Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET 41/2001, de 27 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i del Règim Jurídic del SERVEF.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 3950 de 01.03.2001
Entrada en vigor :   01.03.2001
Origen disposició :   Conselleria Economia, Hisenda i Ocupació
Referència Base de Dades:   0881/2001
Número identificador:   2001/X1908
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   01.01.2014
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2001/02/27/41/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Disposició derogada 01.01.2014

 

Decret 41/2001, de 27 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i del Règim Jurídic del SERVEF.

 

(DOCV núm. 3950 de 01.03.2001) Ref. 0881/2001

 

La gran dimensió social que té el problema de la desocupació i la constant formació professional dels treballadors han confluït en una concertació entre els agents socials i econòmics i el Govern Valencià, que han apostat des de fa temps per dotar la societat valenciana dels instruments de l'administració autonòmica mateix per anar adquirint cotes de benestar social que permeten incorporar la societat valenciana a paràmetres d'integració i de competitivitat europea en el millor dels graus possibles.

En aquest sentit, s'ha realitzat una aposta per assumir, com una comunitat autònoma històrica més, les màximes competències de què l'Administració Central de l'Estat pot desprendre's, i de conformitat amb el títol autonòmic, la Comunitat Valenciana va rebre les plenes competències en matèria d'intermediació laboral el gener de 1999, gestionades per mitjà de la xarxa d'oficines de l'INEM. Amb aquesta transferència es consumava una operació fragmentada en el temps per la qual la Comunitat Valenciana aconseguia tenir plenes competències en matèria de gestió de la formació professional ocupacional, la intermediació laboral, les condicions laborals i el foment d'ocupació.

Aquest repte, que ha sigut consensuat en el marc de l'Acord Valencià per l'Ocupació i la Formació (AVEF), va ser culminat amb la creació d'un organisme autònom capaç de gestionar de manera integral i per primera vegada en la història administrativa de l'estat autonòmic, el feix de competències de gestió derivades de la formació professional ocupacional, la intermediació laboral des d'una perspectiva de mercat d'oportunitats, i la conjunció amb les polítiques actives d'ocupació.

Aquest organisme és el Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), i fruit del citat Acord va sorgir el projecte de llei de creació del citat ens, que després de l'àgil tramitació parlamentària, va concloure en l'aprovació per unanimitat de tota la Cambra de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, que va ser publicada en el DOGV núm. 3.737, del dia 26 d'abril de 2000.

Recordarem que la disposició transitòria establia un mandat per a donar plena participació dels agents socials i econòmics en l'elaboració del present Reglament, la qual s'ha aconseguit plenament. Una vegada consensuat l'esborrany del Reglament d'Organització i Règim Jurídic del SERVEF, després de ser sotmés a coneixement dels diversos agents socials i econòmics i d'haver aportat els suggeriments respectius (amb els quals s'ha enriquit el contingut del citat Reglament), ha sigut sotmés als tràmits preceptius per a la correcta aprovació pel Consell de la Generalitat Valenciana.

El present Reglament, que consta de 31 articles, arreplega de la manera més exhaustiva possible una estructuració organitzativa i funcional de les distintes àrees de competències que s'integren al seu si, des d'una òptica essencialment desconcentrada, per la qual es dota el nou ens de plena autonomia per a l'exercici de les seues competències. Aquest ens tindrà una presència territorialitzada molt àmplia a través de la seua xarxa de centres propis i dels col·laboradors, en els quals els principis de descentralització i d'eficiència estan basats en un esforç de dotar totes les unitats administratives de les aplicacions més innovadores en matèria tecnològica per tal de garantir els principis d'universalitat, de transparència i d'accessibilitat dels usuaris als servicis administratius que puga fer realitat la consecució dels objectius proposats pel Govern Valencià, i de dotar la societat valenciana de la millor formació professional i d'un mercat de treball àgil que permeta emprar mes valencians i valencianes en la nova societat del segle XXI, tot  desaparéixer els obstacles per aconseguir una societat de l'ocupació més qualificada i amb ocupació més estable.

 

En conseqüència, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu, i després de la deliberació del Govern Valencià en la reunió del dia 27 de febrer de 2001,

 

ORDENE

 

Article únic

S'aprova el Reglament d'Organització i del Règim Jurídic del Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) el text del qual s'inclou en l'annex.

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

 

Única

La plena assumpció de les competències i de les funcions del SERVEF previstes en aquest Reglament es realitzarà d'acord amb les dotacions pressupostàries que habiliten i garantisquen el correcte exercici de les citades competències.

En tot cas, el SERVEF exercirà plenament totes les seues competències en el termini màxim de dos anys des de l'entrada en vigor de la llei de constitució. Per tal d'aconseguir això, el Govern Valencià adoptarà les mesures necessàries.

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 

Primera

Integrarà l'estructura de personal del SERVEF la totalitat dels mitjans humans i dels llocs de treball que, al seu dia, van ser transferits per l'Administració de l'Estat en les matèries pròpies del nou ens, i que actualment està integrada en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

L'adscripció de tots els mitjans humans i materials que componen l'estructura orgànica i funcional del SERVEF es realitzarà el dia en què entre en vigor el present Reglament. El SERVEF se subrogarà en tots els drets i les obligacions dels mitjans humans i patrimonials que se li afecten per a l'exercici de les seues competències, i s'hi integrarà el personal que actualment preste els seus servicis en l'estructura de l'Àrea d'Ocupació de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, amb adscripció als nous llocs de treball de l'estructura organitzativa del SERVEF.

Una vegada constituït el Consell de Direcció, aquest coneixerà, amb caràcter previ, la Relació de Llocs de Treball i el pla de formació del personal afectat per la nova estructura organitzativa i funcional que confeccionarà la conselleria competent en matèria de funció pública en el termini de sis mesos a comptar des de l'entrada en vigor del present Reglament.

 

Segona

El personal integrat en el SERVEF l'adscripció del qual coincidisca amb els seus actuals llocs de treball, exercirà les mateixes funcions i les que es descriuen en aquest Reglament en el moment de la seua vigència.

En aquells casos en què no coincidisca la denominació del seu lloc de treball en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb els previstos en el present Reglament, es realitzaran els canvis de classificació de manera automàtica a l'entrada en vigor del present Reglament, sense perjuí de la necessària intervenció de l'òrgan competent en matèria de funció pública.

 

Tercera

Tot el personal laboral de caràcter indefinit transferit de l'antic INEM inclòs en el Conveni Col·lectiu d'àmbit estatal per al personal laboral del Ministeri de Treball i Afers Socials, s'integrarà en el SERVEF i conservarà en idèntica forma els seus drets i obligacions que tingueren reconeguts a l'entrada en vigor del present Reglament.

 

Quarta

El Consell General i el Consell de Direcció es constituiran en el termini màxim d'un mes des de l'entrada en vigor d'aquest Reglament. A aquest efecte, les entitats representades comunicaran la proposta de representants i hi afegiran una llista de suplents en cas de substitució per qualsevol motiu.

 

Cinquena

En el termini d'un mes a l'entrada en vigor del present Reglament, la Secretaria General i la Direcció General de Patrimoni de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació adscriuran el personal del SERVEF i el patrimoni moble i immoble afecte, a les competències del SERVEF, junt amb la documentació necessària al citat ens, el qual se subrogarà en els seus drets i obligacions.

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Única

Queden derogades les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que disposa el present Reglament, o que el contradiguen, i en concret les que s'inclouen en el Decret 84/00, de 6 de juny, del Govern Valencià (DOGV núm. 3.767, de 8 de juny de 2000), de Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i l'Ordre de 18 de setembre de 2000, de Desplegament (DOGV núm. 3.850, de 4 d'octubre de 2000).

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera

S'autoritza el conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació per a desplegar i completar les disposicions del present Decret mitjançant les ordres i les instruccions que considere necessàries acordar.

 

Segona

El present Reglament entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 27 de febrer de 2001

 

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

 

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

VICENTE RAMBLA MOMPLET

 

 

ANNEX

Reglament d'Organització i del Règim Jurídic del Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF).

