Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 5684 de 21.01.2008
Entrada en vigor :   22.01.2008
Origen disposició :   Conselleria Educació
Referència Base de Dades:   000710/2008
Número identificador:   2008/668
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   13.01.2024
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2008/01/18/6/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 10.09.2013 - 12.01.2024

 

DECRET 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).

 

(DOCV núm. 5684 de 21.01.2008) Ref. 000710/2008

 

La Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, de creació de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), configura l'esmentada agència com a entitat de dret públic sotmesa a dret privat, amb la finalitat de garantir la qualitat i l'excel·lència dels sistemes valencians d'educació superior, de ciència i d'innovació per mitjà de l'avaluació, l'acreditació i la prospectiva. La funció que té encomanada requerix un model organitzatiu que garantisca la independència, objectivitat, excel·lència i transparència de l'AVAP, com a mitjà per a aconseguir el reconeixement internacional i impulsar el desenrotllament regional de la Comunitat Valenciana. En la disposició transitòria primera de la dita llei es preveu que, en el termini de tres mesos des de la seua entrada en vigor, s'aprovarà pel Consell el Reglament de la mencionada Agència.

Les normes contingudes en el present Reglament tenen com a objectiu dotar l'AVAP d'una estructura de funcionament i organització flexible i autònoma per a complir els seus fins, fonamentalment a través de l'assignació de funcions a cada un dels seus òrgans i desenvolupant el règim d'actuació juridicoadministratiu, tot això a partir dels pressupostos de la seua Llei de creació.

Cal assenyalar que la redacció de l'article 11.1 d'este Reglament ve determinada tant per la necessitat d'actuació de forma imparcial i independent dels experts que participen en les funcions d'avaluació a dur a terme per l'AVAP, així com per les associacions europees i internacionals d'agències d'avaluació i els informes emesos pels experts en matèria avaluadora.

Per tot això, a proposta del conseller d'Educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 18 de gener de 2008,

 

DECRETE

 

Article 1

S'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), que figura en l'annex I del present decret.

 

Article 2

D'acord amb el que establix la disposició addicional primera de la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, s'adscriuen a l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva els llocs de treball que es relacionen en l'annex II del present decret, així com el personal que els ocupa, sense perjuí que puguen acordar-se noves adscripcions, segons l'exercici efectiu de les funcions de l'AVAP ho requerisca.

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Única

L'adscripció del personal a l'AVAP que es referix a l'article 2 del present Decret produirà efectes des de l'endemà a la seua entrada en vigor. No obstant, l'abonament de les retribucions del personal que s'adscriu s'efectuarà a càrrec dels crèdits del capítol I de les aplicacions que corresponga dels pressupostos de la conselleria d'Educació, en tant s'efectuen les modificacions pressupostàries i administratives necessàries, a fi de que els crèdits per al pagament de la nòmina del referit personal s'habilite en els pressupostos de l'AVAP.

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

Única

El present Reglament entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Valencia, 18 de gener de 2008

 

El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ

 

El conseller d'Educació,

ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

 

 

ANNEX I

Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP)

 

CAPÍTOL I. Disposicions generals

 

Article 1. Naturalesa

1. L'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), creada per la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, és una entitat de dret públic sotmesa a dret privat, de les previstes en l'article 5.2 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

2. L'AVAP, amb personalitat jurídica i patrimoni propis i plena capacitat d'obrar per a l'acompliment dels seus fins, queda adscrita a la conselleria competent en matèria d'universitats i de foment i coordinació de la investigació.

 

Article 2. Règim jurídic

1. L'AVAP es regirà pel que establix la seua llei de creació, el present reglament de funcionament i la resta de disposicions que la despleguen, en el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, pel dret privat i per la resta de l'ordenament jurídic que hi siga aplicable.

2. En l'exercici de les potestats administratives que tinga atribuïdes, l'AVAP subjectarà la seua activitat a les normes de dret públic, en especial a la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i les disposicions de desplegament, així com les altres normes aplicables a l'exercici de les seues funcions.

3. La contractació de l'AVAP es regirà per les previsions que, respecte d'això, conté la legislació vigent sobre contractes del sector públic, per a este tipus d'ens.

 

Article 3. Fins i funcions

1. A l'AVAP li correspondran, en l'àmbit del sistema empresarial, tecnològic, científic, universitari i dels servicis públics valencians, les funcions generals següents: [1]

a) L'acreditació i avaluació de les institucions universitàries i del professorat i altres activitats afins.

b) L'avaluació de programes tecnològics, empresarials, d'investigació i de desenrotllament.

c) La prospectiva i anàlisi de les noves demandes tecnològiques, científiques i universitàries d'utilitat per a la Comunitat Valenciana.

d) L'avaluació i acreditació de la qualitat dels centres i entitats prestadores de servicis públics, les seues polítiques i programes.

