Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 8136 de 27.09.2017
Entrada en vigor :   28.09.2017
Origen disposició :   Presidència de la Generalitat
Referència Base de Dades:   008399/2017
Número identificador:   2017/8425
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2017/09/15/122/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 07.06.2024 -

 

Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

 

(DOGV núm. 8136 de 27.09.2017)

 

 

PREÀMBUL

 

L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (en endavant AVSRE) ha sigut creada per mitjà de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, com a organisme autònom de caràcter administratiu, dels previstos en l'article 154 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat d'obrar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen i per al compliment dels fins que té encomanats.

L'AVSRE es crea amb la finalitat de donar una resposta eficaç i eficient a les necessitats incloses en el seu àmbit d'actuació, és a dir, l'execució, en règim de descentralització funcional, de les polítiques de la Generalitat en matèria d'interior, seguretat pública, protecció ciutadana, gestió d'emergències i coordinació de policies locals i dels serveis de prevenció d'incendis i salvament. Així mateix, li correspon la gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, del Servei de Bombers Forestals, l'extinció d'incendis forestals, i la participació de la Generalitat en els consorcis de bombers, com també la direcció i gestió de l'encàrrec del Consell de Seguretat Nuclear a la Generalitat i, finalment, el desenvolupament de la formació de les policies locals i el personal de serveis essencials i complementaris d'intervenció davant d'emergències i protecció civil. Respecte de la formació, la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de policies locals i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana, dedica el títol VI a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) i el defineix com a òrgan adscrit a la conselleria competent en matèria de policia, al qual correspon, entre altres, l'exercici de les funcions en matèria d'investigació, formació i perfeccionament professional de les policies locals, bombers i personal de protecció civil. D'altra banda, la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i emergències, atribueix a l'IVASPE la formació i el perfeccionament dels serveis d'intervenció en matèria de protecció civil i emergències.

L'article 13 de la Llei 4/2017 esmentada estableix que correspon al Consell el desenvolupament de l'estructura administrativa de l'AVSRE, l'organització d'aquesta i la distribució de funcions que s'encomanen a cadascuna de les unitats administratives que la conformen, per mitjà de l'aprovació, per decret, del corresponent reglament orgànic i funcional.

L'Agència, per al desenvolupament de les seues competències, disposa dels òrgans següents adscrits:

- La Comissió de Protecció Civil i les Emergències de la Comunitat Valenciana

- La Mesa Sectorial de la Protecció Civil i les Emergències de la Comunitat Valenciana

- La Comissió de Coordinació dels Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana

- L'Observatori de la Seguretat de la Comunitat Valenciana

- La Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana

- L'Institut Valencià de Seguretat i Resposta a les Emergències (IVASPE)

- El Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

Aquesta norma s'articula sobre els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

D'acord amb els principis de necessitat i eficàcia, es acompleix el mandat establit en la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, por la qual es crea l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, que regula de manera detallada el seu règim d'organització i funcionament.

En relació amb el principi de proporcionalitat, aquest decret conté el desplegament de les previsions contingudes en la referida Llei 4/2017, el qual resulta necessari i és l'instrument previst per a regular el funcionament correcte de l'entitat que es va crear, i es compleix, al seu torn, el principi de seguretat jurídica amb el desplegament dels preceptes continguts en la Llei 4/2017, la qual cosa garanteix la posada en marxa de l'organisme que la llei crea.

En aplicació del principi de transparència, s'han definit els objectius d'aquesta norma i es garanteix la transparència en totes les activitats administratives.

Finalment, en aplicació del principi d'eficiència, aquest decret no comporta cap tipus de càrregues administratives innecessàries.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017.

Per tot això, a proposta del president de la Generalitat, de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió del 15 de setembre de 2017,

 

 

DECRETE

 

TÍTOL I
Disposicions generals

 

Article 1. Naturalesa i règim jurídic

1. De conformitat amb l'article 1 de la llei de creació de l'AVSRE, la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, aquesta és un organisme autònom dels previstos en l'article 154 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, a la qual s'encomana, en règim de descentralització funcional, l'execució de les polítiques de la Generalitat en matèria d'interior, seguretat pública, protecció ciutadana, emergències i coordinació de policies locals i dels serveis de prevenció d'incendis i salvament. Així mateix, li correspon la gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, del Servei de Bombers Forestals i el desenvolupament de la formació de les policies locals i del personal de serveis essencials i complementaris d'intervenció davant d'emergències, protecció civil, gestió d'emergència, extinció d'incendis forestals, i participació de la Generalitat en els consorcis de bombers, com també la direcció i gestió de l'encàrrec del Consell de Seguretat Nuclear a la Generalitat.

2. L'AVSRE té personalitat jurídica pública pròpia i plena capacitat d'obrar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribuïsquen i per al compliment dels fins que té encomanats, i se sotmet en tot cas al dret administratiu.

3. L'AVSRE queda adscrita orgànicament al departament del Consell amb competències en matèria de seguretat i gestió de les emergències, mitjançant la direcció general amb atribucions en aquestes matèries, la qual exerceix les facultats de superior direcció, control i tutela que li atribueixen les lleis i la resta de l'ordenament jurídic. Així mateix, al departament esmentat correspon la fixació de les polítiques públiques autonòmiques en aquestes matèries.

 

Article 2. Àmbit d'actuació

L'AVSRE estén la seua actuació al territori de tota la Comunitat Valenciana.

 

Article 3. Principis d'organització i funcionament

Per al desenvolupament de la seua activitat, l'AVSRE s'ha d'ajustar als principis següents:

a) Legalitat, eficiència, estabilitat pressupostària i estabilitat financera.

b) Autonomia funcional, racionalització i eficàcia administrativa.

c) Universalitat, transparència en la gestió i servei a la ciutadania.

d) Garantia dels principis d'igualtat i no-discriminació, i de confiança legítima, com també de subjecció al principi de legalitat.

e) Col·laboració i coordinació amb els organismes i entitats públiques i privades per a garantir un servei públic que garantisca el ple exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques.