 

TÍTOL I. Naturalesa i règim jurídic

 

CAPÍTOL I. Naturalesa i competències de l'ens

 

Article 1. Naturalesa

1. El Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) és un organisme autònom de naturalesa administrativa i personalitat jurídica pròpia, amb plena autonomia i capacitat per a l'exercici de les funcions i competències establides en la llei de la seua creació.

2. El SERVEF està adscrit a la conselleria competent en matèria d'ocupació de la Generalitat Valenciana, i desenvolupa les seues funcions de manera coordinada amb la iniciativa i la direcció del conseller i del Govern Valencià en el marc global de les competències assumides.

 

Article 2. Competències

1. El SERVEF impulsarà, desenvoluparà i executarà la política de la Generalitat Valenciana en matèria de creació d'ocupació, mitjançant la intermediació i l'orientació laboral, el foment de polítiques actives d'ocupació i la formació professional, tant ocupacional com contínua, d'acord amb els programes de Formació Professional en vigor.

2. En el marc competencial referit, li correspondrà el desenvolupament de les següents potestats:

En l'àmbit d'inserció laboral

a) Prestar els servicis d'intermediació laboral mitjançant els centres d'Ocupació i Formació de titularitat autonòmica (centres SERVEF).

b) Es complementarà el sistema públic d'intermediació i d'orientació laboral amb els centres associats mitjançant la seua prèvia homologació, i es garantirà l'accessibilitat i la transparència del seu règim de col·laboració. [1]

c) L'autorització, la inspecció i el control de les agències privades de col·locació.

d) Executar i verificar les activitats de registre de contractes i de demandants d'ocupació, de conformitat amb el que disposa la legislació vigent, i en concret, el Reial Decret 355/1991, de 15 de març.

e) Elaboració de l'estadística per al seguiment de les ofertes d'ocupació i de les col·locacions, i la resta de dades d'interés, en col·laboració amb els organismes i ens corresponents.

f) Planificar, executar i coordinar les activitats d'informació, orientació i assistència als demandants d'ocupació de manera integral, amb introducció de programes d'avaluació i de control de qualitat.

g) Desenvolupament de les funcions relatives a la xarxa EURES.

En l'àmbit de la formació professional

a) Planificar, executar i controlar els programes i les accions de Formació Professional Ocupacional i Contínua de manera integrada, així com portar a terme les actuacions, en el marc autonòmic, del programa nacional de Formació en vigor.

b) Prestar assessorament i orientació als ciutadans en matèria de qualificació professional per a la seua inserció laboral.

c) Gestionar la formació professional dels centres propis tot impulsant la conversió d'aquestos en centres integrats d'ocupació i formació; planificar, coordinar i controlar les accions formatives dels centres col·laboradors. [2]

d) Col·laborar amb el Consell Valencià de la Formació Professional (CVFP) i l'Institut Valencià de Certificat de les Qualificacions (IVCC) en les matèries que li siguen pròpies i en el disseny dels sistemes curriculars, de la metodologia de programes i dels mitjans didàctics de la Formació Professional Ocupacional i Contínua, així com en el disseny i la confecció dels sistemes de capacitació, professionalitat i certificat.

e) Elaboració d'estudis de prospecció de noves professions relacionades amb les noves tecnologies.

f) Verificar l'homologació dels centres col·laboradors i supervisar i controlar el seu funcionament. [3]

g) Col·laborar amb el CVFP i el IVCC en el disseny dels programes formatius dels docents i experts en el marc de la Formació Professional Ocupacional Contínua, i regular la figura de l'expert. Així mateix, es col·laborarà en l'adequat desenvolupament integral dels tres subsistemes de Formació Professional Reglada.

h) Facilitar a les empreses de la Comunitat Valenciana la informació necessària per a millorar la qualitat d'activitat productiva mitjançant la planificació de la formació professional dels treballadors.

i) Introduir programes de control de qualitat de les activitats formatives.

j) La gestió i el control dels programes d'escola taller, taller d'Ocupació i cases d'Oficis, tallers de Formació i Inserció Laboral i programes de Garantia Social.

En l'àmbit de polítiques actives d'ocupació

a) Impulsar, desenvolupar i executar els programes de creació d'ocupació estable entre els col·lectius de desocupats, i especialment per als més discriminats.

b) Promoure modalitats d'autoocupació i foment de l'economia social, així com de les empreses innovadores qualificades d'iniciativa més ocupació (I + E).

c) Desenvolupament de les accions de foment d'ocupació en col·laboració amb les corporacions locals, i impuls dels pactes territorials d'ocupació en col·laboració amb els agents socials i econòmics.

d) Potenciar i exercitar les mesures per a millorar les oportunitats de la promoció sociolaboral de les dones mitjançant l'impuls de mesures de foment de l'ocupació.

e) Fomentar les accions i les ajudes a la creació d'empreses i d'ocupació autònoma de les persones discapacitades i dels majors de 45 anys, així com fomentar l'ocupació dels sectors en crisi.

f) [4]

g) Potenciar la subscripció de convenis i d'acords de col·laboració amb institucions públiques, entitats mercantils i d'economia social, per a la creació d'ajudes a la generació d'ocupació estable.

h) Preparació d'estudis per al millor coneixement dels jaciments d'ocupació i del foment de sectors en crisi.

i) Coordinar les actuacions de les unitats territorials en les matèries de la seua competència.

j) L'homologació dels centres col·laboradors i associats, i la supervisió i control de la seua funcionalitat.

k) Creació de l'Observatori del Mercat de Treball i Ocupació, coordinat amb el Consell Valencià de la Formació Professional.

3. En l'exercici i desenvolupament de les competències referides, el SERVEF assumirà aquelles que li siguen expressament delegades o encomanades per les administracions públiques estatals o territorials que tinguen relació amb l'objecte i els fins del SERVEF.

 

Article 3. Funcions

1. A fi d'exercir les competències descrites en l'article anterior, el SERVEF desenvoluparà les següents funcions:

a) Gestió dels expedients administratius en totes les seues fases, amb adopció de les resolucions que posen fi a la via administrativa.

b) Resolució dels recursos de reposició i de revisió, si és procedent, que es puguen interposar contra els actes dels distints òrgans del SERVEF; els actes del director contra els quals càpia recurs d'alçada se substanciaran, previ informe d'aquest, pel conseller.

c) Preparació d'acords, disposicions generals i normes jurídiques que regulen les seues competències, per a l'elevació a l'òrgan competent per a l'aprovació.

d) Gestió de les incidències, nòmines i situacions del seu personal d'acord amb la legislació en matèria de funció pública, de manera coordinada amb les competències de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, podent assumir aquelles funcions i competències, previ acord del Govern Valencià, per a la comanda de gestió corresponent.

e) Elaboració, execució i liquidació del pressupost de despeses i d'ingressos de l'organisme autònom, inclosa la gestió i l'administració dels seus recursos financers. [5]

f) Concedir l'homologació dels centres col·laboradors i associats per a la prestació de servicis de suport a les competències del SERVEF.

g) Inspecció, control i exercici de la potestat disciplinària i sancionadora dels centres propis, associats i col·laboradors, així com aquelles labors d'inspecció que es puguen escometre en el marc de la col·laboració amb la Inspecció de Treball, o en el marc de les seues pròpies competències.

h) Promoure la formalització d'acords i de convenis de col·laboració i de cooperació amb qualsevol persona jurídica, pública o privada, que tinga com a fi específic qualsevol qüestió sobre intermediació laboral, orientació laboral, formació professional i foment d'ajudes d'ocupació estable en sectors socioeconòmics, amb el fi coadjuvar al compliment de les seues competències.

i) Realitzar estudis de tots els aspectes del mercat laboral i de l'economia social, mitjançant els seus servicis o en col·laboració amb entitats públiques i privades acreditades en el citat camp.

j) Promoure l'organització de cursos, seminaris i jornades adreçats a la formació i al perfeccionament del personal propi i dels centres associats i col·laboradors, així com d'aquells d'interés general.

k) Qualsevol altra funció que, en matèria de les seues competències, corresponga assumir a aquest organisme autònom.

