Disposicion Consolidada

Texto h2

Decret 83/1994, de 26 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Valencià de Finances.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 2262 de 09.05.1994
Entrada en vigor :   10.05.1994
Origen disposició :   Conselleria Economia i Hisenda
Referència Base de Dades:   1010/1994
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   30.01.2014
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/1994/04/26/83/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Disposició derogada 30.01.2014

 

Decret 83/1994, de 26 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Valencià de Finances.

 

(DOCV núm. 2262 de 09.05.1994) Ref. 1010/1994

 

La disposició addicional vuitena de la Llei 7/1990, de 28 desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 1991, creà l'Institut Valencià de Finances com una entitat de dret públic subjecta a la Generalitat Valenciana, amb plena capacitat pública i privada, quedant adscrit a la Conselleria d'Economia i Hisenda.

Com a compliment del manament contingut en la llei esmentada, s'aprovà el reglament de l'institut per mitjà del Decret 97/1991, de 10 de juny, del Govern Valencià. L'experiència acumulada durant el temps transcorregut des d'aleshores ha demostrat la validesa del disseny inicial, malgrat això, resulta ara oportú introduir-hi certes modificacions en la distribució de funcions dels òrgans de govern de l'Institut; es persegueix compaginar el màxim respecte a la legalitat vigent alhora que optimitzar l'eficàcia i l'eficiència en la gestió.

Així mateix, resulta convenient aprofitar aquesta ocasió per a refondre posteriors modificacions puntuals del decret 97/1991 esmentat, com també adaptar-lo a certes reformes legislatives produïdes després de la seua entrada en vigor.

Per tot això, a proposta del conseller d'Economia i Hisenda, i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià en la reunió del dia 26 d'abril de 1994,

 

DECRETE

 

Article únic

Queda aprovat el Reglament de l'Institut Valencià de Finances que figura com annex d'aquest decret.

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Queden derogats el Decret 97/1991, de 10 de juny, del Govern Valencià, pel qual s'aprovà el Reglament de l'Institut Valencià de Finances, i els decrets 178/1991, de 15 d'octubre, i 17/1993, de 8 de febrer, ambdós del Govern Valencià, pels quals es modificava el Reglament de l'Institut Valencià de Finances.

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 26 d'abril de 1994

 

El President de la Generalitat Valenciana,

JOAN LERMA I BLASCO

 

El Conseller d'Economia i Hisenda,

AURELIO MARTÍNEZ ESTÉVEZ

 

 

ANNEX

Reglament de l'Institut Valencià de Finances [1]

 

CAPÍTOL I. Naturalesa i règim jurídic

 

Article primer. Naturalesa jurídica [2]

1. L'Institut Valencià de Finances és una entitat de dret públic subjecta a la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat pública i privada.

2. Per al compliment dels seus fins, l'Institut Valencià de Finances actuarà de forma autònoma respecte a l'Administració de la Generalitat, sense perjuí del que disposa l'Article 27 d'este reglament.

3. L'Institut Valencià de Finances està adscrit a la conselleria competent en matèria d'hisenda.

 

Article segon. Règim jurídic

1. L'Institut Valencià de Finances es regeix pel que disposa la disposició addicional vuitena de la Llei 7/1990, de 28 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 1991, i aquest reglament. També se li aplicarà el que estableix la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana per a les empreses públiques, si bé no li afectarà la limitació establerta en l'article 86 del text refós d'aquesta llei, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Govern Valencià.

2. Sense perjudici del que disposa l'apartat anterior, les activitats de l'Institut Valencià de Finances es regiran per l'ordenament jurídic privat, excepte les relacionades amb l'exercici de les funcions esmentades en les lletres f) i g) de l'apartat 1 de l'article 4 d'aquest reglament, que es sotmetran a les normes del dret administratiu i a les altres normes que resulten aplicables a l'exercici d'aquestes funcions.

3. Les resolucions de l'Institut Valencià de Finances que posen fi a procediments administratius podran ser objecte de recurs ordinari davant el conseller d'Economia i Hisenda.

