Seleccionar redacció :


Diari Oficial de la Comunitat Valenciana

Excepciones

> Missatge d'Avís

S'ha produït un error inesperat

Mapa web

TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 24.03.2022 -

 

Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

 

(DOGV núm. 7762 de 18.04.2016) Ref. 002499/2016

 

 

ÍNDEX

 

Preàmbul

Títol I. Programació de l'oferta educativa

Capítol I. Disposicions preliminars

Capítol II. Programació de l'oferta educativa

Capítol III. Adscripció dels centres

Títol II. Admissió de l'alumnat

Capítol I. Règim d'admissió

Capítol II. Òrgans d'escolarització

Capítol III. Procediment i criteris d'admissió

Capítol IV. Recursos i infraccions

Disposicions addicionals

Disposició derogatòria única

Disposicions finals

 

 

PREÀMBUL

 

La Constitució Espanyola reconeix al mateix temps, en l'article 27.1, la llibertat d'ensenyança i el dret a l'educació. Aquests drets s'han d'harmonitzar amb la intervenció dels membres de la comunitat educativa de tots els centres sostinguts amb fons públics.

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, en l'article 53.1. 53.1 reconeix la competència exclusiva de la Generalitat en la regulació i administració de l'ensenyança en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, sense perjuí del que disposa l'article 27 de la Constitució Espanyola.

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, en el títol II estableix el marc en el qual les administracions educatives han de regular l'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats, de manera que es garantisca el dret a l'educació, l'accés en condicions d'igualtat i la llibertat d'elecció de centre, atenent una escolarització equilibrada entre tots els centres sostinguts amb fons públics de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. En l'article 8 de l'esmentada disposició s'estableix la necessària col·laboració entre administracions, especialment amb l'administració local.

La Llei 12/2008, de 3 de juliol de 2008, de la Generalitat, de protecció integral de la infància i l'adolescència de la Comunitat Valenciana, en l'article 23 estableix que el sistema educatiu vetlarà per l'atenció dels menors amb necessitats de compensació educativa i per aquells que presenten dificultats d'inserció escolar per trobar-se en situació desfavorable, derivada de circumstàncies socials, econòmiques, culturals, ètniques, personals o familiars. En l'article 27 estableix el dret preferent a l'escolarització dels menors acollits en residències i famílies d'acollida.

La Llei 6/2009, de 30 de juny, de la Generalitat, de protecció a la maternitat, en l'article 22 estableix que en els processos d'admissió d'alumnes de centres docents no universitaris mantinguts amb fons públics, els alumnes la mare dels quals es trobe en estat de gestació es beneficiaran d'una puntuació idèntica a la que obtindrien si ja ha nascut el seu nou germà o germana (o germans o germanes, en el cas de gestació múltiple).

D'altra banda, a l'article 20 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana reconeix el dret dels fills i les filles de les víctimes de la violència recollida en eixa llei, a l'escolarització immediata, en cas de canvi de domicili de la mare per causa d'aquesta violència, i a tractament psicològic rehabilitador, si és procedent.

Les Corts, en la sessió plenària del dia 26 de març de 2015, van aprovar per unanimitat el dictamen de la Comissió no Permanent Especial d'Estudi de les tècniques i de les actuacions per a millorar el rendiment escolar i les possibilitats d'ocupació dels jóvens que, entre altres mesures, acorda l'escolarització equilibrada de l'alumnat amb dificultats de manera equilibrada entre els centres d'una àrea, de manera que s'eviten guetos.

La Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, estableix, com a principis generals, el lliure accés a la informació pública per la ciutadania, d'una manera accessible, comprensible i de la manera més simple i intel·ligible; que l'activitat pública s'articule entorn de la ciutadania, com a eix i referència de la seua estratègia; es promou que la ciutadania, tant individualment com col·lectivament, col·labore proactivament en els assumptes públics; i que l'impuls de l'ocupació de les noves tecnologies amb l'objecte de dissenyar processos més eficients i pròxims a la ciutadania s'articularà per mitjà de l'adopció d'estàndards tecnològics oberts i neutrals.

L'Acord de 7 de març de 2014, del Consell, pel qual s'aprova el Pla Estratègic d'Innovació i Millora de l'Administració de la Generalitat 2014-2016, estableix com a objectius estratègics adaptar la nostra administració a les demandes i necessitats de la societat i als reptes d'austeritat i eficiència, i promoure una administració pública més racional, àgil i pròxima a la ciutadania, que destaque per la seua ètica, transparència i eficàcia: una administració transparent i pròxima.

La utilització del sistema de tramitació telemàtica de les sol·licituds i la gestió del procediment d'admissió en els centres sostinguts amb fons públics s'estableix en el Decret 51/2011, de 13 de maig, del Consell, sobre el sistema de comunicació de dades a la conselleria competent en matèria d'educació, a través del sistema d'informació ITACA, dels centres docents que imparteixen ensenyances reglades no universitàries.

En aquest context normatiu, l'assignació de lloc escolar a l'alumnat d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Especial, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat dels centres docents públics i dels nivells concertats dels centres privats concertats, es constitueix en un dels procediments anuals més rellevants desenvolupats per l'administració educativa, no sols pel volum, sinó també per la importància que les famílies atorguen a l'accés a una plaça escolar en l'exercici del dret fonamental a l'educació.

Consolidada a la Comunitat Valenciana la plena escolarització de l'alumnat en el segon cicle de l'Educació Infantil en centres públics i privats concertats, i universalitzat així el dret a l'educació per a tots els valencians i valencianes des dels tres fins als setze anys, és responsabilitat de la conselleria competent en matèria d'educació assegurar que el procediment d'accés al sistema educatiu gaudisca de la major transparència, eficàcia i eficiència possible, per la qual cosa es reforça el control social del procediment per a fer possible conjugar la llibertat d'elecció de centre de les famílies, l'accés de tot l'alumnat en condicions d'igualtat, l'adequada i equilibrada escolarització entre els centres docents de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, així com el principi d'eficiència en l'ús dels recursos públics.

