DECRET 15/1999, de 2 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la Universitat Jaume I de Castelló. [1999/M1408]
(DOGV núm. 3438 de 19.02.1999) Ref. Base de dades 0457/1999
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 19.02.1999 Data de fi de vigència: 09.03.2005 Notes: Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Derogada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Cultura, Educació i Ciència Grup temàtic: Legislació, Reglamentació Matèries: Universitats Descriptors: Temàtics: reglament intern, universitat , òrgan col.legiat, Universitat Jaume I
DECRET 15/1999, de 2 de febrer, del Govern Valencià, pel qual saprova el Reglament dOrganització i Funcionament del Consell Social de la Universitat Jaume I de Castelló. [1999/M1408]
La Llei Orgànica 11/1983, de 25 dagost, de Reforma Universitària, configura la universitat com un servici públic lorigen i fi del qual es troba en la societat a què servix. Per això crea el Consell Social com a òrgan institucional específic dins de lestructura universitària, capaç de garantir la participació real dels diferents sectors de la nostra societat en la vida i el govern universitari.
La Llei 4/1985, de 16 de març, del Consell Social de les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana, regula la composició, les funcions i el funcionament del mencionat òrgan, i establix en larticle 7 que en el termini de tres mesos des de la data de la seua constitució, cada consell social elaborarà el seu propi reglament dorganització, que se sotmetrà a laprovació del Govern Valencià.
Després de laprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I, sha procedit a la constitució del Consell Social, que en la sessió del Ple del dia 29 de juliol de 1998, amb les modificacions introduïdes en la reunió de 21 de desembre de 1998, va aprovar per unanimitat la proposta de Reglament dOrganització i Funcionament.
Vist larticle 7 de la Llei 4/1985, de 16 de març i les altres disposicions daplicació general, a proposta del conseller de Cultura, Educació i Ciència, i després de la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la sessió del dia 2 de febrer de 1999,
DECRETE
Article únic
Aprovar el Reglament dOrganització i Funcionament del Consell Social de la Universitat Jaume I de Castelló, segons el text de lannex que acompanya el present decret.
DISPOSICIÓ FINAL
El present decret entrarà en vigor el dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 2 de febrer de 1999
El president de la Generalitat Valenciana,
EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO
El conseller de Cultura, Educació i Ciència,
MANUEL TARANCÓN FANDOS
ANNEX
Reglament dOrganització i Funcionament del Consell Social de la Universitat Jaume I de Castelló
TÍTOL PRELIMINAR
Disposicions generals
Article 1. Òrgan universitari col·legiat
El Consell Social de la Universitat Jaume I és lòrgan col·legiat dàmbit general que articula la participació de la societat en aquesta Universitat i que col·labora en lobtenció dels recursos necessaris per a mantenir el seu funcionament econòmic i financer.
Article 2. Autonomia
El Consell Social de la Universitat Jaume I gaudeix, en lexercici de les competències pròpies establertes per la legislació, de plena independència i autonomia.
Article 3. Pressupost
El Consell Social ha de tenir una consignació específica en el pressupost de la Universitat Jaume I.
Article 4. Seu
El Consell Social de la Universitat Jaume I té la seu al campus universitari de la ciutat de Castelló de la Plana.
Article 5. Règim jurídic
Els acords del Consell Social esgoten la via administrativa i són impugnables directament davant dels òrgans jurisdiccionals.
TÍTOL I
Dels membres del Consell Social
Article 6. Composició
1. El Consell Social està compost pel president i 14 vocals:
a) El president, nomenat pel Govern Valencià, a proposta del conseller de Cultura, Educació i Ciència, després descoltar el rector de la Universitat Jaume I i demetre linforme a què fa referència larticle 46.3, b) dels Estatuts de la Universitat Jaume I.
b) El rector de la Universitat Jaume I, com a vocal.
c) El secretari general de la Universitat Jaume I, com a vocal.
d) El gerent de la Universitat Jaume I, com a vocal.
e) Tres vocals més elegits per la Junta de Govern de la Universitat Jaume I entre els seus membres, dacord amb el seu reglament intern i els Estatuts vigents.
f) Dos representants designats per les organitzacions sindicals més representatives a la Comunitat Valenciana, dacord amb les normes vigents, com a vocals.
g) Dos representants designats per les associacions empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana, dacord amb les normes vigents, com a vocals.
h) Dos representants elegits per la Diputació Provincial, entre els membres dels òrgans de govern de les corporacions locals de la província de Castelló, com a vocals.
i) Dos representants de reconegut prestigi i especial qualificació i relleu, elegits per les Corts Valencianes, com a vocals.
2. La condició de membre del Consell Social és intransferible i no es poden delegar les funcions conferides, excepte en cada cas concret i amb la justificació prèvia per escrit i en favor dun altre membre del Consell Social.
Article 7. Dels vocals
Els vocals del Consell Social de la Universitat Jaume I són nomenats dacord amb allò que disposa la Llei 4/1985, de 16 de març, de la Generalitat Valenciana, del Consell Social de les Universitats de la Comunitat Valenciana.