 

CAPÍTOL II. Fins i funcions

 

Article tercer. Fins

L'Institut Valencià de Finances tindrà com a fins:

a) Actuar com a principal instrument de la política de crèdit públic del Govern Valencià.

b) Contribuir a l'exercici de les competències de la Generalitat Valenciana sobre el sistema financer.

 

Article quart. Funcions

1. Per a la consecució dels seus fins, l'Institut Valencià de Finances podrà realitzar les funcions següents:

a) Controlar, coordinar i canalitzar l'oferta de crèdit públic.

b) Concedir crèdits, avals i altres caucions a favor d'entitats autònomes, corporacions públiques i empreses públiques i privades.

c) Participar en el capital o prestar suports financers a societats que faciliten el finançament o la promoció d'empreses no financeres.

d) Prestar els serveis de tresoreria de la Generalitat Valenciana, de les empreses, entitats autònomes i institucions que en depenen, quan se li atribuesquen. També podrà prestar serveis de tresoreria d'altres empreses o institucions del sector públic o privat, a petició d'aquests. Així mateix, podrà contractar qualsevol instrument d'ús en els mercats financers.

e) Efectuar la gestió de l'endeutament de la Generalitat Valenciana i de les seues entitats autònomes i empreses, quan se li atribuesca. Potenciar els mercats primaris i facilitar la liquiditat en els mercats secundaris, dels títols emesos.

f) Exercir les funcions relatives al control, inspecció i disciplina de les entitats financeres que estiguen sota la tutela administrativa de la Generalitat Valenciana, així com de la banca privada, en els termes que dispose la legislació bàsica estatal. [3]

g) Exercir les competències assignades a la Generalitat Valenciana en matèria de mercat de valors, quan se li atribuesquen.

h) Prestar assessorament en matèria financera a les distintes conselleries i emetre informes per al Govern Valencià, a petició d'aquest o per iniciativa pròpia.

i) Representar la Generalitat Valenciana en aquelles qüestions d'índole financera que el Govern Valencià li encomane.

j) Qualsevol altres que li atribuesquen les lleis o que li encomane el Govern Valencià en l'àmbit de les seues competències.

2. Les atribucions de competències que s'assignen a l'institut s'hauran de dur a terme mitjançant decret del Govern Valencià, que en determinarà el contingut i l'abast.

3. L'actuació de l'institut es realitzarà d'acord amb les bases i l'ordenació de l'activitat econòmica general i la política monetària de l'estat, i d'acord amb l'ordenació del crèdit i la banca.

 

CAPÍTOL III. Òrgans de govern

 

Secció primera. Disposició general

 

Article quint. Òrgans de Govern [4]

1. Els òrgans de govern de l'Institut són el Consell General, la Comissió d'Inversions, el Comité de Finançament Empresarial i el director general.

2. El Consell General és l'òrgan col·legiat a què correspon el suprem govern, administració, direcció i representació de l'Institut.

3. La Comissió d'Inversions és l'òrgan ordinari de govern, gestió i administració.

4. El Comité de Finançament Empresarial establix la política creditícia de l'IVF i aprova les operacions de crèdit, garanties i qualsevol altre instrument de caràcter financer per a entitats de caràcter privat.

5. El director general exercirà l'execució diària de les activitats pròpies de l'Institut, amb vista a la seua administració i gestió, dins dels límits i d'acord amb les directrius assenyalades per la Comissió d'Inversions i, si és el cas, pel Consell General. En particular, exercirà les competències atribuïdes a l'Institut que es troben sotmeses a normes de dret administratiu.

 

Secció segona. El Consell d'Administració

 

Article sext. Composició [5]

1. El Consell General estarà integrat per:

a) El president, que serà el conseller competent en matèria d'hisenda.

b) Quatre vocals representants de l'Administració de la Generalitat, que seran els titulars de les secretaries autonòmiques competents en matèria d'hisenda, sector públic, economia i agricultura.

c) Quatre vocals designats pel Consell, dos d'ells a proposta del conseller competent en matèria d'hisenda i dos d'ells a proposta del conseller competent en matèria d'economia, entre persones de reconeguda competència, prestigi i experiència en l'àrea de l'economia i finances.

d) Tres vocals designats per les organitzacions sindicals més representatives a la Comunitat Valenciana, segons el que disposen els Articles 6 i 7 de la Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical.

e) Tres vocals designats per les organitzacions empresarials que gaudisquen de capacitat representativa, d'acord amb el que establix la disposició addicional sexta de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març.

