Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 12 de febrer de 2024, de la Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental per la qual s'ordena la publicació de l'informe ambiental i territorial estratègic de modificació PGOU de caràcter estructural de sòls terciaris al costat de la carretera CV-35, CLAU U-II-06, al terme municipal de Paterna. Expedient 008/2021-EAE. [2024/2499]

(DOGV núm. 9818 de 28.03.2024) Ref. Base de dades 002626/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
    Grup temàtic: Impacte ambiental
    Descriptors:
      Descriptors toponímics: Paterna





D'acord amb l'article 53.7 del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, que establix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de l'informe ambiental i territorial estratègic, resolc:



Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'informe ambiental i territorial estratègic corresponent a l'expedient 008/2021-EAE Paterna (València).



«Informe ambiental i territorial estratègic

Tràmit: Modificació PGOU de caràcter estructural de sòls terciaris al costat de la carretera CV-35, CLAU U-II-06

Promotor: Ajuntament de Paterna

Autoritat substantiva: Comissió Territorial d'Urbanisme de València

Localització: Terme municipal de Paterna

Expedient: 008 - 2021 - EAE

La Comissió d'Avaluació Ambiental, en sessió celebrada el 28 d'octubre de 2021, va adoptar el següent

Acord:

Vista la proposta d'informe ambiental i territorial estratègic de la modificació PGOU de caràcter estructural de sòls terciaris al costat de la carretera CV-35, CLAU U-II-06, de Paterna, en els termes següents:

En data 6 de febrer de 2021, s'ha registrat en el Servici d'Avaluació Ambiental Estratègica de la Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Territorial la sol·licitud d'inici de l'avaluació ambiental i territorial estratègica de la modificació PGOU de caràcter estructural de sòls terciaris al costat de la carretera CV-35, CLAU U-II-06, de Paterna.



A) Documentació presentada

La sol·licitud d'inici, remesa pel Servici Territorial d'Urbanisme de València, s'acompanya d'un esborrany de la modificació del pla del document inicial estratègic amb els continguts de l'article 52 (procediment simplificat) del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana (TRLOTUP). La documentació es presenta en format digital.



A més, com a documentació complementària, s'aporta un estudi d'integració paisatgística, un estudi d'inundabilitat, un estudi de trànsit, un estudi de mobilitat i un estudi de recursos hídrics.

B) Planejament vigent

El municipi de Paterna disposa d'un pla general aprovat definitivament el 15 de novembre de 1990.

Es va iniciar la seua revisió i es va emetre el document de referència respecte a este el 26 de febrer de 2013 (expedient 81/2011 EAE). No obstant això, mitjançant l'ofici de 21 de gener de 2016, l'Ajuntament va renunciar a continuar amb la tramitació.

En el planejament vigent, l'àmbit d'esta modificació puntual està classificat com a urbà d'ús industrial (U-II-06).

D'este pla, es van tramitar les modificacions puntuals número 52 i número 57, mitjançant la qual s'incorporava l'ús comercial dins de la clau 06 industrial. En la modificació 52 també es va definir l'ordenació detallada.

L'1 de març de 2010 es va aprovar definitivament el Pla especial d'infraestructures de l'àrea terciària Heron City, que regulava els accessos a la zona terciària situada al nord de la CV-35. Este àmbit va ser ordenat prèviament en el Pla parcial del sector 14 (aprovat definitivament l'1 de febrer de 2000).

C) Descripció, objecte i justificació

– Els paràmetres urbanístics establits en la modificació puntual 52 (MPG-52) i les actuacions en matèria de comunicació resultants del Pla especial han demostrat ser poc realistes, fins al punt de fer inviable econòmicament el desenvolupament de la zona (les previsions inicials preveien la possible implantació d'una gran superfície sueca que, finalment, es va localitzar en un altre municipi).

L'MPG-52 establia una edificabilitat terciària excessiva en relació amb la que demana el mercat immobiliari i una regulació urbanística per a la implantació dels usos molt poc flexible, la qual cosa condiciona excessivament el producte immobiliari final. El Pla especial comporta l'execució d'un gran nombre d'infraestructures, la qual cosa eleva el cost de les despeses d'inversió.