 

 

TÍTOL II
Funcions de l
'AVSRE

 

Article 4. Funcions de l'AVSRE

1. Per al compliment dels seus fins, l'AVSRE té les funcions següents:

a) Desenvolupar i coordinar la política i els programes en matèria de protecció civil i gestió d'emergències segons les directrius emanades del Consell de la Generalitat.

b) Elaborar el Pla territorial d'emergència de la Comunitat Valenciana, els plans especials, els procediments d'actuació i els protocols operatius del Centre de Coordinació d'Emergències i del 112 Comunitat Valenciana, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Gestionar els registres autonòmics següents:

c.1) Registre dels plans d'autoprotecció de les activitats amb risc establertes en el Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'activitats amb risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció.

c.2) Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.

c.3) Registre dels Serveis de Voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana.

c.4) Registre d'expedients de concessió de distincions de la Generalitat en matèria de protecció civil.

c.5) Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

d) Requerir a les restants administracions públiques, entitats públiques o privades i particulars la col·laboració necessària per al compliment de les obligacions establertes en la Llei 4/2017.

e) Establir, de manera coordinada amb altres departaments del Consell, els mitjans per a fomentar actuacions que contribuïsquen a la prevenció de riscos, a l'atenuació dels efectes d'aquests riscos i, en general, a la presa de consciència i sensibilització de la ciutadania de la importància de la protecció civil.

f) Gestionar el Centre de Coordinació d'Emergències.

g) Gestionar l'extinció dels incendis forestals i el Servei de Bombers Forestals.

h) Coordinar entre si els serveis públics o privats que hagen d'intervindre en situacions d'emergència.

i) Disposar dels mapes de riscos i elaborar el catàleg de recursos d'emergència i d'activitats amb risc de la Comunitat Valenciana.

j) Promoure la vinculació voluntària i desinteressada de la ciutadania a les activitats de protecció civil i donar-los suport.

k) Exercir la potestat sancionadora, en els termes establerts en la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències.

l) Impulsar i coordinar les actuacions de les diferents administracions per a la tornada a la normalitat després d'una situació d'emergència declarada.

m) Participar en els plans d'emergència de caràcter estatal i local.

n) Intervindre operativament en cas de risc greu, catàstrofe o calamitat pública, en el marc dels diferents plans i procediments d'emergència.

o) Donar suport als distints serveis o entitats que intervinguen en casos d'emergència quant a la logística operativa i de comunicacions.

p) Informar de la formació en matèria de protecció civil la població en general i col·lectius específics afectats pels corresponents plans i col·laborar-hi.

q) Elaborar el Pla territorial d'emergència de la Comunitat Valenciana, com també els plans especials i procediments d'actuació davant de riscos concrets d'àmbit autonòmic. Establir les directrius d'elaboració de la planificació de protecció civil d'àmbit local.

r) Gestionar les funcions que en matèria de seguretat radiològica li siguen encomanades pel Consell de Seguretat Nuclear.

s) Exercir les funcions i assumir les responsabilitats derivades de la seua constitució com a operadora d'aeronaus pilotades per control remot, basant-se en la legislació establerta a l'efecte.

t) Dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat en matèria de seguretat pública i seguretat ciutadana.

u) Desplegar la normativa apropiada, tant en matèria de policia local com del personal dels serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament a la Comunitat Valenciana.

v) Prestar informació i assessorament jurídic i tècnic, en les matèries que són pròpies dels cossos de policia local, als serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament, a la resta de departaments del Consell i a les administracions corresponents.

w) Gestionar els expedients de concessió de reconeixement, distincions i condecoracions al mèrit dels cossos de policia local, com també dels serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament, i al personal agent mediambiental en el marc de la protecció civil.

x) Dirigir i gestionar les polítiques relacionades amb la formació de les policies locals i els serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament, la formació dels serveis essencials i complementaris d'emergències i de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, com també dirigir i gestionar l'organisme que té assumides les competències en aquesta matèria.

y) Aquelles altres que li atribuïsca la normativa vigent.

2. L'execució d'aquestes funcions s'ha de fer en el marc de la política de prevenció de riscos adoptada pels òrgans administratius de la Generalitat competents per raó de la matèria.

 

 

TÍTOL III
Estructura orgànica

 

CAPÍTOL I
Òrgans de l
'AVSRE

 

Article 5. Òrgans

1. Són òrgans directius de l'AVSRE:

a) El Consell de Direcció de l'AVSRE

b) La Direcció de l'AVSRE.

2. Són òrgans de participació adscrits a l'AVSRE:

a) La Comissió de Protecció Civil i Emergències de la Comunitat Valenciana

b) La Mesa Sectorial de la Protecció Civil i les Emergències de la Comunitat Valenciana

c) La Comissió de Coordinació dels Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana

d) L'Observatori de la Seguretat de la Comunitat Valenciana, creat i regulat per la normativa específica pròpia, en matèria de coordinació de policia local

e) La Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

f) Qualsevol altre que es cree amb aquesta naturalesa, tant mitjançant una norma legal com reglamentària.

3. Són òrgans adscrits a l'AVSRE:

a) L'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE)

b) El Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

 

 

CAPÍTOL II
Òrgans directius de l
'AVSRE

 

Article 6. El Consell de Direcció

1. La composició, les funcions i el funcionament del Consell de Direcció de l'AVSRE es determinen en els articles 6, 7 i 9 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer.

2. En el si del Consell de Direcció s'ha de constituir una Comissió Permanent amb la composició, les funcions i el funcionament que es concreten en els articles 6.3, 8 i 9 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer.

3. Els actes del Consell de Direcció de l'AVSRE han de revestir la forma d'acords, dictàmens, recomanacions i informes, i perquè siguen vàlids han de ser certificats per la persona que ocupe la Secretaria, amb el vistiplau de qui exercisca la direcció de l'AVSRE, i s'han de traslladar directament a les persones a les qui vagen destinats als destinataris.

4. Ha de presidir la Comissió Permanent la persona que ocupe la direcció de l'AVSRE. Els actes de la Comissió Permanent són, a tots els efectes, actes del Consell de Direcció, quan es dicten en els supòsits previstos en els apartats a) i e) de l'article 8 de la Llei.

 

Article 7. La Direcció de l'AVSRE

1. A la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de seguretat i resposta a les emergències li correspon la direcció de l'Agència i assumeix la seua representació legal i ordinària, exercint les funcions que la Llei 4/2017, de 3 de febrer de la Generalitat, i aquest reglament li encomanen.

2. Corresponen a la persona titular de la direcció de l'AVSRE les atribucions establertes en l'article 11 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer.

 

Article 8. Substitucions de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE

En els casos d'absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE és aplicable el que disposa l'article 11.2 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, que estableix que les funcions de la direcció les exercirà la vicepresidència I del Consell de Direcció.

 

Article 9. Delegacions de competència i de firma

1. La persona titular de la Direcció de l'AVSRE podrà efectuar la delegació de l'exercici de competències o de la firma, en els termes previstos en la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat. [1]

2. La delegació de l'exercici de competències i, si és el cas, la revocació d'aquesta, s'ha d'efectuar mitjançant una resolució de la Direcció de l'AVSRE que ha de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

 

CAPÍTOL III
Estructura administrativa de l
'AVSRE

 

Article 10. Nivell administratiu de l'AVSRE [2]

Sota la direcció de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE, el nivell administratiu s'estructura en les següents unitats:

a) La Unitat del Cos nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana

b) La Subdirecció General de Seguretat

c) La Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències

d) La Subdirecció General d'Emergències

e) La Secretaria Tècnica.

 

Article 11. De la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i les funcions que té

La Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana depén orgànicament del Ministeri d'Interior i funcionalment de l'AVSRE. Té a càrrec seu les funcions i atribucions assenyalades en l'article 38.1 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, i les contingudes en l'Acord de col·laboració subscrit amb el Ministeri d'Interior a l'empara del que estableix el Reial decret 221/1991, de 22 de febrer. El comandament, la coordinació i el control operatiu d'aquesta s'exerceixen a través de la direcció de la unitat.

