Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de març de 2018, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual s'estableix el calendari i el procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics no universitaris; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigits a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2018-2019. [2018/3470]

(DOGV núm. 8269 de 09.04.2018) Ref. Base de dades 003491/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament











L'Ordre 18/2016, d'1 de juny de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, en l'article 9 indica que en el primer trimestre de l'any natural, la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'educació dictarà resolució en la qual es determine el calendari de les successives fases del procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat per als cicles formatius de grau mitjà i superior en els centres públics i privats amb ensenyaments concertats.

A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en l'article 3.4, estableix que el calendari d'admissió s'adequarà a l'establit cada curs per a la Formació Professional Específica.

L'article 29 de la norma esmentada estableix que la conselleria amb competències en matèria d'educació podrà autoritzar a determinats centres educatius a impartir cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a grups de persones majors de 17 anys desescolaritzats, a fi de fomentar la seua ocupabilitat.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, en el seu títol IV estableix el règim d'implantació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i recull altres mesures per a afavorir l'ocupació.

El Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que es regula en el capítol I del títol IV anteriorment esmentat, té com a finalitat principal que el col·lectiu de joves no ocupats ni integrats en els sistemes d'educació o formació i que siguen majors de 16 anys i menors de 25, o menors de 30 anys en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, puguen rebre una oferta d'ocupació, educació contínua, formació d'aprenent o període de pràctiques després d'acabar l'educació formal o quedar aturades.

La disposició final dotzena de la Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, augmentant el col·lectiu potencial de beneficiaris del Sistema Nacional de Garantia Juvenil al ampliar l'edat dels beneficiaris als menors de 30 anys d'edat.

El Reial decret llei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en l'article 1 del capítol I, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.



En compliment dels objectius del Pla d'Ocupació Juvenil, en concret l'ocupabilitat, l'article 106 de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, desenvolupa els programes de segona oportunitat, dirigits a aquells joves que van abandonar de forma prematura els estudis, o qualssevol altra causa de caràcter similar.

Al seu torn, l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en l'article 5.1, disposa que el calendari d'admissió del seu alumnat es fixarà cada curs d'acord amb el que es disposa per a la Formació Professional Reglada.

D'acord amb aquest marc normatiu, és necessari i oportú establir, per al curs 2018-2019, el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics en els quals s'impartisquen els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, així com en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics. Aquesta resolució també estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en ensenyaments de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigides a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil.

En virtut del que s'ha exposat i fent ús de les atribucions conferides per l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 6 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aquesta secretaria autonòmica emet la resolució següent:





DISPOSICIONS GENERALS



Primer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica per al curs acadèmic 2018-2019 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex I d'aquesta resolució.





Segon. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior per al curs acadèmic 2018-2019 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex II d'aquesta resolució.



Tercer. Llista d'espera

La llista d'espera esmentada en l'article 10.2.12 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, romandrà vigent fins al 10 d'octubre de 2018.

Els alumnes que estant en llista d'espera no acudisquen a les convocatòries dels centres per a l'adjudicació de vacants, quedaran exclosos de la dita llista fins a la finalització de la mateixa.

Posteriorment podran accedir a les possibles convocatòries de vacants que pogueren originar-se.



Quart. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2018-2019 s'estableix en l'annex III a aquesta resolució.



Disposicions específiques del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat



Cinqué. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat



El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat per al curs 2018-2019 és el que s'estableix en l'annex IV d'aquesta resolució.



Sisé. Autorització a centres

La relació dels instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics de Formació Professional autoritzats a impartir cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat, es publicarà en la conselleria competent en matèria d'Educació en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.

Seté. Orientació dels centres

S'habilitaran els mitjans necessaris en els centres educatius autoritzats, amb la finalitat de prestar l'assessorament necessari a les persones interessades en la matrícula en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat, especialment la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.