 

Article 4. Principis d'organització i de funcionament

Per al desenvolupament de la seua activitat, el SERVEF s'ajustarà als següents principis:

a) Participació dels agents socials i econòmics més representatius de la Comunitat Valenciana.

b) Autonomia funcional, racionalització i eficàcia administrativa.

c) Universalitat, transparència i gratuïtat dels servicis.

d) Descentralització i desconcentració territorial en la gestió.

d) Garantia dels principis d'igualtat i no-discriminació, i de confiança legítima, així com de subjecció al principi de legalitat.

f) Col·laboració i coordinació amb els organismes i les entitats públiques i privades per garantir un servici públic d'ocupació eficaç.

 

Article 5. Competències del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació

Al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació li correspondrà establir les directrius de política d'ocupació i de formació emanades des del Govern Valencià, i proposar al Consell el nomenament del director del SERVEF i la seua substitució.

 

CAPÍTOL II. Del Servici Públic d'Ocupació i Formació

 

Article 6. Gestió integrada

El SERVEF garantirà als usuaris la prestació de tots els servicis concentrats en la xarxa de centres propis, de les àrees competencials previstes en l'article 2, de manera integrada i gradual a la seua efectivitat, a fi de potenciar la intermediació laboral d'ofertes i demandes, l'orientació sociolaboral i la formació professional a empreses i demandants, complementat amb les ajudes per a foment de l'ocupació estable o de sectors discriminats.

 

Article 7. Centres col·laboradors i associats

1. Els centres col·laboradors i associats són ens de naturalesa pública o privada, constituïts legalment de qualsevol forma, que presten un servici de suport i complementari en qualsevol de les àrees competencials del SERVEF de manera contínua, sota la supervisió i control de la Direcció del SERVEF, sense integrar l'estructura organitzativa del Servici Valencià d'Ocupació i Formació. En tot cas, els centres associats que presten els seus servicis en l'àmbit de la intermediació i l'orientació laboral seran entitats sense ànim de lucre. [6]

2. El SERVEF concedirà la naturalesa de centre col·laborador o associat mitjançant un procediment d'homologació, amb l'objecte que complemente de manera parcial alguna de les funcions i competències de l'ens en matèria d'intermediació laboral, formació i inserció professional i orientació, homologant preferentment aquells centres que garantisquen la inserció laboral amb la formació professional.

3. L'homologació tant dels centres col·laboradors com dels associats s'adoptarà per resolució del director del SERVEF, previ informe del Consell de Direcció. Per al cas dels centres associats, i en l'àmbit de la intermediació i orientació laboral, l'homologació es formalitzarà mitjançant un conveni de col·laboració de caràcter específic i amb una vigència que podrà ser plurianual, de conformitat amb el que disposa el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana. [7]

4. El règim jurídic dels centres col·laboradors i associats serà el següent:

4.1. Quant als requisits de creació, procediment i homologació dels centres col·laboradors, hi valdrà l'ordre corresponent i la resta de normativa que hi siguen d'aplicació.

4.2. La creació, homologació i requisits, compensacions, règim de funcionament i supervisió de cada centre associat en matèria d'intermediació, s'establirà mitjançant resolució del director del SERVEF, previ informe del Consell de Direcció, i de conformitat amb l'ordre corresponent, sempre que es justifiquen i complisquen algun dels següents criteris d'ordre bàsic:

a) De cobertura territorial, atenent les necessitats d'estendre determinats servicis a alguna part del territori autonòmic.

b) D'especialització de les accions a determinats col·lectius i sectors productius.

c) D'actuació coordinada i integrada en matèria d'orientació i intermediació laboral, en els tres subsistemes de formació professional realitzats per entitats de caràcter no lucratiu que acrediten experiències o coneixements del mercat de treball valencià. [8]

5. Així mateix, es podrà autoritzar el funcionament i l'homologació d'aquells centres associats en matèria d'intermediació que complisquen les finalitats d'interés general que té encomanades el SERVEF, de conformitat amb l'ordre que regule el funcionament i l'homologació dels centres associats, mitjançant resolució del director del SERVEF i previ informe favorable del Consell de Direcció. [9]

6. El SERVEF potenciarà la col·laboració amb els agents econòmics i socials més representatius mitjançant fórmules de col·laboració en totes les àrees d'actuació de l'entitat, mitjançant aquelles entitats de dret privat o públiques que aporten una experiència en l'àmbit d'actuació del SERVEF i que garantisquen la participació dels citats agents. Preferentment es col·laborarà amb aquelles entitats sense ànim de lucre en què actualment participen tots els agents econòmics i socials més representatius i la Generalitat Valenciana mateix, sempre que se sotmeten a un expedient d'homologació com a centre associat del SERVEF, en matèria d'intermediació, d'acord amb els presents criteris i la resta de disposicions de caràcter general que regulen el procediment, el termini i els requisits de l'homologació de centres associats. [10]

 

TÍTOL II. Estructura organitzativa

 

CAPÍTOL I. Organització

 

Article 8. Estructura orgànica

Els òrgans que componen l'estructura bàsica del SERVEF són els següents:

- el Consell General,

- el Consell de Direcció,

- la Direcció del SERVEF.

 

Article 9. El Consell General

1. El Consell General és l'òrgan d'assessorament, consulta i participació, tripartit i paritari, compost per les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana, i per l'administració, que estarà compost de 18 membres, distribuïts de la següent manera:

a) El president, que serà el conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació.

b) El vicepresident, en la persona del director/a.

c) Vocals, en funció de la següent representació:

- Sis representants de les organitzacions sindicals més representatives,

- Sis representants de les organitzacions empresarials més representatives.

Els vocals de les organitzacions sindicals i empresarials seran designats pels seus òrgans directius i el seu nomenament pel citat president, a proposta de cada entitat representada, que inclourà la dels suplents corresponents.

- Quatre representants més, per part de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació: el secretari autonòmic d'Economia i Pressupostos, el subsecretari de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, el director general d'Ocupació i Inserció Laboral i el director general de Formació i Qualificació Professional. [11]

2. Es pagaran a les entitats representades les compensacions econòmiques previstes en la legislació vigent com a indemnització a l'assistència dels vocals a les reunions del Consell General.

 

Article 10. Funcions del Consell General

Al Consell General li corresponen les següents funcions:

a) Elaboració dels criteris d'actuació del SERVEF, de conformitat amb les directrius emanades del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, o, si és procedent, del Govern Valencià.

b) Aprovar el pla d'actuacions i l'avantprojecte de pressupostos anual del SERVEF.

c) Aprovar la memòria anual d'activitats del SERVEF perquè siga elevat al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació.

d) Emetre informe previ a l'aprovació del Pla Valencià d'Ocupació.

El Consell General podrà delegar totes o alguna de les seues funcions en el Consell de Direcció.

 

Article 11. Règim de funcionament

1. El Consell General es renovarà cada quatre anys, i es podrà substituir-se parcialment algun vocal en canviar la designació institucional corresponent, per qualsevol motiu.

2. El Consell General es reunirà prèvia convocatòria del president, de manera ordinària, almenys dues vegades a l'any; podrà convocar-lo de manera extraordinària el president mateix, i així mateix, també a petició de qualsevol vocal, amb el suport per a això d'un terç del total dels seus membres.

3. De cada sessió, que es convocarà amb antelació, almenys, de 10 dies per a les ordinàries i tres per a les extraordinàries, se'n confeccionarà un ordre del dia pel senyor president, amb inclusió d'aquells punts sol·licitats per cada grup de vocals. Per a la vàlida constitució de cada sessió hauran d'estar presents, en primera convocatòria, la meitat més un dels membres, i en segona convocatòria, una hora més tard, s'entendrà vàlida amb l'assistència, almenys, d'un terç dels seus membres.

4. Assistirà com a secretari del Consell General un funcionari del SERVEF llicenciat en Dret, designat a aquest efecte, amb veu, però sense vot, el qual prestarà suport i assistència tècnica i jurídica als membres del Consell, redactarà les actes de les reunions i expedirà els certificats dels acords, amb la supervisió del director. Podran assistir aquells funcionaris o assessors de les entitats que per raó de la seua responsabilitat o coneixement, convinga convocar.

