Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 de març de 2021, de l'alcalde president, per la qual, en estimació de recursos de reposició, es modifica la Resolució de 8 de març de 2021, referent a la convocatòria per a proveir en propietat una plaça d'enginyer o enginyera tècnics industrials (expedient número 134/2021). [2021/3519]

(DOGV núm. 9063 de 16.04.2021) Ref. Base de dades 003372/2021




Vist l'acord de la Junta de Govern Local, en sessió celebrada el 4 de febrer de 2021, s'aproven les bases que han de regir el procés de selecció per a proveir, com a funcionari de carrera, la plaça d'enginyer/a tècnic/a industrial, mitjançant un procediment d'estabilització d'ocupació temporal (OEP 2019), per a l'Ajuntament d'Ayora, i la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València número 33, de 18 de febrer de 2021, a més de la seua publicació en el tauler d'anuncis, seu electrònica de l'Ajuntament d'Ayora, i rectificades en els termes publicats en el Butlletí Oficial de la Província de València número 42, de 3 de març de 2021.

Vist que un extracte de la convocatòria, s'ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9036, de 8 de març de 2021, i en el Boletín Oficial del Estado, número 63, de 15 de març de 2021, la «Resolució de 8 de març de 2021, de l'Ajuntament d'Ayora (València) referent a la convocatòria per a proveir una plaça», concedint un termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació d'aquesta Resolució en el Boletín Oficial del Estado.

Vist que en data 17 de març de 2021, amb número de registre 862, té entrada en el Registre Electrònic d'aquest Ajuntament, recurs de reposició formulat pel Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana, contra les «bases i convocatòria per a cobrir una plaça d'enginyer tècnic industrial, mitjançant un procediment d'estabilització d'ocupació temporal. Expedient 134/2021 de l'Ajuntament d'Ayora, publicades en el BOP València de 18.02.2021», en el qual sol·licita a l'Ajuntament: «...procedisca a estimar el citat recurs, revocant la resolució recorreguda i rectificant-la amb els següents pronunciaments:



– Modificar les bases primera i segona de les bases per les quals es regeix la convocatòria per a ocupar la plaça d'enginyer tècnic industrial a l'Ajuntament, per a exigir el títol d'Enginyer Tècnic Industrial en l'especialitat o especialitats concretes que, a l'empara de les tasques del lloc, permeta garantir la capacitat funcional per a l'exercici, de conformitat amb la legalitat vigent, de la totalitat de les tasques assignades a aquesta plaça, addicionant entre els requisits de titulació, a fi d'evitar exclusions immotivades, el d'«Estar en possessió de títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial». (Títol Universitari d'Enginyer Industrial o Grau + Màster Universitari habilitant per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial).



– Modificar la base setena i l'annex IV en el sentit de:

· Contempla com a mèrits d'experiència professional com a Enginyer Tècnic Industrial d'aquelles especialitats que disposen de capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques encomanades al lloc.



· Contemplar com a mèrit els serveis prestats com a enginyer industrial, en els mateixos termes previstos per als serveis prestats com a enginyer tècnic industrial.

En tot cas, s'haurà de procedir a anul·lar quantes resolucions s'hagen dictat i quants tràmits s'hagen practicat des del seu dictat, a l'efecte de no vulnerar el dret dels Enginyers Industrials a presentar-se a aquesta convocatòria»

A més de tot això, sol·licita, a l'empara de l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, «la suspensió cautelar de la tramitació del procediment, amb fonament en el perjudici que poguera causar al col·lectiu d'Enginyers industrials i a la mateixa Administració pública la continuació de la seua tramitació per a una posterior declaració judicial de nul·litat, perjudicis que afecten drets constitucionalment protegits com és el dret a accedir als càrrecs públics en condicions d'igualtat respecte als requisits que assenyalen les lleis.

Que en cas de no accedir-se a la suspensió i continuar la tramitació del procediment selectiu, podria perdre's la finalitat legítima del recurs….»



