ORDE 75/2013, de 5 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es desplega l'article 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució de personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació i es modifica l'annex II de l'Orde de 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'aproven les instruccions que regulen l'organització i el funcionament dels centres que impartixen ensenyances de segon cicle d'Educació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, sostinguts amb fons públics i dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana. [2013/7250]
(DOGV núm. 7063 de 09.07.2013) Ref. Base de dades 006755/2013
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 10.07.2013 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport Grup temàtic: Legislació Matèries: Educació Funció pública Descriptors: Temàtics: personal docent, centre d'ensenyament, qualificació del personal, reglament intern, ensenyament públic, administració del personal , cossos docents no universitaris
ORDE 75/2013, de 5 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es desplega l'article 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució de personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació i es modifica l'annex II de l'Orde de 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'aproven les instruccions que regulen l'organització i el funcionament dels centres que impartixen ensenyances de segon cicle d'Educació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, sostinguts amb fons públics i dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana. [2013/7250]
Pel Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria deducació, es van arbitrar mecanismes de recol·locació i redistribució del personal docent, un dels quals és la figura de lhabilitació transitòria en especialitats de les quals no sés titular i que, en cap cas, permet obtindre destinació definitiva per lespecialitat lhabilitació transitòria de la qual es posseïx.
Per mitjà de lhabilitació transitòria, es facilita lobtenció de destinació provisional, per un any, en llocs de lespecialitat de la qual no sés titular, a tots aquells funcionaris de carrera que o bé han perdut la seua destinació definitiva o estan en expectativa de destinació, així com a aquells que, no havent perdut la seua destinació definitiva, estiguen afectats per falta dhorari corresponent a la seua especialitat.
El Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, ja esmentat, regula el procediment per a la sol·licitud i obtenció de lhabilitació transitòria, si bé requerix desplegar-se quant als drets que es deriven de lhabilitació transitòria i la vigència temporal destos.
Daltra banda, els canvis produïts en el sistema educatiu i laplicació de la seua normativa reguladora han afavorit latribució docent del professorat de diferents especialitats a una mateixa àrea, matèria o mòdul, la configuració de matèries en àmbits a impartir per un mateix docent en les distintes ensenyances o la possibilitat de completar horari en altres matèries per docents de diverses especialitats per mitjà de titulacions acadèmiques o habilitacions, o les dos. Tot això exigix concretar criteris en lelaboració dels horaris docents regulada per lOrde 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual saproven les instruccions que regulen lorganització i el funcionament dels centres que impartixen ensenyances de segon cicle dEducació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, sostinguts amb fons públics i dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana.
En la tramitació desta orde sha complit el que preveu larticle 37 de la Llei 7/2007, de 12 dabril, de lEstatut Bàsic de lEmpleat Públic, i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dOrdenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.
De conformitat amb el que preveu la disposició addicional sexta de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, dEducació; vista la proposta de les direccions generals de Centres i Personal Docent i dInnovació, Ordenació i Política Lingüística de la Conselleria dEducació, Cultura i Esport; de conformitat amb esta, i en virtut de les competències que matribuïxen larticle 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, que determina les conselleries en què sorganitza lAdministració de la Generalitat,
ORDENE
Article 1. Objecte
Esta orde té per objecte desplegar el contingut de larticle 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució de personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria deducació, pel que fa als drets que es deriven del reconeixement duna o més habilitacions transitòries.
Article 2. Àmbit daplicació
1. El personal funcionari docent de carrera al qual es referix lapartat 1 de larticle 9 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, podrà sol·licitar el reconeixement duna o diverses habilitacions transitòries dins del mateix cos i fer valdre les que tinguera reconegudes en els procediments dadjudicació de destinacions provisionals anuals.
Lhabilitació transitòria obtinguda dacord amb allò que sha previst en esta norma únicament tindrà validesa dins dels procediments regulats en el Decret 108/2012, de 29 de juny.
2. Les habilitacions transitòries reconegudes tenen vigència indefinida, excepte renúncia expressa, i en cap cas lhabilitació transitòria podrà donar lloc a ladjudicació de destinació amb caràcter forçós, que només podrà adjudicar-se per les especialitats de les quals siga titular.