És obligació de l'administració salvaguardar i garantir l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre. Per a això aquest decret estructura un procediment objectiu que permet que s'accedisca als centres sol·licitats per ordre de prioritat en funció dels punts obtinguts en aplicació dels criteris que s'estableixen.

Es tracta, doncs, d'ordenar el procés d'admissió a fi d'establir un ordre de prioritats, que aplique els criteris establits en l'article 84 de la Llei Orgànica 2/2006, de manera que l'escolarització tinga en compte l'existència de germans i germanes matriculats en el centre; pares, mares o tutors legals que treballen en el centre; proximitat del domicili o del lloc de treball d'algun dels seus pares, mares o tutors legals; renda per capita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa; i concurrència de discapacitat funcional en l'alumne o alumna o en algun dels seus pares, mares o germans. A més, es valora la condició de família monoparental i, d'aquesta manera, es dóna un benefici real al títol que estableix el Decret 179/2013, de 22 de novembre, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.

Aquest decret també té en compte la prioritat d'accés de l'alumnat que es troba en situació d'acollida familiar; l'afectat per canvi de centre derivat d'actes de violència de gènere; per ser víctima del terrorisme; i aquell la família del qual haja sigut objecte de desnonament.

Per tot això, en virtut del que disposa l'article 49.1.3 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, que estableix, entre altres, la competència exclusiva de la Generalitat en matèria d'educació, sense perjuí del que disposa l'article 27 de la Constitució, d'acord amb el que disposa la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, amb un informe previ del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 15 d'abril de 2016,

 

Índex

 

 

DECRETE

 

TÍTOL I
Programació de l'oferta educativa

 

CAPÍTOL I
Disposicions preliminars

 

Article 1. Objecte

1. El present decret té per objecte regular el procés i establir els criteris d'admissió de l'alumnat en els centres docents de la Comunitat Valenciana, públics i privats concertats, que impartisquen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

2. No s'aplicarà el procediment establit en aquest decret quan aquestes ensenyances s'impartisquen en la modalitat d'educació a distància o en centres de formació de persones adultes.

 

Article 2. Dret a l'escolarització adequada

1. Totes les persones tenen dret a un lloc escolar gratuït que els garantisca, en condicions d'igualtat i qualitat, l'ensenyament bàsic i el segon cicle d'Educació Infantil, al seu propi municipi o zona d'escolarització establida.

Aquest dret es correspon amb l'obligatorietat de l'escolarització en un centre docent durant l'ensenyament bàsic. [1]

2. L'administració educativa i l'administració local garantiran, en el seu àmbit respectiu, l'efectivitat del dret i el compliment del deure establits en l'apartat anterior, respectant la llibertat d'elecció de centre.

3. L'administració educativa garantirà una escolarització adequada i equilibrada de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, en condicions que faciliten la seua adequada atenció educativa i la seua inclusió social.

L'administració dotarà els centres amb els recursos que es necessiten.

4. El pare, la mare o tutors i, si és el cas, els alumnes i les alumnes que hagen aconseguit la majoria d'edat, tenen dret a triar centre docent.

5. En el procés d'admissió de l'alumnat, en cap cas hi haurà discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. En conseqüència, llevat que hi haja previsió legal, no es podran exigir declaracions que poden afectar la intimitat, les creences o les conviccions dels qui sol·liciten prendre part en el procés.

 

Article 3. Principis bàsics

1. Els centres docents públics i privats concertats, en cap cas, podran percebre quantitats de les famílies per rebre les ensenyances de caràcter gratuït, ni exigir aportacions en concepte de matrícula o per reserva de plaça.

Tampoc podran imposar a les famílies l'obligació de fer aportacions a fundacions o associacions.

No es podrà exigir l'adquisició de material o equipament escolar en establiments determinats, ni la utilització de serveis obligatoris, associats a les ensenyances, que requerisquen aportacions econòmiques per part de les famílies de l'alumnat.

Queden exclosos d'aquesta gratuïtat les activitats extraescolars, les complementàries, i els serveis escolars, que en tot cas tindran caràcter voluntari.

S'exceptuen les ensenyances de nivell no obligatori amb concert singular, les quals s'atindran al que disposa el concert subscrit amb l'administració educativa.

2. No podran realitzar-se proves o exàmens amb caràcter previ a l'admissió i matriculació de l'alumnat, llevat que això estiga previst en la normativa reguladora de les corresponents ensenyances.

3. En cap cas podrà tindre's en compte l'expedient acadèmic en el procés d'admissió per a l'ensenyança bàsica i infantil.

 

Article 4. Calendari del procés d'admissió [2]

La persona titular de la direcció general competent en matèria de centres docents fixarà, cada any, el calendari del procés d'admissió de l'alumnat i adoptarà les mesures i actuacions que siguen necessàries per a complir-lo.

 

Índex

 

 

CAPÍTOL II
Programació de l'oferta educativa

 

Article 5. Programació

La conselleria competent en matèria educativa planificarà l'oferta de llocs escolars sostinguts amb fons públics, garantint que hi ha suficients llocs escolars per a atendre les necessitats previstes; distribuirà l'oferta per àrees d'influència i resoldrà l'adscripció dels centres docents.

Aquestes actuacions s'efectuaran tenint en compte les consignacions pressupostàries existents i atenent els principis d'eficiència i economia en l'ús dels recursos públics.

 

Article 6. Àrees d'influència i àrees limítrofes

1. S'entendrà com a àrea d'influència el conjunt d'adreces cadastrals que s'atribueixen a un centre docent als efectes previstos en aquest decret.

2. Les àrees d'influència podran comprendre tot el terme d'un municipi o part del terme. Així mateix, podran comprendre alguns municipis, fins i tot de distinta província. En aquest supòsit, la direcció territorial competent serà aquella en l'àmbit del qual estiga ubicat el centre.

3. Es consideren àrees limítrofes les zones geogràfiques contigües amb l'àrea d'influència.

 

Article 7. Criteris generals

1. Tot domicili haurà d'estar inclòs en l'àrea d'influència, almenys, d'un centre que oferisca ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i de cada una de les modalitats de Batxillerat.

2. Les pedanies i entitats locals menors en les quals hi haja centre docent constituiran àrea d'influència quan així ho aconselle la distància o les dificultats de comunicació.