Huité. Requisits d'accés

1. Els requisits generals per a ser beneficiari/ària del Sistema Nacional d'Ocupació Juvenil són els següents:

a) Tindre nacionalitat espanyola o ser ciutadans/es de la Unió Europea o dels estats que formen part de l'Acord sobre l'espai Econòmic Europeu o Suïssa que es troben a Espanya en exercici de la lliure circulació i residència. També es podran inscriure les persones estrangeres titulars d'una autorització per a residir en territori espanyol que habilite per a treballar.

b) Estar empadronats/ades en qualsevol localitat del territori espanyol.

c) Tindre més de 16 anys i menys de 25, o menys de 30 anys, en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, en el moment de sol·licitar la inscripció en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, o tindre més de 25 anys i menys de 30 quan, en el moment de sol·licitar la inscripció en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, la taxa de desocupació d'aquest col·lectiu siga igual o superior al 20 per cent, segons l'enquesta de població activa corresponent a l'últim trimestre de l'any.

d) Estar inscrits/es en el registre del Sistema de Garantia Juvenil.

e) No haver treballat en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

f) No haver rebut accions educatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

g) No haver rebut accions formatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

h) Presentar una declaració expressa de tindre interés a participar en el Sistema de Garantia Juvenil adquirint un compromís de participació activa en les actuacions que es desenvolupen en el marc de la garantia juvenil. En el cas de les persones demandants d'ocupació bastarà amb la seua inscripció en els serveis públics d'ocupació.

2. Requisits específics d'accés a cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones majors de 17 anys desescolaritzades.



A més dels requisits mínims exigits en el punt 1 d'aquest apartat, per a ser beneficiari/ària d'aquesta actuació s'exigirà tindre almenys 18 anys d'edat l'any natural en el qual sol·licita la Formació Professional Bàsica, acreditar que no posseeixen cap títol de Formació Professional o qualsevol altre títol que acredite la finalització d'estudis secundaris complets i trobar-se actualment desescolaritzat/ada i sense ocupació.





Nové. Criteris de prioritat

La prioritat en l'admissió als cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat es resoldrà mitjançant l'establit en la resolució de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, que determinarà la lletra per a fixar l'ordre d'actuació dels aspirants a totes les proves selectives que se celebren durant l'any en curs. En el cas que a l'inici del procediment d'admissió no s'haguera publicat aquesta resolució, serà aplicable la lletra «B» establida per Resolució de 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017)



Desé. Reserva de places

En relació a la reserva de places en l'admissió en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat s'atendrà al que es disposa en la normativa vigent.

En el procediment d'admissió es reservarà un 5 per cent del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, i en cap cas la reserva serà inferior a una vacant.



Onzé. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula

1. Sol·licitud

1.1. La sol·licitud d'admissió es realitzarà en el model oficial que figura com a annex V d'aquesta resolució.

1.2. Amb la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:

– Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant: s'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en el qual figuren les dades personals i la data de naixement de la persona sol·licitant.

– Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil. Per a donar-se d'alta se seguirà el procediment indicat en l'apartat dotzé d'aquesta resolució. Els instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics d'FP en els quals s'oferisquen cicles formatius d'FP Bàsica segona oportunitat facilitaran la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

1.3. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud segons el procediment establit a aquest efecte per la conselleria competent en matèria d'educació, i es farà lliurament d'una còpia signada d'aquesta sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció junt amb la documentació assenyalada en el punt 1.2 d'aquest apartat.

Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud d'admissió a cicles de Formació Professional Bàsica respecte dels cicles formatius autoritzats. En aquesta es relacionaran, per ordre de prioritat, fins a un màxim de 5 opcions corresponents a un màxim de cinc cicles de Formació Professional Bàsica, en els centres educatius que tinguen autoritzats aquests ensenyaments.

1.4. Quan es presente més d'una sol·licitud o es constate falsedat en les dades o documentació aportada, totes les sol·licituds seran excloses del procediment d'admissió. Tot això sense perjudici de l'exigència de responsabilitats que, sobre aquest tema, es pogueren derivar.

En cas de no aportar la documentació que constituïsca requisit d'accés en el termini establit a aquest efecte, la sol·licitud quedarà exclosa.

1.5. El tractament de les dades personals obtingudes en el procediment d'admissió s'ajustarà a l'establit en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.



2. Admissió

L'adreça del centre educatiu publicarà els llistats provisionals i definitius d'admesos i exclosos conforme a l'indicat en el calendari establit en l'annex IV.

3. Matrícula

3.1. Després del procediment d'admissió l'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el termini establit en l'annex IV.

