DECRET 87/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es modifica parcialment el Decret 27/1998, de 10 de març, que regula l'admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.



Publicat en:  DOGV núm. 3989 de 30.04.2001
Número identificador:   2001/X3997
Referència Base de Dades:  1748/2001
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Cultura i Educació
    Grup temàtic: Legislació, Reglamentació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: accés a l'educació, alumne, alumnat


  • DECRET 87/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es modifica parcialment el Decret 27/1998, de 10 de març, que regula l'admissió de l'alumnat als centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics. [2001/X3997]

    El Decret 27/1998, de 10 de març, del Govern Valencià (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 26 de març) i l'Ordre de 3 d'abril de 1998, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 8 d'abril), han regulat el procediment d'admissió de l'alumnat als centres d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics.

    El ple de les Corts Valencianes, en la reunió de 28 de setembre de 2000, va aprovar la Resolució núm. 87/V, per la qual s'instava al Govern Valencià que possibilitara la continuïtat de l'alumnat d'Educació Secundària al mateix institut, tant en la modalitat de Batxillerat de Ciències de la Naturalesa i de la Salut com en el d'Humanitats i Ciències Socials.

    D'altra banda, a la vista de l'experiència adquirida en el procés d'admissió de l'alumnat, es considera necessari modificar el sistema d'adscripció i d'escolarització al tram educatiu inicial, açò és, en l'Educació Infantil. En el Decret 27/1998 s'establix que l'alumnat s'ha de sotmetre a procés d'admissió al començament de l'oferta educativa del nivell objecte de finançament corresponent a la menor edat.

    El sistema establit pot concloure en situacions injustes si es considera l'escassa taxa d'escolarització en el primer cicle de l'Educació Infantil i la seua no gratuïtat, tant en l'oferta pública com en la privada. Garantir la continuïtat al propi centre o l'accés a un altre a través de l'adscripció pot dificultar-hi seriosament l'accés als dits centres de l'alumnat que no es va escolaritzar en este tram educatiu inicial per no voler o no disposar de mitjans econòmics per a sufragar-ne el cost, ja que, en eixe supòsit, podrien no hi haver llocs escolars vacants en estos centres per a oferir-los a l'alumnat que vulga accedir al segon cicle d'Educació Infantil, tram gratuït en l'oferta pública i que també està a punt de ser-ho en l'oferta concertada.

    Per a aconseguir els objectius enunciats és necessari introduir-hi determinades modificacions en els articles 9 i 10 del Decret 27/1998, de 10 de març, del Govern Valencià, pel qual es regula l'admissió de l'alumnat en els centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.

    Per tot això, fent ús de les competències establides en l'article 35 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, una vegada escoltada la Mesa de Pares/Mares i Administració Educativa, després de l'informe previ del Consell Escolar Valencià, a proposta del conseller de Cultura i Educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu i després de la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 24 d'abril de 2001,

    DECRETE

    Article únic

    Modificar els articles 9 i 10 del Decret 27/1998, de 10 de març, del Govern Valencià, que queden redactats de la forma següent:

    “Article 9

    1. El procés d'admissió als centres docents per als nivells sostinguts amb fons públics, regulat en este decret, s'aplicarà als alumnes que vulguen accedir per primera vegada als dits centres i nivells.

    Als centres finançats amb fons públics, totalment o parcial, que impartisquen diversos nivells educatius, el procés inicial d'admissió d'alumnat s'ha de realitzar al començament de l'oferta del nivell objecte de finançament corresponent a la menor edat.

    2. Sense perjuí del que es disposa en el paràgraf anterior, el canvi de curs dins d'un mateix nivell, així com l'accés als successius cicles, etapes o nivells sostinguts amb fons públics, que s'impartisquen al mateix centre o recinte escolar a què va accedir l'alumne per mitjà del procés d'admissió establit en la normativa aplicable, no requeriran un nou procés d'admissió fins a l'acabament de l'Educació Bàsica, llevat que la promoció s'efectue del primer al segon cicle d'Educació Infantil, supòsit en el qual haurà de portar-se a cap un nou procés d'admissió.

    3. En els procediments d'admissió d'alumnes en centres que impartisquen Educació Secundària Obligatòria, quan no hi haja places suficients, tindrà prioritat l'alumnat que vinga dels centres d'Educació Primària que tinguen adscrits, d'acord amb el procediment establit.