3. En les poblacions on hi haja un sol centre sostingut amb fons públics, la seua àrea d'influència serà, necessàriament, tot el municipi.

4. Amb la finalitat d'ampliar la pluralitat en l'oferta, sempre que siga factible, qualsevol domicili estarà comprés en l'àrea d'influència de diferents centres docents.

5. La delimitació de les àrees d'influència tindrà en compte la població escolar de l'entorn d'acord amb les dades censals, la demanda social i la capacitat dels centres.

6. L'àrea d'influència d'un centre comprendrà tot el municipi quan siga l'únic públic de la població i la resta siguen concertats.

El mateix criteri s'aplicarà quan en un municipi hi haja un sol centre concertat i la resta siguen públics.

7. Suprimit [3]

 

Article 8. Procediment

1. La direcció territorial competent en matèria educativa, oït el Consell Escolar Municipal afectat, delimitarà i farà públiques les àrees d'influència dels centres docents.

2. Les delimitacions, o la seua modificació, s'efectuaran amb caràcter previ a l'inici del procés d'admissió de l'alumnat i, entre altres aspectes, tindran en compte la reducció de temps dedicat al desplaçament de l'alumnat al centre docent.

 

Índex

 

 

CAPÍTOL III
Adscripció dels centres

 

Article 9. Concepte

S'entén per adscripció l'acte administratiu pel qual dos o més centres passen a ser considerats com a centre únic als efectes de facilitar l'itinerari educatiu de l'alumnat i donar continuïtat a la seua escolarització.

 

Article 10. Procediment

1. Les adscripcions s'efectuaran d'ofici en el cas dels centres públics, i a instància de la titularitat en els centres privats concertats, en aquells nivells educatius que estiguen concertats.

2. L'adscripció dels centres privats concertats es podrà efectuar a un altre centre privat concertat o a un altre centre públic, en els mateixos supòsits previstos per als centres públics que s'indiquen en l'article següent.

3. Les adscripcions s'efectuaran d'acord amb els criteris que reglamentàriament es determinen.

4. Amb caràcter previ a dictar la corresponent resolució, s'oiran els consells escolars afectats, i s'estudiaran les necessitats d'escolarització i la planificació educativa.

 

Article 11. Adscripcions d'ofici

La conselleria competent en matèria educativa, d'acord amb els criteris que reglamentàriament s'establisquen, podrà realitzar les adscripcions següents:

1. Els centres d'educació infantil que impartisquen el segon cicle d'aquestes ensenyances, a centres d'educació primària.

2. Els centres d'educació infantil incomplets que impartisquen el segon cicle es podran adscriure a un altre centre que impartisca educació infantil.

3. Els centres d'educació primària incomplets, a un altre centre d'educació primària.

4. Cada un dels centres d'educació primària, a un altre d'educació secundària.

5. En cas que el centre de secundària receptor no puga absorbir tot l'alumnat procedent d'un centre de primària, aquest es podrà adscriure a dos centres de secundària. L'alumnat s'assignarà per línies als dos centres de secundària de tal manera que es garantisca a tot l'alumnat la continuïtat en la llengua base d'ensenyança.

6. Així mateix, un centre d'educació infantil de segon cicle podrà adscriure's a dos centres d'educació primària. En aquests casos, quan s'autoritze l'adscripció, s'especificarà a quin centre queda adscrita cada línia.

 

Article 12. Efectes de l'adscripció

1. L'alumnat d'un centre adscrit passarà al centre d'adscripció sense sotmetre's a procés d'admissió.

2. En el centre d'adscripció se'ls reservarà un lloc escolar que farà efectiu en el moment de la matrícula. En cas que no formalitze la matrícula en el termini establit, perdrà la plaça reservada.

3. Si no hi ha places suficients per a acollir l'alumnat procedent de nivells anteriors d'un mateix centre i/o dels corresponents centres adscrits, s'establirà una prelació entre el mencionat alumnat per mitjà de l'aplicació del procés d'admissió regulat en el present decret.

No obstant això, en els centres públics es garantirà a tot l'alumnat procedent del centre adscrit un lloc escolar en el centre al qual s'exerceix el dret d'adscripció.

 

Índex

 

 

TÍTOL II
Admissió de l'alumnat

 

CAPÍTOL I
Règim d'admissió

 

Article 13. Oferta de places escolars

L'oferta de totes les places vacants disponibles serà pública.

Per a determinar les vacants que s'oferiran, en la forma que reglamentàriament s'establisca, prèviament s'hauran detret els llocs escolars destinats a l'alumnat que reunisca les característiques següents:

1. L'alumnat del mateix centre, tant si promociona a un altre curs com si no, i que, per tant, ha de romandre un any més en el mateix curs, d'acord amb el que determina l'article 15.2 d'aquest decret.

2. L'alumnat procedent de centres adscrits.

3. L'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

4. L'alumnat que, no disposant de servei educatiu en el seu lloc de residència, s'escolaritze en una altra localitat utilitzant el servei complementari de transport escolar.

5. L'alumnat que, no disposant de servei educatiu en el seu lloc de residència, s'escolaritze en una altra localitat utilitzant el servei complementari de residència escolar.

 

Article 14. Requisits

Per a l'admissió de l'alumnat en els centres docents a què es refereix el present decret, serà necessari reunir els requisits d'edat i acadèmics exigits per la normativa vigent.

 

Article 15. Consideracions prèvies

1. El procés d'admissió en els centres docents a què es refereix l'article 1 d'aquest decret s'aplicarà a l'alumnat que desitge accedir per primera vegada als mencionats centres i nivells.

Quan en aquests centres s'impartisquen diversos nivells educatius, el procés inicial d'admissió de l'alumnat es realitzarà, en els centres concertats, al començament de l'oferta del nivell concertat corresponent a la menor edat, i en els centres públics, en el nivell d'educació infantil corresponent a la menor edat.

2. El canvi de curs dins d'un mateix nivell; l'accés als successius cicles, etapes o nivells, que s'impartisquen en el mateix centre escolar al qual va accedir l'alumnat per mitjà del procés d'admissió establit; i el supòsit previst en l'article 12.1, no requeriran un nou procés d'admissió fins a finalitzar l'educació bàsica.

