Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de febrer de 2021, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions per a les pimes de la Comunitat Valenciana als plans de seguiment i execució dels programes de tutories d'internacionalització, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2021, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2021/1245]

(DOGV núm. 9020 de 15.02.2021) Ref. Base de dades 001314/2021




Un dels objectius prioritaris de la Generalitat és fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses, tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia. La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



En aquest sentit, en coherència amb l'objectiu estratègic de fomentar les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana i de facilitar a les pimes l'accés als serveis avançats, especialment en els àmbits de la gestió empresarial per a propiciar el seu creixement i afermar-se en els mercats, l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per a impulsar la internacionalització empresarial, contempla la concessió d'incentius amb aquestes finalitats a través de l'aprovació de convocatòries públiques per l'IVACE, entitat que consolida l'aposta per ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals.

Entre aquestes ajudes, es troba el suport a les activitats de seguiment i execució que resulten de les conclusions dels programes de tutories d'internacionalització que hagen participat les pimes de la Comunitat Valenciana des de l'any 2017, i que tenen com a objectiu millorar la seua estratègia en els diferents àmbits de la internacionalització amb la finalitat de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors. En aquest sentit, aquesta convocatòria recull com a novetat conceptes vinculats a la situació d'emergència sanitària provocada pel brot de la Covid-19, que ha suposat una gran pertorbació de les economies mundials, així com un efecte negatiu sobre l'activitat de les empreses exportadores valencianes que han vist reduïda la seua mobilitat, i amb això la dificultat de realitzar actuacions de promoció exterior de manera presencial. Tot això comporta la necessitat d'adoptar mesures que pal·lien aquests efectes, tant per a facilitar en la mesura que siga possible que les empreses puguen realitzar els desplaçaments necessaris en condicions de salut, així com per a impulsar la seua presència a través de totes les vies digitals possibles.

La convocatòria alineada amb els objectius del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020, en particular amb els objectius de l'Eix Prioritari 3, «Millorar la competitivitat de les pimes» atés que contribueixen a fomentar la capacitat de les pimes per a créixer en els mercats regionals, nacionals i internacionals. No obstant això, en tant que el citat Programa Operatiu es troba en la seua fase final d'execució, aquesta convocatòria serà susceptible de ser cofinançada, si pertoca, per la Unió Europea a través del Programa Operatiu FEDER per al següent període 2021-2027.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió de subvencions a les pimes de la Comunitat Valenciana per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories d'internacionalització aprovats per l'IVACE en el marc dels programes de Xec Tutories d'internacionalització 2017, 2018, 2019 i 2020, amb càrrec al pressupost de l'IVACE de l'exercici 2021.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes que hagen sigut beneficiàries de la convocatòria de Xec Tutories durant l'exercici 2017, 2018, 2019 o 2020. Les PIME hauran de tindre seu social a la Comunitat Valenciana, no incórrer en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i complir amb la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. A l'efecte de la present convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

3. Queden excloses de la present convocatòria les pimes que desenvolupen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport i costos subvencionables

1. Es consideren subvencionables els costos relacionats a continuació que resulten necessaris per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories aprovats per l'IVACE a l'empresa sol·licitant, en els exercicis 2017, 2018, 2019 o 2020, i l'import total dels quals no supere el límit màxim de 100.000 €:

a) Despeses de consultoria necessàries per al seguiment i execució del pla fins a un màxim de 14.500 €.

b) Despeses de desplaçament i allotjament en mercats exteriors, necessàries per a abordar l'execució del pla. Així mateix, es consideraren susceptibles de suport les despeses derivades de la realització de les proves PCR, o d'altres proves diagnòstiques de la Covid-19 que siguen requisit necessari per a viatjar a mercats estratègics per a l'empresa i que vagen vinculades als viatges adés contemplats. En tot cas, s'haurà de certificar per part de l'empresa sol·licitant de les ajudes, en el model establit a l'efecte, la identitat de la persona que origina la despesa, el càrrec que ocupa dins de l'empresa, les dates del viatge, el seu motiu, la destinació, el concepte de despesa i l'import. En el cas de despeses de desplaçament originades per a enllaçar amb un altre mitjà de transport, s'haurà d'indicar aquest extrem. Alhora, en el cas de les despeses d'allotjament, se n'haurà d'indicar el règim, si bé serà subvencionable exclusivament l'hostalatge. En cas que les dates del viatge no coincidisquen amb el període de l'esdeveniment, haurà d'indicar-se'n el motiu. El certificat ha de permetre seguir la trajectòria del viatge realitzat.



c) Creació de web dirigit a l'entorn internacional, despeses de material promocional, continguts audiovisuals, catàlegs, fullets i cartelleria diversa, així com l'adaptació corresponent als mercats internacionals, s'acceptaran tant en formats físics com digitals, i transport de mostres sense valor comercial, fins a un màxim de 50.000 €.



