Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 3 de febrer de 1999, de la Conselleria de Medi Ambient, pel qual s'estableix el règim de subvencions a la minimització de residus. [1999/M1052]

(DOGV núm. 3436 de 17.02.1999) Ref. Base de dades 0439/1999

ORDRE de 3 de febrer de 1999, de la Conselleria de Medi Ambient, pel qual s'estableix el règim de subvencions a la minimització de residus. [1999/M1052]
Aquesta convocatòria s'emmarca dins de les accions que per a la minimització i la valoració dels residus realitza la Conselleria de Medi Ambient. Els tres eixos bàsics de l'estratègia adoptada per aquesta Conselleria, per a l'exercici de les seues competències en matèria de residus per tal de garantir una gestió d'aquests ambientalment adequada, són els següents:
– Prevenir la formació de residus i del caràcter nociu d'aquests, amb accions de minimització mitjançant les tecnologies i mitjançant els productes.
– Valoritzar al màxim aquells residus la producció dels quals no puga evitar-se.
– Destinar a eliminació només els residus no valorizables.
Aquestes accions tenen, per l'ordre establit, el caràcter de prioritàries en la política ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, i així apareix en el Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana, com a mesures indispensables per a resoldre el problema dels residus però també com una oportunitat empresarial per a reduir els costos productius i aconseguir altres millores induïdes, i com a conseqüència augmentar-ne la competitivitat.
La posada en pràctica de les accions de minimització, i les complementàries de valoració, té com a agents principals les empreses públiques i privades, en la seua qualitat de productors o posseïdors de residus o com a gestors públics o privats, els quals han d'aplicar les tecnologies i les tècniques adequades als processos i als productes per a evitar o disminuir la generació de residus, i als consumidors com a demandants de productes elaborats amb tècniques respectuoses amb el medi ambient.
En aquest sentit, s'entén per minimització l'adopció de mesures d'ordre organitzatiu i operatiu destinades a disminuir la quantitat i la perillositat dels residus i contaminants generats en el desenvolupament d'un procés productiu, amb el consegüent estalvi en matèries primeres, recursos naturals i energia.
La implantació, des de la Conselleria de Medi Ambient, d'un programa de minimització destinat a reduir la generació de residus i emissions contaminants generats en el sector productiu de la Comunitat Valenciana, integrat predominantment per pimes, implica necessàriament la creació de mecanismes àgils i tècnicament eficaços que, posats al servei de les empreses, estimulen aquestes per a aplicar programes de minimització en els seus processos productius.
Amb aquest objecte l'Ordre de 24 de juny de 1998 va convocar per primera vegada el règim de subvencions a la minimització de residus a les empreses del sector industrial. Així mateix quedaven incloses les associacions d'industrials referides a sectors concrets pel que fa a la implantació de bones pràctiques mitjançant l'elaboració de manuals i activitats de formació, com també el disseny de plans de prevenció o minimització.
La nova convocatòria que s'efectua mitjançant aquesta ordre pretén ampliar l'àmbit subjectiu de la subvenció també a les empreses del sector serveis.
La Conselleria de Medi Ambient té atribuïdes les competències en matèria de medi ambient, i correspon a la Direcció General de Qualitat Ambiental, entre altres funcions, l'impuls a l'adopció de tecnologies no contaminants per part de les empreses, la planificació i la gestió de programes de subvencions per a la millora ambiental, de processos productius i el compliment de polítiques comunitàries en aquesta matèria.
Per tot això, a proposta de la Direcció General de Qualitat Ambiental, i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 35 de la Llei 5/1983, de Govern Valencià, com també l'article 47.3 de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovada pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana,
ORDENE
Primer
Convocar la concessió de subvencions a la minimització de residus per les empreses del sector industrial, associacions industrials i empreses del sector serveis, per a l'exercici 1999.
Segon
Aprovar les bases perquè es regiran aquesta i les successives convocatòries i que figuren com a annex a aquesta ordre.
Tercer
El termini de presentació d'instàncies per a aquesta convocatòria acabarà el 17 de març de 1999.
Quart
Per a l'exercici 1999 l'import global màxim de les ajudes serà de dos-cents quaranta-tres milions vuit-centes quaranta-una mil vuit-centes cinquanta pessetes (243.841.850 PTA), (1.465.519,03 euros), les quals es concediran a càrrec de l'aplicació pressupostària 14.02.442.50.7, línia codi comptable 2.640, dels pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1999.