Article 8. Duració del mandat
1. El mandat del president del Consell Social és de quatre anys i pot ser reelegit una sola vegada consecutiva.
2. El mandat dels vocals del Consell Social de la Universitat Jaume I que representen els interessos socials, té una duració de quatre anys i pot ser renovat per un altre període igual, sense perjudici de la possible renúncia o remoció dels vocals.
3. El mandat dels vocals procedents de la Universitat Jaume I està lligat a la seua condició de rector, secretari general i gerent. Els vocals proposats per la Junta de Govern, la representació de la qual és indelegable, romanen en aqueixa condició mentre són membres de la Junta de Govern de la Universitat Jaume I i, com a màxim, per un temps de quatre anys, llevat que la mateixa Junta de Govern nacorde una duració inferior o la seua remoció.
4. Quan un membre del Consell Social cause baixa per alguna de les causes previstes en aquest Reglament, lautoritat competent, a proposta de lorganisme o institució pertinent, ha de designar un substitut pel temps que falte per a la conclusió del corresponent mandat, dacord amb el procediment que assenyala la llei.
Article 9. Drets dels vocals
Són drets dels vocals:
a) Sol·licitar i obtenir informació dels temes de la seua competència, en el Consell Social i en la Universitat Jaume I, que interessen per al millor funcionament daquest o per al millor exercici de les competències que li estan atribuïdes. La informació sha de sol·licitar amb la suficient antelació, si és procedent, al Rectorat de la Universitat, a través del president del Consell Social. Si hi ha discussió sobre aquest punt, decideix el Ple del Consell Social, si així ho creu convenient el vocal afectat.
b) Presentar propostes al Ple perquè es considere un determinat assumpte.
c) Percebre les compensacions econòmiques en concepte dindemnització per assistència a les sessions, tant del Ple com de les comissions, i també la compensació de les despeses ocasionades pels desplaçaments a què lactivitat del Consell Social done lloc. La quantia es determinarà anualment en aprovar-se el pressupost del Consell Social.
Article 10. Deures dels vocals
Són deures dels vocals:
a) Assistir a les sessions del Ple i de les comissions de què formen part.
b) Complir les comeses que els siguen encomanades pels òrgans del Consell Social.
Article 11. Incompatibilitats
1. La condició de president del Consell Social o la de vocal daquest en representació dels interessos socials, és incompatible amb la de membre de la comunitat universitària, en qualsevol de les seues categories i modalitats, excepte per als qui es troben en situació dexcedència voluntària o jubilació amb anterioritat a la data de la seua designació.
2. Són igualment incompatibles els qui exerceixen, per si o per persona interposada, un càrrec directiu en una empresa o societat que contracte amb la Universitat Jaume I, de manera permanent o ocasional, obres, serveis o subministraments.
3. Els membres del Consell Social nomenats en representació dels interessos socials no poden ser personal docent i investigador, personal dadministració de serveis, o estudiants, en tots els casos en actiu, de la Universitat Jaume I.
Article 12. Responsabilitat
La responsabilitat del president i dels vocals del Consell Social és exigible dacord amb les normes vigents.
Article 13. Pèrdua de la condició de vocal
Els vocals perden la condició de membres del Consell Social per les causes següents:
a) Per acabament del termini per al qual van ser elegits, per renúncia o dimissió formulada i acceptada pel president, per mort i per incompatibilitat, dacord amb allò que sha previst en la legislació vigent.
b) Per incompliment reiterat dels deures inherents al seu càrrec, incloent-hi la realització dactivitats contràries al bon funcionament de la Universitat, amb la proposta prèvia raonada de substitució a qui lhaja designat. A aquests efectes, la no assistència injustificada a tres sessions consecutives del Ple o a sis també consecutives de la comissió de què formen part, es considera incompliment reiterat.
c) Per pèrdua, si escau, de la representació que exerceixen, per remoció acordada per lòrgan que va nomenar la persona integrant del Consell Social i per realització dactivitats contràries al bon funcionament de la Universitat, a iniciativa del rector, i mitjançant acord majoritari del Ple del Consell Social de proposar a lòrgan corresponent el seu cessament.
d) Per condemna penal ferma que comporte la inhabilitació o suspensió per a càrrecs públics o per incapacitat declarada ferma judicialment, fins que siguen rehabilitats.
Article 14. Cessament de vocals
1. El president, després descoltar el Ple del Consell Social, pot proposar el cessament dun vocal a lautoritat o òrgan que el va designar en els següents supòsits:
a) Si en el termini dun mes des que concórrega en un vocal una causa dincompatibilitat, aquest no ha optat per un lloc o un altre dels declarats incompatibles. Durant aquest termini quedarà en suspens la seua condició de vocal.
b) Per labandó manifest de les obligacions del càrrec, mitjançant acord del Consell Social adoptat per la majoria absoluta dels seus membres.
2. Després de proposar el cessament, lautoritat competent analitzarà la petició i, si escau, la designació del nou membre en el termini de tres mesos.
