Disposicion Consolidada

Texto h2

ORDRE 9/2021, de 7 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de desplegament del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 9081 de 11.05.2021
Entrada en vigor :   12.05.2021
Origen disposició :   Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
Referència Base de Dades:   004237/2021
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   30.04.2024
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/o/2021/05/07/9/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 06.04.2024 - 29.04.2024

 

Ordre 9/2021, de 7 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de desplegament del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

 

(DOGV núm. 9081 de 11.05.2021)

 

 

El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, entre les quals hi ha la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb competències en matèria d'educació, formació professional reglada, cultura i promoció cultural, política lingüística i esport.

Així mateix, mitjançant el Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell i s'estableix que la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport disposarà de dues secretaries autonòmiques: la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional i la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport.

Per la seua banda, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i preveu l'estructuració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en tres nivells: nivell superior i nivell directiu, de conformitat amb el que es preveu en l'esmentat decret, i nivell administratiu. En aquest sentit, el decret indica que amb posterioritat a l'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport mitjançant el decret del Consell, el nivell administratiu es desplegarà en l'ordre corresponent.

Pel Decret 173/2020, de 30 d'octubre, es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

La Llei del Consell preveu en l'article 65 que cada conseller desenvoluparà orgànicament la seua pròpia conselleria en els termes del seu reglament orgànic i altres normes reglamentàries que aprove, previsió legal coincident amb les facultats que la disposició final primera del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, atorga al conseller d'Educació, Cultura i Esport per a dictar, dins de lmbit de les seues competències, les disposicions que requerisca l'execució i el desplegament del reglament.

Per consegüent, mitjançant la present ordre es desplega l'estructura orgànica i funcional de la conselleria continguda en el reglament corresponent; així mateix, es determina el nombre, la dependència i la denominació de les unitats administratives amb rang de subdirecció general i de servei i s'assignen les funcions que han d'exercir els diferents serveis.

En virtut d'això, fent ús de les facultats que m'atribueixen els articles 28.e i 65 de l'esmentada Llei del Consell, i amb l'informe previ de les conselleries d'Hisenda i Model Econòmic i de Justícia, Interior i Administració Pública.

 

 

ORDENE

 

TÍTOL I
Dels serveis centrals

 

CAPÍTOL I
De la Secretaria Autonòmica d
'Educació i Formació Professional

 

Secció 1a. De la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional

 

Article 1. Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional

1. Depenen de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional les unitats administratives següents:

a) Inspecció General d'Educació

b) Subdirecció General de Coordinació i Normalització de Processos en Educació

c) Subdirecció General de Formació del Professorat

d) Servei de Relacions Institucionals

2. A la Inspecció General d'Educació, amb rang de subdirecció general, s'assignen les funcions següents:

a) Planificar, supervisar i impulsar la inspecció sobre tots els centres, serveis, programes i activitats que integren el sistema educatiu no universitari, tant públics com privats, en lmbit de la Comunitat Valenciana.

b) Regular i potenciar normativament les actuacions de la Inspecció d'Educació en els centres educatius.

c) Assegurar el compliment de les lleis, la garantia dels drets i l'observança dels deures de la comunitat educativa en el seu conjunt.

d) Col·laborar en la millora del sistema educatiu i la qualitat de l'ensenyament, en lmbit de les seues competències i en els termes que reglamentàriament s'establisquen.

e) Coordinar les unitats administratives territorials que exerceixen aquestes funcions i planificar la formació contínua dels inspectors i inspectores d'educació adscrits a aquestes unitats.

f) Impulsar i dur a terme l'avaluació, tant interna com externa, dels centres docents no universitaris i col·laborar en l'avaluació diagnòstica en els termes que s'establisquen.

g) Coordinar, a instàncies dels òrgans competents, la participació de la Inspecció d'Educació en l'estudi de les necessitats educatives i en la planificació, la coordinació, la gestió i la supervisió dels recursos educatius corresponents.

3. A la Subdirecció General de Coordinació i Normalització de Processos en Educació correspon l'assessorament, el suport i l'assistència tècnica o jurídica a la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei de Normalització i Racionalització de Processos en Educació

b) Servei de Coordinació Normativa

3.1. Al Servei de Normalització i Racionalització de Processos en Educació corresponen, sense perjudici de les funcions que tinguen assignades altres unitats administratives dependents de les direccions generals adscrites a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, les funcions següents:

a) Proposar, gestionar i realitzar mesures concretes que milloren l'eficiència en lmbit competencial propi de la secretaria autonòmica.

b) Proposar l'ordenació dels processos que s'han de normalitzar com a administració electrònica en educació.

c) Realització i coordinació de propostes d'actuació en matèria educativa.

3.2. Al Servei de Coordinació Normativa corresponen, sense perjudici de les funcions que tinguen assignades altres unitats administratives dependents de les direccions generals adscrites a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, les funcions següents:

a) Impulsar, supervisar i coordinar els estudis i les propostes de la normativa educativa reguladora de lmbit competencial propi de la secretaria autonòmica.

b) Fer el seguiment, l'avaluació i la comprovació del grau de compliment de la normativa vigent en relació amb les competències de la secretaria autonòmica.

c) Impulsar la proposta de les reformes legals necessàries per a aprofundir i desenvolupar les competències educatives de la Generalitat.

4. A la Subdirecció General de Formació del Professorat s'assignen les funcions d'assessorament, suport i assistència tècnica a la secretaria autonòmica en matèria de formació del professorat i coordinació i gestió del registre i de l'acreditació docent, així com les de dirigir, planificar, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat

b) Servei de Registre i Acreditació Docent

4.1. Al Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat corresponen les funcions següents:

a) Dissenyar, organitzar, coordinar i executar els programes i les accions en matèria de formació del professorat dels nivells no universitaris.

b) Participar en el disseny, l'organització i l'execució de la formació del personal no docent que exercisca les seues funcions en centres docents, en coordinació amb altres departaments de formació de la Generalitat (IVAP, EVES, INVASSAT, etc.).

c) La validació, el seguiment i l'avaluació de les activitats formatives que realitzen les entitats col·laboradores.

d) La direcció superior, l'ordenació i la gestió dels centres de formació, innovació i recursos educatius (CEFIRE) de la Comunitat Valenciana.

e) Elaborar i coordinar les publicacions de materials didàctics i de suport al professorat.

f) Gestionar convenis i les actuacions necessàries per a desenvolupar diferents programes de suport als centres educatius.

g) La coordinació de la participació dels centres de formació del professorat en programes educatius nacionals i europeus.

h) L'aplicació dels processos d'avaluació de l'exercici de la funció docent, en coordinació amb la Inspecció d'Educació.

i) L'aplicació dels processos d'avaluació de l'exercici de la funció directiva, en coordinació amb la Inspecció d'Educació.

j) Coordinar la tutorització de pràctiques per part del professorat d'Educació Infantil, Primària i Secundària conjuntament amb les universitats.

4.2. Al Servei de Registre i Acreditació Docent corresponen les funcions següents:

a) La gestió de l'acreditació, l'homologació i el reconeixement de les accions de formació del professorat, i l'anotació en el Registre de formació permanent del professorat.

b) La gestió i l'acreditació del professorat per a l'accés a la funció directiva dels centres docents no universitaris.

c) La gestió del registre de titulacions i habilitacions per a l'exercici de la funció docent, així com altres titulacions oficials.

d) El registre de les avaluacions de l'exercici de la funció directiva i docent.

e) La coordinació de l'estructura i el desenvolupament de l'expedient docent electrònic normalitzat.

f) L'anàlisi, l'elaboració d'informes i la confecció d'estadístiques sobre les dades incloses en els registres de formació del professorat.

g) La planificació, la gestió i la coordinació amb les universitats de la formació inicial del professorat, pràctiques, màster de Secundària i Formació Professional.

5. Al Servei de Relacions Institucionals corresponen les funcions següents:

a) L'exercici de la secretaria de les taules de negociació amb els representants de tots els sectors de la comunitat educativa.

b) Elaborar la proposta de calendari de reunions, preparar, coordinar i gestionar el seguiment de les reunions i formular informes sobre la matèria quan siga requerit per a fer-ho.

c) Coordinar la informació i comunicació de les unitats dependents de la conselleria amb les organitzacions sindicals i els òrgans de representació del personal docent de centres docents públics, així com qualssevol altres funcions relatives a lmbit sindical del personal docent que li siguen encomanades.

d) Coordinar la informació i la comunicació de les unitats dependents de la conselleria amb les associacions de pares i mares de l'alumnat i amb les associacions d'estudiants.

e) Dur a terme la interlocució amb les organitzacions empresarials i sindicals del sector privat concertat, en lmbit funcional del centre directiu.

f) Custodiar la documentació produïda en les taules de negociació: actes, Pactes i acords

g) Coordinar els processos electorals de representants dels funcionaris públics docents.

 

 

Secció 2a. De la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació

 

Article 2. Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació

1. Depenen de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'innovació educativa, ordenació acadèmica, avaluació general del sistema educatiu quant a ensenyaments no universitaris, anàlisis del seu resultat i proposta de mesures, iniciativa i actuacions per a la millora de la qualitat de l'educació, les unitats administratives següents:

a) Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa

b) Subdirecció General d'Ordenació

 

Article 3. Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa

1. A la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei d'Avaluació i Estudis

b) Servei d'Innovació i Qualitat

2. Al Servei d'Avaluació i Estudis corresponen les funcions següents:

a) Proposar, dissenyar i executar accions d'avaluació del sistema educatiu valencià.

b) Donar a conéixer el procés d'elaboració de les accions d'avaluació i fomentar-ne ls per a la millora.

c) Establir el procés d'elaboració i producció de l'estadística educativa no universitària, així com definir, dirigir i coordinar els agents que hi intervenen i els mitjans tècnics que calga utilitzar.

d) Efectuar l'anàlisi i la gestió dels indicadors vinculats a l'estadística educativa no universitària.

e) Recopilar informació de diferents organismes nacionals i internacionals la temàtica dels quals estiga relacionada amb les competències de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

f) Elaborar informes de les dades recopilades mitjançant les accions d'avaluació del sistema educatiu, així com la informació acadèmica disponible en altres unitats administratives de la conselleria, i la publicada per altres organismes nacionals i internacionals.

g) L'avaluació de les experiències educatives que es realitzen en centres a través dels quals s'impartisca l'educació a distància, en coordinació amb el Servei d'Innovació i Qualitat i altres serveis.

h) El disseny, l'actualització, l'aplicació i la difusió del Sistema Valencià d'Indicadors Educatius.