2. Així mateix, correspondran a l'AVAP les següents funcions específiques:

a) L'acreditació i avaluació de les activitats docents, investigadores i de gestió del professorat universitari, de les ensenyances oficials i els seus plans d'estudis, de les ensenyances que conduïxen a l'obtenció de títols propis, de les activitats docents, investigadores i de gestió dels departaments universitaris i àrees de coneixement, de les activitats, programes, servicis i gestió dels centres universitaris propis o adscrits i dels centres que impartisquen ensenyances d'acord amb sistemes educatius estrangers, i dels programes, activitats i servicis del sistema universitari valencià.

b) La proposta de mesures de millora de la qualitat dels servicis que presten les universitats públiques valencianes, especialment el de la docència i la investigació.

c) La avaluació prévia de l'activitat, exigida per la Llei Orgànica d'Universitats, per a la contractació de les figures de professorat contractat que corresponga.

d) La valoració prèvia dels mèrits individuals docents, investigadors i de gestió del professorat, lligats a l'assignació singular i individual dels complements retributius addicionals que s'establisquen.

e) L'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor o doctora.

f) Facilitar la informació, relativa al seu àmbit d'actuació, que a este efecte li requerisquen els consells socials, les universitats i les administracions públiques i, en especial, la relativa a la creació o supressió d'ensenyances i centres que hagen de ser autoritzats per la Generalitat.

g) Informar de les propostes de l'administració educativa, de creació o reconeixement d'universitats i de creació, modificació o supressió de centres i ensenyances.

h) Fomentar l'excel·lència de l'educació superior a la Comunitat Valenciana a través de la qualitat, la transparència, la comparació, la cooperació i la competitivitat de les institucions educatives en l'àmbit nacional i internacional.

i) Proposar els objectius de qualitat per al sistema universitari valencià a l'efecte del seu finançament per part de l'administració i quantificar el grau d'acompliment per mitjà d'indicadors.

j) Proposar i establir, si és el cas, a petició del departament competent en matèria d'universitats, un sistema d'informació de suport a la coordinació, millora i seguiment del sistema universitari valencià.

k) La valoració independent de la qualitat del servici públic realitzat per l'educació superior, a l'efecte de facilitar la informació sobre esta a la societat, a les administracions públiques i a les pròpies universitats.

l) L'avaluació i foment de la relació entre la universitat i l'empresa quant a demanda formativa, necessitats d'investigació científica, desenrotllament tecnològic i innovació empresarial.

m) L'avaluació de projectes i sol·licituds de subvenció, així com dels seus resultats, en els termes previstos per la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat.

n) L'avaluació de la investigació, del desenrotllament i de la transferència de tecnologia de programes propis de la Generalitat, d'instituts d'investigació i d'altres activitats d'investigació científica, de desenrotllament tecnològic i d'innovació empresarial.

Igualment exercirà totes aquelles funcions específiques que li corresponguen en aplicació de la legislació estatal i autonòmica en matèria d'educació superior, universitats, de foment i coordinació de la investigació científica, desenrotllament tecnològic i innovació empresarial.

3. En l'exercici dels seus fins i funcions, l'AVAP podrà fer recomanacions d'àmbit general quan es dirigisquen als agents que componguen els sistemes d'educació superior, de ciència i innovació, i de forma particular quan es dirigisquen a les diferents administracions o departaments competents en les matèries que li afecten.

4. Per a acomplir les seues funcions, l'AVAP podrà:

a) Promoure l'establiment de vies de finançament amb l'Institut Valencià de Finances, així com amb altres institucions públiques o privades i, a l'efecte, podrà formalitzar els oportuns convenis o acords de cooperació i, en general, realitzar qualsevol altra classe d'activitat econòmica o financera sense més limitació que allò que disposa el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, lleis de pressupostos i la resta de disposicions que en esta matèria se li apliquen.

b) Constituir i participar en societats mercantils i entitats sense ànim de lucre l'objecte de les quals estiga relacionat amb els fins de l'AVAP, siguen estes públiques o privades.

c) Concedir subvencions corrents i de capital, en els termes i amb els requisits previstos en la normativa d'aplicació.

d) Col·laborar amb les diferents administracions públiques, universitats, i altres ens públics i privats sense ànim de lucre.

e) Establir acords de col·laboració amb altres Agències espanyoles i estrangeres, així com participar en les xarxes internacionals d'Agències semblants.

f) Realitzar qualsevol altra activitat que ajude l'AVAP en els seus objectius.