3. De la mateixa manera sha de procedir quan es produïsca una vacant per qualsevol altre motiu.
TÍTOL II
De des competències del Consell Social
Capítol I
Competències generals
Article 15. Competències
1. El Consell Social és lòrgan de participació de la societat en la Universitat Jaume I. Corresponen al Consell Social les competències que, en matèria de règim intern i dordre social, li atribueixen la Llei Orgànica 11/1983, de 25 dagost, de Reforma Universitària, i la Llei 4/1985, de 16 de març, de la Generalitat Valenciana, del Consell Social de les Universitats de la Comunitat Valenciana, a més de les establertes en el Decret 5/1997, de 28 de gener, del Govern Valencià, pel qual saproven els Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló.
2. En el desenvolupament de les seues funcions, el Consell Social pot formular, en general, suggeriments i propostes als òrgans competents, tendents a racionalitzar i millorar el funcionament i rendiment dels serveis universitaris, com també buscar els mitjans econòmics i socials per a millorar el desenvolupament i la qualitat de lactivitat de la Universitat.
Capítol II
Competències específiques
Article 16. Competències dordre econòmic i de personal
Són competències del Consell Social de la Universitat Jaume I, de caràcter econòmic i de personal les següents:
a) Aprovar el pressupost anual de la Universitat Jaume I amb la documentació justificativa dels seus ingressos i despeses a què es refereix larticle 54 de la Llei de Reforma Universitària, i també la programació plurianual de la Universitat, a proposta de la Junta de Govern, i els plans dinversió daquesta naturalesa, la supervisió de les activitats de caràcter econòmic de la Universitat i del rendiment dels serveis.
b) Aprovar definitivament la memòria econòmica anual de la Universitat elaborada per la Gerència, sota la direcció del Rectorat, i aprovada per la Junta de Govern i pel Claustre.
c) Aprovar la subscripció de contractes sobre inversions que tinguen una duració superior a un any, mitjançant la utilització de fons de finançament plurianual.
d) Rebre informació sobre levolució i lestat dexecució dels ingressos i despeses del pressupost de la Universitat.
e) Acordar, a proposta de la Junta de Govern, laprovació dels expedients de modificació pressupostària que suposen transferències de despeses corrents a despeses de capital, del pressupost aprovat.
f) Acordar, a proposta de la Junta de Govern de la Universitat, laprovació dels expedients de modificació pressupostària que impliquen transferències de despeses de capital a qualsevol altre capítol del pressupost aprovat, amb lautorització prèvia de la comunitat autònoma.
g) Autoritzar operacions dendeutament a mitjà i a llarg termini amb entitats públiques o privades, per a finançar plans dinversions previstos en els pressupostos, com també ser informat de les operacions de tresoreria a què es refereix larticle 65.1, k) dels Estatuts de la Universitat Jaume I.
h) Ser informat del resultat de la contractació de les obres, serveis i subministraments, per garantir la deguda publicitat.
i) Autoritzar ladquisició dels béns dequip necessaris per al desenvolupament dels programes dinvestigació pel procediment negociat sense publicitat.
j) Fixar les taxes acadèmiques corresponents als ensenyaments conduents a lobtenció de títols, dacord amb les competències que li atribuïsca en la matèria la legislació vigent.
k) Concedir lautorització prèvia a la Junta de Govern, per a la disposició de béns patrimonials de caràcter immoble i la resta de béns i drets de la Universitat Jaume I.
l) Conèixer dels procediments dauditoria i control comptable de la Universitat, i també dels resultats de les auditories externes, que, si escau, es porten a cap, dacord amb els procediments legalment establerts i amb la documentació exigida.
m) Aprovar els projectes dobres que impliquen expropiacions dacord amb allò que sha establert en larticle 142 dels Estatuts de la Universitat Jaume I.
n) Aprovar lassignació, amb caràcter individual, daltres conceptes retributius extraordinaris del professorat, en consideració a exigències docents i investigadores o a mèrits rellevants, en els termes que propose, si escau, la Junta de Govern.
o) Informar sobre el nomenament del gerent de la Universitat, que ha de fer el rector.
p) Conèixer lestructura i composició de la relació de llocs de treball del personal de la Universitat.
q) Determinar, a proposta del secretari del Consell Social, el personal administratiu que ha de prestar-hi servei, dacord amb les necessitats derivades de la seua organització i funcions.
r) Fixar les compensacions econòmiques que puguen percebre els membres del Consell Social per la seua assistència a aquest i als seus òrgans col·legiats.