 

Article 12. De la Subdirecció General de Seguretat i les funcions que té [3]

1. La Subdirecció General de Seguretat, sota la supervisió de la persona titular de l'AVSRE, té atribuïda la coordinació dels serveis i unitats adscrites a aquesta i la coordinació externa amb altres administracions públiques, com també la representació de l'AVSRE en les tasques que se li encomanen.

2. En particular, exerceix les funcions següents:

a) L'assistència tècnica, jurídica i administrativa de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, com també la gestió i tramitació dels assumptes relatius al règim de personal i mitjans de la unitat esmentada.

b) L'exercici de les funcions de coordinació dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana.

c) Suprimit

d) Suprimit

e) Suprimit

f) La coordinació de la investigació en matèria de seguretat.

g) La realització d'activitats i campanyes de divulgació i informació de la prevenció en matèria de seguretat de caràcter general i sectorial.

h) L'assessorament sobre programes i plans generals d'actuació en matèria de seguretat, com també sobre projectes d'organització en aquesta matèria.

i) Les altres funcions que es deriven de les competències assignades a l'AVSRE.

 

Article 13. Dels servicis dependents de la Subdirecció General de Seguretat [4]

Per a complir les funcions esmentades en l'article anterior, la Subdirecció General de Seguretat s'estructura en els servicis següents, als quals corresponen les funcions que, així mateix, s'indiquen:

1. Al Servici de Règim Jurídic li corresponen les funcions següents:

a) Informar les bases de les convocatòries dels processos de selecció i promoció de policies locals i proposar el nomenament de vocals per als òrgans tècnics de selecció.

b) L'assessorament jurídic en matèria de policies locals als ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

c) Elaborar els informes preceptius de cobertura de personal funcionari interí en els cossos de la policia local.

d) Estudiar i elaborar la normativa en matèria de policia local, així com la memòria anual d'activitat de la policia local.

e) Convocar i assistir tècnicament el Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

f) Convocar i assistir tècnicament la Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

g) Elaborar informes tècnics sobre els avantprojectes de disposicions que se sotmeten a la seua consideració.

h) Impulsar i desplegar els projectes d'iniciatives reglamentàries a tramitar en la Subdirecció General de Seguretat.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2. Al Servici de Gestió en Seguretat Pública li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar els expedients de concessió de distincions i condecoracions al mèrit policial dels cossos de la policia local i de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.

b) Assistir tècnicament i administrativament la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.

c) Gestionar i tramitar els assumptes relatius al règim de personal i mitjans de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.

d) Elaborar i tramitar les propostes de contractació necessàries per a la gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i de la Subdirecció General de Seguretat.

e) Tramitar els expedients de concessió d'ajudes als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local.

f) Gestionar la coordinació dels cossos de la policia local a la Comunitat Valenciana.

g) Gestionar el Registre de policies locals.

h) Coordinació de les aplicacions informàtiques que s'implementen en l'àmbit de la seguretat pública.

i) Gestionar i tramitar les propostes ciutadanes en el portal de la transparència de la Generalitat (portal GVAOberta) relacionades amb les matèries que es corresponguen amb l'àmbit competencial de la Subdirecció General de Seguretat.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

 

Article 13 bis. De la Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències [5]

La Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE, té atribuïda la coordinació dels seus serveis i unitats. En particular exercirà les funcions següents:

a) Exercir les funcions de coordinació per a la formació dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana.

b) Gestionar l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE).

c) Exercir la direcció administrativa de la formació de policies locals, del personal de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i del personal dels serveis essencials i complementaris d'intervenció contra emergències.

d) Dur a terme la investigació, desenvolupament i innovació en matèria de seguretat a través de l'organisme que té assumides les competències en matèria de formació i selecció.

e) Estudiar i elaborar la normativa de l'IVASPE

f) Proposar la incoació d'expedients disciplinaris per la comissió de faltes lleus, greus i molt greus, per a l'alumnat i el professorat de l'IVASPE.

g) Estudiar i proposar la realització de convenis per a la formació en matèria de seguretat i emergències

h) Dissenyar, planificar i coordinar altres activitats formatives en matèria de seguretat pública, emergències i protecció civil.

i) Les altres funcions que deriven de les competències assignades a l'AVSRE en matèria de formació en seguretat pública i emergències.

 

Article 13 ter. Dels servicis dependents de la Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències [6]

1. De la Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències dependran les següents unitats administratives:

a) Servici de Formació de Seguretat Pública.

b) Servici de Formació d'Emergències.

2. Al Servici de Formació de Seguretat Pública li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar la formació de les policies locals i del personal de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.

b) Dissenyar i gestionar el Pla anual de formació per al personal de seguretat.

c) Tramitar els expedients d'homologació dels cursos que es realitzen en matèria de seguretat. d) Coordinar els estudis i les investigacions en matèria de seguretat a través del Centre d'Investigació de Seguretat i Emergències (CISE).

e) Tramitar l'acreditació professional de les persones integrants de les policies locals.

f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Al Servici de Formació d'Emergències li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar i impartir la formació del personal pertanyent als servicis essencials i complementaris d'intervenció davant d'emergències.

b) Dissenyar i gestionar el Pla anual de formació per al personal d'emergències.

c) Tramitar els expedients d'homologació dels cursos que es realitzen en matèria d'emergències.

d) Coordinar els estudis i les investigacions en matèria d'emergències a través del Centre d'Investigació de Seguretat i Emergències (CISE).

e) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

 

Article 14. De la Subdirecció General d'Emergències i les seues funcions [7]

1. La Subdirecció General d'Emergències, amb la supervisió de la persona titular de l'AVSRE, té atribuïda la coordinació dels servicis i les unitats adscrites a esta, la coordinació externa amb altres administracions públiques i la representació de l'AVSRE en les tasques que se li encomanen.

2. En particular té atribuïdes les funcions de coordinació dels servicis d'emergència, així com les labors d'atenció i informació ciutadana davant de qualsevol situació d'emergència i la coordinació amb altres administracions públiques. Igualment li correspon l'avaluació i l'anàlisi de les situacions de risc i d'emergència, que comprén l'elaboració i l'actualització dels plans d'emergència i els procediments d'actuació en el marc que preveu la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències, i l'elaboració de normativa, estudis de riscos i funcions orientades a la formació i la sensibilització ciutadana en matèria de protecció civil, campanyes institucionals, informació ciutadana i cursos de formació. Així mateix, exercirà la Secretaria de la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana. 3. La Subdirecció General d'Emergències assumix les funcions de gestió de la intervenció urgent dels servicis operatius davant de situacions d'emergència, així com l'atenció del telèfon únic d'emergències europeu 1·1·2 Comunitat Valenciana, facilitant als servicis operatius d'urgència i emergència el sistema informàtic i de comunicacions d'utilització comuna. Així mateix, li correspon coordinar i gestionar l'accés dels servicis d'intervenció a la xarxa de comunicacions d'urgències i emergències de la Generalitat.