3.2. Si l'alumnat admés no formalitzara matrícula en el termini indicat, s'entendrà que renuncia a la plaça escolar i la seua plaça es considerarà vacant per renúncia.

3.3. Acabat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat de l'alumnat que, estant en la llista d'admesos, no la hi haguera formalitzada.

3.4. L'alumnat que no haguera obtingut plaça escolar en l'opció sol·licitada en el procediment d'admissió, podrà sol·licitar matrícula en les places vacants que s'hagueren produït.



Dotzé. Procediment per a donar-se d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil

1. Per a ser beneficiari/ària de la garantia juvenil s'han de complir els requisits establits i estar donat d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

2. L'alta es realitzarà a través de la pàgina del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

http://www.empleo.gob.es/es/garantiajuvenil/accesojovenes.html

3. L'alta es pot realitzar de diferents maneres:

3.1. Accés al registre amb DNI electrònic o certificat: la forma més senzilla i ràpida d'accedir al registre és a través de DNI electrònic, certificat electrònic reconegut o altres mitjans que s'establisquen normativament i que s'habilitaran per a la seua ocupació per part de les persones usuàries.

3.2. Accés de forma assistida: en el cas que no es dispose de DNI electrònic o certificat digital la sol·licitud d'inscripció es pot realitzar amb l'ajuda de personal especialitzat a través de:

– Oficina de les cambres de comerç únicament presentant el DNI. En aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada de forma gratuïta un certificat digital, que podrà utilitzar també per a futures gestions, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.

– Centres i serveis de la Xarxa SIJ (Serveis d'Informació Juvenil), únicament presentant el DNI. En coordinació amb INJUVE en aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada el codi d'activació per a l'accés al sistema a través d'usuari i contrasenya, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.



3.3. Accés a través del Sistema Cl@ve: es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

3.4. Accés amb usuari i contrasenya: les persones interessats a iniciar la inscripció telemàtica que no disposen d'identificació electrònica podran sol·licitar el seu usuari i contrasenya emplenant un formulari i lliurant-lo en qualsevol de les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Després de lliurar l'imprés, la persona interessada rebrà per correu electrònic la comunicació del seu codi d'activació que haurà d'introduir en l'enllaç «activar usuari» situat en la pàgina d'accés al sistema per a obtindre la seua contrasenya.

3.5. Altres formes d'accés: la inscripció s'ha de realitzar per via telemàtica en tots els casos amb l'excepció d'aquelles persones que es troben en risc d'exclusió social que compten amb el certificat que ho acredite i/o discapacitat reconeguda. Aquestes persones es podran inscriure mitjançant la presentació d'un formulari, en les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat i de les comunitats autònomes i de les entitats establides en la llei reguladora del procediment administratiu comú, com són:

– En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

– En qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.



Tretzé. Documentació necessària per a la matrícula

Per a la formalització de la matrícula l'alumnat admés, tant els espanyols com els estrangers residents, hauran de presentar, en el centre educatiu en el qual hagen obtingut plaça, la documentació al fet que es refereix l'article 54 de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat

1. Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant.

S'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en el qual figuren les dades personals i la data de naixement de la persona sol·licitant (inclòs en sol·licitud admissió).

2. Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil (inclòs en sol·licitud admissió).

3. En el moment d'efectuar la matrícula, o amb anterioritat a l'inici del curs escolar, l'alumnat o els seus representants legals hauran de presentar l'informe de Salut Escolar publicat per Ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, modificada per l'Ordre 6/2016, de 4 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es modifica l'Ordre de 27, de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'estableix l'informe de Salut Escolar, com a document sanitari d'utilització obligatòria per a l'accés a un centre escolar o per a l'inici d'etapa educativa.

Aquest document es facilitarà en els centres sanitaris i serà emplenat gratuïtament pel facultatiu que tinga al seu càrrec el control sanitari de l'alumne/a, sense perjudici del lliure exercici professional.

