RESOLUCIÓ d'11 de febrer de 2019, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual es convoquen per a l'exercici 2019 les ajudes de rehabilitació d'edificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat en habitatges del Pla estatal d'habitatge 2018-2021. [2019/1418]
(DOGV núm. 8487 de 15.02.2019) Ref. Base de dades 001541/2019
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori Grup temàtic: Ajudes Matèries: Arquitectura i habitatge Accessibilitat
RESOLUCIÓ d'11 de febrer de 2019, de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual es convoquen per a l'exercici 2019 les ajudes de rehabilitació d'edificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat en habitatges del Pla estatal d'habitatge 2018-2021. [2019/1418]
Per mitjà de lOrdre 7/2018, de 25 de juny, de la Conselleria dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, saproven les bases reguladores de les ajudes de rehabilitació dedificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat dutilització i de laccessibilitat en habitatges del Pla estatal dhabitatge 2018-2021 (DOGV 8328, 29.06.2018).
En virtut del que sha exposat anteriorment, i de conformitat amb larticle 160.4.b, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:
Primer. Objecte
Convocar per a lexercici 2019 les ajudes establides en lOrdre 7/2018, de 25 de juny, de la Conselleria dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual sestableixen les bases reguladores de les ajudes de rehabilitació dedificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat dutilització i de laccessibilitat en habitatges.
Segon. Finançament de les ajudes
1. El finançament de les ajudes regulades en lordre esmentada es farà a càrrec del capítol VII de laplicació pressupostària 08.02.01.431.10.7, línia S8287000, Pla estatal dhabitatge 2018-2021, dels pressupostos de la Generalitat 2019, amb laportació condicionada de la Generalitat i la del Ministeri de Foment daquesta línia.
2. La quantia total màxima de les ajudes a concedir en lexercici 2019 serà inicialment de 18.057.400,00 euros, corresponent 14.807.068,00 euros a laportació del Ministeri de Foment i 3.250.332,00 euros a laportació de la Generalitat Valenciana. Aquests imports sestimen segons la disponibilitat pressupostària de la línia S8287000 i la distribució estimativa entre els programes del Pla estatal 2018-2021, finançats dins de la mateixa línia.
No obstant això, si es compleixen algun dels supòsits previstos en larticle 58 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, limport anterior es podrà augmentar o disminuir per mitjà de la resolució de la consellera dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana prèviament a la resolució de concessió de les ajudes.
3. Lefectivitat de la quantia addicional a la qual fa referència lapartat 2 està condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en un moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions.
Tercer. Condicions de la concessió de les ajudes
1. Les comunitats de propietaris, les agrupacions de comunitats de propietaris, les cooperatives o els propietaris únics dedificis dhabitatges, així com les administracions públiques i altres entitats de dret públic que siguen propietàries dimmobles a rehabilitar, podran ser beneficiaris, i, per tant, sol·licitants de les ajudes.
També tindran la consideració de beneficiaris, o perceptors de les ajudes, les empreses constructores, arrendatàries o concessionàries dels edificis, que acrediten, per mitjà del contracte vigent amb la propietat, la facultat expressa per a escometre les obres de rehabilitació objecte del programa.
2. El procediment de concessió daquestes subvencions serà el de concurrència competitiva.
3. Les obres podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes, sempre que no estiguen iniciades abans de la presentació telemàtica del preceptiu IEEV.CV, ni podran estar finalitzades en el moment de la sol·licitud. Sentendrà per data dacabament dobres la que conste en el certificat final dobra o la dexpedició de lúltima factura de les obres en el cas que no siga necessari aportar projecte.
4. Les obres shauran dhaver iniciat amb posterioritat a l1 de gener de 2018.
Quart. Termini i forma de presentació de sol·licituds
1. El termini per a la presentació de la sol·licitud dajuda siniciarà a partir de lendemà de la publicació daquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el dia 30 dabril de 2019, inclusivament. Lincompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament lexclusió de la convocatòria.
2. El procediment de tramitació serà telemàtic, i es realitzarà segons estableix la base dotze de lOrdre 7/2018, de 25 de juny, de la Conselleria dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual saproven les bases reguladores de les ajudes de rehabilitació dedificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat dutilització i de laccessibilitat en habitatges del Pla estatal dhabitatge 2018-2021, sense perjudici del que disposa la legislació reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. La presentació telemàtica de la sol·licitud es realitzarà per mitjà del formulari disponible en la seu electrònica de la Generalitat corresponent a aquest tràmit.