 

Article 16. Informació pública prèvia

1. Els centres docents exposaran públicament el seu projecte educatiu perquè el coneguen tots els sectors de la comunitat educativa i els demandants de llocs escolars.

2. Els centres privats concertats informaran el pare o la mare, tutors i si és el cas, l'alumne o l'alumna, del seu caràcter propi, quan l'hagen incorporat al dit projecte educatiu.

3. El caràcter propi del centre privat concertat l'haurà de comunicar la titularitat del centre als distints sectors de la comunitat educativa, així com a totes les persones qui puguen estar interessades a accedir-hi.

4. La conselleria competent en matèria d'educació, a través de les direccions territorials i en col·laboració amb els ajuntaments i els òrgans d'escolarització que es determinen, proporcionarà una informació objectiva sobre els centres docents públics i privats concertats, a fi d'ajudar les famílies en els processos d'elecció.

Aquesta informació inclourà, almenys, l'oferta de places escolars, les zones d'influència i les adscripcions dels centres.

En qualsevol cas, el centre informarà a través de la pàgina web, si en té, com a mínim: del projecte educatiu del centre, del reglament de règim interior i del nombre de vacants de què disposa.

5. Es facilitarà la informació necessària perquè el pare o la mare, tutors i l'alumnat, si és el cas, puguen obtindre, directament i per mitjans electrònics, la normativa aplicable, els procediments vigents i el model oficial d'instància per a sol·licitar plaça escolar.

 

Article 17. Prioritats [4]

La preferència d'accés als centres s'efectuarà d'acord amb l'ordre de prelació següent:

1. L'alumnat procedent del mateix centre escolar.

2. L'alumnat procedent dels centres adscrits.

3. L'alumnat que haja de canviar de residència per causa de violència de gènere o de terrorisme.

4. L'alumnat que es trobe en situació d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció.

Aquest alumnat tindrà preferència per a accedir, a elecció de la família, al centre on estiguen escolaritzats els fills o filles de les famílies acollidores o altres menors a càrrec seu, o a un centre situat en l'àrea d'influència del seu domicili familiar o laboral.

5. L'alumnat d'acolliment residencial.

6. L'alumnat que haja de canviar de residència per desnonament familiar.

7. L'alumnat esportista d'elit, d'alt nivell i el d'alt rendiment, així com el personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d'elit de la Comunitat Valenciana tindrà preferència per a accedir al centre situat en la zona d'influència del lloc on realitze l'entrenament. [5]

8. La conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria educativa podrà determinar els centres d'Educació Secundària en els quals tindran prioritat en l'admissió els alumnes i les alumnes que cursen simultàniament ensenyaments d'Educació Secundària, ensenyaments reglats de Música i Dansa i l'alumnat esportista d'elit, d'alt nivell i el d'alt rendiment.

9. L'alumnat del centre tindrà preferència per a accedir a les places vacants oferides en el seu centre quan es tracte de les places de primer curs de Batxillerat d'aquelles modalitats que el centre tinga autoritzades a impartir, a excepció de la modalitat artística.

En el cas que el nombre d'alumnes que opte per accedir al primer curs de Batxillerat d'aquestes modalitats excedisca de les vacants del centre, es garanteix un lloc escolar en un altre institut d'Educació Secundària o centre de la seua localitat, el més pròxim possible al seu centre d'origen, tenint en compte la petició de centres de l'alumnat o els seus representants legals en el procés d'admissió i respectant l'ordre de baremació. [6]

 

Índex

 

 

CAPÍTOL II
Òrgans d'escolarització

 

Article 18. Concepte

Als efectes previstos en aquest decret, es consideren òrgans d'escolarització: els directors i directores dels centres públics, les persones titulars dels centres privats concertats, el consell escolar dels centres, les comissions d'escolarització i els directors o les directores territorials.

 

Article 19. Competències de les persones que exerceixen la direcció dels centres docents públics i de les persones titulars dels centres docents privats concertats [7]

1. Qui exercisca la direcció dels centres docents públics i les persones titulars dels centres privats concertats es responsabilitzaran de la correcta introducció de les dades de les sol·licituds d'admissió, la comprovació d'això i l'assignació de puntuació, llevat que els procediments que determine l'Administració d'educació permeten verificacions o assignacions de puntuacions parcials o totals sota procediments automatitzats.

2. Quan les sol·licituds es tramiten electrònicament, la correcta introducció de les dades serà responsabilitat de la persona sol·licitant.

3. Qui exercisca la direcció dels centres docents públics i les persones titulars dels centres privats concertats publicaran les llistes provisionals d'alumnat admés i admés en un altre centre o pendent d'assignació de plaça.

4. Així mateix, resoldran les reclamacions que s'interposen contra aquestes llistes i publicaran les llistes definitives.

 

Article 20. Competències dels consells escolars

1. El consell escolar del centre, amb caràcter previ a la resolució de les reclamacions que es presenten contra les llistes provisionals, emetrà un informe en què es pronunciarà sobre les qüestions que s'hagen plantejat.

2. En el cas dels centres públics, aquest informe s'efectuarà en aplicació del que estableix l'article 127.e de la Llei Orgànica 2/2006.

3. En el cas de centres privats concertats, l'esmentat informe s'efectuarà per a fer efectives les funcions previstes en l'article 57.c de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.

 

Article 21. Comissió municipal d'escolarització

1. La comissió municipal d'escolarització es constituirà sempre que a la localitat existisca més d'un centre públic i/o concertat d'un mateix nivell educatiu.

2. La seua funció és garantir l'exercici dels drets reconeguts en aquest decret i l'adequada escolarització de l'alumnat.

 

Article 22. Comissions de districte

1. Les direccions territorials, oït el consell escolar municipal afectat, quan estiga constituït, podran establir les comissions de districte que siguen necessàries quan l'elevat nombre de centres escolars d'una localitat així ho aconselle.

2. La comissió municipal d'escolarització coordinarà l'actuació d'aquestes comissions.

 

Article 23. Comissions sectorials

Les direccions territorials podran constituir comissions sectorials d'escolarització quan l'àmbit d'influència d'un centre comprenga més d'un municipi.

