Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de març de 2024, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es deleguen determinades competències en els diversos òrgans de la Conselleria. [2024/2711]

(DOGV núm. 9818 de 28.03.2024) Ref. Base de dades 002629/2024




Pel Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, i la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca és un dels departaments en els quals s'estructura l'Administració del Consell, a la qual s'assignen les competències en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, política agrària comuna i regadius.

Mitjançant el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i s'aprova, a través del Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. Això ha comportat una nova configuració de l'àmbit competencial del departament i de la seua estructura organitzativa.

Els canvis organitzatius produïts en l'estructura mencionada i la necessitat de dotar de més agilitat la gestió dels assumptes la competència dels quals té assignada la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, aconsellen, d'acord amb el principi de seguretat jurídica i eficàcia que regix l'actuació de les administracions públiques, realitzar la delegació de determinades competències en els diversos òrgans de la Conselleria.

En virtut d'això, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 28 i 63 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en els articles 9 i 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, resolc:



Primer. Delegacions en la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

Delegar en la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Ramaderia i Pesca l'exercici de les competències següents:

1. La resolució dels recursos de reposició, i la suspensió de l'execució dels actes impugnats, que s'interposen contra els actes dictats per les persones titulars de les direccions generals i de la Secretaria Autonòmica, en l'exercici de les competències delegades per la persona titular de la Conselleria.

2. La declaració de lesivitat dels actes administratius anul·lables dictats per les persones titulars de les direccions generals que en depenen.

3. La resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de la competència de les direccions generals que en depenen.



4. La resolució i la concessió de subvencions i ajudes amb càrrec als capítols IV i VII dels programes pressupostaris de les diverses direccions generals dependents de la Secretaria Autonòmica, així com les facultats relatives a la modificació, la revocació, el reintegrament, la minoració d'estes, la facultat per a procedir al reajustament de les anualitats, així com qualsevol incidència derivada de la seua tramitació, llevat que la persona titular de la Conselleria, en les corresponents bases reguladores, establisca una altra cosa.



Segon. Delegacions en la Subsecretaria

Delegar en la persona titular de la Subsecretaria de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca l'exercici de les competències següents:

1. La resolució dels recursos de reposició, i la suspensió de l'execució dels actes impugnats, que s'interposen contra els actes dictats per la persona titular de la Subsecretaria i de la Secretaria General Administrativa, en l'exercici de les competències delegades per la persona titular de la Conselleria.

2. La resolució dels recursos d'alçada, i la suspensió de l'execució dels actes impugnats, que corresponguen a la persona titular de la Conselleria, llevat que hagen sigut dictats per la persona titular de la Subsecretaria.

3. La revisió d'ofici dels actes administratius nuls de ple dret que, de conformitat amb la normativa vigent, corresponga adoptar a la persona titular de la Conselleria.

4. La declaració de lesivitat dels actes administratius anul·lables que, de conformitat amb la normativa vigent, corresponga adoptar a la persona titular de la Conselleria, sempre que no estiguen delegats en un altre òrgan.

5. L'inici o l'admissió a tràmit i la resolució dels procediments instats per a delimitar la responsabilitat patrimonial de l'Administració, als quals es referixen els articles 32 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o la norma que la substituïsca, que es puguen instar a conseqüència de l'actuació dels òrgans adscrits a la Conselleria.

6. La resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de la competència de la Subsecretaria.

7. La sol·licitud de dictàmens i, en general, la comunicació amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Comité Econòmic i Social i qualsevol altra institució de la Generalitat.

8. L'exercici de les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat, incloent-hi les diverses fases d'ordenació del gasto, així com l'aprovació de reajustament d'anualitats, la modificació, la resolució i altres incidències dels contractes, per a aquells contractes el pressupost base de licitació dels quals no arribe als 500.000 euros, IVA exclòs, excepte les facultats de contractació que es deleguen en altres òrgans adscrits a la Conselleria.

9. Les facultats ordinàries de contractació en els contractes d'adquisició centralitzada, així com en els contractes menors dels capítols II i VI, del programa pressupostari de la Subsecretaria, incloent-hi les diverses fases d'ordenació del gasto.

10. Els actes relatius a la tramitació, l'aprovació i la resolució d'encomandes de gestió i encàrrecs a mitjans propis, així com el reajustament d'anualitats, la modificació i altres incidències derivades, incloent-hi les diverses fases d'ordenació del gasto, per a aquells encàrrecs la quantia dels quals no arribe als 500.000 euros, IVA exclòs.