Per als exercicis següents, anualment es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana els imports màxims d'aquestes subvencions, com també les línies pressupostàries que les financen, tenint en compte els pressupostos de cada exercici, i el termini de presentació de sol·licituds.
Cinqué
D'acord amb el règim legal de les despeses d'abast plurianual, la resolució de cada convocatòria de subvencions podrà preveure, per a aquells projectes d'execució bianual, la quantitat reconeguda per a l'exercici en què se sol·licita l'ajuda i la corresponent a l'exercici següent, i aquesta quedarà supeditada a l'existència en aquell exercici de crèdit adequat i suficient. En aquests casos, l'import global de les subvencions reconegudes per a l'exercici futur no podrà excedir de la quantitat que resulte d'aplicar el percentatge del 70% al crèdit globalitzat de l'any en què es compromet l'operació.
Sisé
En tot allò no regulat en aquesta ordre, s'estarà a allò que disposa el Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
Disposició addicional
Única
Els projectes presentats en la convocatòria de 1998 que no van ser subvencionats pel fet d'haver-se considerat de qualitat inferior a la del rang establit com a conseqüència de la insuficient dotació pressupostària en l'esmentat exercici per a poder subvencionar tots els projectes que complien les bases de l'esmentada convocatòria, podran acollir-se a la convocatòria regulada en aquesta ordre mitjançant la presentació d'una nova sol·licitud, sempre i quan l'actuació per a la qual se sol·licita la subvenció es realitze, totalment o parcialment, en l'exercici 1999. En aquest últim supòsit, la sol·licitud haurà de formalitzar-se indicant l'actuació que s'ha d'executar el 1999 i, si escau, en l'exercici següent.
Aquestes sol·licituds tindran caràcter preferent respecte a l'aplicació dels criteris de valoració i l'ordre de prioritat establits en la base 7.2 de l'annex a aquesta ordre.
Disposicions finals
Primera
Es faculta la directora general de Qualitat Ambiental per a dictar les disposicions necessàries per al desenvolupament i l'execució del que disposa aquesta ordre.
Segona
Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Tercera
Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
Tot això d'acord amb el que disposen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
València, 3 de febrer de 1999
El conseller de Medi Ambient,
JOSÉ MANUEL CASTELLÁ ALMIÑANA
ANNEX
Bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions
per a la minimització de residus
Primera. Beneficiaris
Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les petites i mitjanes empreses que desenvolupen, en un o diversos centres, una activitat industrial, entenent per tal tota activitat recollida a les seccions C i D de la classificació d'activitats econòmiques en la Unió Europea (codis NACE, Reglament (CEE) núm. 3.037/90 del Consell, de 9 d'octubre de 1990, relatiu a la nomenclatura estadística d'activitats econòmiques de la Comunitat Europea DOCE núm. L 293, de 24.10.93), més les activitats relacionades amb la producció d'electricitat, gas, vapor i aigua calenta, i el reciclatge, el tractament, la destrucció o l'eliminació de residus sòlids o líquids.
A l'efecte d'aquesta ordre, es consideraran pimes, segons la recomanació de la Comissió Europea (DOCE núm. L107/4, de 30 d'abril de 1996), les unitats econòmiques amb personalitat física o jurídica que complisquen els següents requisits:
a) Que empren a menys de 250 treballadors,
b) Que tinguen un volum de negocis anual no superior a 40 milions d'euros, o bé un balanç general no superior a 27 milions d'euros.
c) Que complisquen el criteri d'independència, entenent per empreses independents aquelles en què el 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot no pertanya a cap altra empresa, o conjuntament a diverses empreses que no responguen a la definició de pime. Aquest límit podrà superar-se en els casos següents:
– Si l'empresa pertany a societats públiques de participació, societats de capital risc o a inversors institucionals, sempre que aquests no exercisquen, individualment o conjuntament, cap control sobre l'empresa.
– Si el capital està distribuït de tal forma que no és possible determinar qui el posseeix i si l'empresa declara que pot legítimament presumir que el 25% o més del seu capital no pertany a cap altra empresa o conjuntament a diverses empreses que no responen a la definició de pime.
Així mateix, podran ser beneficiàries de les subvencions les petites i mitjanes empreses que desenvolupen, en un o diversos centres, una activitat de serveis i les associacions d'industrials per a procediments i formació relativa a la implantació de bones pràctiques quan es referisquen a un sector concret.