Vist que en data 18 de març de 2021, amb número de registre 867, té entrada en el Registre Electrònic d'aquest Ajuntament, recurs de reposició formulat per Luis Manuel Tomas Balibrea, contra «l'Acord de la Junta de Govern Local de 4 de febrer de 2021, pel qual s'aproven les bases i convocatòria per a cobrir una plaça d'Enginyer Tècnic Industrial mitjançant un procediment d'estabilització d'ocupació temporal. Expedient 134/2021, publicada en el Butlletí Oficial de la Província de València número 33, de 18 de febrer de 2021...» en el qual sol·licita a l'Ajuntament, bàsicament:

– Expressament «la suspensió de qualsevol actuació relacionada amb la plaça d'Enginyer Tècnic Industrial mitjançant un procediment d'estabilització d'ocupació temporal. Expedient 134/2021, publicada en el Butlletí Oficial de la Província de València número 33, de 18 de febrer de 2021…. a l'empara del que es disposa en l'art. 117 de la Llei 39/2015….»

– «La modificació de l'Acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Ayora, de 4 de febrer de 2021, d'aprovació de les bases i convocatòria per a cobrir una plaça d'Enginyer Tècnic Industrial mitjançant un procediment d'estabilització d'ocupació temporal. Expedient 134/2021 de l'Ajuntament d'Ayora, quant a la seua denominació, a fi d'incorporar a aquesta l'especialitat corresponent: Enginyer Tècnic Industrial, en l'especialitat de xxxxx…»

– La modificació de les bases primera i segona de l'Acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Ayora, de 4 de febrer de 2021….

· «…eliminant-se la referència a les titulacions incorrectes, per incompletes, de «Enginyer Tècnic Industrial» o «Grau que habilite per a l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, segons el que s'estableix en la Resolució d'11 de maig de 2017, de la Secretaria General d'Universitats i l'Ordre CIN/351/2009, de 9 de febrer», que se suggereix substituir per l'expressió «Títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial en l'especialitat xxxx». Especialitat xxxx que haurà d'assegurar el compliment de la totalitat de l'as funcions assignades a aquesta plaça»

· «…a les quals ha d'afegir-se la referència «o Títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial» a fi de, amb això, evitar l'exclusió immotivada d'aquests professionals legalment capacitats.»

· «….se suggereix explicitar en les bases primera i segona, com a requisit de titulació requerit als aspirants el de:

«Estar en possessió del títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió regulada d'Enginyer Tècnic Industrial, en l'especialitat xxxxxx, o títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió regulada d'Enginyer Industrial, segons estableixen les directives comunitàries, o tindre complides les condicions per a obtindre-ho en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants amb titulacions universitàries obtingudes a l'estranger, hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació, o en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.»

«L'especificació, de les bases…de les funcions a ser exercides des d'aquesta plaça,…

«La modificació de l'annex IV de la base setena, de les bases primera i segona….

«…que ha de passar a addicionar la baremació de l'experiència professional, també, en llocs d'Enginyer Industrial….»

«…a l'efecte de matisar la redacció de l'epígraf a del barem «Altres titulacions universitàries» a fi de que el Tribunal puga comptabilitzar com a titulacions addicionals les que posseïsquen idèntics efectes professionals de la utilitzada per a l'accés, generant una situació de discriminació entre professionals amb títols, amb idèntics efectes, però obtinguts sobre la base de diferent estructura organitzativa dels ensenyaments universitaris…»

«La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València de la modificació de les bases i convocatòria… Així com la posterior publicació en el Boletín Oficial del Estado de la publicació de l'anunci d'aquesta modificació en el Butlletí Oficial de la Província de València, amb l'obertura d'un nou termini de presentació de sol·licituds per als qui es troben en possessió de titulació habilitant parell l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial».

Vist l'informe emés pel Tècnic de l'Administració General de l'Ajuntament d'Ayora, en data 30 de març de 2021, en relació als esmentats recursos i les consideracions jurídiques dels quals, fonamenten aquesta resolució i que copiat de la seua literalitat diu el següent:





«Primera. D'acord amb el que es preveu en l'article 52.2 de la LRBRL, l'acord de la Junta de Govern Local, per la qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria d'un procés selectiu és un acte administratiu que posa fi a la via administrativa, el qual es troba sotmés al règim general d'impugnació contra aquesta mena d'actes, per la qual cosa contra aquest cal interposar un recurs potestatiu de reposició, o bé, acudir directament a la interposició del corresponent recurs contenciós administratiu, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).