3. Al Servei d'Innovació i Qualitat corresponen les funcions següents:

a) Proposar, dissenyar, coordinar i executar programes, projectes i qualsevol tipus d'actuació que tinga com a finalitat la innovació curricular, metodològica, didàctica i organitzativa als centres docents i que implique els diferents agents de la comunitat escolar.

b) Assessorar i promoure la implementació de pràctiques innovadores proposades pels centres educatius, com també per grups de docents, constituïts com a equips d'investigació, amb la finalitat d'avaluar i difondre pràctiques transferibles.

c) Proposar, dissenyar i executar accions per a l'aplicació en els centres docents de sistemes de gestió i l'estructura de reconeixements d'aquests, i de qualssevol tipus de mesures que conduïsquen a la millora contínua i a la promoció dels principis de qualitat i excel·lència en el sistema educatiu.

d) Gestionar i desenvolupar les accions de qualitat per a dotar els centres d'autonomia.

e) Prestar en els centres docents el suport i l'assessorament tècnic necessari en les actuacions relatives a l'experimentació, l'aplicació, el desenvolupament i el foment del plurilingüisme, així com l'avaluació d'aquest, amb la finalitat de realitzar les propostes de millora necessàries, en coordinació amb el Servei d'Avaluació i Estudis i el Servei d'Educació Plurilingüe.

f) Promoure i desenvolupar programes i accions dirigides a dinamitzar les biblioteques escolars i fomentar la lectura mitjançant el suport tècnic i didàctic en els centres educatius, en col·laboració amb altres serveis.

g) Participar en programes educatius de la Unió Europea corresponents als ensenyaments no professionalitzats.

h) Gestionar els marcs de col·laboració amb altres administracions i entitats públiques o privades, tant educatives com econòmiques i socials, per a l'adopció i l'elaboració de projectes per a la millora de la qualitat educativa.

i) Fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar en la vida dels centres docents i en els òrgans de participació municipals i de districte.

j) Realitzar propostes d'autorització dels programes d'innovació per a la posada en marxa de les aules didàctiques i coordinar-ne el funcionament.

 

Article 4. Subdirecció General d'Ordenació

1. A la Subdirecció General d'Ordenació correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei d'Ordenació Acadèmica

b) Servei d'Educació Plurilingüe

2. Al Servei d'Ordenació Acadèmica corresponen les funcions següents:

a) Proposar l'ordenació acadèmica d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació de Persones Adultes.

b) Elaborar els currículums oficials corresponents als ensenyaments indicats en l'apartat anterior, així com l'establiment de criteris i d'orientacions per a la impartició als centres docents, a fi de fomentar l'autonomia pedagògica.

c) Proposar la resolució d'equivalències d'estudis, a efectes acadèmics i professionals, entre anteriors ordenacions del sistema educatiu i l'ordenació vigent, i col·laborar amb l'alta inspecció en la tramitació d'equivalències d'estudis cursats per ciutadans d'altres països de la Unió Europea.

d) Convocar premis extraordinaris al rendiment acadèmic en aquells ensenyaments l'ordenació dels quals correspon a aquest servei.

e) Estudiar, proposar o col·laborar amb la Direcció General de Personal Docent per a establir les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent.

f) Proposar resolucions individualitzades de situacions acadèmiques de l'alumnat.

g) Proposar la regulació acadèmica i organitzativa dels processos d'ensenyament-aprenentatge.

h) Gestionar i realitzar la proposta de resolució de les acreditacions i els reconeixements del personal tècnic superior d'Educació Infantil, excepte en aquells aspectes que siguen atribuïts a la conselleria amb competències en matèria de funció pública.

i) Gestionar i realitzar la proposta de resolució de les sol·licituds d'idoneïtat i titulació del professorat d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria, Batxillerat i de Persones Adultes dels centres privats.

j) Gestionar i organitzar proves de Batxillerat per a persones majors de díhuit anys i vint anys per a l'obtenció, respectivament, del títol de Graduat d'Educació Secundària i del títol de Batxiller.

3. Al Servei d'Educació Plurilingüe corresponen les funcions següents:

a) Promocionar el plurilingüisme i la interculturalitat en lmbit de l'educació no universitària.

b) Realitzar l'estudi, la proposta i l'execució dels plans d'actuació per a garantir la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià en el sistema educatiu de la Comunitat Valenciana en coordinació amb la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme.

c) Dissenyar models òptims per a l'aplicació del Programa d'educació plurilingüe i intercultural i promocionar-los entre els centres docents.

d) Fer el seguiment estadístic dels centres docents i l'alumnat d'educació plurilingüe i intercultural.

e) Coordinar, amb el Servei d'Ordenació Acadèmica, l'elaboració de la normativa que genere l'aplicació del Programa d'educació plurilingüe i intercultural a la Comunitat Valenciana.

f) Elaborar, coordinar i promoure publicacions de materials didàctics i de suport per a l'educació plurilingüe i intercultural.

g) Promoure actuacions que contribuïsquen a la normalització lingüística del valencià en els centres educatius.

h) Coordinar i establir plans de treball per a l'Assessoria d'Educació Plurilingüe.

i) Gestionar i realitzar la proposta de resolució de les exempcions de l'assignatura de valencià.

j) Informar, amb caràcter previ a ser aprovats per les direccions territorials, dels projectes lingüístics de centre del Programa d'educació plurilingüe i intercultural en els nivells no universitaris.

 

 

Secció 3a. De la Direcció General de Centres Docents

 

Article 5. Direcció General de Centres Docents

1. Depenen de la Direcció General de Centres Docents, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de centres docents i serveis educatius, tot això referit a educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, educació a distància i educació de persones adultes, així com la planificació educativa ordinària, les unitats administratives següents:

a) Subdirecció General de Planificació Educativa i Centres Privats i Concertats

b) Subdirecció General de Centres Docents

 

Article 6. Subdirecció General de Planificació Educativa i Centres Privats i Concertats

1. A la Subdirecció General de Planificació Educativa i Centres Privats i Concertats correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei d'Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius

b) Servei de Finançament de Centres Concertats

c) Servei de Planificació Educativa

2. Al Servei d'Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius corresponen les funcions següents:

a) Tramitar, gestionar i proposar la resolució dels assumptes jurídics i administratius dels centres docents no universitaris privats.

b) Tramitar, gestionar i proposar la resolució de creació, d'autorització i de modificació de centres privats no universitaris, així com dels centres públics que no són de titularitat de la Generalitat i dels ensenyaments que impartisquen.

c) Elaborar les propostes de concert educatiu en el marc de la programació de l'oferta educativa en col·laboració amb el Servei de Planificació Educativa i amb el Servei d'Ordenació i Planificació de la Formació Professional.

d) Elaborar estudis i propostes de normativa reguladora dels centres docents privats.

3. Al Servei de Finançament de Centres Concertats corresponen les funcions següents:

a) Dur a terme la gestió i l'execució econòmica conduent al compliment de les obligacions derivades dels concerts educatius.

b) Definir les plantilles docents dels centres privats concertats, vinculades al concert que en cada moment tinguen subscrit.

c) Dirigir, coordinar i supervisar el pagament al professorat i en els centres privats concertats en aplicació de la normativa vigent.

d) Tramitar els recursos administratius derivats del finançament dels concerts educatius.

e) Coordinar i executar les funcions en matèria de convenis i subvencions que corresponen a la Subdirecció.

f) Dur a terme la interlocució amb les organitzacions empresarials i sindicals del sector privat concertat en lmbit funcional de la Direcció General de Centres Docents.

4. Al Servei de Planificació Educativa corresponen les funcions següents:

a) Elaborar propostes de creació, modificació i transformació de centres docents públics.

b) Dur a terme estudis i la proposta de planificació de la xarxa de centres docents públics i de programació d'obres dels centres indicats.

c) Elevar propostes de distribució territorial de l'oferta d'unitats i grups de les diferents etapes educatives no universitàries en el cas dels centres públics, en col·laboració amb els serveis competents en matèria de Formació Professional i ensenyaments de règim especial.

d) Realitzar estudis i proposar la resolució de l'adscripció de centres públics i de les sol·licituds d'adscripció de centres privats concertats a altres centres, a l'efecte de l'escolarització de l'alumnat. En els casos en què siga procedent, en col·laboració amb el servei competent en matèria de centres concertats i privats.

e) Elaborar estudis sobre necessitats d'escolarització, en col·laboració amb el servei competent en matèria de centres concertats i privats.

f) Coordinar l'oferta educativa de cada curs escolar i gestionar i dirigir els processos d'admissió de l'alumnat en els centres sostinguts amb fons públics, en els termes previstos en la normativa que resulte d'aplicació.

 

Article 7. Subdirecció General de Centres Docents

1. A la Subdirecció General de Centres Docents correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei de Règim Jurídic, Econòmic i Administratiu de Centres Públics

b) Servei de Gestió de Serveis Complementaris de Centres Públics

c) Servei de Títols, Programes de Gratuïtat i Ajudes a l'Estudi

Les funcions que s'atribueixen a aquestes unitats administratives corresponen als centres d'ensenyament no universitari.