4. L'alumnat major d'edat estarà exempt de presentar aquest document.

5. Acreditació de la discapacitat de la persona sol·licitant: certificació del dictamen emés per l'òrgan competent.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació o interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a contar des de l'endemà de la seua publicació, conforme a l'establit en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Catorzé. Matrícula en oferta parcial A en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior

Una vegada acabades les fases establides en el calendari d'admissió als cicles formatius de grau mitjà i grau superior, i després de la gestió de les llistes d'espera i de l'adjudicació de les places que sobren, en aquells casos en els quals l'alumnat matriculat en el grup no cobrisca el total de places autoritzades en determinats mòduls professionals i a l'empara de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana i s'estableix el procediment d'admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats (DOGV 5807, 16.07.2008), els centres educatius podran oferir les places vacants d'aquests mòduls mitjançant una oferta d'ensenyament parcial en opció A, enfocada a determinats col·lectius necessitats de requalificació o reciclatge professional, tal com es recull en l'article 42 del Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu.

1. Podran optar a la matriculació en oferta parcial A aquelles persones que tinguen, almenys, 18 anys complits l'any natural en el qual efectue la matrícula i, en els casos de mòduls corresponents a cicles formatius de grau mitjà, també podran accedir les persones que tinguen almenys 16 anys complits l'any natural en el qual s'efectue la matrícula amb contracte laboral que no els permeta acudir als centres educatius en règim ordinari, o siguen esportistes d'alt rendiment.



2. Les persones que opten a l'oferta parcial hauran de complir algun dels requisits d'accés previstos en l'article 5 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, sense que se li puga oferir mòduls professionals no associats a unitats de competència.

3. En el cas en el qual la demanda fora superior al nombre de places oferides, l'adjudicació d'aquestes es realitzarà segons l'indicat en l'article 6 de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOGV 5807, 16.07.2008).



València, 29 de març de 2018.– El secretari autonòmic d'Educació i Investigació: Miguel Soler Gracia.







ANNEX I

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica



Aquest procés d'admissió afecta a tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional Bàsica, tant a públics com a privats amb cicles sostinguts amb fons públics.



1. Procés ordinari d'admissió de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica.

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 17 d'abril.

1.2. Introducció, a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics, de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessaris per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 12 al 20 d'abril.

1.3. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat:18 de maig. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.



1.4. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica i de la documentació corresponent, en el centre de primera opció: del 18 al 31 de maig tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado

1.5. Comprovació de duplicitats: del 5 al 7 de juny.

1.6. Els centres expediran consell orientador en el supòsit d'alumnes escolaritzats en centres educatius que sol·liciten plaça de cicles formatius de Formació Professional Bàsica: fins al 12 de juny.

1.7. Presentació de l'informe del consell orientador, si correspon: fins al 13 de juny.

1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 14 de juny.

1.9. Presentació de reclamacions davant l'adreça del centre i les persones titulars dels centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics: del 14 fins al 18 de juny.

1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 26 de juny

1.11. Presentació d'al·legacions de forma telemàtica davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado: del 26 fins al 28 de juny.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 3 juliol. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics podrà interposar davant les llistes definitives d'admesos, reclamació davant la direcció territorial corresponent segons el que estableix l'article 12.2 del Decret 135/2014, per a la Formació Professional Bàsica, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado: fins al 28 de juny. La resolució d'aquestes reclamacions es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud fins al 3 juliol.

1.13. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 28 de juny al 4 de juliol.

1.14. Termini de formalització de la matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o altres circumstàncies, per a l'alumnat que ha participat en el procés ordinari d'admissió: el 5 i 6 de juliol, tenint en compte que:

a) el centre publicarà en el tauler d'anuncis el llistat de vacants en cicles de Formació Professional Bàsica, i indicarà si tenen llista d'espera.

b) els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, bé en acte públic, bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme a l'establit en el Decret 135/2014.



c) a les places vacants restants dels cicles sense llista d'espera, podrà accedir qualsevol persona interessada que haja participat en el procés d'admissió, sempre que complisca els requisits d'accés, i s'assignaran per ordre d'arribada.



2. Procés extraordinari d'admissió de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica.

2.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessaris per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 5 al 10 juliol.

2.2. Publicació de vacants: 12 de juliol. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.

2.3. Presentació de sol·licituds d'admissió amb requisit acadèmic: del 12 al 17 de juliol. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.