Sobre aquest tema, hem de tindre en compte al seu torn que aquests actes formen part d'un procediment molt més complex, el qual desemboca en el nomenament d'aquelles persones que han superat el citat procés de selecció, per la qual cosa, en realitat, es tracta d'actes de tràmit dins d'aqueix procés selectiu, però on la doctrina s'ha anat manifestant de manera pacífica, en entendre que aquests són «(...) són impugnables directament, sense esperar el resultat final del procediment selectiu, perquè es tracta d'actes de tràmit qualificats, que condicionen tot el procediment i poden impedir fins i tot a alguns interessats la seua participació».

Segona. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LCAPAP) limita la interposició dels recursos administratius als qui tinguen la condició d'interessat, quedant aquest definit en l'article 4, en l'apartat segon del qual inclou a les associacions i organitzacions representatives d'interessos econòmics i socials quan tinga interessos legítims en els termes que la Llei reconega.

En aquest sentit, el Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana es troba legitimat per a interposar el present recurs de reposició, segons disposa l'article 5.g de la llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre col·legis professionals, en correspondre als col·legis professionals ostentar en el seu àmbit la representació i defensa de la professió davant l'Administració, institucions, tribunals, entitats i particulars, amb legitimació per a ser part en quants litigis afecten els interessos professionals i exercitar el dret de petició, conforme a la Llei, sense perjudici del que es disposa en l'apartat 3 de l'article 1 d'aquesta llei, en aquest s'estableix com a fins essencials d'aquestes corporacions l'ordenació de l'exercici de les professions, la representació institucional exclusiva d'aquestes quan estiguen subjectes a la col·legiació obligatòria, la defensa dels interessos professionals dels col·legiats i la protecció dels interessos dels consumidors i usuaris dels serveis dels seus col·legiats, tot això sense perjudici de la competència de l'Administració pública per raó de la relació funcionarial; i en virtut així mateix dels articles 5 i 6 dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana (DOGV 6467, 24.02.2011), pel que fa als fins, funcions i facultats del Col·legi.



Tercera. Els dos recursos es presenten enfront de les bases i la convocatòria per a cobrir una plaça d'Enginyer Tècnic industrial mitjançant un procediment d'estabilització d'ocupació temporal, observant que els arguments utilitzats en els recursos tenen un contingut idèntic, a més de quedar afectats pel mateix destí. Per aquest motiu, és procedent acordar l'acumulació del procediment de resolució de tots dos recursos, conforme al que es disposa en l'article 57 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), segons el qual:

«L'òrgan administratiu que inicie o tramite un procediment, qualsevol que haja sigut la forma de la seua iniciació, podrà disposar, d'ofici o a instàncies de part, la seua acumulació a uns altres amb els quals guarde identitat substancial o íntima connexió, sempre que siga el mateix òrgan qui haja de tramitar i resoldre el procediment»

Quarta. Tots dos recurrents sol·liciten la modificació de les bases primera i segona pel que fa a la titulació exigida, en primer lloc perquè es concrete l'especialitat, i en segon terme per a permetre la concurrència dels titulats en Enginyeria Industrial per entendre que aquesta titulació superior habilita i capacita per a l'exercici de les funcions assignades al perfil de la plaça que es pretén ocupar, sobretot a la vista del temari.

La qüestió principal relacionada en el contingut de les bases, i que es planteja com una de les controvèrsies principals dels recursos gira entorn de la titulació exigida en les bases que s'impugnen. Doncs bé, analitzats els fonaments dels recursos presentats no podem més que convindre a la vista de la normativa i jurisprudència esmentada que no cal al·ludir a la titulació d'Enginyeria Tècnica Industrial sense més, en tant que aquesta com a tal no seria una titulació que habilitaria per a l'exercici professional, ja que ha de vindre referida a alguna de les especialitats contemplades en la regulació vigent.