11. La sol·licitud de designació de representant de la Intervenció per a assistir als actes de recepció dels contractes adjudicats per la Conselleria, així com dels encàrrecs a mitjans propis, de conformitat amb el que es preveu en l'article 2 del Decret 31/2024, de 12 de març, del Consell pel qual es regula la intervenció de la comprovació material de la inversió de fons públics, o la norma que el substituïsca, excepte en aquells supòsits en què esta competència es delegue en altres òrgans adscrits a la Conselleria.

12. La devolució de les garanties i els avals constituïts a favor de la Conselleria en tots els expedients de contractació, així com en els de subvencions del programa pressupostari corresponent a la Subsecretaria.



13. Aprovar les modificacions pressupostàries que siguen competència de la Conselleria, dins dels límits legals i pressupostaris vigents, a proposta del departament corresponent, així com les propostes i l'elevació d'aquells expedients de modificació pressupostària l'aprovació dels quals corresponga a altres òrgans de la Generalitat.

14. La retenció de crèdits de les caixes pagadores.

15. La formalització dels documents administratius relatius a ingressos pressupostaris i fons extrapressupostaris.

16. Els actes necessaris per a la tramitació d'expedients de gasto d'operacions financeres.

17. La tramitació i resolució dels expedients d'interessos de demora, incloent-hi la retenció del crèdit, l'aprovació de gastos, la disposició i la liquidació del crèdit exigible i la sol·licitud d'ordenació de pagaments, del capítol III del programa pressupostari de la Subsecretaria.



18. La resolució dels expedients disciplinaris en els termes establits en la normativa en matèria de funció pública, excepte aquelles facultats delegades en altres òrgans adscrits a la Conselleria.

19. La competència per a autoritzar l'assistència a cursos, jornades, conferències i altres activitats formatives, del personal de la Conselleria, que comporten gasto per la seua inscripció i/o assistència, així com la retenció i l'aprovació del gasto.

20. La proposta de convocatòria per a la provisió de llocs per lliure designació, així com la proposta d'adscripció provisional en llocs la forma de provisió dels quals siga la lliure designació.

21. Les actuacions necessàries per a la gestió del patrimoni de la Generalitat adscrit a la Conselleria.

22. La resolució i concessió de subvencions i ajudes amb càrrec als capítols IV i VII del programa pressupostari de la Subsecretaria, així com les facultats relatives a la modificació, la revocació, el reintegrament, la minoració d'estes, la facultat per a procedir al reajustament de les anualitats i qualsevol incidència derivada que es derive de la tramitació, en les matèries pròpies de la Subsecretaria, així com l'aprovació dels justificants, el reconeixement d'obligacions i les propostes de pagament, llevat que la persona titular de la Conselleria, en les corresponents bases reguladores, establisca una altra cosa.

23. La incoació, els actes de tràmit i l'aprovació, amb l'autorització prèvia del Consell, dels expedients de rescabalament per enriquiment injust de l'àmbit de la Conselleria, incloent-hi el tancament de l'expedient.



Tercer. Delegacions en les direccions generals

Delegar en les persones titulars de les direccions generals l'exercici de les competències següents:

1. L'aprovació del gasto i l'adjudicació dels contractes menors dels capítols II i VI dels seus corresponents programes pressupostaris, incloent-hi les diverses fases d'ordenació del gasto, i la sol·licitud de designació del representant de la Intervenció per a assistir als actes de recepció d'estos contractes, de conformitat amb el que es preveu en l'article 2 del Decret 31/2024, de 12 de març, del Consell, pel qual es regula la intervenció de la comprovació material de la inversió de fons públics, o la norma que el substituïsca.



2. L'aprovació dels justificants, el reconeixement d'obligacions i les propostes de pagament dels capítols IV i VII dels corresponents programes pressupostaris.

3. La devolució de les garanties i els avals prestats pels beneficiaris de subvencions, en l'àmbit dels corresponents programes pressupostaris.



4. La iniciació, la tramitació i la resolució dels expedients d'expropiació forçosa en les matèries de la seua competència i l'aprovació del gasto que això comporta.

5. L'obertura del període d'informació reservada previ a la iniciació dels procediments disciplinaris, que afecten el personal adscrit al seu centre directiu.

6. La tramitació i resolució dels expedients d'interessos de demora, incloent-hi la retenció del crèdit, l'aprovació de gastos, la disposició i la liquidació del crèdit exigible i la sol·licitud d'ordenació de pagaments, del capítol III dels corresponents programes pressupostaris.





Quart. Delegacions en els òrgans directius

Delegar en la persona titular de la Subsecretaria i les direccions generals, en l'àmbit de les respectives matèries i en els corresponents programes pressupostaris, l'exercici de les competències següents:

1. L'aprovació definitiva d'estudis, avantprojectes i projectes en matèria de contractació, en relació amb aquelles obres o treballs que es realitzen amb càrrec als corresponents programes pressupostaris.