2. El Consell General designarà, entre els seus membres, la persona que actuarà com a secretari.

3. Assistiran a les reunions del Consell General, amb veu però sense vot, el director general de l'Institut, així com un representant de l'Advocacia de la Generalitat en tasques d'assessorament jurídic.

Així mateix, el/la president/a del Consell General podrà invitar l'auditor intern de l'entitat i qualsevol persona que tinga relació amb els assumptes a tractar en les reunions del Consell a participar, amb veu i sense vot, d'estes

 

Article seté. El president

1. El president del Consell d'Administració serà, alhora, president de l'Institut. Si no n'hi hagués o en cas d'absència, seria substituït pel vocal representant de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

2. Així mateix, correspondrà al president la representació judicial i extrajudicial de l'Institut, sense perjudici de les delegacions i apoderaments expressament acordats.

 

Article vuité. Facultats [6]

El Consell general tindrà les funcions següents:

a) Definir anualment les línies generals d'actuació de l'Institut d'acord amb les directrius emanades del Consell.

b) Aprovar l'avantprojecte de pressupost de l'Institut.

c) Aprovar els comptes que ha de rendir l'Institut, als efectes del control financer establit en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

d) Aprovar la memòria anual d'activitats de l'Institut.

e) Aprovar l'organització interna i la plantilla de l'Institut, a proposta del director general, amb un informe previ de la Comissió d'Inversions.

f) Aprovar les convocatòries de proves d'accés a l'Institut, i establir les característiques d'estes i els criteris que s'han de seguir per a la selecció i admissió del personal, a proposta de la Comissió d'Inversions.

g) Aprovar la retribució del personal de l'Institut, a proposta de la Comissió d'Inversions.

h) Designar les persones que han de tindre la representació de la Generalitat en qüestions d'índole financer, quan alguna disposició ho preveja o el Consell li l'encomane.

i) Establir el límit anual d'assumpció de risc per concessió d'operacions de préstecs, garanties o qualsevol altre instrument de caràcter financer per part del Comité de Finançament Empresarial.

 

Article nové. Periodicitat de les reunions [7]

El Consell General es reunirà tantes vegades com siga necessari per a l'exercici de les seues funcions. En tot cas, es reunirà almenys tres vegades a l'any.

 

Article deu. Convocatòria

1. La convocatòria de les reunions del Consell d'Administració correspon al seu president, per iniciativa pròpia o a proposta d'almenys un terç dels seus membres. Aquesta proposta, que s'haurà de fer mitjançant escrit motivat, ha de dur adjunt l'ordre del dia de la convocatòria.

2. La convocatòria haurà de ser notificada amb 72 hores d'antelació, com a mínim, a la realització de la sessió i haurà de dur, adjunt, l'ordre del dia. No obstant això, en casos d'urgència, podrà efectuar-se la convocatòria en un termini menor, sempre que es realitze en condicions que permeten assegurar-ne la recepció per tots els membres.

3. En qualsevol cas, el Consell d'Administració quedarà vàlidament constituït, encara que no s'haguessen complert els requisits de convocatòria, quan, trobant-s'hi presents tots els seus membres, així ho acordaren per unanimitat.

 

Article onze. Constitució

Perquè es constituesca vàlidament el Consell d'Administració serà necessària l'assistència a la reunió de la majoria absoluta dels seus membres en primera convocatòria. Si no hi hagués aquest quòrum, es reuniria el consell mitja hora més tard, en segona convocatòria; en aquest cas haurà d'assistir-hi, almenys, la tercera part dels seus membres

 

Article dotze. Deliberacions

Les deliberacions del Consell d'Administració tindran caràcter reservat.