Així, quant a la regulació dels enginyers tècnics industrials ens trobem amb la Llei 12/1986, d'1 d'abril, sobre regulació de les atribucions professionals dels arquitectes i enginyers tècnics, que disposa que aquests professionals tindran la plenitud de facultats i atribucions en l'exercici de la seua professió dins de l'àmbit de la seua respectiva especialitat tècnica, norma que ens enllaça amb el que es disposa en l'Ordre CIN/351/2009, de 9 de febrer, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, així com les competències que hagen d'adquirir-se, a més de detallar els mòduls de formació de caràcter bàsic i comú i els seus crèdits, i aquells de tecnologia específica que acrediten l'especialitat tècnica (Mecànica, Elèctrica, Química Industrial, Tèxtil i Electrònica Industrial).



Baste als sols efectes citar per la seua claredat la STSJ de Canàries núm. 386/2019, de 23 d'octubre, de 2019, d'acord amb la qual: «En quan a les titulacions acadèmiques exigides per al Cos Facultatius de Tècnics de Grau Mitjà, Escala d'Arquitectes i Enginyers Tècnics (grup A subgrup A2), la resolució que venim examinant en aquest fonament jurídic no ha pres en consideració, havent hagut de fer-lo, que les titulacions en enginyeria tècnica a què es refereix s'estructuren actualment com a titulacions per especialitats i no generalistes, de manera que havia d'especificar-se quines especialitats podrien concórrer al procés selectiu, en funció de les places que vagen a cobrir-se a través d'aquest.



Així ho acredita la Resolució d'11 de maig de 2017, de la Secretaria General d'Universitats, per la qual es publica l'Acord del Consell d'Universitats de 10 de maig de 2017, pel qual s'ordenen els ensenyaments universitaris oficials de Grau (BOE 114, 13 de maig de 2017, pàgines 39684 a 39691). De conformitat amb ella, podem establir el següent…:

b) El Grau d'Enginyer Tècnic Industrial admet les següents especialitats: Electricitat, Electrònica Industrial, Mecànica, Química Industrial i Tèxtil (Ordre CIN/351/2009, de 9 de febrer, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial).



En resum i en definitiva, no existeix un sol grau que, per si mateix, equivalga a les titulacions d'enginyers tècnics en Telecomunicacions/Mines/Obres Públiques/Agrícola/Forestal/Industrial obtingudes amb anterioritat a la implementació de l'EEES, sinó que el marc normatiu vigent exigeix especificar quina especialitat s'exigeix en cada cas.»



Vistes les competències de cadascuna de les especialitats i contrastades amb el perfil de la plaça, i el lloc que es pretén cobrir, així com les comeses que té assignats en el departament on prestarà serveis, s'estima que a la present convocatòria podran concórrer els aspirants que compten amb la titulació d'Enginyeria Tècnica Industrial en qualsevol de les seues especialitats (Electricitat, Electrònica Industrial, Mecànica, Química Industrial), a excepció de la Tèxtil.

Quinta. En relació amb la possibilitat d'accés a una plaça d'Enginyer Tècnic Industrial amb la titulació d'Enginyer Industrial, a la vista que la jurisprudència en els últims anys ha vingut entenent que la titulació d'Enginyer Superior permet assumir totes les competències professionals que corresponen als enginyers tècnics amb independència de l'especialitat de què es tracte. En aquest sentit, i sense perjudici de les qüestions derivades de les tensions entre col·legis professionals, la qual cosa ve admetent-se sense objeccions per la jurisprudència, com assenyala la STSJ Canàries (Sala de les Palmes) de 06.09.2016, núm. de recurs: 34/2016 núm. de Resolució: 416/2016:»...sent palmari que una titulació superior a la requerida, no sent d'altra banda discutit per l'administració apel·lant que efectivament la titulació del recurrent és superior a l'específicament assenyalada en la base cinquena, no pot significar cap obstacle, ni tan sols des d'un punt de vista merament formal, ja que la interpretació lògica del terme equivalent al que al·ludeix aquesta base no té per què coincidir amb la que realitza l'apel·lant, sinó que considera la Sala que per equivalència en la titulació cal entendre aquella que habilita per a l'acompliment de les funcions abans citades, mancant de lògica considerar un obstacle insalvable per a l'accés a una plaça a exercir per enginyer tècnic industrial tindre una titulació, enginyer superior industrial, que aporta major grau de coneixements», en semblants termes es pronuncien les següents resolucions judicials: STSJ Comunitat Valenciana núm. 1492/09, de 17 de novembre; STSJ Extremadura núm. 156/2015 de 25 de febrer; STSJ Galícia de 26 de març de 204, confirmada pel Tribunal Suprem en la seua sentència de 25 d'abril de 2016.