    4. Si no hi ha places suficients per a acollir l'alumnat procedent de nivells anteriors d'un mateix centre o recinte escolar i/o dels corresponents centres adscrits, s'establirà una prelació entre els dits alumnes per mitjà de l'aplicació del procés d'admissió regulat en el present decret. En tot cas, l'alumnat del mateix centre o recinte escolar tindrà prioritat sobre el que procedisca d'un centre adscrit.

    5. L'exercici de la prioritat a què es referix l'apartat 3 del present article requerirà confirmació de plaça pels pares o tutors, o per l'alumnat, si és major d'edat.

    6. Conformement al que es preveu en la disposició addicional tercera, punt 4, de la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre, de la Participació, l'Avaluació i el Govern dels Centres Docents, l'alumnat que curse simultàniament ensenyaments reglats de música o de dansa i ensenyaments de règim general tindran prioritat per a l'admissió als centres que impartisquen dits ensenyaments de règim general que determine la Conselleria de Cultura i Educació.

    7. Per a accedir a les places vacants del primer curs de Batxillerat de les modalitats d'Humanitats i Ciències Socials i de Ciències de la Naturalesa i de la Salut, l'alumnat tindrà garantida la matrícula al propi centre o en un altre institut d'Educació Secundària de la seua localitat, com més pròxim possible, en el cas que el nombre d'alumnat que opte per accedir al primer curs de Batxillerat de les modalitats d'Humanitats i Ciències Socials i de Ciències de la Naturalesa i de la Salut excedisca de les vacants d'estes.

    8. La prioritat per a accedir als llocs escolars vacants, establida en l'apartat 6, i l'exercici del dret a continuar escolaritzat al mateix centre, segons el que s'establix en l'apartat 7 d'este article, l'han de sol·licitar els pares o tutors, o l'alumnat si es major d'edat, i ha d'estar sotmesa al procediment establit en este decret.

    Article 10

    A efectes d'admissió, la Conselleria de Cultura i Educació podrà efectuar les següents adscripcions:

    a) D'ofici, després de l'estudi previ de les necessitats d'escolarització i una vegada efectuada la corresponent planificació educativa, adscriurà:

    1. Les escoles d'Educació Infantil que impartisquen el segon cicle d'estos ensenyaments a col·legis d'Educació Primària.

    2. Els col·legis d'Educació Primària incomplets a un altre col·legi d'Educació Primària, a fi que l'alumnat que finalitze els seus estudis en el primer dels centres puga continuar els estudis d'este nivell educatiu en l'altre.

    3. Cadascun dels col·legis d'Educació Primària a un institut o secció d'Educació Secundària en què s'impartisca l'Educació Secundària Obligatòria, d'acord amb els criteris que reglamentàriament s'establisquen.

    Cas que el institut d'Educació Secundària receptor no puga absorbir tot l'alumnat procedent d'un col·legi de Primària de dues o més línies, este col·legi podrà ser adscrit a dos instituts, i s'adscriurà l'alumnat per línies a un o a l'altre institut per a garantir la continuïtat de tot l'alumnat.

    b) A instància del titular o titulars, els centres concertats o subvencionats a altres centres concertats o a altres centres públics, igualment després de l'estudi previ de les necessitats d'escolarització i d'acord amb la planificació efectuada”.

    DISPOSICIÓ ADDICIONAL

    L'aplicació de l'article 10.a).3 del Decret 27/1998, de 10 de març, en la redacció donada pel present decret, i de la disposició transitòria segona d'este decret, es farà efectiva a partir del curs escolar 2002-2003.

    DISPOSICIÓNS TRANSITÒRIES

    Primera

    L'alumnat que es va sotmetre a procés d'admissió per a accedir al primer cicle d'Educació Infantil, per aplicació de la normativa vigent en eixe moment, accedirà directament al segon cicle d'estos ensenyaments al mateix centre.

    Segona

    En tant que, transitòriament, hi haja alumnat d'Educació Secundària Obligatòria què, quan finalitze el primer cicle, haja de canviar de centre de Primària a un institut o secció d'Educació Secundària, la Conselleria de Cultura i Educació garantirà la continuïtat de la seua escolarització en l'etapa, sense necessitat d'un nou tràmit d'admissió, i s'hi hauran d'aplicar, per tant, els criteris d'adscripció recollits en l'article 10.a).3 del Decret 27/1998, de 10 de març, en la redacció donada pel present decret.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    Facultar el conseller de Cultura i Educació per al desenrotllament del que disposa el present decret.

    Segona

    El present decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    València, 24 d'abril de 2001

    El president de la Generalitat Valenciana,

    EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

    El conseller de Cultura i Educació,