Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 75/2013, de 5 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es desplega l'article 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució de personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació i es modifica l'annex II de l'Orde de 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'aproven les instruccions que regulen l'organització i el funcionament dels centres que impartixen ensenyances de segon cicle d'Educació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, sostinguts amb fons públics i dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana. [2013/7250]

(DOGV núm. 7063 de 09.07.2013) Ref. Base de dades 006755/2013

ORDE 75/2013, de 5 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es desplega l'article 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució de personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació i es modifica l'annex II de l'Orde de 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'aproven les instruccions que regulen l'organització i el funcionament dels centres que impartixen ensenyances de segon cicle d'Educació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, sostinguts amb fons públics i dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana. [2013/7250]
Pel Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d’educació, es van arbitrar mecanismes de recol·locació i redistribució del personal docent, un dels quals és la figura de l’habilitació transitòria en especialitats de les quals no s’és titular i que, en cap cas, permet obtindre destinació definitiva per l’especialitat l’habilitació transitòria de la qual es posseïx.
Per mitjà de l’habilitació transitòria, es facilita l’obtenció de destinació provisional, per un any, en llocs de l’especialitat de la qual no s’és titular, a tots aquells funcionaris de carrera que o bé han perdut la seua destinació definitiva o estan en expectativa de destinació, així com a aquells que, no havent perdut la seua destinació definitiva, estiguen afectats per falta d’horari corresponent a la seua especialitat.
El Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, ja esmentat, regula el procediment per a la sol·licitud i obtenció de l’habilitació transitòria, si bé requerix desplegar-se quant als drets que es deriven de l’habilitació transitòria i la vigència temporal d’estos.
D’altra banda, els canvis produïts en el sistema educatiu i l’aplicació de la seua normativa reguladora han afavorit l’atribució docent del professorat de diferents especialitats a una mateixa àrea, matèria o mòdul, la configuració de matèries en àmbits a impartir per un mateix docent en les distintes ensenyances o la possibilitat de completar horari en altres matèries per docents de diverses especialitats per mitjà de titulacions acadèmiques o habilitacions, o les dos. Tot això exigix concretar criteris en l’elaboració dels horaris docents regulada per l’Orde 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s’aproven les instruccions que regulen l’organització i el funcionament dels centres que impartixen ensenyances de segon cicle d’Educació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, sostinguts amb fons públics i dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana.
En la tramitació d’esta orde s’ha complit el que preveu l’article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.
De conformitat amb el que preveu la disposició addicional sexta de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació; vista la proposta de les direccions generals de Centres i Personal Docent i d’Innovació, Ordenació i Política Lingüística de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport; de conformitat amb esta, i en virtut de les competències que m’atribuïxen l’article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, que determina les conselleries en què s’organitza l’Administració de la Generalitat,

ORDENE

Article 1. Objecte
Esta orde té per objecte desplegar el contingut de l’article 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució de personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d’educació, pel que fa als drets que es deriven del reconeixement d’una o més habilitacions transitòries.


Article 2. Àmbit d’aplicació
1. El personal funcionari docent de carrera al qual es referix l’apartat 1 de l’article 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, podrà sol·licitar el reconeixement d’una o diverses habilitacions transitòries dins del mateix cos i fer valdre les que tinguera reconegudes en els procediments d’adjudicació de destinacions provisionals anuals.

L’habilitació transitòria obtinguda d’acord amb allò que s’ha previst en esta norma únicament tindrà validesa dins dels procediments regulats en el Decret 108/2012, de 29 de juny.
2. Les habilitacions transitòries reconegudes tenen vigència indefinida, excepte renúncia expressa, i en cap cas l’habilitació transitòria podrà donar lloc a l’adjudicació de destinació amb caràcter forçós, que només podrà adjudicar-se per les especialitats de les quals siga titular.
3. Els funcionaris en expectativa de destinació que tinguen reconeguda una habilitació transitòria i la facen valdre en els procediments d’adjudicació de destinacions provisionals anuals, s’ordenaran, en esta habilitació transitòria, darrere dels funcionaris de carrera o en pràctiques de l’especialitat corresponent, amb prioritat respecte als funcionaris docents interins que, si és el cas, participen en el procediment.
4. Els funcionaris afectats per les situacions que impliquen pèrdua provisional o definitiva del lloc de treball que tinguen reconeguda una habilitació transitòria, la podran fer valdre en el procediment d’adjudicació de suprimits i desplaçats previst en l’article 7 del Decret 108/2012, de 29 de juny.