2. Al Servei de Règim Jurídic, Econòmic i Administratiu de Centres Públics corresponen les funcions següents:

a) L'elaboració de la normativa de creació de centres públics i d'implantació d'ensenyaments en aquests.

b) La tramitació, gestió i proposta de resolució dels assumptes jurídics i administratius dels centres docents públics no universitaris.

c) La gestió i actualització del Registre de centres docents.

d) L'elaboració d'estudis i propostes de normativa reguladora dels centres docents públics.

e) La previsió, la projecció, la tramitació, la proposta, l'execució i el seguiment del lliurament dels recursos econòmics als centres públics corresponents a les despeses de funcionament.

f) La gestió dels contractes de serveis i subministraments per al funcionament dels centres docents públics no universitaris; el control i la coordinació per a la prestació i la tramitació correcta del pagament d'aquests, així com d'altres de la competència de la mateixa direcció general.

g) L'estudi, la proposta i la gestió de l'equipament dels centres públics i serveis escolars.

h) La coordinació de l'elaboració de la normativa reguladora dels processos d'admissió.

i) La gestió de l'educació a distància en coordinació amb la Direcció General de Personal Docent.

3. Al Servei de Gestió de Serveis Complementaris de Centres Públics corresponen les funcions següents:

a) L'elaboració d'estudis i propostes de normativa reguladora dels serveis complementaris dels centres docents públics.

b) La proposta per a la contractació dels serveis de menjador i transport escolar.

c) El seguiment, el control i la tramitació del pagament dels contractes del servei de menjador i transport escolar.

d) La gestió i la tramitació del pagament de les ajudes individuals de transport escolar i ajudes de menjador escolar.

4. Al Servei de Títols, Programes de Gratuïtat i Ajudes a l'Estudi corresponen les funcions següents:

a) L'expedició dels títols i diplomes acadèmics i professionals dels ensenyaments no universitaris la competència dels quals corresponga a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) La gestió i l'actualització del Registre de títols acadèmics i professionals de la Comunitat Valenciana.

c) La gestió de beques i ajudes a l'estudi corresponents a l'alumnat que cursa estudis en centres docents no universitaris.

d) La tramitació, l'elaboració de les propostes de resolució i la gestió d'ajudes i de subvencions que corresponguen a lmbit funcional del centre directiu.

e) La gestió de les subvencions competència del departament destinades a ajudes al finançament del primer cicle d'Educació Infantil.

f) L'elaboració de la normativa i l'execució del programa de gratuïtat de llibres de text als centres sostinguts amb fons públics.

 

 

Secció 4a. De la Direcció General de Personal Docent

 

Article 8. Direcció General de Personal Docent

1. Depenen de la Direcció General de Personal Docent, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i que assumeix les funcions en matèria de proposta i execució de la política de personal docent de la conselleria, excepte en aquelles matèries atribuïdes a la conselleria amb competències en matèria de funció pública, les unitats administratives següents:

a) Subdirecció General de Provisió de Personal Docent

b) Subdirecció General de Règim Jurídic i Gestió de Personal Docent

 

Article 9. Subdirecció General de Provisió de Personal Docent

1. A la Subdirecció General de Provisió de Personal Docent correspondrà assessorar la persona titular de la Direcció General, com també donar-li suport i assistència tècnica, per a la determinació i dotació de les plantilles docents d'acord amb les necessitats educatives i la gestió dels procediments de provisió de personal, així com dirigir, planificar, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei de Gestió i Determinació de Plantilles de Personal Docent.

b) Servei de Gestió de Borses de Personal Docent

c) Servei de Provisió i Concursos de Personal Docent

2. Al Servei de Gestió i Determinació de Plantilles de Personal Docent corresponen les funcions següents:

a) Elaborar les plantilles orgàniques de personal docent adscrit als centres públics no universitaris i la proposta de totes les actuacions que es requerisquen.

b) Informar de les supressions, modificacions i noves creacions de llocs de treball docent derivades de la planificació educativa per a cada curs escolar, així com les previsions de les futures necessitats del sistema educatiu no universitari.

c) Elaborar les propostes de redistribució de plantilla amb motiu de les modificacions de la composició i l'oferta educativa dels centres, així com la reassignació d'efectius.

d) Determinar els llocs de treball docent tant per a la provisió provisional d'aquests com en les convocatòries de concurs general de trasllats, i proposar totes les resolucions i els actes administratius que es requerisquen amb aquest fi.

e) Gestionar els llocs considerats d'especial dificultat o de difícil provisió i la configuració dels llocs itinerants.

f) Elaborar les plantilles dels llocs de treball docent no adscrits a centres educatius.

g) Realitzar la proposta i el seguiment del pressupost de despeses de personal docent no universitari de cada curs escolar.

h) Gestionar, mantindre, analitzar i actualitzar la informació del registre de personal docent no universitari.

i) Analitzar i elaborar informes i confeccionar estadístiques sobre les dades incloses en el Registre de personal docent.

j) Actualitzar i administrar els fitxers automatitzats en coordinació amb el Servei de Registre i Acreditació Docent.

k) Informar sobre les propostes de personal no docent adscrit a centres educatius públics no universitaris, que afecten la plantilla d'aquest personal.

3. Al Servei de Gestió de Borses d'Ocupació Temporal de Personal Docent corresponen les funcions següents:

a) Constituir i gestionar les borses de personal docent i la proposta de totes les actuacions que es requerisquen.

b) Coordinar i realitzar el seguiment dels sistemes per a la selecció de personal docent amb vinculació de caràcter temporal.

c) Realitzar les propostes de millora respecte al funcionament de les borses d'interins.

d) Gestionar i elaborar informes i propostes de resolució en relació amb els procediments referents a les borses de treball de personal docent.

e) Establir els procediments per a modificar i adaptar les titulacions establides per a l'exercici de la docència en cadascuna de les especialitats docents.

f) Elaborar informes i propostes normatives per a establir les condicions tecnicopedagògiques i de titulació que ha de reunir el personal docent públic dels nivells educatius no universitaris.

g) Gestionar i elaborar informes i propostes de resolució en procediments relatius als requisits de titulació de les especialitats docents.

h) Estudiar les sol·licituds i consultes referents a les titulacions vàlides per a l'exercici de la docència en cadascuna de les especialitats docents.

4. Al Servei de Provisió i Concursos de Personal Docent corresponen les funcions següents:

a) Gestionar els procediments de provisió de llocs de treball en centres públics corresponents al personal docent.

b) Coordinar la gestió administrativa i el desenvolupament dels concursos de trasllats del personal docent.

c) Gestionar els concursos i procediments per al nomenament de càrrecs directius dels centres docents públics i dels serveis i centres de suport educatiu.

d) Coordinar i tramitar les comissions de servei del personal docent motivades per necessitats del sistema educatiu o per situacions personals.

e) Gestionar els procediments per a les adscripcions del personal docent en ocasió de reingrés o la reincorporació al servei actiu.

f) Coordinar i desenvolupar els procediments de provisió de llocs de treball docent no adscrits a centres educatius.

g) Gestionar i elaborar informes i propostes de resolució en relació amb els procediments referents a la provisió de llocs de treball de personal docent.

 

Article 10. Subdirecció General de Règim Jurídic i Gestió de Personal Docent [1]

1. A la Subdirecció General de Règim Jurídic i Gestió de Personal Docent correspondrà assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General en matèria de règim jurídic i per a la gestió de processos de selecció de personal docent i de gestió de personal laboral, així com dirigir, planificar, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei de Selecció i Gestió Administrativa de Personal Docent.

b) Servei de Règim Jurídic de Personal Docent.

c) Servei de Gestió de Personal Docent Laboral i Personal Docent Especialista.

2. Al Servei de Selecció i Gestió Administrativa de Personal Docent corresponen les funcions següents:

a) Elaborar i gestionar l'oferta d'ocupació pública docent.

b) Gestionar, coordinar i desenvolupar els processos selectius del personal docent.

c) Donar suport tècnic i administratiu als tribunals de selecció i a les comissions avaluadores per al desenvolupament correcte dels processos selectius.

d) Informar sobre els recursos interposats en matèria de selecció contra els actes dictats pels tribunals i les comissions d'avaluació.

e) Elaborar totes les propostes de resolució i d'actes administratius que es requerisquen en els procediments selectius d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos docents.

f) Gestionar i elaborar informes i propostes de resolució en assumptes relatius als drets, als deures, al règim d'incompatibilitats i a les situacions administratives del personal docent.

g) Gestionar les sol·licituds de permisos, llicències o reducció de jornada del personal docent, amb excepció del personal assessor tècnic docent que preste serveis en llocs en la classificació dels quals s'especifique com a centre de treball els serveis centrals de la conselleria amb competències en educació.

h) Tramitar les sol·licituds indemnitzatòries del personal docent per raó del servei.

i) Tramitar la gestió econòmica corresponent a la Direcció General.

j) Coordinar-se amb els organismes competents en riscos laborals en els aspectes relatius a la gestió del personal docent.

3. Al Servei de Règim Jurídic de Personal Docent corresponen les funcions següents:

a) Emetre tots els informes que li siguen requerits per la Direcció General en matèria de règim jurídic de personal docent.

b) Instar, tramitar i, si és el cas, realitzar la proposta de resolució d'expedients disciplinaris del personal docent.

c) Tramitar i elaborar propostes de resolució de recursos de matèries de personal docent.

d) Coordinar l'elaboració de projectes normatius relacionats amb l'ordenació del personal docent.

e) Coordinar la gestió d'informes i expedients amb l'Advocacia General de la Generalitat.

f) Elaborar i proposar criteris de coordinació per a l'aplicació adequada de la normativa relacionada amb el personal docent.

