Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021. [2020/4037]

(DOGV núm. 8826 de 03.06.2020) Ref. Base de dades 004086/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: educació, malaltia infecciosa, política sanitària, salut pública



L'Organització Mundial de la Salut va elevar el passat 11 de març de 2020 la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19 a pandèmia internacional. La rapidesa en l'evolució dels fets, a escala nacional i internacional, ha requerit l'adopció de mesures immediates i eficaces per a fer front a aquesta conjuntura. Les circumstàncies extraordinàries que concorren han constituït, sens dubte, una crisi sanitària sense precedents i d'enorme magnitud, tant pel molt elevat nombre de ciutadans afectats com per l'extraordinari risc per als seus drets.

De conformitat amb l'article 9 del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 67 de 14 de març de 2020), se suspén l'activitat educativa presencial en tots els centres i etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament contemplats en l'article 3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, inclòs l'ensenyament universitari, així com qualssevol altres activitats educatives o de formació impartides en altres centres públics o privats.

En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per Decret 32/2020, de 13 de març, del Consell, es disposen mesures extraordinàries de gestió sanitària en salvaguarda de la salut pública a causa de la pandèmia per coronavirus SARS-CoV (Covid-19) (DOGV núm. 8762 / 14.03.2020), així en la seua disposició final primera habilita la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat a dictar les instruccions que siguen necessàries per al seu desplegament i aplicació.

La Resolució de 23 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda el tancament de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, com a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 (DOGV núm. 8770/ 24.03.2020), acorda amb caràcter transitori la mesura excepcional consistent en el tancament, des del mateix dia de la seua publicació, de tots els centres educatius fins a una altra ordre, sense perjudici que els equips directius estiguen a la disposició dels requeriments que els faça l'Administració per a fer les tasques específiques que se'ls indiquen i que, al seu torn, tot el personal del centre estarà a la disposició de l'equip directiu de manera que l'atenció a l'alumnat i a les seues famílies estiga garantida i es puguen dur a terme les activitats educatives de manera no presencial.

No obstant això, des de l'Administració educativa, amb la col·laboració de tota la comunitat educativa, s'han centrat tots els esforços per a poder continuar una modalitat educativa a distància amb l'objectiu de poder garantir el servei educatiu.

Ateses les necessitats immediates, i en el marc de les mesures administratives i de contenció fixades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, cal adaptar els mecanismes necessaris per a la preparació i la posada en marxa del pròxim curs escolar, l'inici i el funcionament del qual ha de ser garantit per l'Administració educativa en condicions d'absoluta normalitat.

L'admissió i matriculació de l'alumnat per al curs 2020-2021 constitueix la base de la prestació del servei educatiu, que ha de garantir el dret a l'educació, assegurar un procediment d'accés al sistema educatiu amb la major transparència, eficàcia i eficiència possible, i garantir l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre per part de les persones interessades.



El Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 (DOGV de 6 d'abril de 2020), estableix diferents mesures que han de tindre's en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional per al curs 2020-2021.

Així, el procediment d'admissió en les etapes d'Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional per al pròxim curs 2020-2021 es tramitarà de manera electrònica, per a evitar tràmits presencials. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per a garantir l'assistència i l'accés de totes les persones sol·licitants, habilitarà punts d'atenció a l'usuari per a qui no dispose de mitjans electrònics.

A més, per a aquest curs escolar, i per raons d'interés públic, s'ha incorporat la presentació, en el moment de formular la sol·licitud d'admissió, d'una declaració responsable que substituïsca la documentació que han de presentar les persones sol·licitants per a acreditar les circumstàncies al·legades per a la seua baremació, pel fet que la situació excepcional de confinament de la població, que ha sigut motivada per l'estat d'alarma, dificulta que les famílies afectades puguen recaptar i aportar aquesta documentació.



D'altra banda, s'ajorna la implantació del Programa d'educació plurilingüe i intercultural al curs 2021-2022 per a Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Formació de Persones Adultes, i es dona continuïtat, en els centres educatius, per al curs 2020-2021, dels mateixos programes d'educació plurilingüe i intercultural que s'han aplicat durant el curs 2019-2020.