Per això, és necessari establir una nova regulació, tant dels paràmetres i de la normativa urbanística aplicable en este àmbit de sòl urbà, com de la definició de les infraestructures de comunicacions viàries necessàries per al seu desenvolupament, que faça viable la materialització d'estes iniciatives empresarials.

– En resum, es proposen les modificacions següents:

* L'adequació de l'ús global de l'àmbit a l'ús terciari (en lloc de l'industrial).

* Una reducció de l'edificabilitat màxima (superior al 40 %).

* Nova definició de l'ordenació detallada.

* Redelimitació de les unitats d'execució (3 en lloc de 4), les condicions de connexió i la seqüència per a desenvolupar-les.

* Es definixen les infraestructures realment necessàries per a dotar de la mobilitat i l'accessibilitat necessàries.

* Es redefinix la forma de gestió del Pla especial (abans es carregava el cost de les infraestructures als sòls sense desenvolupar i als ja desenvolupats, ara es carregarà únicament als primers).

– L'àmbit d'actuació està dividit en dos porcions: Una de 205.084,74 m², situada al nord, i una altra que ocupen un parell de franges al costat de la CV-35 de 6.479,15 m², situada al sud.

En total, sumen 11.563,89 m². D'estes, 119.462,28 m² tenen la consideració de sòl urbà i la resta corresponen a dotacions viàries en el sòl no urbanitzable.

La situada al nord està delimitada per l'avinguda Tomàs i Valiente, el sector 14, la CV-35 i l'eixida de la CV-35 que dona accés a l'avinguda Tomàs i Valiente.

– En l'ordenació detallada es definixen 4 parcel·les incloses en 3 illes de cases. La superfície de sòl privat és de 87.214,61 m² i de 32.247,67 m² de sòl destinat a sòl dotacional viari.

– Actualment, l'índex d'edificabilitat bruta (IEB) és d'1,5 m2t/m2s, que equivalen a 179.468,12 m2t. La nova proposta considera un IEB de 0,876 m2t/m2s, que suposarà 104.657,53 m2t, és a dir, una reducció de 74.810 m2t.

– La tipologia edificatòria es canvia d'alineació a vial i illa de cases compacta per la d'edificació aïllada i bloc exempt.

– Part de l'edificabilitat terciària es desenvoluparà en altura, fins als 66 metres, i podrà albergar oficines, hotels, sanitari, etc.

– Es representa gràficament la zona de protecció de la CV-35 a 50 metres de l'aresta exterior de la calçada. En este espai s'inclou una zona enjardinada, vials i parcel·la privada d'ús terciari no edificables.

– De les 12 actuacions sobre les infraestructures previstes en el planejament vigent, en l'apartat 2.1.1 de la memòria justificativa s'analitza quines es mantenen, quines s'eliminen i quines es modifiquen. Finalment, es manté un accés directe des de la CV-35 sense passar per la rotonda en el límit nord-oest. Les actuacions al carrer Francisco Tomàs i Valiente i la línia de tramvia es modifiquen.

– Es modifiquen les normes urbanístiques per a adaptar-les a la legislació vigent i als canvis descrits anteriorment. Es crea la zona de sòl urbà terciari CV-35 ZUR-TR amb la fitxa corresponent.

D) Document inicial estratègic: possibles efectes sobre el medi ambient

A més de l'alternativa 0, se n'han aportat tres més. L'alternativa 1 manté l'ordenació actual, però canvia l'orde d'execució de les infraestructures; l'alternativa 2 canvia l'ús a terciari i localitza l'edificabilitat en una única illa de cases, i l'alternativa 3 és la que s'ha triat.

S'ha dut a terme un estudi de trànsit que justifica les noves solucions d'accessos i configura un sistema viari de millor funcionament que el previst anteriorment.

Els sòls tenen actualment la qualificació de sòl urbà, disposen d'una ordenació detallada i són susceptibles de ser executats de manera immediata, sense necessitat de cap figura de planejament addicional.