 

Article 4. Principis

Per a acomplir els seus fins i funcions, l'AVAP actuarà d'acord amb els principis d'independència, objectivitat, excel·lència i transparència.

 

Article 5. Cooperació

1. L'AVAP, en l'exercici de les seues funcions, promourà la participació de la comunitat universitària, científica, tecnològica i empresarial valenciana en el millor desenrotllament de les seues funcions, però mantindrà una rigorosa independència en els seus processos d'avaluació i presa de decisions. Comptarà especialment amb la col·laboració de les universitats, instituts d'investigació, instituts tecnològics, cambres, col·legis professionals, organitzacions empresarials, sindicats, fundacions i associacions relacionades amb la seua funció.

2. Les distintes administracions i entitats públiques podran delegar o encomanar a l'AVAP, en l'àmbit de les seues atribucions, la gestió de l'exercici de determinades competències, de conformitat amb el que establix la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

 

CAPÍTOL II. Òrgans rectors

 

Article 6. Òrgans

1. Els òrgans rectors de l'AVAP seran el president, el Comité de Direcció i el director general.

2. L'AVAP comptarà, així mateix, com a òrgan de caràcter consultiu, amb un Consell Assessor, format per experts nacionals i internacionals de reconeguda competència i prestigi professional, el nomenament del qual correspon al Comité de Direcció, que s'encarregarà de l'avaluació del funcionament de la pròpia Agència i d'assessorar sobre els seus plans d'activitats.

 

Article 7. El president

1. El president de l'AVAP serà el conseller competent en matèria d'universitats, de foment i coordinació de la investigació científica, desenrotllament tecnològic i innovació empresarial.

2. Corresponen al president les atribucions següents:

a) Ostentar la representació superior i govern de l'AVAP, en totes les seues relacions amb entitats públiques i privades.

b) Convocar, presidir i moderar les sessions del Comité de Direcció, dirimint, si és el cas, amb vot de qualitat, els empats i, en general, en relació amb el mencionat òrgan, l'exercici d'aquelles funcions genèriques atribuïdes als presidents dels òrgans col·legiats en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

c) Emetre les resolucions d'execució dels programes de l'AVAP.

d) La resolució de les reclamacions prèvies a la via judicial civil o laboral.

e) Qualssevol altres que normativament li puguen ser atribuïdes.

f) En general, i de forma àmplia, totes aquelles que procuren el millor desenrotllament dels fins de l'AVAP i que no estiguen expressament atribuïdes a cap altre òrgan d'esta.

 

Article 8. El Comité de Direcció. [2]

1. El Comité de Direcció és l'òrgan col·legiat de govern i de control de l'AVAP.

2. Al Comité de Direcció li correspon exercir, sense altres limitacions que les establides en la legislació vigent i sense perjuí de les atribucions del seu president, totes les facultats i poders, en general, que siguen necessaris per a l'acompliment dels seus fins i, en particular:

a) Definir les directrius generals i línies d'actuació de l'AVAP.

b) Aprovar, a proposta del director general de l'AVAP, el pla anual d'activitats de l'entitat.

c) Aprovar i elevar, al departament d'adscripció, l'avantprojecte de pressupost de l'AVAP.

d) Aprovar els estats d'execució del pressupost, la memòria i els comptes anuals.

e) Aprovar la plantilla, l'organització funcional i el règim de retribució de tot el personal de l'entitat, dins de les limitacions legals i pressupostàries i sense perjuí de les competències atribuïdes a altres òrgans de la Generalitat.

f) L'aprovació de les convocatòries de proves d'admissió per a la selecció del personal propi al servici de l'AVAP.

g) Formular la proposta del reglament de l'AVAP al titular del departament d'adscripció de l'AVAP.

h) Informar del nomenament i cessament del director general de l'AVAP.

3. El Comité de Direcció estarà integrat per:

a) La presidència, que serà la persona que ocupe la presidència de l'AVAP.

b) Vicepresidència: la persona que exercisca la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació superior.

c) Vocals socials.

La presidència de l'AVAP, a proposta de la seua direcció general, designarà per un període de dos anys els següents vocals socials:

1r. Un representant de les institucions d'educació superior.

2n. Un representant dels consells socials de les universitats públiques valencianes.

3r. Un representant empresarial o professional.