 

Article tretze. Acords

Els acords del Consell d'Administració s'adoptaran per majoria simple dels membres assistents, llevat aquells supòsits en què expressament s'exigesca una majoria qualificada. El president del consell, o qui el substituesca, tindrà vot de qualitat.

 

Article catorze. Actes

1. De cada sessió que realitze el Consell d'Administració, el secretari n'alçarà acta. Les actes, firmades pel president i el secretari, s'aprovaran en la mateixa reunió, o dins dels 10 dies hàbils següents a la realització d'aquesta; en aquest cas, hauran de ser aprovades pel president i dos vocals designats a aquest efecte pel consell.

2. Les actes quedaran sota la custòdia del secretari, el qual podrà expedir les oportunes certificacions dels acords aprovats, amb el vist i plau del president.

 

Secció tercera. La Comissió Executiva

 

Article quinze. Composició [8]

1. La Comissió d'Inversions estarà integrada per:

a) El president, que serà el president del Consell General, qui podrà delegar en el representant de la conselleria competent en matèria d'hisenda en el Consell General.

b) Un mínim de quatre i un màxim de sis vocals, triats pel Consell General d'entre els vocals d'este.

2. Actuarà com a secretari de la Comissió d'Inversions, amb veu però sense vot, el director general de l'Institut.

 

Article setze. Facultats [9]

1. La Comissió d'Inversions tindrà, a més de totes aquelles altres que li delegue el Consell General, les facultats següents:

a) Determinar les característiques i condicions generals dels crèdits i avals a concedir per l'Institut a entitats de caràcter públic.

b) Aprovar les operacions de crèdit, avals i altres caucions destinades a entitats de caràcter públic, sense perjuí de les reservades al director general en virtut de delegació de la Comissió, dins dels límits que se li establisquen.

c) Establir el programa d'endeutament de l'Institut Valencià de Finances, dins de les línies generals d'actuació definides pel Consell General.

d) Acordar convenis de finançament o de col·laboració financera així com qualsevol altre instrument de naturalesa jurídica, econòmica o financera amb altres institucions financeres, públiques i privades, tant d'àmbit nacional com internacional dins de l'àmbit i finalitats de la Comissió d'Inversions.

e) La realització de contractes necessària per al funcionament ordinari de l'Institut, sense perjuí de les facultats atribuïdes al director general en l'Article 22.

2. De les activitats que realitze la Comissió d'Inversions en l'exercici de les funcions delegades pel Consell haurà de donar compte a este periódicamente.

 

Article disset. Periodicitat de les reunions [10]

La Comissió d'Inversions es reunirà tantes vegades com siga necessari per a l'exercici de les seues funcions.

 

Article divuit. Normes de funcionament

1. Les normes establertes per al Consell d'Administració relatives a la convocatòria, validesa de les reunions i dels acords, actes i caràcter reservat de les deliberacions seran igualment aplicables per a la Comissió Executiva, llevat el que es disposa en els apartats següents d'aquest article.

2. La convocatòria de la Comissió Executiva haurà de ser notificada amb una antelació mínima de 48 hores, llevat els casos d'urgència.

3. Per a la vàlida constitució de la Comissió Executiva serà necessari comptar amb la presència de la majoria absoluta dels seus components.

4. Si no n'hi ha o en absència del president de la Comissió Executiva, correspondrà representar la presidència al vocal de major edat, sense perjudici del que estableix l'article 15.1.a) d'aquest reglament.

 

Secció tercera bis. Comité de Finançament Empresarial. [11]

 

Article díhuit bis. Composició i funcionament

1. El Comité de Finançament Empresarial estarà integrat per:

a) El president, que serà el secretari autonòmic competent en matèria d'economia, vocal del Consell General, que podrà aprovar operacions de crèdit, avals i altres caucions, dins dels límits que establisca el Comité de Finançament Empresarial, així com atorgar apoderaments de les seues facultats a favor dels vocals del Comité i del personal de l'Institut, i donar compte al Comité de Finançament Empresarial.