Segona. Objecte i actuacions a realitzar
Serà objecte d'ajuda una o el conjunt de les següents actuacions que hauran de realitzar les empreses en un o diversos dels seus centres:
1) Disseny del pla de minimització de residus
1.1. Classificació de fluixos
1.2. Identificació d'opcions de minimització possibles
1.3. Avaluar la viabilitat tècnica i econòmica
1.4. Seleccionar la millor alternativa per a cada fluix
2) Implantació de bones pràctiques
2.1. Procediments
2.2. Formació
3) Inversió en tecnologies més netes
Tercera. Àmbit d'aplicació
Únicament seran objecte de subvencions les accions o inversions adreçades a minimitzar residus realitzades en les pimes implantades a la Comunitat Valenciana, des de l'1 de gener de cada exercici econòmic.
Els procediments i la formació relativa a la implantació de les bones pràctiques (punt 2.1 de la base segona) podran sol·licitar-la o realitzar-la les associacions d'industrials quan es referisquen a un sector concret.
Quarta. Despeses i inversions no subvencionables
1. L'impost sobre el valor afegit (IVA) satisfet per l'adquisició de béns o serveis facturats i en general qualsevol impost pagat pel beneficiari.
2. Despeses financeres com a conseqüència de la inversió.
3. Les despeses d'adquisició de terrenys, obra civil i construcció de naus industrials.
4. Despeses que no estiguen definides o que no tinguen com a finalitat l'objecte de la subvenció, com també les no imputables directament als projectes.
Cinquena. Sol·licituds i documentació
1. Les sol·licituds es formalitzaran en instància degudament emplenada, segons model que s'adjunta a aquesta ordre, acompanyades de la documentació expressada en l'apartat 4, i hauran d'adreçar-se a la Direcció General de Qualitat Ambiental.
– Les sol·licituds hauran d'indicar les actuacions que s'han de desenvolupar i el pressupost d'aquestes.
– Es podrà presentar una sol·licitud de subvenció d'actuacions iniciades a partir de l'1 de gener de l'exercici en què es presenten.
– Els projectes podran tenir una execució bianual, si l'activitat empresarial així ho requereix i ho admet la comissió avaluadora de la subvenció. Quan tinguen aquest caràcter s'indicarà en la sol·licitud la quantitat sol·licitada per a cada un dels exercicis econòmics. En aquest cas, la comissió avaluadora podrà proposar la seua aprovació per a ambdós exercicis i supeditar el segon d'aquests a l'existència de dotació pressupostària adequada i suficient.
2. Les persones interessades podran presentar les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Medi Ambient al carrer de l'Arquitecte Alfaro, número 39 de València, com també en els serveis territorials d'aquesta sitis a:
– Alacant, carrer de Churruca, 29
– Castelló de la Plana, avinguda dels Germans Bou, 47
– València, carrer de Gregori Gea, 27
O en qualsevol altra de les formes disposades en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. L'admissió a tràmit d'una sol·licitud de subvenció no genera cap compromís de concessió d'aquella.
4. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la documentació següent:
4.1. La que acredite la personalitat del sol·licitant:
a) Empreses individuals: fotocòpia del número d'identificació fiscal (NIF) o document nacional d'identitat
b) Societats civils o comunitats de béns:
– Fotocòpia del NIF de tots els socis/comuners.
– Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal (CIF).
– Escriptura de constitució i modificació, si escau.
– Autorització de la resta dels socis/comuners distints al que presenta la sol·licitud.
c) Societats mercantils:
– Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal (CIF).
– Fotocòpia del NIF del representant que firma la sol·licitud.
– Còpia compulsada de l'escriptura de constitució o modificació, si escau, i dels estatuts vigents registrats.
– Poder actual i inscrit en el registre mercantil del representant legal que presenta la sol·licitud.
– En cas que la societat no estiga inscrita, certificat de la sol·licitud d'inscripció davant el registre mercantil.
d) Associacions:
– Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal (CIF).
– Fotocòpia del NIF del representant que firma la sol·licitud.
– Còpia compulsada dels estatuts vigents registrats.
– Còpia compulsada de l'escriptura de poder del representant legal o certificat de l'acta on conste l'acord de sol·licitar les ajudes i nomenament del representant de l'entitat per a efectuar-ne la gestió.
4.2. Imprés d'alta de tercers per a pagaments de la Generalitat Valenciana degudament emplenat i segellat per l'entitat bancària corresponent.