4t. Tres experts de reconegut prestigi en matèria d'educació superior, ciència, innovació o servicis públics.

d) Vocals de la Generalitat:

1r. La persona que exercisca la subsecretaria de la conselleria a què estiga adscrita l'AVAP.

2n. La persona que exercisca la secretaria autonòmica competent en matèria de sector públic empresarial.

3r. Les persones titulars de les direccions generals, o si és el cas, l'òrgan directiu corresponent, competents en educació superior, ciència, innovació empresarial, pressupostos i qualitat dels servicis públics.

e) Secretaria: la persona que ocupe la direcció general de l'AVAP, que s'abstindrà del seu dret de vot en aquells temes en què es valore la seua gestió.

El Comité de Direcció estarà compost per un màxim de quinze membres i es podran nomenar fins a sis vocals procedents de cada un dels àmbits social i de la Generalitat. En el cas dels vocals procedents de la Generalitat, descrits en la lletra d de l'apartat 3, es nomenaren fins a quatre vocals segons l'orde de prelació descrit.

4. El Comité de Direcció actuarà en Ple o en Comissió Executiva. La Comissió Executiva estarà constituïda pels següents membres del Comité de Direcció:

a) La presidència, que presidirà la comissió.

b) La vicepresidència.

c) La persona titular de la subsecretaria de la conselleria a què estiga adscrita l'AVAP.

d) Els titulars de les direccions generals competents en educació superior i ciència.

e) La direcció general de l'AVAP, que actuara com a secretari de la comissió.

Per al cas que la persona titular d'una direcció general acumule competències en dos o més matèries de les assenyalades en els apartats 3.d i 4.d d'este article 8, es reduirà en la mateixa proporció el mateix nombre de vocalies, en eixes matèries, que formen part, respectivament, del Comité de Direcció i de la Comissió Executiva.

5. El Ple del Comité de Direcció es reunirà de manera ordinària, almenys, una vegada l'any.

6. La Comissió Executiva tindrà les funcions que li siguen atribuïdes pel Comité de Direcció, al qual informarà de la seua activitat. Es reunirà a petició del president o de la majoria dels seus membres amb la periodicitat necessària per al bon funcionament de l'Agència.

Resoldrà els recursos administratius, que resulten procedents d'acord amb la legislació general, interposats contra les resolucions i els actes jurídics dictats pel director general en l'exercici de les seues atribucions, posant fi a la via administrativa.

7. El funcionament del Comité de Direcció s'adequarà a allò que establix per als òrgans col·legiats la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

 

Article 9. El director general

1. El director general dirigix l'AVAP i assumix la representació plena del Comité de Direcció en relació amb l'execució dels acords que adopte este òrgan.

El director general serà nomenat i cessat per Decret del Consell, a proposta del president de l'Agència, havent oït el Comité de Direcció, entre persones de reconeguda competència professional i integritat necessàries per al bon exercici de les funcions pròpies de l'Agència.

2. Són atribucions del director general les següents:

a) Assumir la representació ordinària, administració i gestió de l'AVAP.

b) Dirigir el funcionament general de l'AVAP i del seu personal, organitzant, impulsant, coordinant i inspeccionant els servicis i dependències.

c) Assumir la direcció tècnica i metodològica de les accions a dur a terme per l'AVAP.

d) Executar els acords del Comité de Direcció.

e) Elaborar el pla anual d'activitats, l'avantprojecte de pressupost de l'AVAP, la memòria, el balanç i el compte de pèrdues i guanys.

f) Subscriure contractes, acords i convenis en nom de l'AVAP i, en general, totes les facultats en matèria de contractació administrativa i de dret privat.

g) Elaborar la proposta de plantilla de personal de l'AVAP, d'acord amb les limitacions legals i pressupostàries.

h) L'autorització i disposició de gastos, i liquidació i ordenació de pagaments.

i) Exercir la representació de l'AVAP en accions i recursos.

j) Dictar les resolucions i actes jurídics que li competisquen en l'exercici del seu càrrec i, en especial, resoldre els procediments d'acreditació i avaluació del professorat, així com, en general, en aquelles altres funcions que li siguen delegades.

k) La gestió del patrimoni propi de l'AVAP.

l) Les que expressament li siguen delegades pels òrgans de govern de l'AVAP.

m) Aquelles funcions d'administració i gestió no expressament designades a altres òrgans de l'AVAP.