 

Article 24. Composició de les comissions d'escolarització

En totes les comissions d'escolarització estaran representats l'administració educativa; l'administració local; els directors o directores dels centres públics; la titularitat dels centres privats concertats; la representació dels pares, mares o tutors legals de l'alumnat; la representació del professorat; i la de l'alumnat, aquestes últimes en els nivells d'ensenyança en què disposen de participació en el consell escolar.

 

Article 25. Funcions de les comissions

Les comissions d'escolarització realitzaran, en el seu àmbit respectiu, les funcions següents:

1. Rebre dels centres tota la informació i documentació que necessiten per a l'exercici de les seues funcions.

2. Supervisar el procés d'admissió de l'alumnat i el compliment de les normes que ho regulen.

3. Assessorar i informar les persones interessades i els propis centres docents.

4. Quantificar les places que, en els centres del seu àmbit competencial, es reserven per a l'alumnat al qual es refereix l'article 13.3 d'aquest decret.

5. Resoldre els problemes d'escolarització que es plantegen.

6. Demanar la informació i la documentació que consideren necessària per a l'exercici de les seues funcions als centres docents, als ajuntaments o a les direccions territorials.

7. Solucionar els problemes que es plantegen contra les llistes definitives als centres públics.

 

Índex

 

 

CAPÍTOL III
Procediment i criteris d'admissió

 

Article 26. Sol·licitud de plaça [8]

1. Les sol·licituds de plaça es formularan de manera telemàtica a través de l'aplicació informàtica que establisca la conselleria competent en matèria d'educació. Es garantirà l'accés al procediment per a aquelles persones que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica.

2. Les disposicions normatives de desenvolupament posteriors concretaran el procediment i el nombre màxim de centres que podran sol·licitar-se.

3. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud que contindrà una declaració responsable sobre les circumstàncies al·legades per a l'admissió. La documentació acreditativa de les circumstàncies establides en l'article 27 d'aquest decret s'aportarà en el termini i forma en què l'administració educativa establisca per a cada curs escolar.

4. L'administració educativa detectarà les sol·licituds duplicades utilitzant la corresponent aplicació informàtica.

 

Article 27. Criteris per a la valoració de les sol·licituds [9]

Una vegada aplicades les prioritats establides en l'article 17, l'admissió de l'alumnat en els centres a què es refereix aquest decret, quan no hi haja en els centres places suficients per a atendre totes les sol·licituds d'ingrés, es regirà pels següents criteris:

1. Existència de germans o germanes o d'una altra persona que es trobe en situació d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció, matriculats en el centre.

2. Pare, mare o tutors legals treballadors del centre docent.

3. Proximitat del domicili on residisca l'alumne o alumna o del lloc de treball d'algun dels pares, mares o tutors legals.

4. Condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió.

5. Renda per capita de la unitat familiar.

6. Condició legal de família nombrosa.

7. Concurrència de discapacitat en l'alumnat, en els pares o germans i germanes.

8. Família monoparental.

9. Expedient acadèmic, només en ensenyaments postobligatoris.

10. Alumnat nascut de part múltiple. [10]

11. Existència de germans o germanes que sol·liciten plaça per primera vegada en la Comunitat Valenciana o canvien de localitat de residència. [11]

 

Article 28. Documentació a aportar

1. La conselleria competent en matèria educativa determinarà la documentació que s'haurà d'aportar per a l'acreditació de les circumstàncies objecte de baremació.

2. Els i les sol·licitants de lloc escolar hauran d'aportar els documents acreditatius de les circumstàncies al·legades corresponents a cada un dels centres en què sol·licita lloc escolar i, si és el cas, les referides als centres als quals aquests estiguen adscrits, en aplicació del que estableixen els apartats 5 i 6 de l'article 84 de la Llei Orgànica 2/2006, que considera els centres adscrits a altres centres públics, que impartisquen etapes diferents, com a centres únics als efectes d'aplicació dels criteris d'admissió de l'alumnat.

 

Article 29. Germans i germanes

1. S'adjudicaran 15 punts per cada un dels germans o germanes matriculats en el centre sol·licitat.

2. Serà requisit indispensable que el germà o la germana haja de continuar assistint al mateix centre en el curs escolar per al qual se sol·licita plaça.

3. L'alumnat nascut de part múltiple es valorarà com una sol·licitud que ocuparà tantes vacants com nascuts del part múltiple hi haja, sempre que així ho sol·licite el pare, la mare o la persona tutora legal. En el cas que algun dels integrants del part múltiple complisca els requisits per accedir a una plaça reservada per a alumnat amb necessitats educatives especials l'administració educativa adoptarà les mesures necessàries, per raons especials, perquè l'admissió es realitze de manera conjunta. [12]

4. En els supòsits d'admissió inicial, considerant aquesta la primera vegada que se sol·licita plaça en centres de la Comunitat Valenciana o els canvis de centre docent realitzats per canvi de localitat de residència, en el cas que existisquen dues o més sol·licituds d'admissió de germans o germanes en un mateix centre docent sostingut amb fons públics, en les etapes d'Infantil o Primària, quan un d'ells obtinga plaça escolar, es concedirà puntuació per aplicació de l'apartat 1 d'aquest article a la resta dels germans o germanes sol·licitants. Igualment tindrà la consideració de germà o germana l'alumnat en situació d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció. [13]

 

Article 30. Pares o mares treballadors en el centre

La circumstància que un o ambdós pares, mares o tutors siguen treballadors, en actiu, en el centre docent es valorarà amb 5 punts.

 

Article 31. Proximitat del domicili

1. La proximitat del domicili familiar o professional al centre educatiu es valorarà de la manera següent:

a) Alumnat el domicili del qual es trobe en l'àrea d'influència del centre: 10 punts.

b) Alumnat el domicili del qual es trobe en les àrees limítrofes a la zona d'influència del centre: 5 punts.

2. Quan per causa degudament acreditada, els progenitors o tutors visquen en domicilis distints, es considerarà com a domicili familiar de l'alumne o de l'alumna el de la persona que tinga atribuïda la seua custòdia legal.

