ORDE de 26 de març de 2003, de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regula l'admissió de l'alumnat en els centres de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics, per a cursar ensenyances de Formació Professional Específica de Grau Superior.



Publicat en:  DOGV núm. 4488 de 28.04.2003
Número identificador:   2003/X4675
Referència Base de Dades:  2024/2003
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Cultura i Educació
    Grup temàtic: Legislació, Reglamentació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: accés a l'educació, formació professional, alumne, alumnat, ensenyament professional


  • ORDE de 26 de març de 2003, de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regula l'admissió de l'alumnat en els centres de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics, per a cursar ensenyances de Formació Professional Específica de Grau Superior. [2003/X4675]

    La Llei Orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de Qualitat de l'Educació, establix en el títol I, capítol VI, article 38, els requisits d'accés a la Formació Professional Específica.

    El Decret 27/1998, de 10 de març, del Govern Valencià (DOGV del 26 de març), modificat pel Decret 87/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià (DOGV del 30 d'abril) i l'Orde de 3 d'abril de 1998, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència (DOGV del 8 d'abril), modificada per l'Orde de 2 de maig del 2001 (DOGV del 8 de maig), que el desenrotlla, regulen l'admissió de l'alumnat en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics situats en l'àmbit territorial de gestió de la Conselleria de Cultura i Educació de la Generalitat Valenciana. Estes normes inclouen en el seu àmbit d'aplicació el procés d'admissió de l'alumnat als cicles formatius de grau mitjà i exclouen explícitament l'admissió als cicles formatius de grau superior, ja que segons s'establix en la disposició addicional segona del mencionat Decret, esta ha de regular-se per reglamentació específica.

    El Reial Decret 777/1998, de 30 d'abril (BOE del 8 de maig), pel qual es desenrotllen determinats aspectes de l'ordenació de la Formació Professional en l'àmbit del sistema educatiu, regula, en el seu capítol I, les qüestions relatives a sistemes d'accés, admissió i matriculació de l'alumnat. En este es modifiquen els requisits d'accés determinats en els Reials Decrets per què s'establixen els diferents títols de Tècnic Superior i les corresponents ensenyances mínimes i, en desenrotllament del que estipula la mencionada Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre, s'apliquen nous criteris en els procediments d'admissió de l'alumnat en les ensenyances de grau superior de Formació Professional Específica.

    El Decret 8/1998, de 3 de febrer, del Govern Valencià (DOGV del 12 de febrer), pel qual s'establix l'ordenació general de les ensenyances de Formació Professional Específica i les directrius sobre els seus títols, d'aplicació en els centres públics i privats situats en l'àmbit territorial de gestió de la Conselleria de Cultura i Educació de la Generalitat Valenciana, determina, en el seu article 4, les condicions d'accés als cicles formatius, tant per via directa, d'acord amb determinats requisits de tipus acadèmic, com a través de les proves d'accés per als que no complisquen els mencionats requisits acadèmics.

    En virtut d'això i en exercici de les competències que em conferix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià,

    ORDENE

    Primer. Àmbit d'aplicació

    L'admissió de l'alumnat en els centres sostinguts amb fons públics, ubicats en l'àmbit de gestió de la Conselleria de Cultura i Educació, que impartisquen ensenyances de Formació Professional Específica de grau superior es regirà pel que establix esta orde.

    Segon. Accés de l'alumnat a cicles formatius de grau superior

    L'accés de l'alumnat als cicles formatius de grau superior serà directe o per mitjà de la superació d'una prova.

    1. Condicions d'accés directe a cicles formatius de grau superior

    Els requisits acadèmics necessaris per a tindre accés directe als cicles de grau superior són:

    . Titulats de Batxillerat LOGSE.

    . Titulats de Batxillerat Experimental.

    . Alumnes amb COU o Preuniversitari superat.

    . Titulats de Formació Professional de segon grau o altres titulacions equivalents a efectes acadèmics.

    . Titulats universitaris que no posseïsquen cap de les titulacions anteriors.

    2. Condicions d'accés per mitjà de prova

    Tota aquella persona que no reunisca els requisits d'accés directe als cicles de grau superior, podrà accedir a estos després de la superació d'una prova que podrà realitzar sempre que tinga 20 anys d'edat o els complisca l'any que es realitze la prova, o bé 18 anys o complir-los també l'any que es realitza la prova, si acredita haver superat un cicle de grau mitjà i desitja accedir a un cicle de grau superior de la mateixa família professional.

    Tercer. Vacants

    Les vacants oferides per a cursar cicles formatius de grau superior s'adjudicaran d'acord amb els criteris següents:

    1. El 80% de les places es cobrirà per mitjà d'accés directe, d'acord amb les condicions que establix el punt segon, apartat 1, d'esta orde.

    2. El 20% restant serà cobert per aquells sol·licitants que superen les proves d'accés. Dites places seran assignades en funció de la qualificació obtinguda en estes.

    3. En els dos casos anteriors les places seran acumulables en estos dos sentits, una vegada finalitzat el procés de matriculació extraordinària.

    Els centres que impartisquen cicles formatius de la família d'Activitats Físiques i Esportives reservaran per als que figuren en la llista d'esportistes d'elit de nivell A i de nivell B de la Comunitat Valenciana, o estiguen en condicions de figurar en la dita relació, previ certificat de la Direcció General de l'Esport, així com per als que acrediten la condició de esportistes d'alt nivell establida en el Reial Decret 1.467/1997, de 19 de setembre (BOE del 16 d'octubre), les places següents:

    a) 1 plaça per grup per als que reunisquen els requisits d'accés directe.

    b) 2 places per grup per als que accedisquen per mitjà de prova.

    En estos dos casos estes places estaran incloses en els percentatges del 80% i del 20% establits anteriorment.

    Quart . Sol·licituds

    Els aspirants que desitgen cursar ensenyances de grau superior de Formació Professional Específica, ompliran, en triple versió, el full d'inscripció segons el model que figura en l'annex I a esta orde, un exemplar per al centre docent, un altre per a l'interessat i un tercer per a la comissió de coordinació.

    Les sol·licituds d'inscripció únicament es presentaran en un centre, indicant, en orde de prioritat, fins a tres cicles d'esta o distinta família professional, a cursar en el propi centre o en altres centres de la Comunitat. Dites sol·licituds es presentaran en el centre en què se sol·licite plaça en primera opció.

    Els aspirants hauran d'acreditar la titulació acadèmica que els dóna accés directe i la documentació relacionada amb els criteris de prioritat indicats en el punt quint d'esta orde o bé acreditar la superació de la prova d'accés corresponent i la qualificació obtinguda en esta.

    Si després de finalitzar el procés d'adjudicació de places sol·licitades en primera opció, en el centre hi ha vacants, als sol·licitants que no hagen obtingut plaça en el cicle formatiu sol·licitat en primer lloc i sol·liciten en segona o tercera opció un altre/s cicle/s formatiu/s en el mateix centre, es podrà assignar plaça segons les preferències indicades en la pròpia instància.

    Quint. Admissió

    1. L'admissió de l'alumnat als cicles formatius de grau superior estarà a càrrec del Consell Escolar del Centre públic que és l'òrgan competent per a decidir l'admissió de l'alumnat. En els centres privats concertats, els seus titulars seran els responsables de l'estricte compliment de les normes generals sobre l'admissió de l'alumnat, i correspondrà al Consell Escolar garantir-lo.

    El Consell Escolar podrà incorporar com a assessors, si ho estima oportú, els caps de departament de les Famílies Professionals corresponents.

    2. El criteri prioritari, per a l'admissió de l'alumnat que tinga superada la corresponent prova d'accés a cicles formatius de grau superior és la qualificació obtinguda en esta. En el cas de produir-se un empat, tindran preferència els aspirants de major edat, i si persistira l'empat s'admetrà abans els aspirants que acrediten una experiència laboral afí al cicle que es desitge cursar.

    3. Els criteris, en orde de prioritat, per a l'admissió d'alumnes d'accés directe a cicles formatius de grau superior, són els següents:

    L'alumnat que sol·licite l'admissió en els cicles formatius de grau superior indicats en la primera columna del quadre de l'annex II d'esta orde, seran admesos en funció dels següents criteris prioritaris:

    1) Tindrà igual prioritat en l'admissió aquell alumnat que haja cursat la modalitat de Batxillerat LOGSE, el que haja superat el 2n curs de la modalitat de Batxillerat Experimental i el que haja superat l'opció del Curs d'Orientació Universitària, indicades en la segona columna del quadre de l'annex II.

    2) A continuació serà admés l'alumnat que haja cursat les matèries de la columna tercera, independentment de la modalitat de Batxillerat LOGSE cursada.

    Si una vegada aplicats els criteris 1) i 2) abans indicats, encara existiren places lliures, podran accedir directament aquells alumnes que es troben en alguna de les següents situacions, que figuren per orde de preferència:

    3) Estar en possessió del títol de Batxillerat LOGSE d'altres modalitats.

    4) Haver superat el segon curs de qualsevol altra modalitat de Batxillerat Experimental.

    5) Alumnes d'altres opcions de COU o alumnes amb PREU superat.

    6) Estar en possessió del títol de Formació Professional de Segon Grau o altres titulacions equivalents a efectes acadèmics.

    7) Tindre una titulació universitària a què es va accedir sense complir cap dels requisits anteriors.

    Dins de cada un dels set grups anteriors es farà la selecció en funció de l'expedient acadèmic dels aspirants.

    La valoració de l'expedient acadèmic es farà d'acord amb els criteris següents:

    a) Per als titulats de Batxillerat LOGSE o Experimental, la qualificació final d'este.

    b) Per als alumnes de COU, la nota mitjana de les qualificacions finals de cada un dels cursos de BUP i COU.

    c) Per als titulats de Formació Professional, la nota mitjana de l'expedient, que es calcularà segons s'indica en la Resolució de 21 de maig de 1998 (DOGV del 12 de juny) de la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística per la qual s'establixen normes per al càlcul de la nota mitjana en l'expedient acadèmic de l'alumnat que sol·licita accés a ensenyaments universitaris de la Comunitat Valenciana des de la Formació Professional.

    d) En el cas dels titulats universitaris, la nota mitjana de l'expedient acadèmic corresponent.

    En el cas de produir-se un empat, tindran preferència els aspirants de major edat, i si persistira l'empat s'admetrà abans els aspirants que acrediten una experiència laboral afí al cicle que es desitge cursar.

    4. El calendari i el procediment a continuar per a l'admissió de l'alumnat als cicles formatius de grau superior seran els que s'establisquen cada curs en la corresponent resolució de les direccions generals de Centres Docents i d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística.

    Sext. Comissions de Coordinació

    Es constituirà una comissió de coordinació en cada província, que estarà composta per tres inspectors designats pel director territorial corresponent.

    En el seu àmbit respectiu les seues funcions seran:

    Comprovar que cada sol·licitant ha presentat una única instància i anul·lar les duplicitats donant-los el mateix tractament que a les sol·licituds presentades fora de termini.

    Rebre dels centres les llistes d'espera classificades i ordenades en funció dels grups i criteris de prioritat establits en el punt quint de la present orde amb indicació de la qualificació, ordenar-les conjuntament segons els mateixos criteris i assignar places en els centres on existisquen vacants d'accés directe, segons les preferències indicades en la pròpia instància.

    Rebre dels centres les llistes d'espera classificades i ordenades en funció de la qualificació obtinguda en la prova d'accés, ordenar-les conjuntament segons el mateix criteri i assignar places en els centres on existisquen vacants d'accés per prova, segons les preferències indicades en la pròpia instància.

    Resoldre les reclamacions formulades en matèria d'admissió d'alumnat contra els acords i les decisions de la Comissió de Coordinació.

    Fer públiques en les direccions territorials de Cultura i Educació les places vacants, tant d'accés directe com d'accés per prova, dels corresponents cicles formatius de cada centre.

    Procedir a l'adjudicació de vacants per acumulació, en estos dos sentits, de les places reservades per a l'accés directe i per a l'accés per prova, després de finalitzat el procés de matriculació extraordinari de setembre.

    Per a la realització d'estes funcions, les comissions de coordinació podran demanar dels centres educatius qualsevol altra documentació que estimen oportuna.

    Sèptim. Revisió dels actes en matèria d'admissió

    Els acords i decisions sobre admissió de l'alumnat a cicles formatius de grau superior dels consells escolars dels centres públics i de les comissions de coordinació podran ser objecte de recurs d'alçada davant dels respectius directors territorials de Cultura i Educació.

    En el cas dels centres privats sostinguts amb fons públics, els acords i les decisions dels seus titulars sobre l'admissió de l'alumnat a cicles formatius de grau superior podrà ser objecte, així mateix, de recurs d'alçada davant dels respectius directors territorials de Cultura i Educació.

    Sense perjuí de l'anterior, les reclamacions formulades pels interessats en el termini de tres dies hàbils des de la publicació de les llistes provisionals, dirigides als consells escolars dels centres públics i als titulars dels centres privats concertats, seran resoltes abans de la publicació de les llistes definitives.

    Així mateix, les reclamacions formulades pels interessats en el termini de tres dies hàbils des de l'adjudicació de places vacants, dirigides a les comissions de coordinació, seran resoltes en el termini de tres dies hàbils.

    Octau. Matriculació

    El calendari i procediment a continuar per a la matriculació de l'alumnat en els cicles formatius de grau superior seran els que s'establisquen cada curs en la corresponent resolució de les direccions generals de Centres Docents i d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística.

    En els casos en què existisca més d'un torn (matí i vesprada) d'un mateix cicle formatiu, els alumnes podran sol·licitar, en el moment de matricular-se, el torn que desitgen si complixen, per orde prioritari, alguna de les condicions següents:

    a) Treballadors en actiu.

    b) Esportistes d'elit i esportistes d'alt nivell.

    c) Alumnes que estiguen cursant ensenyances reglades de règim especial.

    Els cicles formatius en la modalitat d'horari especial, regulats per l'Orde de 5 de juliol de 1999 (DOGV del 21 de juliol), modificada per l'Orde de 7 de febrer del 2000 (DOGV del 16 de febrer), únicament podran ser sol·licitats per les persones que complisquen els requisits establits en el punt quint de la mencionada Orde de 5 de juliol de 1999.

    Durant un mateix any acadèmic no es pot formalitzar matrícula per a cursar, de forma simultània, dos o més ensenyances de règim general en els nivells no universitaris.

    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

    Única

    Queda derogada l'Orde de 12 d'abril del 2002, de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regula l'admissió de l'alumnat en els centres sostinguts amb fons públics per a cursar ensenyances de Formació Professional Específica de Grau Superior (DOGV de 23.04.2002), així com totes les normes, d'igual o inferior rang, que s'oposen al que establix la present orde.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    Es faculten les direccions generals de Centres Docents i d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística perquè dicten les disposicions necessàries per al desenrotllament del que preveu esta orde.

    Segona

    La direcció de cada centre complirà i farà complir el que establix esta orde i adoptarà les mesures necessàries perquè el seu contingut siga conegut per tots els membres de la comunitat educativa.

    Tercera

    Esta orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    València, 26 de març de 2003

    El conseller de Cultura i Educació,

    MANUEL TARANCÓN FANDOS

    Els criteris, per orde de prioritat, per a l'admissió d'alumnes d'accés directe a cicles formatius de grau superior, són els següents:

    Els/les alumnes que sol·liciten l'admissió en els cicles formatius de grau superior indicats en la primera columna del quadre de l'annex I, seran admesos en funció dels següents criteris prioritaris:

    1) Tindran igual prioritat en l'admissió aquells/es que hagen cursat la modalitat de Batxillerat LOGSE, els/les que hagen superat el 2n curs de la modalitat de Batxillerat Experimental i els/les que hagen superat l'opció del Curs d'Orientació Universitària indicades en la segona columna del quadre de l'annex I.

    2) A continuació seran admesos els/les alumnes que hagen cursat totes les matèries de la columna tercera, independentment de la modalitat de Batxillerat LOGSE cursada.

    Si una vegada aplicats els criteris 1) i 2) abans indicats, encara hi ha places lliures, hi podran accedir directament aquells/es alumnes que es troben en alguna de les situacions següents, citades per orde de preferència:

    3) Estar en possessió del títol de Batxillerat LOGSE d'altres modalitats.

    4) Haver superat el segon curs de qualsevol altra modalitat de Batxillerat Experimental.

    5) Alumnes d'altres opcions de COU o alumnes que tenen PREU superat.

    6) Estar en possessió del títol de Formació Professional de Segon Grau o altres titulacions equivalents a efectes acadèmics.

    7) Tindre una titulació universitària a la qual es va accedir sense complir cap dels requisits anteriors.

    Dins de cada un dels set grups anteriors es farà la selecció en funció de l'expedient acadèmic dels/de les aspirants.

    La valoració de l'expedient acadèmic es farà d'acord amb els següents criteris:

    a) Per als/les titulats/des de Batxillerat LOGSE o Experimental, la seua qualificació final.

    b) Per als/les alumnes de COU, la nota mitjana de les qualificacions finals de cada un dels cursos de BUP i COU.

    c) Per als titulats/des de Formació Professional, la nota mitjana de l'expedient, que es calcularà segons s'indica en la Resolució de la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística per la qual s'establixen normes per al càlcul de la nota mitjana en l'expedient acadèmic de l'alumnat que demana l'accés a la Universitat des de la Formació Professional.

    d) En el cas dels/de les titulats/des universitaris/àries, la nota mitjana de l'expedient acadèmic corresponent.

    En cas de produir-se un empat, tindran preferència els aspirants de més edat; i si persistira l'empat, els aspirants que acrediten una experiència laboral afí al cicle que es desitge cursar.