DECRET 7/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA). [2014/244]
(DOGV núm. 7191 de 14.01.2014) Ref. Base de dades 000316/2014
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 15.01.2014 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Governació i Justícia Grup temàtic: Legislació Matèries: Espectacles públics i festeigs taurins Descriptors: Temàtics: col.legi professional, espectacles, control administratiu, procediment administratiu, contaminació acústica, risc industrial, responsabilitat civil , registre, establiment públic, cafès i bars, monografies
DECRET 7/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA). [2014/244]
ÍNDEX
Preàmbul.
Article únic. Aprovació del Reglament.
Disposició addicional primera. Regla de no-gasto.
Disposició addicional segona. Taxes dinscripció en el registre.
Disposició addicional tercera. Convenis de col·laboració.
Disposició derogatòria única. Derogació normativa.
Disposició final primera. Desplegament normatiu.
Disposició final segona. Entrada en vigor.
Annex I. Reglament de desplegament de la Llei 8/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA).
Capítol I. Disposició preliminar.
Article 1. Objecte.
Capítol II. Disposicions generals.
Article 2. Col·legis professionals.
Article 3. El tècnic competent.
Article 4. La firma de la certificació.
Article 5. Lassegurança de responsabilitat civil.
Article 6. El contingut de la comprovació.
Article 7. Incompatibilitat dels col·legis professionals constituïts com a OCA.
Capítol III. Del Registre dOrganismes de Certificació Administrativa (OCA).
Article 8. Gestió del registre.
Article 9. Requisits de la inscripció.
Article 10. Tramitació de la inscripció en el registre.
Article 11. Contingut del registre.
Article 12. Efectes de la inscripció.
Article 13. Manteniment i actualització del registre.
Article 14. Cancel·lació de la inscripció.
Article 15. Sistemes de qualitat.
Annex II. Contingut mínim de linforme tècnic que han demetre els OCA per a lobertura destabliments públics i instal·lacions eventuals, portàtils o desmuntables.
1. Comprovacions de caràcter general.
2. Comprovacions específiques despectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
Annex III. Model de sol·licitud en el registre.
PREÀMBUL
La Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, dEspectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, fa menció expressa dels organismes de certificació administrativa (OCA) en els seus articles 9, 10 i 17.
Per la seua banda, la Llei 2/2012, de 14 de juny, de la Generalitat, de Mesures Urgents de Suport a la Iniciativa Empresarial i els Emprenedors, Microempreses i Xicotetes i Mitjanes Empreses de la Comunitat Valenciana, ha modificat la redacció originària de larticle 9 esmentat adés, atorgant un protagonisme cert als organismes de certificació referits dins del procediment dobertura destabliments públics.
A causa daixò, la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA), establix el règim jurídic i la regulació específica destos organismes de certificació.
Esta llei establix, entre altres aspectes, el concepte dOCA, la seua tipologia, la necessitat de mitjans personals i materials, les seues funcions i obligacions, la informació que cal remetre a les administracions públiques competents, les incompatibilitats que es poden produir i la creació dun registre específic dorganismes de certificació administrativa.
Esta norma requerix un desplegament reglamentari que permeta la seua aplicació total, així com la inclusió duna regulació inequívoca que possibilite la inscripció destos organismes en el registre previst en el seu article 18.
En concret, la creació deste registre suposa una garantia quant a lordenació, el control i la racionalitat dels requisits i les condicions que estos OCA han de complir als efectes de la inscripció vàlida. De la mateixa manera, el precepte esmentat establix textualment que «la regulació deste registre sefectuarà per mitjà de norma de desplegament del que preveu esta llei».
En este sentit, la inscripció indicada es considera necessària a lefecte de poder exercir les activitats de comprovació, informe i certificació per part dels OCA. Una regla que transcendix la dinscripció merament formal o declarativa, ja que esta alternativa podria ocasionar, en última instància, la possibilitat dintrusisme per part de persones físiques o jurídiques fora de qualsevol control administratiu.
Per estes circumstàncies, el registre es considera una ferramenta fonamental a lefecte de dur a bon terme les finalitats establides en les esmentades lleis 14/2010, 2/2012 i 8/2012, de la Generalitat, respecte, entre altres qüestions, a la minoració de tràmits burocràtics, lagilització de lactuació administrativa, el suport a lemprenedor i, en definitiva, en allò que afecta la materialització dun dels principis inspiradors de la normativa vigent en matèria despectacles com és el de «confiança en els ciutadans».