3. Els funcionaris en expectativa de destinació que tinguen reconeguda una habilitació transitòria i la facen valdre en els procediments dadjudicació de destinacions provisionals anuals, sordenaran, en esta habilitació transitòria, darrere dels funcionaris de carrera o en pràctiques de lespecialitat corresponent, amb prioritat respecte als funcionaris docents interins que, si és el cas, participen en el procediment.
4. Els funcionaris afectats per les situacions que impliquen pèrdua provisional o definitiva del lloc de treball que tinguen reconeguda una habilitació transitòria, la podran fer valdre en el procediment dadjudicació de suprimits i desplaçats previst en larticle 7 del Decret 108/2012, de 29 de juny.
Article 3. Requisits
1. Lhabilitació transitòria sadquirirà dins del mateix cos, per una o diverses especialitats diferents de les quals siga titular, en el cas que es complisca alguna de les condicions següents:
a) Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada especialitat sestablix en els annexos V i VI del Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual saprova el Reglament dingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents al qual es referix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, dEducació, i es regula el règim transitori dingrés al qual es referix la disposició transitòria dèsset de lesmentada llei.
b) Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada especialitat sestablix en larticle 5, en la disposició addicional sexta i en lannex del Reial Decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per a exercir la docència en les ensenyances dEducació Secundària Obligatòria o de Batxillerat.
c) Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada especialitat sestablix en les normes per les quals es regula cada títol de formació professional i el seu desplegament curricular autonòmic per a impartir docència en els diferents mòduls professionals en centres privats.
2. Les titulacions indicades en els respectius reials decrets corresponen al Catàleg de títols universitaris oficials i a les successives incorporacions a este. També són vàlides les titulacions homòlogues a les especificades, segons el Reial Decret 1954/1994, de 30 de setembre sobre homologació de títols als del catàleg de títols universitaris oficials, creat per Real Decret 1497/1987, de 27 de novembre (BOE 17.11.1987).
Article 4. Habilitació transitòria per a impartir mòduls professionals
Únicament quan no es complisquen els requisits per a adquirir lhabilitació transitòria per una especialitat completa, regulada en larticle anterior, es podrà obtindre una habilitació transitòria per a impartir un o més mòduls professionals vinculats a esta especialitat, en el cas que es complisca la condició següent:
Estar en possessió de la titulació acadèmica que per a cada mòdul professional sestablix en les normes per les qual es regula cada títol de formació professional i el seu desplegament curricular autonòmic per a impartir docència en els diferents mòduls professionals en centres privats.
Article 5. Procediment
El procediment per a lobtenció duna o més dhabilitacions transitòries serà el següent:
1. Linteressat podrà presentar la sol·licitud en qualsevol moment una vegada shaja notificat a linteressat alguna de les situacions administratives previstes en lapartat 9.1 del Decret 108/2012, de 29 de juny, en cursos anteriors o en el corrent.
2. Les sol·licituds es presentaran dacord amb el model establit com a annex I, que estarà a disposició dels interessats en les direccions territorials dEducació, Cultura i Esport i que estarà disponible en ladreça dInternet
3. Una vegada revisada la sol·licitud de linteressat i la documentació aportada, i després de comprovar que reunix els requisits exigits, la direcció territorial corresponent dictarà loportuna resolució ajustada al model de lannex II o III en els terminis previstos per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú
4. Contra la resolució del director territorial, la persona interessada podrà presentar un recurs dalçada, en el termini dun mes des de la notificació, davant de lòrgan competent en matèria de personal docent de la conselleria competent en matèria dEducació.
5. Les habilitacions transitòries obtingudes per mitjà del procés regulat en esta orde quedaran inscrites en el Registre de Personal Docent.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Autorització
Sautoritza lòrgan competent en matèria de personal docent perquè, en làmbit de les seues competències, dicte totes les instruccions que siguen necessàries per a executar el que disposa esta orde i per a modificar-ne els annexos.