Podem distingir en l'àmbit diverses zones de nord a sud: una primera zona que correspon a l'edifici i les zones adjacents d'una activitat comercial de venda de plantes i jardineria; una segona, ocupada antigament per les instal·lacions d'una empresa càrnia que va ser demolida el 2016 després d'un incendi i de la qual encara perduren les traces de l'aparcament i de l'edifici en les diferents zones pavimentades; una tercera zona de terreny rústic sense cultivar, la qual cosa constituïx un erm, amb presència puntual d'algunes masses arbrades, i una quarta, constituïda per una platja d'aparcament vinculada funcionalment amb el complex terciari i d'oci que la confronta.

En conseqüència, l'entorn es troba àmpliament antropitzat i envoltat per infraestructures de circulació que dificulten la presència de fauna o vegetació natural.

La modificació proposa reduir-ne l'edificabilitat, per la qual cosa es reduirà l'impacte que produirà, el consum de recursos i el nombre de desplaçaments.

Una línia aèria d'alta tensió (132 kV) travessa l'àmbit en direcció NO-SO, i no s'indica com s'hi ha de procedir.

E) Consultes

Per part de la Subdirecció General d'Avaluació Ambiental, la documentació aportada s'ha sotmés a consulta a les administracions afectades següents:



Consulta Informe Administració pública consultada

19.02.21 23.07.21

23.07.21 DG Política Territorial i Paisatge:

Subdirecció General d'Ordenació del Territori i Paisatge (ETCV)

Servici d'Infraestructura Verda i Paisatge (paisatge)

19.02.21 18.06.21

19.10.21 DG Política Territorial i Paisatge: Servici de Gestió Territorial (PATRICOVA).

19.02.21 02.07.21

21.10.21 Subdirecció General de Mobilitat:

Servici de Planificació

Servici de Mobilitat

19.02.21 01.03.21 Subdirecció General de Medi Natural

17.03.21 28.04.21 Servici Territorial de Medi Ambient (acústica)

19.02.21 13.05.21 EPSAR

19.02.21 24.02.21 DG de Comerç, Artesania i Consum

23.02.21 04.05.21

22.07.21 Confederació Hidrogràfica del Xúquer

23.02.21 30.04.21

18.06.21 Demarcació Carreteres de l'Estat

23.02.21 29.04.21 Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana: DG Aviació Civil

26.10.21 Servici Territorial d'Urbanisme





Nota: Els informes rebuts es poden consultar, una vegada s'emeta este IATE, en la pàgina web

http://agroambient.gva.es/va/web/evaluacion-ambiental/seguiment-d-expedients-d-avaluacio-ambiental-estrategica.

F) Identificació i valoració dels possibles efectes sobre el medi ambient

D'acord amb el que estipula l'article 46.3 del TRLOTUP, l'òrgan ambiental i territorial determinarà, tenint en compte els criteris de l'annex VIII, el sotmetiment al procediment d'avaluació ambiental i territorial ordinari o simplificat, en funció de la certesa en la determinació de l'existència d'efectes significatius sobre el medi ambient i amb una consulta prèvia a les administracions públiques afectades a què es referixen els articles 48.d i 53.1 del TRLOTUP.



– Urbanisme. El 26 d'octubre de 2021 el Servici Territorial d'Urbanisme de València emet un informe en què assenyala que l'aprovació definitiva serà autonòmica perquè afecta l'ordenació estructural. A més, des del punt de vista de les seues competències, consideren que no es derivaran efectes significatius en matèria d'ordenació estructural. No obstant això, als efectes de la seua tramitació posterior, fan una sèrie de consideracions de caràcter urbanístic.

– Estratègia territorial de la Comunitat Valenciana (ETCV).

El Decret 1/2011 va entrar en vigor el 20 de gener de 2011 i s'aplica a este pla. En l'ETCV s'establixen un conjunt de criteris de creixement de sòl amb la finalitat d'orientar els municipis cap a la consecució de creixement racional i sostenible. En funció dels valors estadístics del creixement de població, ocupació o dimensió del municipi, a objectius de vertebració territorial i mitjançant una formulació matemàtica, s'establixen els índexs de creixement màxim per a usos residencials i per a activitats econòmiques. En les directrius 87 i 103 es permet la realització d'estudis més específics, i en les directrius 86 i 101, un factor de flexibilització sobre els valors obtinguts.