Article 17. Competències en matèria de docència, formació i investigació
Són competències del Consell Social de la Universitat Jaume I de caràcter docent i investigador les següents:
a) Vetlar perquè la Universitat realitze la docència en el marc del ple desenvolupament de les capacitats intel·lectuals i personals en el respecte als principis democràtics de convivència.
b) Proposar al Govern Valencià lautorització de la implantació de noves titulacions i informar sobre els plans destudi de títols oficials que es presenten per a la seua homologació al Consell dUniversitats.
c) Informar sobre els criteris generals de concessió de beques, ajudes i crèdits als estudiants, que satorguen a càrrec del pressupost de la Universitat.
d) Establir un sistema de beques i dajudes a lestudi, que permeta pal·liar la incidència de les taxes acadèmiques en lalumnat amb menys recursos familiars i personals.
e) Establir, amb linforme previ del Consell dUniversitats, les normes que regulen la permanència a la Universitat Jaume I dels estudiants que no superen les proves corresponents en els terminis que es determinen, dacord amb les característiques dels respectius estudis.
f) Analitzar el grau dimplantació de les titulacions, i realitzar els estudis pertinents per a conèixer lequilibri entre loferta i la demanda dels titulats, per a així poder adequar els estudis a les demandes socials i docupació.
g) Fomentar la relació del Consell Social amb institucions, associacions i, en especial, amb antics alumnes de la Universitat i altres col·lectius de la societat civil, per a dissenyar les estratègies necessàries a la formació contínua.
h) Ser informat del contingut de la memòria anual de la Universitat.
i) Ser informat de les línies dinvestigació que es desenvolupen a la Universitat.
j) Col·laborar amb els òrgans de govern de la Universitat en la definició de les línies prioritàries dinvestigació, per tal dadequar els principis arreplegats en els Estatuts de la Universitat amb la utilitat social.
k) Realitzar un seguiment de la investigació aplicada a la societat de Castelló.
l) Promoure el finançament de caràcter públic i privat per a millorar el desenvolupament de lestudi, la docència i la investigació, i fomentar el mecenatge.
m) Proposar la subscripció de convenis dadscripció a la Universitat Jaume I, com a instituts universitaris, dinstitucions o centres dinvestigació o creació artística de caràcter públic o privat.
n) Promoure la subscripció de convenis dinvestigació i desenvolupament, i afavorir una màxima potenciació dels vincles entre la societat i els equips dinvestigació de la Universitat Jaume I.
o) Promoure la inserció en la comunitat científica internacional del personal de la Universitat, i promoure també lintercanvi destudiants en programes dàmbit supranacional.
Article 18. Competències en matèria dorganització, normativa i de funcionament
Són competències del Consell Social en matèria dorganització, normativa i de funcionament les següents:
a) Proposar als òrgans de govern de la Comunitat Valenciana, seguint els tràmits establerts, la creació, modificació o supressió de facultats, escoles i instituts.
b) Informar sobre la creació de residències universitàries i de col·legis majors de la Universitat Jaume I, com també ladscripció daltres mitjançant convenis amb les institucions públiques o privades corresponents, tant nacionals com estrangeres, en làmbit de les seues competències pròpies.
c) Emetre informe sobre la designació de la persona que ha de presidir el Consell.
d) Elaborar les pròpies normes dorganització i funcionament, i modificar-les, si escau.
e) Conèixer els projectes de modificació dels Estatuts de la Universitat.
f) Redactar i aprovar una memòria de les activitats del Consell, amb caràcter anual i, si aquest ho considera oportú, presentar-la al Claustre de la Universitat.
g) Donar publicitat als acords del Consell.
h) Sol·licitar dels òrgans de la Universitat les dades o la informació que requerisca per al desenvolupament de les seues funcions.
i) Establir vies dinformació i col·laboració amb els consells socials de les universitats espanyoles, especialment amb els de les universitats de la Comunitat Valenciana.
j) Analitzar i supervisar el rendiment dels diversos serveis de la Universitat, i formular, si escau, suggeriments i propostes als òrgans competents tendents a millorar el funcionament de lactivitat universitària, per a la qual cosa pot sol·licitar informes, a instància dalmenys una cinquena part dels membres del Consell, i demanar als òrgans corresponents totes les dades que considere oportunes.
k) Les altres competències no relacionades en aquest reglament, que li atribuïsquen normes de rang superior.
Article 19. Execució dels acords
Lexecució dels acords del Consell Social, en les matèries pròpies de la seua competència, correspon al rector de la Universitat Jaume I. El president del Consell Social ha de col·laborar en el compliment dels acords adoptats.
TÍTOL III
Dels òrgans del Consell Social
Article 20. Òrgans
Són òrgans del Consell Social de la Universitat Jaume I:
a) Unipersonals: el president, els vicepresidents i el secretari.
b) Col·legiats: el Ple i les comissions.
Capítol I
Dels òrgans unipersonals
Secció primera
El president
Article 21. Funcions
1. El president del Consell Social nexerceix la màxima representació.
2. Són funcions específiques del president:
a) Exercir la direcció del Consell Social.
b) Garantir el compliment de la legislació vigent en làmbit de les competències del Consell Social.
c) Garantir el compliment dels fins del Consell Social.
d) Organitzar i dirigir els serveis administratius i de personal del Consell Social, i vetlar pel seu adequat funcionament.
e) Fixar lordre del dia de les sessions del Consell Social.
f) Convocar, presidir, suspendre i alçar les sessions del Ple i de les comissions, quan hi assistisca.
g) Dirigir les deliberacions del Ple i de les comissions, quan hi assistisca.
h) Nomenar els vicepresidents entre els vocals del Consell Social, com també cessar-los.
i) Nomenar i cessar el secretari, després descoltar el Ple del Consell Social.
j) Ordenar els pagaments necessaris per al funcionament del Consell Social, de conformitat amb el procediment legalment establert.
k) Interpretar qualsevol dubte que puga sorgir en laplicació daquest reglament.
