Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 d'abril de 2021, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Investigació i Societat Digital, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2021, subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'RI+D+I a través de la contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. [2021/4730]

(DOGV núm. 9078 de 07.05.2021) Ref. Base de dades 004154/2021




Mitjançant l'Ordre 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8251, 09.03.2018), amb correcció d'errors de 25 de juliol de 2019 (DOGV 8603, 31.07.2019), es van establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'ocupació juvenil (d'ara en avant, les bases reguladores).

L'article 8 de l'esmentada ordre disposa que el procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva, que s'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria pública adoptada per una resolució de l'òrgan competent en matèria de ciència i investigació, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la present subvenció no necessita ser notificada a la Comissió Europea perquè no li és aplicable l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que es tracta del foment d'activitats de formació i especialització dels recursos humans dedicats a la gestió de la investigació en entitats públiques d'investigació.



En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i condicions de concessió de la subvenció

1. L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2021 les subvencions regulades en l'Ordre 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8251, 09.03.2018), amb correcció d'errors de 25 de juliol de 2019 (DOGV 8603, 31.07.2019), per la qual es van aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'ocupació juvenil.

2. A més d'afavorir l'ocupabilitat de joves no ocupats, amb aquestes subvencions es pretén reforçar les activitats d'investigació dels centres d'investigació públics i el rendiment d'infraestructures, equipaments cientificotècnics, laboratoris o qualsevol altra instal·lació o servei de caràcter general o d'ús comú de l'entitat, de caràcter cientificotècnic, o de gestió de la investigació.



3. La duració de les subvencions serà de dotze mesos, i podrà prorrogar fins a dotze mesos més. La data d'inici dels contractes es determinarà en la resolució de concessió. La pròrroga serà sol·licitada i motivada per l'entitat beneficiària amb una antelació mínima de quatre mesos respecte de la finalització de l'ajuda, i haurà de ser autoritzada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació. La concessió de la pròrroga quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en la línia corresponent del programa pressupostari 542.50, Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (R+D+I).

4. El cost de contractació màxim finançable (suma de la retribució bruta del personal contractat més la corresponent quota empresarial de la Seguretat Social) durant els dotze mesos de l'ajuda per a cadascun dels contractes serà el següent, segons les titulacions del personal contractat:

a) 21.329,85 euros, en el cas de personal amb titulació universitària.



b) 19.479,81 euros en el cas de personal amb titulació en el marc de la Formació Professional del sistema educatiu.

Aquestes ajudes es destinaran necessàriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social del personal contractat amb l'ajuda concedida. En conseqüència, l'entitat beneficiària ha d'assumir la resta del cost de contractació, així com qualsevol increment retributiu del personal contractat, increment de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.

En aplicació del que es disposa en la lletra c de l'apartat 1 de l'article 5 de l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre:

Per a calcular els costos de personal es tindrà en compte només el temps efectiu dedicat a la prestació laboral objecte del contracte, incloent-hi les vacances, els dies de lliure disposició o el temps d'assistència a cursos de formació relacionats amb el lloc de treball, sempre que el seu acompliment tinga connexió amb la prestació laboral objecte del contracte.

A aquest efecte, no s'hi han de computar les situacions amb dret a retribució en les quals no es presta servei efectiu, com les absències o les incapacitats temporals, ni les situacions recollides en l'article 37.3 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre. En aquests casos, de l'import de les despeses de personal reemborsables haurà d'excloure's també la part proporcional que procedisca de les cotitzacions a la Seguretat Social.

5. La retribució mínima que haurà de rebre el personal contractat i que s'haurà d'indicar en cada contracte, serà la següent, segons les titulacions:

a) 16.422,00 euros, en el cas de personal amb titulació universitària.



b) 15.000,00 euros, en el cas de personal amb titulació en el marc de la Formació Professional del sistema educatiu.

6. Els contractes cofinançats amb càrrec a aquestes ajudes seran a temps complet i incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral per part de la persona contractada.

7. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en les bases reguladores.

8. L'acceptació d'aquestes subvencions per part de les entitats que en resulten beneficiàries suposa la seua declaració de disposar de prou capacitat administrativa, financera i operativa per a complir les condicions de les subvencions, i implica l'assumpció de les obligacions recollides en la normativa nacional i de la Unió Europea que regula la gestió dels fons (FSE-YEI. POEJ 2014-2020).



Segon. Requisits de les persones sol·licitants i beneficiàries

1. Podran sol·licitar i ser beneficiàries de les subvencions convocades les següents persones jurídiques:

a) Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana i els seus instituts d'investigació.

b) Els parcs científics de la Comunitat Valenciana.

c) Els ens del sector públic instrumental de la Generalitat dedicats a la investigació.

d) Les institucions d'investigació de l'Administració general de l'Estat o d'altres administracions situades a la Comunitat Valenciana.



2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).





Tercer. Finançament i import de la convocatòria

1. Lesa subvencions que es convoquen per la present resolució es finançaran amb càrrec a la línia S8233000 del programa pressupostari 542.50, Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (R+D+I), del pressupost de despeses de la Generalitat, per un import, per a l'exercici 2021, de 2.350.000,00 euros, fons susceptibles de cofinançament en un 50 % per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil a través del Programa operatiu d'ocupació juvenil per al període 2014-2020, la qual cosa suposa una despesa amb finançament afecte del Fons Social Europeu per import d'1.175.000,00 euros o del percentatge de cofinançament i subsegüent quantia de despesa amb finançament afecte del Fons social europeu resultant del nou programa operatiu que substituïsca l'anterior en el marc financer plurianual 2021-2027.

2. Les quanties corresponents a les anualitats 2022 i següents queden condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, i serà la que figure en la línia S8233000 del programa pressupostari 542.50, Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (R+D+I)dels corresponents pressupostos de despeses de la Generalitat per a aquests exercicis.

3. Les quanties anteriorment establides podran incrementar-se amb una quantia addicional de l'import total quan, a conseqüència de la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes en l'article 58 del Reglament que desplega l'LGS, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, es produïsca un augment de crèdit disponible abans de la concessió de les ajudes regulades per la present resolució.



4. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària que siga procedent, en un moment anterior a la resolució de la concessió de l'ajuda.

5. En tot cas, la declaració del crèdit disponible es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la web de la conselleria competent en matèria de ciència i investigació amb caràcter previ a la resolució de la concessió, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds, ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre.



Quart. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La formalització de la sol·licitud per les entitats sol·licitants tindrà en compte el que es disposa en les bases reguladores i en la present convocatòria.

2. Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament en el termini de 20 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, emplenant el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, http://innova.gva.es/es/web/ciencia.

3. A l'objecte del compliment dels fins previstos en el resolc primer d'aquesta convocatòria, es presentarà una única sol·licitud per cadascuna de les actuacions per a les quals es requerisca la contractació de personal. Cada persona coordinadora responsable només podrà presentar i sol·licitar una única actuació i s'hi podrà preveure fins a un màxim de tres perfils professionals a contractar. En el cas que es presente més d'una sol·licitud, es considerarà com a vàlida l'última presentada i se'n rebutjarà la resta.

4. Les sol·licituds les presentarà i emplenarà la persona coordinadora responsable de cada actuació i hauran de registrar-se necessàriament amb la seua signatura electrònica. L'autorització i la conformitat de la persona que exercisca la representació legal de l'entitat a la sol·licitud anterior s'acreditarà mitjançant la signatura electrònica per part del representant legal d'un formulari específic per a cadascuna de les sol·licituds que presenten les persones coordinadores per a aquesta convocatòria. Amb la signatura electrònica d'aquest formulari específic per part del representant legal de l'entitat beneficiària s'autoritza que la persona coordinadora presente la sol·licitud de subvenció i els documents adjunts a aquesta, i s'efectuen les declaracions responsables específiques per a aquesta modalitat de subvenció.



Cinqué. Documents que han d'acompanyar la sol·licitud

1. La sol·licitud, per a cadascuna de les actuacions, s'acompanyarà de la documentació següent:

a) Una memòria amb la proposta d'activitats que ha de realitzar el personal contractat. S'hi descriuran les activitats que ha de realitzar el personal que es contracte, l'objectiu de les activitats i una justificació de la necessitat i l'impacte de la persona contractada per aquesta subvenció en l'entitat beneficiària per l'activitat que haja de desenvolupar-hi (necessitat a la qual dona cobertura, millores que repercutiran en la investigació que s'està duent a terme…). L'haurà de signar electrònicament la persona coordinadora responsable de cada actuació.

b) Justificació de la millora de l'ocupabilitat del personal contractat: experiència que pot adquirir en l'activitat que duga a terme, l'interés i la projecció de futur d'aquesta activitat, i el reconeixement que posseeix el centre on es desenvolupa l'activitat. L'haurà de signar electrònicament la persona coordinadora responsable de cada actuació.



c) Descripció del pla de formació que rebrà el personal contractat i, si és el cas, la previsió que efectue estades en centres estrangers d'investigació. Es descriuran el contingut, els mitjans i els recursos del pla, les capacitats i competències que es preveu que adquirisquen les persones contractades, els mecanismes d'avaluació i monitoratge del personal, i qualsevol altre aspecte que es considere rellevant. Si en una actuació se sol·licita més d'una persona i s'imparteixen programes formatius diferents, es descriuran els diferents programes previstos. L'haurà de signar electrònicament la persona coordinadora responsable de cada actuació.



d) Document del representant legal de l'entitat, signat electrònicament, que comprenga la conformitat i l'autorització amb la sol·licitud o sol·licituds presentades per les persones coordinadores responsables de la seua entitat, juntament amb la declaració responsable de compliment dels requisits exigits en la normativa aplicable. L'haurà de signar electrònicament la persona responsable legal de l'entitat beneficiària.



2. La informació facilitada per les entitats sol·licitants de les subvencions haurà de presentar-se d'acord amb el contingut i format dels models normalitzats que es troben disponibles en la pàgina web de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, http://innova.gva.es/es/web/ciencia.

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb l'advertència que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa. Els requeriments es notificaran publicant-los en l'adreça web de l'apartat anterior.





Sisé. Criteris de valoració

1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris següents:



a) Necessitat i impacte en l'entitat beneficiària de l'activitat que haja de desenvolupar el personal contractat. Puntuació, de 0 a 4 punts.



b) Millora de l'ocupabilitat del personal contractat. Es podran valorar aspectes com ara l'experiència que puga adquirir el personal contractat en l'activitat que duga a terme, l'interés i la projecció de futur d'aquesta activitat, i el reconeixement que posseïsca el centre on es desenvolupe. Puntuació, de 0 a 4 punts.

c) Qualitat i contingut del pla de formació. Puntuació, de 0 a 2 punts.

Addicionalment, podran atorgar-se 2 punts més si el pla de formació inclou estades formatives del personal contractat en altres centres d'investigació estrangers.

2. Perquè puga proposar-se el finançament d'una sol·licitud, aquesta haurà d'aconseguir una puntuació total igual o superior 6 punts.

3. En el cas que diverses sol·licituds obtinguen la mateixa puntuació total, prevaldrà la que haja obtingut una puntuació més alta en el criteri b).

4. La comissió avaluadora prevista en les bases reguladores podrà sol·licitar l'assessorament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o, si escau, de persones expertes designades per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació d'entre personal investigador d'universitats i altres centres públics d'investigació.



Seté. Concurrència i compatibilitat de les subvencions

La percepció d'aquestes subvencions és compatible amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, amb les limitacions derivades de l'article 65.11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013, que estableix la incompatibilitat amb subvencions finançades amb fons estructurals i d'inversió europeus (EIE). Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les subvencions concedides no podrà ser en cap cas d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb unes altres, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Huité. Resolució de la convocatòria

1. El termini màxim per a resoldre les subvencions convocades i la seua notificació serà de sis mesos, segons el que s'estableix en l'article 14 de les bases reguladores, i el còmput del termini s'iniciarà l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. El còmput d'aquest termini podrà ser suspés, per l'òrgan instructor, pel temps que hi haja entre la notificació del requeriment d'esmena i el seu efectiu compliment pel destinatari, o, altrament, pel del termini concedit, tot això sense perjudici del que es preveu en l'article 68 de l'LPAC.

3. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat una resolució expressa, les entitats podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1.a de l'LPAC.



Nové. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1.b de l'LPAC, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena i altres actes de tràmit en la web de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, http://innova.gva.es/es/web/ciencia.



2. La resolució definitiva del procediment es publicarà, a més d'en la web indicada, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Deu. Presentació de contractes i incorporació del personal

1. Les entitats beneficiàries hauran de formalitzar un contracte laboral, d'acord amb el que s'estableix en l'article 3.3.h de les bases reguladores, i remetre'n una còpia a l'òrgan instructor en el termini de deu dies naturals des de la formalització. En el contracte s'haurà d'indicar el cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, hi figurarà l'emblema de la Unió Europea i el lema «El Fons Social Europeu inverteix en el teu futur».

2. Juntament amb els contractes, les entitats beneficiàries hauran de presentar:

– Document acreditatiu de l'alta en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en la data de signatura del contracte, que pot obtindre la persona inscrita en la seua bústia privada de notificacions en la pàgina web del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

– El certificat de contractació normalitzat, signat pel representant legal de l'entitat, que es troba disponible en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de ciència i investigació, mitjançant el qual es fa constar que per a cada actuació concedida:

a) La selecció del personal s'ha efectuat segons el que s'estableix en l'article 3.3.h de les bases reguladores, concretant el resultat de l'avaluació efectuada, les persones candidates definitivament seleccionades i, si és el cas, fins a un màxim de tres reserves, ordenades d'acord amb la seua puntuació.

b) Totes les persones seleccionades compleixen els requisits i les condicions establides per a ser contractades, segons el que s'estableix en els articles 4 i 5 de les bases reguladores.

3. En el cas de renúncia d'algun dels candidats contractats, es podrà substituir per algun dels candidats que, si és el cas, figuren com a reserva en l'acta de selecció de l'entitat beneficiària. En aquest cas, l'entitat beneficiària haurà de presentar amb el nou contracte, la documentació prevista en l'apartat 2 d'aquest mateix resolc deu (document acreditatiu de l'alta en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en la data de signatura del contracte i certificat de contractació normalitzat), els dos actualitzats en la data de la nova contractació. En cap cas el nou contracte del substitut suposarà un increment en la subvenció concedida.



Onze. Seguiment de les actuacions

L'òrgan instructor efectuarà un seguiment de la labor realitzada pel personal contractat; a aquest efecte, el mes de novembre de cada anualitat les entitats beneficiàries hauran de presentar una memòria de seguiment que incloga un detall de la labor realitzada per part del personal contractat i els resultats obtinguts. El contingut i el format d'aquesta memòria de seguiment s'ajustarà al model normalitzat que es troba disponible en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de ciència i investigació.



Dotze. Justificació econòmica

1. La justificació de les ajudes es realitzarà en la forma prevista en l'article 16 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a minoració, resolució o reintegrament. Així doncs, les entitats beneficiàries hauran d'acreditar, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.b de l'LGS, la realització de l'activitat d'investigació i el compliment de la finalitat que determine la concessió i el gaudi de la subvenció.

2. Sense perjudici de les instruccions que puga dictar la persona titular de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació, totes les entitats hauran de presentar la documentació justificativa del pagament de la subvenció com a més tard el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció. No obstant això, en els casos de pagament anticipat el termini màxim per a presentar la documentació justificativa del pagament de la subvenció serà el mes de febrer de l'anualitat següent a la d'execució de la subvenció. Aquesta documentació, com a justificació del pagament de les subvencions rebudes, contindrà:

a) La relació detallada d'altres ingressos o subvencions normalitzada, en què es detallen les que hagen finançat la mateixa activitat subvencionada amb aquestes ajudes, amb la indicació de l'import i la procedència, i l'acreditació de la seua compatibilitat, signada pel representant legal de l'entitat, que es troba disponible en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de ciència i investigació.

b) Còpia de les nòmines, acompanyades dels documents de cotització del personal contractat: relació nominal de treballadors (RNT – antic TC2) i rebut de liquidació de cotitzacions (RLC – antic TC1).



c) Certificat de despeses normalitzat, signat pel representant legal de l'entitat, que es troba disponible en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de ciència i investigació.



Tretze. Pagament de les subvencions

1. Les subvencions s'abonaran a les entitats beneficiàries en els termes que s'establisquen en la resolució de la concessió. Per a cada anualitat, el pagament anticipat del cent per cent de l'import de la subvenció es realitzarà si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho estableixen. En cas contrari, el pagament anticipat s'efectuarà amb el límit previst en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Els imports no anticipats es pagaran prèvia justificació, pels beneficiaris, de l'activitat objecte de la subvenció.

2. El pagament de la subvenció corresponent a la primera anualitat pressupostària del finançament dels contractes es tramitarà després de la presentació d'una còpia dels contractes. Els pagaments de les següents anualitats del finançament dels contractes estaran condicionats al fet que s'haja presentat prèviament la memòria de seguiment descrita en el resolc onze i s'haja valorat positivament la labor del personal contractat.



3. Per a l'avançament de les subvencions, les entitats beneficiàries hauran d'aportar com a garantia un aval bancari per un import igual a la quantitat anticipada incrementada en un 1 %. Queden exonerades d'aportar aquesta garantia les entitats assenyalades en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 42.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Si, com a resultat del seguiment assenyalat en l'article 17 de les bases reguladores, o en el transcurs de l'anualitat de vigència de la subvenció, hi ha una valoració negativa del rendiment del personal contractat, amb el corresponent expedient amb l'audiència prèvia de la persona interessada, que determine l'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió, aquesta es deixarà sense efecte i es reduirà, si escau i proporcionalment a l'incompliment, la quantia corresponent a la part gaudida de l'anualitat vigent. Si abans de la qualificació negativa de l'activitat investigadora s'haguera abonat la quantia corresponent a un any de contracte, seria procedent el reintegrament d'aquesta des de la data en què es produïsca la resolució de la revocació de l'ajuda.





Catorze. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques, i en particular a aquelles a què fa referència l'article 14 de l'LGS.



2. Les persones beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar-ne la realització en els terminis establits.

3. En particular, les persones beneficiàries estan obligades a:

a) Comunicar a l'òrgan concedent qualsevol canvi que s'introduïsca en les condicions de realització de l'activitat per a autoritzar-lo o denegar-lo, si escau.

b) Acreditar, davant l'òrgan instructor, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.



c) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i altres òrgans de control de les institucions autonòmiques, en relació amb les subvencions concedides.



d) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, així com la utilització de fons propis, a l'efecte del que es disposa en l'article 30.4 de l'LGS.



e) Aportar una declaració responsable acreditativa del compliment de les obligacions establides en l'LGS.

f) Reintegrar, quan corresponga segons el que es preveu en l'article 37 de l'LGS, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre una còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas, el reintegrament identificarà necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació de l'actuació per a la qual es va atorgar la subvenció.

g) A l'efecte de la difusió pública, pel fet que les ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. A més, haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, si és el cas, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.



h) Contractar laboralment, en el termini de trenta dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, el personal tècnic o de gestió de l'R+D+I, d'acord amb la legislació laboral vigent i amb la duració dels contractes i la retribució que corresponga de conformitat amb el que s'estableix en aquesta resolució de convocatòria. A aquest efecte, hauran de presentar una oferta d'ocupació en l'oficina del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (LABORA) corresponent, que efectuarà una preselecció entre les persones que reunisquen els requisits de l'article 4 de les bases reguladores. Per a la selecció definitiva del personal a contractar, l'entitat beneficiària realitzarà el procés de selecció i contractació d'acord amb les normes que siguen aplicables en aquest àmbit, i s'haurà de certificar que en aquest procés s'han prioritzat les persones que no han rebut prèviament atenció per part del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que es troben més pròximes a complir l'edat màxima prevista en el sistema, de conformitat amb el que es preveu en l'apartat 2 del resolc deu d'aquesta resolució.



