Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de desembre de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria, per a l'exercici 2021, de les subvencions regulades en els articles 16 i 17 de l'Ordre 2/2020, de 27 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la promoció, foment i difusió de l'economia social a la Comunitat Valenciana. [2021/365]

(DOGV núm. 9002 de 21.01.2021) Ref. Base de dades 000574/2021




Les conseqüències socioeconòmiques i sanitàries de la pandèmia que ens assola mostren la fragilitat d'un model econòmic que prioritza l'economia de l'extenuació de la naturalesa i de les persones sobre els valors de la vida humana i del mateix planeta, tal com el rebérem dels nostres majors.

Aquesta situació s'afig a una crisi econòmica larvada des de l'any 2008, ja que no s'havia acabat d'ajustar els dèficits estructurals de l'economia de l'especulació, que obliga totes les administracions públiques i els governs que les dirigeixen a prendre les mesures que reactiven mitjans econòmics i persones, que pal·lien els danys afegits en el teixit productiu, i especialment dels treballadors de l'economia social, que aporten els seus esforços al bé comú, d'acord amb els principis d'ajuda mútua i col·laboració.

Per consegüent, i en la línia S5266 «Programa de suport a l'economia social i fent cooperatives», que desenvolupa el pla/programa «Fent cooperatives 2021-2022» resulta imprescindible procedir a la gestió anticipada de les convocatòries d'ajudes dirigides a la potenciació de les cooperatives i al foment de l'ocupació de qualitat, basat en una gestió democràtica on les persones són el centre de l'activitat econòmica, així com incentivar les inversions en immobilitzat material o immaterial que contribuïsquen a la consolidació i millora de la competitivitat de les empreses cooperatives i la seua inserció en la revolució digital, la qual cosa ha d'anar acompanyada de la facilitació de tota mena d'actuacions internes d'índole administrativa i de la publicitat comercial, econòmica i jurídica de l'existència del sector cooperatiu valencià en el mercat interior de la Unió Europea.

En aquest context, l'acord «Alcem-nos. Acord per la Recuperació de la Comunitat Valenciana», la Generalitat Valenciana i els agents socials han perfilat un marc d'actuació en matèria de política econòmica, entre altres, per als pròxims anys que està estructurat en 90 línies estratègiques i 350 accions concretes, que han de materialitzar-se en el pressupost de la Generalitat Valenciana per al 2021. En aquest sentit destaca la línia estratègica 70, de «Desenvolupament i consolidació d'un model d'economia de proximitat, social i solidària, generadora d'ocupació, riquesa i benestar social, i d'impuls de l'equilibri territorial». Per a portar a la pràctica aquesta línia estratègica, l'acord esmentat inclou l'Acció 272 i li assigna els objectius següents:



– Promoure, fomentar i difondre l'economia social.

– Fomentar la innovació social com a eina per a transformar el model econòmic i oferir solucions creatives a reptes socials i ambientals, a fi de promoure un desenvolupament sostenible, just i equilibrat.



– Emprendre accions dirigides a identificar les necessitats dels agents de l'ecosistema valencià d'emprenedoria per a fer costat a l'emprenedoria innovadora que facilite el desenvolupament d'un model d'economia de proximitat, social i solidària.

– Desenvolupar el Pla «Fent cooperatives» i concedir les ajudes previstes en aquest, en suport de les accions d'informació i acompanyament orientades a la constitució de noves cooperatives i al relleu generacional i que contribuïsquen a implantar estratègies antidespoblament.

– Impulsar la transformació de les empreses en cooperatives creant un Fons de Transformació Cooperativa.

– Dissenyar sistemes d'alerta en fase ERTE i preconcursal per a evitar la destrucció d'empreses i llocs de treball a través de la seua transformació en cooperativa o societat laboral. Proporcionar l'acompanyament formatiu i d'incentius financers per a realitzar aquesta transformació en aquelles empreses en les quals hi haja consens entre les persones treballadores i l'empresariat.

Aquesta línia d'ajudes pretén contribuir a mitigar i reduir els efectes en l'economia valenciana conseqüència de la pandèmia sanitària provocada per la Covid-19, i la posterior crisi econòmica en l'àmbit de l'economia social.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública,

sector públic instrumental i de subvencions, estableix que les persones titulars de les conselleries seran les competents en els seus respectius àmbits per a la convocatòria de subvencions.