5. El president podrà delegar en el vicepresident les funcions i les competències que siguen pertinents per a la convocatòria i el desenvolupament de les sessions. El president tindrà vot de qualitat en aquelles qüestions en què, sotmeses a votació, hi haja empat. En tot cas, per a la vàlida constitució de cada sessió hauran d'assistir el president, o qui el substituïsca, i el secretari del Consell.

6. Els acords s'adoptaran per majoria absoluta dels assistents. El funcionament del Consell es regularà, mentre no es dispose una altra cosa, pels principis i les normes continguts en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i per les altres disposicions generals d'aplicació sobre òrgans col·legiats.

7. El Consell General podrà dictar, per al seu funcionament, un reglament de règim intern.

8. Els informes i els acords o les propostes s'elevaran a l'òrgan competent perque siguen eficaces.

 

Article 12. El Consell de Direcció

1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i participació, tripartit i paritari, sobre l'actuació del SERVEF. 

Tindrà la següent composició:

a) El president, que serà el director de l'ens.

b) Vocals, que es distribuiran de la següent manera:

- Quatre representants de les organitzacions sindicals més representatives, respectivament.

- Quatre representants de les organitzacions empresarials més representatives.

- Tres vocals per part del SERVEF: el secretari/a general del SERVEF, el director/a general d'Ocupació i Inserció Laboral i el director/a general de Formació i Qualificació Professional.

- El secretari del Consell, que serà el mateix que el del Consell General del SERVEF, amb veu però sense vot, exercirà les funcions d'assistència tècnica i jurídica i, com a fedatari dels seus acords, redactarà les actes de les reunions i certificarà els acords adoptats, amb el vistiplau del director general del SERVEF. [12]

2. Els representants de les entitats sindicals i empresarials seran designats per cada entitat i nomenats pel president del Consell de Direcció, a proposta de cada entitat, entre els vocals integrats en el Consell General.

3. Al Consell de Direcció li correspondran les següents funcions:

a) Proposar les línies d'actuació de cada àrea de competències, de conformitat amb els criteris emanats del Consell General, del seu president o del Govern Valencià.

b) Conéixer les normes, les disposicions generals i els convenis de col·laboració que despleguen les línies d'actuació del SERVEF.

c) Proposar les actuacions necessàries per al millor desenvolupament de les competències del SERVEF.

d) Conéixer el seguiment dels programes establits i rebre informació sobre l'activitat global del SERVEF.

e) Informar d'aquells assumptes que hagen de ser coneguts pel Consell General i de tots aquells que així ho requerisquen amb caràcter previ.

f) Establir els criteris per a l'elaboració d'estadístiques.

4. El seu funcionament es regirà per un reglament aplicant-se el que disposa l'article 11 d'aquest Reglament i les altres disposicions d'aplicació quant a l'adopció d'acords i al quòrum necessari. D'igual forma que per a allò que preveu el Consell General, s'indemnitzarà les entitats representades per la seua assistència a les reunions del Consell.

5. El Consell de Direcció es reunirà, prèvia convocatòria del seu director, almenys una vegada al trimestre natural, i podrà ser convocat de manera extraordinària, amb antelació de 24 hores, pel director o a petició de qualsevol grup de representació, amb el suport de les dues terceres parts del total dels seus membres.

6. El director podrà delegar la convocatòria o ser substituït per absència o per qualsevol motiu, per un director general del SERVEF.

7. El Consell de Direcció podrà constituir comissions tècniques per a l'estudi detallat d'alguna de les línies d'actuació del SERVEF, i la seua composició i funcionament tindran la mateixa proporcionalitat i règim que la d'aquest, amb participació dels representants del sector implicat. [13]

8. Es podran crear comissions territorials o sectorials de caràcter comarcal o d'un altre àmbit per a la concreció de plans d'ocupació i exercir aquelles funcions que li delegue expressament el Consell de Direcció, amb la idèntica representació i proporcionalitat dels òrgans del SERVEF.

 

Article 13. El director/la directora

1. La Direcció General del SERVEF és l'òrgan executiu de l'organisme autònom al front del qual hi haurà un director/a general. La Secretaria Autonòmica d'Ocupació té atribuïdes les funcions de la Direcció General del SERVEF. [14]

Li corresponen les següents competències i funcions:

a) Exercir la representació legal del SERVEF.

b) Dirigir, coordinar, planificar i supervisar les actuacions necessàries per al compliment dels fins i de les funcions atribuïdes al SERVEF.

c) Proposar als òrgans col·legiats l'adopció dels acords necessaris en les matèries de les seues competències, així com executar els seus propis acords.

d) Ordenar la convocatòria i fixar l'ordre del dia del Consell de Direcció, i dirimir amb el seu vot de qualitat aquelles votacions en què hi haja empat.

e) Subscriure els convenis de col·laboració amb entitats públiques o privades, per delegació del conseller si és procedent, per al desenvolupament de les línies d'actuació del SERVEF.

f) Ordenar i aprovar les resolucions necessàries per al desenvolupament de les actuacions del SERVEF; a proposta de cada òrgan competent; podrà delegar en els directors generals, els caps d'àrea i els directors territorials aquelles funcions o competències que es consideren necessàries.

g) Atorgar per resolució l'homologació dels centres col·laboradors i associats per a la prestació de servicis de suport a les competències del SERVEF, previ informe del Consell de Direcció, així com la competència sobre els expedients de resolució, d'extinció o de sanció de les activitats dels citats centres. [15]

h) Proposar i elevar al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, si és procedent, les propostes d'ordres, en les matèries competencials del SERVEF.

i) Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgisquen entre distints òrgans del SERVEF.

j) Aprovar les despeses pròpies de l'organisme dins dels límits legals i pressupostaris, autoritzar-ne el compromís i la liquidació així com la disposició de despeses i l'ordenació dels pagaments. [16]

k) Aprovar els actes de contractació, tant administrativa com privada, necessaris per al funcionament del SERVEF, inclosos els referits a adquisicions, arrendaments i acceptació de cessions de béns immobles, sempre que el seu ús es destine exclusivament als fins previstos en la Llei de creació del SERVEF. [17]

l) Dirigir l'organització i el funcionament dels servicis i unitats de gestió del SERVEF tot exercint la superior autoritat, inspecció i règim disciplinari del personal dependent del SERVEF.

m) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos i el pla d'actuacions anual del SERVEF perque siga elevat al Consell General i al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, així com la memòria anual.

n) Resoldre en via administrativa els recursos que s'interposen contra qualsevol acte o resolució del director/a del SERVEF, del secretari/ària general, dels directors/es generals i els directors/es territorials. Contra els actes que càpia recurs d'alçada i no s'esgote la via administrativa en el director/a, amb l'informe d'aquest/a, es resoldrà davant del conseller competent en matèria d'ocupació. [18]

o) Proposar al Gabinet Jurídic de la Generalitat Valenciana la interposició de qualsevol acció judicial o recurs, o la presentació en aquestos, que afecten els interessos generals derivats de l'àmbit competencial del SERVEF; amb l'habilitació prèvia expressa o genèrica, podrà exercir de manera directa aquesta funció, i a aquest efecte, conferir la representació processal oportuna.

p) Resoldre els expedients d'emparellament i de selecció d'ofertes i demandes d'ocupació.

q) Nomenar i substituir el secretari del Consell General i del Consell Direcció del SERVEF, així com la resta de personal de lliure designació o de confiança de l'estructura administrativa.

r) Aprovar l'organització i el funcionament intern del ens, així com la proposta de perfils dels llocs de treball, la seua classificació i la direcció de les unitats de gestió de la seua estructura, de manera coordinada i eficientment.

s) Potenciar la informatització i la introducció de noves tecnologies en el desenvolupament dels servicis i funcions del SERVEF, per mitjà de la direcció, el control i la supervisió.

t) Totes les funcions que siguen necessàries per a garantir el compliment i el desenvolupament dels fins i de les competències legals del SERVEF.