3. El president cessa en les seues funcions per incapacitat legal, dimissió, incompatibilitat o destitució per lautoritat que lha nomenat.
Secció segona
Els vicepresidents
Article 22. Nomenament i funcions
1. El Consell Social de la Universitat Jaume I pot tenir dues vicepresidències, els titulars de les quals són nomenats pel president, després descoltar els altres vocals. El Ple ha de ser notificat dels nomenaments.
2. Correspon als vicepresidents exercir les competències que el president del Consell Social determine per delegació, entre les fixades per aquest reglament i laltra legislació aplicable, i substituir el president, per ordre seua, quan sescaiga.
Secció tercera
El secretari
Article 23. Nomenament i funcions
1. El Consell Social ha de disposar dun secretari, nomenat pel president, després descoltar els altres vocals, i que participa com a tal en les sessions. El seu nomenament sha de notificar al Ple.
2. El secretari manca de dret al vot si és nomenat entre les persones alienes al Consell Social. En aquest cas, el seu perfil ha datendre les funcions específiques que té encomanades i les seues retribucions, si pertoca, han de ser fixades mitjançant un acord del Ple del Consell Social.
3. Són funcions del secretari:
a) Vetlar per la ràpida comunicació al president de tots els assumptes que entren a la Secretaria, a lefecte de la convocatòria reglamentària del Ple o a la seua remissió per a estudi per la comissió corresponent.
b) Organitzar larxiu, custodiar la documentació a càrrec seu i expedir certificats.
c) Facilitar als membres del Consell Social les informacions que li siguen sol·licitades per a tractar els assumptes dels plens i comissions.
d) Informar i documentar els actes i resolucions adoptades tant per les comissions com pel Ple.
e) Alçar acta de les reunions del Ple, amb el vistiplau del president, i actuar-hi com a fedatari dels actes i acords presos.
f) Remetre els acords del Consell Social a la Secretaria General de la Universitat Jaume I per a la seua publicació.
g) Els actes de gestió que li siguen atribuïts pel Ple i el president, o siguen derivats del càrrec, com també les altres funcions que li atribueix aquest Reglament, dacord amb la legislació vigent.
4. El secretari pot estar assistit dun vicesecretari, designat pel president a proposta del secretari, qui podrà actuar sense vot com a secretari de les comissions previstes en aquest reglament, i també assistir al Ple quan siga convocat, amb veu però sense vot. Si sescau, el Consell Social fixarà les seues retribucions.
Capítol II
Dels òrgans col·legiats
Article 24. Ple i comissions
El Consell Social funciona en Ple i en comissions. Les comissions previstes en aquest reglament poden ser ampliades o reduïdes, mitjançant un acord del Ple i segons les necessitats que el seu funcionament determine.
Secció primera
El Ple
Article 25. Competències
Correspon al Ple:
a) Lelaboració i aprovació del Reglament dOrganització i Funcionament del Consell Social de la Universitat Jaume I, i també la modificació i elevació al Consell de la Generalitat Valenciana per a la seua aprovació definitiva i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
b) Lelaboració del pressupost anual a fi dinclourel en el pressupost de la Universitat; cal incloure-hi les partides necessàries per a dotar la Secretaria del Consell Social dels mitjans materials i del personal suficient per a ladequat compliment de les seues funcions.
c) Lelaboració de la memòria anual dactivitats.
d) Ser informat de la proposta de cessament de qualsevol dels seus membres.
e) La creació de les comissions a què es refereix aquest reglament.
f) Designar els vocals de les comissions.
g) Aprovar les propostes que li facen les diferents comissions previstes en aquest reglament.
h) Completar aquells aspectes concrets que no hagen sigut previstos o desenvolupats per aquest reglament i promulgar els acords corresponents.
i) Resoldre en última instància administrativa tots aquells assumptes i recursos que, en matèria pròpia de la seua competència dacord amb la legislació vigent, se li plantegen.
j) Totes les altres competències que, sent funcions a exercir pel Consell Social, no estiguen atribuïdes als altres òrgans daquest, dacord amb els Estatuts de la Universitat Jaume I.
Secció segona
Les comissions
Article 26. Classes
1. En el si del Consell Social de la Universitat Jaume I es poden constituir les següents comissions: Comissió Permanent, Comissió Econòmica, Comissió de Relacions Socials i Comissió dAssumptes Universitaris. Quan resulte necessari, el Consell Social podrà constituir les comissions que, a més a més de les ja creades, es considere convenient, i en fixarà la composició, les funcions i el règim de funcionament.
2. La Comissió Permanent té les funcions a què es refereix larticle següent.
3. Les altres comissions són òrgans de suport al Ple del Consell Social, en les matèries pròpies de la seua competència; la seua finalitat principal és estudiar, informar, consultar, proposar o executar els assumptes que hagen de ser sotmesos a la decisió o execució daquells. Tenen caràcter consultiu i, únicament en els casos autoritzats per aquest Reglament, decisori, dacord amb les directrius del Ple del Consell Social sobre això.
