Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 d'abril de 2024, de la Gerència del Consorci del Consell de l'horta de València, per la qual s'estableixen les bases reguladores i la convocatòria, per a l'any 2024, de les subvencions destinades a les Comunitats de Regants de Domini dels Regadius Històrics de l'horta de València per a la millora del sistema de regadiu tradicional. [2024/3166]

(DOGV núm. 9836 de 25.04.2024) Ref. Base de dades 003518/2024




El Consorci del Consell de l'horta de València, d'ara en avant CHDV, d'acord amb la Llei 5/2018, de 6 de març, de la Generalitat, de l'horta de València, té com a objecte garantir la pervivència i promoure la dinamització de les activitats agràries a l'horta de València, fomentant una agricultura més respectuosa amb el medi ambient, així com la possibilitat de permetre usos i activitats complementàries i compatibles amb les activitats agràries, per a millorar la sostenibilitat econòmica, social i ambiental del territori i de les activitats desenvolupades en l'àmbit d'aplicació de la Llei de l'horta.

L'àmbit d'aplicació de la Llei de l'horta comprén, entre altres, l'espai del domini dels regadius històrics de les séquies del Tribunal de les Aigües de la Vega de valència; la Reial Séquia de Moncada; el canal del Túria; Francs, Marjals i Extremals, i les hortes d'elevat valor patrimonial de les poblacions de Picanya, Paiporta, Torrent i Catarroja.



Les persones que es dediquen a l'agricultura a l'horta de València s'agrupen en comunitats de regants tradicionals autònomes. Dins de cada una d'estes comunitats, les persones que es dediquen a l'agricultura seguixen unes normes clares i establides per elles mateixes que les obliguen a compartir de manera proporcional i equitativa l'aigua, un recurs limitat i un model ancestral de la gestió col·lectiva democràtica i autogestionada de l'aigua i de les infraestructures de reg.

El Tribunal de les Aigües de la Vega de valència és l'òrgan jurisdiccional encarregat de dirimir els conflictes que, per causa del repartiment de l'aigua i l'ús de les infraestructures, poden sorgir en l'àmbit de les comunitats de regants que s'hi integren, aplicant el dret consuetudinari. És el testimoni d'una tradició cultural viva mil·lenària basada en la justícia i el govern democràtic i l'autogestió de les aigües de reg de l'horta de València. La pervivència de l'horta de València és condició necessària per a la protecció del patrimoni immaterial de la humanitat reconegut per la UNESCO el 13 de setembre de 2019 al Tribunal de les Aigües de la Vega de valència, que es troba indissolublement vinculat a la mateixa existència d'este espai en òptimes condicions productives i ambientals.



La Reial Séquia de Moncada és independent de les séquies integrades en el Tribunal de les Aigües de la Vega de valència, perquè té els seus propis organismes de govern i de jurat de regs.

El patrimoni hidràulic de l'horta de València és la xarxa de reg per gravetat, la xarxa de drenatge i els elements que col·laboren en el repartiment dels recursos hídrics i el seu aprofitament, com ho són la xarxa de séquies composta jeràrquicament de séquies mare, braços, rolls, files i regadores. Altres elements de repartiment i distribució de l'aigua els conformen assuts, aqüeductes, canos i llengües, així com molins que aprofiten els cabals de repartiment que discorren per les séquies.



L'Horta de valència constituïx un espai agrícola singular, situat al costat del mar Mediterrani a la província de valència. Es considera com un dels últims sis paisatges d'horta a Europa (Agència Europea de Medi Ambient, 1995) i ha sigut reconegut internacionalment per l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO, 2019) en declarar l'horta de València com a sistema de patrimoni agrícola d'importància mundial. Este sistema agrícola té una llarga tradició que es remunta a més de 2.000 anys, des d'època romana, i va ser augmentat en el període d'al-Àndalus, quan van perfeccionar el sistema de gestió de l'aigua del riu Túria per a ser usada com a regadiu per als cultius.