Per tot això, dacord amb el que establix larticle 18, apartat f), de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb larticle 18 i la disposició final tercera de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, oïda la Comissió dEspectacles Públics i Activitats Recreatives de la Comunitat Valenciana en la seua sessió de 6 de novembre de 2012, a proposta del conseller de Governació i Justícia, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 de gener de 2014,
DECRETE
Article únic. Aprovació del reglament
Saprova el reglament de desplegament de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA), que sinserix com a annex I deste decret.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Regla de no-gasto
La implementació i el desplegament posterior deste decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent per raó de la matèria i, en tot cas, haurà de ser atés amb els seus mitjans personals i materials.
Segona. Taxes dinscripció en el registre
Per a la inscripció en el Registre dOrganismes de Certificació Administrativa (OCA) es podran exigir les taxes establides per llei.
Tercera. Convenis de col·laboració
La Generalitat, a través dels seus òrgans competents, podrà subscriure convenis de col·laboració amb lEntitat Nacional dAcreditació a lefecte dacreditar o avaluar la competència dels OCA, així com aquells altres relacionats amb la matèria prevista en el reglament que sincorpora en lannex I deste decret.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogades les disposicions del mateix rang o dun rang inferior que soposen a les disposicions deste decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Desplegament normatiu
Sautoritza a la persona titular de la conselleria competent en la matèria regulada en este decret per a desplegar les previsions que conté per mitjà de les disposicions reglamentàries corresponents.
Segona. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Alacant, 10 de gener de 2014
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
El conseller de Governació i Justícia,
SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ
ANNEX I
Reglament de desplegament de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA)
CAPÍTOL I
Disposició preliminar
Article 1. Objecte
Constituïx lobjecte deste reglament el desplegament del contingut de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, reguladora dels organismes de certificació administrativa (OCA), (endevant Llei 8/2012), així com la regulació específica del registre dels organismes referits.
CAPÍTOL II
Disposicions generals
Article 2. Els col·legis professionals
1. Els col·legis professionals podran constituir-se com a OCA en la seua organització total o constituint un organisme específic dins seu.
2. El col·legi professional que, en el marc del que preveu la Llei 8/2012, es constituïsca com a OCA haura despecificar de manera indubtable els col·legiats que en formen part, per mitjà de contractació o per qualsevol altre vincle obligacional.
Article 3. El tècnic competent
Als efectes dallò que sha indicat en la Llei 8/2012, es considerarà tècnic competent aquell que, formant part dels mitjans personals de lOCA i ostentant de les titulacions exigides per la normativa vigent, siga designat per este per a la labor de comprovació, informe i certificació.
Article 4. La firma de la certificació
1. Dacord amb allò que sindica en larticle 9 de la Llei 8/2012, la firma del certificat emés per lOCA correspondrà al tècnic que efectue la comprovació i al gerent o màxim responsable daquell, entenent per estos últims un gerent tècnic o la persona que exercisca eixa funció.
Als efectes deste reglament, sentendrà per gerent tècnic la persona competent i amb experiència que ocupe, dacord amb lorganigrama de lentitat constituïda com a OCA, el màxim càrrec de responsabilitat en el seu àmbit tècnic.
2. LOCA constituït pel col·legi professional designarà la persona o persones que, juntament amb el tècnic competent, hagen de firmar la certificació com a màxim responsable daquell.
En este sentit, este màxim responsable haurà de tindre la qualificació i representativitat necessàries per a esta comesa. Estes circumstàncies hauran de ser motivades pel col·legi professional en presentar la documentació exigida per a la inscripció de lOCA en el registre previst en esta norma.
Article 5. Lassegurança de responsabilitat civil
Amb independència de la forma jurídica que adopten els OCA inscrits en el registre regulat en este reglament, cada un dels organismes esmentats haurà de contractar una assegurança de responsabilitat civil, almenys, per la quantia mínima prevista en larticle 6 de la Llei 8/2012, de manera individualitzada. En este sentit, resultaran vàlides les assegurances contractades de manera col·lectiva, tant si són solidàries com mancomunades o contractades per qualsevol altra modalitat conjunta, sempre que conste una quantia individualitzada per a cada OCA per limport previst en el precepte referit.
Article 6. El contingut de la comprovació
1. Els supòsits de comprovació referits en larticle 11 de la Llei 8/2012 hauran datendre, així mateix, les disposicions de larticle 4 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, dEspectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, quant al compliment de tots els requisits i condicions exigits per la normativa en vigor per a lobertura dels locals oberts a la concurrència pública.
2. La comprovació efectuada per lOCA a un establiment públic, activitat recreativa o espectacle públic o a una instal·lació eventual, portàtil i desmuntable haurà datendre, als efectes dinforme i certificació, com a mínim, els supòsits indicats en lannex II deste decret.