4. Igualment, li correspon dur a terme funcions de coordinació, gestió i planificació en matèria d'extinció d'incendis.

5. També li correspon dur a terme funcions de coordinació i gestió de les actuacions de tornada a la normalitat després d'una situació d'emergència o catàstrofe.

 

Article 15. Dels servicis dependents de la Subdirecció General d'Emergències [8]

De la Subdirecció General d'Emergències depenen els servicis següents:

1. Servici de Coordinació d'Emergències, al qual s'assignen les funcions següents:

a) Gestionar la Sala d'Emergències de la Generalitat per al compliment de les funcions assignades en la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències, tant en situació ordinària com en situació d'emergència.

b) Articular les actuacions del personal tècnic de l'AVSRE en situacions d'emergència.

c) Establir els criteris de coordinació amb els diferents servicis operatius en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Gestionar les labors derivades de l'encàrrec de funcions, firmada entre la Generalitat i el Consell de Seguretat Nuclear per a la vigilància radiològica ambiental de l'entorn de la central nuclear de Cofrentes, vigilància radiològica en emergències, la inspecció de les instal·lacions radioactives i de transports de material radioactiu, i intervenció en emergències.

e) Gestionar les obligacions establides per a l'Agència, derivades de la seua constitució com a operadora d'aeronaus tripulades per control remot.

f) Redactar, implantar i mantindre l'operativitat del Pla especial davant del risc radiològic de la Comunitat Valenciana.

g) Mantindre l'operativitat dels plans de protecció civil de la Comunitat Valenciana.

h) Establir i garantir l'eficàcia de les actuacions derivades de l'obligació de la Generalitat en matèria d'assistència a familiars i víctimes d'accidents d'aviació civil, fent extensives les mesures a tota mena d'emergències.

i) Organitzar simulacres de resposta en situacions de gran emergència.

j) Participar en l'establiment de l'operativitat de l'1 1 2 Comunitat Valenciana i la seua relació amb la Sala d'Emergències de la Generalitat.

k) Gestionar les subvencions, els convenis i els acords de col·laboració amb les institucions, les persones i les empreses proveïdores de servicis, en nom de la coordinació de les actuacions en les fases de la preemergència i emergència.

l) Participar en les funcions que el Decret 67/2020, de 12 de juny, del Consell, de regulació de la seguretat humana i la coordinació de les emergències ordinàries i de protecció civil en platges de la Comunitat Valenciana, assigna en matèria de protecció civil, i queden exceptuades les referides a matèria d'autoprotecció.

m) Desplegar la normativa que establix la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències, en les matèries competència del servici.

n) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2. Servici de planificació, al qual s'atribuïxen les funcions següents:

a) Elaborar, implantar i mantindre l'operativitat dels plans de protecció civil d'àmbit autonòmic i assessorament a l'Administració local en l'elaboració dels plans de protecció civil d'àmbit local. b) Elaborar els informes en matèria de riscos.

c) Gestionar les línies de subvenció i els convenis de col·laboració amb les associacions i les agrupacions locals de voluntariat de protecció civil.

d) Gestionar els registres autonòmics de plans d'autoprotecció de les activitats amb risc que establix el Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'Activitats amb el risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció, així com del voluntariat de protecció civil, del personal dels servicis de bombers de la Comunitat Valenciana i de les distincions de Protecció Civil.

e) Gestionar les aportacions econòmiques de la Generalitat als consorcis provincials de bombers.

f) Desplegar normativament la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències, i la Llei 7/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, dels servicis de prevenció, extinció d'incendis i salvament de la Comunitat Valenciana, en les matèries competència del servici.

g) Desenvolupar les competències que, en matèria de protecció civil, corresponen a la Generalitat Valenciana en aplicació del Reial decret 840/2015, de 21 de setembre, pel qual s'aproven mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en els quals intervinguen substàncies perilloses.

h) Exercir la secretaria administrativa de la Comissió de Protecció Civil i Emergències de la Comunitat Valenciana, de la Mesa Social de la Protecció Civil i les Emergències, de la Comissió de Coordinació dels Servicis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana i del seu gabinet tècnic.

i) Gestionar els expedients de concessió de distincions i condecoracions al mèrit de la protecció civil.

j) Col·laborar amb els organismes competents en la implantació i el manteniment de l'operativitat i dels plans d'emergència o d'autoprotecció de preses, ports i aeroports.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Servici d'Extinció d'Incendis Forestals, que té assignades les funcions següents:

a) Organitzar, planificar i gestionar el Servici de Bombers Forestals i la seua actuació en el territori de la Comunitat Valenciana.

b) Preparar i realitzar el seguiment tècnic de la contractació de mitjans aeris de la Generalitat per a l'extinció d'incendis forestals.

c) Organitzar, planificar i gestionar els mitjans i els recursos aeris de la Generalitat per a l'extinció d'incendis forestals.

d) Preparar i realitzar el seguiment tècnic de l'arrendament o l'adquisició de vehicles i de l'equipament del Servici de Bombers Forestals.

e) Preparar i realitzar el seguiment tècnic de la redacció i l'execució de projectes de construcció d'immobles i infraestructures amb la finalitat de permetre la intervenció dels mitjans terrestres i aeris del Servici de Bombers Forestals en l'extinció d'incendis forestals.

f) Gestionar el manteniment de l'equipament, els immobles i les infraestructures adscrits al Servici de Bombers Forestals.

g) Actuar com a gestor dels heliports i els aeròdroms d'extinció d'incendis forestals de la Generalitat, d'acord amb la legislació vigent d'aviació civil i la preparació i el seguiment tècnic de la seua contractació.

h) Valorar els gastos de la intervenció dels mitjans i els recursos de la Generalitat en l'extinció d'incendis forestals.

i) Coordinar l'operativa dels diferents organismes dependents de la Generalitat en la investigació de causes dels incendis forestals, en col·laboració amb la Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals i sense perjuí de la competència exclusiva d'altres òrgans jurisdiccionals en el cas que hi haja indicis de la comissió d'un delicte dels tipificats en el Codi Penal.

j) Desenvolupar i investigar models de comportament dels incendis forestals.

k) Col·laborar en la coordinació i la implantació operativa dels diferents organismes i empreses intervinents en l'extinció d'incendis forestals.

m) [sic] Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

4. Servici de Postemergència, que té assignades les funcions següents:

a) Gestionar i coordinar les actuacions per a tornar a la normalitat després d'una situació d'emergència o catàstrofe. Gestionar i coordinar l'execució de la reparació dels danys ocasionats per situacions d'emergència o catàstrofe a través del procediment de subvenció en el marc de l'Oficina Única Postemergència. Donar suport tècnic a l'Oficina Única Postemergència.

b) Executar la reparació dels danys ocasionats per situacions d'emergència que corresponga a la Generalitat en el marc de l'Oficina Única Postemergència, a excepció de les actuacions que corresponguen de gestió del territori forestal o infraestructures de prevenció d'incendis forestals.