i) Posar a la disposició del personal contractat les instal·lacions i els mitjans materials i formatius necessaris per a l'adequat desenvolupament del seu treball, així com garantir-los els drets i les prestacions dels quals gaudeix el personal de l'entitat de similar categoria.

j) Comunicar a l'òrgan concedent les renúncies, les interrupcions i altres incidències dels contractes finançats amb càrrec a les ajudes en el termini màxim de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data en què es produïsquen.

k) En la mesura que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (incloent-hi els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (fet que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2026).

l) Complir els requisits que en matèria d'igualtat d'oportunitats, medi ambient i innovació social s'establisquen en el Reglament (UE) 1303/2013, el Reglament (UE) 1304/2013 i qualssevol altres normes comunitàries, estatals i autonòmiques.

m) Qualsevol altra que dimane de la normativa estatal i comunitària que siga directament aplicable.

4. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establits en la present convocatòria i altres normes aplicables, així com de les condicions que, si és el cas, s'establisquen en la corresponent resolució de concessió, comportarà, prèvia audiència de la persona interessada, les conseqüències previstes en l'article 17.4 de les bases reguladores:

a) Deixar sense efecte la subvenció concedida o minorar-la, en cas d'incompliment parcial de l'actuació o justificació per quanties inferiors.

b) En el cas que s'haja produït el cobrament anticipat, reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, juntament amb els interessos de demora corresponents, conforme al que es disposa en l'article 37 de l'LGS.

En particular, seran causes d'incompliment les següents:

a) No justificar la subvenció en els termes establits o presentar-ne una justificació insuficient.

b) Destinar la subvenció a una finalitat diferent d'aquella per la qual va ser concedida.

c) No adequar la despesa efectivament realitzada a la proposada i adjudicada.

d) No difondre els resultats de les investigacions objecte de subvenció.

e) Ometre que l'activitat rep finançament de la Generalitat, del Fons Social Europeu i de la Iniciativa d'Ocupació juvenil.

f) No presentar en el termini establit per la convocatòria les memòries de seguiment.

5. A tot allò que es refereix a infraccions i sancions li serà aplicable el règim sancionador previst en els articles del 173 al 177 de l'LHPSPIS.



Quinze. Modificació de la resolució per interrupció de la subvenció



1. D'acord amb el que es disposa en l'apartat 3 de l'article 15 de les bases reguladores, les entitats beneficiàries podran sol·licitar la interrupció i la pròrroga del termini d'execució de l'ajuda corresponent al temps de la suspensió dels contractes finançats quan aquestes suspensions es produïsquen per les causes següents:

a) Permís de maternitat o paternitat.

b) Adopció.

c) Guarda amb finalitats d'adopció o acolliment.

d) Risc durant l'embaràs.

e) Risc durant la lactància natural de menors de nou mesos.

f) Incapacitat temporal durant l'embaràs per causes vinculades a aquest.

g) Incapacitat temporal per causes diferents de les del punt anterior per un període d'almenys dos mesos consecutius.

Les interrupcions de l'ajuda per causes diferents de les anteriorment recollides no donaran lloc a la pròrroga del termini d'execució.

2. La interrupció i la pròrroga a què fa referència l'apartat anterior hauran de ser autoritzades per l'òrgan concedent, que podrà sol·licitar els informes que considere oportuns, i donaran lloc a la modificació dels termes de la concessió mitjançant una nova resolució.

3. Quan s'autoritzen la interrupció i la pròrroga, no es consideraran subvencionables les despeses derivades de la contractació que puga generar l'entitat beneficiara (retribució i quota patronal de la Seguretat Social) durant el període d'interrupció.