Article 7. Incompatibilitat dels col·legis professionals constituïts com a OCA
1. El col·legi professional que es constituïsca com a OCA, tant en el seu conjunt o com a entitat integrada en estos, no podrà comprovar, informar ni certificar activitats els projectes de les quals hagen sigut visats prèviament pel mateix col·legi.
2. Els col·legiats que, dacord amb allò que sindica en larticle 2.2 d'este reglament, formen part dels OCA no podran, en cap cas, elaborar projectes dactivitat, visar-los o efectuar qualsevol altra funció relacionada amb la seua activitat professional que no siguen les de comprovació, informe i certificació previstes en este reglament.
CAPÍTOL III
El Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA)
Article 8. Gestió del registre
La gestió del Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA) correspondrà a la conselleria competent en matèria despectacles.
Article 9. Requisits de la inscripció
1. Per a ladequada inscripció en el registre serà necessària la presentació de sol·licitud davant de la conselleria competent en matèria despectacles. La sol·licitud serà la que figura en lannex III deste decret.
A esta sol·licitud caldrà adjuntar la documentació següent:
a) Documents acreditatius de la representativitat del firmant de la sol·licitud quan es tracte de persones jurídiques.
b) Escriptura de constitució, estatuts o document de creació de lentitat.
c) Còpia compulsada de la pòlissa de lassegurança de responsabilitat civil per la quantia mínima prevista en larticle 6 de la Llei 8/2012, relativa a la cobertura de les activitats exercides per lOCA.
d) Relació dels mitjans personals, titulació acadèmica, relació contractual i experiència professional, dacord amb el que preveu la Llei 8/2012.
e) Declaració sobre la relació dinstal·lacions, equips i elements materials de què disposa lentitat per a realitzar les seues funcions.
f) Memòria raonada en què sacredite la suficiència i idoneïtat dels mitjans personals i materials necessaris per al desenrotllament de les funcions indicades segons la classificació de lOCA sol·licitada.
g) Documentació acreditativa de lexistència de sistemes de qualitat interns relatius a la gestió i control del procediment i de lactuació de lOCA.
h) Documentació que certifique lacreditació atorgada per lEntitat Nacional dAcreditació (ENAC) per a la realització de comprovacions, informes i certificacions en matèria de contaminació acústica (laboratoris dassajos acústics in situ per a soroll ambiental i per a edificis i elements constructius).
i) Si és el cas, documentació acreditativa dels acords de contractació amb entitats competents, al seu torn, degudament acreditades per lENAC, en matèria de contaminació acústica i/o inscrites en el Registre Integrat Industrial.
j) En el cas dels col·legis professionals, a més de la documentació indicada en els punts a al i i k, document acreditatiu de lacord adoptat per lòrgan de govern col·legial corresponent pel qual es designa una persona com a màxim responsable de lOCA constituït.
k) Si és el cas, abonament de la taxa que es determine en la Llei de Taxes de la Generalitat.
2. Les persones físiques o jurídiques acreditades per lENAC que vullguen inscriures per a efectuar totes les funcions de comprovació, informe i certificació previstes en la Llei 8/2012 i en este reglament podran inscriures en el registre aportant, juntament amb la documentació indicada en els punts a, b, c, h o i de lapartat anterior, un certificat o document de lacreditació per lENAC segons la norma UNE-EN ISO/IEC 17020 com a entitats dinspecció de tipus A dacord amb el contingut específic previst en esta norma.
3. Quan el sol·licitant vaja a realitzar funcions de comprovació, informe i certificació en làmbit de la seguretat industrial, la conselleria competent en matèria despectacles verificarà que este figura inscrit en el Registre Integrat Industrial (activitat «organismo de control»).
Article 10. Tramitació de la inscripció en el registre
1. Una vegada presentada la sol·licitud i la documentació a què es referix larticle anterior, la conselleria competent encarregada del registre procedirà al seu estudi.
En el supòsit de documentació incompleta o inexacta, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils procedisca a esmenar els defectes advertits. En defecte desmena, ladministració competent procedirà a declarar la inadmissió de la sol·licitud en virtut de resolució motivada.
2. Durant la tramitació del procediment, la conselleria competent podrà demanar la informació que considere oportuna a lefecte defectuar les comprovacions necessàries per a la inscripció vàlida.
3. Una vegada instruït el procediment, la conselleria competent podrà:
a) Estimar la sol·licitud presentada i procedir a la inscripció com a OCA de la persona física o jurídica en el Registre dOrganismes de Certificació Administrativa. A este efecte, se li atorgarà un número dinscripció en funció de la tipologia de lOCA, dacord amb allò que sindica en larticle 4 de la Llei 8/2012.
b) Desestimar la sol·licitud i denegar la inscripció. La resolució desestimatòria haurà de ser motivada.