El president del Comité de Finançament Empresarial serà competent, a més, per a executar i fer complir els acords en vigor adoptats per la Comissió d'Inversions de l'Institut Valencià de Finances relacionats amb l'àmbit competencial del Comité, per la qual cosa tota referència feta en els mencionats acords al president o al director general de l'Institut haurà d'entendre's feta al president del Comité de Finançament Empresarial.

b) Els dos vocals del Consell General designats pel Consell, a proposta del conseller competent en matèria d'economia, entre persones de reconeguda competència, prestigi i experiència en l'àrea de l'economia i finances.

2. Actuarà com a secretari del Comité de Finançament Empresarial, amb veu però sense vot, el director general de l'Institut.

3. Les normes de funcionament establides per a la Comissió d'Inversions seran igualment d'aplicació per al Comité de Finançament Empresarial.»

 

Article díhuit ter. Facultats

El Comité de Finançament Empresarial tindrà les facultats següents:

a) Determinar les característiques i condicions generals dels crèdits i avals a concedir per l'Institut a entitats de caràcter privat.

b) Aprovar les operacions de crèdit, avals i altres caucions destinades a entitats de caràcter privat, sense perjuí de les reservades al seu president en virtut de delegació del Comité, dins dels límits que se li establisquen.

c) Promoció de nous instruments de finançament empresarial com, entre altres, fons de capital risc, préstecs participatius, línies de mediació i microcrèdits.

d) La coordinació institucional en aquelles matèries relacionades amb el finançament i suports a les empreses privades, davant d'òrgans de l'Administració europea (BEI i FEI), Administració central (ICO), i autonòmica.

e) La gestió de plans de suport al finançament empresarial.

f) La participació en societats que faciliten finançament a empreses privades.

g) Atorgar i revocar poders al president del Comité de Finançament Empresarial per a l'execució d'allò que s'ha acordat en l'àmbit de les funcions del Comité.

h) Aprovar la creació i participació en el capital de societats mercantils o cooperatives, sempre que siga com a conseqüència d'actuacions emmarcades en l'àmbit funcional del Comité de Finançament Empresarial. Tot això sense perjuí de les limitacions, autoritzacions i informes que resulten necessaris d'acord amb la normativa vigente.

 

Secció quarta. El director general

 

Article dinou. Nomenament [12]

El Consell d'Administració tindrà les facultats següents:

a) Definir anualment les línies generals d'actuació de l'Institut, d'acord amb les directrius emanades del Govern Valencià.

b) Aprovar l'avantprojecte de pressupost de l'Institut.

c) Aprovar els comptes que ha de rendir l'Institut als efectes del control financer establit en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.

d) Aprovar la memòria anual d'activitats de l'Institut.

e) Aprovar l'organització interna i la plantilla de l'Institut, a proposta del director general, amb l'informe previ de la Comissió Executiva.

f) Aprovar les convocatòries de proves d'accés a l'Institut i establir-ne les característiques i els criteris que s'han de seguir per a la selecció i admissió del personal, a proposta de la Comissió Executiva.

g) Aprovar la retribució del personal de l'Institut, a proposta de la Comissió Executiva.

h) Aprovar la creació, o participació en el capital, de societats mercantils o cooperatives. Quan la participació en aquestes societats fóra majoritària es requeriria, en tot cas, autorització del Govern Valencià.

i) Designar les persones que han de tenir la representació de la Generalitat Valenciana en qüestions d'índole financera, quan alguna disposició ho preveja o el Govern Valencià li ho encomane.

 

Article 20. Exclusivitat [13]

L'exercici del càrrec de director general requereix dedicació exclusiva i serà incompatible amb qualsevol activitat retribuïda tant de caràcter públic com privat, llevat l'administració del propi patrimoni.

No obstant això, les funcions de director general de l'Institut podran ser acumulades a les del sotssecretari de Política Financera i Tresor de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública o en el secretari general d'aquesta.

 

Article vint-i-un. Substitució [14]

En el cas d'absència o malaltia del director general, el conseller d'Economia i Hisenda designarà la persona que haja de substituir-lo.