4. Al Servei de Gestió de Personal Docent Laboral i Personal Docent Especialista corresponen les funcions següents:

a) Elaborar les plantilles orgàniques de personal docent laboral i especialista adscrit als centres públics no universitaris i totes les resolucions i els actes administratius que es requerisquen.

b) Gestionar els procediments de provisió, les borses i els assumptes relatius als drets, deures, règim d'incompatibilitats i situacions administratives del personal docent laboral i especialista.

c) Informar sobre els recursos interposats en matèria de plantilles i de provisió de llocs del personal docent laboral i especialista.

d) Coordinar amb les direccions territorials les contractacions de personal docent laboral i especialista.

 

 

Secció 5a. De la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

 

Article 11. Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

1. Depenen de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i que assumeix les funcions en matèria de Formació Professional en tots els seus àmbits, així com els ensenyaments de règim especial, a excepció dels ensenyaments artístics superiors, les unitats administratives següents:

a) Subdirecció General d'Investigació, Cultura Digital i Programes Europeus

b) Subdirecció General d'Ordenació i Planificació de Formació Professional i Ensenyaments Professionals

c) Institut Valencià de Qualificacions Professionals

 

Article 12. Subdirecció General d'Investigació, Cultura Digital i Programes Europeus

1. La Subdirecció General d'Investigació, Cultura Digital i Programes Europeus té les funcions de dirigir, planificar, coordinar i supervisar l'activitat del Servei d'Investigació, Cultura Digital i Programes Europeus.

2. Al Servei d'Investigació, Cultura Digital i Programes Europeus corresponen les funcions següents:

a) Proposar la subscripció d'acords i convenis amb les diferents administracions públiques, els diferents sectors empresarials, instituts tecnològics i universitats en lmbit de la Formació Professional i els ensenyaments professionals.

b) Gestionar els processos de control, verificació administrativa i certificació davant dels organismes cofinançadors dels programes relacionats amb la Formació Professional i els ensenyaments professionals.

c) Fomentar, gestionar i organitzar accions de promoció i competicions de Formació Professional i ensenyaments professionals amb la finalitat de fer visibles els models professionals i les seues eixides laborals.

d) Desenvolupar el programa de la cultura emprenedora en tots els centres que imparteixen Formació Professional i ensenyaments professionals, i coordinar-los amb entitats públiques i privades relacionades amb l'autoocupació i la cultura emprenedora.

e) Promoure la cultura de la digitalització en tots els processos relacionats amb els ensenyaments professionals i de la Formació Professional, col·laborant amb les entitats i els òrgans competents per raó de la matèria de l'Administració de la Generalitat.

f) Gestionar i avaluar el mòdul de formació en centres de treball i el bloc de formació pràctica, de manera que s'acomoden a les necessitats de les empreses i a les característiques dels centres educatius.

g) Promocionar la cultura de la innovació en tots els centres col·laborant amb les entitats autonòmiques relacionades amb la innovació i la creativitat, fomentant les bones pràctiques dels centres en la millora dels resultats mitjançant la innovació, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a altres departaments o òrgans.

h) Dinamitzar programes europeus i internacionals, en lmbit dels centres educatius i del professorat, amb la finalitat de millorar el model de Formació Professional i ensenyaments professionals i crear sinergies entre els diferents models d'ensenyament.

i) Fomentar, promocionar i implantar un sistema d'investigació amb la col·laboració d'universitats, centres tecnològics i altres entitats que puguen oferir una col·laboració efectiva per a millorar les competències del professorat i de l'alumnat, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a altres departaments o òrgans.

j) Promoure el desenvolupament de projectes d'innovació aplicada entre centres que imparteixen Formació Professional i empreses de diferents sectors productius, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a altres departaments o òrgans.

 

Article 13. Subdirecció General d'Ordenació i Planificació de Formació Professional i Ensenyaments Professionals

1. La Subdirecció General d'Ordenació i Planificació de Formació Professional i Ensenyaments Professionals té com a funcions dirigir, planificar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis següents:

a) Servei d'Ordenació i Planificació de la Formació Professional

b) Servei d'Ordenació i Gestió dels Ensenyaments Professionals

2. Al Servei d'Ordenació i Planificació de la Formació Professional corresponen les funcions següents:

a) Elaborar els currículums de la Comunitat Valenciana dels títols de Formació Professional, establir els criteris i les orientacions per a desenvolupar-los i aplicar-los, i determinar el perfil del professorat especialista de Formació Professional.

b) Ordenar i gestionar els ensenyaments de Formació Professional, incloent-hi els programes de qualificació professional bàsica i la Formació Professional Dual, de manera que es fomente l'autonomia pedagògica dels centres.

c) Col·laborar en la determinació i l'adequació dels espais docents destinats a la Formació Professional.

d) Promoure l'elaboració de materials didàctics destinats als cicles formatius de Formació Professional i la confecció del catàleg corresponent, així com proposar la compra dels materials i l'equipament necessaris per als centres que imparteixen Formació Professional.

e) Implantar i avaluar el sistema d'indicadors de millora i gestió del sistema de Formació Professional, així com la millora en els centres que imparteixen Formació Professional en tots els seus vessants.

f) Determinar i implantar programes d'igualtat de gènere i d'inclusió educativa en lmbit dels cicles formatius del sistema de Formació Professional.

g) Gestionar les diferents ajudes, subvencions i convenis promoguts per la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial.

h) Crear i mantindre actualitzat el fitxer general de centres de Formació Professional.

i) Dissenyar i actualitzar els models d'aprenentatge i les noves competències de les diferents famílies professionals.

j) Analitzar i implantar el mapa de centres que imparteixen Formació Professional a la Comunitat Valenciana.

k) Impulsar la xarxa de centres integrats de Formació Professional.

3. Al Servei d'Ordenació i Gestió dels Ensenyaments Professionals corresponen les funcions següents

a) L'ordenació acadèmica i la gestió dels ensenyaments professionals artístics i esportius.

b) Realitzar l'estudi i l'elaboració de materials destinats als models educatius i la confecció del catàleg corresponent, així com proposar la compra dels materials i equipaments necessaris per al desenvolupament de l'ensenyament professional.

c) Crear i mantindre actualitzat el fitxer general de centres que imparteixen ensenyaments professionals.

d) El foment, l'impuls i la promoció de les escoles de música, de dansa i arts escèniques, i totes les funcions que corresponguen o se li encomanen relatives a ensenyaments musicals no reglats.

e) Determinar i implantar programes d'igualtat de gènere i d'inclusió educativa en lmbit dels ensenyaments professionals. 

f) L'elaboració dels currículums de la Comunitat Valenciana dels ensenyaments professionals, així com l'establiment de criteris i orientacions per a impartir-los en els centres docents de manera que se'n fomente l'autonomia pedagògica.

g) La proposta de resolució d'equivalències d'estudis, als efectes acadèmics i professionals, entre ordenacions anteriors del sistema educatiu i l'ordenació vigent.

h) Avaluar la qualitat del Sistema d'Ensenyament Professional en lmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

i) Implantar i avaluar el sistema d'indicadors de millora i gestió del sistema d'ensenyaments professionals, així com la millora en els centres que les imparteixen en tots els seus vessants.

j) Col·laborar en la determinació i l'adequació dels espais docents destinats als ensenyaments professionals.

k) Analitzar i implantar el mapa de centres que imparteixen ensenyaments professionals de la Comunitat Valenciana.

 

Article 14. Servei de l'Institut Valencià de Qualificacions Professionals

1. El Servei de l'Institut Valencià de Qualificacions Professionals, amb rang de servei, dependent orgànicament i funcionalment de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, té les funcions següents:

a) Col·laborar amb l'Institut Nacional de les Qualificacions en l'estudi d'aquestes qualificacions, en el seu àmbit territorial, amb especial atenció als aspectes qualitatius, en la definició de l'estructura del Sistema Nacional de Qualificacions, així com en la identificació i determinació de les qualificacions que puguen formar part del catàleg.

b) Gestionar, en lmbit de la Comunitat Valenciana, el procediment de reconeixement, d'avaluació i de certificació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i aprenentatges no formals i definir el model d'orientació vocacional.

c) Promoure la participació i la investigació sobre les qualificacions professionals i l'evolució d'aquestes.

d) Analitzar i proposar els criteris que permeten definir la competència professional de les diferents qualificacions professionals.

e) Promoure la subscripció d'acords i convenis amb grans empreses i entitats empresarials i socials per al desenvolupament i l'aplicació de les funcions assignades a l'Institut Valencià de Qualificacions Professionals.

f) Proposar criteris que permeten homologar els centres i les entitats per a avaluar i acreditar les unitats de competència de les diferents qualificacions professionals.

g) Avaluar la qualitat del Sistema de Qualificacions Professionals i Formació Professional en lmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

h) Emetre informes i estudis relacionats amb la formació i la qualificació professional.

i) Facilitar la interrelació entre el Sistema Integrat de Qualificació i Formació Professional i el món laboral.

j) Impulsar un sistema integrat d'informació i orientació professional i adoptar les mesures necessàries perquè es divulgue en tots els àmbits socials.

 

 

Secció 6a. De la Direcció General d'Inclusió Educativa

 

Article 15. De la Direcció General d'Inclusió Educativa

1. Depén de la Direcció General d'Inclusió Educativa, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i que assumeix les funcions en matèria d'inclusió educativa i de personal no docent d'atenció educativa en centres docents, en concret educadors i educadores d'Educació Especial i d'escola infantil, intèrprets de signes i fisioterapeutes, la Subdirecció General d'Inclusió Educativa.

