Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 29 de febrer de 2024, de la Direcció General de Patrimoni, d'incoació del procediment per a la declaració administrativa d'herència intestada a favor de la Generalitat i adjudicació dels béns i drets d'una herència. Expedient: ABI 413/2023. [2024/2085]

(DOGV núm. 9818 de 28.03.2024) Ref. Base de dades 002630/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: 000



Núm. d'expedient: ABI 413/2023

Causant: Adolfo García Sànchez

DNI: ***877**

Lloc i data de la defunció: Benidorm, 19 de gener de 2019

Últim domicili: Benidorm



Antecedents de fet

La Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública ha tingut coneixement, mitjançant escrit presentat en data 12 de juny de 2023, amb número de registre GVRTE/2023/2536574, per particular, mitjançant denúncia, de la defunció d'Adolfo García Sànchez.

Es té per formulada la denúncia de conformitat amb el que es disposa en els articles 4, 5 i altres concordants del Decret 20/2019, de 15 de febrer, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat.



En la documentació aportada figuren: el certificat de defunció d'Adolfo García Sànchez, i també el de la seua mare, María Ángeles Sánchez Valero; el certificat d'últimes voluntats del causant, en el qual consta que va atorgar testament; el certificat d'últimes voluntats de la seua mare, en el qual consta que va atorgar testament, i informació registral d'un immoble.

En la seua sol·licitud comunica que a causa de la llei de protecció de dades, l'Ajuntament de Benidorm no facilita cap certificat d'empadronament pel que, des d'esta direcció general, se sol·licita este i es constata que va estar empadronat a l'Ajuntament de Benidorm (Alacant).



Se sol·licita còpia simple del testament atorgat pel causant designant hereua la seua mare María Ángeles Sánchez Valero, substituïda en cas de premoriència o incapacitat pels seus nebots. Els nebots del causant aporten la renúncia notarial a l'herència del seu oncle.

Se sol·licita còpia simple del testament atorgat per la seua mare, María Ángeles Sánchez Valero, designant hereus universals els seus quatre fills.

De les actuacions prèvies resulta que no consta l'existència de persones amb dret a heretar, per la qual cosa és procedent iniciar el procediment administratiu dirigit a efectuar la declaració de la Generalitat com a hereua abintestada.



Fonaments de dret

En compliment del que es preveu en l'article 71.1.c de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; l'article 43.3 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat; el Decret 20/2019, de 15 de febrer, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat, i atenent el que establixen els articles 20 i següents de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques, és procedent incoar l'expedient per a la declaració d'herència intestada a favor de la Generalitat.



Així mateix, en l'exercici de les competències que m'atribuïx l'article 13 del Decret 133/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, i basant-me en el que disposa l'article 58 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, acorde:



Primer

Incoar el procediment de declaració de la Generalitat com a hereua abintestada d'Adolfo García Sànchez, conforme al que es preveu en l'article 43.3 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat; el Decret 20/2019, de 15 de febrer, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat, i en els articles 20 i següents de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.





Segon

Realitzar els actes i les comprovacions que resulten necessaris per a determinar la procedència dels drets successoris de l'Administració de la Generalitat i incloure en l'expedient totes les dades que es puguen obtindre sobre la persona causant i els seus béns i drets.

A este efecte, si esta documentació no ha sigut remesa per l'òrgan judicial o persona titular de la notaria, se sol·licitarà de les autoritats i personal funcionari públic, registres i la resta d'arxius públics, la informació sobre la persona causant i els béns i drets de la seua titularitat que s'estime necessària per a la millor instrucció de l'expedient.





Tercer

Publicar este acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la pàgina web d'esta conselleria i, durant el termini d'un mes, en els taulers d'anuncis dels ajuntaments corresponents a l'últim domicili de la persona causant, al del lloc de la defunció i on radique la major part dels seus béns.



Quart

Obrir el termini per a presentar al·legacions o qualsevol informació en relació amb els béns de la persona causant, o l'eventual existència de persones amb dret a heretar. Qualsevol persona podrà presentar estes al·legacions o aportar documents o altres elements de juí en qualsevol moment anterior a la resolució del procediment.



València, 29 de febrer de 2024. El director general de Patrimoni: Antonio Joaquín Woodward Poch.

Mapa web