2.4. Comprovació de duplicitats: el 18 de juliol.

2.5. Elaboració i publicació de llistes provisionals d'admesos: el 20 de juliol.

2.6. Presentació de reclamacions davant l'adreça del centre i les persones titulars dels centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics: del 20 al 24 de juliol.

2.7. Publicació de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 25 de juliol.

2.8. Presentació d'al·legacions de forma telemàtica davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado: del 25 al 27 de juliol.

2.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 30 de juliol. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics podrà interposar davant les llistes definitives d'admesos, reclamació davant la direcció territorial corresponent segons el preceptuat, en l'article 12.2 del Decret 135/2014, per a la Formació Professional Bàsica, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado: fins al 27 de juliol. La resolució d'aquestes reclamacions es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud fins al 31 juliol.

2.10. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés extraordinari: del 26 al 30 de juliol (s'utilitzaran els mateixos formularis que en el procés ordinari).

2.11. Període per a assignar les places vacants que sobren així com les que es generen per renúncia: des del 3 de setembre fins al 8 d'octubre (podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, bé en acte públic, bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme a l'establit en el Decret 135/2014.



b) Fins al 7 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.



c) Fins al 7 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes a ITACA.

d) L'11 de setembre la Direcció General de Formació Professional publicarà el llistat de vacants de cicles de Formació Professional Bàsica sense llista d'espera en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnat matriculat. Aquestes vacants s'oferiran a qualsevol persona interessada i les adjudicaran per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 28 de setembre.



e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.







ANNEX II

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional de grau mitjà i grau superior



El procés d'admissió afecta a tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional de grau mitjà i grau superior, tant públics com privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics.





1. Únic procés d'admissió de l'alumnat a cicles de Formació Professional de grau mitjà i grau superior.

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 17 d'abril.

1.2. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessaris per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 12 al 20 d'abril.

1.3. Publicació de vacants existents als centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: el 18 de maig. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.



1.4. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional i de la documentació corresponent, al centre de primera opció: del 18 al 31 de maig tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds a cicles formatius en règim presencial i en semipresencial o a distància es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.

1.5. Comprovació de duplicitats: del 5 al 8 de juny.

1.6. Termini d'expedició, per part dels centres, als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, del certificat de requisit acadèmic marcat per la normativa vigent.



a) Per a l'alumnat que al juny reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran el certificat corresponent, en el termini de dos dies hàbils, excepte els dissabtes, a contar a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar.

b) Per a l'alumnat que al juliol reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran el certificat corresponent: fins al 6 de juliol.



c) Per a l'alumnat de prova d'accés, els centres expediran la certificació de complir el requisit acadèmic per haver aprovat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior: el 6 de juliol.



1.7. Presentació del requisit acadèmic d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del Sistema Educatiu:

a) Sol·licitants que, al juny, reunisquen els requisits acadèmics marcats per la normativa vigent, presentaran el certificat corresponent del 20 al 27 de juny.

b) Resta de sol·licitants, presentaran el certificat corresponent fins a les 14.00 hores del dia 9 de juliol.

1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 10 de juliol.

1.9. Presentació de reclamacions davant la direcció del centre i les persones titulars dels centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics del centre: del 10 al 12 de juliol.

1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 17 de juliol.

1.11. Presentació d'al·legacions de forma telemàtica davant la comissió sectorial, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado: del 17 al 19 de juliol.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 27 de juliol. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats podrà interposar davant les llistes definitives d'admesos/as, reclamació davant la direcció territorial corresponent segons el preceptuat en l'article 15.4 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado: del 17 al 19 de juliol. La resolució d'aquestes reclamacions es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud fins al 27 juliol.

1.13. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: del 18 al 27 de juliol.

1.14. Període per a assignar les places vacants que sobren així com les que es generen per renúncia. Es desenvoluparà en dues fases en les quals es tindran en compte les llistes d'espera. En la primera fase podran accedir solament les persones que hagen participat en el procés d'admissió, l'adjudicació es podrà realitzar bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre considere. Es prioritzarà per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni els contingents inicials establits, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants. En la segona fase podrà accedir qualsevol persona interessada sempre que complisca els requisits d'accés.