A aquest efecte, ha d'admetre's com a titulació habilitant a la participació en el procés selectiu, si bé mai es va excloure expressament aquesta, la titulació d'Enginyer Industrial, ja que per a això ha d'haver-se cursat prèviament un grau que habilite per a l'exercici professional i a més un màster, tot això de conformitat amb el que es disposa en la CIN/311/2009, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial, concreta que per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial.

Òbviament la referència en les bases al requisit de titulació per a participar es produirà a les actuals professions i els seus títols universitaris, si bé per a poder participar s'admet qualsevol titule, que degudament acreditat habilite per a l'exercici professional sol·licitat, i que es corresponga amb les requerides.

Amb independència de la titulació que s'acredite per a participar i si escau obtindre el nomenament en el lloc d'Enginyer Tècnic Industrial, en qualsevol de les seues especialitats a excepció de la Tèxtil, el seu enquadrament es produirà sempre en el que marca la relació de llocs de treball de l'Ajuntament d'Ayora, i que ha sigut especificat, això és subgrup A2, amb nivell de complement de destí 26.

En relació amb l'especificació de les funcions a ser exercides des d'aquesta plaça, com pretén un dels recurrents, assenyalar que les bases de selecció són un document del procediment administratiu de selecció, un tràmit més dins d'aquest procés, que conté les normes que regeixen el procés de contractació de personal. L'article 15.4 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març (d'ara en avant RGI), estableix que «les bases de les convocatòries vinculen a l'Administració i als Tribunals o Comissions Permanents de Selecció que han de jutjar les proves selectives i als qui participen en aquestes».



De conformitat amb l'article 4 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local, no s'exigeix, que en el contingut mínim d'aquestes haja de figurar l'especificació de les funcions a exercir per la plaça que es convoca. No obstant això, encara quan fora el desitjable, en el cas que ens ocupa, encara quan no s'han especificat, sí que s'infereixen o presumeixen del temari o programa que s'inclouen en les bases, per la qual cosa entenem desestimat en aquest punt la sol·licitud del recurs plantejat.

Sisena. Així mateix, els recurrents, en segona instància i en conseqüència amb la seua petitum principal, sol·liciten que es modifique la base setena i annex IV, en el sentit de contemplar com a mèrits d'experiència professional com a Enginyer Tècnic Industrial d'aquelles especialitats que disposen de capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques del lloc i els mèrits per treballs realitzats en categories professionals superiors relacionades amb les funcions del lloc a cobrir, com els prestats per Enginyer Industrial. Donada l'acceptació en els apartats anteriors de les especialitats exposades d'Enginyer Tècnic Industrial com al que s'ha dit en l'apartat de la titulació d'Enginyer industrial, es col·legeix la necessitat d'acceptar aquest motiu del recurs.



Setena. El termini per a la interposició del recurs de reposició és d'un mes conforme al preceptuat en l'article 124.1 de la Llei 39/2015, termini que es comptarà a partir de la publicació de les bases de les convocatòries que es recorren, per la qual cosa si els anuncis van ser publicats en el BOPB número 33, de data 18 de febrer de 2021, pot afirmar-se que els recursos s'han presentat dins del termini legalment establit.

Al seu torn, el termini que té l'Ajuntament d'Ayora per a resoldre i notificar aquesta resolució és d'un mes a partir de la seua presentació, segons el que es preveu en l'article 124.2 de la Llei 39/2015, esmentada.