El Pla d'acció territorial d'ordenació i dinamització de l'horta de València, aprovat pel Decret 219/2018, de 30 de novembre, en el seu article 34, «Gestió dels recursos hídrics», fa referència al fet que la conservació de l'horta de València necessita amb caràcter preferent el manteniment del sistema de regadiu per inundació a l'Horta de grau 1 i grau 2, pels seus valors territorials, paisatgístics, agraris i ambientals. Les pràctiques agràries tradicionals tenen una elevada eficiència des del punt de vista del cicle hidrològic, però les interferències generades pel desenvolupament urbà fan que siga necessari millorar la qualitat del recurs i l'eficiència en la seua distribució. Les transformacions a sistemes de reg localitzat tindran un caràcter menys restrictiu a l'Horta de grau 3. A este efecte, els instruments de desenvolupament del Pla d'acció territorial preveuen actuacions que permeten gestionar l'aigua de l'Horta de manera més eficient, garantir la disponibilitat del recurs i millorar la qualitat de les aigües de reg. En este sentit es duran a terme, entre altres, programes per a la millora de la xarxa de séquies existents per a aconseguir la reducció de pèrdues en el transport i la distribució de l'aigua. Les séquies podran ser objecte de millora o condicionament, respectant l'estructura parcel·lària, i es valoraran les preexistències, com ara portes de reg o fites, entre altres. Amb caràcter general, els llits de les séquies es construiran de manera tradicional, reutilitzant el material preexistent, i queda prohibit el revestiment, l'entubament o el soterrament de les séquies.

Sobre la base de tot això, el CHDV, per a la consecució dels seus fins, distribuïx les accions en diversos programes amb reflex directe en el seu pressupost anual, entre les quals destaca la línia per a la millora del sistema de regadiu tradicional de l'horta de València, dirigida a les comunitats de regants històriques de l'horta de València, la finalitat de la qual és l'execució de projectes de millores en les infraestructures de regadiu tradicional de l'horta de València en l'àmbit estricte establit en la Llei 5/2018.

L'aprovació d'estes bases i la convocatòria de les ajudes és competència de la Gerència del CHDV, en virtut de la Resolució d'11.04.2022, de la presidenta del Consorci del Consell de l'horta de València, per la qual es deleguen en la gerència del consorci determinades competències de la presidència i de l'òrgan executiu (DOGV 9327, 28.04.2022).



Esta resolució s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, fixats en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'ara en avant LPACAP; com a expressió del principi de planificació normativa en l'àmbit de les subvencions, estes bases, de conformitat amb l'article 164.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'ara en avant LHPSPIS, i l'article 8.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'ara en avant LGS.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es constata que les ajudes d'esta resolució no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE), perquè no reunixen tots els requisits de l'article 107.1 del mateix tractat, en concret, perquè no suposen avantatge econòmic, ja que les entitats a les quals van dirigides les subvencions no desenvolupen activitats econòmiques en les quals puguen oferir béns o serveis en el mercat i, per això, no hi ha la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.

Esta resolució preveu el que s'establix en l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i l'article 18 de l'LGS.

En virtut del que s'ha dit anteriorment, fent ús de les atribucions conferides per la delegació de competències indicada anteriorment, resolc:



Primer

Aprovar les bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions destinades a les comunitats de regants històriques de l'horta de València per a la millora del sistema de regadiu tradicional de l'horta de València, així com la sol·licitud web i els documents complementaris.







Segon

Convocar per a l'exercici 2024 les subvencions destinades a les comunitats de regants legalment constituïdes, que gestionen els regadius històrics de les séquies del Tribunal de les Aigües de la Vega de valència; la Reial Séquia de Moncada; el canal del Túria; Francs, Marjals i Extremals, i les hortes d'elevat valor patrimonial de les poblacions de Picanya, Paiporta, Torrent i Catarroja, per a la realització d'actuacions per a la millora del sistema de regadiu tradicional de l'horta de València, dins de l'àmbit estricte marcat per la Llei 5/2018, de 6 de març, de la Generalitat, de l'horta de València, i el Decret 219/2018 que aprova el Pla d'acció territorial d'ordenació i dinamització de l'horta de València.





Tercer

La quantia de l'import global màxim destinat a finançar estes subvencions ascendix a 155.000,00 € (cent cinquanta-cinc mil euros) amb càrrec al capítol VII, línia de subvenció S1557 de la secció G0112, entitat 118, subprograma 711B00.