c) Desplegar la normativa que establix la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències, en les matèries competència del servici.

d) Realitzar l'estudi de les estimacions dels danys presentats pels afectats després d'una situació d'emergència o catàstrofe, tramitar i realitzar el seguiment dels expedients d'ajudes que s'inicien a conseqüència d'una situació d'emergència o catàstrofe en el marc de l'Oficina Única Postemergència, així com la custòdia i el manteniment dels expedients referenciats.

e) Elaborar els informes i les propostes de resolució dels recursos administratius i les reclamacions presentades en relació amb els expedients d'ajudes que s'inicien a conseqüència d'una situació d'emergència o catàstrofe en el marc de l'Oficina Única Postemergència.

f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

 

Article 16. De la Secretaria Tècnica [9]

1. Dependent directament de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE i amb rang de subdirecció general, exercix la direcció, la coordinació i supervisió dels servicis generals de l'AVSRE, i li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Atendre les necessitats dels òrgans de govern, de coordinació i consultius, com també els registres d'estos.

b) Coordinar i elaborar les propostes de millora dels procediments administratius.

c) Coordinar i impulsar la tramitació de projectes normatius i convocatòries de subvencions i ajudes, així com dels convenis de col·laboració.

d) Supervisar, i fer-ne el seguiment, el funcionament correcte del Registre d'entrada i eixida de documents i la gestió de l'emmagatzematge de la documentació.

e) Gestionar el material mòbil de l'AVSRE.

f) Gestionar el personal de l'AVSRE.

g) Elaborar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball del personal adscrit a l'AVSRE, com també els estudis sobre la plantilla d'esta.

h) Tramitar les incidències en nòmina i situacions de personal.

i) Gestionar les nòmines i les indemnitzacions per raó del servici.

j) Custodiar i mantindre els expedients de personal.

k) Elaborar els informes i les propostes de resolució respecte dels recursos administratius i les reclamacions, exceptuant el que disposa l'article 15.4.e del present decret.

l) Gestionar i tramitar les sentències judicials fermes en matèria de personal.

m) Realitzar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació.

n) Realitzar el seguiment dels expedients de compres centralitzades i dels subministraments menors de l'AVSRE.

o) Realitzar totes les actuacions relatives als arrendaments de béns immobles.

p) Coordinar la gestió del manteniment dels diferents immobles adscrits a l'AVSRE.

q) Elaborar la planificació i programació econòmica.

r) Coordinar i impulsar l'elaboració de l'avantprojecte de pressupostos i de les modificacions pressupostàries.

s) Gestionar i realitzar el seguiment i control de l'execució pressupostària i econòmica de l'AVSRE; control i seguiment de la comptabilització de les factures, i també el tancament de l'exercici pressupostari.

t) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats pròpies de l'AVSRE.

u) Coordinar el Registre únic de factures (RUF).

v) Coordinar i realitzar el seguiment de les diferents caixes, així com de la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa.

w) Elaborar els informes sobre qualsevol norma en matèria que siga competència de l'AVSRE amb repercussió en el gasto públic.

x) Donar suport administratiu a l'Oficina Única Postemergència.

y) Coordinar el manteniment i l'actualització dels continguts de la pàgina web de l'AVSRE.

z) Exercir les funcions que li corresponen com a unitat de transparència de l'organisme, incloent-hi la gestió i la coordinació de la informació pública dels expedients. Gestionar i tramitar les queixes i els suggeriments, així com les preguntes parlamentàries.

aa) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

 

2. De la Secretaria Tècnica dependran les següents unitats administratives:

a) Servici Econòmic i Pressupostari, al qual s'assignen les funcions següents:

1a. Elaborar el pressupost i tramitar-ne les modificacions.

2a. Gestionar els ingressos i els gastos de l'organisme.

3a. Elaborar i realitzar l'anàlisi mensual del període mitjà de pagament.

4a. Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·licite la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors, en l'àmbit de les auditories que, si és el cas, realitzen a l'organisme.

5a. Donar suport tècnic a la Secretaria Tècnica i ajudar-la en les funcions que li són pròpies. 6a. Assessorar en la planificació, la programació, el seguiment i l'avaluació de les inversions de l'organisme. Gestionar el manteniment dels immobles adscrits a este.

7a. Gestionar les actuacions derivades de la tresoreria pròpia de l'AVSRE.

8a. Fer les tasques materials tendents a la formulació dels comptes anuals de l'AVSRE, d'acord amb els principis comptables que els siguen aplicables.

b) Servici de Contractació, que té assignades les funcions següents:

1a. Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen, així com elaborar els informes, les propostes de resolució i la resta d'incidències que es deriven dels contractes.

2a. Estudiar, tramitar, gestionar, preparar i formalitzar els expedients de contractació.

3a. Gestionar les adquisicions de material de tipus general necessari per al funcionament normal de l'organisme.

4a. Tramitar i gestionar els encàrrecs a mitjans propis.

5a. Tramitar, gestionar i formalitzar els contractes menors.

6a. Assessorar i emetre els informes que en el seu àmbit d'actuació els siguen requerits.

7a. Elaboració de la proposta de programació de la contractació de l'AVSRE.

c) Servici de Gestió Administrativa i Suport Tècnic, al qual s'assignen les funcions següents: 1a. Donar suport a la Secretaria Tècnica, conformement a criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària.

2a. Tramitar les convocatòries d'ajudes i subvencions, així com la seua actualització en procediments GUC, referides a l'àmbit competencial de l'AVSRE.

3a. Tramitar els convenis de col·laboració referits a l'àmbit competencial de l'AVSRE.

4a. Tramitar expedients de responsabilitat patrimonial referits a l'àmbit competencial de l'AVSRE.

5a. Gestionar i elaborar els informes, les memòries i els estudis tècnics que es requerisquen, referits a l'àmbit competencial de l'AVSRE.

6a. Supervisar i actualitzar la normativa vigent relacionada amb les matèries que són pròpies de l'organisme.

7a. Tramitar els projectes de disposicions normatives de caràcter general referits a l'àmbit competencial de l'AVSRE.

 

 

CAPÍTOL IV
Òrgans de participació adscrits a l
'AVSRE

 

Article 17. Funcionament dels òrgans de participació adscrits a l'AVSRE

El règim de funcionament, composició i funcions dels òrgans de participació a què es refereix l'article 5.2 d'aquest decret és l'establert en la normativa reguladora de cada òrgan.

 

Article 18. Règim general de convocatòria, sessions i actes dels òrgans col·legiats de participació adscrits a l'AVSRE

1. A la persona que exercisca la Secretaria de cada òrgan col·legiat li correspon vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de l'òrgan col·legiat, de conformitat amb el que estableix l'article 6.4 de la Llei 4/2007, de 3 de febrer, i té les funcions següents:

a) Convocar les sessions dels òrgans col·legiats per ordre de la Presidència de cadascun.

b) Donar fe dels acords i resolucions dels òrgans de directius de l'AVSRE.

c) Redactar i custodiar les actes i, si és el cas, les gravacions de les reunions dels òrgans col·legiats que li corresponguen.

d) Garantir la difusió i publicitat dels acords, resolucions, reglaments i la resta de les normes generals de funcionament.

e) Expedir certificats de consultes, dictàmens i acords aprovats.

f) Les altres funcions inherents al càrrec que li encomane l'òrgan col·legiat.