Segons els càlculs elaborats per la Subdirecció General d'Ordenació del Territori i Paisatge, s'obté una superfície màxima de creixement, per al terme municipal, per als pròxims 20 anys, d'1.123.186 m2 per a activitats econòmiques. La superfície proposada en la modificació és de 119.462,28 m², a la qual caldria descomptar la superfície ja consolidada per l'edificació (14.768,71 m²), per la qual cosa, finalment, queden 104.693,57 m².

En este informe, emés el 23 de juliol de 2021, s'indica que es desconeix la situació del sòl urbà i urbanitzable vacant en la resta del terme municipal destinat a activitats econòmiques, per la qual cosa s'haurà de justificar per a confirmar que no se supera la superfície màxima destinada a activitats econòmiques.

Així mateix, la directriu 106 de l'ETCV es referix a les grans superfícies comercials i el seu compliment s'ha de justificar en la documentació del pla.

– Domini públic hidràulic. A l'oest de la CV-35 discorre el barranc d'en Dolça. La proposta de planejament no proposa actuacions sobre esta zona, per la qual cosa no resultaria afectada.

– Risc d'inundació. El Pla d'acció territorial sobre prevenció del risc d'inundació va ser aprovat pel Decret 201/2015, de 29 d'octubre.



En l'últim informe emés pel Servici de Gestió Territorial s'assenyala que la proposta no es troba afectada per risc d'inundació.



– Paisatge. D'acord amb el que s'establix en la LOTUP, el paisatge actuarà com a criteri condicionant en la planificació territorial i urbanística.

El Servici d'Infraestructura Verda i Paisatge ha emés un informe en què assenyala les afeccions que genera l'actuació sobre el paisatge (es descriuen en l'apartat següent) i les mesures que s'han d'adoptar, per a la qual cosa és necessari un nou pronunciament del seu departament en fases posteriors.

– Soroll. El contingut de l'estudi acústic elaborat s'ajusta al que establix el Decret 104/2006.

Els seus resultats assenyalen que se sobrepassen els nivells de qualitat establits per la legislació per als usos terciaris i industrials, per la qual cosa és necessari adoptar mesures correctores.

– Recursos hídrics. S'ha d'acreditar la disponibilitat de recursos hídrics, d'acord amb l'article 25.4 del text refós de la Llei d'aigües, Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol.

En la documentació s'indica que la demanda és de 300.000 m3/any.

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha emés un informe en què indica les concessions de subministrament que té atorgat l'Ajuntament (31.536.000 m3/any de l'EMSHI i 1.313.751 m3/any procedents de l'EDAR per al reg de jardins), però no ha especificat si són suficients per a poder donar subministrament a les noves edificacions, ja que no s'ha emés als efectes de l'article 25.4 esmentat.

– Xarxa de sanejament. Abocaments

Queda prohibit l'abocament directe o indirecte d'aigües i productes residuals susceptibles de contaminar les aigües continentals o qualsevol altre element del domini públic hidràulic, llevat que es dispose de l'autorització administrativa que calga (article 100 TR Llei d'aigües), i ha de ser l'organisme de conca qui ho autoritze.

Es planteja la connexió amb la xarxa de sanejament existent que, segons l'informe de l'EPSAR, enllaça amb l'EDAR Sistema Pinedo.

L'EPSAR indica que este sistema públic de sanejament i depuració està dissenyat per a tractar 324.800 m3/dia, i que l'influent mitjà actual és de 330.014 m3/dia, superior al de disseny, per la qual cosa la incorporació de nous cabals pot comprometre el compliment de la Directiva 91/271/CEE sobre el tractament de les aigües residuals urbanes. El desenvolupament de l'actuació generarà un cabal d'aigua residual de 101,5 m3/dia.

En la planificació d'obres de l'EPSAR es preveuen actuacions en el sistema de sanejament i depuració de Pinedo que permetran millorar el funcionament i l'explotació de les instal·lacions, però que, en cap cas, suposaran un increment de la capacitat de tractament de l'EDAR, per la qual cosa es considera necessària la planificació d'actuacions integrals, de més abast que les de reforma previstes, de manera que es garantisca el tractament de les aigües residuals actuals i futures generades pels municipis als quals dona servici el sistema Pinedo, mitjançant la implementació d'una o diverses línies de tractament addicionals o mitjançant la construcció de noves instal·lacions de sanejament i depuració que permeten descarregar les instal·lacions actuals.