 

Article 16. De la Subdirecció General d'Inclusió Educativa

1. La Subdirecció General d'Inclusió Educativa té com a funcions dirigir, planificar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis següents:

a) Servei d'Inclusió Educativa

b) Servei de Personal no docent d'atenció educativa

2. Al Servei d'Inclusió Educativa corresponen les funcions següents:

a) Establir els criteris pedagògics i d'organització per a la implementació del model d'escola inclusiva, i proposar la regulació de les mesures de resposta educativa d'accés, participació i aprenentatge que garantisquen la inclusió de l'alumnat de tots els nivells i les etapes educatives dels ensenyaments no universitaris.

b) Proposar criteris, procediments i models per a efectuar l'anàlisi de factors que afavoreixen o dificulten la inclusió en els centres educatius.

c) Proposar l'ordenació i l'estructura de l'orientació educativa i professional dels centres educatius de titularitat de la Generalitat, i dissenyar plans i programes relatius a l'orientació educativa i professional i l'acció tutorial, coherents amb el model d'educació inclusiva.

d) Proposar i desenvolupar criteris i procediments per a l'escolarització de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i de l'alumnat amb necessitats de compensació de desigualtats.

e) Regular el procediment d'avaluació sociopsicopedagògica i proposar models d'informes i de plans d'actuació personalitzats.

f) Proposar l'organització i el funcionament dels centres específics d'Educació Especial, dels centres educatius ordinaris especialitzats i de les unitats específiques dels centres ordinaris de titularitat de la Generalitat.

g) Proposar l'habilitació, la modificació o la supressió d'unitats específiques en centres ordinaris públics, així com l'emissió d'informes sobre la creació, la modificació i la supressió d'unitats específiques i unitats de suport a la integració en els centres privats concertats.

h) Proposar la provisió de personal especialitzat de suport per a l'atenció de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, escolaritzat en centres d'ensenyament no universitari de titularitat de la Generalitat.

i) Establir les especificacions tècniques dels productes individuals de suport i del material modulat, destinats a l'atenció de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, proposar la provisió i gestionar el procediment.

j) Regular els plans d'igualtat i convivència dels centres educatius sostinguts amb fons públics.

k) Coordinar els plans de prevenció de la violència, la promoció de la igualtat i la convivència, les actuacions de les unitats especialitzades d'assessorament, atenció i intervenció, i gestionar les situacions d'emergència que alteren greument la convivència en els centres educatius.

l) Proposar, dissenyar, promoure i implementar accions de promoció de la igualtat de gènere i la igualtat en la diversitat, així com accions preventives i d'intervenció davant de qualsevol mena de violència masclista i aquelles que garantisquen el desenvolupament de la diversitat sexual, familiar i de gènere en lmbit educatiu.

m) Proposar, dissenyar, promoure i implementar programes d'educació sexual en tots els nivells i les etapes dels ensenyaments no universitaris.

n) Dissenyar, promoure, implementar i coordinar accions, plans, programes, recursos i serveis, basats en models sociocomunitaris i sistèmics d'intervenció, i regular la participació dels agents socials de l'entorn.

o) Proposar la regulació de l'organització i el funcionament dels centres educatius de caràcter singular situats en zones socialment o culturalment desfavorides i proposar mesures educatives i organitzatives per a la compensació de les desigualtats.

p) Proposar la regulació dels plans d'absentisme i el funcionament del sistema de control de l'absentisme escolar, i coordinar les actuacions necessàries amb altres entitats i organismes públics implicats.

q) Regular i autoritzar l'organització i el funcionament de les unitats educatives terapèutiques i proposar la provisió de personal.

r) Proposar l'organització, el funcionament i l'autorització de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària.

3. Al Servei de Personal no docent d'atenció educativa corresponen les funcions següents:

a) Proposar la creació, modificació o supressió, així com la provisió dels llocs de treball del personal no docent d'atenció educativa.

b) Elaborar informes i propostes d'assumptes relatius a situacions administratives, sol·licituds de compatibilitat, reducció de jornada, permisos i llicències del personal no docent d'atenció educativa.

c) Tramitar les indemnitzacions per raó del servei.

d) Realitzar la proposta, la gestió i l'execució en relació amb el règim jurídic d'aplicació al personal no docent d'atenció educativa en centres docents, en concret, personal educador d'Educació Especial, fisioterapeutes i personal educador d'Educació Infantil, i tècnic de Gestió de Suport en Llengua de Signes destinats al suport de la inclusió educativa excepte en aquells aspectes que siguen atribuïts a la conselleria amb competències en matèria de funció pública.

e) Gestionar, actualitzar i mantindre l'arxivament d'expedients del personal no docent d'atenció educativa gestionat pel servei.

f) Proposar els requisits específics que ha de reunir el personal no docent d'atenció educativa que intervé en els centres educatius d'ensenyaments no universitaris atenent l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

g) Proposar l'elaboració d'instruccions relatives a les condicions laborals del personal no docent d'atenció educativa en els centres educatius de titularitat de la Generalitat.

h) Emetre informes sobre els recursos interposats en matèria de personal no docent d'atenció educativa.

i) Tramitar i, si és el cas, realitzar la proposta de resolució d'expedients disciplinaris del personal no docent d'atenció educativa.

 

 

Secció 7a. De la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

 

Article 17. De la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

Depén de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i que assumeix les funcions en matèria de política lingüística, traducció i correcció de textos i multilingüisme en l'àmbit dels ensenyaments no universitaris, la Subdirecció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme.

 

Article 18. De la Subdirecció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

1. La Subdirecció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme depén de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, i té les funcions de planificar, dirigir, controlar i supervisar l'activitat dels cinc serveis que en depenen:

a) Servei de Promoció

b) Servei ds i Drets Lingüístics

c) Servei d'Idiomes i Programes Europeus

d) Servei de Formació i Acreditació

e) Servei d'Acompanyament Lingüístic a les Administracions Públiques

2. El Servei de Promoció té assignades les funcions següents:

a) Fomentar i promoure ls del valencià en lmbit social amb caràcter general i sectorial.

b) Promoure campanyes de sensibilització lingüística i altres actuacions per al foment del valencià.

c) Gestionar la concessió d'ajudes i subvencions per a la promoció de ls del valencià.

d) Coordinar activitats relacionades amb la normalització lingüística realitzades en col·laboració amb altres institucions i administracions.

e) Gestionar els convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades per a la promoció de ls del valencià.

f) Promoure l'oferta de productes i serveis en valencià en lmbit de les tecnologies de la informació, la comunicació, la informàtica, les telecomunicacions, internet, el cinema, el sector audiovisual, en col·laboració amb les entitats i organismes competents en la matèria.

g) Difondre els principals productes i serveis en valencià disponibles en els àmbits considerats deficitaris.

h) Coordinar les relacions amb les entitats cíviques, socials, culturals, esportives, religioses, de temps lliure i qualssevol d'altres àmbits, per a la promoció de ls del valencià.

i) Impulsar ls del valencià en lmbit del sector terciari, en l'economicofinancer i en el de la producció de béns de consum.

j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encarregue.

3. El Servei ds i Drets Lingüístics té assignades les funcions següents:

a) Proposar i elaborar projectes normatius i disposicions per a l'assoliment de la normalització lingüística.

b) Garantir l'acció interdepartamental i transversal de la política lingüística del Consell.

c) Donar suport tècnic i proposar a la Comissió Interdepartamental per a ls del Valencià l'adopció d'acords que garantisquen la normalització de ls oficial del valencià dins de lmbit de l'Administració de la Generalitat i de les entitats i institucions públiques que en depenen.

d) Coordinar i prestar assessorament tècnic al Consell Social de les Llengües i coordinar els treballs i les ponències que elabore.

e) Gestionar l'Oficina de Drets Lingüístics.

f) Tramitar les queixes i els suggeriments en matèria de drets lingüístics.

g) Promoure la cooperació amb institucions, organismes i entitats de caràcter públic i privat per a assegurar l'exercici dels drets lingüístics de la ciutadania.

h) Prestar assessorament i col·laboració en matèria de reclamacions i suggeriments en ls del valencià i difondre les bones pràctiques.

i) Col·laborar amb les administracions i els organismes competents en matèria de protecció dels drets de les persones consumidores i usuàries en l'aplicació de la normativa lingüística en el seu àmbit.

j) Informar sobre els projectes normatius o projectes de disposicions generals promoguts per les administracions públiques perquè s'ajusten al compliment dels objectius de la política lingüística de la Generalitat.

k) Fomentar la cooperació i la coordinació amb altres institucions competents en matèria de política lingüística d'altres administracions autonòmiques, estatals i internacionals per a la difusió i la promoció del valencià en els respectius àmbits territorials.

l) Estudiar i analitzar la legislació comparada en relació amb el disseny, la normalització i l'aplicació de polítiques lingüístiques en lmbit estatal i internacional.

m) Treballar en el camp de la política i la planificació lingüística amb l'objectiu de crear consciència sobre la importància de la diversitat lingüística en lmbit europeu.

n) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encarregue.

4. El Servei d'Idiomes i Programes Europeus té assignades les funcions següents:

a) Ordenar acadèmicament l'ensenyament de les escoles oficials d'idiomes i elaborar els currículums oficials dels ensenyaments que s'hi imparteixen.

b) Fomentar, impulsar i promocionar les escoles oficials d'idiomes.

c) Determinar els requisits específics per a exercir la docència a les escoles oficials d'idiomes.

d) Gestionar l'organització de les convocatòries de proves de certificació en llengües de les escoles oficials d'idiomes.

e) Promoure l'adquisició de llengües i destreses interculturals per al coneixement d'altres cultures.

f) Fomentar el multilingüisme com a mecanisme de cohesió social.

g) Difondre, impulsar i promocionar els programes europeus amb l'objectiu d'internacionalitzar els centres educatius valencians.

h) Coordinar-se amb els departaments implicats en el desenvolupament de projectes emmarcats dins dels programes europeus.

i) Assessorar els centres valencians en matèria de programes europeus educatius en l'ensenyament no universitari, a excepció de la Formació Professional.

j) Coordinar-se en matèria de formació en programes europeus amb el servei encarregat de la formació del professorat.

k) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encarregue.