Quart

Es procedirà a remetre a la Base de dades nacional de subvencions esta convocatòria, juntament amb tota la informació requerida per esta base de dades perquè s'hi publiquen els seus textos íntegres.



Quint

Estes bases i la convocatòria de les ajudes entraran en vigor l'endemà que es publiquen en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Sext

Esta resolució inclou els annexos següents:

– Annex I: Bases reguladores i convocatòria de les subvencions per a la millora del sistema de regadiu tradicional de l'horta de València.



– Annex II: Model sol·licitud d'ajuda.

– Annex III: Model cartell d'obres.



Sèptim

Contra esta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la presidència del CHDV en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juny, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjuí que les entitats sol·licitants puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 3 d'abril de 2024.– El gerent del Consorci del Consell de l'horta de València: Miquel Jordà Piqueras.





ANNEX I



Bases reguladores i convocatòria de les subvencions destinades a les comunitats de regants de domini dels regadius històrics de l'horta de València per a la millora del sistema de regadiu tradicional de l'horta de València



Primera. Objecte

1. Estes bases reguladores (d'ara en avant, Bases) regulen les subvencions que concedix el Consorci del Consell de l'horta de València (d'ara en avant, CHDV), per a l'execució de projectes de millores en les infraestructures de regadiu tradicional de l'horta de València en l'àmbit estricte establit en la Llei 5/2018 i en el Decret 219/2018.

2. La concessió de subvencions es durà a terme en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb els articles 163 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPSPIS).

Segona. Finançament de les ajudes

1. Esta convocatòria d'ajudes té caràcter anual. La quantia global màxima d'esta convocatòria ascendix a cent cinquanta-cinc mil euros (155.000,00 €).

2. La subvenció a concedir serà com a màxim del 50 % de la inversió màxima auxiliable fixada per referència al pressupost del projecte tècnic aportat per l'entitat.



Tercera. Principis

Les subvencions regulades en estes bases, quant a la seua concessió i execució, es basaran en els principis establits en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'administració concedent i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics, així com els establits en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.





Quarta. Règim jurídic

Esta subvenció es regirà, a més de fer-ho pel que es disposa en estes bases, per la Llei general de subvencions i pel reglament de la llei mencionada, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, d'ara en avant, RLGS, així com pel que s'establix en les altres normes de dret administratiu que s'hi apliquen.



Quinta. Actuacions subvencionables

1. Les disposicions d'estes bases s'apliquen a totes les actuacions incloses en l'objecte i l'àmbit d'aplicació autoritzats per la normativa corresponent, en particular les actuacions encaminades a les millores de les infraestructures de regadiu tradicional de l'Horta de València en l'àmbit estricte establit en la Llei 5/2018 i el Decret 219/2018.



2. Gastos subvencionables. Són subvencionables els gastos d'execució de les obres i de redacció del projecte o la memòria, així com la direcció facultativa i la seguretat i la salut.

3. En cap cas seran gastos subvencionables:

a) Els interessos dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives o penals.

c) Els gastos de procediments judicials.

d) Les taxes i altres impostos.

4. Les séquies podran ser objecte de millora o condicionament, i és necessari el compliment dels requisits següents:

a) Les solucions constructives han de ser concordes a les recollides en la Guia de bones pràctiques del Consell de l'Horta de València de març de 2023.

b) Cal respectar l'estructura parcel·lària valorant les preexistències, com ara portes de reg o fites, entre altres.

c) Amb caràcter general, els llits de les séquies s'han de construir de manera tradicional, reutilitzant el material preexistent. Cal justificar degudament aquells punts en què siga necessari utilitzar noves tècniques o materials.

d) Amb caràcter general, queda prohibit el revestiment, l'entubament o el soterrament de les séquies. Cal justificar degudament aquells punts en què siga necessari dur a terme qualsevol d'estes tres accions.





Sexta. Incompatibilitat amb altres subvencions

Les ajudes acollides a esta resolució no són compatibles amb altres subvencions o ajudes que tinguen la mateixa finalitat, procedents de fons públics nacionals, de la Unió Europea o organismes internacionals.