– Infraestructures viàries.

Es planteja un desdoblament del ramal d'accés des de la CV-35 perquè un d'estos connecte directament amb la zona terciària (avinguda Tomàs i Valiente) i l'altre, amb la rotonda ja existent. Es realitza la reserva de sòl perquè siga possible la prolongació del tramvia.

El Servici de Planificació de Carreteres de la GVA ha emés un informe favorable condicionat a la introducció d'una sèrie de correccions (més detall i concreció) en les fases posteriors del procediment.



En relació amb l'A-7, la Demarcació de Carreteres de l'Estat, en un primer moment, va sol·licitar la presentació de documentació complementària, però finalment va emetre un informe favorable de caràcter vinculant el 18 de juny de 2021.

El Servici de Mobilitat ha emés un informe en què assenyala que, a causa de la superfície comercial prevista, cal elaborar un pla de mobilitat i que, per a això, caldrà transformar l'estudi aportat. També fa diverses consideracions relatives a la línia 4 del metro i a les línies de bus interurbanes que s'hauran de tindre en compte.



– Comerç.

El Decret 215/2020, de 29 de desembre, del Consell, va aprovar el Pla d'acció territorial sectorial del comerç de la Comunitat Valenciana (PATSECOVA) i va entrar en vigor l'1 de setembre de 2021 (DOGV 13/01/21).

S'haurà de tindre en compte este pla i, en particular, els «Criteris per al desenvolupament de nou sòl per a usos comercials», desplegats en els articles 31 a 41.

El Servici d'Ordenació i Planificació del Comerç, Consum i Artesania ha informat que s'ajusta als criteris establits en l'article 32 de la Llei 3/2011, de Comerç.

– Servituds aeronàutiques.

La Direcció General d'Aviació Civil no formula consideracions que calga tindre en compte en el procés d'avaluació ambiental. No obstant això, assenyala que el nou planejament haurà de tindre en compte estes servituds i que hauran d'emetre un informe preceptiu i vinculant.

G) Consideracions jurídiques

L'avaluació ambiental estratègica és l'instrument de prevenció, establit en la Directiva 2001/42/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 de juny, per a la integració dels aspectes ambientals en la presa de decisions de plans i programes públics. Esta directiva s'incorpora al dret intern espanyol mitjançant la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i al dret autonòmic, mitjançant el Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana (TRLOTUP).



El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana, establix en l'article 22 que els instruments d'ordenació territorial i urbanística estan sotmesos a avaluació ambiental, d'acord amb el que preveu la legislació d'avaluació ambiental.

H) Valoració ambiental d'acord amb els criteris de l'annex VIII del TRLOTUP

1. Per les característiques dels plans i els programes:

– La modificació puntual plantejada no establix el marc per a projectes sotmesos a avaluació d'impacte ambiental i la incidència sobre el pla general que modifica és mínima. A causa de la seua dimensió reduïda respecte a la del municipi, no té incidència en el model territorial i no influïx en altres plans de rang inferior.

El sòl està classificat com a urbà i la modificació pretén millorar les condicions edificatòries per a completar la seua consolidació.

No presenta nous efectes ambientals significatius sobre el medi ambient, sinó tot el contrari, ja que en produir-se una reducció d'edificabilitat, es reduïx el consum de recursos d'aigua potable i de generació d'aigües residuals o residus urbans.

S'ha de tindre en compte que ens trobem en un sòl urbà la connexió a la xarxa de subministrament d'aigua potable o d'evacuació d'aigües residuals del qual pot fer-se en l'actualitat, ja que discorre per un dels seus límits.

Igualment, tal com ha assenyalat l'informe del Servici de Mobilitat, és necessari que s'elabore un pla de mobilitat i que es tinguen en compte les propostes existents de traçat de la línia 4 de metro i les línies de bus interurbanes.