Article 3. Requisits
1. L’habilitació transitòria s’adquirirà dins del mateix cos, per una o diverses especialitats diferents de les quals siga titular, en el cas que es complisca alguna de les condicions següents:
a) Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada especialitat s’establix en els annexos V i VI del Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents al qual es referix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, i es regula el règim transitori d’ingrés al qual es referix la disposició transitòria dèsset de l’esmentada llei.
b) Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada especialitat s’establix en l’article 5, en la disposició addicional sexta i en l’annex del Reial Decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per a exercir la docència en les ensenyances d’Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat.
c) Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada especialitat s’establix en les normes per les quals es regula cada títol de formació professional i el seu desplegament curricular autonòmic per a impartir docència en els diferents mòduls professionals en centres privats.
2. Les titulacions indicades en els respectius reials decrets corresponen al Catàleg de títols universitaris oficials i a les successives incorporacions a este. També són vàlides les titulacions homòlogues a les especificades, segons el Reial Decret 1954/1994, de 30 de setembre sobre homologació de títols als del catàleg de títols universitaris oficials, creat per Real Decret 1497/1987, de 27 de novembre (BOE 17.11.1987).

Article 4. Habilitació transitòria per a impartir mòduls professionals
Únicament quan no es complisquen els requisits per a adquirir l’habilitació transitòria per una especialitat completa, regulada en l’article anterior, es podrà obtindre una habilitació transitòria per a impartir un o més mòduls professionals vinculats a esta especialitat, en el cas que es complisca la condició següent:
Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada mòdul professional s’establix en les normes per les qual es regula cada títol de formació professional i el seu desplegament curricular autonòmic per a impartir docència en els diferents mòduls professionals en centres privats.
Article 5. Procediment
El procediment per a l’obtenció d’una o més d’habilitacions transitòries serà el següent:
1. L’interessat podrà presentar la sol·licitud en qualsevol moment una vegada s’haja notificat a l’interessat alguna de les situacions administratives previstes en l’apartat 9.1 del Decret 108/2012, de 29 de juny, en cursos anteriors o en el corrent.
2. Les sol·licituds es presentaran d’acord amb el model establit com a annex I, que estarà a disposició dels interessats en les direccions territorials d’Educació, Cultura i Esport i que estarà disponible en l’adreça d’Internet . Podran presentar-se en la direcció territorial en la qual el funcionari tinga la destinació definitiva, i haurà d’anar acompanyada d’una fotocòpia compulsada del títol acadèmic oficial i els documents acreditatius dels requisits exigits per a adquirir l’habilitació transitòria. En tot cas, també es podran presentar en qualsevol de les dependències a les quals fa referència l’article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. Una vegada revisada la sol·licitud de l’interessat i la documentació aportada, i després de comprovar que reunix els requisits exigits, la direcció territorial corresponent dictarà l’oportuna resolució ajustada al model de l’annex II o III en els terminis previstos per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú
4. Contra la resolució del director territorial, la persona interessada podrà presentar un recurs d’alçada, en el termini d’un mes des de la notificació, davant de l’òrgan competent en matèria de personal docent de la conselleria competent en matèria d’Educació.
5. Les habilitacions transitòries obtingudes per mitjà del procés regulat en esta orde quedaran inscrites en el Registre de Personal Docent.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Autorització
S’autoritza l’òrgan competent en matèria de personal docent perquè, en l’àmbit de les seues competències, dicte totes les instruccions que siguen necessàries per a executar el que disposa esta orde i per a modificar-ne els annexos.

Segona. No-increment del gasto públic
L’aplicació i el desplegament posterior d’esta norma no podrà tindre incidència en l’increment de la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a la conselleria competent en matèria d’Educació i, en tot cas, s’haurà d’atendre amb els mitjans personals i materials de l’esmentada conselleria.