2. En cas d'absència, vacant o malaltia, el director/a del Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) serà substituït en les seues funcions pels òrgans del nivell directiu i administratiu mencionats en l'article 14 d'aquest Reglament, i en l'ordre establit en el citat precepte, llevat que el director del SERVEF decidisca explícitament en un altre sentit. [19]

 

CAPÍTOL II. De l'estructura administrativa de la Direcció

 

Article 14. Estructura orgànica i funcional de la Direcció General del SERVEF [20]

1. Al capdavant de la Direcció General del SERVEF hi estarà el director/a general, de qui dependrà directament un gabinet tècnic, amb rang de direcció d'àrea, encarregat d'assistir tècnicament el director/a general; de la gestió de la seua agenda; de l'organització d'actes públics on haja d'estar representat el SERVEF i de la coordinació amb el Gabinet de Premsa de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. Li correspondrà igualment la preparació d'estudis i d'estadístiques, la coordinació i el seguiment dels programes i de les relacions del SERVEF amb la Unitat Gestora del Fons Social Europeu de la Generalitat Valenciana, i amb el Servici Públic d'Ocupació Estatal, així com el seguiment i l'atenció dels assumptes parlamentaris que facen referència al SERVEF.

2. Del director/a general del SERVEF dependrà directament la Secretaria General del SERVEF, que exercirà la coordinació tècnica i administrativa tant dels servicis centrals del SERVEF com de les direccions territorials, i atendrà la totalitat dels servicis generals del SERVEF. Al capdavant de la Secretaria General del SERVEF hi haurà un secretari/ària general, amb rang de director general, que serà nomenat pel Consell, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació. 

3. Depenen igualment de manera directa del director/a general del SERVEF les següents direccions generals:

- la Direcció General d'Ocupació i Inserció Laboral,

- la Direcció General de Formació i Qualificació Professional.

Al capdavant de cada una de les dues direccions generals hi haurà un director/a general nomenat pel Consell, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, i les seues funcions s'exerciran en el marc de coordinació i supervisió que establisca el director/a general del SERVEF en cada matèria d'actuació.

 

Article 15. De la Secretaria General del SERVEF [21]

1. A la Secretaria General del SERVEF li corresponen les funcions d'organització i de racionalització de procediments; informar de la viabilitat legal i econòmica dels seus programes d'actuacions; dirigir i coordinar les relacions institucionals del SERVEF i donar suport tècnic i administratiu a les relacions que aquest mantinga amb els distints departaments de la Generalitat Valenciana, amb unes altres administracions o amb entitats públiques o privades, així com el suport i l'assistència tècnica, de manera horitzontal, a totes les unitats directives i administratives del SERVEF, inclosos els servicis territorials. Li correspon així mateix la gestió dels recursos humans del SERVEF; la planificació, la gestió i la supervisió de l'activitat econòmica del SERVEF; la supervisió de l'activitat dels centres SERVEF d'Ocupació i Formació i l'homologació i l'avaluació dels centres externs associats i col·laboradors.

La Secretaria General del SERVEF s'estructura en les següents àrees:

- Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació,

- Àrea de Recursos Humans i Econòmics.

2. A l'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació li correspon l'exercici de les funcions relatives a l'organització dels servicis administratius del SERVEF, la racionalització de procediments de gestió, la coordinació administrativa, el règim interior, els assumptes generals i el suport tècnic en matèria de sistemes d'informació i projectes arquitectònics. Li correspon així mateix la inspecció i la supervisió de l'activitat dels centres SERVEF d'Ocupació i dels centres SERVEF de Formació, així com l'homologació i l'avaluació dels centres externs tant d'intermediació com de formació.

L'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació s'estructura en els següents servicis:

- Servici d'Organització, Coordinació i Informació,

- Servici d'Informàtica,

- Servici de Projectes d'Arquitectura,

- Servici d'Homologació i Avaluació de Centres d'Intermediació,

- Servici d'Homologació i Avaluació de Centres de Formació.

2.1. El Servici d'Organització, Coordinació i Informació desenvoluparà les següents funcions:

a) Estudi dels processos, estructures i mètodes de treball de les distintes dependències del SERVEF, així com l'elaboració de propostes d'organització i de modernització d'aquestes.

b) Racionalització dels procediments administratius i implantació de sistemes d'homologació de documents i normalització d'expedients.

c) Coordinació de la tramitació de les ordres reguladores d'ajudes gestionades pel SERVEF així com dels convenis de col·laboració que aquest subscriga amb entitats públiques i privades.

d) Implantació, en col·laboració amb el Servici de Sistemes d'Informació, de procediments automatitzats de gestió.

e) Gestió dels assumptes generals dels servicis centrals del SERVEF: règim interior, manteniment d'instal·lacions i semblants.

f) Coordinació de les unitats de registre de documents del SERVEF i gestió del Registre General.

g) Gestió i conservació de l'arxiu general del Servici Valencià d'Ocupació i Formació.

h) Elaboració, gestió i coordinació de la informació, publicacions i imatge corporativa del SERVEF.

i) Coordinació dels servicis de traducció i correcció i publicació en el DOGV de les disposicions que així ho requerisquen.

2.2. El Servici d'Informàtica, que exercirà les següents funcions:

a) Direcció i impuls de la informatització dels servicis del SERVEF.

b) Direcció, control i supervisió de les instal·lacions informàtiques que es porten a terme, així com el manteniment i el seguiment posterior.

c) Gestionar les bases de dades, les xarxes i els sistemes informàtics operatius del SERVEF.

d) Supervisió del compliment de la normativa sobre tractament automatitzat de dades caràcter personal.

e) Coordinació amb l'INEM en la implantació de sistemes integrats d'informació en matèria d'ocupació i de formació professional.

f) Gestió de plans de formació en matèria informàtica del SERVEF, en col·laboració amb el Servici de Gestió de Personal i Nòmines.

2.3. El Servici de Projectes d'Arquitectura, que desenvoluparà les següents funcions:

a) Planificar la realització de projectes d'obra i d'instal·lacions als centres propis i la resta de dependències administratives del SERVEF. 

b) Realitzar la supervisió i la direcció tècnica de les obres.

c) Realitzar els informes de supervisió dels projectes d'obres presentats pels centres col·laboradors i associats perquè siguen homologats.

d) Avaluació i informe tècnic de necessitats d'inversió o de millora dels immobles del SERVEF.

2.4. El Servici d'Homologació i Avaluació de Centres de Formació, que desenvoluparà les següents funcions:

a) Tramitació dels expedients d'homologació dels centres col·laboradors del SERVEF en l'àmbit de la formació, així com els de sanció, extinció o resolució de l'activitat d'aquells.

b) Inspecció i supervisió de l'activitat dels centres propis i col·laboradors en l'àmbit de la formació.

c) Estudi, avaluació i control de la gestió dels programes d'actuació del SERVEF als centres col·laboradors per a la formació.

d) Proposta de mesures tècniques, informàtiques i normatives en matèria de centres de formació i programes de l'àrea de la seua actuació.

2.5. El Servici d'Homologació i Avaluació de Centres d'Intermediació, a què corresponen les següents funcions:

a) Tramitació dels expedients d'homologació dels centres associats del SERVEF en l'àmbit de la intermediació laboral, així com els de sanció, extinció o resolució de l'activitat d'aqulles.

b) Inspecció i supervisió de l'activitat dels centres propis i associats en l'àmbit de la intermediació.

c) Estudi, avaluació i control de la gestió dels programes d'actuació del SERVEF als centres associats per a la intermediació.

d) Proposta de mesures tècniques, informàtiques i normatives en matèria de centres per a la intermediació laboral i programes de l'àrea de la seua actuació.

3. Àrea de Recursos Humans i Econòmics

A l'Àrea de Recursos Humans i Econòmics li correspon la planificació, la gestió i la supervisió dels recursos humans i econòmics del SERVEF. Li correspondrà, així mateix, l'assessorament en matèria econòmica i de gestió de personal als distints òrgans directius i administratius de l'organisme. 

S'estructura en els següents servicis:

- de Gestió de Personal i Nòmines,

- Servici de Programació i Gestió Pressupostària,

- Servici de Gestió Financera i Econòmica,

- Servici de Contractació i Gestió Patrimonial.