No es consideraran despeses subvencionables el cost de personal propi de l'empresa per a la realització d'aquests conceptes.

Respecte a les mostres sense valor comercial, només s'acceptarà la seua despesa del transport i les factures hauran d'indicar el país de destinació de la mostra i que manquen de valor comercial.

d) Publicitat en mitjans estrangers, publicitat o inscripció en portals o directoris en línia i mercats electrònics internacionals, vinculada a l'execució del pla fins a un límit de 50.000 €. Es consideraran despeses subvencionables:

– cost CPC (cost per clic) de la publicitat SEM internacional (Google AdWords, Yandex Direct, Baidu, etc.);

– cost CPC (cost per clic) de la publicitat en xarxes socials: Facebook ADS, Linkedink ADS, Twitter ADS, Pinterest ADS, cost CPC o CPM de rich media (bàners, etc.) en portals internacionals;

– cost de subscripcions a directoris internacionals.

e) Comunicació en línia i fora de línia relacionada amb el desenvolupament de campanyes de comunicació internacionals resultants del pla treballat en la tutoria subvencionada anteriorment per l'IVACE. Es consideraran despeses subvencionables:

– Despeses d'agències de comunicació relacionades amb campanyes desenvolupades en destinació,

– Campanyes web relacionades amb la gestió de continguts en diferents idiomes per a aqueixos mercats, destinades a xarxes socials o mitjans de comunicació en línia, campanyes de correu electrònic, màrqueting, optimització SEO per a altres països, i creació i gestió de perfils socials per a altres mercats.

f) Despeses de contractació d'una persona amb especialització vinculada a l'àmbit de la tutoria realitzada: serà elegible el salari brut de la persona contractada durant l'exercici 2021, sempre que el salari brut anual siga d'un mínim de 23.000 euros i la durada mínima del contracte de 12 mesos. S'acceptarà un màxim de despesa per aquest concepte de dos contractes per empresa beneficiària. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals s'admetran també les despeses d'un o una professional o d'empresa externa contractada a l'efecte. Únicament seran subvencionables les despeses indicades en aquest apartat si l'empresa realitza accions de promoció en mercats exteriors que puga justificar. El personal haurà d'estar ocupat a la seu de la Comunitat Valenciana de l'empresa beneficiària.

g) Despeses vinculades a accions de promoció internacional necessàries per a l'execució del pla resultant de la tutoria realitzada que es realitzen en els mercats exteriors.

h) Participació en certàmens firals internacionals, per als quals únicament serà elegible el cost de lloguer d'espai:

– Participació, de forma agrupada o individual, en els certàmens firals internacionals celebrats entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021, en l'Estat espanyol i reconeguts amb aquest caràcter per la Secretaria d'Estat de Comerç del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

– Participació, de forma agrupada o individual, en fires internacionals que se celebren fora de l'estat espanyol, entre 1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021.

Si, derivat de les limitacions que imposa la crisi de la Covid-19, aquestes fires es realitzaren en format virtual, es consideraran despeses subvencionables les tarifes abonades per la participació virtual.

i) Compra de plecs i traducció de documents, i despeses directament relacionades amb la contractació pública exterior.

j) Registre de marca en països fora de la Unió Europea.

k) En el cas del Regne Unit, despeses de consultoria o de formació relatives a nous controls, tramitació duanera o accessos limitats, que puguen variar els seus processos de fabricació i de logística, sent l'import màxim subvencionable de 10.000 euros.

2. No es consideraran subvencionables:

a) els serveis per a l'establiment i explotació de xarxes de distribució a l'estranger.

b) les despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora de l'empresa.

c) les despeses de manutenció, restauració, dietes, etc.

d) les despeses de consultoria no vinculades directament amb l'execució del programa de tutoria en què l'empresa haja participat.

e) els contractes d'agent, representació, o actuacions similars.

f) en general, totes aquelles despeses que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius del programa, sent en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

3. Quan l'import de la despesa subvencionable supere l'import de 14.999,99 euros, l'empresa beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat prou nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria, no podran rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries provinents d'aquesta o una altra Administració.



Article 4. Característiques i quantia de l'ajuda

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució es concediran sota la forma de subvenció.