2. El nomenament de la persona directora facultativa de l'obra o el treball, coordinadora en matèria de seguretat i salut durant l'elaboració dels projectes d'obres o la seua execució, i representant de l'Administració en la seua recepció, en relació amb aquelles obres o treballs que es realitzen amb càrrec als respectius programes pressupostaris.

3. L'aprovació dels plans de seguretat i salut en el treball d'acord amb el que s'establix en l'article 7 del Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, o la norma que el substituïsca, així com l'acceptació del pla de gestió de residus de la construcció, regulats pel Reial decret 105/2008, d'1 de febrer, o la norma que el substituïsca, en relació amb aquelles obres o treballs que es realitzen amb càrrec als respectius programes pressupostaris.

4. L'aprovació de les factures o els documents justificatius de valor equivalent i de les certificacions d'obra, dels capítols II i VI dels corresponents programes pressupostaris.

5. La tramitació i resolució dels documents administratius que siguen necessaris per a la concessió i la gestió de les transferències dels corresponents programes pressupostaris que, amb caràcter nominatiu, figuren en la Llei de pressupostos de la Generalitat o siguen aprovades pel Consell.

6. L'adopció dels actes administratius que s'hagen de dictar en execució de resolucions judicials que afecten la Conselleria, en l'àmbit de les respectives competències.



Quint. Delegacions en la Secretaria General Administrativa

Delegar en la persona titular de la Secretaria General Administrativa l'exercici de les competències següents:

1. Les relatives a la gestió dels gastos de personal, incloent-hi els documents administratius i de gestió que siguen necessaris per a la preparació i l'execució d'estos gastos, així com dels interessos de demora que es puguen produir.

2. Les relatives a la gestió de les altes, les baixes o les modificacions de l'inventari de béns mobles de la Conselleria.



Sext. Delegacions en les direccions territorials

Delegar en les persones titulars de les direccions territorials de la Conselleria l'exercici de les competències següents:

1. La contractació menor, així com el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament, corresponents a les diverses fases del gasto d'aquells contractes destinats a satisfer directament necessitats de les direccions territorials o dels centres que en depenen.

2. L'obertura del període d'informació reservada previ a la iniciació dels procediments disciplinaris, que afecten el personal adscrit a la direcció territorial.



Sèptim. De la revocació i l'avocació

1. Esta delegació de competències podrà ser revocada en qualsevol moment per l'òrgan delegant, de conformitat amb el que s'establix en l'article 63.5 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en l'article 9.6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. La persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca podrà reclamar per a si el coneixement dels assumptes compresos en la delegació de competències a què es referix esta resolució, en els termes previstos en l'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.



Octau. Exercici de les competències delegades

1. Les resolucions administratives que s'adopten en l'exercici de les competències delegades per esta resolució hauran d'indicar expressament esta circumstància mitjançant la menció d'esta resolució i de la seua data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en compliment del que es preveu per l'article 9.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i es consideraran dictades per l'òrgan delegant.

2. Excepte autorització expressa d'una llei, les competències exercides per delegació no podran ser objecte de delegació en un altre òrgan.



Nové. Suplència

1. En cas que hi haja absència, vacant o malaltia de la persona titular d'alguna de les direccions generals, les competències delegades en ella seran exercides per la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, amb les excepcions previstes en este apartat.

2. En cas que hi haja absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Secretaria Autonòmica, les competències delegades en ella seran exercides per la persona titular de la corresponent direcció general amb competències en la matèria objecte de delegació.

3. Si concorre simultàniament el supòsit d'absència, vacant o malaltia tant de la persona titular de la Secretaria Autonòmica com de la persona titular de la direcció general amb competències en la matèria objecte de delegació, les competències delegades en elles seran exercides per la persona titular de la Subsecretaria.

4. En cas que hi haja absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Subsecretaria, les competències delegades en ella seran exercides per la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

5. En cas que hi haja absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Secretaria General Administrativa, les competències delegades en ella seran exercides per la persona titular de la Subsecretaria.

6. De conformitat amb el que s'establix en l'article 13.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en les resolucions i les actes que es dicten mitjançant suplència es farà constar esta circumstància i s'especificarà el titular de l'òrgan en la suplència del qual s'adopten i qui efectivament està exercint esta suplència.



Dècim. Revocació de les delegacions de competències efectuades

Queden revocades les delegacions de competències efectuades per la Resolució de 27 de juliol de 2015, de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es deleguen determinades competències en els diversos òrgans de la Conselleria (DOGV 7582, de 30.07.2015).



Onzé. Efectes

Esta resolució tindrà efecte des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 27 de març de 2024.- El conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca: José Luis Aguirre Larrauri.

Mapa web