Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de març de 2021, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per al 2021 les subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana. [2021/3262]

(DOGV núm. 9052 de 31.03.2021) Ref. Base de dades 002926/2021




PREÀMBUL



La Constitució Espanyola en l'article 46 estableix que els poders públics garantiran la conservació i promouran l'enriquiment del patrimoni històric, cultural i artístic dels pobles d'Espanya i dels béns que l'integren, i que els correspon facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida cultural, segons el seu article 9.2.



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix en l'article 49.1.4t i 49.11.5é la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de cultura.

L'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), va aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

L'objecte de les subvencions és cofinançar treballs de conservació, protecció i recuperació del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana (arqueològic, arquitectònic, historicoartístic, etnològic i paleontològic) de naturalesa immoble dins de l'àmbit d'actuació de la conselleria competent en matèria de cultura. Les subvencions s'emmarquen en el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aprovat per la Resolució de 23 de març de 2020, del seu titular, i publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 7 d'abril de 2020 (DOGV 8783, 07.04.2020).



Per tot això, segons els preceptes dels articles 2.1 i 2.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS); del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament general de subvencions (RGS), i de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; d'acord amb el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i amb la disposició final tercera de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que aprova les bases reguladores d'aquesta convocatòria, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, resolc:





Primer. Convocatòria

Es convoquen per al 2021 subvencions per a cofinançar treballs o actuacions de conservació, protecció i recuperació del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana (arqueològic, arquitectònic, historicoartístic, etnològic i paleontològic) de naturalesa immoble, dins de l'àmbit d'actuació de la conselleria competent en matèria de cultura.



La present convocatòria es regula mitjançant l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.



Segon. Sol·licitud, terminis i tramitació

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de quinze dies a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si en el termini de sis mesos a partir de la finalització de la presentació de sol·licituds no hi ha hagut resolució ni notificació expressa sobre la sol·licitud, es considerarà que ha sigut desestimada.

2. Les sol·licituds les emplenarà la persona que represente l'entitat sol·licitant, exclusivament mitjançant l'accés a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de l'adreça següent: https://cutt.ly/3tiSz4X.

A aquest efecte, haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos i que figuren a nom de l'entitat sol·licitant en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es.

La presentació de sol·licituds a través d'altres mitjans, o mitjançant l'accés a un URL diferent de les anteriors, serà motiu d'exclusió.

3. Les notificacions i comunicacions es practicaran únicament a través de mitjans electrònics, de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015.

4. La sol·licitud s'enviarà a través de la seu electrònica de la Generalitat en els termes de l'apartat dos. Si algun dels subjectes previstos en aquesta convocatòria presenta la sol·licitud presencialment, se li requerirà que rectifique a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada la rectificació. En tot cas, no es tindran per presentades les sol·licituds realitzades per una via diferent de la indicada, en virtut dels articles 14.2 i 16.8 de la Llei 39/2015.

5. La sol·licitud s'atindrà al que indique l'article 4 de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

6. S'aproven el model de sol·licitud i els documents que s'adjunten com a annexos.

7. Documentació que s'ha d'aportar

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les bases de la convocatòria, i s'hauran d'aportar els documents següents:

a) Sol·licitud general de subvenció, a emplenar en el moment de sol·licitar la subvenció a través del formulari electrònic, on es faran constar, en els diferents apartats del formulari, les dades relacionades amb la subvenció sol·licitada, el sol·licitant, el representant, les notificacions, el lloc de l'activitat, les dades bancàries, la declaració d'ajudes sol·licitades o rebudes i la consulta de serveis interactius.



b) Instància emplenada d'acord amb l'annex de la present ordre (annex I), http:// https://cutt.ly/1tiDq4E, disponible en la guia PROP electrònica accessible a través del portal de la Generalitat Valenciana www.gva.es.

c) Projecte tècnic subscrit per un tècnic o, si és el cas, un equip multidisciplinari competent. En el cas de ser una actuació que contemple accions de diferents disciplines, el projecte haurà d'incloure-les i seran subscrites pels tècnics corresponents. Com a contingut mínim, s'adjunta (annex III) https://cutt.ly/KtiFtSh a aquestes bases.