 

Article vint-i-dos. Facultats

Sense perjudici d'altres facultats que puga delegar-li la Comissió Executiva, o, si s'escau, el Consell d'Administració, el director general tindrà les atribucions següents:

a) Dur la firma de l'Institut.

b) Rendir comptes davant la Comissió Executiva del compliment del pressupost.

c) Elaborar el programa d'actuació anual, l'avantprojecte de pressupostos, els estats financers d'exercici i la memòria d'activitats de l'Institut, que haurà d'elevar, per mitjà de la Comissió Executiva, per a l'aprovació del Consell d'Administració.

d) Executar i fer complir les normes administratives de l'Institut i els acords del Consell d'Administració i de la Comissió Executiva.

e) Autoritzar despeses i ordenar pagaments, i també la contractació necessària per al funcionament ordinari de l'Institut, fins al límit que, si s'escau, assenyale el Consell d'Administració, i donar-ne compte a la Comissió Executiva.

f) Dirigir i supervisar l'actuació de tots els serveis i dependències de l'Institut, i podrà dictar les ordres i les instruccions oportunes per a aconseguir la comesa i l'eficaç funcionament de l'Institut.

g) Elevar a la Comissió Executiva la proposta de convocatòria per a la provisió de determinats llocs de treball, en funció de les necessitats de personal.

h) Exercir la superior direcció del personal de l'Institut i el seu règim disciplinari.

i) Decidir sobre les qüestions urgents que puguen presentar-se, i donar-ho a conéixer, tant prompte com siga possible, a l'òrgan col·legiat competent.

j) Aprovar operacions de crèdit, avals i altres caucions a entitats de caràcter públic, dins dels límits que establisca la Comissió d'Inversions. [15]

k) Atorgar apoderaments de les seues facultats a favor del personal de l'Institut, i donar-ne compte a la Comissió Executiva.

l) Emetre els dictàmens i els informes que siguen preceptius legalment o que tinguen per destinatari el Govern Valencià.

m) Resoldre les sol·licituds d'autorització administrativa que siguen preceptives per a la realització d'actes i operacions que, segons la normativa vigent, siguen competència de l'Institut.

n) Dictar instruccions i recomanacions en matèria de coordinació i control de l'activitat creditícia de les institucions públiques de crèdit dependents de la Generalitat Valenciana.

o) Exercir totes les competències atribuïdes o delegades en l'Institut en matèria del mercat de valors, endeutament i tresoreria, tant de la Generalitat Valenciana, de les seues entitats autònomes i empreses i institucions, com del mateix Institut; i també la coordinació de l'endeutament de les entitats autònomes i empreses públiques d'aquesta. Amb aquesta finalitat podrà contractar qualsevol instrument d'ús en els mercats financers.

p) Formular requeriments, instruccions o recomanacions a entitats o intermediaris financers sota la tutela administrativa de la Generalitat Valenciana.

q) Imposar les sancions que corresponguen legalment per la comissió d'infraccions de normes d'ordenació i disciplina, en l'exercici de la potestat de sanció sobre entitats o intermediaris financers, sense perjudici d'aquelles la imposició de les quals siga competència del Govern Valencià o del conseller d'Economia i Hisenda.

r) Qualsevol altres funcions que requeresca la gestió i l'administració ordinària de l'Institut i no estiguen atribuïdes al Consell d'Administració o a la Comissió Executiva.

 

CAPÍTOL IV. Personal

 

Article vint-i-tres. Règim

1. El personal al servei de l'Institut es regirà per normes de dret laboral o privat. Sense perjudici d'açò, s'hi podran integrar funcionaris de carrera, sense minva dels seus drets, per a exercir funcions que comporten l'exercici de potestats administratives. El règim jurídic del personal funcionari que s'integre, serà l'establit en la legislació sobre funció pública valenciana, sense perjudici de les peculiaritats que li siguen pròpies. [16]

2. La contractació de personal es realitzarà mitjançant les corresponents proves d'admissió establertes i convocades pel Consell d'Administració de l'Institut, d'acord amb els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

 

CAPÍTOL V. Recursos i règim econòmic

 

