Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de març de 2021, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca les comunitats de regants i altres entitats de reg perquè formulen les seues propostes en relació amb el foment de la utilització racional de l'aigua en aprofitaments hidràulics i regadius, per a l'exercici de 2021. [2021/3158]

(DOGV núm. 9052 de 31.03.2021) Ref. Base de dades 002922/2021






L'objectiu d'aquesta línia és incrementar la rendibilitat de les explotacions de regadiu de la Comunitat Valenciana, al mateix temps que es disminueix el consum d'aigua, la redotació de cultius infradotats, la disminució del cost de cultiu o la disminució de la contaminació.

L'Ordre 27/2018 de 28 de novembre de 2018, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, aprovava les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les comunitats de regants i altres entitats de reg, en relació amb el foment de la utilització racional de l'aigua, a fi de complir el que es disposa en l'apartat 2 de l'article 9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'altra banda, i segons disposa l'apartat 2 de l'article 23 de la mateixa Llei, la iniciació del procediment de concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Les ajudes públiques que ací es convoquen, no requereixen la notificació a la Comissió Europea, per no complir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 87 del Tractat CE, atés que, les entitats beneficiàries, no exerceixen una activitat empresarial destinada a la consecució d'un benefici econòmic, ni afavoreixen a determinades empreses d'un sector o a determinades produccions.

En virtut d'això i, en ús de les facultats que tinc atribuïdes,resolc:





Primer

Convocar les comunitats de regants i altres entitats de reg perquè puguen sol·licitar les ajudes regulades en l'Ordre de 27/2018 de 28 de novembre de 2018, d'aquesta Conselleria, publicada en el DOGV número 8448, de 20 de desembre de 2018.



Segon

Les subvencions es concediran amb càrrec als crèdits del programa 531.10, capítol 7, línia S0169, «Racionalització de l'ús de l'aigua per a reg gota a gota», de la Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana de 2021 per un import global de 500.000,00.-€ amb càrrec a l'exercici 2021.



La quantitat global que s'impute a cadascun dels exercicis futurs no podrà excedir els següents límits:



Any 2022 1.600.000,00 €

Any 2023 1.200.000,00 €

Any 2024 500.000,00 €

Any 2025 3.000.000,00 €



Tercer

La subvenció té com a objectiu l'optimització en l'ús i gestió dels recursos hídrics disponibles per al reg i millora de l'eficiència energètica en els regs a pressió, al mateix temps que es promou la diversitat de cultius i l'agricultura ecològica.

Seran obres subvencionables totes aquelles que contribuïsquen a l'optimització de l'ús i gestió dels recursos hídrics, mitjançant la implantació del reg localitzat, increment de la capacitat d'embassament, reutilització per a reg de les aigües depurades, disminució del cost energètic, augment de l'eficiència en la utilització de l'aigua i millora de la rendibilitat de les explotacions agràries, així com el foment de l'agricultura ecològica.



Quart

Les entitats de reg únicament podran presentar una sol·licitud de subvenció per a les seues obres, a la qual hauran d'adjuntar la documentació que en aquesta s'indica, de conformitat amb el que es disposa en l'annex de l'ordre de 27/2018, de 28 de novembre, de 2018.

Mitjançant la presentació de la sol·licitud el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i que queda a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal, i dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.

La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, en el seu cas, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis.

Les entitats de reg presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL: http://www.gva.es/es/proc562.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent URL: http://www.gva.es/es/proc18536



Cinqué

El procediment administratiu derivat de la present norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura/medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: Pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que disposa l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: http://www.agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments.



Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:

– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres circumstàncies, la veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Sisé

En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:



Els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, inclòs el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



Seté

La concessió de subvencions s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, i serà el director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca l'òrgan competent per a la seua resolució, a proposta del Servei de Regadius.



Huité

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, a comptar des de l'endemà de publicació de l'extracte d'aquesta resolució.

D'acord amb el que s'estableix en la base cinquena, punt 4, de l'Ordre 27/2018 de 28 de novembre de 2018 que aprova les bases reguladores de la present convocatòria, els interessats, en el moment de realitzar la seua sol·licitud, podran presentar un projecte tècnic. Si no ho fan així, el projecte tècnic haurà de ser presentat en el termini màxim de tres mesos des de la data de resolució de l'admissió a tràmit.

Aquelles sol·licituds els projectes de les quals no hagen obtingut l'informe favorable de l'Oficina de Supervisió de projectes abans de la data de tancament de l'exercici econòmic seran excloses.



Nové

Els criteris de valoració de sol·licituds i terminis de resolució i notificació i de presentació de certificacions d'obra són els que indica l'Ordre 27/2018 de 28 de novembre de 2018.



Desé

Tots els actes dictats s'entendran condicionats al fet que, en dictar la resolució de les subvencions, subsistisquen les mateixes condicions de fet i de dret, existents en el moment en què van ser produïts aquells actes.



Onzé

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Dotzé

La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se potestativament un recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, o bé, directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 23 de març de 2021.- El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca: Antonio Quintana Martínez (p. d Ordre 27/2018, de 28 de novembre de 2018, DOGV núm. 8448, de 20 de desembre de 2018.)

Mapa web