4.3. Declaració de la voluntat de preveure el compliment de tots els requisits normatius sobre medi ambient i el compromís destinat a la millora contínua i raonable de la seua actuació ambiental.
4.4. Declaració, si escau, de les subvencions percebudes o reconegudes d'altres administracions públiques, o de qualsevol entitat pública o privada, pel mateix concepte.
4.5. Memòria descriptiva del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.
Amb caràcter general, no caldrà necessari aportar la documentació administrativa relacionada en l'apartat 4.1 que ja estiga en poder de la Conselleria de Medi Ambient pel fet d'haver-la presentada en l'anterior convocatòria o en aquesta per a un altre projecte, la qual cosa s'haurà d'indicar expressament en la sol·licitud.
No obstant això, la Conselleria de Medi Ambient podrà demanar del sol·licitant l'aportació d'aquells documents o dades complementàries que estime necessaris per a la resolució de l'expedient.
Sisena. Quantia de les ajudes
6.1. – Per a la realització de plans de minimització de residus. Fins al 50% del cost de l'elaboració, que podrà ser del 60% en el supòsit d'indústries afectades per la Llei 11/97, d'Envasos i Residus d'Envasos. (Plans empresarials de prevenció).
– Per a l'elaboració dels manuals de bones pràctiques. Fins al 50% que podrà ser del 75% en les activitats formatives.
– Per a les inversions en tecnologies netes o més netes. Fins al 25% dels costos.
– Per a les inversions que faciliten la reutilització i recuperació, el percentatge serà del 30%.
6.2. En el supòsit que la quantia total de les subvencions sol·licitades per a l'exercici corrent fóra superior al crèdit pressupostat, es concediran les subvencions fins aquest límit, i es valoraran les actuacions d'acord amb els criteris de valoració establits en la base setena i s'aplicarà, si escau, el coeficient corrector necessari per a respectar el límit esmentat. En el cas de projectes bianualitzats, els imports corresponents al segon exercici econòmic es concediran, d'acord amb el règim legal de les despeses d'abast plurianual, fins al límit del 70% del crèdit globalitzat de l'any en què es formalitza la sol·licitud inicial, i s'aplicarà, si escau, el coeficient corrector necessari per a no excedir la quantitat esmentada i la subvenció quedarà supeditada a l'existència de crèdit adequat i suficient en aquell exercici econòmic.
6.3. L'import de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes que els sol·licitants hagen percebut, o tinguen reconegudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat que ha de desenvolupar el beneficiari. Aquesta circumstància podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Setena. Valoració i tràmit
1. La valoració dels expedients es realitzarà per una comissió avaluadora, presidida per la directora general de Qualitat Ambiental i composta per la secretària general administrativa, o representant d'aquesta Secretaria General Administrativa en qui delegue, la cap del Servei d'Impuls Tecnològic Mediambiental, i almenys un tècnic del Servei d'Impuls Tecnològic Mediambiental, tots ells de la Conselleria de Medi Ambient.
2. Per a la valoració de les sol·licituds es tindran en compte els següents criteris d'acord amb el següent ordre de prioritat:
1) Adequació als plans de la Conselleria (PIR),
2) Grau de millora ambiental que implique l'actuació respecte a la situació inicial de la indústria,
3) Qualitat tècnica dels projectes i plans.
3. La comissió, per aplicació dels criteris establits en el paràgraf anterior, determinarà quins sol·licitants resulten beneficiaris de la subvenció i l'import que s'ha de concedir a cada un d'aquests. Les subvencions es concediran fins al límit del crèdit pressupostari disponible. En el cas de projectes d'execució bianual, la comissió avaluadora en determinarà l'admissibilitat o no, i, en cas d'admetre'ls, podrà proposar-ne l'aprovació per a ambdós exercicis i supeditar la subvenció corresponent al segon d'aquests a l'existència de dotació pressupostària en l'exercici corresponent.
4. Una vegada formalitzats els actes d'instrucció corresponents, la comissió elevarà el conseller de Medi Ambient la proposta de concessió de subvencions, la qual haurà de contenir les sol·licituds desestimades i el motiu de la desestimació, les sol·licituds estimades i l'import de l'ajuda concedida a cada beneficiari, indicant, en el supòsit de projectes bianualizats, l'import corresponent a l'exercici pressupostari següent. Així mateix, indicarà els percentatges aplicables per a la determinació de les quantitats reconegudes, el coeficient de reducció proporcional aplicat per a respectar el límit de la consignació pressupostària de l'exercici en què se sol·licita l'ajuda, en el supòsit d'insuficiència de crèdit en l'indicat exercici i, el coeficient de reducció necessari per a no excedir, en cas de subvencions bianualitzades, el límit establit per la Llei d'Hisenda Pública per a les despeses d'abast plurianual. En aquest cas, la quantitat reconeguda per al següent exercici econòmic quedarà supeditada a l'existència de dotació pressupostària en aquell exercici.