Sèptima. Beneficiaris i requisits per a obtindre la condició d'entitat beneficiària

1. Podran ser beneficiaris i, per tant, sol·licitar les ajudes per a les obres de millores en les infraestructures de regadiu tradicional situades en l'àmbit estricte de l'Horta de València, definit en la Llei 5/2018, les comunitats de regants històriques del Tribunal de les Aigües de la Vega de València; la Reial Séquia de Moncada; el canal del Túria; Francs, Marjals i Extremals, així com les comunitats de regants que gestionen el regadiu de les hortes d'elevat valor patrimonial de les poblacions de Picanya, Paiporta, Torrent i Catarroja.



2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 LGS.

La justificació per part de les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre esta condició es realitzarà, d'acord amb el que es preveu en els articles 13.7 i 23.4 de l'LGS i en el títol preliminar, capítol III, secció 3a de l'RLGS, mitjançant una declaració responsable davant el CHDV, i esta situació ha de romandre durant tot el procediment de tramitació de les ajudes fins al pagament.

3. Les entitats beneficiàries han de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'activitat, la inversió o l'actuació, d'acord amb el que es disposa en l'article 18, punt 4 de l'LGS i en les circumstàncies i condicions previstes per la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. Així com fer publicitat, mitjançant un cartell informatiu, del lloc on s'executen les obres amb la inclusió del logotip institucional del CHDV i de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el model inclòs en l'annex 3 d'esta resolució, el qual es pot descarregar en els apartats «Subvencions-Convocatòries actives-Descàrregues» de la pàgina web del Consell de l'Horta de València https://consellhorta.gva.es.



El cartell ha d'estar instal·lat durant l'execució de les actuacions i almenys dotze mesos més des que estes finalitzen; ha de ser de materials resistents a la intempèrie, i de les dimensions reflectides en l'annex 3.



Així mateix, s'autoritzarà el CHDV a instal·lar qualsevol element informatiu que tinga establit per a publicar l'execució de les obres.

4. En tot cas, l'activitat de les entitats beneficiàries s'ha de realitzar en l'àmbit estricte de l'Horta de València definit en la Llei 5/2018 i han de complir les condicions següents:

a) Estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana.

b) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que arreplega l'article 13 de l'LGS.

c) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 18 i 19 de l'RLGS, i acreditar-ho amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió provisional, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida.

d) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

e) L'entitat beneficiària posarà a la disposició del CHDV l'autorització de la disponibilitat dels terrenys on es realitzaran les obres i/o la cessió temporal d'estos, a més dels recursos que siguen necessaris.

f) Executar les actuacions projectades durant l'any 2024, segons l'objecte d'esta resolució i d'acord amb les memòries tècniques aprovades. Qualsevol modificació del contingut, realitat geomètrica o solucions constructives, entre altres, respecte de les aprovades inicialment, s'ha de comunicar prèviament al CHDV per fer-ne la valoració, i no es podrà executar sense el seu pronunciament exprés.



g) Justificar al CHDV el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de les activitats i el compliment de la finalitat que justifica la concessió d'esta subvenció.

h) Les entitats beneficiàries han de sol·licitar tres ofertes a qualsevol empresari amb capacitat d'obrar i que compte amb l'habilitació professional necessària per a realitzar la prestació.

L'entitat beneficiària proposarà l'adjudicació del contracte a l'empresa que haja presentat l'oferta més avantatjosa, que es farà sobre la base del plec de condicions i segons criteris d'eficiència i economia. Quan l'elecció no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa caldrà justificar-la expressament, i quedarà a criteri del CHDV l'acceptació o no de la proposta en este cas.

i) Comprometre's a facilitar les inspeccions de seguiment, control tècnic i financer per part del CHDV.

j) Complir la resta de les obligacions que arreplega l'article 14 de l'LGS.

k) Sotmetre's a les actuacions de comprovació de la realització de les labors de manteniment, fins i tot a través d'òrgans de control externs, i proporcionar la informació que siga requerida en l'exercici d'estes actuacions.

L'entitat beneficiària conservarà tota la documentació original justificativa de l'aplicació dels fons rebuts mentres puguen ser objecte de les activitats de comprovació i control.

l) Destinar les obres a la finalitat concreta per a la qual es va concedir la subvenció durant almenys cinc anys des de la recepció de l'obra. Eixe requisit quedarà expressament arreplegat en la resolució de concessió de la subvenció.

m) Justificar la subvenció en els termes i els terminis previstos en esta resolució.