4. Amb caràcter general, l'anualitat en què es produïsca la interrupció es veurà ampliada per un període idèntic al de la duració de la interrupció. No obstant això, en els casos en què els períodes de suspensió puguen legalment gaudir-se en règim de temps parcial, la duració de l'ajuda es veurà ampliada per un període equivalent al de la duració de la suspensió calculat en jornades completes.

5. L'autorització d'interrupció i de pròrroga de l'ajuda en cap cas comporta un augment en la quantia de l'ajuda concedida inicialment. Qualsevol increment en el pagament de la quota patronal de la Seguretat Social a conseqüència del període prorrogat serà per compte del centre d'R+D contractant.



Setze. Protecció de dades personals

Les subvencions objecte de la convocatòria requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de la subvenció, representants i tercers en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, amb domicili a l'avinguda Claude Combaldieu, s/n, 03008 Alacant; adreça electrònica de contacte: protecciodedadesinnovacio@gva.es.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de formularis, consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (PAI) o a altres administracions públiques, en cas que no hi haja oposició a aquesta consulta, i la documentació que entreguen els sol·licitants i representants legals. Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria els sol·licitants i representants legals han d'informar-les del tractament de les seues dades per part de la Conselleria en els termes previstos en aquest precepte.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les bases reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i gestionar la subvenció. En compliment dels principis de publicitat i transparència, les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en la web de la Conselleria a l'efecte de notificació, en el portal de transparència de la Generalitat Valenciana i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions, amb la indicació, segons cada cas, de la convocatòria, del programa i del crèdit pressupostari al qual s'assignen, del beneficiari, de la quantitat concedida i de l'objectiu o finalitat de la subvenció.

d) Destinataris de les dades: les dades personals podran ser comunicats tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i el Ministeri Fiscal, el Tribunal de Comptes, les Corts Valencianes, la Sindicatura de Comptes, la IGAE, el Defensor del Poble, el Síndic de Greuges, l'Agència Valenciana Antifrau, el Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

e) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

f) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual es van recollir i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

g) Drets: la persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació en el tractament, portabilitat i a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

– Tràmit electrònic que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria, en l'apartat http://innova.gva.es/es/proteccio-de-dades.

– Enviant la petició a qualsevol de les adreces postals següents: avinguda Claude Combaldieu, s/n, 03008 Alacant; avinguda de Campanar, 32, 46015 València.

– De manera presencial a través del registre de la Conselleria situat en les adreces anteriors. L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.



h) Dret a reclamar davant de l'Autoritat de Control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es) si considera que no s'han atés els seus drets o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, pot contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de dpd@gva.es o dirigir-se al passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.



Dèsset. Marc normatiu

1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria estan sotmeses a les bases reguladores contingudes en l'Ordre 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil.



2. Les ajudes es cofinançaran, en el marc del Programa operatiu d'ocupació juvenil, amb recursos financers procedents de la Iniciativa d'Ocupació Juvenil i del Fons Social Europeu, per al període de programació 2014 -2020, per la qual cosa es regiran per les normes comunitàries i per les normes nacionals de desplegament o transposició d'aquelles que se citen a continuació:

a) Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

b) Reglament (UE) núm. 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1081/2006 del Consell.

c) Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014 -2020.

Els procediments de concessió i de control de les subvencions establides per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tindran caràcter supletori respecte de les normes d'aplicació directa a les subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea.



3. En el cas que les despeses es presenten al cofinançament del Fons Social Europeu en l'àmbit d'un nou programa operatiu del marc financer pluriennal 2021-2027, s'hauran de complir els reglaments europeus i l'ordre nacional de subvencionalitat que substituïsquen en el nou marc 2021-2027 els aplicables al marc encara vigent 2014-2020, establits en l'apartat 2 anterior.

4. Pel que fa al Sistema Nacional de la Garantia Juvenil, caldrà ajustar-se al que es disposa en el títol IV de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, i al Reial Decret llei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Díhuit. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de l'LPAC, i en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà presentar potestativament recurs de reposició, o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució.



Dènou. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Alacant, 28 d'abril de 2021.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Carolina Pascual Villalobos.

Mapa web