5. El Servei de Formació i Acreditació té assignades les funcions següents:

a) Promoure l'ensenyament del valencià en la població adulta i, especialment, a les persones nouvingudes a la Comunitat Valenciana, d'acord amb les directrius del Consell d'Europa en matèria d'ensenyament de llengües.

b) Donar suport tècnic i administratiu a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià per a la gestió i la realització de les proves per a l'obtenció dels certificats administratius de coneixements de valencià i gestionar-ne l'expedició, l'homologació i la validació, així com la formació del personal examinador.

c) Realitzar, dirigir i coordinar cursos i activitats per a l'extensió de coneixements del valencià, amb especial atenció al personal de les diferents administracions públiques en col·laboració amb les entitats i els organismes responsables de la formació dels treballadors i treballadores de la funció pública valenciana.

d) Col·laborar amb els organismes corresponents per a coordinar i supervisar les proves per a l'habilitació professional per a la traducció i la interpretació jurades d'altres llengües al valencià i viceversa.

e) Certificar i registrar els cursos de formació acreditativa per a lingüistes que organitze el sector públic instrumental i que coordine i supervise la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme.

f) Preparar i divulgar materials que faciliten el coneixement i ls del valencià, especialment aquells que utilitzen les tecnologies actuals i els mètodes d'autoaprenentatge.

g) Organitzar i coordinar amb altres institucions la realització d'activitats formatives, didàctiques i lúdiques que ajuden a fomentar els valors de la diversitat lingüística en lmbit social.

h) Organitzar jornades, seminaris, congressos i estudis sobre les realitats i possibilitats de ls de les diverses llengües.

i) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encarregue.

6. El Servei d'Acompanyament Lingüístic a les administracions públiques té assignades les funcions següents:

a) Dirigir i coordinar la gestió de l'acompanyament lingüístic i de la traducció i correcció de textos oficials de la Generalitat.

b) Impulsar i coordinar les actuacions de política lingüística i de normalització de ls del valencià en les diferents administracions públiques no dependents de la Generalitat radicades a la Comunitat Valenciana per mitjà de la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.

c) Impulsar i coordinar la col·laboració per al foment, la promoció i l'acompanyament lingüístic en lmbit local mitjançant la subscripció de convenis i la realització d'activitats formatives.

d) Impulsar i difondre els recursos lingüístics en lmbit social i administratiu.

e) Col·laborar amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en la promoció i el seguiment de la normativa del valencià i, especialment, en el que es refereix a l'onomàstica i la toponímia.

f) Posar en marxa el Pla de sensibilització lingüística.

g) Assessorar el personal de la Generalitat en qüestions lingüístiques d'acord amb la normativa de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

h) Gestionar la traducció i correcció de textos que li encomanen els òrgans competents.

i) Crear un repositori lingüístic amb indicacions teòriques sobre composició de textos i amb models de plantilles per a elaborar documents i glossaris propis.

j) Fomentar l'adquisició d'autonomia lingüística en valencià del personal de la Generalitat per a incrementar els àmbits ds de la llengua.

k) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encarregue.

 

 

Secció 8a. De la Direcció General d'Infraestructures

 

Article 19. De la Direcció General d'Infraestructures

1. Depén de la Direcció General d'Infraestructures, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell i assumeix les funcions en matèria de proposta, planificació, programació, gestió i execució de les infraestructures educatives, així com la contractació, l'assistència i la gestió economicoadministrativa d'aquestes, la Subdirecció General d'Infraestructures Educatives.

 

Article 20. De la Subdirecció General d'Infraestructures Educatives [2]

1. A la Subdirecció General d'Infraestructures Educatives correspon planificar, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen, els quals s'indiquen a continuació:

a) Servei d'Infraestructures Educatives

b) Servei de Contractació d'Infraestructures Educatives

c) Servei de Gestió del Programa Edificant

2. Al Servei d'Infraestructures Educatives corresponen les funcions següents:

a) Redactar, gestionar i supervisar els projectes tècnics de construccions escolars i la direcció, el seguiment i el control de l'execució de les obres en centres educatius.

b) Elaborar les normes de disseny i qualitat dels centres docents.

c) Planificar i estudiar, conjuntament i en coordinació amb els centres directius competents, el programa de necessitats de construccions escolars i la realització d'estudis de viabilitat tècnica de parcel·les.

d) Revisar i actualitzar els mòduls de cost de les obres, així com els preus unitaris d'estudis i treballs relacionats amb aquells.

e) Emetre informes en matèria d'infraestructures educatives i sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar, de conformitat amb la normativa vigent.

f) Coordinar tots els requeriments necessaris per a la posada en funcionament dels centres, tant en infraestructures com en dotacions i instal·lacions.

g) Supervisar els programes de necessitats dels centres educatius inclosos en els plans de construcció i adequació dels centres.

h) Coordinar l'actuació de les unitats tècniques de construcció de les direccions territorials del departament en aquells temes relacionats amb les funcions del servei.

i) Revisar i supervisar la documentació tècnica quant al compliment dels requisits mínims dels espais exigibles per la normativa específica en cada nivell d'ensenyament, en la tramitació dels expedients relatius a la creació, l'autorització i la modificació de centres privats, com també de centres públics que no són de titularitat de la Generalitat.

3. Al Servei de Contractació d'Infraestructures Educatives corresponen les funcions següents:

a) Estudiar, preparar, formular i fer el seguiment de l'execució dels expedients de contractació d'obres d'infraestructures educatives de la Conselleria relatius a l'ampliació i la reforma de centres educatius, i també de tots els expedients de contractació de serveis necessaris o associats a l'execució d'aquestes obres, excepte els que siguen objecte de delegació de competències en el marc del programa Edificant.

b) Prestar assessorament i assistència tècnica en matèria de contractació d'infraestructures educatives, excepte els expedients que siguen objecte de delegació de competències en el marc del programa Edificant.

c) Gestionar econòmicament i administrativament els expedients de contractació d'infraestructures educatives, excepte els que siguen objecte de delegació de competències en el marc del programa Edificant.

d) Elaborar la proposta anual de pressupostos relatius a les inversions en matèria d'infraestructures educatives, excepte les que siguen objecte de delegació de competències en el marc del programa Edificant.

e) Altres funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la contractació d'infraestructures educatives públiques.

4. Al Servei de Gestió del Programa Edificant li corresponen, en compliment del que s'estableix en el Decret llei 5/2017, de 20 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableix el règim jurídic de cooperació entre la Generalitat i les administracions locals de la Comunitat Valenciana per a la construcció, ampliació, adequació, reforma i equipament de centres públics docents de la Generalitat, les funcions següents:

a) Estudiar, preparar, formular i fer el seguiment de l'execució dels expedients de delegacions de competències realitzades en el marc del programa Edificant per a la contractació d'obres d'infraestructures educatives de la Conselleria relatius a l'ampliació i reforma de centres educatius, i també de tots els expedients de contractació de serveis o subministraments necessaris o associats a l'execució d'aquestes obres.

b) Prestar assessorament i assistència tècnica necessària en relació amb les delegacions de competències i l'execució de les actuacions realitzades en el marc del programa Edificant per a la construcció d'infraestructures educatives.

c) Gestionar econòmicament i administrativament les delegacions de competències realitzades en el marc del programa Edificant.

d) Elaborar la proposta anual de pressupostos relatius a les despeses necessàries per a atendre el correcte funcionament del programa Edificant.

e) Altres funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a les delegacions de competències que es realitzen en el marc del programa Edificant.

 

 

CAPÍTOL II
De la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport

Derogat [3]

 

 

 

CAPÍTOL III
De la Sotssecretaria

 

Article 27. Sotssecretaria

1. De la Sotssecretaria depenen les unitats següents:

a) La Secretaria General Administrativa.

b) La Subdirecció General de Règim Econòmic, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis que en depenen.

c) La Subdirecció General del Gabinet Tècnic.

d) El Servei de Coordinació de Fons Europeus.

 

Article 28. Secretaria General Administrativa [4]

1. La Secretaria General Administrativa, a la qual correspon, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, donar suport directe a la persona titular de la Sotssecretaria i, sota la seua autoritat, exercir la direcció, la coordinació i la supervisió dels serveis generals de la Conselleria, de conformitat amb el que preveu l'article 73.2 de la Llei del Consell, s'estructura en els serveis següents:

a) Servei de Personal

b) Servei de Coordinació

c) Servei de Suport Tècnic i Assumptes Generals

d) Servei de Modernització i Gestió del Coneixement

2. Al Servei de Personal corresponen les funcions següents:

a) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.

b) Tramitar els expedients disciplinaris.

c) Custodiar els expedients personals.

d) Gestionar les pràctiques formatives de l'alumnat de diferents nivells educatius que es realitzen en la Conselleria.

e) Gestionar, emetre informes i elaborar la proposta de resolució dels assumptes relatius al personal funcionari de l'administració general i especial, i del personal laboral del departament, excepte el personal docent, el personal tècnic de gestió de suport en llengua de signes, fisioterapeutes, educadors o educadores d'educació especial i educadors o educadores d'escola infantil.

f) Tramitar les vacances, les llicències i els permisos del personal.

g) Elaborar els informes necessaris a l'efecte de creació de llocs de treball, la preparació de les propostes de modificació de relacions de llocs de treball i actualitzacions.

h) Exercir el control horari.

i) Tramitar els recursos en matèria de personal.

j) Qualsevol funció que en matèria de gestió de personal li siga encomanada.

k) Tramitar i resoldre els horaris, vacances, permisos i llicències del personal assessor tècnic docent que preste serveis en llocs en la classificació dels quals s'especifique com a centre de treball els serveis centrals de la conselleria amb competències en educació.