5. La resolució definitiva dictada pel conseller serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
6. Els beneficiaris de les subvencions podran renunciar expressament a aquestes en el termini de 10 dies a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió.
Vuitena. Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris de les subvencions hauran de:
1. Trobar-se en situació que en legitima la concessió.
2. Complir amb els requisits i les condicions que comporta la concessió de l'ajuda.
3. Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions i ajudes concedides.
4. Comunicar, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, altres ajudes sol·licitades o concedides per a la mateixa activitat per unes altres administracions públiques o per altres ens públics o privats.
5. Fer constar en tota informació o documentació pròpia de l'activitat que aquesta està subvencionada per la Conselleria de Medi Ambient.
Novena. Procediment de pagament
Per al cobrament de la subvenció, el beneficiari haurà de presentar, en el termini que establisca la resolució de concessió, la corresponent sol·licitud de pagament adreçada a la directora general de Qualitat Ambiental segons model d'instància que s'adjunta a aquesta ordre, acompanyada de la documentació següent:
1. Síntesi o informe final de les actuacions realitzades o informe d'avanç d'aquestes en el cas de projectes bianuals i resultats obtinguts.
2. Documentació acreditativa de l'execució del projecte subvencionat.
3. Justificació dels despeses efectuades. Totes les despeses hauran de justificar-se mitjançant l'aportació d'originals o còpies compulsades.
4. La justificació del pagament del cost subvencionable del projecte, indicat en la corresponent notificació, es farà pels següents mitjans:
a) Si es paga al comptat es presentarà factura definitiva i rebut del pagament d'aquesta. En el cas d'emetre's ambdós en el mateix document, haurà d'aparéixer en la factura el justificant de recepció amb firma llegible o indicant la persona que firma, i el segell del proveïdor.
b) Si es paga mitjançant contracte de lísing (en el qual cas haurà de ser amb opció de compra), el beneficiari haurà de presentar el contracte de lísing o còpia d'aquest certificada per l'entitat financera, i còpia legitimada de les factures que estiguen en poder d'aquella, corresponents als béns adquirits, perquè puga verificar-se que el finançament correspon precisament a aquests béns.
c) Si es paga mitjançant efectes ajornats (lletres o pagarés), s'aportarà factura definitiva i efectes vençuts i pagats, i es podran acceptar els ajornaments encara no vençuts quan s'aporte la factura juntament amb un escrit del proveïdor indicant que disposa d'efectes (i el seu import) per a fer efectiu el pagament d'aquesta factura. En el moment que es faça efectiu el pagament haurà d'aportar-se un extracte de compte bancari, justificant de transferència, o qualsevol document que ho acredite, en els quals conste clarament el destinatari del pagament, que haurà de ser la persona o empresa que va emetre la factura.
d) En cas de pagaments en moneda estrangera es presentarà un document bancari acreditant el contravalor en pessetes en la data de l'operació.
e) En el cas de la participació de personal propi, les despeses de personal es justificaran mitjançant certificat exprés del responsable de personal o representant de l'entitat, desglossament detallat de les hores de dedicació corresponents al personal participant en el projecte i quantia econòmica a què ascendeix aquesta participació, i s'hi adjuntaran les nòmines del personal intervinent i els butlletins de cotització a la Seguretat Social dels mesos en què aquest personal ha participat.
f) Qualsevol altre cas haurà de ser analitzat singularment.
5. En qualsevol cas, únicament es pagarà la totalitat de la subvenció si el cost subvencionable del projecte ha sigut justificat íntegrament; altrament, només es pagarà la part de la subvenció proporcional als justificants de despesa o inversió aportats.
6. Acreditació del fet que es troba al corrent o exempt de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes que disposa l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre la forma d'acreditar els beneficiaris de subvencions l'exigència disposada en l'article 47.7 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 2775, de 21 de juny de 1996): certificats de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Generalitat Valenciana pel que fa a les obligacions tributàries i certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social pel que fa a les obligacions amb la Seguretat Social.

linea
Mapa web