D'altra banda, en diversos dels recursos se sol·licita la suspensió cautelar de les convocatòries conforme als motius de l'article 117.2 de la LPACAP, la qual cosa obliga l'Ajuntament d'Ayora a decidir sobre aquest tema, ja que si no ho fera, i transcorreguera un mes des d'aquesta petició, caldria entendre suspesa l'execució de l'acte o actes impugnats.

Així doncs, tenint en compte que el termini per a la presentació de sol·licituds, encara no ha vençut, a data d'aquest informe no s'ha presentat cap sol·licitud, ni s'ha dictat resolució de cap mena, excepció feta de la qual resoldrà els recursos presentats, per la qual cosa sobre la base d'aquests es realitzaran aquelles actuacions concordes amb els pronunciaments que s'obtinguen.

Entenent l'estimació principal dels recursos presentats com la concreció de les titulacions dels Enginyers Tècnics Industrials en les seues concretes especialitats, com la que permet la participació de titulats en Enginyeria Industrial en aquest procés, no tindria virtual aplicació si no es procedira a la suspensió del termini en vigor i es procedira a l'obertura d'un nou termini complet de presentació d'instàncies, per 20 dies hàbils comptats des del següent a la publicació en extracte de l'admissió dels recursos i amb això la rectificació de les bases en el Boletín Oficial del Estado, i així com la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Generalitat.



Ara bé, una nova obertura de termini de presentació d'instàncies no ha de perjudicar, formalment, als qui ja l'hagen formalitzada prèviament en l'anterior termini, fins al moment de la suspensió, per la qual cosa en aplicació a semblança del que es disposa en l'article 51 de la Llei 39/2015, s'hauran de mantindre aquelles sol·licituds registrades en termini en el primer terme de presentació.

Octava. Quant a l'òrgan competent per a resoldre sobre la matèria, és l'alcalde, considerant el que es disposa en l'article 21.1, h i g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.»



En conseqüència, de conformitat amb l'art. 21.1, f i h de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i l'article 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la present, resolc:





Primer

Acumular, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 57 de la Llei 39/2015, per a la seua resolució en un únic decret, els diferents recursos de reposició interposats per Salvador Puigdengolas Roses, en la seua qualitat de degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana i Luís Manuel Tomás Balibrea, contra les bases que regeixen el procés de selecció per a cobrir una plaça d'Enginyer Tècnic Industrial, mitjançant procediment d'estabilització d'ocupació temporal (BOPB 18.02.2021), aprovades per acord de la Junta de Govern Local, de 4 de febrer de 2021 (Exp. 134/2021).



Segon

Admetre a tràmit i estimar tots dos recursos de reposició interposats per Salvador Puigdengolas Roses, en la seua qualitat de degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana i Luís Manuel Tomás Balibrea, contra les bases que regeixen el procés de selecció per a cobrir una plaça d'Enginyer Tècnic Industrial, mitjançant procediment d'estabilització d'ocupació temporal, aprovades per acord de la Junta de Govern Local, de 4 de febrer de 2021 (Exp. 134/2021), l'anunci del qual apareix publicat en el BOPB 18.02.2021; en el DOGV i en el BOE, pels motius exposats en el cos d'aquesta resolució.





Tercer

Desestimar parcialment el recurs presentat per Luís Manuel Tomás Balibrea, en relació amb la seua sol·licitud d'especificació en les bases de les funcions a ser exercides des d'aquesta plaça, ja que aquestes poden presumir-se del temari previst, de conformitat amb l'article 4 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local.





Quart

En conseqüència, procedir a modificar les bases, i adaptar-les en el que corresponga, per a donar compliment a l'estimació dels recursos, per la qual cosa les bases s'esmenen en els punts recorreguts i queden de la següent manera:

– Base primera. Objecte de la convocatòria. Es modifica quant a:



«Denominació o classe: enginyer tècnic industrial en qualsevol de les seues especialitats, excepte la Tèxtil (Decreto 148/1969, de 13 de febrer, BOE número 39/14.02.1969).

Titulació acadèmica requerida: títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió d'enginyer tècnic industrial en qualsevol de les seues especialitats (Electricitat, Electrònica Industrial, Mecànica, Química Industrial), a excepció de la Tèxtil.»