En els casos en què s'haja acordat la custòdia compartida de l'alumne o de l'alumna, es valorarà el domicili en què estiga empadronat o empadronada.

3. La residència escolar es valorarà com a domicili familiar per a accedir als centres que disposen d'internat.

 

Article 32. Renda familiar [14]

1. La condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió es valorarà amb 4 punts.

2. Quan la persona o persones progenitores o representants legals no siguen beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió, les rendes anuals es calcularan tenint en compte el nombre de membres de la unitat familiar.

3. Les rendes anuals de la unitat familiar es valoraran d'acord amb l'indicador públic de renda a efectes múltiples (IPREM) corresponent a 14 pagues, assignant la següent puntuació:

- Renda anual per càpita igual o inferior a la meitat de l'IPREM: 3,5 punts

- Renda anual per càpita superior a la meitat de l'IPREM i inferior o igual a l'IPREM: 3 punts

- Renda anual per càpita superior a l'IPREM i inferior o igual al resultat de multiplicar l'IPREM per 1,5: 2,5 punts

- Renda anual per càpita superior al resultat de multiplicar l'IPREM per 1,5 i inferior o igual al resultat de multiplicar l'IPREM per 2: 2 punts

4. La informació de caràcter tributari que és necessària per a obtindre les condicions econòmiques de la unitat familiar serà subministrada directament a l'Administració educativa per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), d'acord amb el que s'estableix en l'article 84.10 de la Llei orgànica 2/2006 d'educació. Aquestes condicions econòmiques es podran obtindre de forma prèvia a la sol·licitud d'admissió, sempre que les persones interessades autoritzen expressament aquesta consulta.

5. La informació sobre la condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió serà subministrada directament a l'Administració educativa des del departament competent en la matèria, d'acord amb el que s'estableix en l'article 45.2 i en la disposició addicional primera de la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió.

 

Article 33. Família nombrosa

La condició de família nombrosa general es valorarà amb 3 punts, i la de categoria especial amb 5 punts.

 

Article 34. Discapacitat

1. S'assignaran 4 punts quan existisca una discapacitat d'entre el 33 % i el 64 % en l'alumne o alumna. Quan siga igual o superior al 65 %, s'assignaran 7 punts.

2. Quan aquesta circumstància concórrega en els seus pares, mares, tutors, germans o germanes, s'assignaran 3 punts quan existisca discapacitat entre el 33 % i el 64 %. I 5 punts quan siga igual o superior al 65 %, per cada un d'ells en què es done aquesta situació.

3. Aquesta situació ha d'estar reconeguda per l'òrgan competent en matèria de valoració de discapacitats.

4. Es considera que presenten una discapacitat en grau igual o superior al 33 % les persones pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i les persones pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, de conformitat amb el que estableix l'article 4.2 del Text Refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

 

Article 35. Família monoparental

1. La condició de família monoparental general es valorarà amb 3 punts. La de categoria especial, amb 5 punts.

2. La puntuació per la condició de família monoparental serà acumulable a la que s'obtinga per la condició de família nombrosa, de conformitat amb el que s'estableix a aquest efecte en la normativa bàsica estatal i en la normativa autonòmica per la qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana. [15]

 

Article 36. Consideració de fills o filles i germans o germanes

1. Als efectes previstos en els articles 29, 30, 31, 32 i 34 d'aquest decret, tindran, a més, la consideració de fills o filles i germans o germanes:

a) Els xiquets i xiquetes en règim d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció. [16]

b) Els qui, no compartint progenitors, residisquen en el mateix domicili i existisca vincle matrimonial, parella de fet o vincle assimilat a efectes legals, entre els progenitors d'ambdós.

2. Suprimit [17]

 

Article 37. Accés al Batxillerat

Per a accedir a les ensenyances de Batxillerat es valorarà l'expedient acadèmic.

A aquest efecte, s'agregarà la nota obtinguda en l'Educació Secundària Obligatòria o en un cicle formatiu de grau mitjà.

 

Article 38. Desempats [18]

1. Els empats que es produïsquen es dirimiran aplicant successivament la major puntuació obtinguda en els criteris següents:

1.1. Existència de germans o germanes, o una altra persona que es trobe en situació d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció, matriculats en el centre, o existència de germans o germanes que complisquen les condicions establides en l'apartat 4 de l'article 29 d'aquest decret.

1.2. Pare, mare o persones tutores legals treballadors del centre docent.

1.3. Proximitat del domicili on residisca l'alumne o alumna o del lloc de treball d'algun dels seus pares, mares o tutors/ores legals.

1.4. Condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió.

1.5. Renda per càpita de la unitat familiar.

1.6. Condició legal de família nombrosa.

1.7. Concurrència de discapacitat en l'alumnat, en els seus pares, mares, tutors legals, germans o germanes.

1.8. Família monoparental.

1.9. Expedient acadèmic, només en ensenyaments postobligatoris.

2. Una vegada realitzada l'ordenació de sol·licituds d'acord amb el que s'estableix en l'apartat anterior, si subsisteix l'empat, es tindrà en compte la condició d'alumnat nascut de part múltiple, per a procedir al desempat.

3. En les situacions d'empat que es produïsquen després d'aplicar els criteris indicats en els apartats 1 i 2 d'aquest article, l'ordenació de les sol·licituds afectades es farà per sorteig públic, d'acord amb el procediment que establisca la conselleria competent en matèria d'educació.

 

Article 39. Assignació de plaça

1. La puntuació de l'alumnat, obtinguda en aplicació dels criteris establits en aquest capítol, decidirà l'ordre d'admissió, en concurrència amb la resta de sol·licitants.

2. La direcció o la titularitat del centre valorarà les sol·licituds i elaborarà les llistes provisionals, que es publicaran en el tauler d'anuncis de cada centre de primera opció, indicant la puntuació de cada un dels criteris valorats i la puntuació total obtinguda.

En la llista d'alumnat admès no es farà constar la puntuació obtinguda quan el lloc escolar s'assigne al sol·licitant en el qual concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 17 d'aquest decret. En aquest cas s'indicarà «prioritat».