Segona. No-increment del gasto públic
Laplicació i el desplegament posterior desta norma no podrà tindre incidència en lincrement de la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a la conselleria competent en matèria dEducació i, en tot cas, shaurà datendre amb els mitjans personals i materials de lesmentada conselleria.
Tercera. Procediments dhabilitació extraordinaris
Dacord amb allò que sha regulat en lapartat tercer de larticle 9 del Decret 108 2012/, de 29 de juny, del Consell, lòrgan competent en matèria de personal docent podrà, quan així ho exigisquen les necessitats de planificació educativa i dels recursos humans, establir un procediment dhabilitació diferent en les convocatòries de provisió de llocs de treball dinici de curs escolar, que serà aplicable amb exclusivitat a este procediment.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació
Queden derogades totes les normes del mateix rang o dun rang inferior que soposen al que disposa esta orde.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Addició de larticle 1 bis en lapartat II. Horari del personal docent, 2. Elaboració dels horaris, de lannex II de lOrde de 29 de juny de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència
1. Quan professorat de diferents especialitats posseïsca atribució docent per a impartir una mateixa matèria, àrea, mòdul professional o àmbit, per a lassignació destos a un departament caldrà ajustar-se al procediment següent:
a) Lassignació a un departament dels àmbits dEducació Secundària Obligatòria de programes de diversificació curricular i dels programes de qualificació professional inicial es farà com si es tractara duna sola matèria, assignada preferentment al departament que posseïsca major càrrega lectiva desta, llevat que latribució a un altre departament genere una menor supressió de llocs docents.
b) Per a assignar les matèries, les àrees, els mòduls professionals o els àmbits, amb antelació a lelaboració dhoraris i la distribució de torns, assignatures i cursos establida en el punt 2, el cap destudis reunirà els departaments implicats per determinar les necessitats horàries totals dels departaments i fer lassignació a un destos. En esta assignació es tindrà en compte, junt amb els criteris pedagògics i deconomia i eficàcia, que el professorat a suprimir o desplaçar, en cas de ser necessari, siga el menor nombre possible.
c) En cas de no haver-hi acord per a establir quin professorat assumix la matèria, làrea, el mòdul professional o làmbit i, en conseqüència, a quin departament sassigna, els criteris de prioritat per a optar-hi, entre tot el professorat que hi tinga atribució docent, seran successivament: el nombre més gran danys de servicis efectius com a funcionari de carrera en el cos corresponent; en cas digualtat, la major antiguitat amb destinació definitiva ininterrompuda en la plaça; si es manté la igualtat, caldrà ajustar-se a lany més antic dingrés en el cos, a la pertinença al corresponent de catedràtics corresponent i, en últim terme, a la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu dingrés en el cos.
d) Si com a resultat daixò la distribució genera pèrdua dhorari i, en conseqüència, ha deixir desplaçat o suprimit del centre algun docent, caldrà ajustar-se al que establix la disposició addicional segona del Reial Decret 1364/2010, de 29 doctubre, pel qual es regula el concurs de trasllats dàmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, dEducació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per estos.
e) Per a la configuració de lhorari dels docents, aquells que ocupen amb caràcter definitiu un lloc de treball dàmbit o despecialitat hauran dimpartir preferentment els àmbits dels programes de diversificació curricular i els dels programes de qualificació professional inicial.
2. El personal funcionari afectat per la situació de pèrdua definitiva del lloc de treball i el personal funcionari en expectativa de destinació que no dispose de places de la seua especialitat i haja obtingut lhabilitació transitòria daquelles especialitats del seu cos de pertinença, latribució docent del qual incloga les àrees, les matèries i els mòduls que pot impartir, participarà en la reunió prèvia a lelecció dhoraris ordenat darrere del docent titular de lespecialitat respectiva.
Quan concórreguen diversos docents amb habilitacions transitòries per a impartir les mateixes matèries, àrees o mòduls, sordenaran entre ells amb els criteris dantiguitat establits anteriorment.
3. Posteriorment es distribuiran els torns, les assignatures i els cursos atenent el que disposa larticle següent.
Segona. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor lendemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 5 de juliol de 2013
La consellera dEducació, Cultura i Esport,
MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET