades en aquestes o acollir-se al règim previst el aquesta llei.

 

Segona

Mentre no s'aproven les normes reglamentàries que despleguen els aspectes formals d'aquesta llei, i sempre que no entren el contradicció amb aquesta, se seguiran aplicant les existents en l'actualitat.

 

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Queden derogades totes les normes legals o reglamentàries, d'igual o inferior rang, que s'oposen al que es disposa en aquesta llei, i, en particular, l'Ordre de 9 de desembre de 1993, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, excepte la regla III.IV del capítol III, Tarifa E-4, de l'annex I, que continuarà en vigor mentre no s'aprove la norma que la reestructure i l'actualitze.

 

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

Aquesta llei entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

Per tant, ordene a tots els ciutadans, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, que observen i facen complir aquesta llei.

 

València, 31 de març de 1999

 

El president de la Generalitat Valenciana

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

 

 

 

ANNEX I
Definicions tècniques

 

U. Aigües del port

És l'espai marítim o fluvial, fins on es faça sensible l'efecte de les marees o siga apte per a la navegació, delimitat, als efectes d'aplicació de les corresponents tarifes, per a cada port per l'administració portuària de la Generalitat Valenciana. En aquest espai es poden realitzar operacions d'ancoratge, transbordament, avarada o altres operacions comercials o portuàries.

Les aigües del port són la superfície d'aigua inclosa en la zona de servei d'aquest dividida en dues zones: zona I, específicament portuària i, una zona II, annexa a l'anterior, que es beneficia de la proximitat o del possible ús d'alguns dels serveis que es presten en el port, segons la definició de la Llei 27/1992, de 24 de novembre, de Ports de l'Estat.

 

Dos. Classe de navegació 

La navegació, en funció del seu àmbit, serà interior al port, interior a la Unió Europea i exterior a aquesta.

- Navegació interior al port és la que transcorre íntegrament dins de l'àmbit d'un determinat port.

- Navegació interior a la Unió Europea és la que s'efectua entre ports o punts situats en zones en les quals la Unió Europea exerceix sobirania, drets sobirans o jurisdicció.

- Navegació exterior a la Unió Europea és la que s'efectua entre ports o punts situats en zones on la Unió Europea exerceix sobirania, drets sobirans o jurisdicció i ports o punts situats fora d'aquestes zones.

La navegació, en funció de les seues condicions de prestació, pot classificar-se en regular i irregular.

- Navegació de línia regular és la subjecta a itineraris, freqüències d'escales, tarifes i condicions de transport prèviament establides.

- Navegació no regular és la que no està inclosa en els termes de l'apartat anterior.

 

Tres. Arqueig brut (GT)

És el que figura en el certificat internacional, estés d'acord amb el Conveni Internacional sobre Arqueig de Vaixells, signat a Londres, el 23 de juny de 1969 (Boletín Oficial del Estado, de 15 de setembre de 1982), anomenat abreujadament GT. Quan un vaixell no dispose de l'esmentat certificat és podrà recórrer al valor que com a tal figure en el Lloyd's Register of Shipping.

En el cas que el vaixell presente un certificat del seu arqueig brut mesurat d'acord amb el procediment de l'estat de la seua bandera, anomenat abreujadament TRB, o siga aquest el que apareix en el Lloyd's Register of Shipping, l'Autoritat Portuària assignarà un arqueig nou a partir de les dimensions bàsiques del vaixell. Aquesta assignació es realitzarà aplicant la fórmula següent:

GT(Londres provisional)= 0,4 x E x M x P

on:

E= eslora màxima o total

M= mànega màxima

P= puntal de traçat

 

Quatre. Eslora màxima o total

És la que figura en el certificat d'arqueig en el Lloyd's Register of Shipping, i, si no n'hi ha, la que resulte del mesurament que l'administració practique directament, i serà aquesta última la que prevaldrà en cas de discrepància.

En el cas d'embarcacions esportives i d'esbargiment es prendrà la màxima distància existent entre els extrems dels elements més ixents de proa i popa de l'embarcació i els seus mitjans auxiliars.

 

Cinc. Creuers turístics

a) S'entendrà que un vaixell de passatgers està realitzant un creuer turístic quan reunisca les següents circumstàncies:

- que entre en port o siga despatxat amb aquest caràcter per les autoritats competents,

- que el nombre de passatgers en règim de creuer supere el 50% del total de passatgers.

b) Són passatgers en règim de creuer turístic aquells que el port d'embarcament dels quals coincidisca amb el destí final del seu viatge, el qual haurà d'estar emparat per un mateix contracte de transport.

c) En la declaració que s'ha de presentar s'indicaran, a més de les característiques del vaixell i el temps d'estada previst en el port, l'itinerari del creuer, el nombre de passatgers i les seues condicions de passatge.

 

Sis. Trànsit marítim de mercaderies

S'entén per trànsit marítim l'operació que es realitza amb les mercaderies que, descarregades d'un vaixell al moll, tornen a ser embarcades en un vaixell distint o en el mateix vaixell en distinta escala sense eixir del port.

 

Set. Passatgers en trànsit

Són passatgers en trànsit aquells el port de destí dels quals no coincidisca amb el d'atracada del vaixell, i que continuen el viatge en el mateix vaixell fins al port de destí.

 

 

 

ANNEX II
Repertori de classificació de mercaderies per a l'aplicació
de la tarifa. G-3 Mercaderies

 

El quadre que s'indica en l'apartat II següent està format de tres columnes. En la primera estan codificades totes les mercaderies seguint el Sistema Harmonitzat de Designació i Codificació de les Mercaderies (SA), convingut internacionalment i que serveix de base a la Nomenclatura Combinada Europea (NC), que s'utilitza en la Unió Europea per a la definició de l'Aranzel Integrat d'Aplicació (TARIC). Les lletres o caràcters afegits al codi numèric el significat del qual s'explica en el punt I següent, serveixen per a individualitzar mercaderies distintes dins d'un mateix codi o mercaderies que es presenten o són manipulades de forma distinta. En la segona columna s'assenyala el grup de mercaderies corresponent a cada codi a l'efecte exclusivament de l'aplicació de la tarifa G-3, Mercaderies. La tercera columna inclou la denominació de les mercaderies. Aquesta denominació és orientativa, i s'ha de consultar l'esmentat Sistema Harmonitzat (SA) i les notes explicatives corresponents.

 

I. Caràcters afegits al codi numèric del Sistema Harmonitzat:

A) Condensat de gas natural (subpartida 2709.0010).

B) Produïts artificialment, butà i propà.

D) Laminats de gruix inferior a 4,75 mil·límetres.

E) Envasada.

F) Fuel (subpartides 2710.0071, 2710.0072, 2710.0074, 2710.0076, 2710.0077 i 2710.0078).

G) A orri.

H) Sense revestir.

J) Tonyines, llistats o bonítols de ventre ratllat, amb exclusió dels fetges, freses i llets (subpartides 0303.41, 0303.42, 0303.43 i 0303.49).

K) Querosè, gasolina i petroli refinat (subpartides 2710.0021, 2710.0032, 2710.0034, 2710.0036, 2710.0037, 2710.0039, 2710.0041, 2710.0045, 2710.0051, 2710.005 i 2710.0059).

L) Lubricants (subpartides 2710.0081, 2710.0083, 2710.0085, 2710.0087, 2710.0088, 2710.0089, 2710.0092, 2710.0094, 2710.0096 i 2710.0098).

N) De procedència natural.

N') Naftes (subpartides 2710.0011 i 2710.0015).

O) Gasoil (subpartides 2710.0061, 2710.0065 i 2710.0069).

Q) Coníferes i eucaliptus (subpartides 4403.2000 i 4403.9930).

R) Revestits o inoxidable.

S) Laminats de gruix superior a 4,75 mil·límetres.

T) Tares de contenidors i cisternes, vehicles automòbils, remolcs i semiremolcs, matriculats i en règim de càrrega.

V) Proveïment a orri de poblacions.

Z) Mineral de ferro de baixa qualitat: contingut en ferro en estat natural>50% en pes.

Ð) Aglomerats, sinters, pèl·lets, briquetes i similars.

Ç) Pirites de ferro torrades (subpartida 2601.2000).

ǃ) Coc de petroli sense calcinar (subpartida 2713.1100).

 

II- Quadre de mercaderies:

 

Codi de designació

Grup de mercaderies

Denominació de mercaderies

 

 

Animals vius i productes del regne animal:

0302C/0303J/0410

4

Peix fresc o refrigerat, amb exclusió dels filets i altra carn de peix de la partida 0304, en cabotatge, exportació i trànsit/ tonyines/ productes comestibles d'origen animal no expressats ni inclosos en altres partides.

0101 a 0511

5

Resta

 

 

Productes del regne vegetal:

1003/1213 a 1214

2

Ordi/palla i farratges

0601 a 0604/0701 a 0714/0801 a 0814/1001 a 1109

3

Plantes vives i flors/llegums i hortalisses/ fruites/cereals i les seues farines (excepte ordi).

1201 a 1212

3

Oleaginoses

0901 a 0910/1301 a 1404

5

Café, te, herba mate i espècies/gomes, resines i matèries trenables

 

 

Greixos i olis animals o vegetals:

1522

2

Degràs

1501G a 1520G

4

Olis a doll

1501E a 1520E/1521

5

Olis envasats/ceres.