– La proposta realitzada exercix una afecció sobre el paisatge, ja que es planteja l'increment del nombre de plantes, que passa de 5 a 15, i l'increment conseqüent de l'altura màxima de l'edificació, de 25 a 65 metres. La valoració d'esta circumstància no s'ha incorporat en l'estudi d'integració paisatgística elaborat, per la qual cosa caldrà modificar-lo.



– Segons assenyala l'informe del Servici d'Infraestructura Verda i Paisatge, amb caràcter previ a l'ordenació d'usos, s'ha de definir i caracteritzar la infraestructura verda. Esta s'haurà d'incorporar en els plans d'ordenació. Sí que s'ha descrit la d'escala territorial, però també cal que es definisca la situada en l'escala de l'actuació.



– Després de la presentació de la sol·licitud, ha entrat en vigor el PATESECOVA, per la qual cosa caldrà justificar-ne el compliment i analitzar la incidència que puga tindre en la proposta, principalment en aspectes relatius a l'ordenació detallada.

– S'acaba d'aprovar la modificació del PORN del Parc Natural del Túria. El director del parc ha informat que el desenvolupament del projecte no produirà efectes negatius, ja que en l'actualitat es troba parcialment consolidat.

2. Per les característiques dels efectes i de l'àrea probablement afectada:

– L'actuació es localitza en un entorn antropitzat, transformat per les edificacions existents i per les infraestructures viàries, per la qual cosa no hi ha elements naturals amb valor. El que sí que es poden produir són afeccions sobre els usos que es pretenen implantar.

– Les edificacions proposades seran molt visibles des de la CV-35, per la qual cosa caldrà adoptar mesures d'integració paisatgística. Per a això es disposaran múltiples línies d'arbratge entre la CV-35 i les edificacions, incloent-hi, a més, arbratge a les zones d'aparcament.



Els cartells publicitaris també generaran una afecció, per la qual cosa caldrà limitar-ne el nombre i les distàncies entre si.

– Davant del soroll procedent de la CV-35, caldrà adoptar mesures correctores. La documentació proposa la instal·lació d'una pantalla acústica en la zona de protecció i la col·locació d'arbratge compatible en els espais lliures situats entre les edificacions i la carretera.



Caldrà adoptar mesures perquè les mesures correctores que s'adopten no generen, al seu torn, una afecció paisatgística.

– S'estima que la proposta no tindrà incidència en la superfície de sòl segellat, tenint en compte les quanties previstes en l'ETCV, si bé este aspecte s'haurà de justificar en la documentació.

I) Proposta d'acord

Segons establix l'article 53 del TRLOTUP, d'acord amb els criteris de l'annex VIII d'esta llei i atesa l'anàlisi que s'ha realitzat en l'apartat anterior, es pot concloure que la modificació del pla proposat no té efectes significatius negatius sobre el medi ambient i el territori, de manera que es pot resoldre l'avaluació ambiental estratègica pel procediment simplificat.

D'acord amb el que s'ha exposat, es resol:

Emetre un informe ambiental i territorial estratègic favorable en el procediment simplificat d'avaluació ambiental i territorial estratègica de la modificació PGOU de caràcter estructural de sòls terciaris al costat de la carretera CV-35, CLAU U-II-06, de Paterna, l'objecte del qual serà el descrit en la documentació remesa, d'acord amb els criteris de l'annex VIII del TRLOTUP, pel fet que no té efectes significatius sobre el medi ambient, sempre que, prèviament a la seua aprovació definitiva, es complisquen els condicionants descrits a continuació, i correspon continuar la tramitació d'acord amb la seua normativa sectorial.

1. S'haurà d'incloure en la memòria l'anàlisi i la quantificació de la totalitat del sòl urbà i urbanitzable vacant en la resta del terme municipal destinat a activitats econòmiques. S'haurà de sol·licitar un nou informe a la Direcció General de Política Territorial i Paisatge perquè verifique el compliment dels paràmetres establits en l'ETCV.



També s'hi inclourà la justificació del compliment de la directriu 106 de l'ETCV.

2. S'haurà d'incloure en la documentació la justificació del compliment del PATSECOVA, tenint en compte que s'ha de diferenciar l'ús comercial dins de l'ús terciari i introduir els canvis necessaris en l'ordenació detallada.