d) En el cas de fundacions, associacions i entitats sense ànim de lucre, aportaran l'acreditació de l'existència i la inscripció de l'entitat mitjançant un certificat actualitzat expedit pel Registre de Fundacions, i una fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat pels quals es regeix la seua activitat, on ha de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre i que entre els seus fins fundacionals es trobe la recuperació, la conservació o la protecció del patrimoni en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

e) Certificat de l'acord per a la sol·licitud de l'ajuda i compromís de finançament del 100 % de les actuacions sol·licitades. Els ajuntaments i altres entitats sol·licitants ho acreditaran amb un certificat de l'acord adoptat sobre aquest tema, segons l'annex II, https://cutt.ly/IkP1ubx

f) Certificat de domiciliació bancària, segon el model normalitzat https://cutt.ly/1kEo5Bm, degudament segellat i signat per l'entitat bancària, en cas que el sol·licitant siga un nou perceptor, vulga rebre l'import de la subvenció en un compte no donat d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana o hi haja hagut una variació en les dades identificatives. Si el compte ja està donada d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana, no serà necessària la presentació del certificat de domiciliació bancària i n'hi haurà prou amb emplenar el número de compte en l'apartat F de la sol·licitud general de subvencions.

g) D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, en l'annex de sol·licitud de l'ajuda s'inclou la possibilitat que el sol·licitant no autoritze expressament la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas de denegar l'autorització en l'apartat C de l'annex I, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa pertinent en el moment de la sol·licitud.



h) Documentació acreditativa del nivell de protecció de l'immoble, certificat que justifique l'estat o la circumstància en què es trobe el BIC/BRL.

i) Certificat tècnic que justifique el nivell d'urgència de l'actuació.



j) Document justificatiu de la viabilitat econòmica, cultural i social segons el que s'estableix en l'article 6.d de la present ordre.

7. Les sol·licituds hauran de ser subscrites per qui exercisca la representació legal en cada cas, conforme a la normativa d'aplicació.



8. Respecte a la cessió dels drets de propietat intel·lectual, haurà de tindre's en compte la normativa sobre la matèria, especialment el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, regularitzant, aclarint i harmonitzant les disposicions legals vigents sobre la matèria. A aquest efecte, els autors dels projectes i memòries científiques de les actuacions subvencionades donen per cedits, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual de l'actuació subvencionada amb caràcter indefinit i per a tots els països del món, amb la finalitat que la Generalitat Valenciana puga difondre-la per qualsevol mitjà.

9. Només s'admetrà una sol·licitud per peticionari.

10. Conforme al que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no reuneix els requisits i els documents que s'assenyalen en aquesta base, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 d'aquesta llei.



Tercer. Entitats beneficiàries

Podran optar a aquestes ajudes, els ajuntaments i les fundacions, les associacions o les entitats sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins fundacionals la recuperació, la conservació o la protecció del patrimoni cultural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. A aquest efecte, hauran d'acreditar aquest fi en els seus estatuts, per la qual cosa, juntament amb la sol·licitud, hauran d'aportar la documentació que acredite el compliment del que s'indica en aquest punt.



Quart. Dotació econòmica

L'import total de les ajudes és de 2.150.000 euros, que serà satisfet amb càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.454.10.7 de la línia S6417000, Ajudes per a la conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana, del pressupost de la Generalitat per a 2021.



Cinqué. Objecte i condicions de la concessió

1. Actuacions que s'hagen de realitzar sobre béns de naturalesa immoble (arqueològics, arquitectònics, etnològics i paleontològics) del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana considerats béns d'interés cultural o de rellevància local, de caràcter individual, i els treballs de les quals es destinen a la seua protecció, conservació i o recuperació dins del marc de les atribucions que correspon exercir a la conselleria competent en matèria de cultura.

2. Les activitats de recuperació, conservació i protecció del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana (arqueològic, arquitectònic, etnològic i paleontològic) subvencionables comprendran l'any 2021.



3. Se subvencionarà fins a un màxim del 95 % del pressupost de l'activitat sol·licitada segons l'article 5.4, i la quantia màxima de la subvenció no podrà superar els 40.000,00 euros.

4. L'import de cofinançament s'establirà a partir de la població del municipi, segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud, i serà:

a) Municipis de menys de 500 habitants, serà del 95 %.

b) Municipis entre 501 i 1.500 habitants, serà del 90 %.

c) Municipis entre 1.501 i 3.000 habitants, serà del 85 %.

d) Municipis entre 3.001 i 5.000 habitants, serà del 80 %.

e) Municipis entre 5.001 i 10.000 habitants, serà del 75 %.

f) Municipis entre 10.001 i 25.000 habitants, serà del 70 %.

g) Municipis entre 25.001 i 50.000 habitants, serà del 65 %.

h) Municipis de més de 50.000 habitants, serà del 60 %.

5. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. L'Impost sobre el Valor Afegit només podrà ser subvencionable quan el beneficiari acredite que no realitza la compensació d'aquest impost.



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Segons el que s'estableix en l'article 11 de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), les sol·licituds que complisquen els requisits establits en aquesta ordre i en la convocatòria seran valorades i puntuades segons els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Rellevància patrimonial de l'immoble sobre el qual es pretén intervindre. La puntuació màxima, segons una de les següents circumstàncies, serà de 3 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i que disposen d'un pla especial de protecció en vigor: 3 punts.



– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i que tinguen un pla especial de protecció en procés d'aprovació: 2,5 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural i que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 2 punts.

– Immobles amb un expedient incoat per a la declaració com a béns d'interés cultural, conformement a la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià: 1,5 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural i que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 1 punt.

– Els immobles que tinguen la consideració de bé de rellevància local. En els BRL inscrits en la secció segona de l'Inventari general del patrimoni cultural valencià, en els termes establits en els apartats primer i segon de l'article 17 del Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció dels béns de rellevància local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor: 2 punts.



– Els immobles que tinguen la consideració de bé de rellevància local, inscrits en la secció segona de l'Inventari general del patrimoni cultural valencià, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 1,5 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns de rellevància local i que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits, tant en vigor com en procés d'aprovació, però pendents d'inscripció en l'esmentat inventari general: 1 punt.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns de rellevància local i que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 0,5 punts.

La rellevància patrimonial de la naturalesa del BIC o del BRL s'acreditarà mitjançant un certificat de l'ajuntament. L'acreditació del catàleg i/o pla especial es farà mitjançant la presentació d'un exemplar d'aquests.

b) Nivell d'urgència, la puntuació màxima per aquest apartat serà de fins a 2 punts.

Per a la valoració, es considerarà l'estat actual de l'immoble, l'existència d'un risc o deterioració irreversible de l'immoble o d'algun dels seus valors substancials. Aquesta situació s'haurà de justificar expressament en la proposta i en la documentació adjunta, i s'acreditarà amb un informe tècnic qualificat.

c) Qualitat tècnica del projecte i interés científic de l'actuació. La puntuació màxima per aquest apartat serà de fins a 2 punts.

Per a la valoració es consideraran aspectes de qualitat, detall i desenvolupament del projecte, així com la idoneïtat de l'actuació proposada, el seu valor patrimonial, l'adaptació de la intervenció al seu entorn físic, l'adequació del cost de l'actuació, la recuperació de tècniques i materials tradicionals i l'aportació d'innovacions tecnològiques.



d) Actuacions que generen activitat econòmica, cultural i social. La puntuació màxima per aquest apartat serà de fins a 1,5 punts.

Es valoraran prioritàriament aquelles actuacions que siguen motor d'activitat econòmica no solament durant la seua execució, sinó que a més promoguen i generen cultura i cohesió social en finalitzar, garantint, així mateix, la conservació, el manteniment, la visitabilitat i el gaudi social de l'actuació prevista més enllà del moment de la materialització de l'actuació. Aquesta viabilitat s'haurà de justificar i garantir expressament en la proposta.

e) Suport a municipis menuts. La puntuació màxima per aquest apartat serà d'1,5 punts.

– Les actuacions que es facen en municipis amb menys de 500 habitants seran bonificades amb 1,5 punts addicionals.

– Les que s'aborden en municipis entre 500 i 1.500 habitants es beneficiaran d'1 punt addicional.

– Les que s'aborden en municipis entre 1.501 i 3.000 habitants seran de 0,50 punts addicionals.



Seté. Procediment per a l'atorgament de la subvenció

En aplicació dels criteris de valoració establits en l'ordre de bases i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda i amb la quantia econòmica a percebre segons el criteri establit en l'article 5 de la present convocatòria.



Obtindran la condició de beneficiari seguint l'ordre descendent en aquesta relació per la puntuació obtinguda fins a l'esgotament de la dotació econòmica. En cas d'empat, es prioritzaran els municipis amb menor nombre d'habitants segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud.





Huité. Resolució de la subvenció

El termini per a la resolució i la notificació serà de sis mesos a partir de la publicació de la present convocatòria.

1. Atesos els criteris indicats, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta pertinent, que l'òrgan instructor presentarà a la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

2. Vista la proposta, la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció, que s'hauran de comunicar en el termini màxim de deu dies a partir del moment de la resolució de concessió.