4. Lòrgan competent per a autoritzar la inscripció en el registre serà la direcció general amb atribucions en matèria despectacles.
5. El procediment per a la inscripció tindrà una duració màxima de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud. El venciment deste termini sense que shaja notificat resolució expressa suposarà la desestimació de la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjuí dallò que sindica en larticle 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 11. Contingut del registre
1. El registre contindrà les seccions següents:
Secció 1: OCA grup A.
Secció 2: OCA grup B.
Secció 3: OCA grup C.
2. Les dades que es troben en el registre estaran subjectes a la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal. Estes dades seran privades, excepte les següents:
a) Denominació, domicili social, CIF i número dinscripció en el registre.
b) Secció del registre en què es trobe inscrit.
c) Adreça postal, telèfon, fax i adreça de correu electrònic.
d) Nom i cognoms del representant o responsable de lOCA inscrit.
e) Període de validesa de lautorització derivada de la inscripció per a exercir les funcions com a OCA.
3. Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació per a la inscripció es considerarà que la persona interessada atorga el consentiment perquè les dades indicades puguen ser comunicades a tercers amb la finalitat prevista per al registre.
4. Sense perjuí del que preveu la disposició addicional tercera deste decret, les persones físiques o jurídiques acreditades per lENAC dacord amb allò que sindica en larticle 9.2 deste reglament sinscriuran en la secció 1: OCA grup A, o en la secció 2: OCA grup B, o en la secció 3: OCA grup C, segons labast de lacreditació atorgada per lENAC que, com a mínim, haurà dacreditar, per a cada una de les categories A, B o C previstes en la norma, el compliment per lOCA dels mitjans personals i materials, de la quantia de lassegurança de responsabilitat civil i la resta de condicions exigides en esta normativa, o lequivalència amb estes.
Article 12. Efectes de la inscripció
La inscripció en el registre tindrà caràcter constitutiu i habilitarà lentitat per a efectuar les funcions de comprovació, informe i certificació referides en la Llei 8/2012, amb la sol·licitud prèvia la persona interessada o, si és el cas, de la conselleria competent en matèria despectacles.
Article 13. Manteniment i actualització del registre
1. La inscripció en el registre tindrà una validesa de cinc anys renovable, llevat que desapareguen les condicions que van motivar esta inscripció. A estos efectes, es considerarà que han desaparegut estes condicions quan es produïsquen les circumstàncies següents:
a) Pèrdua de la capacitat dobrar o extinció de la personalitat jurídica de la persona física o entitat constituïdes, respectivament, com a OCA.
b) Desaparició o modificació de la capacitació tècnica dels mitjans personals de lOCA que impedisca efectuar la seua labor dacord amb la regulació continguda en la Llei 8/2012.
2. Als efectes de la renovació registral, la persona o entitat inscrita haurà dacreditar davant de la conselleria encarregada del registre, cada cinc anys, el manteniment de les condicions referides en lapartat anterior. Esta acreditació sefectuarà per mitjà de la presentació de la documentació referida en larticle 9.1 deste reglament. El termini per a la dita presentació serà, almenys, dun mes dantelació respecte a la data de venciment de la inscripció.
Les persones físiques o jurídiques acreditades per lENAC hauran de justificar, juntament amb la documentació referida en larticle 9.2, el manteniment de les condicions que van motivar lacreditació.
3. Les persones o entitats inscrites hauran de comunicar a la conselleria encarregada del registre, en el termini dun mes des que es produïsquen, els canvis o modificacions substancials que suposen una variació de les circumstàncies que van motivar la inscripció. A la vista destos canvis, la conselleria resoldrà sobre el manteniment o la cancel·lació daquella. Estos canvis produiran efectes des del moment de la inscripció.
Es considerarà canvi o modificació substancial tota variació que afecte les condicions indicades en lapartat 1 deste article, així com el canvi de titularitat de lentitat, el tancament o trasllat del domicili social, la variació dels mitjans personals de lOCA i la modificació del seu objecte o contingut, dacord amb el que preveuen els articles 9 i 10 de la Llei 8/2012.
