Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 18 d'abril de 2024, de la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia i Interior, per la qual es convoca la provisió d'un lloc de treball de lliure designació en l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana. [2024/3445]

(DOGV núm. 9836 de 25.04.2024) Ref. Base de dades 003507/2024




L'Ordre 16/2017, de 3 d'agost, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, determina l'estructura i l'organització de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana. Per mitjà de l'Ordre JUS/1069/2017, de 30 d'octubre, del Ministeri de Justícia, s'aprova la relació de llocs de treball de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana.

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 524 i següents de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i en els articles 56 i següents del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia.

Fent ús de les atribucions conferides per l'article 9 del Decret 134/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia i Interior, resolc:



Convocar la provisió, pel sistema de lliure designació, d'un lloc en l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana; la descripció i els requisits del lloc s'especifiquen en l'annex I de la present convocatòria, d'acord amb les bases següents:



Primera. Règim de participació

1.1. El lloc de treball que es convoca podrà ser sol·licitat pel personal funcionari del cos de tramitació processal i administrativa que es trobe en situació de servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa que comporte reserva de treball, en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 43 del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, aprovat pel Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.



1.2. Pel que fa al temps mínim per a participar en la present convocatòria per a la provisió de llocs pel sistema de lliure designació, no regirà la limitació que estableix l'article 46.1 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.

1.3. El personal funcionari amb discapacitats podrà participar en el procés en igualtat de condicions que la resta de participants sempre que puga desenvolupar les funcions del lloc de treball a proveir.





Segona. Requisits de participació

Els requisits de participació s'han de complir en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds que estableix la base tercera d'esta convocatòria.



Tercera. Sol·licituds

3.1. El personal funcionari que desitge participar en la present convocatòria haurà de presentar la sol·licitud disponible en la seu electrònica GVA, https://sede.gva.es/, i en la pàgina web de la Conselleria de Justícia i Interior, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.2. Les sol·licituds es presentaran en el termini dels cinc dies hàbils següents al de la publicació simultània de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado i el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si esta simultaneïtat no fora possible, el termini es comptarà a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. La consignació de dades falses en la sol·licitud o en la documentació aportada per les persones aspirants suposarà la pèrdua de plaça, a més de les mesures legals que corresponga aplicar.



Quarta. Documentació

4.1. Juntament amb la sol·licitud, les persones participants hauran d'annexar un curriculum vitae, en el qual hauran de constar:

a) Títols acadèmics.

b) Llocs de treball exercits, tant en l'Administració com fora d'ella.



c) Estudis i cursos realitzats, publicació de treballs científics, presentació de ponències, coneixements d'idiomes i aquells documents acreditatius dels mèrits que, al seu juí, acrediten la idoneïtat per al lloc, així com un índex dels mèrits esmentats.

4.2. Esta documentació serà escanejada pels funcionaris i funcionàries participants en un únic fitxer (totes les pàgines en un sol fitxer, no un fitxer per pàgina o document), que titularan amb els seus cognoms, nom i NIF, tot en lletres majúscules. Si esta documentació ja es trobara en l'expedient de la persona funcionària, només caldrà esmentar-la en la sol·licitud, sense aportar els documents corresponents.





Quinta. Resolució i adjudicació de la destinació

5.1. Prèviament al nomenament, es requerirà un informe de la persona responsable de la qual depenga el lloc de treball.

5.2. La resolució de la present convocatòria es durà a terme per mitjà d'una resolució motivada de la Direcció General de Justícia, en els termes de l'article 60.2 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre; el nomenament s'efectuarà en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i es podrà prorrogar, excepcionalment, fins a un mes més.



5.3. El règim de possessió de la nova destinació serà l'establit en l'article 52 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.

5.4. El personal nomenat podrà ser destituït amb caràcter discrecional per mitjà d'una resolució motivada en els termes previstos en l'article 62.1 del Rd 1451/2005. També podrà renunciar a aquest lloc per mitjà d'una sol·licitud raonada, sempre que haja exercit el lloc esmentat almenys durant un any.

5.5. El personal funcionari que cesse o renuncie al lloc de lliure designació serà adscrit provisionalment, mentres no obtinga un lloc amb caràcter definitiu, dins del mateix municipi i amb efectes de l'endemà de la resolució del cessament o acceptació de la renúncia.





Sexta. Règim de recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos, des de l'endemà de la seua publicació en el Boletín Oficial del Estado, segons el que es disposa en els articles 8.2.a, 14.2, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 18 d'abril de 2024.– La directora general de Justícia: Cristina Gil Fabregat.

Mapa web