 

CAPÍTOL III. Estructura Organitzativa

 

Article 10. Àrees tècniques i coordinadors tècnics

1. L'AVAP s'organitzarà operativament en àrees de caràcter tècnic, dependents del director general.

2. Les àrees es corresponen amb els principals eixos d'actuació de l'AVAP i seran les següents: [3]

a) Àrea de Qualitat de l'Educació Superior. Es responsabilitzarà de les funcions directament relacionades amb la qualitat universitària, com ara:

1r. Les que estan establides per la Llei Orgànica d'Universitats i la resta de normativa d'àmbit estatal.

2n. Les que es puguen derivar de la legislació autonòmica relativa a les universitats i el seu personal docent i investigador.

3r. Les accions de promoció de la millora de la qualitat de les universitats valencianes.

4t. Totes les que tinguen a veure amb la qualitat de l'educació superior i que siguen assumides per l'AVAP.

b) Àrea d'Avaluació de la Investigació Científica, Desenrotllament Tecnològic i Innovació Empresarial. Es responsabilitzarà de les funcions directament relacionades amb l'avaluació d'entitats i projectes relacionats amb la investigació científica, desenrotllament tecnològic i innovació empresarial que els organismes dependents de la Generalitat li sol·liciten. En les seues funcions d'avaluació, esta àrea realitzarà tant avaluacions prèvies de projectes com valoració dels resultats obtinguts. Igualment, assumirà totes aquelles funcions que, en el seu àmbit, puguen derivar-se de la legislació estatal i autonòmica.

c) Àrea de Prospectiva. Es responsabilitzarà de la realització d'estudis relacionats amb el futur, la millora de l'eficàcia i l'eficiència dels sistemes valencians d'universitats, ciència, innovació i servicis públics. Així mateix, esta àrea participarà en projectes internacionals i nacionals els resultats dels quals puguen ser rellevants per als fins anteriors.

d) Àrea de Servicis Públics. Es responsabilitzarà de les funcions directament relacionades amb l'avaluació i acreditació de la qualitat dels centres i entitats prestadores de servicis públics, les seues polítiques i programes.

e) Qualsevol altra àrea que per demandes operatives siga necessari crear per a complir adequadament les funcions de l'AVAP, el procés de creació de les quals estarà subjecte a les limitacions legals i pressupostàries vigents en cada moment i a l'informe favorable de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

3. Al capdavant de cada una de les àrees hi haurà un coordinador tècnic, el nomenament i cessament del qual correspondrà al president de l'AVAP, a proposta del director general, entre persones de reconeguda competència professional en la matèria que coordinen.

La seua vinculació jurídica amb l'Agència està subordinada a les limitacions legals i pressupostàries vigents en cada moment, amb un informe previ favorable de la conselleria competent en matèria d'economia i hisenda.

 

Article 11. Avaluadors, comités tècnics i d'avaluació. [4]

1. Per a realitzar cada una de les funcions d'avaluació que té assignades l'AVAP, s'establiran, en cada àrea tècnica, comités d'avaluació, per camps de coneixement o especialitats, formats per experts independents, que intervindran de manera anònima durant el procediment d'avaluació i que, com a norma general, no exerciran la seua activitat en la Comunitat Valenciana.

No obstant això, en l'expedient administratiu hauran de constar, per mitjà d'un sistema d'identificació, els avaluadors que han actuat durant el procediment d'avaluació, a fi que els interessats puguen exercir els drets que tinguen reconeguts.

2. Cada un d'estos comités estarà compost per un màxim de deu membres, dels quals únicament actuaran en cada sessió aquells que siguen necessaris en funció del volum de treball a realitzar i amb el mínim establit en article 26.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, els quals emetran els seus informes telemàticament, prèviament a la celebració de les reunions, de manera separada. Seran nomenats, per a un nombre indeterminat de supòsits, per la presidència de l'AVAP, a proposta de la direcció general, i la seua actuació serà per quatre anys renovables.

Es reuniran amb la periodicitat necessària per al seu bon funcionament. A este efecte, s'establirà un reglament intern que regule el seu funcionament, el qual haurà de ser aprovat pel Comité de Direcció, de conformitat amb les limitacions pressupostàries de l'Agència.

3. En el supòsit de processos d'avaluació en què no es requerisca la participació de comités d'avaluació, es podran nomenar avaluadores o avaluadors com a experts independents, per camps de coneixement o especialitats. Les avaluadores o avaluadors, en la condició d'assessors externs, no tindran la consideració de personal propi de l'AVAP i seran nomenats per la direcció general de l'Agència per a un nombre indeterminat de supòsits per un període d'un any renovable.

4. Per a l'elaboració d'informes i treballs derivats de les funcions que té encomanades l'Agència, es podran establir comités tècnics formats per experts independents, nomenats per la presidència de l'AVAP, a proposta de la direcció general de l'Agència, i la seua actuació estarà vinculada a la duració del projecte o treball a realitzar.