Així mateix, s'adapta la participació dels òrgans col·legiats d'escolarització, de manera excepcional per al curs 2020-2021, i s'assigna a la Inspecció d'Educació les funcions que tenen assignades, per normativa autonòmica, les comissions d'escolarització, de districtes i sectorials.



En aquest mateix sentit, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, mitjançant l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, per la qual s'estableixen el marc i les directrius d'actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, ha plasmat les directrius específiques d'actuació acordades per a les etapes d'Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional. Pel que fa al procediment d'admissió, ha assenyalat que les administracions educatives podran assignar, de manera excepcional i durant el període d'admissió i escolarització del curs 2020-2021, les funcions de supervisió del procés d'admissió d'alumnes pròpies de les comissions o òrgans de garanties d'admissió a la Inspecció d'Educació o a una altra unitat administrativa.



Els acords i directrius continguts en l'Ordre EFP/365/2020, que han sigut acordats en el si de la Conferència Sectorial d'Educació, vinculen la Comunitat Valenciana després d'haver sigut subscrits pel conseller d'Educació, Cultura i Esport.

Així mateix cal esmentar l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, que té per objecte regular el desenvolupament del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i superior, en règim presencial en modalitat d'oferta completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i en règim semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, en què es desenvolupa un únic procediment d'accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.



A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, desenvolupa la normativa bàsica estatal en matèria de cicles de Formació Professional Bàsica en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, quant al procediment d'admissió cal tindre en compte el Decret 36/2020, de 13 de març, del Consell, de modificació del Decret 135/2014, de 8 d'agost (DOGV 8774, de 30 de març), modificació que ha consistit a simplificar l'admissió en els cicles de Formació Professional Bàsica desenvolupant un únic procediment d'accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.

L'article 29 de la norma mencionada estableix que la conselleria amb competències en matèria d'educació podrà autoritzar determinats centres educatius a impartir cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a grups de persones majors de 17 anys desescolaritzats, a fi de fomentar la seua ocupabilitat.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, en el títol IV estableix el règim d'implementació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i recull altres mesures per a afavorir l'ocupació.

Al seu torn, l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, estableix el procediment d'admissió per a aquests programes.



En virtut d'això, i fent ús de les atribucions conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l'article 79 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i, d'acord amb la disposició final primera del mencionat Decret llei 2/2020, resolc:



Primer. Normativa aplicable

Per al curs 2020-2021, a més d'aquesta resolució, la normativa d'aplicació per al procediment d'admissió de l'alumnat serà:

a) El Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 (DOGV de 6 d'abril de 2020), que estableix diferents mesures que han de tindre's en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional per al curs 2020-2021.



b) L'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana.

c) El Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regula els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, modificat pel Decret 36/2020, de 13 de març, del Consell.



d) L'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

e) La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.



Segon. Participació en el procés d'admissió

1. La participació en el procés d'admissió es realitzarà en les dates i els terminis que s'establisquen mitjançant resolució de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació per al curs acadèmic 2020-2021.

2. La participació en el procés d'admissió es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica mitjançant el procediment descrit en l'apartat sisé d'aquesta resolució.

3. En tant que el procediment d'admissió per al curs 2020-2021 es tramita íntegrament de manera telemàtica, queden sense efecte els models de sol·licitud, llistats, etc. que figuren com a annexos a la normativa relativa al procediment d'admissió descrita en l'apartat primer d'aquesta resolució. El format vàlid i oficial de tota la documentació serà únicament el que estiga disponible en l'espai habilitat per a l'admissió de l'alumnat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i el que es genere a través de l'aplicació de gestió ITACA.



Tercer. Requisits d'accés

1. Els participants que desitgen accedir a cicles de grau mitjà o de grau superior hauran de complir els requisits d'accés establits en l'article 5 de l'Ordre 18/2016.

2. L'accés als cicles de Formació Professional Bàsica s'estableix en l'article 3 del Decret 135/2014, i s'hauran de complir els requisits assenyalats en l'article 15.1 del Reial decret 127/2014 de 28 de febrer, entre els quals s'estableix el requisit d'haver cursat el segon curs d'Educació Secundària Obligatòria.



Els centres docents expediran les propostes de l'equip educatiu per a aquells alumnes escolaritzats que sol·liciten plaça de cicles de Formació Professional Bàsica, aquest informe sobre la proposta de l'equip educatiu s'haurà de presentar, sempre que es requerisca segons el que s'estableix en l'apartat quart d'aquesta resolució, en el centre docent sol·licitat. No obstant això, aquest informe de l'equip educatiu haurà de ser aportat per l'alumnat en el moment de la matrícula.

3. En el cas dels cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, a més dels requisits generals per a ser beneficiari o beneficiària del Sistema Nacional d'Ocupació Juvenil, s'exigirà tindre almenys 17 anys d'edat l'any natural en el qual sol·licita aquest ensenyament, acreditar que no posseeixen cap títol de Formació Professional o qualsevol altre títol que acredite la finalització d'estudis secundaris complets i trobar-se desescolaritzat o desescolaritzada i sense ocupació. L'acreditació referida en aquest punt, haurà de ser entregada en el moment de la matrícula.



4. Quant als requisits d'accés als programes formatius de qualificació bàsica s'aplicarà el que s'estableix en l'article 4 de l'Ordre 73/2014.



Quart. Requisit acadèmic i documentació acreditativa d'esportista d'elit o diversitat funcional

1. A causa de la situació creada per la Covid-19 i amb la finalitat d'evitar desplaçaments als centres docents sol·licitats, aquesta conselleria ha establit un procediment perquè siga el mateix centre el que puga obtindre i gravar el requisit acadèmic, així en el procediment d'admissió a cicles formatius de grau mitjà o grau superior, s'estableix que:

a) No és necessari que aporten presencialment el requisit acadèmic al centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció d'accés directe i es troben en una d'aquestes situacions:

- Obtinguen en el curs 2019-2020 la titulació de Graduat en ESO, Titulat en Formació Professional Bàsica, Tècnic de grau mitjà, i els que han obtingut el títol de Batxillerat o de Tècnic Superior de Formació Professional en la fase ordinària.

- Ja haurien obtingut qualsevol de les titulacions anteriors en centres públics o privats concertats en algun dels cursos següents: 2016-2017, 2017-2018 o 2018-2019.

b) No és necessari que aporten presencialment el requisit acadèmic al centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció de prova d'accés i s'hagen examinat d'aquesta prova en el present any en el mateix centre que haja sol·licitat en primera opció.

c) Hauran d'aportar presencialment al centre docent sol·licitat en primera opció, en les dates que s'indiquen, aquelles persones que no es troben entre els casos de l'apartat a) o b), és a dir, qui:

- Va obtindre el títol fora de la Comunitat Valenciana o en un centre de Formació Professional d'Adults (FPA)

- Accedisca amb el títol de l'ESO després de cursar un cicle de Formació Professional Bàsica.

- Desitge canviar de via d'accés respecte a la inicialment marcada en la sol·licitud.

- Siga alumne o alumna i sol·licite accedir a segon curs d'un cicle de Formació Professional Bàsica

- Accedisca per altres vies.

- Accedisca mitjançant la prova d'accés i aquesta l'ha realitzada en un centre diferent del sol·licitat en primera opció.

- Obtinga la titulació de Batxillerat o de Tècnic Superior de Formació Professional en la fase extraordinària de juliol

- Haja obtingut la titulació necessària per a l'accés directe en cursos anteriors als indicats en l'apartat a)



2. En el cas que hi haja reclamacions en l'adjudicació de les places per reserva, bé per diversitat funcional bé per esportista d'elit, la direcció del centre o la inspecció educativa podrà reclamar, a les persones afectades i dins dels terminis establits, la documentació necessària per a la resolució d'aquesta reclamació.



Cinqué. Vacants

1. La publicació de les vacants disponibles en cada centre es podrà consultar en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. Les vacants que s'oferisquen quedaran condicionades a les possibles baixes en els centres i als resultats de l'avaluació, moment en què es coneixerà el nombre exacte d'alumnat que promociona.

3. En els ensenyaments de cicles formatius de grau mitjà i grau superior, els centres docents oferiran com a vacants totes les places excepte aquelles que queden ocupades per l'alumnat repetidor, així com les reservades a persones amb diversitat funcional i esportistes d'elit, en el cas dels cicles formatius de grau mitjà i grau superior, i les reservades a persones amb diversitat funcional en el cas dels cicles de Formació Professional Bàsica i aquells cicles dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

4. Així mateix, en la distribució de les vacants dels cicles de grau mitjà i grau superior es tindrà en compte el que s'estableix en els articles 6 i 7 de l'Ordre 18/2016, en els quals s'estableix els cossos de places i criteris de prioritat, en els cicles de Formació Professional Bàsica i aquells dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, s'haurà d'ajustar al que es disposa en l'article 6 del Decret 135/2014, mentre que en la distribució de les vacants dels programes formatius de qualificació bàsica s'establirà la prioritat assenyalada en l'article 6 de l'Ordre 73/2014.

5. En l'adjudicació de les places vacants produïdes per renúncia o altres causes degudament justificades en els cicles de grau mitjà i superior, així com en els cicles de Formació Professional Bàsica, es tindrà en compte en primer lloc les llistes d'espera, i la seua distribució es realitzarà en dues fases, en la primera de les quals només podran accedir aquelles persones que hagen participat en el procés d'admissió, mentre que en la segona fase podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que complisca els requisits d'accés.

6. Els llistats seran generats de manera automàtica per l'aplicació de gestió ITACA i no podran contindre dades protegides de l'alumnat participant en el procés d'admissió. Estaran a la disposició de les persones interessades, si les circumstàncies ho permeten, en els taulers d'anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.



7. L'alumnat al qual s'haja adjudicat una vacant haurà de formalitzar la matrícula en el termini que s'establisca en la resolució en la qual es determine el calendari d'admissió del curs 2020-2021.



Sisé. Tramitació electrònica del procediment d'admissió

1. El procediment d'admissió per al curs 2020-2021 es tramitarà de manera electrònica, tal com estableix l'article 5 del Decret llei 2/2020.

Les persones interessades hauran d'accedir a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, segons l'ensenyament que corresponga.

Haurà de presentar la sol·licitud el pare, mare o tutor/a legal de l'alumne o alumna per al/la qual se sol·licita plaça escolar, llevat que aquest/a siga major d'edat.

2. Per a poder realitzar la sol·licitud és necessari obtindre la “clau d'admissió”, amb la verificació prèvia de la identitat de la persona sol·licitant. La clau d'admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya. Aquesta “clau d'admissió” serà única per a cada convocatòria i sol·licitud d'admissió.



3. La “clau d'admissió” es podrà obtindre mitjançant algun dels sistemes de verificació d'identitat següents:

a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:

- Número de DNI

- Número de suport (identificat com a IDESP en els models antics)

- Data de naixement

- Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant del Ministeri de l'Interior



b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d'estrangers o permís de residència, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:

- NIE

- Número de suport (identificat com a IXESP en els models antics de NIE)

- Data de naixement

- Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant del Ministeri de l'Interior

c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:

- NIE

- Número del certificat precedit de la lletra C

- Data de naixement

- Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant del Ministeri de l'Interior

d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d'identitat previst en l'article 5.6 del Decret llei 2/2020, de 3 d'abril.

e) Les persones sol·licitants que únicament disposen com a document d'identificació el passaport o qualsevol altre document acceptat en el procediment d'admissió diferent del DNI o NIE, hauran d'acudir a qualsevol centre docent públic o privat concertat de la Comunitat Valenciana que impartisca els ensenyaments a què es refereix la present resolució, que siga habilitat com a punt d'atenció als usuaris, sempre que les condicions sanitàries ho permeten.

f) Les persones sol·licitants que no tinguen possibilitat d'accés a mitjans electrònics, hauran d'acudir a qualsevol centre docent públic o privat concertat de la Comunitat Valenciana que impartisca els ensenyaments a què es refereix la present resolució, que siga habilitat com a punt d'atenció als usuaris, sempre que les condicions sanitàries ho permeten.