4. La conselleria competent mantindrà actualitzat el registre reflectint els canvis que es notifiquen.
Article 14. Cancel·lació de la inscripció
1. Seran causes de cancel·lació de la inscripció, amb audiència prèvia a la persona interessada, les següents:
a) Incompliment de les funcions i obligacions establides en la Llei 8/2012, així com de les condicions específiques que, si és el cas, sestablisquen en la resolució dinscripció.
b) Falsedat, degudament provada, dels informes evacuats, certificats emesos, dades subministrades o inexactitud reiterada en estes quan amb això es pretenga vulnerar la normativa tècnica en vigor.
c) Divergència entre els informes i/o certificats emesos per lOCA i les característiques tècniques de lestabliment informat i certificat, quan esta divergència haja sigut constatada per tècnic competent de ladministració local i autonòmica i siga considerada, amb expedient previ, com a susceptible de provocar la cancel·lació per culpa o negligència daquell.
d) Desaparició o modificació de la capacitació tècnica dels mitjans personals de lOCA que impediren efectuar les seues funcions.
e) Extinció de la personalitat jurídica o pèrdua de la capacitat dobrar.
f) Cessament de lactivitat.
g) Vulneració, degudament provada, de les regles dincompatibilitat previstes en la Llei 8/2012 i en este reglament.
h) Obstrucció a lactivitat inspectora assenyalada en larticle 17 de la Llei 8/2012.
i) Incompliment sobrevingut dels requisits que van motivar la inscripció.
j) Incompliment de lobligació indicada en els apartats 2 i 3 de larticle 13 deste reglament.
k) Declaració o informe de lENAC relatiu a la pèrdua de lacreditació atorgada a la persona física o jurídica inscrita en el registre.
l) Qualsevol altra causa que puga constituir motiu de cancel·lació dacord amb la normativa en vigor.
2. La cancel·lació sefectuarà per mitjà duna resolució motivada de la persona titular de la direcció general competent en matèria despectacles, amb audiència prèvia a la persona interessada.
La cancel·lació de la inscripció impedirà a lOCA la realització de les funcions de comprovació, informe i certificació durant un període mínim de sis mesos i un màxim de cinc anys. Al venciment del termini de cancel·lació que sestablisca, lOCA podrà instar novament la inscripció en el registre als efectes procedents.
3. La determinació del període a què es referix lapartat anterior serà establit per lòrgan competent en funció del que es derive de la tramitació de lexpedient de cancel·lació.
Article 15. Sistemes de qualitat
Les persones físiques o jurídiques que es constituïsquen com a OCA podran, a més de lobligació indicada en larticle 9.1.g deste reglament, establir sistemes de gestió de qualitat amb entitats externes degudament acreditades.
ANNEX II
Contingut mínim de linforme tècnic que han demetre els OCA per a lobertura destabliments públics i instal·lacions eventuals, portàtils o desmuntables
1. COMPROVACIONS DE CARÀCTER GENERAL
1.1. AVALUACIÓ DE LA SEGURETAT GENERAL
1.1.1. URBANISME
Informe de compatibilitat urbanística.
1.1.2. EMPLAÇAMENT
Plànol general de lemplaçament del local.
Ubicació del local.
Justificació de lespai exterior segur en funció de laforament teòric del local.
1.1.3. ALÇÀRIES
Alçària lliure en zones generals del local.
Alçària lliure en lavabos.
Alçària lliure en vestidors.
1.1.4. AFORAMENTS I SUPERFÍCIES
Justificació de laforament amb desglossament per superfícies dusos diferenciats.
1.1.5. VIES DEVACUACIÓ
Recorregut de les vies devacuació, longitud i amplària.
Assignació docupants a les vies devacuació fins a espai exterior segur.
Assignació docupants a cada una de les portes.
Assignació docupants a passos i corredors.
Assignació docupants a escales.
Justificació de lample de les portes deixida del local en funció de laforament.
Justificació del nombre de portes deixida en funció de laforament.
Justificació del nombre de portes en funció de lalçària devacuació.
Senyalització de les vies devacuació.
Senyalització de portes sense eixida.
Senyalització de portes devacuació.
Ubicació de les portes i vies devacuació.
1.1.6. PORTES
Amplària de porta de pas.
Amplària de porta de lavabos de discapacitats.
Sentit dobertura de lavabos de discapacitats.
Sentit dobertura de portes deixida.
Sentit dobertura de portes de pas.
Mecanisme de tancament antipànic en portes demergència.
Mecanisme dobertura/tancament en portes automàtiques.
Obstacles en accessos a portes deixida (interior/exterior del local).
Invasió de via pública per lobertura de portes devacuació.
Amplària lliure de labatiment de les portes (neteges, eixides, accés escales, corredors...).
1.1.7. ESCALES
Ubicació.
Nombre en funció del local/aforament.
Amplària en funció de laforament teòric.
Nombre descalons per tram.