2. L'ajuda aconseguirà fins al 50 % dels costos subvencionables.

3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, la qual cosa suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, s'estarà als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



Article 5. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'estableix en l'article 7 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 30 d'abril de 2021.

3. La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat, emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.



Així mateix l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/va/serveis/registre-de-representants/).

La tramitació de la sol·licitud suposa la seua signatura i dels seus annexos, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web.

4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en la convocatòria respectiva.

5. Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant.

6. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant el Registre Electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

Així mateix, la sol·licitud contindrà les declaracions responsables que acrediten que l'empresa sol·licitant compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es, o bé incorporat a la sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració; per aquest motiu un defectuós o deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social solo en cas que haguera manifestat expressament la seua oposició al fet que l'IVACE obtinga els corresponents certificats per mitjans electrònics, com a la presentació de la sol·licitud, comportarà l'autorització de l'entitat o empresa sol·licitant.

d) La utilització del certificat electrònic per a la tramitació de la sol·licitud eximeix de l'obligació de presentar la documentació relativa a la personalitat jurídica.

e) Amb caràcter previ a la concessió de les ajudes i amb la finalitat de comprovar el compliment dels requisits exigits en les bases reguladores, l'IVACE requerirà a les empreses sol·licitants la presentació de les declaracions de les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal en curs i dels dos anteriors, així com la declaració d'altres ajudes per als mateixos costos subvencionables.

f) L'empresa haurà de presentar una declaració responsable que es troba al corrent en el compliment de les obligacions mediambientals, segons model disponible en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, apartat de Documentació annexa de la sol·licitud del programa. Amb posterioritat, en cas que l'entitat sol·licitant resulte adjudicatària, haurà d'acreditar fefaentment el compliment de les obligacions mediambientals en les instal·lacions en les quals es vaja a executar el projecte -inclosa la de la seu social en cas que aquesta no coincidisca amb el domicili d'execució del projecte– i per a això se seguiran les instruccions disponibles en el mateix apartat de la pàgina web de l'IVACE a dalt esmentat.

g) Còpia del contracte del personal que, si fa el cas, es contracte.

7. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà el sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment- esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que, si no ho fera, se'l tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



8. Es delega en la persona que ostente el cap de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.



Article 6. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 50 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica, sobre un total de 100 punts:



A. Característiques del projecte. Màxim 70 punts.

a) Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 30 punts.

b) Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i les accions a realitzar. Màxim 20 punts.

c) Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim 10 punts.

d) Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts.

B. Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 20 punts.

a) Recursos humans de l'empresa:

– Ràtio entre volum de facturació i nombre d'empleats/des fixos/es de l'empresa. Es considerarà de manera positiva les empreses que tinguen un major nombre d'empleats/des. Màxim 10 punts.

– Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 5 punts.

C. Criteris de caràcter social: com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts:

– Que l'empresa compte amb un pla d'igualtat d'oportunitats encara quan no li siga exigible per la normativa vigent.

– El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones.

– La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.

– Que l'empresa dispose del segell ‘Fent Empresa. Iguals en Oportunitats' o un altre de similars característiques.

– El percentatge de persones discapacitades contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

– Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.

– Les quantitats aportades per l'empresa a ONG i entitats de caràcter benèfic.



Article 7. Instrucció de les ajudes i Comissió d'avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'avaluació de les ajudes estan definits en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial.





Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses beneficiàries via telemàtica i les subvencions concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció. Així mateix, es considerarà que amb la recepció de la notificació l'empresa beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions contemplada en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

5. En cas que la proposta de concessió d'ajudes, supere el límit de la dotació pressupostària indicada en la present convocatòria, la Comissió d'avaluació podrà proposar un límit de l'import de la subvenció màxima a concedir a les empreses beneficiàries.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. En tot cas, els projectes que són objecte de subvenció hauran d'executar-se entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021; la data límit de presentació de la documentació justificativa serà el 31 de gener de 2022 o una altra posterior que s'acorde en la resolució de concessió. No obstant això, en el cas de la participació en fires de caràcter internacional celebrades entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021, s'admetran els justificants de despesa i de pagament anteriors a la data de l'1 de gener de 2021.

Per a les empreses que hagen sigut beneficiàries del programa Xec Tutories d'internacionalització de l'exercici 2020 en el segon i tercer tram, addicionalment es consideraran com a accions susceptibles de suport la participació en certàmens firals internacionals realitzades entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre 2020, i per a la resta d'accions es consideraran com a accions elegibles les realitzades entre l'1 de juliol i el 31 de desembre de 2020.

3. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les Instruccions de Justificació de l'Ajuda. En tot cas comprendrà la següent documentació:

a) Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

b) Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica Justificació.exe, descarregables des d'http://www.ivace.es <>.

c) Justificants de despesa i pagament.

d) Quan corresponga, còpia del contracte del personal que es contracte, còpia de les nòmines així com els seus justificants de pagament i declaració del personal contractat, detallant les activitats realitzades per al seguiment de la tutoria en l'exercici. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals -i quan corresponga– declaració del professional o empresa externa contractats, detallant les activitats realitzades en l'àmbit internacional com a seguiment de la tutoria realitzada, i les efectuades durant l'exercici per a l'empresa o companyia sol·licitant.



e) Les empreses d'indústries creatives i culturals hauran de presentar documentació acreditativa de la vinculació contractual de la persona que haja realitzat el viatge amb l'empresa beneficiària.

f) L'empresa beneficiària haurà de fer constar, en tota informació o publicitat que efectue del projecte o activitat objecte d'ajuda, el cofinançament per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER, per a assegurar amb això que totes les parts intervinents en el projecte i el públic en general siguen coneixedors d'aquest cofinançament. En aquest sentit, haurà d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o productes de difusió, el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al Fons FEDER, disponibles en http://www.ivace.es:

– El logotip de l'IVACE.

– L'emblema de la Unió Europea, segons les característiques tècniques establides en el capítol II i annex II del Reglament d'execució UE núm. 821/2014.

– L'esment «Projecte cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, dins del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana 2014-2020».

Per a acreditar el compliment d'aquesta obligació, haurà de presentar en el termini concedit per a la justificació:

– Acreditació de les accions d'informació i comunicació (informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.) que, si fa el cas, haja mantingut.

– Captura de pantalla de la pàgina web -o mitjà electrònic similar– on conste una referència al projecte subvencionat i al nom del programa.



– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte, d'una grandària mínima A3, en un lloc ben visible per al públic.

En cas que la present convocatòria siga cofinançada per la Unió Europea a través d'un Programa Operatiu diferent de l'esmentat, l'IVACE requerirà a l'entitat beneficiària la consignació dels esments específics que procedisquen perquè així ho faça constar en els documents i suports a dalt indicats en relació a les obligacions d'informació i publicitat.

L'IVACE podrà sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguen prou acreditades en la memòria.

g) L'empresa beneficiària haurà d'acreditar de manera fefaent que es troba al corrent de les seues obligacions mediambientals mitjançant l'aportació de la certificació ISO14001 o EMAS que acredite el compliment la normativa mediambiental que li siga aplicable, o en defecte d'això, de la corresponent llicència d'obertura o autorització per a l'inici d'activitat, tramitada de conformitat amb l'instrument d'intervenció administrativa ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat en les instal·lacions en les quals haja executat el projecte; aquesta obligació es farà extensiva a la de la seua seu social en cas que aquesta no coincidisca amb el domicili d'execució del projecte. Per a més informació, podrà consultar-se en les instruccions disponibles en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, apartat de Documentació annexa de la sol·licitud del programa.

En cas que ja obre en poder de l'IVACE i estiga vigent, tan sols s'haurà de presentar una declaració sobre aquest tema.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte que és objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. En cap cas, no es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si fa el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la idoneïtat del seu reintegrament.

3. Es delega en el cap de l'àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi d'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació del mateix i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE farà el pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en la present resolució serà de 2.439.900 euros amb càrrec a la línia pressupostària S8072000, Suport als Plans d'Internacionalització de les pime de la Comunitat Valenciana, previst en la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a 2021.

En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que escaiga, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits, s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria, que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



2. Les ajudes podran comptar amb finançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, a càrrec al Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana 2014-2020 dins de l'Eix Prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les pimes», o del Programa Operatiu de la Comunitat Valenciana 2021-2027, en tots dos casos amb el percentatge de cofinançament que a cada moment es determine.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que es disposa en el preàmbul l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, seran aplicable les disposicions següents:

– Reglament delegat (UE) núm. 480/2014 de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, en allò que fa referència a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les actuacions i el sistema per al registre i emmagatzematge de dades.

– Qualsevol altra normativa que per la matèria li fos aplicable.



Article 14. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite.:

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la informació següent:

– Contractes subscrits amb una administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis subscrits amb l'administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau, en l'adreça web: https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/inicio.aspx, i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Habilitació normativa

Es delega en la persona titular de la Direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant el president de l'IVACE, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 9 de febrer de 2021.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web