3. Al Servei de Coordinació corresponen les funcions següents:

a) Realitzar els tràmits necessaris per a la publicació d'actes o disposicions en els diaris oficials.

b) Coordinar, tramitar i supervisar les disposicions, les resolucions i la resta dels actes administratius.

c) Tramitar els assumptes que s'hagen d'elevar a la comissió de persones titulars de secretaries autonòmiques i sotssecretaries i al Consell, el trasllat dels acords de la comissió i la custòdia dels certificats d'aquests.

d) Coordinar la tramitació dels projectes normatius, així com col·laborar amb les direccions generals en l'elaboració d'aquests.

e) Tramitar les al·legacions als projectes de disposicions generals sol·licitades per la Presidència i per les altres conselleries.

f) Tramitar les queixes i els suggeriments.

g) Tramitar i coordinar els convenis i els acords de col·laboració.

h) Coordinar, tramitar i supervisar els procediments relacionats amb la protecció de dades i la transparència en l'àmbit competencial de la Conselleria.

i) Fer el seguiment i el control de les comissions i els altres òrgans col·legiats.

j) Organitzar i coordinar l'Oficina d'Informació Administrativa i Assistència i Informació al Ciutadà.

k) Organitzar i gestionar el registre general de documents.

4. Al Servei de Suport Tècnic i Assumptes Generals corresponen les funcions següents:

a) Gestionar, controlar i supervisar els serveis generals i les dependències comunes.

b) Supervisar i coordinar el parc mòbil i les instal·lacions de la Conselleria.

c) Organitzar i coordinar el personal subaltern i els conductors i conductores.

d) Elaborar la proposta d'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable, el manteniment de béns i serveis i el tràmit dels altres assumptes generals.

e) Dur a terme, en relació amb la legislació de prevenció de riscos laborals, la coordinació d'activitats empresarials.

f) Organitzar i gestionar l'arxiu.

g) Assessorar tècnicament, analitzar, fer el seguiment i recopilar la informació en les matèries que siguen de la competència exclusiva de la Sotssecretaria i, si és el cas, preparar estudis i informes tecnicojurídics sobre aquests assumptes.

5. Al Servei de Modernització i Gestió del Coneixement corresponen les funcions següents:

a) Elaborar protocols per a fixar el funcionament en cada centre directiu de cada procediment que gestiona.

b) Implementar mesures que desenvolupen i aprofundisquen l'administració electrònica en l'àmbit del departament d'educació, cultura i esport, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions.

c) Proposar i col·laborar amb els òrgans responsables de la formació del personal empleat públic en el disseny i la promoció de sessions, cursos i seminaris, així com promoure i col·laborar amb l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la creació d'una plataforma de coneixement GVA, com a eina de treball interna, en l'àmbit de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

d) Donar suport a les unitats administratives competents per a l'aplicació d'eines informàtiques que garantisquen una gestió adequada del coneixement.

e) Redactar manuals d'acolliment per al nou personal.

f) Coordinar la informació corporativa de la pàgina web de la Conselleria, en col·laboració amb els centres directius d'aquesta i sense perjudici de les atribucions de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.

g) Efectuar propostes de racionalització dels procediments administratius, en coordinació amb els altres departaments de la Conselleria.

h) Donar suport a la Sotssecretaria en la coordinació i la inspecció de tots els serveis del seu àmbit, en la proposta dels projectes o plans d'actuació i programes de necessitats de la Conselleria en l'àmbit de la Sotssecretaria, com també de les reformes encaminades a millorar i perfeccionar els serveis dels diferents centres de treball no docents de la Conselleria respecte a la seua organització i els mètodes de treball, tenint en compte principalment els costos i rendiments.

 

Article 29. Subdirecció General de Règim Econòmic

1. A la Subdirecció General de Règim Econòmic correspon donar suport directe a la persona titular de la Sotssecretaria i, sota la seua autoritat, exercir la direcció, coordinació i supervisió dels serveis generals de la Conselleria següents:

a) Servei de Programació Econòmica i Pressupostos

b) Servei de Gestió Econòmica de Contractació i Inversions

c) Servei de Contractació Administrativa

d) Servei de Gestió Patrimonial

e) Servei de Gestió Econòmica i Nòmines

2. Al Servei de Programació Econòmica i Pressupostos corresponen les funcions següents:

a) Coordinar la planificació i la programació econòmica dels centres directius de la Conselleria.

b) Coordinar l'elaboració de la proposta de l'avantprojecte del pressupost anual de la Conselleria, tramitar les modificacions pressupostàries, portar el seguiment de l'execució del pressupost i elaborar els informes de gestió d'aquest que li siguen encomanats per la Sotssecretària.

c) Revisar i sol·licitar els informes corresponents de les memòries economicofinanceres elaborades pels diferents departaments de la Conselleria i emetre informes sobre la viabilitat econòmica dels projectes, plans i programes d'actuació que li siguen sol·licitats per la Sotssecretària.

d) Tramitar la devolució d'ingressos indeguts, així com la formalització d'ingressos realitzats en el compte restringit de la Conselleria i tramitar constrenyiments per impagament de preus públics.

e) Impulsar i coordinar l'actualització dels programes d'informació i gestió econòmica, amb vista a la utilitzacióòptima dels recursos.

f) Fer el seguiment de l'execució de tots els programes pressupostaris de la Conselleria.

g) Elaborar la informació estadística de la despesa pública en Educació a la Comunitat Valenciana i l'estadística de Cultura.

h) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·licite la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors, i, tramitar les memòries economicofinanceres per a l'establiment de preus públics a proposta dels centres gestors competents.

i) Tramitar i dur a terme la gestió econòmica dels interessos de demora.

j) Assabentar i mantindre informats els diferents departaments de la Conselleria de les instruccions o circulars per a una gestió econòmica correcta del pressupost de la Conselleria que s'emeten en aquest sentit.

k) Coordinar les necessitats de liquiditat del sector públic de la Conselleria per a comunicar-les a la conselleria corresponent.

l) Totes les funcions que li corresponguen o li encomane en matèria de planificació i programació pressupostària la Sotssecretaria.

3. Al Servei de Gestió Econòmica de Contractació i Inversions corresponen les funcions següents:

a) Gestió economicoadministrativa dels expedients de contractació menor relatius a inversions de la Conselleria, competència de la Sotssecretaria.

b) Gestió econòmica i pressupostària dels expedients de contractació administrativa competència de la Sotssecretaria, excepte aquells que es gestionen en un altre centre directiu de la Conselleria o en un altre servei de la Sotssecretària per delegació de lrgan de contractació.

c) Participació en l'elaboració i la gestió del pressupost de despeses d'inversions de la Conselleria.

d) Elaboració d'informació econòmica relativa als contractes la gestió economicopressupostària dels quals siguen de la seua competència.

e) Elaboració de propostes d'instruccions i circulars en matèria de gestió economicoadministrativa d'expedients de la seua competència.

f) Col·laboració en el desenvolupament i la implantació d'aplicacions informàtiques per a la gestió econòmica i administrativa de contractes.

g) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la gestió economicoadministrativa de la seua competència.

4. Al Servei de Contractació Administrativa corresponen les funcions següents:

a) Estudi, preparació i formulació dels expedients de contractació administrativa de la Conselleria, excepte dels expedients de contractació d'infraestructures educatives o a qualsevol altra competència delegada per lrgan de contractació en algun centre directiu de la Conselleria.

b) Tramitació dels contractes basats derivats dels acords marc formalitzats per la Central de Compres i efectuar el seguiment dels expedients de compres centralitzades.

c) Assessorament i assistència tècnica i jurídica en relació amb la contractació a què es refereix l'apartat a anterior.

d) Tramitació de les incidències contractuals en relació amb els expedients a què es refereixen els apartats a i b anteriors, inclosa la gestió dels procediments derivats de recursos contractuals davant del Tribunal administratiu central de recursos contractuals.

e) Elaboració dels informes, les propostes de resolució i la resta d'incidències que es deriven dels contractes i qualsevol altra funció relativa a contractació.

f) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen, relatives als expedients de contractació que li siguen encomanats per la Sotssecretària.

5. Al Servei de Gestió Patrimonial corresponen les funcions següents:

a) La tramitació dels expedients de responsabilitat patrimonial del departament i que no corresponguen a altres centres directius de la Conselleria per raó del servei, per tractar-se de reclamacions derivades de contractes administratius o laborals o per qualsevol altra causa la competència de la qual no corresponga a la Sotssecretària.

b) L'estudi, la preparació i la formulació dels expedients de contractes de caràcter patrimonial.

c) La gestió dels béns immobles i dels drets sobre aquests, així com dels expedients per a la seua afectació o desafectació, exclosos el manteniment o la conservació dels mateixos béns o bé la contractació de subministraments o serveis sobre aquests immobles de titularitat de la Generalitat adscrits a la Conselleria.

d) La tramitació d'expedients d'adquisició, arrendament, cessió o posada a disposició d'immobles a favor de la Conselleria.

e) La tramitació dels sinistres penals que tenen cobertura de defensa jurídica amb càrrec a la pòlissa de responsabilitat civil derivada d'un procés judicial, i el seguiment del compliment de les condicions contractuals de cobertura, exclosos els sinistres en què el personal cobert en la pòlissa pretenga formular una acusació.

f) La tramitació de l'execució de les sentències dels jutjats de menors en les quals es condemne la Generalitat Valenciana – Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, com a titular del servei educatiu i guardador de fet dels menors durant la seua estada en el centre educatiu.

g) L'examen, la comprovació, el recurs, si és el cas, i la remissió dels rebuts o les liquidacions de les taxes o dels tributs als òrgans competents, corresponents als béns immobles docents, administratius, culturals i esportius, afectats o adscrits a la Conselleria.

h) Totes les funcions que li corresponguen o li siguen encomanades, relatives als expedients de responsabilitat o gestió patrimonial, per la Sotssecretària.

6. Al Servei de Gestió Econòmica i Nòmines corresponen les funcions següents:

a) Avaluar els costos de funcionament de les direccions territorials del departament i la posterior tramitació comptable.

b) Realitzar estudis, informes i propostes en matèria de retribucions de personal.

c) Gestionar les despeses de personal del departament i tramitar les incidències de nòmines del personal no docent.

d) Exercir la coordinació de les unitats de gestió descentralitzada de la nòmina de personal docent i elaborar la proposta de despeses de personal de l'avantprojecte de pressupostos del departament.

e) Elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost del centre directiu.

f) La gestió economicoadministrativa dels expedients competència de la Sotssecretària.

g) Coordinar i efectuar el seguiment de les diferents caixes fixes de la Conselleria.

h) Totes les funcions que li corresponguen o li siguen encomanades, relatives als expedients de nòmina o gestió econòmica, per la Sotssecretària.