Article vint-i-quatre. Recursos

Els recursos econòmics de l'Institut estan constituïts per:

a) La dotació inicial de l'Institut, més els increments que en el seu fons social es produïsquen. [17]

b) Les consignacions previstes en els pressupostos de la Generalitat Valenciana.

c) Les rendes i els productes que generen els béns i els drets que integren el patrimoni de l'Institut.

d) Els ingressos procedents dels serveis prestats per l'Institut.

e) Les subvencions o aportacions voluntàries d'entitats i institucions, tant públiques com privades o de particulars.

f) Les aportacions d'altres institucions financeres, públiques o privades, que s'establesquen d'acord amb les lleis o per mitjà de convenis de finançament o de col·laboració financera amb l'Institut.

g) Les emissions de valors de renda fixa o altres operacions d'endeutament i els recursos derivats de la gestió integral dels actius i passius, en particular de la titulització dels seus crèdits d'acord amb la normativa sobre titulització d'actius. Així mateix, els provinents d'altres operacions financeres distintes de les assenyalades en l'incís anterior, concordes amb la mateixa finalitat de l'Institut. [18]

h) Els provinents d'altres operacions financeres distintes de les de la lletra anterior.

i) Els dipòsits que constituesquen en l'Institut altres institucions públiques o intermediaris financers.

 

Article vint-i-cinc. Avals

1. L'Institut Valencià de Finances podrà prestar avals a entitats i empreses dins del límit màxim fixat amb aquesta finalitat per la Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a cada exercici.

2. L'Institut podrà prestar garanties de qualsevol tipus sobre operacions financeres, siga quina siga la modalitat de la seua instrumentació.

 

Article vint-i-sis. Límit endeutament i garantia [19]

1. Els recursos aliens obtinguts per l'Institut, siga quina siga la modalitat de la seua instrumentació, no hauran de sobrepassar el límit que establisca la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a cada exercici.

2. Les obligacions patrimonials de l'Institut Valencià de Finances tenen la garantia de la Generalitat en els mateixos termes que els de la seua hisenda. L'esmentada garantia té el caràcter de solidària, explícita, incondicional i irrevocable.

 

Article vint-i-set. Endeutament

1. Els recursos aliens obtinguts per l'Institut, siga quina la modalitat d'instrumentació, no hauran de sobrepassar el total de cinc vegades els fons propis.

2. Les obligacions patrimonials de l'Institut tenen la garantia de la Generalitat Valenciana en els mateixos termes que els de la seua hisenda.

 

Article vint-i-set. Normes d'actuació econòmica

1. En l'exercici de les seues funcions l'Institut Valencià de Finances s'ha d'ajustar a les disposicions de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana o de les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat Valenciana que li siguen aplicables, i, en particular, allò referent a l'elaboració de pressupost, a la comptabilitat i al seu control financer.

2. Així mateix, sense perjudici del que disposa l'apartat 3 de l'article 4 d'aquest reglament, l'actuació de l'Institut se sotmetrà a les directrius generals que en relació amb la política creditícia li puga assenyalar el Govern Valencià, i s'acomodarà al que preveuen els programes econòmics regionals, si s'escau.

 

CAPÍTOL VI Altres disposicions [20]

 

Article 28. Actuació inspectora

1. Les actes esteses pels serveis d'inspecció d'entitats financeres de l'Institut tenen naturalesa de documents públics i són prova dels fets a què es referisquen, sense perjudici de les proves que en defensa dels respectius drets o interessos puguen assenyalar o aportar els mateixos interessats.

2. En l'exercici de les seues funcions, el personal dels serveis esmentats té el caràcter d'agent de l'autoritat, i pot demanar l'auxili de les altres autoritats competents o dels seus agents, si són obstruïts o pertorbats en aquest exercici.

 

Article 29. Deure de guardar secret

Els membres dels òrgans de govern i el personal de l'Institut hauran de guardar secret, fins i tot després de cessar en les seues funcions, de totes les informacions de naturalesa reservada que conegueren en l'exercici dels seus càrrecs o funcions. La infracció d'aquest deure determinarà les responsabilitats previstes en les lleis.