L'Ordre 2/2020, de 27 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 8755, 05.03.2020), estableix les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a la promoció, foment i difusió de l'economia social en la Comunitat Valenciana.

En l'article 1.4 d'aquesta ordre s'estableix que, en compliment del que es preveu en l'article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i d'acord amb el que establisca la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici corresponent, anualment es convocaran les subvencions regulades en la referida ordre i es donarà publicitat de les línies de crèdit i de l'import global màxim destinat a aquestes convocatòries, sense perjudici de la seua ulterior ampliació, o de la disposició d'una quantia addicional, en els casos permesos per la normativa d'aplicació, a aquests supòsits.

Els articles 40 i 41 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa, estableixen que podran tramitar-se anticipadament, dins dels límits establits en l'article 40 de la Llei 1/2015, els expedients de despesa per subvencions a càrrec dels capítols IV i VII, sempre que aquests estiguen recollits en els annexos de transferències inclosos en el Projecte de la llei de pressupostos per al pròxim exercici.



De conformitat amb el que preveu l'article 168 de la Llei 1/2015, i l'article 56 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en la tramitació anticipada de concessió de subvencions podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits del procediment dels quals tinga coneixement la ciutadania, que la convocatòria es realitza per una quantia total màxima estimada i que la concessió estarà condicionada a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient. Estableix, així mateix la referida Ordre de 26 de setembre de 1994 que tots els actes dictats en els expedients de despesa anticipada regulats per aquesta s'entendran condicionats al fet que, en dictar resolució definitiva de la concessió de la subvenció, subsistisquen les mateixes circumstàncies, de fet i de dret, existents en el moment en què es van produir aquells actes.



De conformitat amb el que es disposa en l'article 7 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, es fa constar que el règim d'ajudes de la present convocatòria no necessita notificació a la Comissió Europea, ja que es tracta d'ajudes acollides al Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europa (TFUE) a les ajudes de minimis (DOUE L352, 24.12.2013). En conseqüència, les ajudes a les quals es refereix la present convocatòria no podran aplicar-se a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 de l'esmentat reglament, segons es recull en la disposició addicional tercera de l'Ordre 2/2020, esmentada, i hauran de complir la resta de requisits establits en el reglament esmentat. Excepcionalment, aquestes subvencions no s'entendran compreses en l'àmbit d'aplicació de l'article 107 del TFUE, quan es concedisquen a entitats que acrediten suficientment que no han de considerar-se empreses a l'efecte del que s'estableix en la normativa comunitària d'aplicació i, especialment, en atenció als criteris a què es refereix la «Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme amb el que es disposa en l'article 107, apartat I, del TFUE» (2016/C262/01).

El Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana per al 2021 inclou dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 322.55, Promoció d'emprenedors, cooperativisme i economia social, la previsió d'una línia de subvenció, dins del capítol 4, denominada «Programa de suport a l'economia social i ‘Fent cooperatives'», a la qual s'assigna el codi S5266000, amb un import de total de 5.270.000 euros, dotada amb una aportació finalista procedent del Servei Públic d'Ocupació Estatal d'1.849.990 euros i amb una aportació de fons propis de la Generalitat, no condicionada, de 3.420.010 euros, la finalitat dels quals és, entre altres la dotació de mesures econòmiques per al foment, la formació i la difusió de l'economia social.

D'altra banda, l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, en l'apartat 2 estableix les regles perquè l'aplicació d'una quantia addicional no necessite una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, complint tots els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries, per esgotament del crèdit disponible.



En virtut d'això, en exercici de la referida facultat, en compliment del que preceptuen els articles 9 i 17 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i fent ús de les facultats que confereixen a la persona titular de la conselleria competent l'article 28 de la Llei 5/1983, del Consell i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, l'article 107 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i l'Ordre 2/2020, de 27 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la promoció, foment i difusió de l'economia social a la Comunitat Valenciana, resolc:





Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. L'objecte de la present resolució és convocar anticipadament, per a l'exercici 2021, subvencions per a la realització de les actuacions regulades en els articles 16 i 17 de l'Ordre 2/2020, de 27 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la promoció, foment i difusió de l'economia social a la Comunitat Valenciana, publicada en el DOGV número 8755, de 5 de març de 2020 (d'ara en avant, bases reguladores).



2. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en la present convocatòria i en les esmentades bases reguladores.



Segon. Ajudes i finançament

Per a l'exercici 2021, i de conformitat amb el que s'estableix en el Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici esmentat, es convoquen les subvencions següents:

1. Subvencions per a activitats de formació, foment i difusió no vinculades directament al foment de l'ocupació, regulades en l'article 16, de les bases reguladores. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 4, del programa pressupostari 322.55, Promoció d'emprenedors, cooperativisme i economia social, línia de subvenció S5266000, «Programa de suport a l'economia social i ‘Fent cooperatives'», fins a un import global màxim estimat de 150.000 euros procedents de fons propis de la Generalitat. Aquesta quantia serà ampliable fins a un import màxim de 300.000 euros en els supòsits establits en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.



2. Subvencions per a activitats de formació, foment i difusió vinculades directament al foment de l'ocupació, regulades en l'article 17, de les bases reguladores. Aquestes ajudes es finançaran a càrrec del capítol 4, del programa pressupostari 322.55, Promoció d'emprenedors, cooperativisme i economia social, línia de subvenció S5266000, «Programa de suport a l'economia social i Fent cooperatives», fins a un import global màxim estimat de 600.000 euros. En aquesta suma s'inclou una aportació de 150.000 euros procedent de fons finalistes amb origen en el Servei Públic d'Ocupació Estatal i 450.000 euros de fons propis no condicionats del pressupost de la Generalitat Valenciana per al 2021. L'anterior quantia serà ampliable fins a un import màxim de 930.000 euros en els supòsits establits en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.



Quedarà condicionada la concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, de conformitat amb el que es disposa en l'article 18 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, i l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa.



Tercer. Beneficiàries

Podran acollir-se a les subvencions que es convoquen les beneficiàries previstes en l'apartat 1, de l'article 2, de les bases reguladores, sempre que, en la data de la sol·licitud, complisquen els requisits fixats en les bases reguladores per a accedir a aquestes.



Quart. Sol·licituds i documents

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 3 de les bases reguladores i en l'article 14 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds per a l'obtenció de les ajudes regulades en l'ordre es presentaran, necessàriament, a través de mitjans electrònics, accedint a la seu de la Generalitat, https://sede.gva.es, o a la Guia PROP. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores.



2. A les sol·licituds s'acompanyarà la documentació que s'expressa en l'article 3.4 de les bases reguladores, així com, la documentació que, per a cada tipus d'ajuda específicament s'estableix en el corresponent article de les bases reguladores.

3. Tots els models de les memòries, formularis i declaracions responsables, així com dels certificats requerits en les bases reguladores, estaran disponibles en www.gva.es, accedint a la Guia PROP, «tràmits i serveis», a partir de la data de publicació, en extracte, d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Cinqué. Acumulació d'ajudes

1. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se amb base en aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000,00 euros, en les condicions que estableix l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013.



2. Aquestes ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si aquesta acumulació excedeix de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptat per la Comissió.

3. A l'efecte d'assegurar el compliment de les indicades regles d'acumulació les beneficiàries últimes de les subvencions hauran de presentar declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013.





Sisé. Termini de presentació de sol·licituds

Podran sol·licitar-se les ajudes que es convoquen mitjançant la present resolució des del dia 28 de gener fins al 30 de març 2021.



Seté. Criteris de valoració, resolució, notificació i recursos

1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en aquestes.

2. Les sol·licituds presentades es valoraran per les comissions de valoració establides en l'article 5.4 de les bases reguladores, conforme amb els criteris de valoració que es fixen en els articles 21 i 22, dins del capítol III de les bases reguladores, en funció de la classe de beneficiària i de la subvenció sol·licitada.

3. La concessió de les subvencions convocades i la notificació de la corresponent resolució es realitzarà conforme amb el que s'estableix en l'article 6 de les bases reguladores.