Cinqué. Sol·licitud i documentació
1. A la sol·licitud sadjuntarà la documentació que a continuació sindica:
a) Formulari normalitzat de sol·licitud dajudes on es reflectiran, entre altres, les dades següents:
Dades del sol·licitant: comunitat de propietaris, agrupació de comunitats de propietaris, entitat local o empresa pública o persones físiques o jurídiques, amb indicació dels cognoms i nom o raó social, NIF o CIF.
Dades del representant (si escau): cognoms i nom, NIF, així com lacreditació de la representació que ostenta, de conformitat amb la normativa específica daplicació.
Dades de ledifici o edificis a rehabilitar: adreça i referència cadastral.
Nombre dhabitatges i locals de ledifici a rehabilitar i nombre dalçàries, inclosa la planta baixa.
Dades docupació de ledifici.
b) Informe municipal docupació dels habitatges de ledifici o volant dempadronament (sentendrà que si una persona està empadronada en un habitatge, aquest és el seu domicili habitual i permanent i, per tant, lhabitatge està ocupat).
c) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat, i es designarà el compte en el qual es realitzarà lingrés de les ajudes.
d) Projecte de lactuació a realitzar o, en defecte daixò, memòria justificativa de lactuació dacord amb el que expressat la base sisena.
e) Certificat de lacord de la comunitat, o de les comunitats de propietaris degudament agrupades, pel qual saprova lexecució de les obres de rehabilitació objecte de les ajudes i el seu pressupost, segons el model normalitzat, certificat sobre lacord de la comunitat de propietaris. Així mateix, shaurà de nomenar el representant de la comunitat a lefecte de tramitació de lexpedient i indicar si els locals participaran o no en les despeses de lactuació.
f) Si escau, i només en actuacions daccessibilitat, imprés normalitzat de justificació dels habitatges on residisquen persones amb diversitat funcional, amb indicació del tipus i el grau de discapacitat, o que residisquen persones majors de 65 anys. Declaració responsable.
En cas dactuacions daccessibilitat, cada habitatge on residisquen persones amb discapacitat o majors de 65 anys, podran també disposar de lajuda complementària, i saportarà la declaració responsable, segons limprés normalitzat anterior, en el qual sidentificaran les persones que compleixen aquesta condició i formen part de la seua unitat de convivència.
g) Si escau, formulari normalitzat de justificació daquells habitatges en què la unitat de convivència tinga uns ingressos inferiors a 3 vegades lIPREM. Declaració responsable.
h) Relació de tots els habitatges i locals de ledifici amb indicació de la quota de participació en les despeses de lactuació. La suma de totes les quotes ha de donar el 100 per 100.
2. En aquells supòsits en què els sol·licitants, en aplicació del que sestableix en larticle 28 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, manifesten la seua oposició al fet que lAdministració sol·licite electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de lexpedient, hauran daportar a més:
NIF o CIF de la part sol·licitant.
Certificat dempadronament en lhabitatge objecte de les ajudes.
Certificats de lAgència Tributària, de la conselleria competent en matèria dhisenda i de la tresoreria general de la seguretat social, destar al corrent en les seues obligacions i dingressos obtinguts.
Certificat del grau de diversitat funcional, si escau.
Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds
Les sol·licituds presentades es baremaran dacord amb el que es disposa en la base tretze de lOrdre 7/2018, de 25 de juny, de la Conselleria dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per la qual saproven les bases reguladores de les ajudes de rehabilitació dedificis del Programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat dutilització i de laccessibilitat en habitatges del Pla estatal dhabitatge 2018-2021.
Seté. Termini de resolució i notificació de la resolució dajudes
1. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les ajudes serà de sis mesos comptadors a partir de la publicació daquesta resolució de convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que shaja dictat i publicat resolució expressa, les persones sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu.
2. La resolució de les ajudes es notificarà per mitjà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicació mencionada substituirà la notificació individual de la resolució, de conformitat amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Si escau, les objeccions a esmenar i altres tràmits que shagen demplenar per les persones sol·licitants en el procediment es publicaran en la pàgina web oficial de la Conselleria dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, tot això dacord amb els terminis i condicions establides en la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Huité. Recursos contra la resolució de les ajudes
Contra la resolució de concessió de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini dun mes comptador des de lendemà de la publicació daquesta, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de lendemà de la publicació daquesta, de conformitat amb el que estableixen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Nové. Entrada en vigor
La present resolució entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini dun mes comptador des de lendemà a la publicació daquesta, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de lendemà de la publicació daquesta, de conformitat amb el que sestableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
València, 11 de febrer de 2019. La consellera dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori: María José Salvador Rubert.