La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tal com disposa l'article 18 de la Llei general de subvencions; l'article 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Nové. Obligacions

Els beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià, i, en particular, a aquelles a què fan referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en l'article 165.2.i, i les indicades en l'article 7 de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En compliment del que es disposa en l'article 7, apartat m, de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, hauran de remetre a la Direcció General de Cultura i Patrimoni una fotografia en color del cartell d'obra, en el qual constarà la col·laboració de la conselleria competent en matèria de cultura. Les característiques d'aquest cartell es poden consultar en l'enllaç següent: https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/CARTEL_SUBVENCION_2021.pdf.



Deu. Justificació i pagament de la subvenció

La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada haurà de complir el que s'estableix en l'article 12 de les bases de la convocatòria (annex V), https://cutt.ly/ktiFaRO. El termini de presentació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada finalitzarà el 31 d'octubre de 2021.

En el cas de les administracions locals, haurà d'acreditar-se el compliment de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que obliga els beneficiaris, quan l'import de la despesa subvencionable supera les quanties del contracte menor establides en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, a sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors prèviament a la contractació del compromís per a la prestació del servei o entrega del bé, llevat d'aquelles prestacions que, per les especials característiques de les despeses subvencionables, no hi haja en el mercat un nombre suficient d'entitats que les subministren o les presten, excepte la despesa que s'haguera realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.



A més, serà requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Onze. Protecció de dades

El responsable del tractament de les dades recollides a través dels corresponents formularis annexos a aquesta convocatòria i, si és el cas, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb domicili a l'avinguda de Campanar, 32, 46015 València, i amb l'adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

La persona interessada pot contactar amb el delegat de Protecció de Dades a través de les següents adreces de contacte:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Formaran part del tractament de dades personals responsabilitat de Conselleria d'Educació Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques i de circumstàncies socials; les categories especials de dades, i les dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de:

– Els formularis que acompanyen aquesta convocatòria.

– Les que resulten de la consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (PAI) o a d'altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.

– I la documentació entregada pels sol·licitants i representants legals.

En relació amb la documentació presentada pels sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, amb caràcter previ a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria els sol·licitants i representants legals estan obligats a informar aquestes persones interessades de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació Cultura i Esport en els termes previstos en aquest article.

Les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, incloent-hi l'admissió de sol·licituds, la verificació del compliment de les condicions i requisits establits, la concessió de la subvenció i la verificació i el control de la seua correcta execució i desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en la present convocatòria, com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en les restants normes aplicables, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic.



Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir al compliment dels principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb la indicació, segons cada cas, de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, del beneficiari, de la quantitat concedida i de l'objectiu o finalitat de la subvenció amb l'expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant l'anterior, quedaran excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari per raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, i a la intimitat personal o familiar de les persones físiques en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut previst en la seua normativa reguladora.

En concret, no es publicaran les subvencions concedides a persones físiques quan el mateix objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o relatives a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instància de la persona interessada. La informació estarà disponible en les adreces www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.



Amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, les dades personals podran ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, i a altres òrgans de l'Administració pública amb competència en la matèria, entre els quals s'inclouen, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, la IGAE, el Defensor del Poble i el Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, l'Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, el delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



Tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.

No hi ha transferències internacionals de dades.

Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.

La persona interessada pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament i portabilitat, i a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es, en l'apartat «Registre de tractament de dades».

b) Enviant la petició a qualsevol de les adreces següents:

Postal: avinguda de Campanar, 32, 46015 València.

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b i c mitjançant l'aportació del seu document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que la identifique i, si és el cas, de la persona que exercisca la representació, o instruments electrònics equivalents, així com el document o instrument electrònic acreditatiu d'aquesta representació.

La persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que no s'han atés els seus drets o s'han vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les següents adreces de contacte:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Per a més informació sobre el tractament de les seues dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de tractament de dades en www.cece.gva.es.



Dotze. Compliment de la política de la Competència de la Unió Europea

Les entitats beneficiàries que es consideren o assimilades a empresa, a l'efecte del compliment del Reglament de la Unió Europea 1407/2013, hauran d'aportar una declaració de minimis i, a més, una altra declaració responsable de les beneficiàries últimes sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Delegació

Es delega en la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni la facultat de resoldre la concessió i la denegació d'aquestes ajudes, i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions pertinents per a l'execució d'aquesta resolució.



Segona. Règim de recursos

De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà presentar un recurs potestatiu de reposició, o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació.

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercera. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 de març de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web