 

 

Indústries alimentàries:

2201V

1

Aigua a doll per a proveïment de poblacions

2201G

1

Aigua a doll

1703/2303/2306

2

Melassa/residus de la indústria del midó, polpa de remolatxa i altres/Coques d'altres olis

2009/2201E/Resta des de 2301 a 2309.

3

Sucs/aigua envasada/residus d'extracció d'oli de soja i de cacauet, altres residus i pinsos.

1701/1902/1903/2001 a 2005 /2106/2203G a 2209G

4

Sucre/pastes/tapioca/conserves de llegums o hortalisses/ preparacions alimentàries no expressades ni compreses en altres partides/líquids alcohòlics i vinagre, a doll.

Resta des de 1601 a 2403 (inclosos 2203E a 2209E)

5

Resta d'indústria alimentària:

 

 

Minerals:

 

 

A) Sal, sofre, terres i pedres, guixos, calçs i ciments:

2505/2520

1

Arenes naturals/guix.

2502/2517/2518

1

Pirites Fe sense torrar/Còdols/Dolomita.

 

 

 

2501/2506 a 2510/2513/2516/2521/2522/2523G

1

Sal/quars, caolí, altres argiles, creta, apatites/Pedra tosca/granit/ castines/calçs/ciment a lloure.

2503/2504/2511/2512/2514/2515/2523E/2529/2530

2

Sofre/grafit natural/sals de bany naturals/farines de Si/pissarra/ marbre/ciment ensacat/feldspats /sepiolita.

2524 a 2527

3

Amiant/Mica/Esteatita/Criolita.

2519/2528

4

Carbonats de Mg/Borats.

 

 

B) Minerals, escòries i cendres:

2601Ç/2618

1

Pirites de Fe torrades/Escòries granulades

2601Z

1

Mineral de Fe de baixa qualitat

2601/2619/2621

1

Mineral de Fe sense aglomerar (2601.1100)/Escòries (sense granular) siderúrgiques/Altres escòries i cendres.

2601Ð/2606/2607/2614

2

Mineral de Fe aglomerat (2601.1200)/Minerals d'Al, Pb, i Ti.

2602/2603/2604/2608/2610/2617

3

Minerals de Mn, Cu, Ni, Zn, Cr i altres.

2605/2609/2611/2612/2613/2615/2616/2620

4

Minerals de Co, Sn, W, U, Th, Mo, Ta, V, Zr, metalls preciosos i cendres i residus metàl·lics

 

 

C) Combustibles

2701 a 2705/2706/2709/2710F/2713/2714

1

Carbons, els seus cocs i gas d'aigua/quitrà-hulla/crus/fueloil/ Coc de petroli sense calcina/betums i asfalts naturals

2708/2709A/2710L/2710Ñ/2711N/2713/2715

2

Brea i coc de brea, quitrà hulla/condensats/gasoil/Naftes/ Gas natural/betum de petroli/màstics i cut-backs.

2707/2710k/2711B

3

Olis destil·lats, quitrans hulla,/querosé, gasolina i petroli refinat/butà i propà.

2710/2712

5

Lubricants/vaselina, parafina, etc.

 

 

Indústries químiques:

2807/2815/2821/2836/3101 a 3105

2

Àcid sulfúric/hHidròxid NA i K/Òxid i hidròxid Fe/Carbonats i percarbonats/adob

2804/2809/2806/2814/2833/2832

3

Gasos nobles/àcids fosfòrics/CLH/Nh40h/ Sulfats/Nitrits i nitrats.

 

 

 

Restes des de 2801 a 2851/2901 a 2902/2915 a 2918

4

Resta de productes inorgànics/Hidrocarburs/Àcids carboxílics i derivats.

Resta des de 2903 a 2942/3001 a 3006/3201 a 3824

5

Resta de productes orgànics/Productes farmacèutics/ Altres derivats químics.

3901 a 4304

5

Plàstics i pells i les seues manufactures

 

 

Fusta, carbó vegetal, suro i les seues manufactures:

4401/4402G

1

Llenya i serradura/Carbó vegetal a lloure

4402E/4403O/4406

2

Carbó vegetal envasat/Fusta bruta de coníferes i eucaliptus/Travesses.

4403

3

Fusta bruta

4404 a 4410

4

Fusta serrada i taulers

4411 a 4602

5

Resta de fusta, suro, cistelleria i les seues manufactures

 

 

Pasta de fusta, cartó-paper i aplicacions:

4707

3

Deixalles i residus de paper o cartó

4701 a 4706

4

Pasta de fusta i d'altres matèries fibroses cel·lulòsiques.

4801 a 4911

5

Paper i aplicacions

5001 a 6704

4

Matèries tèxtils i manufactures

 

 

Manufactures de pedra, ceràmica i vidre:

6904/7001

1

Rajoles ceràmiques/deixalles i residus de vidre

6905 a 6908

2

Teules, tubs rajoleta i lloses.

6809 a 6903

3

Manufactures d'altres elements de construcció.