Si el beneficiari no complix tots i cada un dels objectius i les premisses que van fonamentar la concessió de la subvenció, així com els compromisos assumits amb motiu d'esta, procedirà el reintegrament total o parcial de l'import percebut, atesos els criteris establits en estes bases reguladores i en els termes i les condicions que preveu l'LGS, amb independència de les sancions que es puguen imposar en aplicació de la legislació vigent.

L'import a reintegrar serà l'equivalent al preu d'adquisició dels béns, els drets i els serveis necessaris per a la realització, a càrrec del CDHV, dels elements subvencionables, així com l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment que s'entregue l'obra executada al beneficiari, en els supòsits que hi ha en l'article 37 de l'LGS.



El procediment per al reintegrament es regirà pel que es disposa en els articles 41 a 43 de l'LGS.

En el supòsit d'incompliment parcial, la fixació de la quantitat que haja de ser reintegrada es determinarà en aplicació del principi de proporcionalitat, tenint en compte el fet que l'incompliment mencionat s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per l'entitat beneficiària una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos.



Octava. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds i la documentació acreditativa s'han de presentar en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació d'estes bases i la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Esta presentació suposa l'acceptació de les Bases que s'establixen en esta resolució.

2. L'incompliment del termini mencionat donarà lloc a la no admissió de la sol·licitud.

3. Totes les sol·licituds i la documentació s'han de presentar per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des d'este enllaç al Trámite-Z del Consell de l'Horta. Per a poder presentar la sol·licitud de manera telemàtica, l'entitat sol·licitant ha de disposar de certificat qualificat de representant d'entitat, emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'una altra persona jurídica, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de representant d'entitat. En el cas que la tramitació de la sol·licitud es realitze amb el certificat personal del representant de l'entitat i este representant no conste en el Registre de representants de la Generalitat Valenciana, s'ha d'acreditar esta condició. En cas que falte, o siga insuficient, l'acreditació de la representació, caldrà ajustar-se al que es disposa en l'article 5.6 de l'LPACAP.

4. El model de sol·licitud de la subvenció que cal omplir es troba disponible en la pàgina web del CHDV, https://consellhorta.gva.es, apartats «Subvencions-Convocatòries actives-Descàrregues».

Mitjançant la presentació de la sol·licitud, l'entitat sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en esta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, la qual queda a la disposició del CHDV, que la podrà requerir, si ho estima oportú, per a la fer-ne la presentació, la comprovació, el control i la inspecció posteriors.

5. Quant a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, caldrà ajustar-se al que es disposa en l'article 14 de l'LPACAP.

6. Les comunitats de regants presentaran una única sol·licitud de subvenció, que ha de contindre el pressupost de l'actuació proposada (pressupost d'execució material), al qual addicionarà els conceptes de benefici industrial i de gastos generals.

7. Junt amb la sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments del CHDV, cal aportar la documentació següent:

a) Model de sol·licitud de la subvenció firmat electrònicament per la persona representant de l'entitat sol·licitant.

b) Memòria tècnica o projecte de les actuacions a realitzar, subscrita per la persona amb titulació habilitant tècnica competent.

c) Acta de la Junta de Govern, o òrgan col·legiat anàleg, d'aprovació de la memòria o el projecte, i acord de sol·licitar la subvenció.



d) Acta de replanteig previ del projecte.

e) Declaració responsable, d'acord amb l'article 69.1 de l'LPACAP, que assenyale el compromís a mantindre el compliment d'estos requisits durant el període de temps inherent a este reconeixement o exercici, i informar de qualsevol variació en les circumstàncies a l'òrgan instructor.



f) Declaració responsable del compromís de l'entitat beneficiària que l'actuació sol·licitada no és objecte d'una altra subvenció per altres administracions o institucions públiques, a l'efecte del que preveu l'article 14 de l'LGS.

g) Certificats en vigor expedits pels òrgans competents que acrediten el compliment de les obligacions fiscals (AEAT i ATV) i de la Seguretat Social, per part de les comunitats de regants.

h) Targeta d'identificació fiscal de l'entitat.

i) Manteniment de tercers i certificat de l'entitat bancària en el qual conste el número de compte del qual és titular l'entitat beneficiària directa. El model del manteniment de tercers es pot descarregar en els apartats «Subvencions-Convocatòries actives-Descàrregues» de la pàgina web del Consell de l'Horta de València: https://consellhorta.gva.es.