3.1. Servici de Gestió de Personal i Nòmines, a què correspon l'exercici de les següents funcions:

a) Planificació i gestió dels recursos humans del SERVEF.

b) Elaboració d'estudis sobre les plantilles de personal de les distintes unitats del SERVEF i propostes de modificació de les relacions de Llocs de Treball de l'organisme.

c) Tramitació administrativa d'incidències en nòmina i situacions de personal.

d) Elaboració d'informes i de propostes de resolució respecte de les reclamacions prèvies en matèria de personal.

e) Custòdia i manteniment dels expedients de personal.

f) Planificació i execució dels plans de formació del personal del SERVEF, així com coordinació amb els plans desenvolupats pels departaments de la Generalitat Valenciana amb competències en la matèria.

g) Administració i càlcul de la nòmina del personal del SERVEF.

h) Gestió, control i proposta de pagament de les assegurances socials, MUFACE i drets passius i la resta de retencions salarials, així com el seguiment dels processos d'incapacitat temporal.

i) Tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal. 

3.2. Servici de Programació i Gestió Pressupostària, el qual exercirà les següents funcions:

a) Control i seguiment de l'execució pressupostària de l'estat de despeses del pressupost i les seues modificacions.

b) Gestió comptable i pressupostària de l'organisme.

c) Elaboració de l'avantprojecte de pressupost del SERVEF.

c) Supervisió de l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen les unitats directives i administratives del SERVEF.

d) Elaboració de la informació economicopressupostària necessària per a la presa de decisions i la gestió dels òrgans directius i de les unitats administratives del SERVEF.

e) Informar els avantprojectes de llei, els projectes de disposicions generals o els convenis que tinguen una repercussió econòmica per al SERVEF.

f) Control i gestió pressupostària dels ingressos afectes a l'organisme i, en particular, el finançament finalista procedent de l'Administració General de l'Estat i dels fons estructurals de la Unió Europea.

g) Elaboració de la informació comptable necessària per a la rendició dels comptes anuals del SERVEF i el subministrament d'informació comptable als òrgans de fiscalització corresponents.

3.3. Servici de Gestió Financera i Econòmica:

a) Gestió de la Tresoreria del SERVEF tot assegurant l'ingrés dels seus drets i el compliment de les seues obligacions de pagament.

b) Gestió i administració dels recursos financers de l'organisme, tant per operacions pressupostàries com extrapressupostàries.

c) Elaboració i seguiment del Pla de Disposició de Fons Anual de l'organisme.

d) Coordinació de les distintes caixes pagadores del SERVEF, així com el seguiment i la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats per aquelles.

e) Gestió dels reintegraments de despeses producte de l'execució pressupostària i seguiment i control d'aquelles en funció de l'origen dels fons que els financen.

f) Gestió dels dèbits a càrrec de tercers i compensacions de deutes amb corporacions locals.

g) Planificació, gestió i supervisió econòmica de la despesa corrent i d'inversió de naturalesa horitzontal i compartida relativa a les distintes unitats directives i administratives dels servicis centrals i direccions territorials del SERVEF.

h) Gestió econòmica de les despeses corresponents als programes i a les actuacions gestionats per la Secretaria General del SERVEF.

3.4. Servici de Contractació i Gestió Patrimonial, el qual exercirà les següents funcions: 

a) Tramitació i seguiment de l'execució dels expedients de contractació de l'àmbit d'actuació del SERVEF, inclosa la contractació menor i l'adquisició de subministraments pel procediment de compra centralitzada.

b) Gestió patrimonial i inventari dels béns mobles i immobles del SERVEF. 

c) Valoració comptable del patrimoni del SERVEF.

d) Assessorament als òrgans de contractació i assistència tècnica a la mesa de contractació del SERVEF.

e) Gestió de les autoritzacions i llicències administratives per a la realització d'inversions.

 

Article 16. De la Direcció General d'Ocupació i Inserció Laboral [22]

1. A la Direcció General d'Ocupació i Inserció Laboral li correspondrà l'exercici de les funcions que té encomanades el SERVEF en matèria de foment de l'ocupació, desenvolupant aquestes en col·laboració amb l'Administració de l'Estat i executant els programes destinats a la creació d'ocupació en les seues diverses modalitats. Així mateix, li correspon l'exercici de les funcions de gestió i control en matèria d'intermediació en el mercat de treball, especialment la captació de les ofertes de treball, la promoció d'accions d'informació i orientació professional a favor dels desocupats, i la cooperació en la gestió de les prestacions per desocupació la competència de la qual exerceix l'Institut Nacional d'Ocupació, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

La Direcció General d'Ocupació i Inserció Laboral s'estructura en dues àrees: 

- Àrea d'Inserció Laboral,

- Àrea de Foment d'Ocupació.

2. L'Àrea d'Inserció Laboral s'estructura en els següents servicis:

- Servici de Gestió de la Intermediació Laboral,

- Servici de Gestió de Programes.

2.1. Servici de Gestió de la Intermediació Laboral, en el qual s'enquadren les funcions relacionades amb les següents matèries:

a) Gestió de la intermediació laboral, amb la potenciació tant dels mètodes de classificació de demandants d'ocupació, com de la captació i la gestió de les ofertes d'ocupació. Així mateix, gestionarà l'activitat de la Xarxa EURES.

b) Col·laboració en l'elaboració d'estadístiques per al seguiment de les ofertes d'ocupació i de les ocupacions en coordinació amb els altres ens o organismes.

c) Gestió de les activitats sobre inscripció de demandants d'ocupació i registre de contractes.

d) Gestió dels programes i actuacions que calga desenvolupar en matèria d'orientació laboral i assistència a l'autoocupació, incloent-hi l'elaboració d'objectius i la gestió econòmica i pressupostària.

e) Així mateix, gestionarà qualsevol altre programa que desenvolupe l'Administració de l'Estat i que afecte la Comunitat Valenciana i li siga atribuït en relació amb les accions d'intermediació i orientació laboral.

f) Estudi dels itineraris d'inserció laboral per a desocupats i de les accions i servicis a desocupats o demandants d'ocupació.

2.2. Servici de Gestió de Programes, en el qual s'enquadren les funcions relacionades amb les següents matèries:

a) Gestió dels programes de suport a la intermediació laboral desenvolupats per entitats externes i finançats directament amb fons propis o comunitaris per la Generalitat Valenciana, i la gestió econòmica i pressupostària en coordinació amb l'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació.

b) Autorització i control de les agències de col·locació sense fins de lucre.

c) Atendrà les reclamacions, les queixes i els suggeriments dels usuaris del SERVEF en matèria d'intermediació i orientació laboral.

d) Gestió d'accessos d'usuaris a l'aplicació informàtica, en coordinació amb el Servici d'Informàtica, en matèries d'intermediació i orientació laboral.

e) Elaboració d'informes i preparació d'expedients de recursos administratius i procediments d'ofici.

f) Així mateix, gestionarà qualsevol altra tasca que li siga atribuïda en relació amb les actuacions de programes propis o d'assumptes generals.

3. L'Àrea de Foment d'Ocupació s'estructura en les següents unitats:

- Servici de Planificació de Programes d'Ocupació,

- Servici de Gestió de Programes d'Ocupació,

- Servici d'Ocupació per a Discapacitats.

3.1. Servici de Planificació de Programes d'Ocupació:

En el Servici de Planificació de Programes d'Ocupació s'enquadren les següents funcions:

- Preparació de disposicions normatives en matèria de foment d'ocupació adreçades a col·lectius de difícil inserció en el mercat laboral com són els joves, els aturats de llarga duració i els desocupats majors de 45 anys, amb especial atenció a les dones desocupades.

- Control i seguiment dels procediments per a la gestió d'ajudes dels programes d'Ocupació Estable, de Suport a Emprenedors, d'Ocupació Pública d'Interés Social i programes de Desenvolupament Local.

- Estudi i implantació de nous programes adreçats a la creació de llocs de treball, estabilitat en l'ocupació, conciliació de la vida familiar i laboral, així com mesures de reorganització del temps de treball.