4. Les comissions poden decidir lassistència dassessors externs a les seues reunions segons els temes que shi tracten, i que actuaran amb veu però sense vot.
5. El secretari del Consell Social ho és també de les comissions, i pot delegar en el vicesecretari o en un altre membre daquestes per raons justificades.
Article 27. Comissió Permanent
1. La Comissió Permanent està integrada per set membres, dacord amb la següent composició:
a) El president del Consell Social, que la presideix.
b) El o els vicepresidents.
c) Una representació de la Universitat Jaume I, elegida entre els membres expressats en les lletres b) a e), ambdues inclusivament, de larticle 6 daquest reglament, equivalents a dos cinquens de la composició daquesta comissió, entre els quals sha dincloure necessàriament el rector. Si el gerent no formara part daquesta comissió, sel convocaria a les sessions, on actuaria amb veu però sense vot.
d) La resta dels vocals són elegits pel Ple del Consell Social.
2. Actua com a secretari de la Comissió el del Consell Social, amb veu però sense vot, llevat que en siga membre.
3. La Comissió Permanent pot tenir encomanades les funcions que la legislació vigent i, en particular, aquest reglament, atribuïsquen al Ple del Consell Social, amb lacord previ de delegació daquest.
4. La Comissió Permanent exerceix també les funcions de desenvolupament i dexecució dacords aprovats pel Ple que hagen sigut expressament delegades per aquest, i siguen necessàries per a la presa de decisions per raons durgència abans de la següent reunió del Ple, que haurà de ratificar-ho-hi.
Article 28. Comissió Econòmica
1. La Comissió Econòmica està integrada per cinc membres, dels quals les dues cinquenes parts corresponen a la representació de la Universitat Jaume I, elegida entre els membres expressats en les lletres b) a e), ambdues inclusivament, de larticle 6 daquest reglament, dacord amb la següent composició:
a) La presideix el president del Consell Social i, per delegació, el vicepresident que designe.
b) Quatre vocals membres del Consell Social, elegits pel Ple.
2. Correspon a la Comissió Econòmica dictaminar i proposar als òrgans decisoris del Consell Social els acords sobre lactivitat econòmica i financera de la Universitat Jaume I, en els termes previstos en aquest reglament com a competències específiques del Consell Social en larticle 16.
Article 29. Comissió de Relacions amb la Societat
1. La Comissió de Relacions amb la Societat està integrada per cinc membres, dels quals les dues cinquenes parts corresponen a la representació de la Universitat Jaume I, elegida entre els membres expressats en les lletres b) a e) de larticle 6 daquest reglament, dacord amb la següent composició:
a) La presideix el president del Consell Social i, per delegació, el vicepresident que designe.
b) Quatre vocals membres del Consell Social elegits pel Ple.
2. Correspon a la Comissió de Relacions amb la Societat, duna banda, la proposta i realització de les activitats conduents a augmentar el finançament públic o privat de la Universitat, a fomentar la utilització social del treball universitari i a desenvolupar les manifestacions culturals i socials que impliquen els membres de la comunitat universitària, en els termes previstos en aquest reglament com a competències específiques del Consell Social; duna altra banda, lestudi i informe a la societat i a la Universitat Jaume I, periòdicament, sobre les necessitats professionals de lentorn socioeconòmic de la Universitat, del grau de capacitació professional dels estudiants que han obtingut un títol de la Universitat Jaume I, de les accions necessàries per a lobtenció ràpida del seu primer treball, i de les millores que, si pertoca, shagen de promoure per a ladequació justa entre loferta i la demanda professional, dins de la màxima qualitat exigida, igualment en els termes previstos en aquest Reglament com a competències específiques del Consell Social.
Article 30. Comissió dAssumptes Universitaris
1. La Comissió dAssumptes Universitaris està integrada per cinc membres, dels quals les dues cinquenes parts corresponen a la representació de la Universitat Jaume I, elegida entre els membres expressats en les lletres b) a e), ambdues inclusivament, de larticle 6 daquest reglament, i shi garanteix la presència dun estudiant, dacord amb la següent composició:
a) La presideix el president del Consell Social i, per delegació, el vicepresident que designe.
b) Quatre vocals membres del Consell Social, elegits pel Ple.
2. Correspon a la Comissió dAssumptes Universitaris, a més dinformar sobre la reforma daquest reglament, dictaminar sobre els centres, el personal i els serveis de la Universitat Jaume I, en els termes previstos en aquest reglament com a competències específiques del Consell Social.
3. La Comissió dAssumptes Universitaris ha de procurar conèixer lopinió dels estudiants en els temes que els afecten, per a la qual cosa pot requerir la col·laboració del Consell dEstudiants.
TÍTOL IV
Mitjans personals i materials
Article 31. Plantilla
1. El Consell Social de la Universitat Jaume I ha de tenir el personal dadministració i serveis necessaris per al seu adequat funcionament.