Nombre màxim descalons.
Nombre mínim descalons.
Dimensionament descalons.
Dimensionament de replans.
Dimensionament de replans intermedis.
Pilots en la senyalització descalons.
Passamans laterals.
Passamans intermedis en funció de la seua amplària.
Bandes antilliscants en els escalons. Resistència al lliscament (relliscabilitat).
Franja de paviment visual i tàctil en els replans de planta en larrancada dels trams.
1.1.8. RAMPES
Pendents en funció de litinerari.
Amplària.
Dimensionament dels trams horitzontals intermedis.
Dimensionament dels trams horitzontals en canvi de sentit.
Protecció de desnivells.
1.1.9. CORREDORS
Amplària lliure.
Dimensió de lample de corredors en funció de levacuació de laforament previst i la hipòtesi de bloqueig més desfavorable.
Senyalització de la via devacuació.
Obstacles.
Escalons aïllats.
1.1.10. LAVABOS
Lavabos independents per sexes.
Lavabos separats de la resta del recinte.
Dimensions en funció de lús.
Nombre daparells sanitaris en funció de laforament.
Urinaris en els lavabos dhòmens.
Ventilació.
1.1.11. BARRERES ARQUITECTÒNIQUES
Lavabos adaptats per a mobilitat reduïda.
Lavabo adaptat amb accés dins dun itinerari practicable.
Dimensions en funció de nivell daccessibilitat.
Espai horitzontal lliure de labatiment de portes de lavabos adaptats, a un costat i a laltre de la porta.
Accés frontal al lavabo.
Accessos laterals a linodor.
Distància a paret o a obstacle de linodor en lavabo adaptat.
Fons mínim fins a la vora frontal de linodor.
Desnivell en la via devacuació practicable per mitjà de rampes.
Pendents de les rampes en funció de la seua longitud i del nivell daccessibilitat.
Dimensions interiors de plataformes remuntadores descales.
Dimensions de la zona dembarcament/desembarcament de la plataforma remuntadora descales.
Dimensions dels ascensors en funció del nivell daccessibilitat.
Tipus i amplària de la porta de cabines dascensor.
Dimensions dels accessos a lascensor dins dun itinerari adaptat.
Dimensions en la zona dembarcament/desembarcament de plataformes elevadores o remun-tadores descales.
Dimensions de la plataforma elevadora o remuntadora descales.
Ubicació dels comandaments daccionament en la plataforma elevadora o remuntadora descales.
1.1.12. PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRAINCENDIS
Justificació de la combustibilitat de materials de decoració, construcció i mobiliari.
Justificació de lestabilitat i resistència al foc del local.
Justificació de la càrrega tèrmica.
Justificació de la compartimentació dels sectors dincendis.
Justificació de la compartimentació dels sectors dincendis en funció del risc.
Justificació de la sectorització dincendis en les instal·lacions.
Dotació dextintors, eficàcia i distàncies entre les ubicacions.
Dotació de sistema de detecció dincendis i senyal dalarma.
Justificació de la necessitat dinstal·lació de boques dincendis.
Justificació de lequipament de les boques dincendi.
Distàncies entre les Boques dIncendis Equipades (BIE).
Justificació de la necessitat dhidrants exteriors.
Justificació de la necessitat de disposició de depòsit daigua com a garantia de subministrament per a la instal·lació de protecció contraincendis.
Justificació de la necessitat dinstal·lació automàtica dextinció.
Justificació de la necessitat dinstal·lació automàtica dextinció en cuines.
Justificació de la necessitat dinstal·lació automàtica dextinció en centres de transformació integrats.
Justificació de la dotació de columna seca.
1.1.13. SEGURETAT DÚS
Farmaciola amb la dotació adequada.
Relliscabilitat dels paviments.
Senyalització dels elements transparents.
Proteccions verticals.
1.2. CONTROL ACÚSTIC
Supervisió de lestudi acústic dacord amb la normativa en vigor.
Mesurament de la capacitat daïllament dels elements constructius separadors amb altres locals.
1.3. SEGURETAT INDUSTRIAL
1.3.1. ASCENSORS
Justificació de la disposició dascensor demergència en funció de lalçària devacuació.
1.3.2. INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES (CAL COMPROVAR EL COMPLIMENT DE LA ITC BT 28 DEL RBT)
Projecte compost per memòria i càlculs luminotècnics i pla de lesquema unifilar, així com pla de la instal·lació elèctrica amb indicació de tots els punts de llum, les lluminàries demergència i senyalització, quadros generals i línies dalimentació, etc.
Presentació del projecte davant de lòrgan competent.