3. S'hauran d'atendre les determinacions de l'informe de 26 de juliol de 2021 del Servici d'Infraestructura Verda i Paisatge i serà necessari, de nou, que es pronuncie per a verificar la seua incorporació en la documentació.

4. Per a la següent fase de tramitació urbanística, s'hauran de tindre en compte les consideracions realitzades pel Servici Territorial d'Urbanisme de València en l'informe de 26 d'octubre de 2021, ja que podrien afectar els continguts de l'esborrany del pla i la fase de participació pública i consultes.

5. L'Ajuntament haurà d'elaborar informes de seguiment cada quatre anys, o una vegada per mandat corporatiu, en què s'analitzen els aspectes descrits en l'apartat 9.4 del document inicial estratègic (article 58 TRLOTUP). De les mesures proposades, es donarà especial rellevància als mesuraments acústics i al control de la vegetació.

6. S'hauran d'atendre les determinacions de l'informe de 2 de juliol de 2021 del Servici de Planificació.

7. S'hauran d'atendre les determinacions de l'informe de 21 d'octubre de 2021 del Servici de Mobilitat i s'haurà d'obtindre el pronunciament favorable d'este departament abans de l'aprovació definitiva.

8. És necessari mitigar la contaminació acústica, per la qual cosa s'hauran d'adoptar mesures correctores per a arribar als límits de qualitat exigits per la legislació i la seua implantació podria modificar l'ordenació detallada. El disseny de les pantalles acústiques es realitzarà minimitzant la seua afecció paisatgística (amb pantalles vegetals, elements transparents, murals artístics, etc.).

En les zones enjardinades confrontants a la pantalla acústica, s'haurà de prestar especial atenció a la selecció de les espècies que es realitze perquè les seues condicions de frondositat i requeriments hídrics siguen adequades per a col·laborar en la mitigació del soroll.

9. S'hauran de soterrar les línies aèries d'alta tensió que travessen l'àmbit, requisit que s'haurà d'incloure com a condicionant en les fitxes.

10. No es valora el canvi proposat per a la prolongació de la línia T-4 del tramvia, el traçat de la qual ja s'avaluarà en el projecte corresponent.

Segons establix l'article 53.7 del TRLOTUP, l'informe ambiental i territorial estratègic perdrà la vigència i deixarà de tindre els efectes propis si, una vegada publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, no s'ha aprovat la revisió del pla en el termini màxim de quatre anys des que es va publicar. En este cas, el promotor haurà d'iniciar novament el procediment d'avaluació ambiental i territorial estratègica simplificada de la modificació.



Òrgan competent

La Comissió d'Avaluació Ambiental és l'òrgan competent per a emetre l'informe ambiental i territorial estratègic a què es referix l'article 53.2.b del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, d'acord amb el que disposa l'article 3.2 del Decret 230/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica (plans i programes).

En vista de tot el que s'ha dit amb anterioritat, la Comissió d'Avaluació Ambiental acorda emetre un informe ambiental i territorial estratègic favorable en el procediment simplificat d'avaluació ambiental i territorial estratègica de la modificació PGOU de caràcter estructural de sòls terciaris al costat de la carretera CV-35, CLAU U-II-06, de Paterna, perquè considera que no té efectes significatius en el medi ambient, amb el compliment de les determinacions que s'inclouen en l'informe esmentat.

Notificar als interessats que, contra esta resolució, com que no és un acte definitiu en via administrativa, no s'hi pot interposar cap recurs, la qual cosa no és un inconvenient perquè puguen utilitzar-se els mitjans de defensa que en el seu dret es consideren pertinents.

Vos ho notifique perquè en tingueu coneixement i als efectes oportuns.

La qual cosa se certifica amb anterioritat a l'aprovació de l'acta corresponent i a reserva dels termes precisos que se'n deriven, tal com ho autoritza l'article 18.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

València, 3 de novembre de 2021. El secretari de la Comissió d'Avaluació Ambiental: José del Valle Arocas.»



València, 12 de febrer de 2024. El director general d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental: Miguel Ángel Ivorra Devesa.

Mapa web