2. El personal dadministració i serveis del Consell Social forma part de la plantilla de la Universitat Jaume I. El seu accés i nomenament sha de fer dacord amb la legislació vigent en matèria de funció pública.
Article 32. Mitjans materials
El Consell Social de la Universitat Jaume I ha de disposar dels mitjans materials necessaris per al seu adequat funcionament, facilitats per la Universitat. Correspon a la Secretaria del Consell Social la seua administració i gestió, sense perjudici de les obligacions que hi pertoquen a la Universitat Jaume I.
TÍTOL V
Del funcionament del Consell Social
Capítol I
Del procediment del Ple
Article 33. Reunions i periodicitat
1. La periodicitat amb què hagen de realitzar-se les sessions ordinàries del Ple del Consell Social no pot ser inferior al mes. Sha de reunir en sessió extraordinària quan siga convocat pel president del Consell Social, tantes vegades com siga necessari, a iniciativa pròpia o a sol·licitud duna cinquena part, almenys, dels vocals membres.
2. Per al cas de petició de reunió extraordinària, lescrit sha dadreçar al president i contenir els temes que shagen de tractar en la sessió sol·licitada, que shaurà de fer dins dels 20 dies hàbils següents.
3. La manera de procedir del Ple sha dajustar als principis deficàcia i pragmatisme, dins del més absolut respecte a la legalitat vigent.
Article 34. Convocatòria i ordre del dia
1. La convocatòria, que lha de fer el president i subscriure el secretari o la seua delegació, el vicesecretari, ha de contenir lordre del dia i efectuar-se almenys amb una antelació de tres dies a la data de realització. Pot efectuar-se per fax, i loriginal ha de quedar sota la custòdia del secretari, o per correu electrònic des de la direcció daquest.
2. En lordre del dia shan de fer constar, com a punts fixos, la lectura i aprovació de lacta de la sessió anterior, linforme del president, el compliment dacords i el torn obert de paraules. Shi ha dincloure també tots els assumptes sobre els quals haja de resoldre el Ple que, amb el dictamen o linforme previ de les diferents comissions, estiguen conclosos almenys amb tres dies dantelació.
3. A lordre del dia sha dacompanyar la documentació corresponent i, si això no és possible per raons justificades, sha de lliurar el mateix dia abans de la reunió. Entre aquesta documentació, cal adjuntar necessàriament, perquè siga aprovada, lacta de la sessió anterior.
4. En les sessions ordinàries, no pot ser objecte dacord cap assumpte que no figure en lordre del dia, tret que estiguen presents tots els vocals i siga declarada la urgència per la majoria absoluta daquests. En les sessions extraordinàries, es requereix la unanimitat de tots els membres del Consell Social per a poder prendre per raons durgència un acord no previst en lordre del dia.
5. Després defectuada la convocatòria, els membres del Consell Social han de tenir a la seua disposició a la Secretaria tota la documentació que shi refereix, com ara expedients i antecedents que, per motius de volum, no shi hagen adjuntat.
Article 35. Constitució
1. El Ple del Consell Social queda vàlidament constituït quan assisteixen, en primera convocatòria, almenys la majoria absoluta dels seus components, entre els quals necessàriament han destar el president o vicepresident que presideix per delegació, el secretari del Consell Social i el rector de la Universitat Jaume I.
2. En segona convocatòria, que sha de fixar per a mitja hora després de lassenyalada per a la primera, es constitueix vàlidament el Ple del Consell Social amb lassistència almenys dun terç dels seus membres, entre els quals necessàriament ha destar el president o vicepresident en qui delegue.
3. El Ple queda també vàlidament constituït, encara que no shagen complert els requisits formals de la convocatòria, quan es troben reunits tots els seus membres i així ho acorden per unanimitat.
Article 36. Desenvolupament de les sessions
1. La sessió sha diniciar pel primer punt de lordre del dia, i a continuació es debatran tots els altres.
2. El president pot alterar lordre dels punts de lordre del dia, quan raons dimportància així ho justifiquen.
3. Els assumptes shan de debatre abans de la votació. Amb aquesta finalitat, el president ha dobrir un torn de peticions de paraula, o successius torns si cal, i ha de portar lordre dintervenció dels sol·licitants. Ha de procurar conduir el debat amb lagilitat necessària i pot també limitar el temps de les intervencions.
4. Lassumpte sha de sotmetre a votació quan el president considere que ha estat suficientment debatut.
Article 37. Votacions
Les votacions poden efectuar-se mitjançant el procediment de mà alçada o votació secreta, quan així ho sol·licite algun dels membres, o bé es tracte dun assumpte que afecte persones.
Article 38. Adopció dacords i majories
1. Els acords sadopten per assentiment o aclamació, que cal entendre com la no manifestació expressa de discrepàncies.
2. Per a ladopció vàlida dacords del Ple, excepte si la normativa vigent estableix altres majories especials, nhi ha prou amb laprovació per la majoria simple dels membres presents del Consell Social.