Potència instal·lada.
Subministrament complementari (de socors o de reserva).
Tubs de canalització.
Circuits independents en sales de públic. Nombre.
Nivell lluminós de lenllumenat ordinari.
Diferencials i magnetotèrmics denllumenat i força.
Alimentació dels servicis de seguretat (ascensors, protecció contra incendis, enllumenat demergència, etc.).
Enllumenat demergència: de seguretat (devacuació i dambient o antipànic).
Ubicació de les lluminàries demergència i senyalització.
Nivell lluminós de lenllumenat demergència.
Contracte de manteniment de les instal·lacions subscrit amb empresa instal·ladora.
1.3.3. INSTAL·LACIONS TÈRMIQUES (RITE)
1. Instal·lació de ventilació:
Sistema de renovació daire viciat (zona de públic, lavabos i vestidors).
Conductes (materials, diàmetre, traçat i pas a través de sectors dincendi).
Característiques dels ventiladors (cabal necessari).
Situació dentrada daire i punt dabocament de laire viciat (exterior o pati dilla de cases).
Sistema de recuperació denergia.
2. Instal·lació dextracció-depuració de fums i olors (cuines):
Punts dabocament:
· A fatxada exterior (distàncies mínimes).
· A coberta (altura ximenera i recorregut de conductes).
Filtres.
Sistema dextinció dincendis.
3. Instal·lació de climatització.
1.3.4. ALTRES CONTINGUTS MÍNIMS QUE DETERMINE LA NORMATIVA SECTORIAL EN LA MATÈRIA.
2. COMPROVACIONS ESPECÍFIQUES DESPECTACLES PÚBLICS, ACTIVITATS RECREATIVES I ESTABLIMENTS PÚBLICS
2.1. SALES DE JOCS, CIBER I SALES RECREATIVES
Nombre de màquines en funció de la superfície útil.
Ubicació de les màquines, distribució i distàncies.
Franja paral·lela al frontal de les màquines, lliure i sense obstaculitzar corredors i vies devacuació.
Superfície útil mínima.
Eixida en galeries comercials.
Aforament.
Justificació de la cota sobre rasant de la situació de les dependències accessibles pel públic.
Alçària lliure en la zona de públic.
Amplària de les portes daccés.
Nombre dextintors i la seua ubicació.
Tipus dextintors.
Nombre daparells sanitaris.
Traçat de les vies devacuació, longituds i amplàries.
Obstacles en les vies devacuació.
Nombre dextintors mòbils.
Nombre daparells sanitaris.
2.2. ACTIVITATS I ESPECTACLES AMB ESPECTADORS
Justificació de la resistència mínima de càrrega de la superfície de lescenari.
Justificació de les característiques i condicionaments de la caixa escènica, dacord amb el que establix el CTE DB-SI.
Separació dels camerinos per sexes.
Dotació en els camerinos de ventilació, enllumenat i emergències.
Ubicació dels camerinos, separats de lescena però pròxims.
Alçària dels camerinos.
Superfície mínima dels camerinos.
Dotació de lavabos, penja-robes, armariets o armaris, espill, tocador i cadires en els camerinos.
Dotació de lavabos diferenciats per sexes per a artistes.
Senyalització i numeració dels seients en el pati de butaques.
Dimensionament de les butaques i pas entre files.
Dimensions i característiques dels seients en grades i pas lliure entre files.
Pendent del pati de butaques.
Pendent de les grades.
Amplària i alçària dels vomitoris.
Justificació de la ubicació dels vomitoris.
Justificació de les solucions constructives en el desenrotllament dels vomitoris (escalons, rampes, angles, arestes o altres elements) que eviten riscos davant duna evacuació.
Justificació de levacuació de les llotges.
Baranes o barreres de protecció transversals en escales i rampes.
Barana en primera fila de la grada i justificació de la seua alçària i resistència a lespenta.
2.3. CASINOS I BINGOS
Justificació de laforament.
Justificació de laforament en el cas de sales complementàries.
Justificació de superfícies mínimes i màximes.
Unitat de producció autònoma denergia elèctrica dentrada automàtica en servici als casinos.
Servicis obligatoris de bar i restaurant als casinos.
Superfície mínima de zones de joc als casinos.
2.4. PLACES DE BOUS
Accessos en el lloc del seu emplaçament.
Façanes a vies públiques o espais oberts aptes per a circulació rodada.
Justificació de la resistència al punxonament del sòl del terreny en relació amb les càrregues que han de suportar les places portàtils.
Justificació de laforament.
Justificació de les vies devacuació i assignació de laforament a estes.