 

Article 12. Compensació per assistències o informes

1. Els coordinadors de les àrees tècniques, així com els membres dels comités i la resta d'experts, en tant que assessors externs, no tindran la consideració de personal propi de l'AVAP.

2. El règim de les indemnitzacions i les dietes que els corresponga percebre com a compensació per pertànyer als dits òrgans es fixarà a proposta de la Comissió Executiva, i amb un informe previ favorable de la conselleria competent en matèria d'Economia i Hisenda.

 

CAPÍTOL IV. Regles d'actuació

 

Article 13. Codi ètic

1. A fi d'acomplir els fins i principis de l'AVAP i de garantir la coherència i confiança en tots els seus actes, s'establirà un codi ètic de l'Agència que serà d'aplicació a tots els seus membres i col·laboradors.

2. El contingut d'este codi determinarà els compromisos i el comportament dels membres i col·laboradors de l'AVAP en qüestió de confidencialitat, objectivitat, honestedat, integritat i conflicte d'interessos.

3. L'aprovació del codi ètic de l'AVAP es realitzarà pel Comité de Direcció.

 

Article 14. Confidencialitat

1. L'AVAP, en l'exercici de les seues funcions, queda sotmesa a la normativa de protecció de dades de caràcter personal, particularment a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i a les disposicions que la despleguen.

2. L'Agència, per a la creació, el manteniment, la gestió i la modificació o supressió dels fitxers i bases de dades que siguen necessaris per a desenrotllar les seues funcions i que continguen dades de caràcter personal, ha d'actuar de conformitat amb els requisits i les obligacions que establisca la normativa vigent en la matèria.

3. Per a l'elaboració de fitxers i bases de dades, l'AVAP pot sol·licitar la col·laboració i el suport de les universitats, dels centres d'investigació i tecnologia, i de les altres administracions públiques i comptar amb la informació necessària que estos li comuniquen, a fi de poder exercir les funcions que li corresponen.

 

Article 15. Col·laboració externa

1. L'AVAP podrà participar i cooperar, dins de les seues disponibilitats pressupostàries, en actuacions i programes d'avaluació i qualitat de qualsevol àmbit. A este efecte, pot establir acords de coordinació, d'intercanvi d'experiències i de reconeixement mutu amb altres Agències o organismes d'avaluació, de qualsevol àmbit geogràfic, que tinguen atribuïdes competències o funcions en este mateix àmbit d'actuació.

2. L'AVAP pot subscriure convenis i contractes amb entitats estrangeres en compliment dels seus objectius i funcions. Podrà, així mateix, participar en convocatòries nacionals i europees per a realitzar estudis i anàlisis relacionats amb les seues funcions de prospectiva.

 

Article 16. Publicitat

Per a impulsar la transparència i la rendició de comptes del seu funcionament, l'AVAP publicarà amb caràcter anual una memòria de les activitats realitzades, una còpia de la qual es remetrà a Les Corts.

A fi de facilitar informació a la societat, a les administracions públiques i als agents dels sistemes inclosos en l'àmbit de l'AVAP, s'arbitraran mesures de difusió i publicitat dels resultats obtinguts en l'exercici de la seua labor, observant aquelles restriccions disposades en el present reglament i en l'ordenació normativa vigent en matèria de confidencialitat i protecció de dades.

 

Article 17. Garantia de qualitat

Per a garantir l'eficàcia i l'eficiència del funcionament de l'AVAP, d'acord amb el que s'establix reglamentàriament, i per a obtindre el reconeixement extern en els àmbits nacional i internacional, s'establirà un sistema de garantia de qualitat que regularà tant la seua gestió interna com el desenrotllament de les seues funcions. Este sistema de garantia de qualitat se sotmetrà periòdicament a certificació externa.

 

CAPÍTOL V. Règim econòmic

 

Article 18. Recursos econòmics

L'AVAP disposarà dels següents recursos econòmics per a l'acompliment dels seus fins:

a) Les dotacions corresponents dels pressupostos de la Generalitat.

b) Els ingressos ordinaris i extraordinaris generats per l'exercici de les seues activitats, així com els procedents d'empreses o entitats col·laboradores que, en atenció als seus coneixements, experiència i reconegut prestigi, contribuïsquen als fins que l'AVAP té atribuïts.

c) El rendiment de les taxes i preus públics meritats en l'exercici de les seues funcions, de conformitat amb el que establix la disposició addicional quarta de la llei de creació de l'AVAP.

d) Els productes i rendes del seu patrimoni.

e) Els crèdits, préstecs, emprèstits i altres operacions que puga concertar.

f) Les subvencions, herències, llegats, donacions i qualsevol altra aportació voluntària de les entitats o organismes públics i privats, i dels particulars.

g) Els altres ingressos de dret públic o privat que li corresponguen, d'acord amb la normativa vigent.

h) Qualssevol altres recursos que li puguen ser atribuïts.