1.14.1 Fase 1: des del 3 al 21 de setembre (només podran accedir les persones interessades que hagen participat en el procediment d'admissió).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme a l'establit en l'Ordre 18/2016.



b) Fins al 10 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.

c) Fins al 10 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnat a ITACA.

d) L'11 de setembre la Direcció General de Formació Professional publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnes matriculats.

e) Durant els dies 11 al 21 de setembre els centres convocaran actes públics d'adjudicació de vacants per a les persones que hagen participat en el procés d'admissió i que desitgen accedir a aquestes places. Les vacants seran assignades a les persones que ho sol·liciten per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni els contingents inicials establits, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants.



1.14.2 Resta de vacants: 24 de setembre al 8 d'octubre (podrà accedir qualsevol persona interessada que complisca els requisits d'accés).



a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conforme a l'establit en l'Ordre 18/2016.



b) Fins al 24 de setembre els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haguera acabat la llista d'espera.

c) Fins al 24 de setembre els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes a ITACA.

d) El 25 de setembre la Direcció General de Formació Professional publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnat matriculat. Aquestes vacants s'oferiran a qualsevol persona interessada i les adjudicaran per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 8 d'octubre.

e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.15. El 8 d'octubre serà l'últim dia per a gestionar les llistes d'espera i per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior.

1.16. Aquells centres en els què, després de la gestió de les llistes d'espera i/o l'adjudicació de les places sobrants, encara quedaren vacants en mòduls professionals associats a unitats de competència, podran oferir les dites places a aquelles persones interessades que desitgen matricular-se en la modalitat d'oferta parcial, segons allò que s'ha indicat en l'apartat catorzé.





ANNEX III

Calendari d'accés, admissió i matrícula per als programes formatius de qualificació bàsica



Aquest procés d'admissió afecta a tots els centres que imparteixen programes de qualificació professional bàsica, tant públics com entitats amb programes subvencionats amb fons públics.



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat en programes formatius de qualificació bàsica.

1.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics i les entitats amb programes subvencionats amb fons públics, de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessaris per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 27 de juny al 3 de juliol.



1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: el 10 de juliol. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.



1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a programes formatius de qualificació bàsica i de la documentació corresponent, en el centre o entitat de primera opció: del 10 al 16 de juliol tots dos inclusivament.

1.4. Comprovació de duplicitats: 17 de juliol.

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals de l'alumnat admés: 18 de juliol.

1.6. Presentació de reclamacions davant la direcció del centre i les persones titulars de les entitats: del 18 al 20 de juliol.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 23 de juliol.

1.8. Presentació d'al·legacions davant la comissió sectorial: fins al 25 de juliol.

1.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 27 de juliol. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en entitats amb programa subvencionat amb fons públics, podrà interposar davant les llistes definitives d'admesos, reclamació davant la direcció territorial corresponent segons es desprén de la normativa vigent en matèria de reclamacions i recursos de formació professional esmentada en l'article 7.10 de l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 24 al 27 de juliol.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: del 3 al 5 de setembre.





ANNEX IV

Calendari d'admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica segona oportunitat



Aquest procés d'admissió afecta als instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional autoritzats per a impartir els ensenyaments de Formació Professional Bàsica segona oportunitat. Comptarà amb un únic procediment que s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:

1. Únic procés d'admissió i matrícula de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica segona oportunitat.

1.1. Introducció a través del sistema ITACA per part dels centres educatius públics de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etcètera, necessaris per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 5 al 10 de juliol.



1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 3 de setembre. El llistat complet estarà disponible en http://www.ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado.



1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica de segona oportunitat i de la documentació corresponent en el centre que se sol·licite: del 3 al 7 de setembre tots dos inclusivament.

1.4. Comprovació de duplicitats: 7 de setembre.

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 10 de setembre.

1.6. Presentació de reclamacions davant l'adreça del centre: del 10 al 12 de setembre.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 13 de setembre.

1.8. Presentació de reclamacions davant la Comissió Sectorial de Formació Professional: el 13 i 14 de setembre.

1.9. Resolució de les reclamacions a les llistes definitives per part de la Comissió Sectorial de Formació Professional: fins al 18 de setembre. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés: del 17 al 19 de setembre.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: fins al 8 d'octubre.

Mapa web