3. Cal la majoria absoluta dels membres del Consell Social, sense perjudici dallò que sha disposat en aquest reglament en casos especials, per a ladopció dacords relatius a:
a) Aprovació dels pressupostos de la Universitat Jaume I.
b) Aprovació de la programació plurianual de la Universitat Jaume I.
c) Aprovació de la proposta a la Generalitat Valenciana sobre creació, modificació i supressió de facultats i escoles.
d) Aprovació de la proposta a la Generalitat Valenciana de creació, modificació o supressió dinstituts universitaris.
e) Aprovació de la proposta a la Generalitat Valenciana de la firma de convenis dadscripció a la Universitat Jaume I com a instituts, dinstitucions o centres dinvestigació o creació artística de caràcter públic o privat.
f) Aprovació de la proposta destabliment de normes que regulen la permanència a la Universitat Jaume I daquells estudiants que no superen les proves corresponents en els terminis que es determinen, dacord amb les característiques dels respectius estudis.
g) Aprovació de la proposta dassignació amb caràcter individual daltres conceptes retributius, en consideració a les exigències docents i investigadores o a mèrits rellevants.
4. El president pot exercir el vot de qualitat en els casos dempat.
Article 39. Discrepàncies
Tots els membres del Consell Social poden manifestar el seu desacord amb tots i cada un dels acords aprovats mitjançant la corresponent manifestació durant la deliberació i la formulació per escrit dun vot particular en els dos dies següents, que cal incloure en lacta.
Article 40. Acta de la sessió
1. De cada sessió, el secretari del Consell Social nha dalçar acta, on cal fer constar les següents dades:
a) Lloc i temps en què ha tingut lloc, amb expressió de lòrgan convocador, hores de començament i finalització.
b) Existència del quòrum necessari per a la realització.
c) Relació de les persones que han assistit, expressant els seus noms i cognoms, i qualitat.
d) Relació de les persones que han justificat la seua absència, amb expressió del motiu, si escau.
e) Els punts principals de la deliberació, un resum de les intervencions, la forma i resultat de la votació, i el contingut de la part dispositiva de tots els acords presos.
f) Intervencions dels membres que demanen que consten expressament en lacta.
2. Les actes del Consell Social shan de numerar correlativament a partir de la constitució, que és la número 1. Per a aquesta numeració no sha de fer distinció entre les sessions ordinàries i extraordinàries, encara que cal indicar aquest caràcter en lescrit.
3. Les actes del Consell Social, les ha de subscriure el secretari, amb el vistiplau del president, i es pot expedir certificats dacords específics que shagen adoptat amb caràcter previ a la seua aprovació, si no fóra en la mateixa sessió, circumstància que shi hauria de fer constar.
Capítol II
Del procediment de les comissions
Article 41. Règim jurídic
1. Les comissions són convocades sempre pel president respectiu, han dactuar de la forma menys burocràtica possible i garantir en tot cas lenviament de lordre del dia i de la documentació necessària almenys amb tres dies dantelació. Shan de reunir ordinàriament, com a mínim, una vegada cada tres mesos, i en període lectiu.
2. El president de la Comissió pot demanar al president del Consell Social la remissió de la documentació complementària necessària per a lestudi dels temes proposats.
3. Les decisions es prenen per majoria simple, i cal la constatació que els vots afirmatius superen els negatius i les abstencions, computats aquests conjuntament, i queden vàlidament constituïdes amb lassistència de la meitat més un dels seus membres en primera convocatòria, i duna tercera part en segona, sempre que assistisquen el president i el secretari, o els qui els substituïsquen.
4. El president de la Comissió ha dinformar el president del Consell Social, el més aviat possible, sobre els temes tractats, les propostes acceptades i sobre tot allò que resulte dinterès, i formular les propostes que considere convenient.
5. De les reunions de les comissions sha destendre una acta succinta, que cal adjuntar a la documentació de la següent reunió del Ple del Consell Social.
6. Per a la resta de coses, és aplicable, pel que fa al règim jurídic de funcionament de les comissions, allò que sha disposat per al funcionament del Ple del Consell Social.
Article 42. Discrepàncies
Tots els membres de les diferents comissions del Consell Social poden manifestar el seu desacord amb tots i cada un dels acords aprovats, mitjançant la corresponent manifestació durant la deliberació i la formulació per escrit dun vot particular en els dos dies següents, que cal incloure en lacta.
TÍTOL VI
De la reforma del reglament
Article 43. Procediment
La reforma daquest reglament pot ser proposada pel president del Consell Social i pel rector de la Universitat Jaume I, o, almenys, per la meitat més un dels seus membres, i sha dajustar al següent procediment:
a) A la corresponent petició formal cal acompanyar el text articulat laprovació del qual es propose, la motivació suficient daquest, i un informe de lAssessoria Jurídica de la Universitat Jaume I, que serà informada per la Comissió dAssumptes Universitaris.
b) Laprovació de la proposta de reforma requereix la majoria absoluta del Ple del Consell Social.
c) El text aprovat sha de remetre al conseller que tinga les competències en matèria duniversitats, qui el sotmetrà a laprovació del Consell de la Generalitat Valenciana i, si escau, nordenarà la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
II. AUTORITATS I PERSONAL
b) OFERTES DOCUPACIÓ PÚBLICA,