3.2. Servici de Gestió de Programes d'Ocupació, en el qual s'enquadren les següents funcions:

- Elaboració de l'avantprojecte de pressupostos corresponent als programes i les actuacions en matèria de foment de l'ocupació, així com el seguiment d'aquest.

- Elaboració d'informes d'execució i d'estadístiques per a l'anàlisi qualitativa i quantitativa de la gestió dels programes d'ocupació.

- Justificació de fons al Ministeri i al Fons Social Europeu.

- Elaboració de convenis amb entitats col·laboradores del SERVEF en matèria de foment d'ocupació. 

- Seguiment i avaluació del Programa Operatiu de la Generalitat Valenciana en matèria de foment d'ocupació.

- Tramitació de recursos administratius derivats dels programes d'ajudes a l'ocupació. 

- Gestió d'aquells programes d'ocupació la competència dels quals s'atribuïsca directament a l'Àrea de Foment d'Ocupació.

3.3. Servici de Programes d'Ocupació per a Discapacitats, en el qual s'enquadren les següents funcions:

- Qualificació i registre dels centres especials d'Ocupació.

- Ajudes públiques als centres especials d'Ocupació per a la creació d'ocupació estable per a persones amb discapacitat i el manteniment dels llocs creats.

- Seguiment i avaluació de les subvencions de foment d'ocupació adreçades als centres especials d'Ocupació .

- Seguiment i avaluació dels centres especials d'Ocupació 

- Suport a la contractació de persones amb discapacitat en empreses ordinàries.

- Suport a l'activitat emprenedora de persones amb discapacitat.

 

Article 17. De la Direcció General de Formació i Qualificació Professional

A aquesta Direcció General li correspondrà el desenvolupament i l'execució del Pla Nacional de Formació i Inserció Professional en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com la gestió dels programes adreçats a millorar la qualificació professional dels treballadors i els programes concertats amb la iniciativa pública o social que tinga per finalitat especifica la Formació Professional Ocupacional o Contínua. Així mateix, li correspon la gestió i el control dels programes nacionals d'escoles taller, cases d'ofici i tallers d'Ocupació.

S'estructura en una Àrea de Formació i Qualificació Professional, que es compon de tres servicis:

- Servici de Planificació i Ordenació,

- Servici de Gestió Econòmica de Formació,

- Servici de Projectes de Formació.

1. Servici de Planificació i Ordenació, a què li corresponen les següents funcions:

a) Planificació de la Formació Professional Ocupacional i Contínua.

b) Ordenació docent, disseny curricular, elaboració i actualització de mitjans didàctics, metodologia de programes de Formació Professional Ocupacional i Contínua, així com la coordinació del sistema de Formació Professional i Contínua amb el sistema de Formació Professional Reglada.

c) Disseny de sistemes d'obtenció de certificats de professionalitat o aptitud, d'acord amb la normativa vigent.

d) Preparació de propostes de disposicions normatives i de convenis de col·laboració en matèria de Formació Professional Ocupacional i Contínua.

e) Elaboració d'estudis sectorials i comarcals i la divulgació d'aquestos.

f) Estudi de criteris per a l'avaluació de les accions de Formació Professional Ocupacional i Contínua.

g) Elaboració d'informes i de propostes de resolució relatives als recursos ordinaris i extraordinaris interposats, així com la tramitació dels procediments d'ofici derivats d'incompliments.

h) Establiment de mesures adreçades a la inserció de l'alumnat d'accions de Formació Professional Ocupacional.

i) Establiment i gestió d'un sistema d'informació als usuaris sobre la programació de cursos de Formació Professional Ocupacional i Contínua.

2. Servici de Gestió Econòmica de Formació, a què li corresponen les següents funcions:

a) Programació, gestió econòmica i pressupostària, control administratiu i inspecció tècnica de les accions formatives de Formació Professional Ocupacional i Contínua impartides mitjançant centres col·laboradors.

b) Definició dels programes i dels objectius que serveixen de marc d'actuació per al desenvolupament de les línies pressupostàries.

3. Servici de Projectes de Formació, al qual li corresponen les següents funcions:

a) Gestionar les accions formatives que calga realitzar a centres propis així com la gestió logística, recursos humans i materials, inventaris i nous projectes.

b) Programació, gestió econòmica i pressupostària, control administratiu i inspecció tècnica de les accions formatives de Formació Professional Ocupacional i Contínua impartides amb mitjans propis.

c) Gestió i control dels programes d'Escola-Taller, Tallers d'Ocupació i Cases d'Ofici.

 

Article 18 [23]

 

Article 19 [24]

 

Article 20 [25]

 

Article 21. Servici Jurídic

El Servici Jurídic, amb rang d'àrea, depén orgànicament i funcionalment del Gabinet Jurídic de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que disposa el Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, i desenvoluparà les funcions encomanades en el citat Decret que afecten les matèries competència del SERVEF, amb independència de l'Àrea Jurídica de la Conselleria, i que, entre altres, són:

a) Assessorament jurídic als òrgans directius del SERVEF.

b) Informe jurídic dels convenis que subscriga el SERVEF.

c) Informe jurídic dels recursos administratius que hagen de resoldre els òrgans directius del SERVEF.

d) Informe jurídic de les reclamacions prèvies a la via jurisdiccional laboral.

e) Assessorament jurídic en matèria de contractació administrativa.

f) Informe jurídic en aquells expedients administratius en els quals siga preceptiu per la normativa aplicable, o en els quals es considere necessari per l'òrgan directiu competent.

g) La representació i la defensa en juí en assumptes propis del SERVEF, prèvia habilitació pel Gabinet Jurídic de la Generalitat Valenciana.

h) Informe i, si és procedent, elaboració d'avantprojectes legislatius i disposicions de caràcter general.

i) Compilació de disposicions vigents i propostes de refosa i de revisió de textos legals.

j) Realització d'estudis de Dret Comparat i Jurisprudència.

k) Assessorament sobre la constitucionalitat i l'adequació a l'ordenament comunitari de disposicions de caràcter general i d'actes concrets.

l) Seguiment i estudi de l'ordenament jurídic europeu, estatal i autonòmic, amb generació de les oportunes recopilacions normatives sectorials.

 

Article 22. Direccions territorials

Territorialment, la Direcció General del SERVEF s'estructura en servicis centrals i direccions territorials. Els Servicis Centrals tenen competència sobre tot el territori de la Comunitat Valenciana; les direccions territorials, d'àmbit provincial, exerceixen les competències que legalment tinguen atribuïdes.

Les direccions territorials, com a expressió organitzativa del principi de desconcentració, depenen orgànicament del director/a general del SERVEF, i funcionalment de la Secretaria General del SERVEF i de cada direcció general en les matèries de les seues respectives competències.

Al capdavant de les direccions territorials estarà el director/a territorial d'Ocupació del SERVEF, amb nivell de cap d'àrea, la dependència orgànica del qual serà directa del director/a general del SERVEF. 

Les direccions territorials d'Ocupació del SERVEF s'estructuren en els següents servicis: [26]

1. Servici Territorial de Formació Professional, a què corresponen les següents funcions:

a) Gestió administrativa d'accions formatives que calga desenvolupar mitjançant centres propis i col·laboradors.

b) Control de les accions formatives i prospecció de les necessitats de formació de les empreses.

c) Gestió i control, en el seu àmbit territorial, dels programes d'escoles taller i cases d'Oficis.

d) La comprovació de la professionalitat que calga desenvolupar mitjançant els centres propis i els col·laboradors.

2. Al Servici Territorial de Foment li correspondrà l'exercici de les funcions relatives a la gestió administrativa dels programes de Foment d'Ocupació [27]

3. Al Servici d'Inserció i Orientació Laboral li correspondran les següents funcions:

a) La gestió i l'execució de les funcions derivades del marc legal en matèria d'intermediació i d'orientació laboral.

b) El seguiment i la gestió administrativa dels programes d'Informació i Orientació Laboral.

4. Servici de Gestió Administrativa, a què corresponen les següents funcions:

a) La coordinació i la gestió administrativa, pressupostària i de personal de la direcció territorial i dels centres propis.

b) La coordinació, el seguiment i la supervisió de les actuacions de la xarxa de centres propis i col·laboradors.