4. Contra la resolució a què es refereix l'apartat anterior, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Huité. Actuacions subvencionables, justificació de les ajudes i termini de presentació de justificants

Es consideraran subvencionables les actuacions següents:

1. La realització d'activitats de formació, foment i difusió de l'economia social no directament vinculades al foment de l'ocupació, en qualsevol de les tres modalitats següents:

a) Activitats de formació quan tinguen per objecte la realització d'accions formatives relatives a l'economia social o les seues diverses formes empresarials, relatives a les categories d'empreses detallades en l'apartat 2, de l'article 1, de les bases reguladores.

b) Activitats de foment com ara realització de congressos, simposis, jornades, seminaris i altres activitats l'objecte de les quals siga l'estudi d'aspectes relacionats amb l'economia social, les cooperatives, les societats laborals, les mutualitats de previsió social o les empreses d'inserció.

c) Activitats de difusió, entenent-se per tals, aquelles l'objecte de les quals siga donar a conéixer o divulgar entre la població en general o a col·lectius específics l'organització i funcionament de les cooperatives, les societats laborals, les mutualitats de previsió social o les empreses d'inserció, mitjançant campanyes de difusió en mitjans de comunicació social, edició de publicacions i qualsevol altra activitat que contribuïsca a aquesta finalitat.

La justificació de les corresponents ajudes es realitzarà en la forma prevista en els articles 10 i 16 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament la concurrència de les circumstàncies previstes en els articles 11 i 12 de les bases reguladores.



2. La realització d'activitats de formació, foment i difusió de l'economia social vinculades directament al foment de l'ocupació en qualsevol de les tres modalitats següents:

a) Activitats de formació, que tindran per objecte la realització d'accions formatives directament vinculades al foment de l'ocupació i destinades a iniciar, perfeccionar i qualificar en el coneixement del cooperativisme i de l'economia social persones desocupades, o les que siguen treballadores o sòcies de cooperatives i societats laborals i altres persones que puguen estar interessades en la creació o millor funcionament de les empreses d'economia social, amb especial atenció als col·lectius amb dificultats d'accés al mercat de treball.



b) Activitats de foment, com ara realització de congressos, simposis, jornades, seminaris i unes altres l'objecte de les quals siga l'estudi d'aspectes relacionats amb l'economia social que tinguen incidència en la seua capacitat de generació d'ocupació.

c) Activitats de difusió, l'objecte de les qual siga donar a conéixer o divulgar, entre la població en general o a col·lectius específics, l'organització i funcionament de les cooperatives, les societats laborals, les mutualitats de previsió social o les empreses d'inserció mitjançant campanyes de difusió en mitjans de comunicació social, edició de publicacions i qualsevol altra activitat que contribuïsca a aquesta finalitat.

Atés el finançament estatal d'aquestes actuacions, les entitats beneficiàries estaran obligades, a més del compliment del que s'estableix en la resta de les bases reguladores, a anunciar convenientment als participants i al públic en general, el finançament estatal de la subvenció concedida, amb expressió, del seu origen en el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), dependent del Ministeri de Treball i Economia Social, així com a fer figurar els logotips o anagrames corresponents al SEPE en les actuacions subvencionades.

La justificació de les corresponents ajudes es realitzarà en la forma prevista en els articles 10 i 17 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament la concurrència de les circumstàncies previstes en els articles 11 i 12 de les bases reguladores i, de conformitat amb el que s'estableix en aquestes.



Nové. Disponibilitat de crèdits addicionals per a atendre les convocatòries

D'acord amb el que es preveu en l'article 58 del Reglament de la Llei general de subvencions i en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, les quanties màximes establides en els apartats 1 i 2 del punt segon de la present resolució, podran ampliar-se, sense necessitat de publicar una nova convocatòria, en els supòsits compresos en aquests preceptes i amb observança del que es preveu en aquests, fins als imports màxims que es fa constar per a cadascuna de les ajudes convocades en els referits apartats del punt segon d'aquesta convocatòria.





Deu. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Onze. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal facilitades per les sol·licitants, de les persones sol·licitants, per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, se l'informa de:



1. Identitat de l'entitat responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractament/s afectat/s: atendre la sol·licitud presentada conforme amb el que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desplegament i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (Vegeu Registre de les activitats del tractament)

3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per les persones sol·licitants o per qui les represente.

4. Registre d'activitats de tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ratgen004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, per a exercitar els referits drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, de la seua representació legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970



b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/



6. Delegat/da de Protecció de Dades: en tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat/da de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16, 46010 València

7. Més informació de protecció de dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional.pdf

8. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i consultar les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Dotze. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.





València, 7 de desembre de 2020.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Rafael Climent González.

Mapa web