2. Els òrgans col·legiats de participació de l'AVSRE poden constituir, convocar i efectuar les sessions, adoptar acords i remetre actes, tant de forma presencial com a distància, tret que el seu reglament intern indique expressament i excepcionalment el contrari. Els òrgans col·legiats de l'AVSRE poden crear comissions deliberants o consultives. L'acord de creació n'ha d'establir les funcions, la composició i la vigència. En tot cas, aquestes comissions es dissolen una vegada finalitza el seu encàrrec. La composició de les comissions i de la resta d'òrgans s'ajustara als principis de composició i presència equilibrada entre dones i hòmens, establerts per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.

3. En les sessions que celebren els òrgans col·legiats de participació de l'AVSRE a distància, les persones membres poden trobar-se en llocs distints sempre que s'assegure per mitjans electrònics, entre els quals es consideren també els telefònics i audiovisuals, la seua identitat o la de les persones que les suplisquen, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, com també la interactivitat i intercomunicació entre elles en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.

4. Per a la vàlida constitució de l'òrgan, a l'efecte de la realització de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requereix l'assistència, presencial o a distància, de la persones que exercisquen la Presidència i la Secretaria o, si és el cas, de les persones que les suplisquen, i la de la meitat, almenys, de les persones membres.

En aquells òrgans col·legiats amb participació d'organitzacions representatives d'interessos socials, com també aquells compostos per representació de distintes administracions públiques, la Presidència pot considerar vàlidament constituït l'òrgan, a l'efecte de realització de sessió, si hi assisteix la representació de les administracions públiques i de les organitzacions representatives d'interessos socials membres de l'òrgan a què s'haja atribuït la condició de portaveus.

Quan estiguen reunides, de manera presencial o a distància, la persona que exercisca la Secretaria i totes les persones membres de l'òrgan col·legiat de participació o, si és el cas, les que les supleixen, aquestes poden constituir-se vàlidament com a òrgan col·legiat per a la realització de sessions, deliberacions i adopció d'acords sense necessitat de convocatòria prèvia quan així ho decidisquen totes elles.

5. La convocatòria de les sessions ordinàries correspon a la Presidència de l'òrgan col·legiat; s'ha d'enviar amb una antelació mínima de tres dies pels mitjans electrònics i ha d'especificar el lloc, la data, l'hora i l'ordre del dia de la reunió, com també les condicions en què s'efectua la sessió i el sistema de connexió. El còmput comença l'endemà de la notificació. Excepcionalment, els documents que no es poden difondre amb l'antelació prevista han d'estar a disposició de les persones membres de l'òrgan col·legiat, en tot cas, el dia hàbil anterior al de la sessió. En el supòsit que no s'arribe al quòrum necessari en primera convocatòria o per qualsevol altra circumstància que impossibilite l'adopció d'acords en primera convocatòria, es pot realitzar una segona convocatòria, i en aquest cas aquesta s'ha de fer necessàriament a continuació de l'anterior convocatòria, i serà vàlida l'adopció d'acords siga quin siga el nombre de membres concurrents, sempre que entre ells estiguen les persones titulars de la Presidència i la Secretaria, o les persones que les substituïsquen.

6. No pot ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figure inclòs en l'ordre del dia, llevat que hi assistisquen totes les persones membres de l'òrgan col·legiat i siga declarada la urgència de l'assumpte pel vot favorable de la majoria.

7. Quan un o una dels membres de l'òrgan col·legiat no puga assistir a les sessions convocades pels òrgans de direcció, participació o adscrits de l'AVSRE, pot delegar el seu vot, i aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant un document d'autorització de la persona membre que delega el vot cap al seu o la seua representant. En l'acta s'ha de fer constar la distinció entre vots emesos «presents» i «representats». No és possible delegar la convocatòria de les sessions, ni la Presidència d'aquestes, ni l'exercici de vot de qualitat, que correspon a la persona que la exercisca.

8. Els acords seran adoptats per majoria de vots. Quan s'assistisca a distància, els acords s'entendran adoptats en el lloc on tinga la seu l'òrgan col·legiat de participació.

9. Quan les persones membres de l'òrgan voten en contra o s'abstinguen, queden exempts de la responsabilitat que, si és el cas, puga derivar-se dels acords.

10. Les persones que acrediten la titularitat d'un interés legítim poden dirigir-se a la Secretaria de l'òrgan col·legiat de participació perquè els siga expedit un certificat dels acords. El certificat ha de ser expedit per mitjans electrònics, tret que la persona interessada manifeste expressament el contrari i no tinga obligació de relacionar-se amb les administracions per aquesta via.

11. De cada sessió que realitze l'òrgan col·legiat de participació la Secretaria n'ha d'alçar acta, en la qual ha d'especificar necessàriament les persones assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats.

Les sessions que efectue l'òrgan col·legiat poden gravar-se. El fitxer resultant de la gravació, juntament amb el certificat expedit per la persona que n'exercisca la Secretaria de l'autenticitat i integritat d'aquest, i tots els documents en suport electrònic s'utilitzaran com a documents de la sessió, i podran adjuntar-se a l'acta de les sessions, sense necessitat de fer-hi constar els punts principals de les deliberacions.

12. L'acta de cada sessió pot aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediata següent. La persona que exercisca la Secretaria ha d'elaborar l'acta amb el vistiplau de la Presidència i l'ha de remetre, per mitjans electrònics, a les persones membres de l'òrgan col·legiat de participació, els quals poden manifestar pels mateixos mitjans la seua conformitat o inconvenients al text, a l'efecte de l'aprovació de l'acta. En cas afirmatiu es considerarà aprovada en la mateixa reunió.

Quan s'haja optat per la gravació de les sessions efectuades o per la utilització de documents en suport electrònic, han de conservar-se de manera que es garantisca la integritat i autenticitat dels fitxers electrònics corresponents i l'accés a aquests per part de les persones membres de l'òrgan col·legiat.

13. En tot allò que no s'ha indicat expressament en els apartats anteriors és aplicable el que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

 

CAPÍTOL V
Òrgans adscrits a l
'AVSRE

 

Article 19. Òrgans adscrits a l'AVSRE. Funcionament i règim general

1. L'Institut Valencià de Seguretat i Resposta a les Emergències (IVASPE)

És l'òrgan amb competències en matèria d'investigació, formació i perfeccionament professional, entre altres, de les policies locals, bombers i personal de protecció civil de la Comunitat Valenciana. Les línies estratègiques del qual estan orientades al:

a) Enriquiment del capital humà i la seua qualificació, dels serveis de seguretat pública i emergències per mitjà de la seua capacitació a través de la formació, la innovació i la recerca de l'excel·lència.

b) Compromís de generar i transferir les bases de coneixement per a la millora de les polítiques en matèria de seguretat i emergències.

c) Impuls d'un model de millora contínua que possibilite l'eficàcia, l'eficiència i la qualitat en els serveis de seguretat pública i emergències per a una millor atenció a la ciutadania.