4. Tots els centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartisquen els ensenyaments a què es refereix la present resolució, sempre que les condicions sanitàries ho permeten, seran centres d'atenció als usuaris. En aquests punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una “clau d'admissió” que permetrà, als col·lectius mencionats en l'apartat e) i f) anteriors, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de sol·licitants.

En funció de la normativa vigent, en cada cas, s'adoptaran les mesures sanitàries i de seguretat necessàries enfront de la COVID-19, tant per al personal treballador com per a les persones sol·licitants.



5. La “clau d'admissió” haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari.



Seté. Model de sol·licitud

1. El model de sol·licitud per a cada ensenyament, al qual s'accedirà des de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, una vegada obtinguda la “clau d'admissió”, inclourà els apartats següents:

a) Identificació de l'alumne o alumna per al/la qual se sol·licita plaça.



b) Identificació de la persona sol·licitant.

Figurarà com a signant de la sol·licitud l'alumne/a sol·licitant i en el cas dels menors d'edat o persones amb diversitat funcional, sempre que hagen d'exercitar els seus drets mitjançant un/a representant legal (pare/mare/tutor/a) serà la mare/pare, tutor/a o persona que els representa legalment. En tots dos casos han de constar les dades personals de la persona signant de la sol·licitud.

c) En els casos que es produïsca l'existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'hauran de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte.

Quan es marque la casella d'existència de no convivència s'hauran de consignar les dades i la signatura del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona sol·licitant en el moment de formalització de la matrícula.

d) Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d'admissió.

e) Nivell educatiu sol·licitat

f) Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s'ajusten a la realitat.

g) Centres sol·licitats, fins a un màxim de cinc, ordenats segons criteri de preferència, en el cas de sol·licituds d'admissió als ensenyaments de Formació Professional presencial; en el cas de sol·licituds en règim semipresencial o a distància, es podrà sol·licitar un màxim de 50 mòduls professionals.

h) Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d'admissió.

2. La declaració responsable a què es fa referència en l'apartat f) del punt anterior substitueix l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades en el moment de formular la sol·licitud, sense perjudici de la posterior acreditació i comprovació en el moment en què la situació sanitària ho permeta.

Després de la publicació dels llistats provisionals i definitius, la direcció dels centres públics, la titularitat dels centres privats concertats i la Inspecció d'Educació estan facultats per a recaptar de les persones sol·licitants la documentació que estimen necessària per a la justificació de les situacions o circumstàncies al·legades, així com per a sol·licitar als òrgans administratius competents les actuacions necessàries per a la seua verificació.

La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.



3. Cada persona participant només podrà presentar electrònicament una sol·licitud per ensenyament i modalitat (presencial, semipresencial), la sol·licitud estarà associada a la “clau d'admissió” que també serà única. Aquesta sol·licitud podrà ser emplenada en més d'una ocasió durant el període en què estiga operativa l'aplicació per a formular sol·licituds d'admissió. En aquest cas es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.



Huité. Aplicació informàtica

1. Per a la gestió del procediment d'admissió de l'alumnat, els centres docents utilitzaran el sistema d'informació ITACA de gestió acadèmica i administrativa dels centres educatius de la Comunitat Valenciana.

2. Aquesta eina ha de ser utilitzada per tots els centres públics i privats concertats que, en aplicació de la normativa vigent, estiguen obligats a dur a terme el procés reglat per a admetre l'alumnat en els seus centres.

3. Una vegada acabat el període de presentació de sol·licituds d'admissió, tots els centres hauran d'importar-les electrònicament a través d'ITACA i hauran d'introduir els RA dels participants d'accés directe que consten en el sistema. En aquest moment, les persones sol·licitants rebran, en el correu electrònic indicat en la sol·licitud, la confirmació de la seua participació en el procés d'admissió. És preceptiu per a totes les direccions de centres públics i titularitats de centres privats concertats la realització d'aquesta importació.

4. Una setmana abans de la finalització del termini de presentació de RA aquelles persones que hagen participat en el procediment d'admissió i no tinguen gravat en la seua sol·licitud el RA, bé perquè havien de presentar-lo de manera presencial, bé perquè no ha sigut possible obtindre'l del sistema, rebran un correu informatiu perquè puguen tramitar-ne la presentació presencial.