Tampoc es farà constar la puntuació obtinguda quan el lloc escolar que s'assigne corresponga a la reserva de places per a l'alumnat amb necessitats educatives especials o de compensació educativa. En aquest cas s'indicarà «reserva».

3. Si no s'obté plaça en el centre sol·licitat en primera opció, la llista provisional indicarà, a més, el centre en què l'alumne o alumna ha obtingut plaça escolar.

4. Als qui no obtinguen plaça en cap dels centres sol·licitats se'ls indicarà que han de dirigir-se a la comissió d'escolarització perquè se'ls oferisca un lloc escolar en els centres on hi haja places vacants.

 

Article 40. Matrícula

1. L'alumnat admès i el procedent dels centres adscrits haurà de formalitzar la matrícula en el termini establit. L'omissió del tràmit de matrícula implicarà la renúncia a la plaça escolar adjudicada.

2. La matriculació de l'alumnat en un centre públic o en un centre privat concertat suposarà respectar el projecte educatiu del centre i el caràcter propi, si és el cas, que haurà de respectar al seu torn els drets reconeguts a l'alumnat i a les seues famílies en les lleis i el que s'estableix en l'apartat 5 de l'article 2 d'aquest decret.

3. L'alumnat, una vegada formalitzada la matrícula, té dret a romandre escolaritzat fins al final de l'ensenyança obligatòria, excepte el canvi de centre produït per voluntat familiar, per aplicació de la normativa sobre convivència dels centres docents o en els supòsits d'alumnat amb necessitats educatives especials, prèvia emissió del preceptiu dictamen.

 

Article 41. Oferta de vacants posteriors

1. Les vacants que resten, una vegada finalitzat el termini de matrícula, s'oferiran a l'alumnat que figure en la llista d'alumnat admès en un altre centre o pendent d'assignació de plaça, segons l'ordre de puntuació obtinguda.

2. A les vacants que es produïsquen per renúncia, abandó o altres circumstàncies, se sumaran, si és el cas, les reservades a l'alumnat adscrit que no haja formalitzat la matrícula.

3. En tot cas, l'administració educativa, per resolució expressa i motivada, podrà incrementar fins a un 10 % el nombre màxim d'alumnat per aula en els centres públics i privats concertats d'una mateixa àrea d'escolarització per a atendre les necessitats immediates d'escolarització de l'alumnat d'incorporació tardana.

Per a respondre a aquestes necessitats d'escolarització s'atendrà el principi d'escolarització adequada i equilibrada a què es refereix l'article 2.3 d'aquest decret.

 

Article 42. Escolarització fora del procediment d'admissió per raons urgents o especials

1. La direcció territorial competent, una vegada finalitzat el procés d'admissió, adoptarà les mesures necessàries per a atendre les necessitats immediates d'escolarització de l'alumnat que, per raons urgents o especials, necessite un lloc escolar.

2. La direcció territorial competent dictarà una resolució expressa i motivada en què s'assignarà el centre.

 

Índex

 

 

CAPÍTOL IV
Recursos i infraccions

 

Article 43. Reclamacions i recursos

1. Les persones interessades podran presentar una reclamació contra les llistes provisionals davant la direcció dels centres públics o la titularitat, en el cas dels centres privats concertats, els quals resoldran, amb un informe previ del consell escolar del centre, i publicaran les llistes definitives.

2. Les persones interessades podran presentar al·legacions a les llistes definitives davant de la comissió d'escolarització, quan es tracte de centres públics.

Contra les decisions d'aquests òrgans d'escolarització, en els centres públics, es podrà interposar recurs d'alçada davant de la direcció territorial competent.

3. En els centres privats concertats les decisions i acords que sobre l'admissió d'alumnat adopten les persones titulars podran ser objecte de reclamació davant de la direcció territorial competent en el termini d'un mes.

4. La resolució de la direcció territorial posarà fi a la via administrativa.

 

Article 44. Infraccions

1. La infracció de les normes sobre admissió d'alumnat donarà lloc a l'obertura del corresponent expedient administratiu a fi de determinar l'existència de possibles responsabilitats.

2. Quan la infracció de les normes sobre admissió de l'alumnat es realitze per un centre concertat, caldrà ajustar-se al que estableix l'article 62 de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del Dret a l'Educació.

 

Article 45. Falsedat en la documentació aportada

La falsedat en les dades declarades o en la documentació aportada per a l'acreditació de les circumstàncies determinants dels criteris d'admissió, així com la duplicitat de sol·licituds, comportarà l'exclusió de la sol·licitud, i es procedirà a l'escolarització de l'alumne o alumna en el centre en què queden places vacants. Tot això sense perjuí de l'exigència de les responsabilitats que puguen derivar-se d'un altre ordre.

En els casos de falsedat en les dades declarades, l'administració educativa haurà d'actuar d'ofici contra les persones que incórreguen en falsedat documental.

 

Article 46. Documentació

1. La persona que ocupe la secretaria dels centres públics i la titularitat dels centres privats concertats és la responsable de la custòdia de la documentació que recull la informació precisa per al procés d'admissió de l'alumnat. [19]

2. El tractament de les dades personals obtingudes en el procés d'admissió s'ajustarà al que estableix la normativa de protecció de dades de caràcter personal.

 

Article 47. Confidencialitat

Els membres dels consells escolars i de les comissions d'escolarització només podran utilitzar la informació obtinguda en el procés d'admissió de l'alumnat per a la finalitat prevista, i tindran, respecte d'això, el mateix deure de sigil que els empleats públics.

 

Índex

 

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera. Admissió d'alumnat en els centres privats no concertats

D'acord amb el que disposa l'article 25 de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació, els centres docents privats no concertats disposaran d'autonomia per a establir els criteris i determinar el procés d'admissió de l'alumnat dels seus centres.

 

Segona. Criteris addicionals per l'alumnat de primer cicle d'Educació Infantil

L'entitat pública titular d'un centre d'Educació Infantil de primer cicle podrà establir altres criteris complementaris d'admissió, a més dels criteris establits per aquest decret, a fi de donar preferència a les sol·licituds formulades per les famílies més necessitades d'atenció social.

Per a la seua determinació s'oirà el Consell Escolar Municipal quan estiga constituït.

