Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de març de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2021, les ajudes per als consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat diferenciada agroalimentària de la Comunitat Valenciana i entitats associatives gestores de l'autorització de l'ús de la marca CV. [2021/3622]

(DOGV núm. 9063 de 16.04.2021) Ref. Base de dades 003385/2021








Amb data 3 de novembre de 2015, es va publicar en el DOGV núm. 7649 l'Ordre 5/2015, de 30 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per als consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat diferenciada agroalimentària de la Comunitat Valenciana i entitats associatives gestores de l'autorització de l'ús de la marca CV.

El règim de bases de les presents ajudes va ser objecte de registre per la Comissió Europea amb el número d'assumpte SA.43239. A aquest règim de bases és aplicable el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L 193 de 01.07.2014), el qual estableix en els articles 19, 20 i 24 un grup d'ajudes que es tradueixen en una sèrie d'activitats subvencionables: ajudes inicials a les agrupacions i organitzacions de productors del sector agrícola, ajudes per a la participació de productors de productes agrícoles en règims de qualitat i ajudes per a mesures de promoció dels productes agrícoles, respectivamente, i també el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 de Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, tot això en funció dels diferents grups de beneficiaris que s'estableixen en el present règim d'ajudes.



Sobre la base d'això, a l'efecte d'inici del procediment de tramitació i del consegüent termini de presentació de sol·licituds a les ajudes més amunt esmentades, a proposta del director general de Desenvolupament Rural, resolc



Primer. Convocatòria

Convocar per a l'exercici 2021, per als consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat diferenciada de la Comunitat Valenciana i entitats associatives gestores de l'autorització de l'ús de la marca CV regulades per l'Ordre 5/2015, de 30 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per als consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat diferenciada agroalimentària de la Comunitat Valenciana i entitats associatives gestores de l'autorització de l'ús de la marca CV.



Segon. Finançament de les ajudes

1. La present convocatòria es finança a càrrec de la partida pressupostària 12.02.02, Programa 542.20, línia S1766000 Garantir la qualitat dels productes de qualitat reconeguda, per un import de set-cents noranta-nou mil tres-cents huitanta-tres euros amb noranta-huit cèntims (799.383,98 €).

2. Aquest import es podrà incrementar de conformitat amb el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat (DOGV 8592, 16.07.2019).



Tercer. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds d'ajuda

1. El termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes serà d'un mes i s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquests a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/proc15770.

Si la sol·licitud es fa presencialment, es requerirà l'interessat perquè la presente de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica.

3. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la seua inadmissió, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Quart. Termini de justificació de l'ajuda

El termini de justificació de la despesa s'estableix fins al 30 de novembre de 2021, llevat que es determine un termini posterior en la resolució de concessió de l'ajuda.



Cinqué. Publicitat de les ajudes

En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les obligacions de transparencia següents:



1. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 d'aquesta llei la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta.

2. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran cumplir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-lo a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la página web corresponent.

3. Sense perjudici de les obligacions previstes en els anteriors apartats, tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



Sisé. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud d'ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) núm. 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



– Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i de desenvolupament rural.

– Exercici de dret: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que estableix l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970.

– Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que la concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent:

http://www.agroambient.gva.es/ es/ registre-de-tractaments

3. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels aspectes següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver demanat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades i, en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Seté. Consulta interactiva de dades

1. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar dades de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries (Agència Estatal d'Administració Tributària i Agència Tributària Valenciana). En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

2. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal, trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-s'hi, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

3. D'acord amb el que s'estableixen la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



Huité. Competència per a la resolució de les ajudes

Es delega en el director general de Desenvolupament Rural la resolució de les sol·licituds de concessió de les presents ajudes.



El present acte posa fi a la via administrativa i en contra pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua publicació, o impugnar-se directament davant l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 31 de març de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollá Herrera.

Mapa web