Diàmetre o perímetre mínim/màxim de larena.
Alçària mínima de la barrera.
Disposició destrep en la barrera.
Nombre i disposició dels refugis.
Alçària de la contrabarrera.
Instal·lació dels pals de subjecció de les barreres.
Nombre, composició i disposició de portes grans en les barreres.
Alçària, composició, estat de conservació i disposició de barrots verticals o muntants en les places portàtils.
Amplària del corredor.
Disposició de refugis en linterior del corredor.
Justificació de les dimensions, resistència mecànica i mesures de seguretat dels corrals.
Nombre, dimensions i justificació de la solidesa dels corrals.
Nombre i dotació dels lavabos situats en zones accessibles i separats per sexes.
Justificació de la resistència al pes propi i a la sobrecàrrega dús mínima establida per als elements horitzontals en les places portàtils.
Justificació de la resistència a lespenta mínima establida en les places portàtils.
Justificació de la resistència dels elements de delimitació de larena.
Justificació de lamplària de les portes, vomitoris i escales daccés i evacuació.
Disposició duna porta en el tancament del recinte de fàcil accés al servici medicoquirúrgic.
Justificació del nombre màxim de seients en cada fila entre dos passos transversals o radials i amplària mínima destos.
Dimensions dels seients i ample de pas entre les files de les localitats.
Nombre màxim de files entre dos passos longitudinals o circulars.
Disposició i alçària de les baranes de seguretat en pas i llocs amb perill de caigudes.
Pas longitudinal o circular situat a nivell de larrancada de lescala deixida de la graderia.
Disposició i altura de la barana o element de protecció en la primera fila de la graderia.
2.5. CIRCS
Corredor de separació entre grades i llotges o tribunes de davant. Amplària.
Justificació de laforament.
Distribució de seients i corredors en les grades.
Dimensions mínimes dels seients en les grades.
Numeració dels seients.
Pas lliure entre els seients.
Nombre i dimensionament de les portes deixida i de pas.
Vies devacuació.
Justificació del sistema dobertura en el tancament de lona vertical per a la configuració de les eixides despectadors, lliures dobstacles.
Senyalització de les eixides.
Justificació de resistències i reacció al foc dels materials de construcció, acabat, decoració i mobiliari.
Acreditació de les resistències i reacció al foc.
Separació de seguretat entre les instal·lacions i dotacions annexes i la zona despectacles.
Disposició de les instal·lacions i dotacions annexes en compartiments estables al foc 90 minuts.
Ubicació de les gàbies dels animals allunyats de la zona de recorregut i estadadelpúblic.
2.6. PISCINES
. Tipus de piscines (cobertes i descobertes)
Vas
Tipus (xapoteig, recreació/polivalent, esportiva, utilització múltiple).
Superfície de làmina daigua.
Superfície destada de públic.
Aforament teòric.
Construcció i condicionament.
Material del fons i parets.
Pendents.
Canvis de profunditat.
Desaigüe.
Entrada daigua de la xarxa.
Sistema de depuració en funció de la superfície del vas.
Sistema per a conéixer el volum daigua tractada i renovada.
Profunditat (infantils, xapoteig resta de piscines).
Senyalització de la profunditat.
Andana o platja
Material de revestiment.
Amplària.
Construcció.
Superfície.
Barreres de protecció (accés a xiquets no controlats)
Alçària.
Característiques.
Vestidors
Diferenciats per sexes.
Dotació de lavabos en funció de laforament: dutxes, lavabos, inodors, urinaris.
Eliminació de barreres arquitectòniques.
Vestuari en àrea de vestidors.
Dispositiu de ventilació adequat.
Instal·lacions annexes
Recinte per a lemmagatzematge de productes químics.
Flotadors salvavides: nombre, corda, ubicació i distribució.
Escales daccés al vas: nombre, ubicació, material de què estan fetes, profunditat, escalons i mecanismes per a utilització per minusvàlids.
Dutxes: nombre, ubicació, material de la base, desaigüe directe a xarxa i tipus de dutxa.
Canaló o rentapeus circumdant al vas.
Trampolins i palanques: material inoxidable i antilliscant, accessos proveïts de barana de seguretat.
Lliscadors: material inoxidable llis (sense puntes ni solapes), ubicació, senyalització zona de caiguda.
Farmaciola de fàcil accés, senyalitzada i amb dotació mínima.
Telèfon/Sistema de comunicació sense fil.
.En piscines cobertes
Renovació constant de laire en el recinte.
Humitat relativa mitjana.
Volum daire.
Temperatura ambient.
Temperatura de laigua.
. Determinació del nombre de socorristes necessari.