2. El Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.

És un òrgan consultiu que ha d'intervindre preceptivament en la realització dels treballs de documentació, preparació, assessorament, proposta i la resta d'activitats que li encomane la Comissió de Coordinació.

3. El règim de funcionament, composició i funcions d'aquests òrgans és l'establert en la normativa reguladora de cada òrgan.

 

 

CAPÍTOL VI
Règim jurídic i economicofinancer

 

Article 20. Règim jurídic

1. L'actuació de l'AVSRE s'ha d'ajustar al dret administratiu. Els actes emanats de qualsevol òrgan directiu o administratiu de l'AVSRE tenen la naturalesa d'actes administratius, i estan subjectes a les bases del règim jurídic i al procediment administratiu comú.

Es regeix pel que disposa la Llei 4/2017, de 2 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea l'AVSRE, per aquest decret i la resta de disposicions reglamentàries que es dicten per a desplegar-la, per les altres disposicions d'aplicació als organismes autònoms del sector públic instrumental de la Generalitat, per la normativa de la Generalitat en matèria de protecció civil i gestió d'emergències, com també de coordinació de policies locals, i per qualssevol altres normes que li siguen d'aplicació quant als fins i les competències que té assignats.

2. La representació i defensa en judici de l'AVSRE, com també l'assessorament en dret, corresponen a l'Advocacia General de la Generalitat, de conformitat amb el que disposen les disposicions que regulen l'assistència jurídica de la Generalitat.

3. A l'efecte previst en la legislació vigent en matèria de contractació del sector públic, l'AVSRE té la consideració d'administració pública, i en conseqüència, el seu règim de contractació se subjecta al que estableix la legislació de contractes del sector públic per a aquest tipus d'entitat.

No obstant això, aquells contractes el valor estimat dels quals excedisca de deu milions d'euros, sense IVA, requereixen per a la realització l'autorització del Consell.

4. Per a la realització de les funcions encarregades a l'AVSRE, aquesta pot subscriure a l'efecte els oportuns acords, convenis de col·laboració o contractes.

 

Article 21. Dels recursos administratius contra els actes

1. Els actes dictats per la persona titular de la Direcció de l'AVSRE, les resolucions i acords dels seus òrgans de govern unipersonals i col·legiats posen fi a la via administrativa, i poden ser recorreguts potestativament en reposició o ser impugnats directament davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

2. Els actes dictats pels òrgans inferiors, dependents de la Direcció de l'AVSRE poden ser recorreguts en alçada, i els ha de resoldre l'òrgan immediatament superior a aquell que els ha dictat, amb un informe previ d'aquest últim.

3. El procediment, els terminis i els requisits per a la interposició dels recursos contra els actes de l'AVSRE s'han de substanciar d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

 

Article 22. Règim jurídic del personal

1. El personal al servei de l'AVSRE té relació de caràcter funcionarial o laboral d'acord amb la classificació que s'establisca en la relació de llocs de treball aprovada de conformitat amb el que preveu la legislació de funció pública i règim del personal al servei de la Generalitat.

De conformitat amb la normativa general sobre la funció pública de la Generalitat, el personal funcionarial de carrera ha d'exercir, en tot cas, i amb caràcter exclusiu, aquells llocs de treball que comporten funcions l'exercici de les quals implique la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals.

2. El personal funcionarial de l'AVSRE es regeix per la normativa sobre la funció pública aplicable al personal de l'Administració de la Generalitat.

3. L'ordenació, selecció, provisió i formació del personal funcionarial de l'AVSRE correspon a la conselleria competent en matèria de funció pública.

4. Al personal la relació del qual és de caràcter laboral li és aplicable la legislació laboral, l'específica valenciana en matèria de personal al servei de l'Administració de la Generalitat, els convenis col·lectius del personal laboral al servei de l'Administració de Generalitat i els acords adoptats per al desenvolupament i la interpretació d'aquests.

 

Article 23. Indemnitzacions per raó del servei

Les persones membres dels òrgans col·legiats de participació adscrits a l'AVSRE que no tinguen la consideració de personal al servei de la Generalitat Valenciana, i els d'altres administracions i entitats de les quals no perceben cap import en concepte d'indemnització per raó del servei, poden percebre unes quanties que no poden ser superiors a les quantitats determinades en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

 

Article 24. Recursos econòmics i règim financer i pressupostari

1. L'AVSRE té tresoreria pròpia.

2. Els béns i mitjans econòmics de l'AVSRE són els següents:

a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en els d'altres entitats del sector públic instrumental.

b) Els béns i drets que li siguen adscrits pertanyents al patrimoni de la Generalitat, com també els productes i rendes d'aquells, per a la gestió dels quals té d'autonomia.

c) El rendiment de les taxes, preus públics i la resta d'ingressos vinculats als serveis que presta.

d) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que se li autoritze a percebre o que puguen correspondre-li d'acord amb la normativa vigent.

e) Les subvencions, donacions, herències i llegats, i qualsevol altra aportació voluntària de persones físiques o jurídiques, públiques o privades.

f) Les aportacions financeres i pressupostàries que reba de l'Administració general de l'Estat o de la Unió Europea, per al desenvolupament d'actuacions finalistes.

3. L'AVSRE disposa del règim pressupostari, de comptabilitat, intervenció i de control financer establit per als organismes de la seua naturalesa en la normativa vigent, i se supedita al compliment de les exigències dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

 

Article 25. Béns i drets

1. L'AVSRE té patrimoni propi, i aquest està integrat, a més dels béns i drets de tota índole, afectes la seguretat i a la resposta a les emergències, el titular dels quals titular siga la Generalitat, per aquells que li siguen adscrits o cedits per la Generalitat o qualsevol altra administració pública.

2. L'AVSRE té autonomia per a la gestió del seu patrimoni, en els termes que estableix la legislació de patrimoni i d'hisenda pública de la Generalitat, que són d'aplicació directa.

3. Els béns i drets que la Generalitat adscriga a l'AVSRE conserven la seua qualificació jurídica originària i únicament poden ser utilitzats per al compliment dels seus fins; al respecte l'AVSRE té totes les prerrogatives i drets que estableix la normativa sobre patrimoni, a l'efecte de la conservació, administració i defensa d'aquests.