8. Si la sol·licitud no reunix els requisits establits en la convocatòria, es requerirà a l'entitat sol·licitant que l'esmene en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, indicant-hi que si no ho fa, s'entendrà desistida la seua sol·licitud i es dictarà la corresponent resolució en la forma prevista de l'LPACAP. L'esmena de la sol·licitud es farà mitjançant tràmit electrònic a través de l'enllaç al Trámite-Z del Consell de l'Horta. En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir a les entitats sol·licitants que proporcionen qualsevol informació aclaridora que siga necessària per a gestionar-ho.



La falta de presentació de la sol·licitud junt amb la documentació per part del beneficiari en el termini indicat determinarà la impossibilitat de concessió d'esta subvenció i la conseqüent pèrdua del dret a rebre-la.





Novena. Procediment de concessió d'ajudes

De conformitat amb l'article 22 de l'LGS i l'article 160 de l'LHPSPIS, el procediment de concessió de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva i s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La concessió de les ajudes es farà mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, establint un orde de prelació entre estes d'acord amb els criteris de baremació fixats en la base reguladora tretzena.





Dècima. Ordenació i instrucció del procedimen

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és la gerència del CHDV per Resolució d'11.04.2022, de delegació de competències, que, en qualsevol moment del procediment, podrà acordar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

2. Presentada la sol·licitud i abans de dictar-se la resolució de concessió d'estes ajudes, els sol·licitants podran notificar al CHDV canvis sobre el projecte presentat per causa de força major, degudament argumentats. No obstant això, la Comissió Tècnica de Valoració (descrita en la base onzena) podrà informar motivadament sobre l'arxivament de la sol·licitud en estos casos.

3. El CHDV cursarà les notificacions per la via electrònica a través de l'adreça electrònica habilitada de la persona jurídica o, en defecte d'això, a través de la carpeta ciutadana del representant de l'entitat o de la persona física que les sol·licita.

Les notificacions s'entendran practicades o rebutjades en els termes que assenyalen els articles 40, 41 i 43 de l'LPACAP i la legislació complementària. En este sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al seu contingut, s'entendrà que la notificació s'ha rebutjat i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les responsabilitats restants que es puguen derivar d'esta circumstància.

5. Les sol·licituds que complisquen els requisits establits en estes bases seran avaluades per l'Òrgan Tècnic del CHDV, que emetrà informe de les sol·licituds proposades perquè s'aproven, les quals s'ordenaran d'acord amb la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de baremació. Aquelles sol·licituds que obtinguen la mateixa puntuació s'ordenaran segons la data i hora de presentació telemàtica. Així mateix, es relacionaran aquelles sol·licituds que hagen sigut desestimades i la seua causa.



6. La Comissió Tècnica de Valoració, en vista de les sol·licituds presentades i de l'informe emés per l'òrgan tècnic, estendrà acta en la qual quedarà reflectit el resultat de l'avaluació efectuada amb la seua puntuació, d'acord amb els criteris de valoració que arreplega esta resolució en la base tretzena, i la prelació de les sol·licituds presentades, indicant els sol·licitants que es proposen provisionalment com a beneficiaris. L'acta de la Comissió Tècnica de Valoració es publicarà en el web del CHDV (https://consellhorta.gva.es).

7. Les dades de caràcter personal que conté l'imprés de sol·licitud es podran incloure en un fitxer perquè el CHDV en faça el tractament, com a titular responsable del fitxer i en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes en l'àmbit de les seues competències. Igualment, els sol·licitants podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

8. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la Comissió Tècnica de Valoració, previ informe tècnic en el qual conste que, de la informació que té en el seu poder, es desprén que les entitats beneficiàries complixen tots els requisits necessaris per a accedir a les subvencions, redactarà resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà en el web del CHDV, i es concedirà un termini de deu dies hàbils per a presentar, si és el cas, al·legacions.