Aquests criteris hauran de fer-se públics amb anterioritat a l'inici del procés d'admissió d'alumnat.

 

Tercera. Primer cicle d'Educació Infantil en col·legis públics

L'alumnat de primer cicle d'Educació Infantil escolaritzat en un col·legi públic d'Educació Infantil i Primària, continuarà en el mateix centre en les condicions establides en l'article 15.1 d'aquest decret, sempre que la manera d'accés s'haja efectuat d'acord amb el procediment establit, amb caràcter general, en la normativa que regula l'accés als centres públics i privats concertats.

 

Quarta. Alumnat amb necessitats educatives especials

L'alumnat amb necessitats educatives especials es regirà pel procediment específic establit a aquest efecte, amb un informe previ elaborat pel personal d'orientació educativa corresponent. [20]

 

Cinquena. Escolarització de l'alumnat transportat

La direcció territorial escolaritzarà en un o més centres a tot l'alumnat d'ensenyança bàsica que, per no disposar de servei educatiu en el seu lloc de residència, haja de desplaçar-se a una altra localitat utilitzant el servei complementari de transport escolar.

La renúncia al centre designat comportarà la pèrdua del dret de transport.

 

Sisena. Escolarització de l'alumnat de residència escolar

1. La direcció territorial escolaritzarà en un centre que dispose del servei complementari de residència escolar l'alumnat d'ensenyança obligatòria que, en el seu lloc de residència, no dispose de servei educatiu, no tinga servei regular de transport públic i no siga factible la prestació de transport escolar.

La renúncia al centre designat comportarà la pèrdua del dret de residència.

2. La conselleria que tinga la competència en matèria educativa regularà el procediment, les condicions i els criteris per a l'accés a les residències de l'alumnat que no reunisca les condicions que s'indiquen en l'apartat anterior.

Així mateix, es podrà vincular una residència a un o més centres educatius i establir la fórmula per a prioritzar l'accés dels residents als dits centres.

 

Setena. Centres acollits a convenis singulars

El que disposa aquest decret s'entén sense perjuí de les peculiaritats establides respecte al règim d'admissió en els centres docents de caràcter singular acollits a convenis subscrits amb la conselleria competent en matèria educativa.

 

Huitena. Incidència en les dotacions de despesa

L'aplicació i desplegament d'aquest decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en matèria d'educació i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els seus mitjans personals i materials.

 

Novena. Adequació del procediment al model d'administració electrònica [21]

La conselleria competent en matèria d'educació adequarà el procés d'admissió fins a completar un procés de comunicació entre les persones interessades i l'Administració de forma telemàtica, d'acord amb la normativa bàsica estatal reguladora a aquest efecte i la seua normativa de desplegament.

No obstant això, en tractar-se de persones físiques, l'administració educativa garantirà l'accés i adequarà el procediment per a aquelles persones que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica.

Així mateix, l'Administració educativa podrà ampliar, en funció de l'actualització de les prestacions de la plataforma interoperativa, i d'acord amb la seua normativa reguladora, la consulta i acreditació d'ofici per part dels òrgans competents en la matèria, d'aquelles circumstàncies que han sigut al·legades per les persones interessades, sempre que conste la seua autorització o, si escau, la no oposició. En cas contrari, les circumstàncies al·legades hauran de ser acreditades per les persones interessades.

 

Índex

 

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que estableix el present decret i, expressament, les disposicions següents:

1. Decret 33/2007, de 30 de març, del Consell, pel qual es regula l'accés als centres docents públics i concertats que imparteixen ensenyances de règim general.

2. Decret 42/2013, de 22 de març, de modificació del Decret 33/2007, de 30 de març, del Consell, pel qual es regula l'accés als centres docents públics i concertats que imparteixen ensenyances de règim general.

3. Article 7.1 del Decret 13/2006, de 20 de març, del Consell, sobre Esportistes d'Elit de la Comunitat Valenciana.

 

Índex

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Desplegament d'aquest decret

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria d'educació per al desplegament del que disposa el present decret.

 

Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Índex

 

 

Elx, 15 d'abril de 2016

 

El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

 

El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ 

 

 

 

 

 



[1]  L'article 2.1 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell, de modificació del Decret 40/2016, de 15 d'abril, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. (DOGV núm. 8774 de 30.03.2020) Ref. Base de dades 002784/2020.

[2]  L'article 4 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[3]  L'apartat 7 de l'article 7 es suprimeix per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[4]  L'article 17 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[5] L'apartat7 de l'article 17 es modifica per l'apartat 1 de la disposició final segona del Decret 39/2020, de 20 de març, del Consell, de mesures de suport a esportistes d'elit i al personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d'elit de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 8784 de 08.04.2020) Ref. Base de dades 002977/2020.

[6] L'apartat 9 de l'article 17 es modifica per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell, de modificació del Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. (DOGV núm. 9304 de 23.03.2022) Ref. Base de dades 002334/2022.

[7]  L'article 19 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[8] L'article 26 es modifica per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[9]  L'article 27 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[10]  El punt 10 de l'article 27 s'afig per la disposició final primera del Decret 58/2021, de 30 d'abril, del Consell, sobre jornada lectiva del personal docent i nombre màxim d'alumnat per unitat en centres docents no universitaris [2021/4855] (DOGV núm. 9077 de 06.05.2021) Ref. Base de dades 004094/2021

[11] L'apartat 11 de l'article 27 s'afig per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[12] El punt 3 de l'article 29 s'afig per la disposició final primera del Decret 58/2021, de 30 d'abril, del Consell.

[13] L'apartat 4 de l'article 29 s'afig per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[14]  L'article 32 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[15] El punt 2 de l'article 35 es modifica per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[16]  L'apartat 1.a de l'article 36 es modifica per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[17]  L'apartat 2 de l'article 36 es suprimeix per l'article únic del Decret 35/2020, de 13 de març, del Consell.

[18]  L'article 38 es modifica per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[19] L'apartat 1 de l'article 46 es modifica per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[20] La disposició addicional quarta es modifica per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

[21] La disposició addicional novena s'afig per l'article únic del Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

 

Mapa web