 

Article 26. Fitxers de dades de caràcter personal

L'AVSRE és l'òrgan responsable del fitxer creat per l'Ordre de 23 de setembre de 2009, de la Conselleria de Governació, per la qual es creen, modifiquen i suprimeixen determinats fitxers de dades de caràcter personal gestionats per Conselleria de Governació, i davant de la conselleria que ha assumit les seues competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i gestió de les competències en matèria de situacions d'emergència, com també en matèria d'extinció d'incendis es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

 

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera. Modificació del títol del capítol VI del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat

Es modifica el títol del capítol VI del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, que quedarà amb la denominació següent:

«CAPÍTULO VI

De la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències»

 

Segona. Modificació de l'article 30 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat

Es modifica l'article 30 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, que quedarà redactat de la manera següent:

«Article 30. De les competències de la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

1. Sota la dependència del president de la Generalitat, la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències és el centre directiu que assumeix les funcions arreplegades en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d'espectacles, establiments públics i activitats recreatives.

2. En especial, li corresponen les funcions següents:

a) La competència en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, en el marc del que estableix la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat.

b) L'exercici de les funcions de coordinació de la policia d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

c) La coordinació de les actuacions en matèria d'espectacles, establiments públics i activitats recreatives.

3. De la Direcció General per a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències dependrà el Servei d'Espectacles i Establiments Públics, al qual se li assignen les següents funcions i comeses:

a) Emetre l'informe tècnic preceptiu respecte del compliment de les condicions generals tècniques exigides en les llicències i efectuar visites de comprovació i inspecció tècnica a espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

b) Tramitar els expedients d'autorització de les activitats i espectacles extraordinaris, així com de les activitats singulars o excepcionals.

c) Proposar el nomenament o designació, a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, de presidents o presidentes, delegades o delegats governatius, i de personal assessor i veterinari de les places de bous, segons el que preveu la normativa específica en vigor.

d) Tramitar els expedients sancionadors previstos en la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, i l'adopció de mesures de policia i provisionals, així com sobre espectacles taurins.

e) Tramitar els expedients de reducció o ampliació de l'horari de tancament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre.

f) Tramitar els expedients d'autorització de sessions per a menors d'edat de la Llei 14/2010, de 3 de desembre.

g) Tramitar els expedients d'autorització per a la celebració de proves esportives, marxes, marxes ciclistes i altres esdeveniments a què es refereix l'annex II del Reial Decret pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'Aplicació i Desenrotllament del Text Articulat de la Llei Sobre Trànsit i Circulació de Vehicles de Motor.

h) Tramitar els expedients per al visat i aprovació del cartell de les condicions específiques d'admissió.

i) Efectuar la inscripció de les empreses i establiments destinats a la realització d'espectacles públics i activitats recreatives, en el registre previst en la Llei 14/2010, de 3 de desembre, sense perjuí de la competència d'altres departaments.

j) Coordinar als serveis territorials amb competències delegades en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i Establiments públics.

k) Informar i dur a terme la coordinació amb els ajuntaments en la matèria atribuïda al servei.

l) Autoritzar els festejos taurins tradicionals i espectacles taurins d'acord amb la seua normativa d'aplicació.

m) Convocar, tramitar i elaborar les acreditacions del servei específic d'admissió.

n) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies»

 

Tercera. Adscripció en l'Inventari d'Entitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local

L'Agència, en compliment del que estableix l'article 82 i 83 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, realitzarà els tràmits oportuns per a la inscripció de la mateixa en l'Inventari d'Entitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local.

 

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Única. Règim transitori de gestió econòmica i pressupostària i de les unitats i llocs en l'exercici pressupostari 2017

1. Durant l'exercici pressupostari de 2017, la gestió econòmica i pressupostària de l'AVSRE s'instrumentara mitjançant els tres programes pressupostaris integrats en el centre Gestor 01 «Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències», del Servei 05 «Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències» de la Secció 05 «Presidència de la Generalitat», com són: 221.10 Emergències, Protecció Civil i Extinció d'Incendis, 222.10 Seguretat Pública: Policia de la Generalitat i Policia Local i 222.20 Formació IVASPE.

2. D'acord amb l'anterior, s'autoritza les persones que tinguen assignada la titularitat dels departaments competents en matèria d'hisenda, funció pública, seguretat i gestió d'emergències, perquè adopten les mesures necessàries perquè la instrumentació de l'esmentada gestió s'adeqüe a la naturalesa i règim jurídic i pressupostari de l'entitat.

3. L'estructura administrativa que amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret estiguera incardinada dins de la Direcció General de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, en virtut del vigent Reglament Orgànic de Presidència, així com el personal de la Generalitat que presta els seus serveis en les direccions territorials de Presidència adscrit funcionalment a l'esmentada Direcció General i les funcions de les quals es corresponguen amb l'àmbit competencial de l'AVSRE, integrarà les seues funcions i personal en l'AVSRE, amb l'excepció del Servei d'Espectacles i Establiments Públics, que continuarà en la seua adscripció preexistent. Transitòriament, durant l'exercici 2017, es continuaran retribuïnt amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb què es retribuíen fins al moment, i donant suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans directius de l'AVSRE als que els ha sigut atribuïda.

Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquest reglament, així com les actuacions que procedisquen sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjuí que posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a la mateixa.

4. Els programes pressupostaris assenyalats en l'apartat primer es dotaran dels crèdits suficients per a sol·licitar la creació dels llocs de treball necessaris per al compliment dels fins que té encomanats l'AVSRE, previstos en la seua memòria d'inici d'activitat, que va acompanyar a la tramitació de la seua llei de creació, i destinats per a tal fi en la Llei 14/2016, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017.

5. Tant els llocs de treball que es creen, com els ja preexistents, quedaran adscrits provisionalment a la Presidència de la Generalitat, fins a la sol·licitud del seu canvi d'adscripció orgànica a l'AVSRE, que es produirà amb efectes d'1 de gener de 2018.

 

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Única. Normativa derogada

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen a aquest decret.

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Habilitació per al desplegament normatiu

Es faculta el president de la Generalitat per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i execució d'aquest decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

 

Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 15 de setembre de 2017

 

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER 

 

 

 



[1]  L'apartat 1 del l'article 9 es rectifica per la Correcció d'errades del Decret 122/2017, publicada en el DOGV núm. 8146 de 10.10.2017 (Ref. Base de dades 008779/2017).

[2]  L'article 10 es modifica per l'article 1 del Decret 83/2021, de 18 de juny, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. (DOGV núm. 9117 de 30.06.2021) Ref. Base de dades 006463/2021.

[3]  Els paràgrafs c, d i e de l'apartat 2 de l'article 12 se suprimeixen per l'article 2 del Decret 83/2021, de 18 de juny, del Consell.

[4]  L'article 13 es modifica pel Decret 57/2024 de 28 de maig, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (DOGV núm. 9865 de 06.06.2024).

[5]  L'article 13 bis s'afig per l'article 5 del Decret 83/2021, de 18 de juny, del Consell.

[6]  L'article 13 ter es modifica pel Decret 57/2024 de 28 de maig, del Consell.

[7] L'article 14 es modifica pel Decret 57/2024 de 28 de maig, del Consell.

[8]  L'article 15 es modifica pel Decret 57/2024 de 28 de maig, del Consell.

[9]  L'article 16 es modifica pel Decret 57/2024 de 28 de maig, del Consell.

 

Mapa web