 

Article 19. Patrimoni

El patrimoni de l'AVAP estarà integrat pels béns i drets que li siguen adscrits o cedits per la Generalitat o qualsevol altra administració pública, així com els que adquirisca per qualsevol títol. L'AVAP gaudirà d'autonomia per a la gestió del seu patrimoni, i estarà subjecta a l'ordenament jurídic privat en matèria d'adquisicions patrimonials i a la resta d'ordenament jurídic en allò que li siga aplicable.

 

Article 20. Règim pressupostari

El règim pressupostari, economicofinancer, de comptabilitat, d'intervenció i de control financer aplicable a l'AVAP serà l'establit, per a este tipus d'entitats, en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

L'avantprojecte de pressupost, una vegada aprovat, es remetrà a la conselleria a la qual estiga adscrita l'AVAP, perquè siga posteriorment elevat a la conselleria competent en matèria d'hisenda, a l'efecte d'aprovació i integració en el Pressupost de la Generalitat.

 

CAPÍTOL VI. Personal al servici de l'Agència

 

Article 21. Personal de l'AVAP

L'AVAP comptarà amb el personal propi necessari per a l'acompliment de les seues funcions, el qual es regirà per les normes de dret laboral que hi siguen aplicables, amb l'excepció del personal funcionari de les administracions públiques que s'hi adscriga, el qual es regirà per la legislació de la funció pública que hi resulte aplicable i la seua gestió correspondrà a la conselleria competent en matèria de funció pública.

 

Article 22. Servicis administratius i de gestió. [5]

1. Per a donar suport administratiu i de gestió a les diferents àrees de caràcter tècnic, dependran de la direcció general de l'AVAP els servicis següents:

a) Servici de Qualitat de l'Educació Superior i Innovació.

b) Servici de Gestió, Prospectiva i Servicis Públics.

2. Al Servici de Qualitat de l'Educació Superior i Innovació li correspondrà l'exercici de les funcions següents:

a) La gestió i tramitació administrativa dels procediments d'avaluació prèvia o d'emissió d'informe de l'activitat, exigida per la Llei Orgànica d'Universitats, per a la contractació de les figures de professorat contractat en què siga procedent.

b) La gestió dels procediments de valoració prèvia dels mèrits individuals docents, investigadors i de gestió del professorat, lligats a l'assignació singular i individual dels complements retributius addicionals que s'establisquen.

c) La tramitació dels recursos administratius que s'interposen davant de les resolucions del director general de l'AVAP en els procediments d'acreditació i avaluació del professorat.

d) La gestió dels procediments de seguiment, avaluació i acreditació dels ensenyaments oficials i els seus plans d'estudis.

e) La gestió dels informes previs a la creació o reconeixement d'universitats i a la creació, modificació o supressió de centres i ensenyaments, previstos en la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià.

f) La tramitació dels procediments d'informe previ a l'autorització de centres universitaris en l'estranger i de centres estrangers en la Comunitat Valenciana.

g) La gestió i tramitació dels informes previs a l'autorització d'instituts universitaris d'investigació, junt amb la tramitació del procediment per a la seua avaluació periòdica prevista en l'article 12 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat.

h) La gestió tècnica, administrativa i econòmica dels procediments d'avaluació de projectes, beques i ajudes per a investigació, desenrotllament i transferència de tecnologia de programes propis de la Generalitat i d'altres activitats d'investigació científica, desenrotllament tecnològic i d'innovació empresarial.

i) L'elaboració d'informes en les matèries d'educació superior, investigació i desenrotllament i transferència de tecnologia.

j) L'avaluació per a la millora de la garantia de qualitat de les universitats valencianes, a través de la realització d'auditories dels sistemes de gestió de qualitat de les universitats que integren el Sistema Valencià d'Universitats.