Onzena. Comissió Tècnica de Valoració

La Comissió Tècnica de Valoració és un òrgan col·legiat la composició del qual serà la següent:

1. Cap del Servei Agroalimentari i de Territori, que exercirà la presidència.

2. Cap de la Unitat de Coordinació del Territori, que exercirà la secretaria.

3. Cap de la Unitat de Coordinació Agroalimentària, com a vocal.



La Comissió Tècnica de Valoració s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i hòmens, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.



Dotzena. Resolució

1. La Gerència del CHDV, transcorregut el termini d'al·legacions i vist l'informe de l'Òrgan Tècnic amb el resultat d'este, formularà la resolució definitiva, degudament motivada, que ha d'expressar la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia, especificant l'avaluació que s'ha fet i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la, fins a esgotar el crèdit total disponible per a les ajudes. Així com la relació de sol·licitants que s'hagen desestimat, expressant la causa d'esta desestimació. La resolució de concessió de la subvenció o desestimació es notificarà als interessats en la forma establida en l'LPACAP. Esta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web del CHDV.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos a comptar de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds, establit en la convocatòria corresponent.



3. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les comunitats sol·licitants per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

4. La resolució de concessió posa fi a la via administrativa i podrà ser recorreguda potestativament en reposició davant del mateix òrgan que la dicta en el termini d'un mes, computat des de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o ser impugnada directament davant de l'orde jurisdiccional contenciosa administrativa segons el que es disposa en l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjuí que les entitats sol·licitants puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



Tretzena. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció



Les subvencions seran concedides d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de concurrència competitiva, a les entitats sol·licitants que complisquen els requisits establits i realitzen les activitats que són objecte de subvenció.

El procediment per a atorgar les subvencions es fa segons els criteris de baremació que s'exposen a continuació. Per a poder ser beneficiària de les ajudes s'haura d'obtindre un mínim de 4 punts amb un màxim d'11 punts:

1. Actuacions d'automatització i/o telecontrol per a millora de comportes principals o secundàries: 5 punts.

2. Actuacions en millora de llits principals i secundaris de séquies: 3 punts.

3. Puntuació en funció de l'import de l'actuació a realitzar:

a) Import de l'actuació inferior o igual a 25.000,00 euros: 3 punts.



b) Import de l'actuació superior a 25.000,00 euros i inferior o igual a 50.000,00 euros: 2 punts.

c) Import de l'actuació superior a 50.000,00 euros i inferior o igual a 100.000,00 euros: 1 punt.



Catorzena. Termini d'execució, forma de justificació de la subvenció i pagament

1. La justificació de la subvenció s'ha de fer abans del 30 de novembre de 2024.

2. Per al pagament de la subvenció cal justificar la realització de l'actuació corresponent mitjançant la presentació de la documentació següent:

– plec de Bases per a la contractació de l'actuació.

– Ofertes presentades i acta d'adjudicació.

– Contracte d'obra subscrit entre l'entitat beneficiària i l'empresa adjudicatària.

– Certificació d'obra emesa per la persona tècnica directora de les obres.

– Factura, o factures, i justificants del pagament, mitjançant certificat bancari del càrrec en el compte de l'entitat beneficiària i el corresponent abonament en el compte de l'expedidor de la factura, o bé la transferència bancària per l'import total d'esta factura.

– Certificats en vigor d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, així com de la Seguretat Social.

En virtut del que preveu l'article 171.1 de l'LHPSPIS, no es podrà fer el pagament de la subvenció si l'entitat beneficiària no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament. Estes circumstàncies poden comportar la pèrdua del dret al cobrament de l'ajuda.

3. L'import que s'ha de pagar a l'entitat beneficiària de l'ajuda ha de ser el percentatge que correspon del cost real de la inversió efectivament realitzada en funció de la certificació de les obres executades i aprovades. En el cas que es produïsca una baixa en la contractació i l'import pagat per l'entitat beneficiària siga inferior, de la mateixa manera i en la mateixa proporció, eixa baixa s'ha de reflectir en la subvenció a pagar. En qualsevol cas, la quantitat a pagar no pot superar l'import de la subvenció aprovada inicialment.

4. L'òrgan tècnic del CHDV revisarà la documentació presentada per a la justificació del pagament de la subvenció, girarà visita, estenent acta de conformitat, i emetrà un informe proposant-ne l'aprovació a la Gerència del CHDV.