– Base segona. Requisits dels aspirants. Es modifica quant al punt:



«f) Estar en possessió de títol universitari oficial que habilite per a la professió regulada d'Enginyer Tècnic Industrial en qualsevol de les seues especialitats (Electricitat, Electrònica Industrial, Mecànica, Química Industrial) excepte la Tèxtil, d'acord amb els plans d'estudi que habiliten per a l'exercici de la professió regulada d'Enginyer Tècnic Industrial, de conformitat amb el que estableix l'Ordre CIN 351/2009, de 9 de febrer; o estar en possessió de títol universitari oficial que habilite per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial (Titule Universitari d'Enginyer Industrial o Grau + Màster universitari habilitant per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial), amb tot això es garanteix la capacitat funcional per a l'exercici de les funcions assignades al lloc de treball. En el cas de concórrer amb titulació que s'entenga equivalent, haurà d'aportar-se per l'aspirant certificació expedida a aquest efecte per l'administració educativa competent.



Els aspirants amb titulacions universitàries obtingudes a l'estranger, hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació, o en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.»

– Base setena. Procediment de selecció. En relació amb l'annex IV en el qual es modifica:

«Experiència professional a l'Ajuntament d'Ayora: temps de serveis prestats, com a funcionari interí o personal laboral, a l'Ajuntament d'Ayora, exercint les funcions pròpies del lloc objecte de convocatòria o d'Enginyer Industrial, a raó de 0,18 punts per mes complet de treball a jornada completa. Les fraccions menors a un mes no seran computats.



Aquest mèrit es preveu a l'empara de la DT 4a 3 del TRLEBEP donada la naturalesa de consolidació d'ocupació temporal que fixa la legislació.

Experiència professional en l'administració local, en ajuntaments amb població superior a 5.000 habitants: Temps de serveis prestats en l'administració local, com a funcionari interí o personal laboral, en ajuntaments amb població superior a 5.000 habitants, exercint les funcions pròpies del lloc objecte de convocatòria o d'Enginyer Industrial, a raó de 0,06 punts per mes complet de treball a jornada completa. Les fraccions menors a un mes no seran computats.

Experiència professional en altres administracions públiques: temps de serveis prestats en qualsevol Administració pública, com a funcionari interí o personal laboral, exercint les funcions pròpies d'enginyer tècnic industrial en qualsevol de les seues especialitats, excepte la Tèxtil, o d'Enginyer Industrial, a raó de 0,03 punts per mes complet de treball a jornada completa. Les fraccions menors a un mes no seran computats»





«Altres titulacions complementàries: fins a 3 punts.

a) Per estar en possessió d'altres titulacions acadèmiques superiors de la qual li dona accés a participar en la convocatòria, sempre que habiliten per a un exercici professional diferent del de la titulació utilitzada per a l'accés (per tant no es puntuaren com altres titulacions complementàries les indicades en la base segona apartat f. 1,5 punts»





Cinqué

No havent-se dictat resolució cap ni més tràmits que la publicació de les bases i obertura del termini de presentació d'instàncies, se suspén el present termini i s'obri nou període de presentació d'instàncies per a prendre part en el procés selectiu per 20 dies hàbils comptats des del següent a la publicació en extracte de l'admissió dels recursos i amb això la rectificació de les Bases en el Boletín Oficial del Estado, i així com la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Generalitat.



Sisé

Les sol·licituds presentades en el termini, ara suspés, no s'hauran de reproduir en el nou terme.



Seté

Notificar als interessats la resolució adoptada perquè en prengueu coneixement i efectes procedents.



Huité

Publicar l'extracte de la present resolució en el Butlletí Oficial de la Província de València, així com en el Diari Oficial de la Generalitat i en el Boletín Oficial del Estado.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament, com a modificadora de les bases de la convocatòria, recurs de reposició davant d'aquest òrgan, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Boletín Oficial del Estado, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant del jutjat contenciós administratiu d'aquesta província, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Boletín Oficial del Estado, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Ayora, 30 de març de 2021.– L'alcalde president: José Vicente Anaya Roig.

Mapa web