 

Article 30. Règim d'incompatibilitats

Els membres dels òrgans de govern de l'Institut no podran exercir durant el seu govern activitats professionals relacionades amb institucions financeres privades o amb entitats subjectes a supervisió d'aquest, o, en general, relacionades amb les competències de l'Institut.

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL ÚNICA [21]

 

Totes les referències contingudes en el Reglament de l'Institut Valencià de Finances, relatives al conseller i Conselleria d'Economia i Hisenda, s'entendran efectuades respectivament al «conseller competent en matèria d'hisenda» i a la «conselleria competent en matèria d'hisenda» sense perjuí del que disposa la disposició transitòria segona del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat per este decret, en virtut del qual es modifica també este Reglament de l'Institut Valencià de Finances

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 

Primera

Sense perjudici del que disposa l'article 23 d'aquest reglament, podran adscriure's a l'Institut els funcionaris de la Generalitat Valenciana que estiguen desplegant les activitats corresponents a les funcions que se li atribuesquen, per un període que no excedirà de dos mesos des de la data d'atribució de competències.

 

Segona

Durant el període transitori a què es refereix la disposició transitòria anterior, els funcionaris afectats es trobaran en situació d'actiu, llevat que haguessen optat per integrar-se en la plantilla de personal laboral de l'Institut en llocs de treball d'almenys el mateix grup i categoria en què es trobaven classificats els llocs que estaven ocupant, amb reconeixement de l'antiguitat que els corresponga. En aquest cas, els funcionaris esmentats quedaran en situació d'excedència voluntària automàtica, amb els drets que legalment els corresponguen.

 

 



[1]  Tota referència feta en el Reglament de l'Institut Valencià de Finances al Consell d'Administració s'entendrà feta al Consell General. Així mateix tota referència feta en aquest Reglament a la Comissió Executiva s'entendrà feta a la Comissió d'Inversions, modificació feta pel Decret 78/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Decret 83/1994, de 26 d'abril, del Govern Valencià, que aprovà el Reglament de l'Institut Valencià de Finances (DOCV núm. 3765 de 06.06.2000) Ref. Base de dades 1859/2000.

[2]  Article 1 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, por el que se aprueba el Reglamento Orgánico y Funcional de la Conselleria de Hacienda y Administración Pública. [2013/857] (DOCV núm. 6953 de 29.01.2013) Ref. Base Datos 000865/2013

[3]  Apartat f) de l'article 4 modificat pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[4]  Article 5 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener.

[5]  Article 6 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener.

[6]  Article 8 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener.

[7]  Article 9 modificat pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[8]  Article 15 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener.

[9]  Article 16 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener.

[10]  Article 17 modificat pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[11]  Secció tercera bis, introduïda pel Decret 20/2013, de 25 de gener.

[12]  Article 19 modificat pel Decret 206/1995, de 24 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Decret 83/1994, de 26 d'abril, el qual aprovà el Reglament de l'Institut Valencià de Finances. [95/5934] (DOCV núm. 2559 de 26.07.1995) Ref. Base de dades 1929/1995

[13]  Article 20 modificat pel Decret 29/1997, de 26 de febrer de 1997, del Govern Valencià, pel qual es fa una nova redacció de l'article 20 del Decret 83/1994, de 26 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Valencià de Finances.(DOCV núm. 2942 de 01.03.1997) Ref. Base de dades 0527/1997

[14]  Article 21 modificat pel Decret 206/1995, de 24 de juliol.

[15]  Apartat j) de l'article 22 modificat pel Decret 20/2013, de 25 de gener.

[16]  Apartat 1. de l'article 23 modificat pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[17]  Apartat a) de l'article 24 modificat pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[18]  Apartat g) de l'article 24 modificat pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[19]  Article 26 modificat por el Decret 20/2013, de 25 de gener.

[20]  Capítol VI introduït pel Decret 78/2000, de 30 de maig.

[21]  Disposició Addicional Única, introduïda pel Decret 20/2013, de 25 de gener.

 

Mapa web