3. Al Servici de Gestió, Prospectiva i Servicis Públics li correspondrà l'exercici de les funcions següents:

a) La gestió economicopressupostària de l'Agència i l'elaboració del balanç i el compte de pèrdues i guanys.

b) L'elaboració de la proposta d'avantprojecte de pressupost de l'AVAP, així com la gestió del corresponent o corresponents programes pressupostaris, i l'elaboració de la informació sobre el seu estat d'execució, en relació al grau de compliment tant dels seus objectius com de les seues línies d'actuació i projectes.

c) L'elaboració del pla anual d'activitats i la memòria de gestió de l'AVAP.

d) La tramitació, en coordinació amb la resta de servicis de l'Agència, dels contractes i convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades en assumptes de competència de l'AVAP.

e) La coordinació de la informació corporativa que apareix en la pàgina web de l'Agència, en col·laboració amb les seues àrees tècniques.

f) L'organització de l'arxiu i del registre general de documents de l'AVAP.

g) La gestió del patrimoni de l'AVAP i la tramitació d'expedients d'adquisició, arrendament, cessió o posada a disposició d'immobles a favor de l'Agència, així com portar l'inventari de béns mobles de les seues dependències administratives.

h) La tramitació dels expedients relacionats amb la gestió de personal de l'AVAP i l'elaboració de la seua plantilla.

i) La realització d'estudis sobre la relació entre la universitat i l'empresa quant a demanda formativa, necessitats d'investigació científica, desenrotllament tecnològic i innovació empresarial.

j) La realització d'estudis relacionats amb el futur, la millora de l'eficàcia i l'eficiència dels sistemes valencians d'universitats, ciència i innovació.

k) La proposta d'objectius de qualitat per al sistema universitari valencià als efectes del seu finançament per part de l'administració i quantificar el seu grau de compliment per mitjà d'indicadors.

l) La participació en projectes internacionals i nacionals els resultats dels quals puguen ser rellevants per als fins anteriors.

m) La proposta i establiment, si és el cas, d'un sistema d'informació de suport a la coordinació, millora i seguiment del sistema universitari valencià.

4. Els servicis administratius i de gestió de l'AVAP, a més del personal propi que l'Agència puga contractar, en funció de les limitacions pressupostàries, es dotaran del personal funcionari que li siga adscrit, respectant les previsions de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, referides al codi de conducta, els principis de selecció i l'accés a l'ocupació pública de les persones amb discapacitat i en el marc establit, per a les entitats de dret públic, per la normativa reguladora del sector públic i fundacional de la Generalitat.

5. Al capdavant dels servicis de l'Agència hi haurà personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, i el seu nomenament s'efectuarà de conformitat amb el sistema de provisió de llocs establit en la legislació de la funció pública valenciana.

 

Article 23. Llocs de treball i retribucions

1. L'establiment i les posteriors modificacions de la plantilla i de la relació de llocs de treball tindran en compte els principis d'eficiència, economia i racionalització dels recursos.

2. Al personal propi de l'AVAP s'aplicarà el Conveni Col·lectiu vigent per al personal laboral de la Generalitat, i el seu règim de retribució serà el que, amb caràcter general, estiga establit per al personal al servici de ña Generalitat.

3. El personal funcionarial de la Generalitat que obtinga destinació en l'AVAP a través dels sistemes de provisió establits en la legislació de la funció pública conservarà la totalitat de drets que tinguera reconeguts, incloent-hi l'antiguitat, i mantindrà la situació administrativa en què es trobava.

4. La contractació de personal propi es realitzarà d'acord amb els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Única

Fins que no es procedisca a la constitució dels òrgans col·legiats previstos en el present reglament, correspondrà al president de l'AVAP l'exercici de totes aquelles funcions o actuacions que siguen necessàries per a l'efectiva posada en funcionament d'esta.

 

 

ANNEX II

 

- 23610 Cap de Servei d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat Universitària. A26 E049.

- 22734 Tècnic de Gestió de la Investigació. A24 E046.

- 22879 Cap de Negociat de Programes Tecnològics. C/D 16 E022.

- 22884 Cap de Negociat de Caixa Fixa. C/D 16 E022.

- 24404 Cap de Secretaria director/a General C/D 16 E032.

- 22949 Auxiliar de Gestió. D12 E015.

 

 



[1]  Apartat 1 de l'article 3 modificat pel Decret 116/2013, de 6 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), aprovat pel Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell. [2013/8706] (DOCV núm. 7106 de 09.09.2013) Ref. Base de dades 008398/2013.

[2]  Apartats 3 i 4 de l'article 8 modificats pel Decret 116/2013, de 6 de setembre, del Consell.

[3]  Apartat 2 de l'article 10 modificat pel Decret 116/2013, de 6 de setembre, del Consell.

[5]  Article 22 modificat pel Decret 116/2013, de 6 de setembre, del Consell.

 

Mapa web