La Gerència resoldrà l'aprovació del pagament de la subvenció i la notificarà a la comunitat de regants beneficiària.

El pagament de la subvenció es farà a través de transferència bancària al número de compte del qual siga titular la comunitat de regants beneficiària.



Quinzena. Pla de control

S'aprova el pla de control de la realització de l'activitat subvencionada. Es realitzarà la comprovació i el control de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit, que a este efecte s'ha establit en estes bases com a aportació preceptiva per les entitats beneficiàries per al pagament de la subvenció, de conformitat amb el que establix l'article 169 de l'LHPSPIS.

El pla preveu els possibles tipus de control que cal fer. D'una banda, els administratius de revisió de tota la documentació administrativa, la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit i la memòria d'actuació justificativa relativa a l'activitat subvencionada, que, a este efecte, s'ha establit en estes bases com d'aportació preceptiva per la comunitat beneficiària per al pagament de l'ajuda; d'altra banda, es comprovarà l'execució correcta de l'actuació subvencionada sobre el terreny.



Setzena. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció han de complir les obligacions de transparència següents:

1. Les entitats privades han de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, han de publicar, en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'esta. La publicació es farà per mitjà de la pàgina web de l'entitat, o bé mitjançant la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en l'enllaç següent: https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

Esta informació s'ha de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i s'ha de mantindre publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjuí de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats beneficiàries de subvencions han de donar la publicitat adequada del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip del CHDV; de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, i de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment de les obligacions previstes en la llei de transparència que esta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que este haja sigut atés, l'òrgan que ha fet el requeriment podrà acordar, amb advertència i audiència prèvies a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Dessetena. Protecció de dades

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, en el qual s'han de complir les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i en l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte del tractament de dades de caràcter personal, cal comunicar el següent:

Les entitats interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, la rectificació i la supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o l'oposició al tractament d'estes i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en l'adreça d'internet següent: sede.gva.es/va/proc19970>. Sense perjuí de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la comunitat interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en l'adreça d'internet següent: sede.gva.es/va/proc22094>, sense perjuí de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Quan al llarg del procediment administratiu l'entitat sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels aspectes següents:

a) La comunicació d'estes dades a l'Administració perquè en faça el tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Si esta consulta requerix autorització per llei de les persones les dades de les quals es consulten, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, ha d'haver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i la manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assistixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.

L'entitat beneficiària podrà exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades; limitació i oposició al seu tractament, i a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seues dades, quan siga procedent, davant el Consorci del Consell de l'Horta, camí Alqueria dels Moros, 3, 46025 València, o en l'adreça de correu electrònic: consellhorta_vlc@chdv.gva.es

3. En el disseny dels formularis i en la sol·licitud de documentació s'han de tindre en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals han de ser adequades, pertinents i limitades al que siga necessari en relació amb les finalitats per a les quals són tractades. En este sentit:

– Els formularis i la documentació sol·licitada han de ser proporcionals a les necessitats de gestió i concessió de les subvencions.

– Les dades han de ser exactes i, si és necessari, actualitzades; les entitats sol·licitants es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presenten. En tot cas, cal tindre en compte que el CHDV no és responsable de la inexactitud de les dades quan les aporten les entitats o els seus representants o s'obtinguen de registres públics.



– Les dades es conserven durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es puguen derivar d'esta finalitat i del tractament de les dades, i de conformitat amb normativa d'arxius i documentació. Així mateix, s'han de conservar segons el que es disposa en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

4. Amb caràcter general, la finalitat per al tractament de dades personals en relació amb estes bases és la gestió de la concessió de subvencions, i els tractaments de dades realitzats per a la gestió general de les subvencions, la gestió de sol·licituds i els actes d'instrucció, com a condició de licitud general, tenen l'interés públic.



Dihuitena. Incompliments, criteris de graduació, responsabilitat i règim sancionador

1. El CHDV es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció en cas que s'incomplisca alguna de les obligacions imposades a les entitats beneficiàries, en els terminis i les condicions que s'assenyalen, observant sempre el principi de proporcionalitat a què es referix l'article 17.3.n de l'LGS.

2. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que es disposa en la normativa vigent sobre subvencions.

3. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els casos establits en estes bases, i en aquells recollits en l'LGS.

Mapa web