 

Article 30. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. Depenent funcionalment de la persona titular del departament i orgànicament de la Sotssecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari. A més, exerceix com a Unitat d'Igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere. Les funcions com a Unitat d'Igualtat són:

a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

b) Dur a terme el seguiment, l'avaluació del desenvolupament i el grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, les subvencions, els convenis, els acords, la gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en lmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la realització d'aquestes actuacions ha tingut respecte del gènere.

e) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

f) Demanar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb l'elaboració d'aquesta informació, així com fer l'anàlisi, el seguiment i el control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial.

g) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

h) Assessorar en l'elaboració dels plans d'igualtat previstos en la normativa de funció pública valenciana, col·laborar en l'avaluació d'aquests plans i proposar l'adopció de mesures correctores.

i) Impulsar la formació i la sensibilització del personal del seu departament en relació amb l'abast i el significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, mitjançant la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

j) Impulsar i proposar mesures específiques adreçades a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.

k) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en funció pública.

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

a) El Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, al qual correspon assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament, elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la conselleria, preparant els informes i estudis tècnics i les memòries que calguen, i proposar i tramitar les actuacions de la conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

b) El Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, al qual correspon gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la conselleria, col·laborar en el tractament, l'organització i la recuperació de la documentació rellevant per a l'exercici de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General, i proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria de la conselleria.

 

Article 31. Servei de Coordinació de Fons Europeus

El Servei de Coordinació de Fons Europeus depén funcionalment de la persona titular del departament i orgànicament de la Sotssecretaria, i li correspon la coordinació dels diferents centres de la conselleria que gestionen projectes finançats amb fons europeus, així com conéixer i estudiar les diferents fonts de finançament comunitari en lmbit competencial i la seua difusió als diferents departaments de la Conselleria, sense perjudici de les competències atribuïdes en aquesta matèria a la direcció general amb competències en Fons Europeus.

 

 

TÍTOL II
De les direccions territorials

 

Article 32. Estructura territorial de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cadascuna de les tres províncies, Alacant, Castelló i València, hi ha una direcció territorial d'Educació, Cultura i Esport, amb rang de subdirecció general, sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.

2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de cada centre directiu, en consideració a la matèria a la qual, en cada cas, es referisca l'actuació administrativa corresponent.

 

Article 33. Titulars de les direccions territorials

1. Al capdavant de cadascuna de les direccions territorials hi ha un director o directora territorial, nomenat per la persona titular de la Conselleria, amb el caràcter de representant permanent d'aquesta en el territori respectiu, que exerceix les funcions en matèria d'educació, cultura i esport.

2. Correspon als titulars de les direccions territorials la direcció de tots els serveis, programes i activitats que desenvolupen les unitats i els centres dependents o integrats en la direcció territorial, i exercir les funcions de direcció, coordinació i control d'aquests.

 

Article 34. Funcions de les persones titulars de les direccions territorials

1. Correspon a la persona titular de la direcció territorial vetlar pel desenvolupament adequat de les funcions pròpies de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en el seu àmbit territorial fins que no es troben específicament atribuïdes en altres òrgans de l'Administració.

2. La persona titular de la direcció territorial exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions vigents, així com aquelles per a les quals expressament la deleguen els òrgans directius competents.

3. Contra els actes i les resolucions de les direccions territorials es pot interposar un recurs davant de lrgan directiu competent per raó de la matèria, sense perjudici de les excepcions que establisquen les disposicions legals.

 

Article 35. Atribucions específiques de les persones titulars de les direccions territorials

1. Correspon a cada director o directora territorial d'Educació, Cultura i Esport, en lmbit del territori respectiu, exercir les atribucions en matèria de personal docent no universitari a què es refereix el Reial decret 3186/1978, d'1 de desembre, de desconcentració de funcions en les delegacions provincials del Ministeri d'Educació i Ciència.

2. També li correspon resoldre les sol·licituds d'autorització prèvia a la desafectació dels immobles i edificis públics escolars de propietat municipal a què es refereix el Reial decret 605/1987, de 10 d'abril, pel qual es regula el procediment d'autorització prèvia a la desafectació dels de propietat municipal, segons el procediment establit en aquest.

3. Igualment, correspon a aquesta unitat, en lmbit territorial respectiu, conéixer i, si és el cas, autoritzar les activitats que es desenvolupen en els centres docents públics i en els serveis o departaments de la direcció territorial, quan siguen promogudes per particulars i organismes no dependents d'aquesta.

4. Així mateix, són competents per a l'aprovació dels programes d'educació plurilingüe en els nivells no universitaris, d'acord amb el procediment establit en la Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià.

 

Article 36. Estructura de les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport [5]

1. Cada direcció territorial d'Educació, Cultura i Esport, amb seu a les províncies d'Alacant, Castelló i València, s'estructura en les unitats següents amb rang de servei:

1.1. La Secretaria Territorial, a la qual correspon la gestió dels assumptes de personal no docent de la direcció territorial, economicoadministratius, registre i informació, assumptes generals i els restants de caràcter administratiu que tinga assignats la direcció territorial o li encomanen la persona titular de la direcció territorial o les persones titulars dels serveis territorials d'educació, excepte els assignats per aquesta ordre a una altra unitat administrativa.

A la Secretaria Territorial de la Direcció Territorial de Castelló correspon també la gestió del personal docent.

1.2. La Inspecció Territorial d'Educació, que exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions específiques en matèria d'inspecció educativa, la qual depèn funcionalment de la Inspecció General d'Educació.

1.3. Derogat [6]

1.4. El Servei Territorial d'Educació, al qual correspon donar suport i assistència a la persona titular de la direcció territorial en matèria de coordinació i supervisió dels serveis psicopedagògics, els diferents programes educatius, la gestió dels assumptes concernents a centres privats, concerts educatius, títols acadèmics, beques i ajudes a l'estudi, serveis complementaris de transport i menjador, i altres activitats relacionades amb l'entorn educatiu, com també qualsevol altra que la persona titular de la direcció territorial li encomane.

1.5. El Servei Territorial d'Infraestructures Educatives, al qual s'assignen funcions en matèria de redacció i supervisió tècnica dels expedients de reforma, adequació i millora dels centres educatius, dotacions i equipament educatiu, la tramitació i el seguiment dels corresponents expedients de contractació d'obres i serveis, així com la supervisió del compliment dels requisits mínims dels espais en els expedients relatius a la creació i l'autorització de centres privats i de centres públics que no són de titularitat de la Generalitat quan siga requerit per la direcció general competent en la matèria, a més de qualsevol altra que la persona titular de la direcció territorial li encomane.

2. En les direccions territorials d'Alacant i València hi ha, a més, la unitat següent:

El Servei Territorial de Personal, adscrit a la direcció territorial sota la dependència orgànica del director o directora territorial i la funcional de l'òrgan directiu responsable del personal corresponent, al qual s'assignen les funcions següents en matèria de personal docent, sense perjudici de l'òrgan en el qual residisca la competència resolutòria dels assumptes:

a) Gestionar i emetre informes i propostes de resolució en relació amb les situacions administratives del personal, com també les indemnitzacions per raó del servei.

b) Tramitar i, si és el cas, elevar propostes de resolució en matèria de règim jurídic del personal i dels recursos interposats en aquestes matèries.

c) Realitzar la gestió administrativa dels assumptes relacionats amb el personal, exclosos els que tinga assignats per mitjà d'aquesta ordre la secretaria territorial d'aquesta.

3. La Direcció Territorial de València comptarà, a més, amb la següent unitat:

El Servei Territorial de Gestió Econòmica de Personal Docent, al qual li correspon:

a) Dur a terme la gestió econòmica dels assumptes relacionats amb el personal docent de l'àmbit territorial, així com gestionar les incidències que se'n deriven.

b) Gestionar els assumptes relacionats amb la Seguretat Social, així com amb el mutualisme administratiu, del personal docent.

c) Coordinar la gestió dels assumptes que té atribuïts amb la resta d'unitats encarregades de la gestió del personal.

d) Totes les funcions relatives als expedients de nòmina, Seguretat Social o mutualisme administratiu que li siguen encomanades per la Direcció Territorial de València.

4. En els casos de vacant, absència, malaltia o abstenció legal de la persona titular de la direcció territorial, l'ha de substituir en les seues funcions la persona que ocupe la secretaria territorial.

 

 

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

 

Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes per aquesta ordre.

Al mateix temps, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades a tenor de l'anterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals, continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho eren fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que venien gestionant amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als qui els ha sigut atribuïda.

Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquesta ordre així com les actuacions que procedisquen sobre els citats llocs de treball, en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, i sense perjudici de l'anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que procedisquen, de conformitat amb la reorganització efectuada.

 

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 7 de maig de 2021

 

El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ I IBÁÑEZ

 

 

 



[1] L'article 10 es modifica per l'article únic de l'Ordre 53/2022, de 7 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'Ordre 9/2021, de 7 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de desplegament del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. (DOGV núm. 9425 de 12.09.2022) Ref. Base de dades 007854/2022.

[3]  El Capítol II, del Títol I, es deroga per la disposició derogatòria única de la Ordre 1/2024, de 2 d'abril, del vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, per la qual es desplega el Decret 186/2023, de 17 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport (DOGV núm. 9822 de 05.04.2024).

[6]  L'apartat 1.3 de l'article 36 es deroga per la disposició derogatòria única de la Ordre 1/2024, de 2 d'abril, del vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport.

 

Mapa web