Nové. Comissions sectorials

Tal com s'estableix en l'article 3 del Decret llei 2/2020, per al curs 2020-2021, i en l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, del Ministeri d'Educació i Formació Professional, relatiu al procediment d'admissió, seran aplicable els aspectes següents:

Respecte a les funcions atribuïdes a les comissions d'escolarització, de districte i sectorials, serà la Inspecció General d'Educació, en col·laboració amb les inspeccions territorials d'Educació, amb els serveis competents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i amb el suport dels ajuntaments, assumirà en el procediment d'admissió de l'alumnat per al curs 2020-2021 les funcions atribuïdes a les comissions d'escolarització, de districte i sectorials.



Desé. Desempat

Per al curs 2020-2021, els empats en la valoració de les sol·licituds es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms dels sol·licitants, aquest ordre es fixarà a partir de la lletra determinada en el sorteig que celebre la conselleria competent en matèria de funció pública per a establir l'ordre d'intervenció dels aspirants en totes les proves selectives que tinguen lloc durant l'any natural. Si en el moment de dictar la resolució en què es fixa el calendari d'admissió no s'ha publicat el resultat del sorteig en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, s'aplicarà el resultat de l'últim sorteig publicat.



Onzé. Publicació resultats

1. S'habilitarà dins de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'apartat “Admissió d'alumnat”, un sistema individualitzat de consulta del resultat del procediment en què constaran les dades relatives als requisits i criteris de prioritat.

2. Per al curs 2020-2021, la publicació de les llistes provisionals i definitives s'ajustarà als models oficials generats per l'aplicació informàtica. Aquestes llistes estaran a la disposició de les persones interessades, si les circumstàncies ho permeten, en els taulers d'anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.

3. La formulació de reclamacions al resultat provisional i definitiu d'admissió de l'alumnat es realitzarà per mitjans electrònics, en els terminis i formes que s'indiquen en la resolució del calendari d'admissió de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació.



4. Per a la formulació d'aquestes reclamacions s'haurà d'accedir a l'aplicació informàtica a través de la qual es va generar i va presentar la sol·licitud, mitjançant la “Clau d'Admissió”.



Dotzé. Formalització de la matrícula

1. L'alumnat admés en el procediment d'admissió regulat a aquest efecte haurà de formalitzar la matrícula en les dates establides en la resolució de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació per al curs escolar 2020-2021.

2. El centre al qual s'incorpore nou alumnat com a resultat del procediment d'admissió sol·licitarà a l'alumnat o els seus representants legals la verificació dels documents o situacions al·legades per aquest.

3. En el moment de formalització de la matrícula, en cas que s'haja marcat la casella d'existència de no convivència dels progenitors, s'haurà d'aportar la signatura del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

En tot cas, s'actuarà conforme al que es disposa en l'apartat cinqué, admissió i matriculació, i sisé, baixa i canvi de centre, de la resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a la seua aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant de diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues.

4. La persona participant que en el moment de la matrícula no puga aportar tota la documentació requerida, podrà efectuar la matrícula condicionada al posterior lliurament de la documentació esmentada; a més, haurà de fer efectiu en el moment de la matrícula el pagament de les taxes per serveis administratius derivats de l'activitat acadèmica de nivell no universitari. Si en el termini d'una setmana no es fa efectiu el lliurament de la documentació requerida perdrà la plaça adjudicada, passant a la llista d'espera si n'hi haguera.

5. L'alumnat estranger menor o major de 18 anys, per a formalitzar la matrícula, podrà acreditar la seua identitat mitjançant qualsevol dels documents següents: targeta d'identitat d'estranger o NIE, visat d'estudis, passaport o document expedit pel seu país d'origen que n'acredite la identitat.



6. Les dades relatives a l'alumnat matriculat hauran d'estar introduïdes completament per part dels centres educatius abans del 8 d'octubre de 2020, per a això utilitzaran l'aplicació informàtica ITACA.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o plantejar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 1 de juny de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web