Tercera. Procediments d’habilitació extraordinaris
D’acord amb allò que s’ha regulat en l’apartat tercer de l’article 9 del Decret 108 2012/, de 29 de juny, del Consell, l’òrgan competent en matèria de personal docent podrà, quan així ho exigisquen les necessitats de planificació educativa i dels recursos humans, establir un procediment d’habilitació diferent en les convocatòries de provisió de llocs de treball d’inici de curs escolar, que serà aplicable amb exclusivitat a este procediment.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació
Queden derogades totes les normes del mateix rang o d’un rang inferior que s’oposen al que disposa esta orde.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Addició de l’article 1 bis en l’apartat II. Horari del personal docent, 2. Elaboració dels horaris, de l’annex II de l’Orde de 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència
1. Quan professorat de diferents especialitats posseïsca atribució docent per a impartir una mateixa matèria, àrea, mòdul professional o àmbit, per a l’assignació d’estos a un departament caldrà ajustar-se al procediment següent:
a) L’assignació a un departament dels àmbits d’Educació Secundària Obligatòria de programes de diversificació curricular i dels programes de qualificació professional inicial es farà com si es tractara d’una sola matèria, assignada preferentment al departament que posseïsca major càrrega lectiva d’esta, llevat que l’atribució a un altre departament genere una menor supressió de llocs docents.
b) Per a assignar les matèries, les àrees, els mòduls professionals o els àmbits, amb antelació a l’elaboració d’horaris i la distribució de torns, assignatures i cursos establida en el punt 2, el cap d’estudis reunirà els departaments implicats per determinar les necessitats horàries totals dels departaments i fer l’assignació a un d’estos. En esta assignació es tindrà en compte, junt amb els criteris pedagògics i d’economia i eficàcia, que el professorat a suprimir o desplaçar, en cas de ser necessari, siga el menor nombre possible.
c) En cas de no haver-hi acord per a establir quin professorat assumix la matèria, l’àrea, el mòdul professional o l’àmbit i, en conseqüència, a quin departament s’assigna, els criteris de prioritat per a optar-hi, entre tot el professorat que hi tinga atribució docent, seran successivament: el nombre més gran d’anys de servicis efectius com a funcionari de carrera en el cos corresponent; en cas d’igualtat, la major antiguitat amb destinació definitiva ininterrompuda en la plaça; si es manté la igualtat, caldrà ajustar-se a l’any més antic d’ingrés en el cos, a la pertinença al corresponent de catedràtics corresponent i, en últim terme, a la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu d’ingrés en el cos.

d) Si com a resultat d’això la distribució genera pèrdua d’horari i, en conseqüència, ha d’eixir desplaçat o suprimit del centre algun docent, caldrà ajustar-se al que establix la disposició addicional segona del Reial Decret 1364/2010, de 29 d’octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d’àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per estos.

e) Per a la configuració de l’horari dels docents, aquells que ocupen amb caràcter definitiu un lloc de treball d’àmbit o d’especialitat hauran d’impartir preferentment els àmbits dels programes de diversificació curricular i els dels programes de qualificació professional inicial.

2. El personal funcionari afectat per la situació de pèrdua definitiva del lloc de treball i el personal funcionari en expectativa de destinació que no dispose de places de la seua especialitat i haja obtingut l’habilitació transitòria d’aquelles especialitats del seu cos de pertinença, l’atribució docent del qual incloga les àrees, les matèries i els mòduls que pot impartir, participarà en la reunió prèvia a l’elecció d’horaris ordenat darrere del docent titular de l’especialitat respectiva.

Quan concórreguen diversos docents amb habilitacions transitòries per a impartir les mateixes matèries, àrees o mòduls, s’ordenaran entre ells amb els criteris d’antiguitat establits anteriorment.
3. Posteriorment es distribuiran els torns, les assignatures i els cursos atenent el que disposa l’article següent.

Segona. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor l’endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 5 de juliol de 2013

La consellera d’Educació, Cultura i Esport,
MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET

linea
Mapa web