 

 

TÍTOL III. Règim econòmic i pressupostari

 

CAPÍTOL I. Règim econòmic

 

Article 23. Recursos econòmics

Per al correcte funcionament dels seus fins i competències, el SERVEF disposarà dels següents recursos econòmics:

a) Les dotacions econòmiques que se li assignen en els pressupostos de la Generalitat Valenciana.

b) Els béns i els drets que se li adscriguen en virtut de conveni.

c) Els crèdits, préstecs i emprèstits, i d'altres operacions de tresoreria que puga concertar.

d) Els productes i les rendes dels seus béns i drets.

e) Les subvencions, donacions, herències i llegats, i qualsevol altra aportació voluntària d'entitats o organismes públics i privats.

f) Els crèdits pressupostaris que es transferisquen conjuntament amb servicis procedents d'unes altres administracions públiques o mitjançant comanda de gestió.

g) Qualsevol altre recurs que puga percebre o atribuir-se-li.

Tot això de conformitat amb el que disposa l'article 9 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril.

 

Article 24. Del patrimoni

Constitueix el patrimoni del SERVEF tots aquells immobles afectes a les funcions i competències d'aquest organisme.

Així mateix, li pertanyeran els béns mobles i la resta de drets afectes als servicis i competències que exercirà el SERVEF, o que es puguen incorporar en virtut de cessió per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

Formaran part del seu patrimoni aquells béns i drets que se li puguen aportar en virtut d'un conveni de col·laboració o de qualsevol altre títol legal en forma d'arrendament, propietat o cessió d'ús.

El SERVEF podrà concertar qualsevol concessió administrativa sobre qualsevol bé immoble del seu propi patrimoni, tot garantint la seua finalitat de servici públic.

 

CAPÍTOL II. Règim pressupostari

 

Article 25. De la gestió econòmica i pressupostària

1. L'estructura, el procediment d'elaboració, l'execució i la liquidació del pressupost del SERVEF, es regiran per la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, així com per les disposicions legals vigents en matèria pressupostària.

2. Les modificacions pressupostàries seran tramitades i resoltes pel director/la directora del SERVEF, llevat que per la seua naturalesa o quantia requerisquen acord de qualsevol altre òrgan de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, o si és procedent, del Govern Valencià.

 

Article 26. Règim pressupostari

Els fons propis destinats a ajudes o subvencions gestionades pel SERVEF podran tenir caràcter plurianual, i les seues bestretes eximides de prestació de garantia com a excepció expressa al règim general de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, sempre que la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació haja informat, amb caràcter previ i vinculant, els actes jurídics que donen suport a aquestes mesures. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril.

 

Article 27. Funció interventora 

Al SERVEF se li adscriurà una Intervenció Delegada que exercirà les funcions d'intervenció, control i fiscalització de les seues despeses i ingressos, així com la intervenció formal de l'ordenació de pagaments i la intervenció material d'aquestos, tot això d'acord amb les directrius i normes de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana. [28]

 

TÍTOL IV. Personal del SERVEF

 

CAPÍTOL I. Del personal

 

Article 28. Del règim jurídic del personal

1. Constitueix el personal amb destinació en el SERVEF:

a) El personal funcionari i laboral procedent de l'estructura orgànica i funcional de la Subsecretaria d'Ocupació i de les direccions generals d'Intermediació Laboral, Formació i Inserció Professional i Foment d'Ocupació, així com les direccions territorials i el personal integrat en l'estructura de la Secretaria General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació procedent de l'extinta Conselleria d'Ocupació.

b) El personal que s'incorpore al SERVEF d'acord amb el procediment d'assignació de llocs, segons la legislació vigent en matèria de funció pública.

c) El personal que se li puga assignar en virtut de transferències de funcions i de servicis procedents d'una altra administració pública.

2. El personal laboral de caràcter fix que, en el moment de la integració, estiga exercint un lloc de treball classificat de naturalesa funcionarial en virtut de resolució o de disposició reglamentària, podrà adquirir la condició de funcionari de carrera de la Generalitat Valenciana mitjançant la prèvia convocatòria i la superació de les proves selectives realitzades per l'òrgan competent en matèria de funció pública, en el qual es garantisquen els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, de conformitat amb el que preveu la legislació vigent, mitjançant un procés d'avaluació continuada i de proves finals.

3. A tot el personal del SERVEF s'aplicarà la legislació vigent en matèria de funció pública, així com aquelles altres normes, convenis o acords aplicables, en virtut de la naturalesa jurídica corresponent.

 

Article 29. Sobre la gestió de personal

La gestió administrativa relativa a les incidències, nòmines, declaració de situacions específiques, provisió de llocs de treball, concursos i la resta d'actes de desplegament, es realitzaran pel SERVEF de conformitat amb els criteris emanats per l'òrgan autonòmic competent en matèria de funció pública i la resta d'òrgans competents per raó de la matèria.

 

TÍTOL V. Règim jurídic

 

CAPÍTOL I. Del règim jurídic

 

Article 30. De la naturalesa dels actes

El règim jurídic dels actes emanats de qualsevol òrgan directiu o administratiu del SERVEF tindrà la naturalesa d'acte administratiu subjecte a la legislació autonòmica en matèria de règim jurídic i procediment aplicable, sense perjuí de l'aplicació de la normativa estatal.

 

Article 31. Dels recursos administratius contra els actes

1. Seran susceptible de recurs de reposició, potestativament, aquells actes derivats del director/a del SERVEF, del secretari/ària general, d'un director/a general o d'un director/a territorial que esgoten la via administrativa. Els actes contra els quals càpia recurs d'alçada es resoldran per l'òrgan immediatament superior, previ informe d'aquell en què no s'esgote la via administrativa. [29]

2. El director/la directora del SERVEF serà l'òrgan competent per a resoldre els recursos d'alçada contra actes que s'esgoten en un altre òrgan directiu, o extraordinaris de revisió, si és procedent.

3. El procediment, els terminis i els requisits per a la interposició dels recursos contra els actes del SERVEF se substanciaran d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

 

 



[1]  Redacció que hi dóna l'article 1, apartat 1, del Decret 173/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Decret 41/2001, de 27 de febrer, pel qual s'aprovà el Reglament d'Organització i del Règim Jurídic del Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) (DOCV núm. 4360 de 18.10.2002) Ref. Base de dades 4563/2002.

[2]  Redacció que hi dóna l'article 1, apartat 2, del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[3]  Redacció que hi dóna l'article 1, apartat 2, del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[4]  Suprimit per l'article 1 del Decret 141/2003, d'1 d'agost, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 41/2001, pel qual s'aprovà el Reglament d'Organització i de Règim Jurídic del Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) (DOCV núm. 4559 de 05.08.2003) Ref. Base de dades 3684/2003.

[5]  Redacció que hi dóna l'article 2 del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[6]  Redacció que hi dóna l'article 3 del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[7]  Ibídem.

[8]  Ibídem.

[9]  Ibídem.

[10]  Ibídem.

[11]  Redacció que hi dóna l'article 2 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[12]  Redacció que hi dóna l'article 3 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[13]  Redacció que hi dóna l'article 4 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[14]  Redacció que hi dóna l'article 5 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[15]  Redacció que hi dóna l'article 4 del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[16]  Ibídem.

[17]  Ibídem.

[18]  Redacció que hi dóna l'article 11 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[19]  Apartat introduït per l'article 5 del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[20]  Redacció que hi dóna l'article 6 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[21]  Redacció que hi dóna l'article 7 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[22]  Redacció que hi dóna l'article 8 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[23]  Article suprimit per l'article 9 del Decret 141/2003, d'1 d'agost

[24]  Ibídem.

[25]  Ibídem.

[26]  Redacció dels paràgrafs primer, segon, tercer i quart que hi dóna l'article 10 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

[27]  Redacció que hi dóna l'article 10 del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[28]  Redacció que hi dóna l'article 11 del Decret 173/2002, de 15 d'octubre.

[29]  Redacció que hi dóna l'article 12 del Decret 141/2003, d'1 d'agost.

 

Mapa web