6801 a 6808/6909 a 6914/7002 a 7118

5

Manufactures de pedra/ceràmica d'ús domèstic i sanitari/Vidre i perles

 

 

Metalls comuns i manufactures d'aquests metalls i resta de seccions:

7204/8908

1

Ferralla/vaixells i altres artefactes flotants per a desballestament.

7201/7203/7205

2

Foses en brut o especular/prereduïts/Granalles i pols.

7206 a 7207/7208S a 7212S /7213 a 7216/7301 a 7302

3

Lingots i semiproductes/Laminats e>4,75 mil·límetres/ Alambron, barres, etc. /Palplanxes i vies fèrries.

7208D a 7212D/7217 a 7229/7303/7304H a 7306H

4

Laminats e<4,75 mil·límetres/resta d'acers/tubs i perfils buits de fosa/tubs i perfils de ferro i acer sense revestir

Resta des de 7201 a 9706 (inclosos 7304R a 7306R/9990)

5

Resta de manufactures de fosa, de ferro o d'acer/paqueteria.

 

 

Tares:

8609T

-------

Tares de contenidors i cisternes, matriculats i en règim de càrrega.

8704T i 8716T

-------

Tares de vehicles automòbils, remolcs i semiremolcs, matriculats i en règim de càrrega.

 

 

Altres:

9920/9990

5

Saques de correus /Efectes personals

 

 

 

 

 

 



[1]  L'article 4 es modifica per l'article 22 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat. (DOGV núm. 7948 de 31.12.2016) Ref. Base de dades 009919/2016.

[2]  L'article 6 es modifica per l'article 29 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 4913 de 29.12.2004) Ref. Base de dades 5889/2004.

[3]  El paràgraf tres de l'article 6 es modifica per l'article 28 de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de La Generalitat. (DOGV núm. 5166 de 30.12.2005) Ref. Base de dades 6570/2005.

[4]  L'article 8 es modifica per l'article 30 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[5]  L'article 9 es modifica per l'article 21 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 4654 de 19.12.2003) Ref. Base de dades 5532/2003.

[6]  L'apartat tres de l'article 11 s'afegeix per l'article 31 de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV núm. 8987 de 31.12.2020) Ref. Base de dades 010710/2020.

[7]  L'article 14 es rectifica per la Correcció d'errades de la Llei 1/1999, de 31 de març, de la Generalitat Valenciana, de Tarifes Portuàries. (DOGV núm. 3476 de 19.04.1999) Ref. Base de dades 1136/1999.

[8]  L'article 15 es modifica per l'article 31 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[9]  L'article 16 es modifica per l'article 22 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[10]  L'article 18 es modifica per l'article 23 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[11]  La denominació del Capítol IV es modifica per l'article 24 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[12]  L'article 21 es modifica per l'article 25 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[13]  L'article 22 es modifica per l'article 32 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[14]  L'article 23 es modifica per l'article 33 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[15]  L'article 24 es modifica per l'article 27 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[16]  L'article 25 es modifica per l'article 28 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[17]  L'article 26 es modifica per l'article 173 de la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat. (DOGV núm. 7181 de 27.12.2013) Ref. Base de dades 011698/2013.

[18]  L'article 28 es modifica per l'article 29 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[19]  L'article 29 es modifica per l'article 30 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[20]  L'article 30 es modifica per l'article 31 de la Llei 3/2020, de 30 de desembre.

[21]  L'article 31 es modifica per l'article 34 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[22]  L'article 32 es modifica per l'article 35 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[23]  L'apartat u de l'article 33 es modifica per l'article 59 de la Llei 10/2012, de 21 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat. (DOGV núm. 6931 de 27.12.2012) Ref. Base de dades 011715/2012.

[24]  L'article 34 es modifica per l'article 36 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[25]  L'apartat tres de l'article 34 es modifica per l'article 59 de la Llei 10/2012, de 21 de desembre.

[26]  L'article 35 es modifica per l'article 37 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[27]  Els paràgrafs cinc, sis i set de l'article 36 s'afigen per l'article 38 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[28] L'article 37 es modifica per l'article 33 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre.

[29]  L'apartat dos de l'article 37 es modifica per l'article 39 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[30]  L'article 39 es modifica per l'article 40 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

[31]  L'article 42 es modifica per l'article 29 de la Llei 14/2005, de 23 de desembre.

[32] L'article 46 es modifica per l'article 22 de la Llei 11/2000, de 28 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 3907 de 29.12.2000) Ref. Base de dades 4367/2000.

[33] L'article 48 es modifica per l'article 23 de la Llei 11/2000, de 28 de desembre.

[34] L'article 49 es modifica per l'article 24 de la Llei 11/2000, de 28 de desembre.

[35]  La disposició addicional tercera s'introdueix per l'article 41 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre.

 

Mapa web